Dodaj do ulubionych

Tychy i globalny silnik. Naprawdę taki dobry?

18.01.19, 11:18

wyborcza.pl/7,155287,24373253,silniki-peugeot-z-fabryki-opla-w-tychach.html
Jechałem 308 z tym silnikiem jako pasażer. Nic nadzwyczajnego nie zsuważyłem. Motor wibrował na jałowym biegu, charczał pod obciążeniem i szczerze mówiąc nie wiem nad czym te zachwyty.
A montują je w duźych budach jak c5-xcross czy 3008.
Ktoś z Was jeździ samochodem z tym "cudem" na codzień?

--
YCDSOYA
Edytor zaawansowany
  • hukers 18.01.19, 14:17
    Nie jeździłem, ale pojemność 1.2 i 3 cylindry a priori nie zachęcają do jazdy.
  • trypel 18.01.19, 15:04
    nie zgodze sie co do opinii o 3 cylindrach - to idealny kompromis miedzy V2 a R4 :)
    ale cóż mozna wymagać od 1200 ccm w aucie
    miałem pare razy z wypozyczalni i w sumie ani grzeje ani ziebi. Natomiast nie zauważyłem żadnych nadmiernych wibracji, wprost przeciwnie - dosc gładko ciągnie od dołu (ale uturbione wersje)

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • bigzaganiacz 18.01.19, 15:00
    tym nie jechalem ale jakies 20km pojezdzilem chyba 1.0 w nowej mikrze
    trzeslo , rzezilo jak zazynana swinia , mocy brak z ulga wsiadlem do mojego wolnossaego 1.6
  • samspade 18.01.19, 19:08
    Gdybyś jechał uturbionym 1.0 było by inaczej.
  • qqbek 19.01.19, 01:27
    Wiem, że takie cudo zamówiłeś, ale moim zdaniem to jednak czuć.
    Zwłaszcza na postoju.

    Z drugiej strony ja swojego Diesla czuje na postoju, a nikt inny nic takiego nie zauważa... ale to może też i sprawa tego, że przesiadłem się z V8 o niebotycznej wprost kulturze pracy.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • samspade 19.01.19, 02:31
    Akurat na postoju nie czuć. I nie słychać wewnątrz.
    Ale nie o tym pisałem. Chodziło o ulgę po przesiadce do wolnossacego 1.6. To nie fair porównywać wolnossace 1.0 z 1.6.
  • bigzaganiacz 19.01.19, 02:53
    No nie wiem, zeby bylo byc moze bardziej fer mam tez 1.2 T qaszkaja , szau nie ma oczywiscie no ale do toczenia sie w miescie ok, do 60km/h to nawet idzie ale ta trzycylindrowa popierdolka w mikrze byla mocno meczaca i w mojej opini jednak na postoju czuc a zdaje sie ze turbo wtedy nie chodzi jak dla mnie trzy cylindry potrojna padaczka
  • samspade 19.01.19, 04:03
    I na postoju rzezilo i brakowało mocy.
    Ciekawe.
  • bigzaganiacz 19.01.19, 17:46
    To jest moja opinia , tobie sie podoba , to ok , mnie nic do tego , ciesz sie zakupem i szerokiej drogi
  • samspade 20.01.19, 12:58
    Miej opinię. Tyle ze twoja opinia dotyczy silnika nissana. Jaką miał moc? Na stronie nissana widzę że występują również w wewsji 71 KM.
    To rzeczywiście rozsadne porównywać taki silnik z silnikiem o mocy 110 czy 130 KM. Jestem pewien że ten mocniejszy silnik będzie miał większa moc.
    Oraz na podstawie silnika nissana wyrokowanie co do innych konstrukcji jest delikatnie mówiąc nieuprawnione.
  • bigzaganiacz 20.01.19, 18:42
    Wyrokuje na podstawie nissana bo maja duzo wspolnych/podobnych z reno a od reno do peżo to rzut kamieniem
  • samspade 20.01.19, 20:42
    Twoje wyrokowania są delikatnie mówiąc niewiele warte.
  • allegropajew 19.01.19, 09:09
    Na postoju to ja w swoich 240KM czułem moment załączania klimy. Na obrotomierzu ani drgnięcia, ale dreszcz przez ułamek sekundy był odczuwalny całym ciałem. Po otwarciu okien i maski dreszcz pokrywał się z dźwiękiem załączanego sprzęgła!

    W moim obecnym pierdzikółku różnica na obrotomierzu jest jakieś 250 rpm.

    Gościula
  • samspade 19.01.19, 09:23
    Przykro nam z powodu twojego uszkodzonego samochodu.
  • jeepwdyzlu 19.01.19, 10:04
    Ciąglenie rozumiem korzyści z odejmowania cylindrów. Po co? Żeliwo czy aluminium jest - w porównaniu do cen stali czy elektroniki - pomijalbie tanie. A trzeba równoważyć nierówno rozlożone masy. A taki 1,3 T od renault - ma wszystkie zalety motoru uturbionego, a nie ma wad 3 cylindrówki.
    Więc po co?
    A mazda? 2 litrowy wolnossący ciągle daje radę.
    Wolnossaki ciągle jeszcze w hyundayu czy hondzie - nawet na naszych przeregulowanych eurooejskich rynkach...

    Bardzo mi się ten trend nie podoba

    --
    YCDSOYA
  • bwv1080 19.01.19, 11:08
    jeepwdyzlu napisał:
    > Ciąglenie nie rozumiem korzyści z odejmowania cylindrów. Po co?

    - Zachowanie korzystnej, nie za małej pojemności jednego cylindra przy ogólnej redukcji pojemności całego silnika.
    - Redukcja strat na tarcie wewnętrzne.
    - Mniejsza masa silnika.
  • qqbek 19.01.19, 11:30
    Cranmer zapomniał dodać, że od długości suwu w znacznej mierze zależy moment obrotowy. Łatwiej więc wycisnąć duży moment z trzech, niż z czterech cylindrów (jeżeli założymy taką samą pojemność silnika).

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • bwv1080 19.01.19, 17:25
    qqbek napisał:
    > od długości suwu w znacznej mierze zależy moment obrotowy.

    W dobie downsizingu z doładowaniem kształtowanie przebiegu momentu stosunkiem średnica : skok tłoka zeszło na daleki plan.
  • waga170 21.01.19, 13:10
    Crannmer zapomnial o silniku trzycylindrowym gwiazdowym. Krociutki wal z tylko jednym wykorbieniem, malutki i krotki blok i cala masa zalet, na przyklad mozna go umiescic w kole zapasowym.
  • kanna13 19.01.19, 11:36
    Ale te małe uturbione jeżdżą przyjemniej od tych wolnossących głównie z powodu dużo bardziej płaskiej charakterystyki i od niższych obrotów dostępnego wysokiego momentu obrotowego.
    Co do różnicy 3 a 4 cylindrów przy podobnych mocach i momentach osiąganych przez obydwa silniki to pewnie decydują księgowi bo w końcu to 1 cylinder mniej więc i tłok i zawory, krótszy wał i wałek rozrządu, jedna świeca mniej itd.
  • jeepwdyzlu 19.01.19, 13:56
    Przyjemniej nie jeżdżą.
    Niestety nic nie zastąpi pojemności.
    Jedyna korzyść to mniejsze spalanie - ale UWAGA - przy delikatnym traktowaniu gazu. W realnym życiu, w normalnej jeździe - 2 litrowy motor mazdy 3 pali tyle samo co 1,0T forda focusa. Albo mniej.
    Te małe motorki są super dla emerytów i ekodrajwerów. Póki są nowe.

    --
    YCDSOYA
  • do.ki 20.01.19, 21:00
    > Przykro nam z powodu twojego uszkodzonego samochodu.

    O właśnie! W samochodzie dobrej marki kompresor klimatyzatora jest zasilany z baterii trakcyjnej. Nie ma mowy, żeby poczuć moment załączania.

    --
    "War does not determine who is right- only who is left." Bertrand Russell
  • kanna13 19.01.19, 10:01
    Nie na codzień nie, ale w 2008 taki silnik 1,2 130KM sprawuje się całkiem przyzwoicie od niskich obrotów, czyli w sumie tak jak obecnie każdy mały z turbo. Na postoju nie czuje się tego (czyli jakiś wibracji) że to trzycylindrówka.
    Natomiast mamy w domu Mii (czyli hiszpańskie citigo) gdzie są trzy cylindry i tam na postoju się odczuwa delikatne drżenie zanim silnik nabierze obrotów ale to budżetowy miejski samochód do tego tani w produkcji.
    Pewnie wszystko zależy i tak od jakości wyciszenia wnętrza, zawieszenia silniki oraz pewnie najważniejsze od punktu odniesienia dla subiektywnych odczuć oceniającego.
    Np. jechałem ostatnio jako pasażer X-trailem III generacji z roku 2012 (samochód salonowy, zadbany, bezwypadkowy itd.) i poziom wibracji silnika diesla był bardzo wyczuwalny wręcz irytujący.

  • plastikpiokio 19.01.19, 21:00
    w rzeczy samej globalny ----a zwłaszcza w usa /w kosiarce /
  • jeepwdyzlu 19.01.19, 21:21
    Globalny. Produkowany w Chinach, Polsce, Francji, Meksyku...

    --
    YCDSOYA
  • toreon 20.01.19, 21:02
    Jeździłem teraz przez weekend Crosslandem 1.2 z autematem, wcześniej miałem też okazję pojeździć Grandlandem. Niczym się nie różnią od innych 3-cylindrówek, przy przyspieszaniu nie razi dźwiękiem, najgorzej chyba brzmi na jałowym. Charakterystyka jazdy i zużycie paliwa przeciętne.
    Podobno to silnik roku ale tym bym się specjalnie nie sugerował.
  • bolo2002 21.01.19, 12:17
    zaczynają produkcję silnika 1,2 Pur-tech- czyli 3-cylindrowca, takiego samego jak TSI u VW. Te silniki jako sztucznie wysilone wytrzymaja max 150 tys km przebiegu i zaczną sie sypac- i to jest pewne. Tymczasem koncern PSAo tym wie i dlatego juz od tego odchodzi. Bo własnie w nowych Renault montuje sie juz silnik TCe 1330 cm3 o bardzo dobrych parametrach-znacznie lepszych niz ten Pur-Tech z Gliwic! I to juz jest 4-cylindrowiec i starczy na lata, a wiec odeszli od tego pur-techa, ale w Polsce chwalimy sie, co produkujemy- owszem na tzw. 3-ci swiat !
  • nazimno 21.01.19, 12:54
    3-cylindrowce z 3-Swiata, 3-go sortu
  • trypel 21.01.19, 13:24
    dlaczego niby 3 cylindry mają miec mniejszą trwałość niz 4?

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • jeepwdyzlu 21.01.19, 13:47
    dlaczego niby 3 cylindry mają miec mniejszą trwałość niz 4?
    ---
    Asymetria. Różne naprężenia, drgania...


    --
    YCDSOYA
  • bwv1080 21.01.19, 13:57
    jeepwdyzlu napisał:
    > dlaczego niby 3 cylindry mają miec mniejszą trwałość niz 4?
    > ---
    > Asymetria. Różne naprężenia, drgania...

    Przekładamy na wspólny: wcale nie muszą mieć mniejszej trwałości,
  • jeepwdyzlu 21.01.19, 13:59
    Nie muszą. Tu się zgadzam.
    Pytanie, czy producentom opłaca się robić silniki pracujące bez awarii powiedzmy..250 tys.


    --
    YCDSOYA
  • bwv1080 21.01.19, 14:09
    jeepwdyzlu napisał:

    > Nie muszą. Tu się zgadzam.
    > Pytanie, czy producentom opłaca się robić silniki pracujące bez awarii powiedzm
    > y..250 tys.

    Przez ostatnie 50 lat u większości producentów coś takiego wychodzi (aczkolwiek nie u wszystkich producentów i nie z wszystkimi modelami silników). Dlaczego miałoby się to zmienić?
  • trypel 21.01.19, 14:21
    czyli 5 cylindrów jest gorsze od 4 albo 6? bo asymetria, naprezenia itd
    cos nie do końca
    na pewno kultura pracy cierpi przy 3 cylindrach ale co do reszty to juz nie do końca

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • jeepwdyzlu 21.01.19, 13:46
    Tymczasem koncern PSAo tym wie i dlatego juz od tego odchodzi. Bo własnie w nowych Renault montuje sie juz silnik TCe 1330 cm3 o bardzo dobrych parametrach
    ---
    Właściwie masz rację, tylko że PSA i Renault to DWA RÓŻNE koncerny.
    😀😀😀


    --
    YCDSOYA
  • who_cares 22.01.19, 13:20
    Tce 1.3 musiało zastąpić 1.2 Tce w którym nie mogli zamontować GPF ....
  • jeepwdyzlu 21.01.19, 15:02
    www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/najlepsze-wolnossace-benzyniaki-ostatnich-lat-trwaly-benzyniak-niewysilony-i-bez/mh250cn
    --
    YCDSOYA

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.