Dodaj do ulubionych

BMW - zachowanie firmy rozczarowuje

21.08.19, 15:53
katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,25105787,kupil-wymarzone-bmw-i-nie-moze-nim-jezdzic-nawet-eksperci-rozkladaja.html#s=BoxLoKaImg4

--
Pozdrawiam,
galtom

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
      • qqbek Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 21.08.19, 17:13
        Co racja to racja, przez wadliwe EGR niejeden się już sfajczył.
        Ja bym podejrzewał układ wspomagania (wspaniała maglownica że wspomaganiem elektrycznym) ale to jest w BMW w ciul droga sprawa i dlatego grają z klientem w ciuciubabke.

        --
        Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
          • qqbek Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 21.08.19, 17:48
            Ta, ale zastanawia jedno - problem z nimi pojawił się już przy siódemce E65 i X5 E70. A BMW trzyma się ich jak pijany płotu, mimo tego, że najwyraźniej nie potrafią ich poprawić.

            --
            Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
            • engine8 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 02:36
              No ne tylko, slawne "pixle" gasly przek dobrych kilka generacji a o blaszanych (z blachy ocynkowanej) korodujacych stykach w tylnych swiatlach nie wspomne.... Mialem je w 1985 E28 i mam w 2004 E53...czyli przez 20 lat nie poprawili a koszt w sumie byl zaden wymienic na inny metal zamiast taki co sie z niego robi wiaderka.
              Ale to drobne rzeczy ktre entuzjastm marki wogole nie przeszkadaly... Zaczely sie problemy jak potnecjalni klienci Fiatow, Peugotow czy Hyundai zaczeli kupowac BMW jako ze znaczek na masce spanerski i narzekac ...
              • qqbek Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 11:07
                No właśnie gasnące piksele, czy konieczność przetarcia styków papierem ściernym to wielkie nic, przy zepsutej maglownicy.
                Zresztą u nas na wsi jest gość, który wymienia taśmy w zegarach i wyświetlaczach BMW, więc można to (jak już komuś bardzo przeszkadza) za śmieszne pieniądze ogarnąć (tylko kolejki ma przy tym spore).

                --
                Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
                • engine8 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 17:39
                  Obecnie ocenia sie samochody inaczej i o wiele wazniejsze jest ile jest wtyczek USB i czy ekran jest dotykowy i czy mozna podlaczyc ifona...itp... no i tu Kia konkuruje z wiekoszoscia marek ...
                  A reszta? - po prostu auto ma miec silnik - ktory im mniejszy i oszczedniejszy tym lepiej.
                  Aha i ma byc tanie w utrzymaniu..
                    • qqbek Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 23:51
                      Mnie z X5 wyleczyły wieczne awarie, choć jak go kupowałem to Engine8 ostrzegał, że tanio nie będzie, to jednak nie sądziłem, że będzie aż tak "nietanio".
                      A silnik miało toto bardzo normalny - wolnossący, 4,4, V8.
                      Teraz w Swetrze za to mam wyrąbane. Kiedyś się ze ślubną żarliśmy czasem o kluczyki, bo obydwoje lubiliśmy X5, teraz ona lubi Golfa, a mi Golf zwisa kalafiorem. Za to po przełożeniu fotelika młodej do przodu odkryłem, że tylna kanapa w Golfie jest wprost przepastna i jak siedzi z przodu ślubna, to mogę prawie nogi wyprostować.
                      Ostatnio przysnąłem z tyłu jadąc nad jezioro (czyli trzeźwy jak świnia), a nie znad jeziora.

                      --
                      Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
                      • bruner4 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 24.08.19, 00:14
                        Moja Alfa V6 3,2 się prawie nie psuje, w ciągu trzech lat dwa drobiazgi; cewka zapłonowa i wysprzęglik. Największa wada to zużycie paliwa, poniżej 8,5 litra /100 km nie da rady zejść, średnio jest 10-11l. Ale za to jeździ jak wściekła.
                        • qqbek Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 24.08.19, 00:39
                          Hehe... 11 litrów... hehe....
                          W X5 najniżej jak mi się udało zejść, to 14 (po naprawdę relaksującej trasie w Bieszczady - wszystko drogą wojewódzką, a potem powiatowymi i gminnymi, zero stresu, "Luz Blues, w niebie same dziury"), normalna trasa to było 18-19, miasto 24-26 :D

                          --
                          Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
        • misiaczek1281 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 22.08.19, 16:07
          qqbek napisał:

          > Co racja to racja, przez wadliwe EGR niejeden się już sfajczył.
          > Ja bym podejrzewał układ wspomagania (wspaniała maglownica że wspomaganiem elek
          > trycznym) ale to jest w BMW w ciul droga sprawa i dlatego grają z klientem w ci
          > uciubabke.
          >
          maglownica do Polo to 8 stów :) najśmieszniejsze jest to że nadal jest oryginalna i sprawna choć ma 254 t km i 16 lat:) ba....niedawno wymieniałem amortyzatory i łożysko - okazało się że też były fabryczne:) kiedyś to robili trwałe auta:)
    • vogon.jeltz Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 21.08.19, 17:22
      Ja tylko nie rozumiem, czemu gość bawi się w jakieś gwarancje, wymiany wahaczy itp. Skoro nie potrafią mu doprowadzić samochodu do stanu używalności, to istnieje coś takiego jak niezgodność towaru z umową, w myśl której można zwyczajnie odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.
        • vogon.jeltz Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 22.08.19, 16:05
          > Zgodnie z prawem, jeśli zacząłeś korzystać z prawa do gwarancji to na
          > "niezgodność towaru z umową" możesz dopiero przeskoczyć po "wyczerpaniu"
          > drogi gwarancyjnej.

          Jakoś nie wydaje mi się, że po roku terminy przewidziane w gwarancji na naprawienie samochodu nie zostały wyczerpane.
        • bimota Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 22.08.19, 17:08
          Zgodnie z prawem, jeśli zacząłeś korzystać z prawa do gwarancji to na "niezgodność towaru z umową" możesz dopiero przeskoczyć po "wyczerpaniu" drogi gwarancyjnej.

          GDZIE TO JEST NAPISANE ? KONKRETY...

          --
          NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
          • literka_m Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 16:09
            KC Art579
            § 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

            reasumując, skoro usuwają z gwarancji, to rękojmia zawieszona.
            • literka_m Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 16:15
              i jeszcze komentarz do tego:

              Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 5 lutego 2003 r. II CKN 1248/00

              Uregulowany w art. 579 k.c. kumulatywny zbieg uprawnień z rękojmi i gwarancji sprowadza się do możliwości dokonania przez kupującego wyboru jednego z dwóch reżimów odpowiedzialności sprzedawcy (gwaranta) z tytułu wystąpienia określonej wady fizycznej rzeczy. Dokonany wybór wiąże w odniesieniu do tej wady do końca jej istnienia i powoduje zawieszenie roszczeń wynikających z drugiej podstawy odpowiedzialności.
              • vogon.jeltz Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 16:37
                Ale może zacytowałbyś resztę wyroku, a nie tylko dwa zdania, które wycięte z kontekstu zmieniają jego sens:

                "Roszczenia te stają się bezprzedmiotowe z chwilą zaspokojenia roszczenia wybranego. Jeśli natomiast nie zostało ono zaspokojone, kupujący może pozostać przy roszczeniach wybranej podstawy odpowiedzialności albo sięgnąć po roszczenia wynikające z drugiego reżimu odpowiedzialności."

                Przy czym roszczenie gwarancyjne powinno być zaspokojone w terminie przewidzianym w oświadczeniu gwarancyjnym, a nie wydaje mi się, by ten termin mógł wynosić tyle czasu, ile w opisywanym przypadku nie udało się usunąć wady samochodu.
                • literka_m Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 24.08.19, 11:35
                  Piszemy o tym samym tylko innymi słowy. Przecież wyraźnie wyżej napisałem, że na rękojmie można przeskoczyć po wyczerpaniu drogi gwarancyjnej. Skoro roszczenia nie są zaspokojone gwarancyjnie, to dla mnie to jest właśnie wyczerpanie tej drogi. Wtedy przeskakujesz na rękojmie.

                  >> Przy czym roszczenie gwarancyjne powinno być zaspokojone w terminie przewidzianym w
                  >> oświadczeniu gwarancyjnym,


                  Problem polega na tym, że większość znanych mi gwarancji jedynie termin uznania gwarancji. Czyli w ciągu 14 dni mają się określić, czy usterka zostanie naprawiona. Sama naprawa rzadko kiedy określona jest terminem. Nie czytałem co prawda karty gwarancyjnej z BMW, więc nie wiem jakie tam są zapisy.
            • vogon.jeltz Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 16:33
              > reasumując, skoro usuwają z gwarancji, to rękojmia zawieszona.

              Nie, to oznacza tylko tyle, że na czas wykonywania czynności gwarancyjnych zawieszeniu ulega bieg TERMINU "przedawnienia" rękojmi. Czyli jeśli czynności wynikające z gwarancji trwały miesiąc, a rzecz nie została naprawiona, to rękojmia ulega wydłużeniu z dwóch lat do 25 miesięcy od daty zakupu.

              Owszem, nie można z obu form skorzystać równocześnie, ale gwarancja przewiduje naprawienie samochodu w określonym terminie, a samochód nie został w tym terminie naprawiony, to jak najbardziej klient może teraz skorzystać z rękojmi.
        • vogon.jeltz Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 11:57
          > "Niezgodności towaru z umową" nie ma już od kilku lat. Jest za to rękojmia.

          No widzisz, przeoczyłem. To dlatego, że uchwalenie nowej ustawy o sprzedaży konsumenckiej zbiegło sie w czasie z moim wyjazdem z kraju. Ale to i tak na jedno wychodzi. "Niezgodność towaru z umową" była, powiedzmy, pewną szczególną formą rękojmi. Procedury reklamacyjne są podobne, a uprawnienia klienta w przypadku rękojmi nawet większe.
          • misiaczek1281 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 18:27
            vogon.jeltz napisał:

            > > "Niezgodności towaru z umową" nie ma już od kilku lat. Jest za to rękojmi
            > a.
            >
            > No widzisz, przeoczyłem. To dlatego, że uchwalenie nowej ustawy o sprzedaży kon
            > sumenckiej zbiegło sie w czasie z moim wyjazdem z kraju. Ale to i tak na jedno
            > wychodzi. "Niezgodność towaru z umową" była, powiedzmy, pewną szczególną formą
            > rękojmi. Procedury reklamacyjne są podobne, a uprawnienia klienta w przypadku r
            > ękojmi nawet większe.


            jak miś czegoś nie wie lub się pomyli to jest debil ,nie ma wiedzy a tu "przeoczyłem" i "to nawet lepiej" :) proszę jaki relatywizm moralny:)
            • qqbek Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 23:55
              misiaczek1281 napisała:

              > jak miś czegoś nie wie lub się pomyli to jest debil ,nie ma wiedzy a tu "przeoc
              > zyłem" i "to nawet lepiej" :) proszę jaki relatywizm moralny:)

              Mylisz się.
              Jak miś się pomyli i ktoś mu to wytknie, to po misiu wszelka rozsądna argumentacja spływa jak tost po teflonowej patelni, miś nadal tkwi w błędzie i jest w związku z tym debil.
              Przykłady?
              Proszę bardzo: mityczne 50% utraty wartości w 3 lata (do misia nadal nie dociera, że tak nie jest); większa szkodliwość diesli (choć misiowi chyba z 5 razy już linkowałem dane, z których jasno wynika, że nowy diesel syfi mniej, niż misiowe Polo); duża szkodliwość palenia odpadami w piecu (do misia nie dociera bowiem, że drewno rozbiórkowe jest odpadem, a nie paliwem).

              --
              Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
          • literka_m Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 24.08.19, 11:50
            generalnie pojęcie "rękojmi" było stosowane w obrocie profesjonalnym (między podmiotami) a "niezgodność towaru z usługą" w obrocie z osobą prywatną. Ujednolicenie nastąpiło chyba na skutek wejścia do UE, ale głowy sobie nie dam uciąć.
    • klemens1 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 21.08.19, 20:53
      "W aucie wymieniono tarczę, ale to nic nie dało. Wróciłem do salonu, wymienili klocki, ale kierownica wciąż drgała. W aucie wymieniono więc piasty, ale i to nie pomogło. "

      Wszędzie tacy sami partacze, niezależnie od marki. Gówno wiedzą i wymieniają na zasadzie "a może się uda".
      Tylko gdzieniegdzie ceny są premium - jakość taka sama.

      --
      www.sprawdzpodatki.pl
    • yasiaq Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 21.08.19, 23:31
      Gość nie wie po co się kupuje BMW czy mercedesa. Chodzi o prestiż i prowadzenie. Żaden inny wóz tak dobrze nie prowadzi się na prostej drodze. Wibracje jak podaje przykład droższego mercedesa to nie jest żadna wada tylko cecha sportowego mocnego auta. Prestiż i prowadzenie tutaj się nie pogarszają. Klient nic nie traci a tylko zyskuje.
      www.youtube.com/watch?v=-DRenEoRvIc
    • marekggg Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 22.08.19, 01:15
      kolega kupowal tak z 5 lat temu nowke trojke z salonu w Belgii. Jego zona dyplomatka, wiec wszystko super, obsluga piekna. co sie okazalo - samochod mial pare problemow, w tym na tylnym zawieszeniu. A ze facet sie znal na mechanice, to przyjechal jak ten gosciu znowu do salonu po parunastu dniach ze cos jest nie tak. Wzieli, naprawiali, i caly czas to samo. i tak ze dwa razy. I ic to nie dalo. Poszedl do kogos kto samochod podniosl, zrobil zdjecia, wyslal do BMW. Po paru tygodniach, go zaprosili do serwisu z uzasadnieniem ze sa usterki. Pokazali mu jego wlasne zdjecia. Batalia trwala okolo pol roku. Bo juz napriawiac nie umieli, to zaproponowali taki sam nowy samochod. oczekiwanie koljne pol roku. Wiec w BMW nic nowego.Tylko jak sie jest VIP-em to moze troche szybciej i bez prawnikow. Potem mi pokazywal , ze te jego zdjecia tych usterek byly na stronie BMW dla technikow. Zajebiscie.
      Jak mi sie zepsula klima - po gwarancji po 6 latach w Subaru - nikt nie byl w stanie tego naprawic a to objechalem specjalizowane serwisy w 5 krajach. Jak sie ma pecha, to sie go ma.
      Kumplowi sie spieprzyl jakies 8 lat temu telewizor SONY, wart okolo 1200 euro po 1 roku. U mnie jeszcze dziala do tej pory.
          • nazimno Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 22.08.19, 08:05
            Akurat nie chodzilo o diagnoze technicznej usterki tylko o diagnoze
            przyczyn zidiocenia "inzynierstwa i technidupstwa" w stacjach ASO.
            Garnitury, biale koszule, krawaty i wyczyszczone na glanc czarne polbuty
            to z reguly atrybuty polglowkow.
            Tak stacje serwisowe wygladaja.
            Czasem kreci sie tam mloda dupcia
            w roli "asystentki klienta".

            To bardziej przypomina burdel niz stacje
            serwisowa
            • yasiaq Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 22.08.19, 08:12
              Tzw dupcia jest raczej elementem obligatoryjnym. Warto zauwazyc też inny pozytyw otóż kawa w takich stacjach jest wysokiej jakości i jest darmowa. Krótko mówiąc inaczej są rozłozone priorytety niz np u nieszczęsnego jasnowidza od którego żąda się konkretów..paradoks współczesności..
      • jackk3 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 24.08.19, 18:59
        Che che wszystko zalezy gdzie sie zyje... Jak mnie w spec.b poszla UPG (przy okolo 110kkm czyli 10kkm po gwarancji) to Subaru Can wszystko pokrylo (niecale 3tys Can$) tylko poprosili o pokwitowania z wymian oleju (co 6tys km ktore mialem bo zmienialem w inym zakladzie).
    • szymi_mispanda Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 06:51
      Za 143tys nowe z salonu to co to jest? Pewnie jakies 120d albo juz max to 318i.

      Wiec co wy pieprzycie o sportowych autach. Jakies chore zalozenie ze jak BMW to na pewno M5.

      Szkoda goscia ale jak sie chce nowe a sie dysponuje taka kwota to sie kupuje wypasionego SuperBa i jezdzi na zloty z Klemensem gdzie wlasciciele SuperBow ubrani w Kroksy siedza przy ognisku pijac piwo z Biedronki.

      A tak to chlop sie musi po serwisach meczyc ....
      • klemens1 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 11:03
        szymi_mispanda napisał(a):

        > Za 143tys nowe z salonu to co to jest? Pewnie jakies 120d albo juz max to 318i.

        Za długo biedny byłeś, zakompleksiony wieśniaku.
        A na zloty to jeżdżą właśnie takie zjeby jak ty, żeby się polizać po jajach - tak są podnieceni swoimi v8.

        --
        www.sprawdzpodatki.pl
        • szymi_mispanda Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 11:08
          Polizac po jajach? Fuuuu fuu fuuu

          Od razu oczami wyobrazni widze Brukselskie mieszkanie Biedronia. Na stole z Ikei stoi kubek po latte ze starbucksa a Robert kroi zodkiewske.

          Jednak jego pedalska dupa ubrana w czerwone stringi wykonuje jakiejs dziwne ruchy jakby ruchy goscia co ma napad epilepsi.

          I nagle widac ze pod stolem siedzi Smiszek i lize Robsonowi jajca.


          Bueeeee,, bleeeee kurwa hehe
              • galtomone Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 11:55
                szymi_mispanda napisał(a):

                > Bo mi sie LGBTci kojarza ze sa zawsze wegetarianami.

                szymi_mispanda napisał(a):

                > Czerwone mieso leczy z dewiacji.

                Taaaa.... masz jakies badania na potwierdzenie tej śmiałej tezy????
                Podziel sie.

                Biorac pod uwage co tu wypisujesz o sobie i świecie to mnie nasuwa się wniosek, że nadmiar czerwonego mięsa jest przyczyną głupoty.

                A tak bardziej na powaznie, to biorąc pod uwagę jak dużo produkcja mięsa kosztuje planetę i nasze zasoby, to wcale sie nie dziwie, że co mądrzejsi nie jedza albo nie promuja jedzenia miesa (nie licząc warunków hodowli i czysto humanitarnych kwestii, których zapewne nie rozumiesz).
                --
                Pozdrawiam,
                galtom

                "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
                • szymi_mispanda Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 12:53
                  galtomone napisał:

                  > A tak bardziej na powaznie, to biorąc pod uwagę jak dużo produkcja mięsa kosztu
                  > je planetę i nasze zasoby, to wcale sie nie dziwie, że co mądrzejsi nie jedza a
                  > lbo nie promuja jedzenia miesa (nie licząc warunków hodowli i czysto humanitarn
                  > ych kwestii, których zapewne nie rozumiesz).

                  To jest nie prawda.

                  NIewiele kosztuje, teoretycznie to mozesz sobie isc z kozikiem do lasu czy nawet w miesice i oprawic jakiegos kota czy krowe.

                  Natomiast lewackie media klamia ze to niezdrowe i nieekologiczne gdyz oni wlasnie wiedza ze nie jedzenie czerwonego miesa powoduje chorobe zwana pederastia.

                  Jak widzisz dowody sa.
                  • vogon.jeltz Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 13:16
                    > NIewiele kosztuje, teoretycznie to mozesz sobie isc z kozikiem
                    > do lasu czy nawet w miesice i oprawic jakiegos kota czy krowe.

                    Ty, chłopcze, żyjesz mentalnie w średniowieczu. W sumie nic dziwnego, że miejscem, które najbardziej ci do życia, jest średniowieczna monarchia.
                  • galtomone Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 13:30
                    Widze, że nawet słowo "hodowla" jest dla Ciebie nie do ograniecia.
                    Co za tym idzie dalsza dyskusja nie ma sensu - ja o krowie, ty o rowie.

                    --
                    Pozdrawiam,
                    galtom

                    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
          • klemens1 Re: BMW - zachowanie firmy rozczarowuje 23.08.19, 16:35
            szymi_mispanda napisał(a):

            > Polizac po jajach? Fuuuu fuu fuuu
            >
            > Od razu oczami wyobrazni widze Brukselskie mieszkanie Biedronia. Na stole z Ike
            > i stoi kubek po latte ze starbucksa a Robert kroi zodkiewske.
            >
            > Jednak jego pedalska dupa ubrana w czerwone stringi wykonuje jakiejs dziwne ruc
            > hy jakby ruchy goscia co ma napad epilepsi.
            >
            > I nagle widac ze pod stolem siedzi Smiszek i lize Robsonowi jajca.
            >
            >
            > Bueeeee,, bleeeee kurwa hehe

            Typowy obrazek ze zlotu v8-owców.


            --
            www.sprawdzpodatki.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się