Dodaj do ulubionych

900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk!

06.11.19, 19:27

spidersweb.pl/autoblog/ford-mustang-lithium-sema/
Ktoś pytał niedawno o skrzynie biegów w elektrykach.

--
Pozdrawiam,
galtom

"When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
Obserwuj wątek
    • klemens1 Re: 900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk! 06.11.19, 21:03
      Skrzynia w elektryku jest jak najbardziej wskazana. Nawet jeżdżąc rowerem elektrycznym z napędem w piaście się to czuje - dzięki przełożeniu można by podjechać pod bardziej stromą górę i jednocześnie szybciej jechać po asfalcie.
      Co do mustanga i skrzyni ręcznej - zaletą jest to, że nie da się tego silnika zdławić/zgasić. I można ruszać z VI biegu.
      Silnik elektryczny jest dużo lepszy do napędzania samochodów - problemem są baterie. Spalinowe gówna powinny niedługo znaleźć się na śmietniku motoryzacji.
    • liczbynieklamia Re: 900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk! 07.11.19, 09:32
      Uzasadnienie jest bardzo proste - jeśli trzeba "na sztukę" zrobić samochód elektryczny, to zamontowanie go w miejscu silnika spalinowego wymaga najmniej przeróbek. Więc raczej nie prototyp, a jeżdżący koncept.

      Wykres momentu obrotowego silnika elektrycznego oczywiście nie jest płaski, ale rośnie z obrotami, co akurat jest dobre, bo opór powietrza rośnie szybciej niż liniowo. Jeżeli damy odpowiednio mocny silnik (a z tym nie ma problemu), to będzie jak w Tesli P100d, która jest limitowana przyczepnością, a nie mocą silnika.
      • waga170 Re: 900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk! 07.11.19, 09:48
        liczbynieklamia napisał:

        > Wykres momentu obrotowego silnika elektrycznego oczywiście nie jest płaski, ale
        > rośnie z obrotami, co akurat jest dobre, bo opór powietrza rośnie szybciej niż
        > liniowo. Jeżeli damy odpowiednio mocny silnik (a z tym nie ma problemu), to bę
        > dzie jak w Tesli P100d, która jest limitowana przyczepnością, a nie mocą silnik
        > a.

        Dobrodziej to se raczy robic z nas superjaja.
      • tbernard Re: 900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk! 12.11.19, 14:04
        liczbynieklamia napisał:


        >
        > Wykres momentu obrotowego silnika elektrycznego oczywiście nie jest płaski, ale
        > rośnie z obrotami, co akurat jest dobre, bo opór powietrza rośnie szybciej niż
        > liniowo.

        Ale wraz z prędkością rośnie nie tylko opór powietrza, ale również opór elektryczny.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka