Dodaj do ulubionych

Skoda Scala - pierwsza wg mnie ładna Skoda, ale...

10.04.19, 19:50
Zwłaszcza tył jest bardzo zgrabny, trochę przypomina V40, ale widzę, że oni plasują ją w tym samym segmencie co Octavia (C) i do tego wyceniają podobnie (minimalnie taniej). O co chodzi? Może chcą rozwiązać problem z tym, że Octavię chętnie kupują floty, ale klienci indywidualni sięgają do innych marek po "krótkiego" hatchbacka i teraz chcą ich odzyskać?
Edytor zaawansowany
  • dodekanezowiec 10.04.19, 19:57
    Po mojemu jedyna dość ładna skoda to dotychczas Fabia jedynka. Wyglądała wówczas lepiej niż polo. Potem VW się przestraszył że ludzie będą skody chętniej niż volkswagena kupować i te skody to wygladem nie powalały. Scala nawet fajna ale też trochę za bardzo rapida przypomina. Natomiast kodiaq i karoq ma mój gust świetnie. Superb tez. Do octavii nigdy nie palalem miloscia :) Ciekawe jak na żywo będzie się prezentował kamiq.
  • waga170 11.04.19, 07:19
    A Ty zes z ciupy wyszedl i kazda zobaczona to ladna? Zwlaszcza ze tyl jest bardzo zgrabny?

    Pierwsza jest na zawsze ladna a reszta to juz tylko jej imitacje. Poszukaj sobie
    1961 Skoda Felicia Cabriolet
  • vogon.jeltz 11.04.19, 10:15
    > Może chcą rozwiązać problem z tym, że Octavię chętnie kupują floty, ale klienci indywidualni
    > sięgają do innych marek po "krótkiego" hatchbacka i teraz chcą ich odzyskać?

    Nie sądzę, by kiedykolwiek ich stracili. Jak ktoś nie chce Octavii, tylko krótkiego hatchbacka, to kupuje VW Golfa. Jeśli planuje zakup czegoś spoza gamy VAG, to Scala nie pomoże.
  • fabiedak 11.04.19, 13:34
    Stawiałbym na zaplanowane (wszak nowa debiutuje w tym roku) "przeniesienie" Octavii w katalogu Skody bliżej "prawdziwego" segmentu D. W końcu Scala to auto na (rozciągniętej, ale jednak) płycie stosowanej w typowych modelach klasy B koncernu VW (Polo, Ibiza). Octavia podrożeje, na jej tle Scala okaże się autem dość atrakcyjnie wycenionym. Pozostaje tu oczywiście pytanie, czy konkurencja nie odbierze Skodzie potencjalnych klientów. Za cenę Scali można już spróbować znaleźć coś uznawane go za pełnoprawny kompakt w ofertach innych marek.

    BTW Ciekawe, jak - w porównaniu zarówno z odchodzącym Rapidem z jednej i Octavią z drugiej strony - wyglądają w Scali kwestie szeroko rozumianego komfortu i poczucia "dopieszczenia" pasażerów: jakości użytych materiałów, wyciszenia, etc. Rapid był pod tym względem (stylistycznie w sumie też) niczym więcej, jak Fabią na sterydach. Niby linie kokpitu były podobne do tych w Octavii, ale tworzywa twarde, jak w Fabii. A to, co jeszcze uchodzi w budżetowym aucie zaliczanym do typowej klasy B, to już w pojeździe pozycjonowanym przez marketing firmy jako "prawie (albo i nie "prawie") kompakt" - nie bardzo. Rapid mógł więc udawać auto klasy C tylko do pierwszego bliższego kontaktu z nim. Ciekawe, czy w przypadku Scali poprawiono te kwestie na tyle, by "user experience" nie odbiegało odczuwalnie od analogicznych odczuć w Focusie czy innym Civicu, czy nadal Skoda stawia na swego rodzaju grę pozorów.
  • samspade 11.04.19, 13:50
    W innych droższych modelach skoda nie odbiega od konkurentów. Być może ze scalą będzie podobnie.
  • galtomone 11.04.19, 13:55
    No tylko pytanie wlasnie z czym konkuruje Scala? Z Fiesta czy Focusem....

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • samspade 11.04.19, 14:10
    Nie wiem. Zresztą czy musi konkurować z konkretnymi modelami? Może będzie pewnego rodzaju uzupełnieniem pomiędzy golfem a polo.
  • jeepwdyzlu 14.04.19, 02:52
    (ciekawostka - Scala jest ciut większa niż Golf!)
    ----
    Dłuższa.
    Ale na płycie polo.
    Pytanie jak jeździ.
    Stawiam banana, że gorzej od golfa.
    Ceny.
    1,0 115 KM z stalowymi felgami i manualną klimą 68 tys.
    Powiedzmy, że ok.
    Ale 1,5 150 KM dsg kosztuje 100 tys.
    Brz jaj, tyle kosztuje civic 1,5 T 192 KM albo mocny focus.
    Wniosek? Cennik sugeruje, że stawiają na klientów z portfelem 75 tys.
    Czyli MIĘDZY Octavią a Fabią.
    Przemyślany ruch i sprzedaż będzie duża.
    J.

    --
    YCDSOYA
  • tbernard 14.04.19, 12:00
    > Ale 1,5 150 KM dsg kosztuje 100 tys.
    > Brz jaj, tyle kosztuje civic 1,5 T 192 KM ...

    182 KM i do tego manual
    Najtańszy automat z tym silnikiem to 113 tys czyli ciut drożej.
    Ale ta najtańsza wersja z tym silnikiem i automatem (Sport Plus) ma na dzień dobry takie wyposażenie, że Scalę trzeba by specjalnie konfigurować na maksymalny wypas i wtedy osiągnie się cenę w okolicy 100 tys.
  • vogon.jeltz 15.04.19, 10:17
    > Dłuższa.
    > Ale na płycie polo.

    Jest Scala od Golfa dłuższa, wyższa, ma nieco większy rozstaw osi i sporo większy bagażnik.
  • vogon.jeltz 11.04.19, 14:12
    > No tylko pytanie wlasnie z czym konkuruje Scala? Z Fiesta czy Focusem....

    Wielkość, rozstaw osi, pojemność bagażnika wskazują, że raczej z Focusem. Chociaż sądzę, że będą go pozycjonować poniżej Focusa, czy raczej Golfa (ciekawostka - Scala jest ciut większa niż Golf!), jako tańszą (czy aby na pewno) alternatywę. Fiat Tipo wydaje mi się bezpośrednim konkurentem.
  • schweppes1 11.04.19, 15:22
    > Fiat Tipo wydaje mi się bezpośrednim konkurentem.

    O to to, właśnie. Taki ciut tańszy kompakt, próbujący podgryzać konkurencję podobnymi walorami, a niższą ceną. Bo jednak Fiat Tipo jest odrobinkę pod stawką (np. nie ma w ogóle dostępnej dwustrefowej klimatyzacji, co VW miał już w 2003 roku w Golfie V).
  • ari 11.04.19, 16:40

    > > Fiat Tipo wydaje mi się bezpośrednim konkurentem.
    >

    Hm, myślę że jednak nie. Rapid był konkurencją dla Tipo. Wg zapowiedzi Scala ma być kompaktem "pełną gębą" - zarówno co do wyposażenia (zwróćcie uwagę że w zasadzie nie ma bida edition, już najtańsza wersja ma światła LED), ceny, materiałów itp.

    Oczywiście uważam, że jest sporo fajniejszych autek za te piniondze, ale rynek PL pewnie przyjmie ten model z owacjami :)

  • schweppes1 11.04.19, 17:04
    > Rapid był konkurencją dla Tipo.

    Nie był. Rapid był oficjalnie w segmencie B/B+, Tipo oficjalnie w segmencie C.
  • trypel 11.04.19, 17:09
    naprawde myslisz że ktoś zwracał na to uwagę wybierając auto?
    opis tipo
    Elegancki, przestronny i wygodny sedan o nowoczesnej stylistyce, który przewyższa oczekiwania.

    opis rapida
    Wybitnie wszechstronny
    Praktyczne rozwiązania i mnóstwo miejsca – to jego główne zalety.

    tam nie ma nic o klasach bo zadnego z klientów to nie obchodzi

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • bigzaganiacz 14.04.19, 18:27

    tam nie ma nic o klasach bo zadnego z klientów to nie obchodzi




    Przejechalem sie seatem toledo , niby wszystko ok ale przesiadajac sie z klasy c czuc ze to bardziej polo a nie golf
  • samspade 11.04.19, 17:19
    ari napisał:

    > Oczywiście uważam, że jest sporo fajniejszych autek za te piniondze, ale rynek
    > PL pewnie przyjmie ten model z owacjami :)

    Napisz kilka zdań jak się jeździ scalą. Jakie materiały, jakie wyposażenie itp.
  • schweppes1 11.04.19, 15:19
    Muszę szczerze przyznać, że ja w Rapidzie czułem się podobnie jak w poprzedniej Octavii 2 (są podobne wymiarowo), a najbardziej zaskoczyło mnie to, że fotele w średniej wersji Rapida były wygodniejsze niż w O2 Elegance. Skoda robi sprytne manewry polegające na rozdmuchiwaniu i rozciąganiu samochodów bazujących na płytach podłogowych zwykłych "bąbli", przez co oferuje "prawie tyle" co segment wyżej, w cenie segmentu niżej. Do codziennego użytkowania dla 4-osobowej rodziny rapid liftback jest wg mnie czymś w 100% wystarczającym, patrząc czysto pragmatycznie (ogromny bagażnik), a cena przystępna jak na warunki polskie.
  • gzesiolek 13.04.19, 14:34
    Rapid był ok jak dali rabaty, że za 60k PLN było 1.4TSI z DSG z dobrym wyposażeniem. Wtedy jakbym miał z rynku wybierać auto za tą kasę nawet bym się nie zastanawiał. Cennikowo był za drogi w stosunku do Octavii... Nie mówiąc o konkurencji... Wnętrze wielkosciowo mnie w Rapidzie zaskoczyło bo z zewnątrz na żywo było wyraźnie widać że to B+. A w środku poza plastikami z Fabii, rzeczywiście było prawie jak w Octavii 2. A co do Scali to ja tej przepaści w stosunku do innych aut tej marki nie widzę... może tylko to, że nie ma paskudnie dzielonych świateł.
  • schweppes1 13.04.19, 14:32
    Są już pierwsze testy Scali polskich dziennikarzy w Chorwacji:

    Autocentrum: www.youtube.com/watch?v=r9EFTrdfRqc

    Pertyn Ględzi: www.youtube.com/watch?v=DrAwHrWYFGI

    Czekam jeszcze na test mojego ulubionego testera Marek Drives :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.