Dodaj do ulubionych

Studium porownawcze wodoru jako paliwa

22.08.19, 10:15
z innymi wariantami zasilania pojazdow:

www.ise.fraunhofer.de/content/dam/ise/en/documents/News/190815_LCA-BEV-FCEV_Results_EnglishVersion.pdf
To jest calkiem swieza publikacja, a pismactwo i tak nie jest w stanie tego komentowac,
moze to i dobrze, bo posypaloby sie mnostwo bredni na te tematy.



Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • gzesiolek Re: Studium porownawcze wodoru jako paliwa 22.08.19, 14:23
      Napisałeś "studium", "publikacja"... Wchodzę a tam kilka teoretycznych slajdów z brakiem jakichkolwiek odnośników skąd takie a nie inne wartości/słupki... Dlaczego wysokość emisji przy produkcji auta elektrycznego są wyższe niż auta z ogniwami paliwowymi... Dlaczego emisji dot. transportu wodoru jest prawie zerowa...
      Jakie wartości emisji w podziale sam samochód vs transport paliwa przyjęli w przypadku diesla itd. itp.
      To jest co najwyżej ogólna broszurka, a nie studium/czy publikacja...
    • nazimno Re: krotko 22.08.19, 14:32
      Jasne, chlopie-purysto, popraw "Fraunhoferow", bedziesz wielki.

      PS
      Stoi jak WOL:

      "Study commissioned by H2 Mobility".

      Byla to prezentacja syntetycznych wnioskow opisanych w pelnym opracowaniu dla "H2 Mobility".

      Dla kazdego grzesiolka powinno to byc jasne,
      Nastepnym razem zapytam grzesiolka jaki dac tytul postu, zeby mu sie EGO nie zmietolilo.
      I lepiej - przesle sugestie do F.
    • eg.olsen Re: Studium porownawcze wodoru jako paliwa 23.08.19, 16:40
      Ale co tu komentować?
      To, że prąd przez wodór wyjdzie podobnie do prądu z gniazdka nie jest chyba odkryciem.
      To że wpływ produkcji baterii jest duży (i dlatego wodór wychodzi lepiej) też nic nowego. Choć tu już się można nieco czepnąć bo nie uwzględniają dalszego użycia baterii - jak np. w Powerwall-ach.

      Brak niestety rzeczy najciekawszych (swoją drogą to co pominięto to był dla mnie najciekawszy slajd (11)). Przede wszystkim pominięto całą infrastrukturę - i to nie tylko koszt ekologiczny, ale w ogóle nie ma słowa o koszcie finansowym. A sądzę, że to własnie problem z infrastrukturą magazynowania (szczególnie w miastach) zabije H2 jako popularne paliwo. Chyba, że wymyslą nowe, przełomowe technologie - ale i tak chyba prędzej wymyślą je w bateriach albo innym paliwie do ogniw (ja tam bardziej wierzę w alkohole).

      Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się