Dodaj do ulubionych

Nadchodzą zmiany PORD

07.07.19, 18:53
antyweb.pl/jazda-na-suwak-i-korytarz-zycia-obowiazkowe-od-1-pazdziernika/
--
Pozdrawiam,
galtom

"When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • dodekanezowiec Re: Nadchodzą zmiany PORD 07.07.19, 19:49
      Jak najbardziej jestem za tym żeby puszczać karetki, ułatwiać im przejazd itp. Niestety problem najczęściej jest infrastrukturalny- drogi itp.sa wąskie, przystosowane do czasów gdzie jednym pasem jechała furmanka, drugim motocykl trzecim maluch. A auta sa coraz szersze.
        • galtomone Re: Nadchodzą zmiany PORD 08.07.19, 10:10
          bimota napisał:

          > A teraz nie ma ??
          >

          A ty znasz przepisy?
          Dyskutujesz zawziecie o rzecach o ktorch jak widac nie masz pojecia.

          Do tego zadajesz tak idiotyczne pytania, ze glowa mala.
          Wprowadzali by do PORD ten przepis gdyby tam byl?



          --
          Pozdrawiam,
          galtom

          "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
      • tbernard Re: Nadchodzą zmiany PORD 08.07.19, 08:31
        przyjemny_gosc napisał:

        > Cieszy obowiązek jazdy na suwak. Wreszcie będzie bat, na szeryfów.

        Uregulowanie tego w przepisach praktycznie wyeliminuje potrzebę szeryfowania. Szeryfowanie jest wprawdzie bezprawne, ale bierze się z tego, że ludzie nie stosują się do suwaka (no bo właściwie nie było tego w przepisach i praktycznie obowiązuje nakaz ustąpienia przez zmieniającego pas), przez co sporo kierowców chcąc pokazać skruchę prosi o wpuszczenie sporo przed zwężeniem. Potem jak już wpuszczony zostanie, to sam chętnie wpuści kilku co go wyprzedzi których przed chwilą miał za sobą i tak pas kontynuujący głównie stoi. Dzięki szeryfowi jest szansa, że suwak się naprawi, bo pas kontynuujący przyspieszy i po dojechaniu do końca pasa zarówno szeryf jak i ci za nim mają szansę znowu zastosować suwak. Wbrew pozorom szeryfowie nie psują suwaka, tylko go odbudowują, a psują tylko niezrównoważone tasowanie, które opisałem. Nowe przepisy które nakazują stosowanie suwaka rozwiążą opisane problemy o ile ludzie zaczną się do nich stosować. A ci co nie będą się stosować będą przynajmniej zagrożeni mandatem, a do tej pory mieli prawo po swojej stronie.
    • waga160 Zmiany jeszcze nie nadeszly ale belkot juz jest 08.07.19, 01:39
      "W przypadku gdy zwężenie jest z 3 pasów do jednego, kierowca musi przepuścić 2 auta, najpierw to po prawej stronie, a potem po lewej."

      W Polsce z kompletnego braku suwaka od razu przeskakuja na suwak trzyczesciowy ktorego jeszcze nikt na swiecie nie wymyslil. Zapytalbym sie durnego dziennikarzyny, jak na takim zwezeniu jestem na pasie prawym to mam najpierw przepuscic tego z mojej prawej? Polnego zajaca na hulajnodze? A jak jestem na srodkowym to najpierw wpuszczam przed siebie tego z prawej, potem tego z lewej, ale w miedzyczasie z prawej nadjechal nastepny, to ja za niewpuszczenie go dostane mandat za wymuszenie? Znow zamiast cos uproscic to gorzej popierdolili. Z trzech pasow sie najpierw redukuje na dwa a potem z tych dwoch jeszcze raz az zostanie tylko jeden. DWA SUWAKI jeden za drugim a nie kurwa lejek z hujkiem w srodku. Wlasnie cala idea suwaka zostala w tym opisie "zwezenia z 3 pasow do jednego" bestialsko zamordowana.
      • tbernard Re: Zmiany jeszcze nie nadeszly ale belkot juz je 08.07.19, 08:46
        Opis suwaka powinien zawierać jeszcze zakaz wyprzedzania lub omijania pojazdu, który stosując się do zasady suwaka puścił sąsiada. Odpadnie wtedy to zmartwienie, że puścisz prawego, potem lewego a w tym czasie z prawej podjedzie aby się wepchnąć. Ale bez kamer może być trudno cokolwiek udowodnić jakby co. Ale masz rację najlepiej aby etapami było zwężanie z 3 na 2 i z 2 na 1.
      • kanna13 Re: Zmiany jeszcze nie nadeszly ale belkot juz je 08.07.19, 10:40
        Zwróć tylko uwagę, że ten przepis o suwaku nie dotyczy tylko przypadku gdy jest jakieś zorganizowane utrudnienie na drodze typu roboty itp. gdzie teoretycznie można ustawić wcześniej znaki informujące, który pas/pasy się kończą i w którym miejscu, a który pas jedzie dalej i zorganizować to tak jak napisałeś, z trzech robimy najpierw dwa pasy a potem z tych dwóch już tylko jeden i mamy po kolei dwa tradycyjne suwaki.

        Gdy jest sytuacja nagła np. wypadek na lewym i na prawym pasie a środkowy zostaje przejezdny to potrzeba to opisać.

        Art. 22
        a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
        „4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
        ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
        wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony, z wyjątkiem
        ust. 4a i 4b.”,
        b) po ust. 4 dodaje się ust. 4a i 4b w brzmieniu:
        „4a. W przypadku, gdy nie istnieje możliwość ciągłej kontynuacji jazdy
        pasem ruchu na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku
        jazdy z powodu wystąpienia utrudnienia na tym pasie lub zanikania tego pasa,
        kierujący pojazdem poruszającym się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany,
        bezpośrednio przed miejscem wystąpienia utrudnienia lub miejscem zanikania
        pasa, umożliwić kierującemu pojazdem znajdującym się na takim pasie ruchu
        zmianę tego pasa na sąsiedni po którym istnieje możliwość ciągłej kontynuacji
        jazdy. Manewr zmiany pasa ruchu powinien następować w sposób pojedynczy
        i naprzemienny.
        4b. W przypadku, gdy nie istnieje możliwość ciągłej kontynuacji jazdy
        zarówno lewym jak i prawym skrajnym pasem ruchu na jezdni z więcej niż jednym
        pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy z powodu utrudnień na tych pasach
        lub ich zanikania, przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio, z tym że kierujący
        pojazdem znajdującym się na skrajnym prawym pasie ruchu ma pierwszeństwo
        przed kierującym pojazdem znajdującym się na lewym skrajnym pasie ruchu.”.

        • waga160 Re: Zmiany jeszcze nie nadeszly ale belkot juz je 08.07.19, 13:19
          Wedlug mnie pkt4. opisuje zmiane pasa ruchu gdy zaden pas nie konczy sie.
          Punkt 4a to inna sytuacja, bo pas znika, wiec to powinien byc odrebny punkt 5 a nie 4a, i tu opisany jest suwak.
          Punkt 4b zaprzecza punktowi 4a, ZAKAZUJE jazdy na suwak, daje pierwszenstwo tym na prawym pasie a nie raz jednemu raz drugiemu i niejako sankcjonuje szeryfowanie.
          Jeszcze powinien byc punkt 4c wyjasniajacy kto ma pierwszenstwo na jezdni dwupasowej gdy oba pasy znikaja:)
          • kanna13 Re: Zmiany jeszcze nie nadeszly ale belkot juz je 08.07.19, 13:44
            4b opisuje sytuację gdy lewy i prawy się kończą a ty jedziesz środkowym i robisz miejsce przed sobą.
            I by wtedy gdy to miejsce powstanie nie doszło do kolizji ten ze skrajnego prawego najpierw wjeżdża przed Ciebie na środkowy pas przez tym ze skrajnego lewego, który wjeżdża po nim.
            Pozostaje pytanie, czy to jest dobra interpretacja tj. przed Ciebie wjeżdżają w lukę dwa samochody kolejno najpierw z prawego skrajnego a potem z lewego skrajnego?
            • tbernard Re: Zmiany jeszcze nie nadeszly ale belkot juz je 08.07.19, 14:33
              Niestety ale musi być pewien bufor w którym to nielubiane szeryfowanie będzie zastosowane w postaci zakazu wyprzedzania. Nie wiem jak sensownie określić jak duży ma być ten bufor. Na pewno nie krótszy niż odległość od bezpośrednio poprzedzających pojazdów, które już rozpoczęły manewr suwaka. Wtedy jak dziób sąsiada jest nieco przede mną, to nie wyrywam się aby lukę skasować.
              W przeciwnym razie ten na środku puści prawego, potem gdy będzie puszczał lewego, to kolejny z prawej będzie się wpychał.
              Pozostaje jeszcze inna kwestia, gdy najpierw tylko kontynuujący pas swobodnie jedzie auto za autem i wtedy ktoś z tyłu postanowi skorzystać z pasa luźniejszego ale kończącego się. Wtedy szczególnie widać, że potrzebny jest bufor, gdy zrównuje prędkość jeszcze przed zwężeniem a nie wskakuje znienacka tuż przed pojazd, który już w zwężenie wjeżdża.
            • waga160 Re: Zmiany jeszcze nie nadeszly ale belkot juz je 08.07.19, 15:09
              "4b. W przypadku, gdy nie istnieje możliwość ciągłej kontynuacji jazdy
              zarówno lewym jak i prawym skrajnym pasem ruchu na jezdni z więcej niż jednym
              pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy z powodu utrudnień na tych pasach
              lub ich zanikania, przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio, z tym że kierujący
              pojazdem znajdującym się na skrajnym prawym pasie ruchu ma pierwszeństwo
              przed kierującym pojazdem znajdującym się na lewym skrajnym pasie ruchu.”.

              > 4b opisuje sytuację gdy lewy i prawy się kończą a ty jedziesz środkowym i robi
              > sz miejsce przed sobą.

              Nie tylko koncza, ale tez jezeli na nich sa "utrudnienia".

              Czyli ja jade srodkowym, obok mnie jedzie gosciu prawym i drugi obok mnie jedzie pasem lewym. Ich pasy sie bron Boze nie koncza, ale tam z przodu jest na kazdym z tych pasow stluczka i jej uczestnicy stoja. Ja jestem na jedynym niezakloconym pasie. I co, zamiast sobie jechac to mam wpuscic przed siebie OBYDWOCH nieborakow bo na ich pasach sie cos stalo, i w dodatku tego z prawa mam puscic pierwszego? Niedoczekanie! A gdzie punkt 4, juz ich nie obowiazuje przy wjezdzaniu na moj pas?
              Jeszcze gdyby ich pasy sie konczyly to rozumialbym jakis tam suwak, ale wtedy co?

              "że kierujący
              pojazdem znajdującym się na skrajnym prawym pasie ruchu ma pierwszeństwo
              przed kierującym pojazdem znajdującym się na lewym skrajnym pasie ruchu.”.

              A o mnie zapomnieli? Ja z pasa srodkowego nad nikim nie mam pierwszenstwa?


Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.