Dodaj do ulubionych

1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS

29.07.19, 16:01
Pytanie dotyczące zakupu któregoś z kompaktów grupy VAG (prawdopodobnie Golf lub Leon). Który z tych silników będzie lepszym wyborem? Pytanie tylko na pozór jest retoryczne bo na papierze osiągi obydwu jednostek są całkiem zbliżone a jak czytam w mediach 1.5 TSI ma bardzo skomplikowaną budowę, z kolei 1.0 zbiera dość entuzjastyczne opinie. Różnica w cenie nie jest jakaś powalająca ale te 7-8 tys. trzeba liczyć.
Może ktoś użytkuje/użytkował i ma jakieś wnioski?
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • skitenis Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS 29.07.19, 18:23
      1.5 ma/ miał problemy z oprogramowaniem, przynajmniej w wersji 150 konnej. Skutkowało to nieharmonijnym ruszaniem, szczególnie z ręczną skrzynią.
      www.wykop.pl/link/5065287/samochody-z-silnikami-1-5-tsi-maja-klopot-z-ruszaniem-robia-kangury/
      ibb.co/TrRHScx
    • kanna13 Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS 29.07.19, 20:10
      Osobiście kupiłbym 1,0 115KM i 200 Nm dostępne dosyć nisko wystarczy do normalnej jazdy.
      Te 7-8 tys. wpakowałbym w dodatki oraz na pewno dokupił dodatkowy rok czy dwa gwarancji tak by mieć ją na pełne 5 lat i 100 tys. km.
      • 4slash Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS 30.07.19, 13:46
        Coś jest na rzeczy bo Vag z opóźnieniem wprowadza 1,5 TSI do niektórych modeli a z niektórych zniknął w cennikach.
        W Audi AA motor 1,4 150 KM został zastąpiony nie 1,5 ale kastrowanym 2,0 TSI 150 KM bo podobno nie opłacało się go przerabiać do ułożenia wzdłużnego. A ten nowy 2,0 TSI 150 KM ma plastikową miskę olejową i o dziwo napęd rozrządu łańcuchem w przeciwieństwie do poprzednich 2,0 TSI i całej nowej rodziny silników 1,0-1,2-1,4-1,5 TSI, które mają pasek.

        spidersweb.pl/autoblog/jak-to-dziala-2-0-tsi-ea888-gen3b/

    • samspade Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS 30.07.19, 13:40
      Jestem użyszkodnikiem 1.0. W większej i cięższej budzie niż golf. I działa zaskakująco dobrze. Naczytałem się wcześniej o kosiarkach, niskiej kulturze pracy, hałasie itp. Po jazdach próbnych i przede wszystkim 4 miesięcznym użytkowaniu mogę stwierdzić że te opinie to bzdury.
      Silnik sprawnie napędza samochód. W środku nie jest głośno, co do kultury rzeczywiście silnik przed uruchomieniem nie wita nas słowami dzień dobry milordzie ale poza tym nie ma co mu zarzucić. Nie ma drgań wibracji itp. Szybko wkręca się w obroty, jeżeli jeździ się normalnie nie ma turbodziury. Spalanie jest znośne. Czy nawet całkiem w porządku. W mieście do 8 litrów można zejść. Na trasie do 6,5 litra (wliczając A i S). Na jednojezdniowej ostatnio osiągnąłem niecałe 5,5. Nie mam doświadczeń z 1.5 ale gdybym miał dopłacić do niego 8 tysięcy wolał bym dokupić do 1.0 dsg. W moim nie było takiej możliwości. W Polsce. Bo w Niemczech nie widzieli z tym problemu
    • liczbynieklamia Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS 30.07.19, 21:19
      Te silniki są na tyle nowe, że trudno o jakieś sensowne wieści w najważniejszym zakresie - awaryjności i trwałości. Sam stopień skomplikowania o niczym nie świadczy - vide polskie dwusuwy, proste jak budowa cepa, a jednocześnie bardzo awaryjne i bardzo nietrwałe.
      W ogóle to zacząłbym pewnie od ceny - jeżeli różnica jest duża, to brałbym ten sporo tańszy.
      • klemens1 Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS 01.08.19, 10:49
        ciastkozaur napisał(a):

        > Dlaczego akurat te nudne wieśmaki od VAG z awaryjnymi silnikami, a nie np. Peug
        > eot 308, który będzie pod każdym względem lepszy?

        Bo nie każdy jest Januszem słuchającym giełdowych opowieści nieaktualnych od jakichś 8 lat.


        --
        www.sprawdzpodatki.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się