Dodaj do ulubionych

Od czego zależą odiągi

03.09.19, 10:43
Od lat nurtuje mnie to pytanie, moze mi ktos w koncu wyjasni...

Teoretycznie od mocy...

Ale np. pamietamy produkcje komunistyczne...

Dalczego Polonez przy podobnej masie i mocy mial znacznie gorsze przyspieszenie od Fiata Tempry ?

A z nowszych np. Ford Escort mimo nawet lepszych parametrow na papierze, w praktyce wyraznei mniej elastyczny od Dacii Logan... Przelozenia skrzyni praktycznie takie same...

--
NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • tiges_wiz Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 12:07
      Moc maksymalna, to nie moc średnia w zakresie obrotów użytecznych, więc musiałbyś porównywać z tą samą skrzynią CVT. Do tego dochodzą opory układu napędowego i inne opory ruchu. Poloneza jak wrzucisz na luz to czuć to prawie jak na ręcznym.

      I nie myl elastyczności z dynamika. Auta elastyczne mają więcej mocy w dolnym zakresie obrotów, ale przy maksymalnym przyspieszaniu to nie ma znaczenia, choć bywa wygodne jak nie korzysta się z maksymalnej mocy.

      --
      Chodzenie po bagnach wciąga!
      • bimota Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 13:23
        Nic nie myle. Wg wykresow Escort ma wiecej mocy i momentu praktycznie w calym zakresie obrotow od Dacii.

        Polonezem nie jezdzilem, serio az tak hamuje ? Fiaty 124 tez tak hamowaly ? Np. wersja 80KM podaja przysp. 12,8 s., a Poldek...

        --
        NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
        • nazimno Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 13:36
          Polonez mial gowniana rzezaca skrzynie biegow i rownie gowniany tylny most wraz z walem napedowym.

          Silnik to nie wszystko.
          Uklad przeniesiena napedu sie klania wraz ze wszystkimi stratami mechanicznymi.
        • tiges_wiz Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 15:13
          escort:
          1.8 DOHC 105 KM (77 kW) 153 Nm przy 4000 obr./min 10,3 s 185 km/h
          masa: 1000 – 1240 kg

          Logan:
          1.6 16V 105 KM (77)/5750 148 Nm/3750 10,2s 183 km/h
          masa: sedan: 975–1255 kg

          szalonej różnicy to tu nie ma



          --
          Chodzenie po bagnach wciąga!
          • bimota Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 15:42
            Chodzilo mi o silniki 1.6, Escort ciezszy, ale 90 KM, Dacia chyba 86, i o elestycznosc, tego na papierze nie ma, chyba ze w jakims tescie porownawczym w gazecie moze...

            Moze dlatego, ze Escort skladany w Polsce... :P

            Przy okazji ciekawe czy te twoje dane sa zgodne z rzeczywistoscia, Logan jest chyba wyzszy i szerszy, a v-max prawie taki sam ?

            --
            NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
            • tiges_wiz Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 15:52
              Elastyczność silnika to nie dynamika na 5 biegu: zss.lublin.eu/wp-content/uploads/2016/09/5.2-Elastycznosc-silnika.pdf

              Silniki elastyczne wymagają mniej przełożeń, a widać, że tendencja jest taka, żeby było ich jak najwięcej, żeby zbliżyć się do CVT

              a co do rozmiarów logana to jeszcze musisz znać Cx, ale widać, że jednak logan ma mniejszą prędkość maksymalną. I w dobie cięcia kosztów nie zawsze im wychodzi prędkość maksymalna jak trzeba, bo skrzynia biegów z innego samochodu, przekładnia główna jest tylko jedna, więc nie ma się o te kilka km/h o co pałować. Wsadzą co mają i tyle.

              --
              Wleciał ptaszek do gniazdka... i go pokopało
              • bimota Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 16:32
                Elastyczność silnika to nie dynamika na 5 biegu

                A CZYTALES O TYM NA MOJEJ STRONIE ? I BZDURA JEST, ZE IM WYZSZY EN TYM WIEKSZY ZAKRES OBROTOW...

                2 km/h, to zadna roznica. Ja Escortem 1.6 jechalem 190, a Loganem ledwo 160 udawalo mi sie przekroczyc. Chociaz wielu prob nie robilem...

                --
                NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
                • tiges_wiz Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 17:48
                  Po pierwsze nie wiesz ile ci przekłamuje licznik, po drugie nie wiesz na jakim konfigu mierzyli te dane techniczne. Ja kiedyś mocno siedziałem w sierrach. Tam były 4 dyferencjały w tym ze szperą, kilka wersji odchudzonych jak gt czy xr4i, a ford podawał zawsze jedne dane. Po za tym zmierzyłeś te auta na hamowani? Wiadomo ile koni pasa się już na łące!

                  --
                  Lepiej mieć owsiki niż żadne życie wewnętrzne!
                  • bimota Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 18:13
                    No raczej nie przeklamuje o 30 na godzine...

                    Różne silniki, a te same osiagi podawali ??

                    Na hamowni nie bylem, ale widzialem wykres z tego samego modelu. Chyba ze znow jakosc produkcji jest taka, ze zupelnie inne silniki im wychodza... :)

                    --
                    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
    • engine8 Re: Od czego zależą odiągi 03.09.19, 19:36
      Od kosztow zakupu...i dodatkwych akcesoriow.
      Kiedys Polski fiat sprzedawal sie za granica za $1300... Teraz za podobne auto zaplacimy $30 tys a wiec oczekujemy duzo wieckszej mocy...i osiagow..
      O taki fiat 126p..... porownaj go z obecnym Fiatem 500 i zobaczysz ze 500-ka kosztuje 10x wiecej i ma 10x lepsze osiagi....

      Ja jak wymieniam nawet amortyzatory na takie super za ktore place $1000 to oczekuje co najmnieje 10KM wiecej....
      :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się