Dodaj do ulubionych

Falujące obroty Ford Focus mk1

28.08.19, 11:36
Witam,
Posiadam Forda Focusa mk1 1,8 benzyna z instalacją gazową. Od jakiegoś czasu mam problem z falującymi obrotami. Dzieje się to dokładnie od razu po odpaleniu samochodu, na zimnym silniku i podczas hamowania. Muszę dodać, że bardzo powoli rośnie mi temperatura silnika.
Wiem że często są problemy ze iazane z instalacją gazową, byłam na przeglądzie, pan powiedział, że jest sprawna.
Ostatnio wysypał mi się alternator, możliwe, że od tego falują mi obroty? Czy może jeszcze raz powinnam sprawdzić instalację?
Dodam, że podczas ostatniej podróży na wysokich obrotach było słychać jakieś tarcie, niezbyt głośne.
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • qqbek Re: Falujące obroty Ford Focus mk1 28.08.19, 11:43
      Już wyciągam kryształową kulę, czarnego sierściucha i kości kurczaka do wróżenia... o ile sierściuch nie porwie kości.

      Ty tak serio?

      Taki opis problemu, to szukanie wróżki, a nie diagnozy.
      Słyszałem, że nawet wróżki w tym kraju wiedzą, że jak żal kasy na mechanika, to można sobie kupić za kilka złotych interfejs OBD2 i ściągnąć darmową apkę na komórkę. Bo wczytanie listy błędów ze sterownika silnika powie każdej wróżce, od czego zacząć.

      --
      Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
    • galtomone Re: Falujące obroty Ford Focus mk1 28.08.19, 12:26
      Przepływomierz, silnik krokowy.... tak bywa zwykle - brudne i nie dzialaja jak powinny.
      Pojedziej troche na beznynie i zobacz czy jest podobnie, wg mnie z LPG to nie ma nic wspolnego tylko ze stanem silnika i jego podzespolow generalnie.

      A co do wolnego grzania...
      Pada/padl termostat - moze sie nie zamyka na zimnym silniku i stad dluzsze nagrzewanie.

      --
      Pozdrawiam,
      galtom

      "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
      • nazimno Re: Falujące obroty Ford Focus mk1 28.08.19, 15:08
        "Padniecie" cewki zaplonowej jest zwykle skutkiem zuzycia sie elektrod swiec zaplonowych (zbyt duza przerwa),
        badz powstania mostka zwierajacego na elektrodach ( gowniane paliwo z jakimis smieciowymi dodatkami).
        W obu wypadkach dochodzi do przebic w uzwojeniach cewek.

        Dlatego przynajmniej co 50 000 km przebiegu robi sie kontrole swiec.
        Amen.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się