Dodaj do ulubionych

Audi i Dieselgate

03.07.19, 01:47
co prawda po niemiecku, ale ciekawe
Audi TDiki
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • nazimno Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 07:21
      Tu nawet juz nie chodzi o jakosc powietrza.
      Istotna jest mentalnosc, metody manipulacji
      i oszustwa w sferze inzynierii.
      To jest analogiczny do polityki zbiornik z
      plynnym ...
      I tyle.
      Frajerem jest zwykly czlowiek.
      • waga160 Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 07:34
        > Tu nawet juz nie chodzi o jakosc powietrza.

        Oszukiwanie zeby ukryc trucie powietrza nie ma nic wspolnego z jakoscia powietrza?

        > Istotna jest mentalnosc, metody manipulacji
        > i oszustwa w sferze inzynierii.

        Ktorej sferze inzynierii, tej niemieckiej co uskuteczniala manipulacje i oszustwa, czy amerykanskiej ktora to ujawnila?

        > To jest analogiczny do polityki zbiornik z
        > plynnym ...
        Domyslam sie ze plynnym GOWNEM

        > I tyle.

        Tak, i tyle, na gownie sie znasz najlepiej i chyba tylko na tym.


      • nazimno Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 08:18
        Oni doskonale wiedzieli, co robili,
        liczac na trzymanie spraw w szufladach.

        Od samego poczatku rzneli glupa.
        Teraz nagle - "mysmy o niczym nie wiedzieli".
        I to jest oczywista brednia.
        • tbernard Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 10:01
          Politycy unijni mogli nie wiedzieć, bo nie muszą się na tym znać, ale przecież mają chyba możliwość skonsultowania się z kumatymi w temacie. Zastanawiająca jest dziwna zmowa jaka pomiędzy producentami panowała, bo nie wierzę, że jeden o drugim nie wiedział, że oszukują na testach. Aby utrzymać się na rynku z dieslami, to każdy musiał oszukiwać chcąc spełnić normy i nie odstawać od konkurencji. Zresztą to nie do końca prawda, że wymogów nie dało się spełnić. Nie dało się ich spełnić przy osiągach którymi chwalił się producent i które to osiągi po cichutku obniżał podczas testów aby zmieścić się w normach. Ale o tym przecież wszyscy producenci wiedzieli i co bystrzejsi inżynierowie którzy w tym siedzą i podejrzane jest, że jakiś czas to trwało.
          • nazimno Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 10:09
            Byly opinie tzw. niezaleznych laboratoriow, ale z dopiskiem "poufne"(classified information).
            Kazdy indywidualny spec bal sie wyrzucenia na bruk za ujawnienie.

            W USA prawnicy wyliczyli sobie, ze warto to ujawnic z wielu roznych powodow.
            W Europie tlum klientow moze sie .....olic.
          • yasiaq Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 10:11
            Na tym polega przewaga dzięki technice..A jeszcze większą przewagę ma BMW..to jest już przewaga masakryczna..i nie jest prawdą ,że uszczelki nie 3mają ..te wozy tylko znaczą teren..
            • nazimno Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 10:26
              Haslo "przewaga dzieki technice" jest podobno parafraza pewnego hasla, ktorego skrot to "KdF".
              Tak uwazaja niektorzy inteligentni analitycy marketingu.

              Jednak do takiego zdania nikt oficjalnie sie nie przyznaje, bo sprawa jest "delikatna".
      • marekggg Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 13:44
        w skrocie - mieli piekne wielkie mocne silniki naprzyklad V6, V8, ale nie byli w stanie sie zmiescic w normach - zadnych - przekraczaly one limity nawet 18-krotnie. to ze istnieje technologia z adblue - bylo wiadomo od lat. ale problemem w slicznych limuzynach sa rozmiary baku na adblue. wiec kombinowali az wykombinowali, ze mozna zrobic oprogramowanie, ktore sie dostosuje do "warunkow" jazdy. Oprogramowanie ma cztery poziomy - A, B , C i D. Chodzi o to, ze system SCR neutralizuje NOX tylko jak katalicator osiaga pewna temperature. Czyli nalezy go podgrzac n.p. przy starcie - chyba poziom A - po wlaczeniu silnika, kiedy katalizator jest jeszcze za zimny, to adblue w ogole nie dziala, nalezaloby go ogrzac, natomiast nie robi tego. Podobno najgorszym jest poziom C - jak samochod jedzie wolno, lub w korku, to zeby oszczedzac Adblue, to po prostu katakalizator nie zostaje podgrzewany i adblue nie jest wstrzykiwane i kopci na maksa. To tak troche technicznie. Moze ktos cos doda.
        Inna sprawa, ze wiedzieli o tym wszyscy - od technikow, przez inzynierow, programisto, managerow az po szefow. I kazdy ratowal swoja wlasna dupe, choc bylyu wewnetrzne ostrzezenia ze sie to moze zle skonczyc. Ale szefunio mial w zasadzie podejscie - jak sie nie podoba to wypierdalaj, albo problem nie istnieje. W koncu skonczyl za kratkami.
        Do tego urzad Kraftfahrt-Bundesamt - odpowiedzialny za homologacje, kontroly itp., stwierdzil ze jest OK. I owczesny minister transportu z CSU bawarczyk Dobrint stwierdzil ze to tylko VW oszukiwal.
        • nazimno i dlatego napisalem 03.07.19, 13:57
          "
          nazimno
          Re: Audi i Dieselgate
          03.07.19, 07:21
          Tu nawet juz nie chodzi o jakosc powietrza.
          Istotna jest mentalnosc, metody manipulacji
          i oszustwa w sferze inzynierii.
          To jest analogiczny do polityki zbiornik z
          plynnym ...
          I tyle.
          Frajerem jest zwykly czlowiek.

          "


          PS

          czego durny waga160 w ogole nie skumal i dorobil do tego swoja chora interpretacje
          bazujaca na znanych sobie pojeciach

          Jako ciekawostka:

          Cale szambo wylalo dzieki temu, ze trzech studentow w USA,
          w laboratoriach pewnego uniwersytetu wzielo sie za dokladne pomiary,
          bo byli ciekawi tego "niemieckiego postepu technologicznego".




          • nazimno link 03.07.19, 14:02
            www.afr.com/business/transport/automobile/how-vws-dieselgate-was-uncovered-by-three-students-20171127-gztlz4
            • waga160 Re: link 03.07.19, 14:13
              Jakies glupie te studenty. Nasze pisowskie chlopaki poszliby najpierw ze swoim odkryciem do tego facia z VW co teraz siedzi. I powiedzieli co wybierasz? Po miliardzie dla nas czy firma zaplaci 34 miliardy a ty pojdziesz siedziec?
          • marekggg Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 17:35
            Stadler siedzial 4 miesiace w areszcie sledczym, poczym zostal zwolniony za kaucja - jaka - trudno powiedziec, pewnie pare milionw. Prokuratura podobno przygotowala/przygotowuje akt oskarzenia, tyle wiem. No i oczywiscie z Audi wylecial...
      • nazimno Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 14:00
        Mazda tez nie, choc Japonczycy mieli swietne rezultaty w swoich silnikach.
        Wiedzieli od poczatku, ze sprawa cuchnie spalinami w USA
        i nie pchali sie tam na taka skale jak zrobili to Niemcy.
      • marekggg Re: Audi i Dieselgate 03.07.19, 14:11
        do tego calego dieselgate jest jeszcze inny watek - francuski. DPF jest bowiem wynalazkiem co prawda amerykanskim, ale na duza skale zaczeli go w europie stosowac francuzi, konkretnie PSA. w calym tym dieselgate nie jest tak do konca jasne, czy to przypadkiem francuzi nie podkablowali niemcow. ale to sa tylko teorie spiskowe, bo francuskie diesele nie sa wcale czystsze od niemieckich. akurat ze francuzi sie nie rozpychaja w stanach.
        Zreszta diesle w samochodach osobowych robily furore w europie najpierw we francjiod polowy lat 70, dopiero pozniej w niemczech.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się