Dodaj do ulubionych

DSG - co was (i mnie) wkurwia.

14.04.19, 02:16
Myślałem, że tylko mój tak ma, że to wina za dużego momentu od zera.
Ale przejechałem się Q2 sąsiada (benzyna, a nie Diesel) i widzę to samo.
Szarpnięcia przy dynamicznym starcie (nie tyle zawsze, co jak się silnik po "Start-Stopie" raczy wybudzić), gubienie się w korku.
Kiedyś pojeździłem chwilkę Kugą z Power Shiftem i było jeszcze gorzej.
Ale po Audi i to "w benzynie" spodziewałem się "lepiej niż u mnie"... jest gorzej.

Ja rozumiem, że rodzinny VAN ma mieć 99g dwutlenku węgla na kilometr itepe, itede... ale kurła, już tę skrzynię wspomagam często i gęsto łopatkami, a teraz widzę, że w "prymium" (tj. w Audi) jest dokładnie to samo.

Jestem tu odosobniony, czy ktoś ma podobne spostrzeżenia?

--
Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
Edytor zaawansowany
  • jeepwdyzlu 14.04.19, 02:43
    No cóż....
    Ja z powodu tej skrzyni nie kupiłem q5
    Wybrałem lexusa z cvt
    Tak. Cvt są dziś lepsze niż dwuspręgłówki.
    Super cvt ma subaru. Honda.
    Toyota bardzo poprawiła oprogramowanie.

    Jak dodamy, poza szarpnieciami dsg poważne problemy z jakością po 100 tysiącach
    To w ogóle dziwię się, że ktoś wybiera auta VW.

    Więc nie qubek - nie Ty jeden.


    --
    YCDSOYA
  • qqbek 14.04.19, 03:00
    Mnie po prostu zdziwiło, że w aucie "półkę wyżej" i "z lepszym silnikiem" problemy są nawet bardziej widoczne niż u mnie w Swetrze.
    Już się do DSG przyzwyczaiłem i jakoś te "narowistości" udaje mi się kontrolować. Ale Audi... nie pamiętam tych problemów z mojej krótkiej randki z PDK... to dlaczego skoro dało się zrobić fajną PDK nie da się zrobić dobrze zaprogramowanej DSG?

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • duze_a_male_d_duze_m 14.04.19, 11:46
    Ciekawostka, w Q5 poprzedniej generacji 2.0TFSI łączyli z tiptronikiem.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • liczbynieklamia 14.04.19, 11:58
    > Wybrałem lexusa z cvt
    CVT czy e-CVT? To zupełnie inna skrzynia.
  • tbernard 14.04.19, 12:11
    e-CVT jest w hybrydach
  • bwv1080 14.04.19, 13:06
    tbernard napisał:
    > e-CVT jest w hybrydach

    W hybrydach Toyota/Lexus i w Fordzie Mondeo tak. W innych hybrydach są często inne przekładnie. Np. Hyndai Ioniq ma sześciobiegową DSG.
  • jestklawo 15.04.19, 12:21
    la(cran)mer wypocił:

    > W hybrydach Toyota/Lexus i w Fordzie Mondeo tak

    :))) przeciez tbernard napisał że jest. Nie ma racji, mimo że ją ma? Dobrze że la(cran)mer nas z błędu wyprowadził
  • bywalec.hoteli 14.04.19, 13:42
    Jeepie, zamiast auta premium wybrałeś Toyotę? Hmmm, to w twoim stylu.

    --
    wiosenna sygnaturka
  • gzesiolek 14.04.19, 13:45
    Lexus to taka sama Toyota jak Audi VW...
  • bywalec.hoteli 14.04.19, 17:30
    gzesiolek napisał:

    > Lexus to taka sama Toyota jak Audi VW...

    Jednak zes przesadził. Lexus to obok auta premium mógł tylko stać.


    --
    nazimno napisał:
    > Pani cenzorka przechodzi klimakterium na tle
    > polityczno-swiatopogladowym stymulowane
    > przez zwierzchnictwo nadredakcyjne.
  • gzesiolek 14.04.19, 19:10
    Hehehe jakbym nie jeździł żadnym z tych aut które zapewne uważasz za prawdziwe "premium" to pewnie bym uwierzył... A tak to bajki dla wydających kasę dla "prestiżu"... jeszcze parę lat temu zrozumiałem wyróżnik w postaci mocnych wielocylindrowych jednostek i napędu na tył... Ale tutaj Lexus miał swoich przedstawicieli i to b.dobrych... Ale teraz to sobie możesz nawijać zdrowo, bo te premium w większości z doladowanym silniczkiem max.4cylindrowym i wyciszeniem na poziomie Skody to nic innego jak ekstra kasa za markę... I nie widzę powodu by cokolwiek umniejszac Lexusowi... Zwłaszcza, że np. wyciszenie ma zwykle lepsze od konkurencji w podobnej cenie...
  • tbernard 15.04.19, 07:56
    Zresztą sama nazwa nie pozostawia złudzeń, że Lexus to samochód luksusowy.
  • vogon.jeltz 15.04.19, 10:03
    > Jednak zes przesadził. Lexus to obok auta premium mógł tylko stać.

    Chyba po to, żeby auto "premium" poczuło się zawstydzone.
  • schweppes1 14.04.19, 03:44
    DSG to niestety tania, budżetowa, otępiona softowo skrzynia:
    - szarpanie przy szybszym ruszaniu
    - mega lag od "buta" do startu od 0
    - mega lag podczas jazdy od "buta" do kickdowna i rozpoczęcia przyspieszenia
    - tępy program - potrafi przy "bucie" zrobić kickdown na np. 5000 RPM, żeby za pół sekundyprzy 5200 RPM zmienić bieg na wyższy
    - przy ciągłym bucie zadyszka przed zmianą biegu na wyższy (w każdym DSG - VW, Skoda, benzyna, diesel, Octavia, Superb, Passat, Yeti, Tiguan)

    W Skodzie działa wyraźnie gorzej niż w VW, jakby celowo był wgrany gorszy program.

    Lepszy jest klasyczny hydrokinetyk, ale raczej w markach premium, bo w budżetowych są jeszcze gorsze niż DSG (tyle, że nie szarpią)

    A najlepszą możliwą skrzynią jest bezstopniowa (CVT). Jak kogoś denerwuje dźwięk ---- i musi mieć /|/|/| to Audi specjalnie dla Januszy ma bodajże CVT z symulacjami zmiany przełożeń
  • waga170 14.04.19, 05:20
    > A najlepszą możliwą skrzynią jest bezstopniowa (CVT). Jak kogoś denerwuje dźwię
    > k ---- i musi mieć /|/|/|.....
    Sto procent racji. A z tym dzwiekiem to juz w ogole jest to odpowiedzia na pytanie co was denerwuje. Mnie denerwuje glupota tych co im sie dzwiek CVT nie podoba.
  • vogon.jeltz 14.04.19, 10:01
    Najlepsza jest eCVT w hybrydach Toyoty. Nie dosyć, że zapewnia absolutną płynność do tego stopnia, że w ogóle zapominasz, że masz jakąkolwiek skrzynię, to jeszcze jest kompletnie niezniszczalna.

    Co prawda niektórzy narzekają, że przy przyspieszaniu skrzynia trzyma wysokie obroty, przez co silnik wyje - ale to jakieś pizdy są... a może pedały?
  • waga170 14.04.19, 10:22
    > - ale to jakieś pizdy są... a może pedały?
    To jest to trzecie. Pizda se przypina pasek z gumowym chujem i bzyka druga pizde w dupe. Kto jest wtedy pedalem?
  • tbernard 14.04.19, 18:25
    W każdym samochodzie są pedały. W automatach jest ich mniej niż w manualu.
  • nazimno 14.04.19, 20:23
    A jak wsiadzie ich wiecej?
  • gzesiolek 14.04.19, 13:53
    Co do DSG się zgadzam... to spowodowało odrzucenie Superb i Passata 1.8 TSI +DSG ... straszne lagi skrzyni i doładowania przy kickdownie...
    Wolę zwykłe hydrokinetyki. A co do CVT to teraz chyba już wszyscy wprowadzili te programowalne przełożenia dla tych co razi ich stały poziom obrotów przy przyspieszeniu... Osobiście z powodu CVT nie kontynuowałem współpracy z Mitsu...
  • jeepwdyzlu 14.04.19, 14:10
    Najlepszy automat jakim kiedykolwiek jeździłem to 8 biegowy hydrokinetyk BMW.
    Zaraz potem cvt w nowym civicu.

    Szczerze mówiąc myślałem że zwolennicy dsg powieszą krytyków za jaja....
    Naprawdę jestem zdziwiony obiektywnymi wpisami i tym, że coraz więcej ludzi widzi, że dziś cvt (i planetarna e-cvt) to inne skrzynie niż 10 lat temu. Nowe oprogramowanie dodało tej technologii nowych skrzydeł...


    --
    YCDSOYA
  • bwv1080 14.04.19, 14:22
    jeepwdyzlu napisał:
    > Nowe oprogramowanie dodało tej technologii nowych skrzydeł...

    Aczkolwiek sztuczne stopniowanie przekładni bezstopniowych to zarówno bezsens techniczny, jak i krok wstecz pod względem komfortu.
  • schweppes1 14.04.19, 15:49
    Czego to się nie robi dla opornych na nowości Januszy, aby jednak kupili.
  • jeepwdyzlu 14.04.19, 16:37
    Aczkolwiek sztuczne stopniowanie przekładni bezstopniowych to zarówno bezsens techniczny, jak i krok wstecz pod względem komfortu.
    ---
    Tak cranmer
    Ale te "biegi" działają na programach sport, po machnięciu manetki, po kickdownie... W normalnej jeździe skrrzynia działa cały czas płynnie

    --
    YCDSOYA
  • gzesiolek 14.04.19, 19:15
    Czyli co przy zwykłej jeździe nie zmienia obrotów wraz z prędkością? Bo w CVT dla większości ludzi irytujące jest utrzymywanie stałych obrotów silnika mimo wzrostu prędkości... ot ciężko się przyzwyczaić...
  • schweppes1 14.04.19, 19:29
    Trochę zmienia, ale raczej trzyma stałe w ekonomicznym zakresie i podczas delikatnego przyspieszania płynnie zmienia przełożenie w sposób ciągły, ale obroty stoją. A jak butniesz, to wchodzi na wysokie obroty i je tam trzyma, dopóki nie odpuścisz.

    Ciężko się przyzwyczaić, bo się przez dziesiątki lat żyło z czymś tak prymitywnym jak skrzynia z osobnymi kołami zębatymi na każdym przełożeniu. Ale technologia idzie do przodu i ten dźwięk o zmiennej modulacji to tylko zbędny praktycznie sentyment. CVT rozwiązuje problem przełożeń polegający na tym, że tylko przez krótki czas silnik jest na optymalnym przełożeniu i obrotach. W CVT jest zawsze optymalne przełożenie i obroty. Ja bym dla zacofanych Januszy nie robił sztucznych przełożeń - szkoda kasy. Ja bym dał taki wydech, żeby totalnie wyciszyć silnik, a dźwięk /|/|/|/|/| puściłbym Januszom z głośników.
  • bwv1080 14.04.19, 20:03
    gzesiolek napisał:
    > Czyli co przy zwykłej jeździe nie zmienia obrotów wraz z prędkością?

    Zmienia/trzyma zasadniczo proporcjonalnie do obciążenia (głębokość wciśnięcia pedału gazu). Jak w motorówce :-)
  • jestklawo 15.04.19, 12:24
    pół godziny gościu potrzebował, żeby zrozumieć i streścić wpis schweppsa :)))
  • jestklawo 15.04.19, 12:51
    la(cran)mer wypocił:

    >Aczkolwiek sztuczne stopniowanie przekładni bezstopniowych to zarówno bezsens techniczny, jak i krok wstecz pod >względem komfortu.

    i to rozumiem, krótko, zwięźle i merytorycznie. Teraz wszystko jasne.
    A co jeśli inni użytkownicy nowego oprogramowania tego nie czytali?
  • vogon.jeltz 15.04.19, 09:57
    > Naprawdę jestem zdziwiony obiektywnymi wpisami i tym, że coraz więcej ludzi widzi,
    > że dziś cvt (i planetarna e-cvt) to inne skrzynie niż 10 lat temu

    Bo kiedyś to się rozciągały łańcuchy i różne takie, a teraz to wszystko przezl lata dopracowali. A w nowych eCVT w ogóle żadnych łańcuchów nie masz - to jest absolutnie genialna przekładnia. A że trzyma jednostajne obroty przy przyspieszaniu i powoduje wycie silnika? Fuck that! Ktoś, kto tak mówi, musiałby usłyszeć moją MPV z hydrokinetykiem po ostrym kickdownie. Ta wprawdzie nie trzyma jednostajnych obrotów, ale jak skoczy pod 5000 rpm, to łeb urywa.

    Oczywiście symulacja zmienianych "biegów" to jest totalny idiotyzm, ale jak ktoś nie może bez tego żyć... Ciekawe, czy docelowo i w elektrykach będą instalować takie gizmo? I jeszcze symulator bulgotu V8 pewnie?
  • nazimno 14.04.19, 08:39
    Te "efekty" w S musza byc lagodniejsze.
  • trypel 14.04.19, 08:53
    W sumie tylko opóźnienie startu.
    Są tylko dwie opcje - albo but w podłodze i szybki nerwowe jeb albo powolne, delikatne. Ale z dużym opóźnieniem.
    w porównaniu z hydrokinetykiem (i w bmw i w starym mercedesowskim w dodżu) to właśnie najbardziej wkurza bo tam puszczenie hamulca oznaczało od razu start o dynamice liniowo powiązanej z ruchem pedału gazu..
    Do bezsensownych redukcji na S sie przyzwyczaiłem.
    Co ciekawe to opóźnienie to cecha vw, inne dwusprzeglowki (Fiat, Renault) robią to dużo sprawniej.



    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • duze_a_male_d_duze_m 14.04.19, 11:41
    Mam s-tronic i to w prawdziwym Audi (silnik wzdłużnie), benzyna. Ta skrzynia ma wady, potęgowane przez idiotyczne utrzymywanie obrotów w okolicach biegu jałowego przy jednostajnej jeździe. Aczkolwiek, mam w rodzinie 2 Q5 diesle z dwóch generacji, i tam skrzynie działają dużo kulturalniej. Wiadomo jakie są zalety, czym szybciej tym lepiej, wolne snucie się po mieście to nie to. Z cvt mam doświadczenie tylko z ct200h, praca tego czegoś też jest daleka od ideału. Najlepsze chyba sa 8biegowe hydrokinetyki jak w BMW.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • vogon.jeltz 15.04.19, 10:01
    > Z cvt mam doświadczenie tylko z ct200h, praca tego czegoś też jest daleka od ideału.

    Chyba cię pogięło. To jest przecież ta sama skrzynia co w innych hybrydach Toyoty. Tak właśnie wygląda ideał.
  • jeepwdyzlu 15.04.19, 10:18

    Chyba cię pogięło. To jest przecież ta sama skrzynia co w innych hybrydach Toyoty. Tak właśnie wygląda ideał.
    ---
    Mechanicznie ta sama.
    Ale jest inaczej oprogramowana.

    --
    YCDSOYA
  • vogon.jeltz 15.04.19, 10:42
    > Mechanicznie ta sama.
    > Ale jest inaczej oprogramowana.

    Nie gadaj, że też zrobili symulator przełożeń dla Januszy? Przecież Janusze nie jeżdżą Lexami.
  • liczbynieklamia 14.04.19, 11:57
    DSG to po prostu zwykła, manualna skrzynia, tyle że zautomatyzowana. Ma być tanio w produkcji, to jest. A skoro większość klientów nie czuje różnicy i płaci jak za prawdziwy automat...
  • duze_a_male_d_duze_m 14.04.19, 12:00
    No bez przesady, zutomatyzowana to dopiero padlina. Z tego co pamiętam, Fiaty, Citroeny, dostawczaki do teraz.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • liczbynieklamia 16.04.19, 18:01
    > zutomatyzowana to dopiero padlina
    To ta sama padlina, tyle że trochę przypudrowana. Preselekcja zwykle pomaga, ale czasem szkodzi, więc tempo zmiany biegu nie nieprzewidywalne.
  • duze_a_male_d_duze_m 16.04.19, 19:24
    Statystycznie przy 2sprzeglach masz 50% szans na dobre trafienie :) Bardzo łatwo to podnieść. I dobrze o tym wiesz, tylko pieprzysz farmazony

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • liczbynieklamia 17.04.19, 10:15
    > Statystycznie przy 2sprzeglach masz 50% szans na dobre trafienie :)
    Nie. Jak masz 6 biegów, to zostaje 5, z czego tylko 1 zapięty na drugim wałku. Więc masz 20% szans.

    > Bardzo łatwo to podnieść.
    Owszem. Tylko lepiej mieć stałe opóźnienie zawsze, niż opóźnienie pojawiające się losowo.
  • duze_a_male_d_duze_m 17.04.19, 11:33
    liczbynieklamia napisał:

    > > Statystycznie przy 2sprzeglach masz 50% szans na dobre trafienie :)
    > Nie. Jak masz 6 biegów, to zostaje 5, z czego tylko 1 zapięty na drugim wałku.
    > Więc masz 20% szans.

    Tak, tak, mam 7biegów i wsteczny, czyli ~14%. Nie jest tak źle.

    >
    > > Bardzo łatwo to podnieść.
    > Owszem. Tylko lepiej mieć stałe opóźnienie zawsze, niż opóźnienie pojawiające s
    > ię losowo.

    Nie, lepiej mieć możliwość błyskawicznej zmiany w razie ewidentnej potrzeby, którą można wymusić ręcznie.


    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • bwv1080 14.04.19, 13:11
    liczbynieklamia napisał:
    > DSG to po prostu zwykła, manualna skrzynia, tyle że zautomatyzowana.

    Zwykła zautomatyzowana skrzynia ma jedno sprzęgło, przez to brak preselekcji i wyraźne przerwy przeniesienia momentu podczas zmian biegów. W porównaniu do zwykłej skrzyni zautomatyzowanej DSG jest rozwiązaniem drastycznie lepszym. Mimo wszystkich znanych wad.
  • qqbek 14.04.19, 14:06
    No tak, ale ja oczekiwałem, że w Q2 (kosztującym w wuj więcej niż mój Sweter, a oferującym w końcu sporo mniej miejsca w środku) będzie lepiej niż u mnie w Swetrze.
    A tu wychodzi, że upierdliwości DSG w Swetrze są niższe niż w Q2.
    No i ja mam łopatki, żeby sobie z dynamiczniejszym wyprzedzeniem łatwo poradzić (tj. przygotować się do wyprzedzenia "ręcznie" a nie czekać na to, że skrzynia łaskawie zechce zrzucić bieg dopiero po kickdownie)... sąsiad w Q2 nie ma :)

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • jestklawo 15.04.19, 12:44
    la(cran)mer wypocił:

    > Zwykła zautomatyzowana skrzynia ma jedno sprzęgło

    boszszsz, a gdzie liczbynieklamia napisał o ilości sprzęgieł?
    Nasz ulubiony mistrz w robieniu hałasu musi sie dopierdolić o wszystko. No po prostu musi.
    Synku, lądujemy. Weź się chłopie ogarnij

  • bywalec.hoteli 14.04.19, 11:59
    Nie wiem, mam ręczna zmianę biegów :)

    --
    nazimno napisał:
    > Pani cenzorka przechodzi klimakterium na tle
    > polityczno-swiatopogladowym stymulowane
    > przez zwierzchnictwo nadredakcyjne.
  • qqbek 14.04.19, 17:35
    Oj, zwolenników motoryzacyjnego średniowiecza jest sporo, nie jesteś sam 😁

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • nazimno 14.04.19, 19:44
    Cytuje:

    No i ja mam łopatki, żeby sobie z dynamiczniejszym wyprzedzeniem łatwo poradzić (tj. przygotować się do wyprzedzenia "ręcznie" a nie czekać na to, że skrzynia łaskawie zechce zrzucić bieg dopiero po kickdownie)... sąsiad w Q2 nie ma :)
  • qqbek 14.04.19, 19:57
    Mam 110 koni i 250 Nm w ważącym ponad 1,3 tony aucie. Jak bym polegał wyłącznie na trybie automatycznym i jego ospałej reakcji na gaz w podłodze, to bym musiał każde wyprzedzanie jak partię szachów planować. Chwilowe przejście w tryb ręczny rozwiązuje największy (IMHO) problem z DSG, nie ujmując przy tym nic z zalet tej skrzyni.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • schweppes1 14.04.19, 20:00
    Dokładnie tak, brakowało mi tego określenia. W DSG wyprzedzanie to cały rytuał, którego nie da się zrobić spontanicznie i to mnie bolało najbardziej. Co z tego, że następny bieg mi wrzuca z prędkością dźwięku, skoro kickdown trwa wieczność (ok. 1 sekundę).
  • qqbek 14.04.19, 20:53
    No właśnie.
    Ale "pacnięcie" zawczasu "-" i zredukowanie biegu załatwia sprawę :)
    A potem wystarczy przytrzymać dwie sekundy "+" i masz znów automat.
    Po kilku wyprzedzaniach wchodzi w nawyk... a pomyśleć, że na początku uznawałem te łopatki za nonsensowny dodatek do tak słabego auta.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • szymi_mispanda 14.04.19, 20:14
    qqbek napisał:

    > Mam 110 koni i 250 Nm w ważącym ponad 1,3 tony aucie.

    o nie.

    ale upadles. a bylo 4.4 v8

    wyrazy wspolczucia.
  • qqbek 14.04.19, 20:47
    szymi_mispanda napisał(a):

    > ale upadles. a bylo 4.4 v8
    Jeszcze będzie :)

    > wyrazy wspolczucia.
    Ale za to mam syna... na 40-te urodziny.



    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • klemens1 15.04.19, 11:10
    szymi_mispanda napisał(a):

    > qqbek napisał:
    >
    > > Mam 110 koni i 250 Nm w ważącym ponad 1,3 tony aucie.
    >
    > o nie.
    >
    > ale upadles. a bylo 4.4 v8
    >
    > wyrazy wspolczucia.

    Może ma wystarczająco długiego i mu v8 niepotrzebne?
    Ale nie - skorygował się dalej.


    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • qqbek 15.04.19, 11:26
    klemens1 napisał:

    > Może ma wystarczająco długiego i mu v8 niepotrzebne?
    > Ale nie - skorygował się dalej.

    Odezwał się... ten, który ślini się na widok twardych, niepedalskich plastików 😆

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • klemens1 16.04.19, 10:35
    qqbek napisał:

    > klemens1 napisał:
    >
    > > Może ma wystarczająco długiego i mu v8 niepotrzebne?
    > > Ale nie - skorygował się dalej.
    >
    > Odezwał się... ten, który ślini się na widok twardych, niepedalskich plastików
    > 😆

    Czyli nie zaprzeczyłeś ... i jeszcze nawet odgryzać się próbujesz. Zatem celnie zdiagnozowałem.

    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • vogon.jeltz 15.04.19, 09:51
    Mam jeden samochód z manualną skrzynią, pozostałe to automaty. Ten z manualną stał przez jakiś czas, bo mu się skończyła uszczelka pod klawiaturą i zarzygało olejem cały silnik. Dopiero wczoraj to poskładałem i zrobiłem test drive - ale kurde dziwnie. Póki jeździłem tym autem na co dzień, to jeszcze jak cię mogę, ale jak po pół roku przerwy (nie że pół roku stał z wywaloną uszczelką, po prostu był używany sporadycznie i będę się go pozbywał) musiałem machać wajchą, to dopiero zdałem sobie sprawę, jakie to jest bez sensu i niewygodne.
  • qqbek 15.04.19, 10:52
    To pomyśl, że ja ostatnio z ręczną skrzynią jechałem rok temu (na Wielkanoc, jak mi się zepsuło X5 znów i pożyczyłem Ibizę na chwilę) 😁
    Nawet jak bym miał coś w rodzinie pożyczyć teraz na kilka dni, to 3/4 z nas jeździ już automatami (wyłamuje się chyba tylko moja siostra i dwóch wujów jeszcze).

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • klemens1 15.04.19, 11:09
    vogon.jeltz napisał:

    > jak po pół roku przerwy (nie że pół roku stał z wywaloną uszczelką, po prost
    > u był używany sporadycznie i będę się go pozbywał) musiałem machać wajchą, to d
    > opiero zdałem sobie sprawę, jakie to jest bez sensu i niewygodne.

    Myślałem, że to jak z jazdą na rowerze - po prostu się tego nie czuje.
    Ja po dwóch latach wsiadłem do manuala i jechało mi się dobrze - wręcz nie czułem różnicy. Po prostu nie rejestruję, że zmieniam biegi - robię to AUTOMATYCZNIE.

    A DSG to straszna kupa - jadę w zakresie prędkości 50-70, to wachluje biegami od IV do VII. W manualu zapięłoby się IV i spokój.


    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • schweppes1 15.04.19, 11:20
    DSG próbuje w ten sposób być jak najbliżej ideału, czyli CVT, ale niestety nie ma prymityw szans :D
  • klemens1 15.04.19, 16:43
    schweppes1 napisał:

    > DSG próbuje w ten sposób być jak najbliżej ideału, czyli CVT, ale niestety nie
    > ma prymityw szans :D

    No tak - w CVT jest to naturalne, w DSG wkurwia. Trzymałoby te obroty do 2500 rpm i byłoby dobrze. To nie - 1400 - 1800.
    Dlatego automatu już nie chcę - to zwykły prymityw który zmienia biegi jak debil.
    Może już elektryki będą lepsze i tańsze, jak będę zmieniał samochód, to problem skrzyni rozwiąże się sam.

    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • bywalec.hoteli 15.04.19, 13:08
    qqbek napisał:

    > Oj, zwolenników motoryzacyjnego średniowiecza jest sporo, nie jesteś sam 😁

    Marudzicie tak na DSG.
    Rozumiem, że jazda automatem jest wygodna. Miałem auto zastępcze z automatem przez prawie miesiąc i fajnie się jeździło. Jednakże nie możecie potem narzekać, kiedy decyzję o zmianie biegu przejmuje od Was program komputerowy. Chcesz mieć pełną kontrolę nad przełożeniami, to zmieniaj biegi. Co najwyżej możnaby zmianę biegów zaimplementować za pomocą jakiś przycisków, żeby nie musieć ruszać ręką do dźwigni?

    A powiedzcie znawcy, jak jest w wyścigach samochodowych? Tam są automaty czy ręczne?



    --
    nazimno napisał:
    > Pani cenzorka przechodzi klimakterium na tle
    > polityczno-swiatopogladowym stymulowane
    > przez zwierzchnictwo nadredakcyjne.
  • qqbek 15.04.19, 13:51
    bywalec.hoteli napisał:

    > Marudzicie tak na DSG.
    Bo miałem wcześniej "klasycznego" hydrokinetyka i był lepszy.

    > Rozumiem, że jazda automatem jest wygodna. Miałem auto zastępcze z automatem pr
    > zez prawie miesiąc i fajnie się jeździło. Jednakże nie możecie potem narzekać,
    > kiedy decyzję o zmianie biegu przejmuje od Was program komputerowy. Chcesz mieć
    > pełną kontrolę nad przełożeniami, to zmieniaj biegi. Co najwyżej możnaby zmian
    > ę biegów zaimplementować za pomocą jakiś przycisków, żeby nie musieć ruszać ręk
    > ą do dźwigni?

    No przecież mam DSG z łopatkami do ręcznej zmiany i to w znacznej mierze niweluje wszelkie kłopoty.

    > A powiedzcie znawcy, jak jest w wyścigach samochodowych? Tam są automaty czy rę
    > czne?

    W F1 masz sekwencyjne zautomatyzowane.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • schweppes1 15.04.19, 14:33
    > A powiedzcie znawcy, jak jest w wyścigach samochodowych? Tam są automaty czy ręczne?

    Sekwencyjna, tj. ręczna, ale bez sprzęgła i na łopatkach.
  • vogon.jeltz 15.04.19, 14:44
    > Jednakże nie możecie potem narzekać, kiedy decyzję o zmianie biegu

    Jakiego biegu? W eCVT Toyoty nie masz żadnych biegów.

    > przejmuje od Was program komputerowy

    Jaki program komputerowy? Skrzynia R4A-EL w Maździe ledwo ma w ogóle jakąkolwiek elektronikę.

    > Chcesz mieć pełną kontrolę nad przełożeniami, to zmieniaj biegi.

    Ale po co miałbym mieć "pełną kontrolę nad przełożeniami"?

    > Co najwyżej możnaby zmianę biegów zaimplementować za pomocą jakiś przycisków,
    > żeby nie musieć ruszać ręką do dźwigni?

    To już implementowano nawet i bez przycisków, w tzw. skrzyniach zautomatyzowanych. Zawsze wychodziła z tego straszna kupa.

    > A powiedzcie znawcy, jak jest w wyścigach samochodowych?

    A ilu z nas się ściga w wyścigach samochodowych? To, że coś jest przeznaczone czy lepiej się sprawdza w określonych ekstremalnych zastosowaniach, nie oznacza, że sprawdzi się we wszystkich innych.
  • samspade 15.04.19, 13:23
    Piszecie jaka to super skrzynia, idealna itp.
    Jeździłem taką w hrv. Przy przyśpieszaniu była głośna. Być może to kwestia samochodu, bo hrv nie jest najcichszym samochodem.
    Ale czemu sam producent podaje przyśpieszenie 0-100 o sekundę gorsze w przypadku skrzyni cvt niż w przypadku skrzyni ręcznej? To trochę przeczy ideałowi.
  • jeepwdyzlu 15.04.19, 15:48
    Co najwyżej możnaby zmianę biegów zaimplementować za pomocą jakiś przycisków, żeby nie musieć ruszać ręką do wajchy
    ----
    Łopatki przy kierownicy


    Jeździłem taką w hrv. Przy przyśpieszaniu była głośna.
    ----
    Skrzynia jest bezszelestna. Hałasował pod obciążeniem motor. Przez chwilę. Tak. To honda. Te motory tak mają.



    --
    YCDSOYA
  • bywalec.hoteli 15.04.19, 21:49
    jeepwdyzlu napisał:

    > Łopatki przy kierownicy

    Łopatki - właśnie ! Przypadkowo nimi przełączyłem na niższy bieg i nie wiedziałem czemu mi tak przymula! A to były do zmiany biegu. Dziękuje Wam - wyjasniliscie mi! :)

    BTW. Moi koledzy zachwycają się tym DSG w Golfach, Passsatach, Fabiach i Octaviach. Pewnie nie czytają forum Auto Moto.

    --
    wiosenna sygnaturka
  • qqbek 15.04.19, 21:59
    Hmm...
    Pewnie nie mieli wcześniej dobrego hydrokinetyka.
    DSG nie jest zła. Ale w porównaniu z tradycyjnym automatem ma też wady (ostrzejsze ruszanie, czasami pogubienie się w korku czy - co jest wadą najgorszą - powołaną reakcję na kockdown).

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • bywalec.hoteli 15.04.19, 23:29
    Rozwalił mnie pewien kolega, który za dużą kasę kupił ... Fabię, bo chciał mieć DSG i wolał to niż np. Octavię czy Golfa ale bez DSG.

    --
    "Pani cenzorka przechodzi klimakterium na tle polityczno-swiatopogladowym stymulowane przez zwierzchnictwo nadredakcyjne." użytkownik: nazimno.
  • schweppes1 15.04.19, 23:42
    Nie wiem, dlaczego Cię rozwalił. Kwestia tego jak mocno kogo denerwuje manual. Są tacy, co dla DSG zrezygnują z części wyposażenia czy mocy silnika, a skrajnie wkurwieni manualem zjadą dla DSG nawet 1 segment w dół.

    Ja chyba wolałbym Rapida z DSG niż Octavię z manualem, o ile silnik i reszta wyposażenia byłyby takie same.

    I tak - wolę prymitywne, zamulone i tępe wg mnie DSG niż manual.

    Obecnie mam Mondeo PowerShift. Ta skrzynia jest jeszcze gorsza niż DSG.

    No i są tutaj wielbiciele automatów, którzy są jednocześnie sceptykami sensu podziału klasowego samochodów. Oni dla automatu może i by zjechali nawet o 2 segmenty.
  • schweppes1 15.04.19, 23:46
    PS: Pamiętajmy, że dla ludzi jeżdżących płynnie, spokojnie, wady DSG nie są w ogóle odczuwalne. Ta skrzynia przy spokojnym dupowożeniu jest ok i komfort pasażerów też jest zwykle większy, bo mało kto posługuje się sprzęgłem ze znakomitym wyczuciem - głownie chodzi o proces jego puszczania na niższych biegach. Zresztą, idealne obchodzenie się z nim na dłuższą metę męczy kolano.
  • jeepwdyzlu 15.04.19, 23:53
    PS: Pamiętajmy, że dla ludzi jeżdżących płynnie, spokojnie, wady DSG nie są w ogóle odczuwalne.
    ---
    Niestety są.
    Po pierwsze oprogramowanie powoduje za.szybkie wrzucanie wyższych biegów. Po drugie szarpie przy ruszaniu i redukcjach, nawet przy spokojnej jeździe, po trzecie potrafi szybko wrzucać wysiki bieg i bez powodu go redukować, nawet nie o jeden w dół tylko dwa...
    Płynna jazda? Dobry kinetyk albo cvt.
    Dwusprzęgłówka vw to gniot.


    --
    YCDSOYA
  • blablick 18.04.19, 06:57
    T6 , 204KM. DQ500. Jeżdżę spokojnieale tą skrzynią nie daje się jeździć powoli. Przy 30-40kmh miesza i zgrzyta. Za szybko wrzuca wyższy bieg. O jakości nie wspominam bo to obraz nędzy i rozpaczy. Ogólnie w całym VW do automatów nie podchodzić. No chyba że siedzi coś od ZF.
  • blablick 18.04.19, 07:00
    Ups, to miało być do dsg;) Cvt mile wspominam. Jeszcze ta na łańcuchu.
  • trypel 16.04.19, 06:42
    Mogłoby się tak zdazyc o ile auto byłoby fajne.
    Ale nawet jako zwolennik automatu namawiałem tydzień temu żonę na wrxa. Z ręczna. Był taki foch ze odpuściłem. A fajny wrx był. 2004. Z małym przebiegiem. Technicznie ideał :(

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • qqbek 15.04.19, 23:54
    bywalec.hoteli napisał:

    > Rozwalił mnie pewien kolega, który za dużą kasę kupił ... Fabię, bo chciał mieć
    > DSG i wolał to niż np. Octavię czy Golfa ale bez DSG.

    Ja też bym wolał Fabiedę z DSG... albo po prostu dopłaciłbym do DSG w Golfie czy Octavii.
    To nie jest tak, że DSG to jest zło wcielone.
    DSG to bardzo przyjemna w obejściu, zachowująca się 99% czasu bardzo dobrze, skrzynia.
    Sęk w tym, że hydrokinetyk "umi lepiej", a nie w tym, że ręczna skrzynia biegów ma jakiekolwiek zalety (bo nie ma, no może za wyjątkiem ekstremalnych warunków zimowych).



    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • jeepwdyzlu 15.04.19, 23:59
    Dokładnie. Narzekamy na dsg
    Ale lepsza Bklasa z automatem niż C w manualu.

    --
    YCDSOYA
  • bywalec.hoteli 16.04.19, 08:49
    Serio jeździłbyś Fabią ? :)

    --
    wiosenna sygnaturka
  • trypel 16.04.19, 09:01
    Skoda jest pozaklasowa
    Takich pytań się nie zadaje :D

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • schweppes1 16.04.19, 09:11
    A co za problem? Przecież Fabia to B+, czyli prawie Golf, a Golf to prawie Octavia. Nie od dziś wiadomo, że Octavia to to samo co Audi A4, tylko tańsza.
  • tbernard 16.04.19, 09:42
    A Octavia Super B to prawie Ford.
  • bywalec.hoteli 16.04.19, 19:14
    A Oktawia Super C?

    --
    wiosenna sygnaturka
  • trypel 16.04.19, 09:44
    Paprykarz szczeciński to takie sushi. Tylko dużo tańsze.

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • vogon.jeltz 17.04.19, 09:49
    > Paprykarz szczeciński to takie sushi. Tylko dużo tańsze.

    Nie mów, że nie lubisz paprykarzu szczecińskiego! Przecież to klasyka!
  • waga170 17.04.19, 10:05
    Klasyka to byl Paprykarz Balkanski i Salatka Gdanska.
  • trypel 17.04.19, 10:23
    Bardzo lubię
    Tak jak salceson

    Ale nie próbuje udawać ze coś jest prawie czyms innym ale tańszym

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • samspade 17.04.19, 10:25
    W tym przypadku to sushi udaje że jest smacznym jedzeniem.
    Coś jak audi A6 przy superbie.
  • jeepwdyzlu 16.04.19, 10:10
    Serio jeździłbyś Fabią ? :)
    ----
    No jasne.
    Często jeżdzę malymi samochodami, takie biorę z wypożyczalni najczęściej.


    --
    YCDSOYA
  • trypel 16.04.19, 10:20
    Dostałeś kiedyś w wypożyczalni Skodę?
    To w sumie ciekawe ale nigdy, patrząc do tylu na ostatnie 15 lat, nie dostałem skody a zawsze i służbowo i prywatnie wybieram opcje mini lub economy.
    I nie wiem dlaczego tak jest.

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • jeepwdyzlu 16.04.19, 10:25
    Dostałeś kiedyś w wypożyczalni Skodę?
    ---
    Nie. Clio, polo, 208, fiesta, fiat500

    --
    YCDSOYA
  • trypel 16.04.19, 10:33
    Dokładnie tak samo
    Fiat, Renault, lancia, Ford, vw, kia się zdążyła, lexus się zdarzył mały ale skody nigdy

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • bywalec.hoteli 16.04.19, 19:13
    To proste : wszyscy by chcieli wypożyczać skody i nie wypożyczyliśmy żadnego innego auta :) raz miałem Skodę jako auto zastępcze zapewnione przez ubezpieczyciela. Ale to była Octavia. Golf duuuuuuuuzo lepszy a w bardzo podobnej cenie.

    --
    "Pani cenzorka przechodzi klimakterium na tle polityczno-swiatopogladowym stymulowane przez zwierzchnictwo nadredakcyjne." użytkownik: nazimno.
  • schweppes1 16.04.19, 22:25
    Od lat 70/80 bestsellerem zachodnioeuropejskich wypożyczalni jest nieprzerwanie Renault 5/Clio.
  • trypel 17.04.19, 06:17
    A Ty pamiętasz R5???
    Za młody jesteś :)
    Ale to fajne auto było

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • qqbek 16.04.19, 10:29
    bywalec.hoteli napisał:

    > Serio jeździłbyś Fabią ? :)

    Gdyby była z automatem?
    Tak.
    Wolę auto segment mniejsze, ale z automatyczną/zautomatyzowaną skrzynią biegów.
    Jak muszę, to pojadę "manualem" (ostatnio rok temu) i nie jest to jakiś straszny problem na krótką metę. Ale jest tak niewygodne na dłuższą metę, że poświęciłbym rozstaw osi i ilość miejsca w środku, byleby tylko nie musieć "machać".



    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • szymi_mispanda 15.04.19, 22:10
    szczerze ma hidrokintekyka 8 biegoweg w GS460 a takiego samego tylko 5 piegowegow E63 2012


    wiec pierdole DSG I inne gowna

    w obu silnikach co mam mogly by byc 4 biegowa auto I bym byl zadowolony

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.