Dodaj do ulubionych

DPF jest do dupy?

10.02.19, 07:59
Misiaczek sklonil mnie do myslenia.

Przed era DPF, czasteczki sadzy z rur aut byly duze i ciezkie.
Owszem, bylo tego sporo ale z tego co czytam szybko opadaly + byly na tyle duze, ze nie prznikaly przez skore.
Podobno DPF sprawa, ze sa tak male, ze przenikaja przez skore czlowieka.
Syf z DPF i jego wypalenie to tez dodatkowa emisja.

Coraz czesciej mam wrazenie, ze ekologia w autach w obecnym wydaniu ma z prawdziwa ekologia nie wiele wspolnego.
Za to to maszynka do robienia kasy...

Teraz jest ucieczka od diesli (kiedys juz byla) a za x lat sie okaze, ze benzynowe tez sa do dupy ale za to diesel "teraz" to juz jest super i nalezy jezdzic dieslem jak sie jest eko...


--
Pozdrawiam,
galtom

"When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
Edytor zaawansowany
  • liczbynieklamia 10.02.19, 09:10
    > Podobno DPF sprawa, ze sa tak male, ze przenikaja przez skore czlowieka.
    Pomylenie przyczyn ze skutkami. Zmniejszenie cząstek sadzy jest m. in. spowodowane zwiększaniem ciśnień wtrysku. Mniejsze cząstki, choć mniej widoczne (lub wcale) są zdecydowanie bardziej niebezpieczne - tak jak pył z wełny mineralnej jest widoczny, ale nierakotwórczy, a z azbestu odwrotnie. Aby ten efekt wyeliminować zastosowano filtry DPF.
  • galtomone 10.02.19, 09:25
    A co z tym co wypala sie z DPF?

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • liczbynieklamia 10.02.19, 10:54
    > A co z tym co wypala sie z DPF?
    Jakby to ująć... Zostaje wypalone?
  • galtomone 10.02.19, 12:17
    I wydostaje się z DPF w postaci zapachu zielone jabłuszko? 😉

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • liczbynieklamia 10.02.19, 12:42
    Nie, w postaci morderczego dwutlenku węgla.
  • 1realista 10.02.19, 14:49
    No, ale potem roślinki to zjadają i przerabiają na tlen.
    Wniosek nieoczywisty? Diesle są eko bo powstaje z nich tlen...
  • misiaczek1281 10.02.19, 15:10
    1realista napisał:

    > No, ale potem roślinki to zjadają i przerabiają na tlen.
    > Wniosek nieoczywisty? Diesle są eko bo powstaje z nich tlen...

    z Diesli powstaje smród i toksyczne związki tlenki azotu i węgla który wdychają ludzie i chorują od tego na raka....wniosek: Diesel zabija a właściciele Diesli to pośrednio mordercy
  • 1realista 10.02.19, 16:30
    A z benzyny to nie powstaje? A z gazu to nie powstaje?
  • bwv1080 10.02.19, 16:40
    1realista napisał:
    > A z benzyny to nie powstaje?

    Ze sprawnego i rozgrzanego współczesnego wolnossącego benzynowca z wtryskiem pośrednim o rzad wielkości mniej.
    Z benzynowca z wtryskiem bezpośrednim lub doładowaniem troszkę więcej, ale mniej, niż z diesla.

    > A z gazu to nie powstaje?

    Przy sprawnej i dobrze ustawionej instalacji jak u wolnossącego benzynowca lub lepiej.
  • qqbek 10.02.19, 23:37
    Dupa, dupa, dupa.
    Albo zakładamy, że porównujesz konstrukcje z tego samego okresu czasu, albo chociaż podobne... albo stwierdzamy, że ordynarnie mijasz się z prawdą.
    Misiaczkowe Polo z 2003 roku to truciciel w porównaniu z nowoczesnym Dieslem.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • liczbynieklamia 11.02.19, 16:11
    > Misiaczkowe Polo z 2003 roku to truciciel w porównaniu z nowoczesnym Dieslem.
    Nie byłbym taki pewny. Dopiero Euro 6 (2015) dawała mniejszą graniczną emisję tlenków azotu niż Euro 3 (2001) dla benzyniaków. Niewykluczone, że mały samochodzik bez bezpośredniego wtrysku spełniał je z dużym zapasem (normy są w gramach na kilometr, a nie na m3 czy kg spalin), a jak wyglądało przestrzeganie norm przez nowoczesne diesle to doskonale wiemy. Podobnie przypuszczam, że mały benzyniak na pośrednim wtrysku emitował mniej niebezpiecznych cząstek stałych niż nowoczesny diesel z DPF.
  • duze_a_male_d_duze_m 10.02.19, 15:20
    Zaraz. To po co bylo zwiekszanie cisnien wtrysku?

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • 1realista 10.02.19, 16:29
    By zwiększyć sprawność silnika?
  • duze_a_male_d_duze_m 10.02.19, 17:47
    Myślałem, że chodzi o spełnienie nowych norm emisji. Nowoczesne diesle nie palą wcale mniej.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • liczbynieklamia 10.02.19, 18:21
    Głównie po to, żeby przerobić supersprawnego, wolnoobrotowego, długoskokowego wodzikowca na coś, co da się wstawić pod maskę Passata - jest to niestety dosyć skomplikowane, jeśli taki duży silnik robi np. 4 konie z litra pojemności (co nie stanowi jakiegoś strasznego problemu przy pojemności skokowej rzędu 25 tysięcy litrów).
  • duze_a_male_d_duze_m 10.02.19, 19:38
    Wydaje mi sie, ze rozmowa jest o 1.9tdi vs 2.0tdi euro6d-temp

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • liczbynieklamia 11.02.19, 07:43
    > Wydaje mi sie, ze rozmowa jest o 1.9tdi vs 2.0tdi euro6d-temp
    To tylko kolejny mały kroczek tego samego procesu.
  • samspade 10.02.19, 09:20
    I po co czytasz miesiaczka. Potem piszesz bzdury. Co mają filtry do wielkości cząsteczek wydzielanych przez silnik? Gdzie to wyczytałeś?
  • galtomone 10.02.19, 09:27
    Misiaczka generalnie nie czytam, ale jego jęczenie o DPF i diesle skłoniło mnie do przemyślenia ile w tym realnej ekologii a ile biznesu...

    Co do Twojego pytania to gdzieś w necie w paru miejscach na przestrzeni sporego okresu czasu.
    A czy to prawda nie wie, dlatego grzecznie napisałem oczekując konstruktywnych opinii/argumentów - coś w stylu wypowiedzi kolegi "liczbynieklamia" powyżej.

    Pisanie "piszesz bzdury" nie do końca sie w to wpisuje.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • samspade 10.02.19, 09:43
    czasem trzeba nazwać rzeczy po imieniu. Filtry jak sama nazwa wskazuje służą do wychwytywania a nie do rozdrabniania cząsteczek.
  • waga170 10.02.19, 10:28
    > czasem trzeba nazwać rzeczy po imieniu. Filtry jak sama nazwa wskazuje służą do
    > wychwytywania a nie do rozdrabniania cząsteczek.

    Filtrowanie to jak cedzenie, przesiewanie czy wrecz sortowanie wedlug rozmiaru. Male ptzechodzi a duze zostaje odfiltrowane. Wiec nie szafuj tu pouczeniami bo sam nie skumales o co chodzi w watku.
  • samspade 10.02.19, 10:32
    Spadaj. Spadaj to nie w twoim stylu. Wypierdalaj grubasie.
    Przed erą wychodziły więc duże i małe cząstki. A może na ilość małych nie do końca wpływ ma sam filtr
  • tbernard 10.02.19, 15:42
    waga170 napisała:

    > > czasem trzeba nazwać rzeczy po imieniu. Filtry jak sama nazwa wskazuje sł
    > użą do
    > > wychwytywania a nie do rozdrabniania cząsteczek.
    >
    > Filtrowanie to jak cedzenie, przesiewanie czy wrecz sortowanie wedlug rozmiaru.
    > Male ptzechodzi a duze zostaje odfiltrowane. Wiec nie szafuj tu pouczeniami bo
    > sam nie skumales o co chodzi w watku.

    Moment, ale czy filtr powoduje rozdrabnianie dużych cząstek i tym samym powoduje produkcje większej ilości małych? Bo można odnieść takie wrażenie czytając wpis założyciela wątku.
  • waga170 10.02.19, 16:22
    To nie jest filtr w scislym "nazywaniu rzeczy po imieniu". To raczej odseparowywuje czasteczki sadzy od gazow wydechowych, bez wzgledu na wielkosc tych czastek.
  • samspade 10.02.19, 18:11
    To odseparowywuje cząsteczki sadzy od gazów z gazów. Rzeczywiście to nie jest filtr.
  • waga170 10.02.19, 21:45
    Zastanow sie nad tytulem watku "Czy DPF jest do dupy" to moze dojdziesz do filozoficznego wniosku ze sama dupa jest filtrem.
  • tbernard 10.02.19, 20:02
    waga170 napisała:

    > To nie jest filtr w scislym "nazywaniu rzeczy po imieniu". To raczej odseparowy
    > wuje czasteczki sadzy od gazow wydechowych, bez wzgledu na wielkosc tych czastek.

    Na filtr można patrzeć jak na funkcję. Na przykład (Python2):
    >>> filter(lambda x: abs(x)<10 , [1, 2, 23, 1.5, 4, -5, 16.1, -17])
    [1, 2, 1.5, 4, -5]

    Czyli to co opisałeś jest ciągle filtrem. Dostaje coś na wejściu i na wyjście puszcza tylko niektóre elementy.
  • waga170 10.02.19, 21:35
    A czy wialnia jest filtrem? Lepiej, czy pulapka na myszy jest filtrem? Na wejsciu dom z myszami a na wyjsciu bez myszy? Jezeli tak, to kot tez jest filtrem. I nie mylic filtra z flirtem:)
  • waga170 11.02.19, 00:51
    Nieodfiltrowales minus siedemnastu.
  • hukers 11.02.19, 00:57
    waga170 napisała:

    > To nie jest filtr w scislym "nazywaniu rzeczy po imieniu".
    Waga, jakbyś chciał wyjść na erudyte, to następnym razem pisz "To nie jest filtr sensu stricto"
  • waga170 11.02.19, 01:10
    To nawet sens mozna filtrowac filtrem sensu? Filtr firmy Stricto?
    Walcze chyba z wiatrakami. Zaraz pojde do stawu, zarzuce filtr i do rana odfiltruje troche ryb.
  • jeepwdyzlu 10.02.19, 11:13
    Tak sobie gadamy... bo koniec diesli w osobówkach nadchodzi....
    spidersweb.pl/autoblog/peugeot-diesle-wycofane-rezygnacja/

    --
    YCDSOYA
  • duze_a_male_d_duze_m 10.02.19, 15:11
    Z drugiej strony.. autokult.pl/33002,klienci-volkswagena-zamawiaja-wiecej-diesli-nie-pomogla-afera-dieselgate-i-zakazy

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • bimota 10.02.19, 12:23
    100 LAT TEMU TLUMACZYLE, A TEN SIE WRESZCIE OBUDZIL... CO DO EKOLOGII, TO JESZCZE BYM SPYTAL: JAKA JEST SREDNIA WAGA AUTA TERAZ I KIEDYS, JAKIE SREDNIE SPALANIE...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • misiaczek1281 10.02.19, 12:37
    ja bym powiedział szerzej....to nie tylko DPF jest do d.... gorzej...cały Diesel to zło!:)
  • plastikpiokio 10.02.19, 13:18
    NIE DO SAMOCHODU .
  • hukers 11.02.19, 00:43
    galtomone napisał:

    > Misiaczek sklonil mnie do myslenia.


    You made my day...
  • vogon.jeltz 11.02.19, 15:15
    > Teraz jest ucieczka od diesli (kiedys juz byla) a za x lat sie okaze, ze benzynowe tez sa do dupy

    Tak będzie owszem. Tylko powrotu do diesla już nie będzie, bo wszystko co nowe będzie jeździło na prąd.
  • galtomone 11.02.19, 15:52
    Produkowany z agregatu napędzanego olejem napędowym ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • bywalec.hoteli 13.02.19, 23:57
    galtomone napisał:
    > Coraz czesciej mam wrazenie, ze ekologia w autach w obecnym wydaniu ma z prawdz
    > iwa ekologia nie wiele wspolnego.
    > Za to to maszynka do robienia kasy...

    Dopiero teraz się dowiedziałeś? Ja to wiem od dawna. I to nie tylko w autach.





    --
    Gorące pozdrowienia od Bywalca Hoteli! :)
  • galtomone 14.02.19, 07:26
    No... Mama mi powiedziała.
    Zaraz po tym jak wyjaśniła, że nie ma Św. Mikołaja :-( :-( :-(

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.