Dodaj do ulubionych

Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem)?

12.07.19, 09:47
Chodzi głównie o Punto. W 2005/6 wszedł jako rowiesnik Corsy, 207 i Clio III. Dziś tamci poszli 2 generacje dalej (np. Clio V). Nie żebym był fanem Fiata i oczekiwal w napięciu na następcę Punto itp. Tylko dziwi mnie to pod kątem ekonomicznym . Przecież w Europie hatchback klasy B to najpopularniejsze auta. Wśród 10 najpopularniejsyzch aut w Europie jakos prawie zawsze były Corsa, Polo, Fiesta, Clio, często też 207/208 I Punto.
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
      • engine8 Re: Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem) 12.07.19, 18:43
        Fiat w Stanach ma problem bo praktycznie na zadnym rynku nie moze konkurowac bo tam gdzie fiat ma swoje model kroluja japonczycy i koreanczycy.... no i po fiacie ciagle pozostal smrod z lat 80-tych.
        Niestety tu sie bardzo liczy marka...
        Niedawno czytalem artykul faachowca z jakiegos tam duzego magazynu motoryzacyjnego ktory oceniak Kie Stinger i ocenil ja bardzo wysoko a poniewaz zblizal sie koniec leasingu Audi A4 czhyba to byla nastawiony ze wymieni na Kie no ale jak dyslutowal z zona to ona sie z emzem zgadzal i przytakiwala mu pod kazdym wzgledem Jednak zakonczyla "no wiesz, nie watpie ze Kia jest pod kazdym wzgledem lepsza ale nie wiem czy chialabym jedzic Kia..."
        I po sprawie.

        Maja szanse w segmencie aut sportowych bazujac na alfie ... zobaczymy jak im wyjdzie Stelvio i Giulia... auta ponc niezle ale cena zbyt blisko konkurencji ustabilizowanej " na rynku... Fiat to ciaglem marka popularna jak VW czy Hyundai..
        Jak na razie opinie maja niezle ale nie super duper a kiedy juz cena zaczyna miec naczenie to ludzi wola cos innego...
        Fiat spyder - jest dobrym przykladem... wiadomo ze to w wiekszosci Mazda miata - bardzo popularnew Stanach ale na drodze widze wersje Fiata o wiele rzadziej niz Miate .
        I roznica w cenie zbyt mala aby ludzi skusic.....
        www.motor1.com/reviews/148186/fiat-124-spider-mazda-mx5-miata-comparison/

        Bo np Toyota i BMW Z4 tez z jednej Matki urodzone ale Toyota tansza o $10k.... wiec to skusi..

        Tak ze fiat musialby wejsc z modelami porownywalnymi a konkurowac cena i pokazac ze tym razem jakosc (nie tylko rzeczywista) bedzie lepsza

        • engine8 Re: Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem) 12.07.19, 18:49
          I tak patrze ze kiedy Mazda Miata wlozyla do swojego 2L silnik to fiat wlozyl 1.4 Turbo..... I oni mysla ze tym beda konkurowac na rynku amerykanskim? Na glowy poupadali... Jak juz chcieli turbo to mogli wlozyc 2L turbo i pokazac 350KM - to by zwrocilo uwage calej masy ludzi - i kto wie czy BMW by sie ni eogadal jak blisko sa Z4... No ale wiekszy i mocniejszy silnik to drozsze zawieszenie i cena .... Tak ze Soyder praktycznie ma jedego konkurenta - Fiata...
    • toreon Re: Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem) 12.07.19, 12:18
      Fiat w ogóle odpuścił sobie wszystko, nie tylko segment B.
      Jeden Tipo wiosny nie czyni. Nawiasem mówiąc miałem okazję jeździć tym pojazdem mając z tyłu głowy peany pochwalne ze strony różnych domorosłych testerów tego modelu. Rzeczywistość jednak trochę od tego odbiega a budżetowość tego pojazdu mocno razi.
      • dodekanezowiec Re: Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem) 12.07.19, 15:53
        Bo pamiętam w ogóle antycypacje internautów smiejacych się około 2011 roku że w punto piąty FL z powodu przeprojektoeanego zderzaka. "2017. W punto znów zmieniono zderzak".. Wówczas myślałem że to żart. Ale się ziscil . Dopiero w 2018 roku model z 2005 skonczyli robic. Oni myśleli w tym fiacie że Włoch i tak do końca świata zawsze kupi co wloskie. Nawet z tym się przeliczyli.
      • przyjemny_gosc Re: Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem) 12.07.19, 23:45
        no a Panda to ile niby kosztuje?
        Na Pandę w Polsce nie ma już takiego zapotrzebowania. Panda to potomek Seicento i Cinquecento, a ten z kolei, to lepszy Maluch. Nie ma na takie auta boomu. Tak samo jak nie ma wielu VW Up. Czar małego, miejskiego wozidełka prysł. Polak woli 15 letnie Audi A6, bo komfort i mało jeżdżony był w Niemczech.

        To na co byłby popyt w Polsce, to pokazuje Skoda. Fajnie sprzedaje się Fabia i Octavia. Fabia to rozwiązanie dla tych co nie mają kasy, jak ktoś ma trochę więcej do wydania to kupował Octavię, no bo większa, wygodniejsza. Nikomu nie przeszkadzało, że pozycjonowana niżej od VW Golfa czy Passata (chociaż Passat to bohater zupełnie jedyny w swoim rodzaju). Tylko znowu ceny zaczynają szaleć, zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Kiedyś kupić nową Octavię za więcej jak 100k to było wydawanie pieniędzy w błoto. Na rynku wtórnym Skoda trzyma cenę tak samo jak VW.

        Fiat niby przewidywał, że to pójdzie w tą stronę. Wypuścił przecież Fiata Stilo, jako dobrego kompakta z bardzo dobrym wyposażeniem i silnikami, ale wtedy był jeszcze za drogi. Wtedy cenowo konkurował z Golfem, ale nie udało mu się, bo był Fiatem. To tak jak Megane ma przejebane na polskim rynku. Sprzedaje się zawsze gorzej, chociaż może być lepszym autem od Golfa, ale jest francuskim Renault i tego nie przeskoczy nigdy.
        Teraz też ciekawe co się stanie z Astrą. Opel wykupiony przez Francuzów za chwilę może się kojarzyć ze stwierdzeniem, że "aut na F się nie kupuje".
        • 1realista Re: Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem) 13.07.19, 10:00
          Panda od 40 tys realnie od 47tys ( - 3 tys. upustu czyli 44tys. ). Tipo to cena 60tys. - po upustach powiedzmy 50tys i to widać w statystykach bo promocja podbija sprzedaż. Panda jest za mała dla polskiej rodziny i zbyt droga. Fabia przestałą być liderem sprzedaży rynku prywatnego i to wszystko z powodu zbyt wysokich cen. Przeciętna sprowadzana używka ma 12 lat ( i realnie 200 tys km) ale coraz więcej osób rozumie, że lepiej kupić sobie nowe auto bo to zwyczajnie mniej kłopotów. Dlatego też króluje duster - taki suvokompakt i yaris czyli maluch solidny ( bo toyota) i corolla/auris ( też toyota). Francuskie auta poza relatywnie tanim clio i daciami nie istnieją. Myślę że pobudzenie prywatnego rynku zakupu aut wywołałoby zmiana oprocentowania kredytów na auta - te rynkowe to ok 20% wiec koszmarnie drogie. Samo megana ma podobną sprzedaż do golfa ( rynek prywatny) podobnie jak para polo/clio. Dla vag skoda robi sprzedaż dla reno dacia. A dla fiata promocje...
    • liczbynieklamia Re: Czemu Fiat tak spasowal (odpuścił walkowerem) 12.07.19, 19:24
      Fiat zawsze był dobry w tanich autach. Jednak sukces 500-tki sprawił, że Fiat zauważył oczywistą prawdę na dzisiejsze czasy - najlepiej żyje się z produktów wysokomarżowych. Taki 500 nie jest dużo droższy w produkcji od Pandy, za to można go sprzedać zdecydowanie drożej. Do tego jeszcze doszła modna marka Jeep, która sprzedaje się bardzo przyzwoicie. Fiat poszedł tam, gdzie są pieniądze. Trudno ich za to winić.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.