Dodaj do ulubionych

elektryczne autobusy

19.02.19, 19:39
i to aż tysiąc ...mam nadzieję że miasta będą czystsze dzięki tej inwestycji...i że to zapoczątkuje modę na przesiadanie się z Diesli na auta elektryczne/hybrydowe...ale obawiam się że minie 10-20 lat zanim mentalność wyznawców religii "Diesla" się zmieni i amiast kupować Diesle do miasta kupią do miasta elektryka (tu też są dopłaty)......i nie o kasę tu chodzi...lecz o mentalność - świadomość ekologiczną prawda Qubusiu? Na fotce autobus elektryczny rejestracja LU...ile ich tam u Ciebie po mieście jeździ?

next.gazeta.pl/next/7,151003,24471633,ursus-bus-wygral-przetarg-na-autobusy-elektryczne-1000-pojazdow.html#a=90&c=145&s=BoxBizMT
Edytor zaawansowany
  • pies_w_studni 19.02.19, 19:48
    Misiaczku, twoja naiwność i głupawy entuzjazm mnie rozbraja... Zobaczysz te 1000 autobusów elektrycznych w wykonaniu Ursusa jak własne prącie.
  • qqbek 19.02.19, 20:04
    Misiu ten z fotografii to egzemplarz testowy, który obsługiwał bezpłatną linię testową (żeby zapewnić odpowiednie obciążenie pasażerami nawet poza godzinami szczytu).

    Miasto chciało kupić 20 sztuk, nawet dwa razy przetarg rozpisywało, ale za każdym razem oferenci chcieli więcej niż miasto było w stanie zapłacić.
    Biorąc pod uwagę fakt, że tabor samego MPK Lublin to ponad 340 pojazdów - 220 autobusów i 120 trajtków (a są przecież jeszcze przewoźnicy prywatni, również wykonujący kursy na rzecz Zarządu Transportu Miejskiego - jakieś 70-80 dodatkowych pojazdów), to 20 "elektryków" to będzie mniej niż 5% taboru.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • misiaczek1281 19.02.19, 20:30
    qqbek napisał:

    jakieś 70-80 dodatkowyc
    > h pojazdów), to 20 "elektryków" to będzie mniej niż 5% taboru.

    No tak, ale przecież nie od razu Kraków wróć znaczy Lublin zbudowano...a w Krakowie jeździ aż 26 elektryków...można? można ;-)
  • qqbek 19.02.19, 21:35
    Tylko Ursusa (tj. spółkę Ursus Bus) kupił ostatnio jakiś fundusz hedgingowy i nie wiadomo co z tym dalej będzie :D

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • bwv1080 19.02.19, 22:34
    misiaczek1281 napisała:
    > można? można

    Tylko po co, skoro autobus na CNG emisyjnie jest prawie równoważny, a kosztuje ułamek elektrycznego.

    Ale kto bogatemu zabroni.
  • waga170 20.02.19, 05:56
    Przy okazji pytanie mam. Na dachach tych autobusow na CNG sa takie biale pudla. Czy tam sa te zbiorniki CNG, bezpieczne przed uderzeniem ze strony ruchu ulicznego?
  • duze_a_male_d_duze_m 20.02.19, 07:05
    Tak, żadne auto w nie nie uderzy bo są wysoko, tym bardziej pieszy w czasie ew. kolizji.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • trypel 20.02.19, 08:06
    takie autobusy ze zbiornikami gazu na dachu po Rumunii jezdziły w latach 80tych. Niech żyje postep :)

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 20.02.19, 08:22
    W Polsce CNG w autobusach miejskich byloby
    rozsadnym wariantem ekonomicznym
    oraz srodowiskowo akceptowalnym.
    Swietne rozwiazanie pochodzi z MAN.
    Mozna sobie znalezc materialy.
  • 4slash 20.02.19, 08:38
    Rozmawiałem z gazownikiem i twierdzi, że bardzo dużo importowanych pojazdów z CNG przerabia na LPG bo dużo bardziej opłaca sie LPG. No i chyba jedyna stacja CNG w dolnośląskim jest we Wrocławiu na ul. Gazowej.
  • nazimno 20.02.19, 09:01
    W przypadku autobusow - MAN opracowal nowe
    silniki zasilane CNG.
    Spelniaja najostrzejsze normy emisji spalin mierzonych w warunkach eksploatacji
    w ruchu.
  • trypel 20.02.19, 09:08
    pewnie korzystali z ich doswiadczen sprzed 40 lat
    www.simplybucharest.ro/?p=15005


    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 20.02.19, 09:54
    Wegrzy: omnibus.news/miskolc-setzt-auf-cng-busse

    PS
    40 lat temu nie bylo norm takich jak dzis.
  • qqbek 20.02.19, 09:08
    4slash napisał:

    > Rozmawiałem z gazownikiem i twierdzi, że bardzo dużo importowanych pojazdów z C
    > NG przerabia na LPG bo dużo bardziej opłaca sie LPG. No i chyba jedyna stacja C
    > NG w dolnośląskim jest we Wrocławiu na ul. Gazowej.

    CNG opłaca się bardziej niż LPG, sęk w tym, że po pierwsze nie ma tego jak tankować (w okolicy Lublina na przykład są tylko dwie stacje - jedna w Świdniku, druga pod Lubartowem), po drugie konstrukcja niektórych wersji jest specyficzna.

    Kuzyn żony dorabia trochę handlując "używkami" i umoczył ostatnio spore pieniądze w niesprzedawalnym Touranie CNG (którego rzeczywiście kupił za śmieszne pieniądze w porównaniu z "normalną" wersją). Samochód piękny, 4-letni ("jedynka", ale już po drugim "lifcie"), niezniszczony w środku, bogato wyposażony, udokumentowany przebieg, niewielkie uszkodzenia parkingowe.

    Niesprzedawalny,.

    Ma cztery zbiorniki na paliwo, a za legalizację każdego TDT wziął 500 złotych.

    Ma też piąty, dodatkowy zbiornik na benzynę... pojemności całych 8 litrów.

    Z tego powodu (brak infrastruktury do tankowania) samochód od pół roku stoi i się jeszcze nie sprzedał.
    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • trypel 20.02.19, 09:09
    w sumie ideał dla taksiarza mieszkającego koło stacji CNG

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • vogon.jeltz 20.02.19, 09:17
    > Ma cztery zbiorniki na paliwo, a za legalizację każdego TDT wziął 500 złotych.
    > Ma też piąty, dodatkowy zbiornik na benzynę... pojemności całych 8 litrów.

    Nie prościej było za te 2 koła wywalić instalację i założyć normalny bak?
  • qqbek 20.02.19, 10:17
    Nie bałdzo..

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • vogon.jeltz 20.02.19, 11:28
    Czemu?
  • qqbek 20.02.19, 18:00
    Bo paliwo masz wbite w dowód...

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • vogon.jeltz 21.02.19, 10:18
    > Bo paliwo masz wbite w dowód...

    A to nie jest kwestia zrobienia badania technicznego? Można przecież zdemontować instalację LPG i wykreślić ją z dowodu, dlaczego nie można tego zrobić z CNG?
  • duze_a_male_d_duze_m 20.02.19, 10:20
    Mam kontakty z firma, ktora, pewnie z 10lat temu szeroko weszla w Iveco cng. Z perspektywy eksploaracji narzekali i w zasadzie najmniej na upierdliwe tankowanie. Pojazd ciężki, jak coś się popsuło to czesto konczylo sie wizyta serwisu z Włoch. Wlasnie konczy sie legalizacja zbiornikow, nie beda jej przedluzac, nie warto. Wymienia na diesla.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • misiaczek1281 20.02.19, 16:25
    duze_a_male_d_duze_m napisał:

    > Tak, żadne auto w nie nie uderzy bo są wysoko, tym bardziej pieszy w czasie ew.
    > kolizji.
    >
    sterowiec Hindenburg też w nic nie uderzył i też był wysoko a i tak wybuchł ...gaz to gaz ...a prąd nie wybucha:)

    wiadomosci.wp.pl/75-lat-od-katastrofy-zeppelina-lz-129-hindenburg-6036811893757057a
  • duze_a_male_d_duze_m 20.02.19, 16:43
    Tak, tak. Patrz historia Samsung Galaxy Note 7.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • misiaczek1281 20.02.19, 17:24
    duze_a_male_d_duze_m napisał:

    > Tak, tak. Patrz historia Samsung Galaxy Note 7.
    >
    skutki wybuchu tamtego sterowca na wodór to 36 zabitych...od eksplozji baterii w smartfonie (prawdopodobieństwo jeden na milion?) mogę sobie najwyżej poparzyć lekko rękę a nie zginąć:)
  • pies_w_studni 20.02.19, 18:01
    Misiu o bardzo małym rozumku, elektryczne samochody palą się równie chętnie jak spalinowe, za to dużo trudniej je zgasić.
    abcnews.go.com/Technology/tesla-opens-investigation-car-burst-flames-times/story?id=59930420
  • misiaczek1281 20.02.19, 18:30
    pies_w_studni napisał:

    > Misiu o bardzo małym rozumku, elektryczne samochody palą się równie chętnie jak
    > spalinowe, za to dużo trudniej je zgasić.
    > abcnews.go.com/Technology/tesla-opens-investigation-car-burst-flames-times/story?id=59930420

    racja...palą się tylko....a auta na wodór od razu wybuchają zostawiając garść strzępków w promieniu 100 metrów ...gdy 100 litrów wodoru wybuchnie to nie ma czego zbierać a co dopiero gasić ... jednak ten mój rozumek nie taki mały...
  • pies_w_studni 20.02.19, 19:06
    Podaj choć jeden przykład eksplozji samochodu na gaz, jakikolwiek: LPG, LNG, CNG, H2.
  • bwv1080 20.02.19, 19:07
    misiaczek1281 napisała:
    > auta na wodór od razu wybuchają zostawiając garść s
    > trzępków w promieniu 100 metrów ...gdy 100 litrów wodoru wybuchnie to nie ma cz
    > ego zbierać a co dopiero gasić

    Wolan fantazja plus brednie. Nie ma warunków, aby w otoczeniu samochodu wodorowego mogla powstać wodorowa atmosfera wybuchowa. Wodór w samochodzie nie jest bardziej niebezpieczny, niż benzyna.

    Ze wodór nie nadaje się do masowego napędu samochodów osobowych, ma inne przyczyny.

    > jednak ten mój rozumek nie taki mały...

    Mały to niedomówienie roku. W obliczu faktu, ze go tam w ogóle nie ma.
  • vogon.jeltz 20.02.19, 16:53
    > a i tak wybuchł ...gaz to gaz

    Uważaj na swoje srolo, chamie.
  • nieznajacy_sie 20.02.19, 08:22
    To jest miś naszych czasów.....Bo my jako konsultanci od misia mamy od niego 20%..... to co po koniaczku??

    Tyle mniej więcej z tego będzie
  • samspade 20.02.19, 06:13
    Biorąc pod uwagę że mowa o narodowym centrum... to cóż.
    A miasta miały by czyste powietrze gdyby miśki nie palily w piecach byle czym powiedzmy zaimpregnowanym drewnem z więźby.
    A czemu misiu nie piszesz nic o zmianach w przepisach powodujacych zmniejszenie odszkodowań i utrudnienia dla ludzi? Zmianach korzystnych dla TU. Może z powodu autora zmian.
  • waga170 20.02.19, 06:21
    Ursus wygral przetarg na hehe, autobusy elektryczne. Szewc powinien pilnowac swojego kopyta i znow wrocic do pomyslu elektrycznych traktorow. Wtedy, okolo 1950, nikt nie znal slowa sprawnosc systemu czy nawet slowa srodowisko, ale na mysl ze Wala bedzie zapierdalac socjalistycznym traktorem elektrycznym a nie jakims burzuazyjnym niemieckim dieslem, wszyscy poszli glosowac ZA.
  • only_the_godfather 20.02.19, 08:00
    Po pierwsze, to pókico wygrał konkurs i taki autobus będzie opracowany. Po dwa ktoś kto jest z branży dobrze wie, że dużo lepszy od elektryka jest autobus na CNG (łatwiej tankować i większy zasięg). Owszem już dziś do autobusów elektrycznych są produkowane ładowarki dzięki którym można autobus doładować na pętli, ale dalej mimo wszystko elektryki nadają się tylko na krótkie trasy.
    Dziwne, że z konkursu wycofali się wszyscy najwięksi producenci. Oby produkcja tych autobusów nie skończyła się jak z sławetnymi już hybrydami od Solbusa które "jeżdżą" w Częstochowie.
  • samspade 20.02.19, 08:30
    only_the_godfather napisał:

    > Dziwne, że z konkursu wycofali się wszyscy najwięksi producenci.

    To akurat nie dziwne. Dziwne by było gdyby przystąpili do tego konkursu.
  • vogon.jeltz 20.02.19, 09:18
    > Owszem już dziś do autobusów elektrycznych są produkowane ładowarki dzięki
    > którym można autobus doładować na pętli, ale dalej mimo wszystko elektryki
    > nadają się tylko na krótkie trasy.

    A nie lepsze byłyby trolejbusy hybrydowe tzn. mogące na akumulatorach przejechać większy dystans bez podłączenia do trakcji?
  • only_the_godfather 20.02.19, 09:54
    Może i byłby lepsze, ale trzeba budować całą infrastrukturę dla trolejbusów a to też koszty.
  • vogon.jeltz 20.02.19, 10:15
    > Może i byłby lepsze, ale trzeba budować całą infrastrukturę dla trolejbusów a to też koszty.

    Ja piłem do Lublina konkretnie. Qqbek napisał, że mają 120 trajtków, czyli jak rozumiem trolejbusów. Zatem infrastruktura jest.
  • duze_a_male_d_duze_m 20.02.19, 10:22
    U nas w Gdyni coś takiego jeździ, jako dodatek.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • qqbek 20.02.19, 11:16
    U nas w Lublinie jeździ cała masa tych trajtków z podwójnym zasilaniem.
    Ale przeważają Solarisy Trollino, które mają dodatkowy generator dieslowski.
    12-metrowych Ursusów z akumulatorami jest mniej.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • dr.hayd 20.02.19, 12:33
    W sumie myślałem o tym samym. Trolejbus z niewielkimi akumulatorami pozwalającymi przejechać kilka km wydaje się najtańszym i najbardziej przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem. Po co wozić drogie i ciężkie akumulatory? Autobusy w mieście poruszają się po stałych trasach, stosunkowo krótkich trasach. Wystarczy zelektryfikować tylko ich część, główne ulice, a więc mamy niższe koszty budowy trakcji trolejbusowej. Trolejbus ładuje akumulatory z trakcji, może zjechać w ulice bez trakcji korzystając z prądu zmagazynowanego w akumulatorach.
    Elektromobilność właśnie w ruchu miejskim ma sens. Tymczasem w Polsce ile miast ma trakcję trolejbusową? Gdynia, Lublin. Gdzieś jeszcze? Może zamiast wywalać państwowe pieniądze od dopłat do samochodów elektrycznych lepiej budować trakcje trolejbusowe w innych miastach?
  • skitenis 20.02.19, 14:11
    Tychy mają trolejbusy i autobusy na CNG
  • vogon.jeltz 20.02.19, 15:06
    > Solarisy Trollino

    Ktoś miał poczucie humoru wymyślając nazwę.
  • misiaczek1281 20.02.19, 16:35
    qqbek napisał:

    > U nas w Lublinie jeździ cała masa tych trajtków z podwójnym zasilaniem.
    > Ale przeważają Solarisy Trollino, które mają dodatkowy generator dieslowski.
    > 12-metrowych Ursusów z akumulatorami jest mniej.
    >

    z ciekawości spróbujmy policzyć o ile mniej wyniesie emisja CO2 gdyby zastąpić całą lubelską flotę autobusów Diesla elektrykami....ile pali taki Diesel w autobusie? 30? 40 l ON na setkę? razy ilość autobusów razy ilość kilometrów miesięcznie....ile to ton czadu rocznie w powietrzu mniej by było? wiadomo, wszystkich Diesli nie da się wymienić w miesiąc a nawet w rok...ale gdyby tam we wszystkich dużych miastach wymienić? ursus nie usrsus...nawet za trylion dolarów....nieważne...czyste powietrze - super sprawa
  • duze_a_male_d_duze_m 20.02.19, 16:39
    Tak, tylko pamietaj, ze elektryk tez ma rurę wydechową, tylko ze w elektrowni.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • misiaczek1281 20.02.19, 18:39
    duze_a_male_d_duze_m napisał:

    > Tak, tylko pamietaj, ze elektryk tez ma rurę wydechową, tylko ze w elektrowni.
    >
    ale ta elektrownia nie stoi w centrum miasta i nie wdycham spalin bezpośrednio z jej rury idąc ulicą przez miasto jak z Diesla:)
  • vogon.jeltz 20.02.19, 16:54
    > czyste powietrze - super sprawa

    To czemu robisz syf paląc drewnem z chemią w swoim kopciuchu, chamie?
  • misiaczek1281 20.02.19, 18:43
    vogon.jeltz napisał:

    > > czyste powietrze - super sprawa
    >
    > To czemu robisz syf paląc drewnem z chemią w swoim kopciuchu, chamie?

    to drewno bez chemii...palę drewnem zamiast węglem który jest większym syfem
  • vogon.jeltz 21.02.19, 10:04
    > to drewno bez chemii...

    Palisz odpadami z rozbiórki, chamie. Nie ma możliwości, żeby dawne elementy konstrukcyjne nie zawierały jakiejś chemii.
  • qqbek 20.02.19, 17:29
    misiaczek1281 napisała:

    > z ciekawości spróbujmy policzyć o ile mniej wyniesie emisja CO2 gdyby zastąpić
    > całą lubelską flotę autobusów Diesla elektrykami....
    W zimie pewni podobnie, trolejbus też trzeba ogrzać (prądem) w zimie. Przy autobusie na baterie dochodzi jeszcze kwestia strat energii przy ładowaniu tychże i konieczność częstych postojów na ładowanie.

    > ile pali taki Diesel w auto
    > busie? 30? 40 l ON na setkę? razy ilość autobusów razy ilość kilometrów miesięc
    > znie....ile to ton czadu rocznie w powietrzu mniej by było?
    Nie wiem.
    Zdecydowana większość autobusów w Lublinie to pojazdy nowe lub prawie nowe, spełniające najbardziej restrykcyjne normy emisji spalin i wyposażone w układy AdBlue.
    Myślę, że dużo lepsze skutki przyniosłoby wytępienie wszystkich prymitywnych chamów, którzy w zimie palą w piecach śmieciami.
    Znam nawet jednego, który chwalił się utylizowaniem w piecu odpadów budowlanych.

    > wiadomo, wszystkich
    > Diesli nie da się wymienić w miesiąc a nawet w rok...ale gdyby tam we wszystki
    > ch dużych miastach wymienić? ursus nie usrsus...nawet za trylion dolarów....nie
    > ważne...czyste powietrze - super sprawa
    Dużo więcej da podpięcie tak wielu osób, jak to możliwe, do sieci ciepłowniczych i absolutny zakaz palenia paliwami stałymi (w ostateczności zezwolić na dekoracyjne kominki do 6kW i kontrolować spalane w nich paliwo).



    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • vogon.jeltz 21.02.19, 10:05
    > w ostateczności zezwolić na dekoracyjne kominki do 6kW i kontrolować spalane w nich paliwo

    Ale wtedy cham misiaczek nie mógłby palić w nich chemią z rozbiórki.
  • qqbek 21.02.19, 10:55
    W kominku za bardzo syfem nie napalisz, bo i dom zasyfisz przy okazji.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • vogon.jeltz 21.02.19, 11:03
    > W kominku za bardzo syfem nie napalisz, bo i dom zasyfisz przy okazji.

    A czym się to rózni od robienia syfu u siebie w obejściu i u sąsiadów? Misiaczkoidom to nie przeszkadza, byle mieli tanio i mogli pokazać innym podobnym chamom, jacy oni "sprytni".
  • liczbynieklamia 20.02.19, 14:30
    > Konkurenci Ursusa mogli też obawiać się napiętego harmonogramu dostaw i kar umownych.
    Na szczęście Ursus ma już spore doświadczenie w niedotrzymywaniu harmonogramów i płaceniu kar umownych.
  • dr.krisk 21.02.19, 21:33
    To gigantyczna ściema. "Fabryka" Ursusa swoją aktywność ogranicza do nalepiania znaczka Ursus na wszystko co im wpadnie w łapy. Ostatnio "wyprodukowali" mały traktor.... C335- czyli koreański Branson.
    Podejrzewam, że złapią jakiś azjatycki wyrób, nakleją znaczek i dumnie zaprezentują narodowi.
    Wyjątkowi kombinatorzy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.