Dodaj do ulubionych

Silnik 1.0 TSI 115 PS

19.04.19, 10:45
Podobno ten silnik zbiera znakomite recencje i jest bardzo polecany. W Auto Świecie ostatnio czytałem takie peany pochwalne na jego cześć, że wydawać by się mogło iż VW dokonał tym produktem rewolucji technologicznej dziesięciolecia.
Po tygodniu jazdy Aroną z tym motorem, trudno nie być rozczarowanym. Spora jak na te czasy turbodziura, dynamika co najwyżej przeciętna a zużycie paliwa rozmija się nie tylko z danymi katalogowymi ale nawet swoimi własnymi, wydawać by się mogło realnymi oczekiwaniami. Poza tym słychać aż za dobrze, że to kosiarka 3-cylindrowa.
Jeśli już 3-cylindrówka to dużo lepsze wrażenie robią pure techy od PSA czy ecoboosty Forda.
Ot taki kamyczek do ogródka VW.
Sorry Auto-Świat
Edytor zaawansowany
  • vogon.jeltz 19.04.19, 10:49
    > W Auto Świecie ostatnio czytałem takie peany pochwalne na jego cześć, że wydawać
    > by się mogło iż VW dokonał tym produktem rewolucji technologicznej dziesięciolecia.

    Przecież AutoBild to tuba niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, więc co się dziwisz?

    > Po tygodniu jazdy Aroną z tym motorem, trudno nie być rozczarowanym.

    Arona to jest to takie małe ciasne suvowate gówienko? Jeździłem tym ostatnio w Finlandii, ale nie wiem, czy miała ten sam motor. Jeśli tak, to pod względem silnikowym absolutnie niczym się nie wyróżniała.
  • toreon 19.04.19, 10:51
    Arona to Ibiza na sterydach, to się chyba fachowo krosołwer nazywa.
    Z zewnątrz niebrzydkie (oby klemens nie przeczytał) ale w środku ciasne jak diabli.
    Generalnie lipa
  • sky.83 19.04.19, 10:55
    Z dieslami jest podobnie. Mam starą Corsę C z 1,3 CDTI (4 cylindry) i ten stary silnik bije kulturą pracy nowego 3-cylindrowego diesla 1,4 TDI z grupy VAG.
  • gzesiolek 19.04.19, 11:28
    Akurat fiatowski 1.3 JTD i 3-cylindrowe 1.4 TDI VW to powstały praktycznie w tym samym czasie, więc ciężko mówić który nowy/stary... Ot 4cylindry chodzą płynniej od 3...
  • klemens1 19.04.19, 12:34
    toreon napisał:

    > Z zewnątrz niebrzydkie (oby klemens nie przeczytał)

    Eeeeh, nigdy się nie nauczą ...

    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • ari 19.04.19, 11:48
    Cóż, w AŚ 95% testów porównawczych różnych marek wygrywa VAG. A żeby wilk był syty i owca cała, to zazwyczaj 1) w podsumowaniu właściwości wygrywa VW przed Skodą 2) następnie dodawany jest parametr ceny i utrzymania wartości i finalnie wygrywa SKoda przed VW :) Taki folklor, trzeba przywyknąć.
    A co do TSI, to kojarzę, że chyba któryś forumowicz nabył niedawno Karoqa z tym silnikiem i bardzo go sobie chwali (może prenumeruje AŚ :)). Także kwestia potrzeb i gustu.
  • jeepwdyzlu 19.04.19, 12:06
    Jeżeli arona z tym motorem nie jeździ....
    to co dopiero karoq czy ateca....?
    Ja od grudnia 91 kiedy cinquecento 7oo jechałem z Wrocławia do Drezna i na tych pagórkach przed Dreznem wyprzedzały mnie polewaczki, rowerzyści smieciarki i dorożki - zawsze mam nadmiar mocy. Mam traumę 😀


    --
    YCDSOYA
  • samspade 19.04.19, 12:24
    jeepwdyzlu napisał:

    > Jeżeli arona z tym motorem nie jeździ....
    > to co dopiero karoq czy ateca....?

    Karoq jeździ ok. 120 na S tempomat i niech polewaczki z dorożkami wyprzedzają. Rowerzyści wypierdalać będę spychał do rowu.

  • toreon 19.04.19, 12:09
    Nie wiem, może w skodzie jeździ inaczej.
    Albo to kwestia odniesienia - po tych licznych zachwytach spodziewałem się charakterystyki jazdy na poziomie dawnego 1.4 TSI. Być może obiektywnie jak na 1.0 jeździ nieźle.
  • klemens1 19.04.19, 12:33
    toreon napisał:

    > Albo to kwestia odniesienia - po tych licznych zachwytach spodziewałem się char
    > akterystyki jazdy na poziomie dawnego 1.4 TSI. Być może obiektywnie jak na 1.0
    > jeździ nieźle.

    1.4 ma moment 250 zamiast 200. To się naprawdę czuje.

    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • samspade 19.04.19, 12:37
    1.0 zastąpił 1.2 tsi. Tak przynajmniej wychodzi z mocy.
  • samspade 19.04.19, 12:21
    Silnik jest ok. Może to kwestia samochodu gdzie jest zainstalowany. Dynamika jak 115 konnego silnika. Turbodziura. Rzeczywiście te 1500 obrotów musi mieć.
    Spalanie? W mieście 8l poza miastem wliczając S wyszło 6.5. To 6.5 było z jazdą przez stolicę. Tak więc zużycie akceptowalne. Biorąc pod uwagę niemały samochód. W większym bracie a właściwie siostrze arony silnik słychać przy wyższych obrotach. Ale nie mówi jestem kosiarką. Jest cichszy niż 1.5 vtec w hrv. Więc być może to kwestia wyciszenia arony.
    Silnik jest
  • bolo2002 19.04.19, 13:05
    To są silniki sztucznie wysilone i sprawa jest jasna- 150 tys km i na złom! Co innego 2,0 SKAY-Actic mazdy i 120 Km lub 165 KM - bez turbiny i na 20 lat. Spalanie 120 Km - 5,5 l/fabrycznie 5,1/. Tylko idiota kupuje dzis drogie VW lun Audi i szpanuje we wsi- bo wypada miec A4 albo Golfa. Tymczasem to złomy!!!! A póki co to ja kupuje zawsze samochód kompaktowy z bardzo dobrym dieslem 1,6 CRDi VGT -koreański oryginał za mniej niz 10 tys zł. I jezdzę 5 lat- potem powtórka z rozrywki. Samochód jak nowy, silnik dynamiczny - spalanie 5,6 l sr.! inne marki mnie nie interesują!
  • jeepwdyzlu 19.04.19, 13:22
    Za mniej niż 10 tys kupujesz samochód jak nowy, koreański ORYGINAŁ, po 5 latach powtórka z rozrywki....
    -----
    No proszę.
    Są misiaki zadowolone z życia?
    Są.


    --
    YCDSOYA
  • liczbynieklamia 23.04.19, 13:18
    > 2,0 SKAY-Actic mazdy i 120 Km lub 165 KM - bez turbiny i na 20 lat
    Po 10 latach buda tak przegnije, że masz szansę zgubić ten jeszcze dobry silnik.
  • andrzej688 23.04.19, 15:33
    Nie polecam tego silnika, znajomy ma skode z takim i brzmi jak kosiarka

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.