Dodaj do ulubionych

Monaco - bogate czy biedne?

23.04.19, 00:43
Tekst linka

spedzilem pare dni we francji - sytuacja napieta, najpierw mial macron wyglosic swoje rozwiazania ws. zoltych kamizelek itp - nie udalo sie bo splonela katedra Notre Dame. ma to wiec wyglosic w czwartek. zolte kamizelki widzielysmy tylko przypadkiem na ich pikniku przy jakims rondzie.
a w tym calym - nasuwa sie pytanie - skoro w ciagu tygodnia mozna bylo zebrac miliard euro od prywatnych osob na odbudowe katedry, dlaczego nie mozna zebrac kase od panstwa kase na emerytow i slabo zaraiajacych?
pytanie retoryczne, nie jestem lewakiem i uwazam ze kazdy powinien na siebie zarabiac. z drugiej strony, firmy francuskie oddaja najwiekszy procent dividend w europie.
kolejna sprawa - od poczatku roku, 28 policjantow francuskich popelnilo samobojstwo. to jest 4x wiecej niz srednia we francji. szef zwiazkow policji tlumaczyl to rowniez protestami zoltych kamizelek, ktore trwaja od 5 miesiecy i co sobote sie policja musi tlucc z debilami ktorzy nie maja nic wspolnego z ruchem zoltych kamizelek.
moze im przekazac wiadomosc - ze istnieje cos jak 500+, a moze bedzie krowa+, swinia + - ktore oni w sumie tez zaplaca - bo francja doplaca do budzetu UE a polska tylko bierze....

a na koniec - co powiecie na to ze obatel Monaco jezdzi Dacia?
Edytor zaawansowany
  • bigzaganiacz 23.04.19, 01:20
    na koniec - co powiecie na to ze obatel Monaco jezdzi Dacia?

    Nic nie powiem, obywatelstwo monako nie gwarantuje bogactwa z automatu
  • marekggg 23.04.19, 11:08
    ale niektory uwazaja, ze to "na zachodzie" kazdy jezdzi nowym wypasionym samochodem ktory po 4 latach odsprzedaje turkowi zeby go opchnal na wschod... a tak nie jest - nawet w jednym z najbogatszych panstw ludzie jezdza najtanszymi samochodami, ktore kosztuje tyle co moze i pol metra kwadratowego mieszkania
  • schweppes1 24.04.19, 20:52
    A kto tak twierdzi? Przecież czysta logika to wyklucza. W każdym kraju jest masa ludzi, którzy kupują samochody możliwie najtańsze, przechodzące przegląd, bo im szkoda pieniędzy, albo zarabiają ledwie ponad minimalną. Jeśli Polakowi szkoda więcej niż 2 pensje, to analogicznemu Niemcowi też będzie szkoda więcej niż 2 pensje, tylko będzie to kwota 3x wyższa, ale nadal za mało na nowy samochód. Ja, gdybym nie miał służbowego, pewnie też więcej niż 2-3 pensji bym nie dał, bo są ciekawsze sposoby wydawania pieniędzy.
  • engine8 23.04.19, 03:12
    Nie samochod swiadczy o nas... a raczje jakich mamy przyjaciol i wrogow...
    W Monaco chyba wogole mozesz niem mic samochodu.. nawet bedac rezydentem.

    A tak na marginesie to czym bys ty jezdzil jakbys sie przeniosl do Monaco?
  • marekggg 23.04.19, 10:53
    chyba rowerem elektrycznym lub skuterem. samochodem sie tam nie da jezdzic.
  • engine8 23.04.19, 17:44
    No to wyajsnia problem..... W Miescie poruszasz sie rowerem a poza wyjezdzasz autem takim ze nikt Cie nie podejrzewa ze mozesz mieszkac w Monaco... :)
  • marekggg 23.04.19, 23:55
    tylko ze bys musial miec obrotowe tablice jak mial James Bond. bo to ze masz samochod zarejestrowany w Monaco kazdy widzi.
  • engine8 24.04.19, 02:49
    Mozesz tam byc tym co sprzata co obcina krzaki?
    Hey byl okres na przelomie lat 80 i 90tych kiedy Yugo mozna bylo kupic w Stanach. Sprzedwano je poprzez dilerow Chevroletta. A ze bardzo szybko zyskaly reputacje najgorszego auta jakie mozna sobie wypbrazic to sie przestaly spredawac i albo chevrolet mial kontrakty albo zapsy bo Chevrolet zamiast probowac je sprzedawc to reklamowal sie ze jak kuppisz Corvette (za prawie $40k) to dostaniesz Yugo (cena sprzedazy byla $3990) za darmo.... no wiec markieting byl niezly bo widywalo sie Yugo nie w biednych (bo tego nikt nie kupowal) ale w bogatych dzielnicach.
  • galtomone 23.04.19, 07:41
    Problem Francji polega właśnie na tym, ze daje.
    Za duzo daje.
    W gotowce, przywilejach, itd...
    To co daje, przestało wystarczac na dobre zycie do którego przyzwyczaili sie biorcy.
    Nie chce brac mniej... a Panstwo nie jest wstanie juz wiecej wszystkim na tych biorcow zabierac, bo pojawiaja sie zolte kamizelki.

    Tyle, ze z jednej strony to ludzie, ktorzy nie chca wiecej placic w akcyzach, podatkach itd... a obok nich ramie w ramie stoja ci co nie chca pracowac mniej a od panstwa (od tych stojacych obok) dostawac wiecej.

    U nas tez tak bedzie.
    Za chwile 500+ bedzie znaczyc coraz mniej jak ceny zaczna (a zaczna) rosnac i zrobi sie problem, kolejny.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • nazimno 23.04.19, 08:09
    Brednie w wypracowaniu krasnoludka
    polaczone z zupelna ignorancja co do
    realnych przyczyn katastrofy socjalnej
    francuskiego systemu politycznego
    i gospodarczego.
    Brednie na poziomie gazetki osiedlowej.

  • jeepwdyzlu 23.04.19, 09:59
    moze im przekazac wiadomosc - ze istnieje cos jak 500+, a moze bedzie krowa+, swinia + - ktore oni w sumie tez zaplaca -
    ----
    No jasne.
    Durne żabojady nie tylko jeść widelcem muszą sie od nas uczyć!
    Morawiecki Geniusz Karpat pokaże francuzikom jak rozwijać gospodarkę.
    Kurwa wystarczy nie kraść!


    --
    YCDSOYA
  • nazimno 23.04.19, 10:30
    Mozemy im pomoc w akcji slimaki 500+.

    PS
    przypomnij sobie afere z ochroniarzem prez. M.

  • marekggg 23.04.19, 11:16
    albo byly premier Filion z zona - prokuratura ich oskarza o defraudacje publicznych pieniendzy.
    tam chyba kazdy prezydent/premier za ostatnie 4-5 dekad ma problem z wytlumaczeniem sie z wydawania kasy publicznej.
    pytanie powstaje - czy wszyscy kradna, czy prokuratura dziala lepiej
  • nazimno 23.04.19, 16:18
    de Gaulle nie mial takich epizodow.
  • marekggg 23.04.19, 23:58
    przeciez napisalem wyraznie - za ostatnich 4-5 dekad - de Gaulle zakonczyl prezydenture w 1969 - 5 dekad temu - czyli jego to nie dotyczy.
  • nazimno 24.04.19, 08:39
    To napisalem jako kontrast do reszty.
  • do.ki 23.04.19, 07:57
    > skoro w ciagu tygodnia mozna bylo zebrac miliard euro od prywatnych osob na odbudowe katedry, dlaczego nie mozna
    > zebrac kase od panstwa kase na emerytow i slabo zaraiajacych?

    Bo panstwo, w przeciwienstwie do "prywatnych osob", zadnej kasy nie ma.

    > kolejna sprawa - od poczatku roku, 28 policjantow francuskich popelnilo samobojstwo. to jest 4x wiecej niz srednia we
    > francji.

    Jakos nie robi to na mnie wrazenia. W mojej branzy bijemy srednia 10-krotnie i co z tego?

    > a na koniec - co powiecie na to ze obatel Monaco jezdzi Dacia?

    a kto bogatemu zabroni?

    --
    "Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
  • jestklawo 24.04.19, 12:33
    do.ki napisał:

    >Bo panstwo, w przeciwienstwie do "prywatnych osob", zadnej kasy nie ma

    czyżby?
    Dochody państwa w 2019 r. przewidziano na 387,6 mld zł. Jeśli to są twoje pieniądze, to spróbuj trochę ich zabrać ;)
    Fakt że państwo nie może istnieć bez podatków to truizm i nie przesądza to o tym, że państwo nie ma własnych pieniędzy.
    Gadanie, że rząd nie ma pieniędzy to część publicznego sporu na co te pieniądze wydawać, a nie czyje one są. To nie ekonomia, tylko polityka.
    Pisanie „wydawanie publicznych pieniędzy na 500 + jest głupie, ponieważ powinny być wydane na coś innego” ma sens. I każdy tak może pisać. Pisanie „rząd wydaje na 500 + nie swoje pieniądze, bo nie ma swoich pieniędzy” jest kompletnie bez sensu
  • do.ki 24.04.19, 22:28
    Zapominasz waść, że te państwowe pieniądze zostały właśnie w demokratyczny sposób odebrane obywatelom, w dodatku pod groźbą użycia przemocy. Owszem, zdarzają się państwa, które mają własny majątek i z tego majątku własne dochody. Polskie państwo też ma takie dochody, ale niezbyt wielkie w porównaniu z grabieżą podatkową. Owszem, państwo nie może istnieć bez podatków, ale podatki pokrywające rzeczywiste potrzeby państwa byłyby kilkukrotnie niższe od obecnych. Na obecnym poziomie większość podatków służy redystrybucji dochodów, czyli rabowaniu jednych aby zatkać gęby drugich.

    --
    "Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
  • tbernard 23.04.19, 10:32
    > a na koniec - co powiecie na to ze obatel Monaco jezdzi Dacia?

    Monaco to chyba księstwo, czyli feudalizm. Nie każdy jest tam księciem lub rycerzem. Jest też pańszczyźniane chłopstwo. To i tak dobrze, że pozwolono pachołkowi samochodem pojeździć.
  • nazimno 23.04.19, 16:32
    To feudalizm oparty na kasynach gry obslugiwanych przez krupierski proletariat
    wspomagany damami do towarzystwa
    z wyzszych i nizszych sfer.

    Ustroj przypomina nieco wspolczesna Rosje,
    ktorej honorowi przedstawiciele cumuja swoje
    proletariackie jachty w zatoczce dla wzmocnienia
    malowniczego nastroju ksiestwa.
    Idylla, raj, szampan, kawior i krewetki
    podkreslaja prostote i czar regionu.
  • wislok1 23.04.19, 22:27
    Nie ma zakazu jezdzenia Dacia Duster w ksiestwie,wiec jezdzi
    I ma w d... kretynskie uwagi o bidnym Monaco

    Co do reszty, to sa to komentarze na tym samym poziomie, co o tym rumunskim aucie,czyli pelna katastrofa
    W PRL propaganda przeciwko Zgnilemu Zachodowi byla IDENTYCZNA jak za obecnego rzadu
  • jeepwdyzlu 23.04.19, 23:18
    Wisłok pełna zgoda.
    Mamy kurwa taki pis na jaki zasługujemy.
    Dramat. Wiocha. Jesyesmy nie tyle prowincją, ile azją głęboką. Jaki porównuje nauczycieli do.Wehrmachtu (???????) Premier pierdoli w USA o sędziach i Vichy, Pawłowicz rzyga gównem....
    Kurwa mieliśmy chamy złoty róg
    a ostanie nam się ino sznur....

    --
    YCDSOYA
  • do.ki 24.04.19, 07:30
    > Mamy kurwa taki pis na jaki zasługujemy.

    Oftopikowo, ale zastanowcie sie co zrobicie jak PiSu w koncu nie bedzie. Nic nie jest wieczne, PiS tez nie. Teraz PiS jest dla was wygodnym, acz blednym wytlumaczeniem syfu wokol was. Jak nie da sie juz na nich zwalic, wyjda prawdziwe przyczyny syfu.

    --
    “The pen is mightier than the sword, but only in retrospect. At the time of combat, those with the swords generally win.” Margaret Atwood
  • marekggg 24.04.19, 10:27
    po pisie bedzie trzeba sprzatac latami, tak jak po wszystkich innych lewakach, co tylko proponuja obatelom kase za nic. przepraszam - nie za nic, ale za koryto dla wladzy i ochlapy dla obateli.
  • engine8 24.04.19, 02:53
    Dacia komus dala auto za darmo zeby reklamowal...
  • tbernard 24.04.19, 08:45
    A w USA sporo Dacii jeździ?
  • bigzaganiacz 24.04.19, 10:39
    www.autoevolution.com/news/great-news-the-dacia-duster-has-been-spotted-in-california-99041.html
    chodza sluchy ze endzin sie przesiadl , tu mala sciema ze bmw a tak naprawde dacke trzyma pod kocem
  • hukers 24.04.19, 11:25
    Panowie, Wy tu śmichy chichy, ale to nowa dacia duster z tymi ledami z przodu, to naprawdę wygląda akceptowalnie. Powiedziałbym nawet, że wygląda jak normalny samochód.
  • bigzaganiacz 24.04.19, 11:56
    Powiedziałbym nawet, że wygląda jak normalny samochód.

    jak najbardziej wyglada jak normalny samochod ale wyciagniety gdzies z lat 90tych
  • hukers 24.04.19, 12:14
    Całość może tak, i wnętrze może tak (choć nie widziałem), ale bardziej chodziło mi o ten przód z ledami. Mijając dustera na drodze odnoszę wrażenie, że mijam w miarę nowoczesny samochód.
  • vogon.jeltz 24.04.19, 12:19
    > jak najbardziej wyglada jak normalny samochod ale wyciagniety gdzies z lat 90tych

    No właśnie. Czyli potwierdzasz, że wygląda jak normalny samochód, a nie nadmuchany, świecący jak psu jajca tablet na zbyt dużych kółkach.
  • bigzaganiacz 24.04.19, 12:49
    czyli nadinterpretujesz i projektujesz swoje wizje
  • nazimno 24.04.19, 13:15
    ...czyli jak Skoda...
  • marekggg 24.04.19, 13:22
    czyli jak bmw, audi, mercedes, czyli jak cokolwiek co sie wieczorem spotyka na drodze.
    kiedys, jakeis 10-15 lat temu audi mialo takie fajne "kocie" swiatla z przodu. dzisiaj jakby nic z tego nie zostalo.
  • engine8 24.04.19, 17:25
    Nie. Ani Skody, Seaty, Peugoty, Citroeny i inne Lady nie jezdza.
  • marekggg 24.04.19, 20:05
    ale przeciez Tom Hanks otrzymal 126p to musi jezdzic, czy nie?
  • engine8 24.04.19, 20:23
    No jak liczysz pojedyncze egzemplarze to wszytko znajdziesz nawet ruskie czolgi...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.