Dodaj do ulubionych

Mentalnos kreatorow upierdliwosci

08.11.19, 09:57
www.radiowroclaw.pl/articles/view/91369/W-Jeleniej-Gorze-prostuja-parkingi-Kierowcy-maja-problem
To bezposredni skutek niskiego poziomu IQ.
Obserwuj wątek
        • liczbynieklamia Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 09.11.19, 14:55
          A z punktu widzenia optymalności miejsca, parkowanie prostopadłe ma same zalety. Z artykułu wynika, że ktoś porównał, ile miejsc można wstawić przy parkowaniu prostopadłym, a ile przy skośnym. Sprawdził, rozrysował, policzył. Wybrał lepsze rozwiązanie. A tu sobie jakiś debil stwierdzi a priori, bez znajomości sytuacji, bez rozrysowania, bez policzenia, że on ma wyższe IQ. Chyba jako idiot quotient.
          • nazimno Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 09.11.19, 17:34
            i jeszcze jedno...Ty, "liczby", przedstaw dowód na to, co mówisz.

            Zamieść stosowny rysunek i dowód wyższości prostopadłego nad skosem.
            Zobaczymy "jaki to jest zysk", o którym
            właśnie p...sz, bo że p...sz - nie ulega wątpliwości.
            • liczbynieklamia Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 11:28
              Wyobraźmy sobie prostokąt o wymiarach 5m x 2.3m (minimalne wymiary miejsca parkingowego w Polsce) obrócony o kąt a względem osi OY i opiszmy na nim prostokąt równoległy do osi układu współrzędnych. Policzmy powierzchnię tego prostokąta, oznaczając 5m = a, 2.3m = b. Wynosi ona Po = (a*cos(x)+b*sin(x))(a*sin(x)+b*cos(x)) = a2*cos(x)*sin(x) + ab*cos2(x) + ab*sin2(x) + b2*cos(x)sin(x) = ab*(sin2(x)+cos2(x) + (a2+b2)sin(x)cos(x) = ab + 0.5(a2+b2)sin(2x)
              Pole prostokąta to Pp. Efektywność parkingu to stosunek pola prostokąta z miejscem parkingowym (prostokąt Pp) do powierzchni zajętego miejsca (prostokąt opisany - Po) do , czyli E = Pp / Po = (ab) / (ab+0.5(a2+b2)sin(2x)). Ponieważ kąt x może się zmieniać o 0 do 90 stopni, przeprowadźmy krótką analizę zmienności funkcji. ab jest stałe, więc E maksymalizujemy minimalizując mianownik, a ponieważ ab jest stałe i 0.5(a2+b2) jest stałe, musimy zminimalizować sin(2x) w przedziale 0-90*. Sinus w przedziale 0-180* jest najmniejszy dla 0* i 180*, więc sin(2x) jest najmniejszy dla x=0* lub x=90*. Z geometrycznego punktu widzenia są to rozwiązania tożsame, więc pozostawiamy x=0*. Czyli najefektywniejsze pod względem miejsca parkowanie skośne to takie pod kątem 0*, czyli rówoległe, c.b.d.o.
              Z ciekawości można wyliczyć, ile efektywnie wykorzystujemy miejsca przy parkowaniu np. przy 45*.
              E45 = (5m * 2.3m) / (5m * 2.3m + 0.5(25m2 + 5.29m2)sin90) = 11.5m2 / (11.5m2 + 15.145m2) = 11.5m2 / 26.645m2 = 0.4316 = 43.16%.
              A ile przy 0*
              E0 = (5m * 2.3m) / (5m * 2.3m + 0.5(25m2 + 5.29m2)sin0) = 11.5m2 / (11.5m2 + 0) = 11.5m2/11.5m2 = 1 = 100%
              • nazimno Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 11:45
                Prosba o "rachunek" byla kpina, ktora zreszta naiwnie spelniles.

                Tez potrafie liczyc, ale ty jestes sadysta dla innych, a masochista dla siebie w roli "tam" parkujacego. Rachunek nie odzwierciedla rzeczywistej oceny sytuacji.
                Liczba otarc i prac lakierniczych jest skutkiem takiego myslenia.
                I co z kilku dodatkowych slotow parkingowych?
                Tylk wq...nie, nic wiecej.
                Typowy, tepy, urzedniczy upor pod naporem przepisow.


                Rozumiesz czy cos dodac?

                PS
                Nie decyduje pole, tylko niezbedna szerokosc miejsca parkingowego wg przepisow.
                (odstep pomiedzy liniami) dostosowany do wspolczesnych pojazdow oraz latwosc
                manewrowa w danym miejscu.

                Straty liczby miejc jodelki w stosunku do prostopadlej wersji sa POMIJALNE wobec innych
                korzysci, ktore sa ELIMINACJA UPIERDLIWOSCI.

                I to wlasnie napisali mieszkancy.




              • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 13:31
                "Wyobraźmy sobie prostokąt o wymiarach 5m x 2.3m (minimalne wymiary miejsca parkingowego w Polsce) obrócony o kąt a względem osi OY"

                Po obroceniu wzgledem osi OY ten prostokat znajdzie sie pod albo nad plaszczyzna XY. Ja bym go obrocil wzgledem osi OZ.
                  • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 20:09
                    "Chodziło o obrót". Wiem doskonale o jaki obrot chodzilo…
                    Zdajesz sie nie zauwazac pewnego paradoksu czy fenomenu z tym obrotem. Wyobraz sobie waska polke o takiej szerokosci ze postawiles tam pionowo cztery ksiazki. Jak wyjmiesz dwie to pozostale dwie mozesz pochylic w jodelke. A teraz wyobraz sobie ze tam jest czterdziesci ksiazek. Nie musisz wyjmowac dwudziestu zeby pozostale dwadziescia pochylic. Wystarczy wyjac tez dwie i pochylisz 38. Nawet przy czterystu miejscach prostopadlych, pochylisz w jodelke 398 kosztem tylko dwoch. A 398 kierowcow bedzie mialo wygode.
                    • engine8 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 22:10
                      No i te parkingi w w jodelke chyba potrzebuje miejsc mniej "glebokich" a wiec szeroksc ulica posrodku bedzie szersza.. i nikt nie zajmuje calego miejsca parkingowego na zaprkowaniemotocykla bo ten sie miesci w trojkaciku po jednej czy drugiej stronie rzedu..
                      • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 00:09
                        Jodelka pod sporym katem, tak powiedzmy 45 stopni, jezeli sie wjedzie zderzakiem do samego konca, pozwala na latwiejsze wsiadanie/wysiadanie kierowcy, bo drzwi mozna otworzyc szeroko przed przodem samochodu stojacego obok. Wiem, to szczegol ktorego wiekszosc nie tylko nie docenia ale nawet nie zauwazyla:)
                        Patrzac na zdjecie z artykulu z watku rozpoczynajacego te spory, ono chyba jest skad inad a nie z owej ulicy Bankowej. Stare linie nie byly prostopadle, tylko minus 5 stopni a nowe plus 10 stopni albo odwrotnie. Bo jezeli nowe to jodelka, to ta jodelka zweza "jezdnie manewrowa" zamiast ja poszerzac. Po prostu konkurs kto spierdoli wiecej.
                      • liczbynieklamia Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 10:32
                        > No i te parkingi w w jodelke chyba potrzebuje miejsc mniej "glebokich"
                        Skądże! Głębokość najpierw rośnie, potem dopiero maleje. Dopiero miejsce, które pochylono o 49.4* zajmuje znowu 5m szerokości drogi. Tylko zamiast zajmować 2.3m długości zajmuje ponad 3.5 metra. Powierzchnia zajmowana rośnie z 11.5m2 do 17.5m2.

                        Znowu prosty eksperyment. Przyłóż książkę (lub inny prostokątny przedmiot) do dołu kartki i odrysuj górę na kartce. Zacznij obracać książkę względem lewego dolnego rogu. Prawy górny róg wyjdzie ponad linię, musisz mocno obrócić książkę, żeby prawy górny róg znalazł się pod linią.
                    • liczbynieklamia Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 10:16
                      > waska polke o takiej szerokosci ze postawiles tam pionowo cztery ksiazki

                      Eksperyment z książkami jest świetny, spróbuj go! Wystarczą dwie książki tej samej wysokości - zmierz poziomą odległość od lewej strony jednej książki do lewej strony drugiej w sytuacji kiedy stoją pionowo i pod kątem. Zobaczysz, że wynik niestety wyjdzie niezgodny z twoimi oczekiwaniami, bo długość rzutu szerokości książki na płaszczyznę poziomą zmienia się w zależności od nachylenia. Miejsce prostopadłe zajmuje 2.3m długości drogi. Jeżeli pochylisz go o 45 stopni, to zajmie 3.25m długości drogi, nie licząc strat na końcach.

                      > pochylisz w jodelke 398 kosztem tylko dwoch. A 398 kierowcow bedzie mialo wygode.

                      Licząc prawidłowo, zamiast 400 miejsc równoległych mieścisz 281 miejsc pod kątem 45 stopni. Czyli 281 kierowców ma odrobinę wygodniej, a 119 zasuwa per pedes kilometr albo dwa po samochód. Czy nadal brzmi to tak zachęcająco?
                      • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 11:53
                        Widze ze ksiazek na polce nigdy nie widziales. Pewnie pracujesz jako "koza" i zanosisz majstrowi cegly na gore. No to wez na tych nosidelkach nakladz cegiel pod katem 45 stopni, policz, a potem nakladz cegiel "rowno" i znow policz. Powinno wejsc dwa razy tyle, prawda?
                          • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 13:50
                            Nie przeszedlem przez ten dlugi korowod twoich obliczen, tylko spojrzalem na wynik koncowy, jezeli pochylisz prostokaty o 45 stopni to uzyskasz wykorzystanie przestrzeni w 43 procentach. To wydalo mi sie grubo zanizone. No wiec liczac po swojemu, bez rysunku tylko z wyobrazni: Jezeli prostokat o boku jeden obrocisz o 45 stopni to mierzac przez jego srodek wzdluz osi X od brzegu do brzegu wyjdzie nie jeden a pierwiastek z dwoch. Czyli zeby obrocic ksiazki na polce o 45 stopni potrzebujesz polke 1.41 razy dluzsza albo parking/ulice 1.41 razy dluzszy. Patrzac na to odwrotnie, z dziesieciu miejsc pod katem 45 stopni po wyprostowaniu uzyskalbys 14 miejsc prostych. To nie jest 43 procent tylko 10/14 czyli 70 procent. A z kalkulatorem 1/1,4142 czyli 0,7071 a to jest albo sinus albo cosinus 45 stopni, pamietam jeszcze ze szkoly kiedy tego sie szukalo w "tablicach" a nie na kalkulatorze. No wiec odejmujac 4 miejsca z czternastu (28 procent) pozwala na obrot o 45 stopni. To jest az nadmiar luksusu. No wiec teraz pi razy oko, jezeli odjecie 30 procent miejsc pozwala na pochylenie 45 stopni. to odjecie 20 i 10 procent pozwoli na pochylenie 30 i 15 stopni. O te zlikwidowanie15 stopni i zyskanie jedenastego miejsca toczy sie cala ta wojna kierowcow z urzednikami.
                            • liczbynieklamia Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 17:41
                              > To wydalo mi sie grubo zanizone
                              Jest wykorzystanie długości i wykorzystanie powierzchni. Miejsca skośne są szersze licząc równolegle do krawężnika i dłuższe licząc prostopadle do krawężnika. Dlatego też wykorzystanie powierzchniowe jest jeszcze gorsze niż liniowe.

                              > te zlikwidowanie15 stopni i zyskanie jedenastego miejsca
                              Na zdjęciu widać, że było ok. 30 stopni, nie 15. Oczywiście, można byłoby zrobić te 15 stopni, ale nadal mamy stratę, zysk w wygodzie jest iluzoryczny moim zdaniem, a uniemożliwiamy parkowanie tyłem, które jest pod każdym chyba względem wygodniejsze i bezpieczniejsze od parkowania przodem.

                              Kłopot jest oczywiście taki, że projektant musi usiąść i przeanalizować konkretną sytuację, bo czynników jest mnóstwo. Z artykułu wynika, że ktoś to zrobił i zaproponował aktualne rozwiązanie. Czy ktoś pokazał, błąd (panie, to miejsce musi mieć 5m, a ma 4m!)? Czy ktoś pokazał lepszy projekt (jak zrobimy pod kątem 15.3* z jednej strony i 24.8* z drugiej to wchodzą 3 auta więcej i będzie wygodniej)? Skądże. Póki mam po jednej stronie kolesia z uprawnieniami, który coś liczył, a po drugiej strony paru mieszkańców i stado klakierów z "naturalnymi zdolnościami do projektowania", którzy nic w życiu nie zaprojektowali. W tej sytuacji chyba jasne jest, że stanąć muszę po stronie projektanta, prawda?
                              • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 19:23
                                15 stopni to rzucony kierowcy ochlap ale juz cos znaczacy. To jak kat pisma technicznego, jezeli ktos to jeszcze pamieta. 45 to juz pelen luksus, a tak gdzies powiedzmy 30 czy mierzac inaczej 60 stopni to luzik i relaks. Dlatego ja gdybym byl prezesem, zabronilbym w nowych projektach uzywania miejsc prostopadlych tylko nakazal ukosne, miedzy 15 a 45 stopni. A istniejacych bym nie poprawial. Bo gdybym chcial wszystkie ulice, parkingi, zakrety, wjazdy i wyjazdy doprowadzic do najnowszych standartow to bym rozbabral pol kraju.
          • klemens1 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 09.11.19, 18:18
            liczbynieklamia napisał:

            > A z punktu widzenia optymalności miejsca, parkowanie prostopadłe ma same zalety
            > . Z artykułu wynika, że ktoś porównał, ile miejsc można wstawić przy parkowaniu
            > prostopadłym, a ile przy skośnym.

            Jeszcze trzeba policzyć, ile jest skośne vs równoległe - bo po drugiej stronie jest takie rozwiązanie. Tu już chyba geniuszem matematycznym być nie trzeba, żeby wiedzieć, w jakim scenariuszu zmieści się więcej aut.
            • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 09.11.19, 19:10
              klemens1 napisał:

              > Jeszcze trzeba policzyć, ile jest skośne vs równoległe - bo po drugiej stronie
              > jest takie rozwiązanie. Tu już chyba geniuszem matematycznym być nie trzeba, że
              > by wiedzieć, w jakim scenariuszu zmieści się więcej aut.

              Klimek, wez i sprawdz ile aut zmiesci sie w pudelku 1*1*1m^3.
              • klemens1 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 09.11.19, 21:23
                waga170 napisała:

                > klemens1 napisał:
                >
                > > Jeszcze trzeba policzyć, ile jest skośne vs równoległe - bo po drugiej st
                > ronie
                > > jest takie rozwiązanie. Tu już chyba geniuszem matematycznym być nie trze
                > ba, że
                > > by wiedzieć, w jakim scenariuszu zmieści się więcej aut.
                >
                > Klimek, wez i sprawdz ile aut zmiesci sie w pudelku 1*1*1m^3.

                Wszyscy już zrozumieli, tylko jeden forumowy debil jeszcze nie.

                • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 09.11.19, 21:59
                  klemens1 napisał:

                  > Tu już chyba geniuszem matematycznym być nie trzeba, że
                  > by wiedzieć, w jakim scenariuszu zmieści się więcej aut.

                  Geniuszu matematyczny, celem dobrego zaprojektowania parkingu nie jest upchniecie jeszcze jednego samochodu wiecej. Na tej Bankowej po przemalowaniu maja tych miejsc mniej. To nie jest projekt cmentarza wszystko upakowane pod katem prostym. To jest ulica i samochody tam parkuja, wjezdzaja w te miejsca parkingowe i z nich wyjezdzaja, a wiekszosc przejezdza na wprost. To ma sie odbywac wygodnie, latwo i bezpiecznie, a jak sie nie da zrobic latwo i bezpiecznie to sie kombinuje dalej a nie odwala lipy. Gdyby w tej Jeleniej Gorze byl przetarg na budowe amfiteatru, to wygralby projekt zespolu Klememens-Liczbynieklamia, wszystkie siedzenia w prostych rzedach i na jednym poziomie, najtanszy i genialny w prostocie.
                  • klemens1 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 09:13
                    waga170 napisała:

                    > Geniuszu matematyczny, celem dobrego zaprojektowania parkingu nie jest upchniec
                    > ie jeszcze jednego samochodu wiecej. Na tej Bankowej po przemalowaniu maja tych
                    > miejsc mniej. To nie jest projekt cmentarza wszystko upakowane pod katem prost
                    > ym. To jest ulica i samochody tam parkuja, wjezdzaja w te miejsca parkingowe i
                    > z nich wyjezdzaja, a wiekszosc przejezdza na wprost. To ma sie odbywac wygodnie
                    > , latwo i bezpiecznie

                    Najłatwiej i najbezpieczniej jest pod skosem.
                    Wjeżdża się szybko, wyjeżdża też - i dodatkowo więcej widać.

                    Najwięcej miejsc jest przy prostopadłym, ale tu mamy prostopadłe + równoległe. Więc lepiej by zostawili, jak jest.
                    • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 09:42
                      No az kurwa otrzezwieje dzisiaj! Klemens sie ze mna chyba zgodzil! "Wiec lepiej by zostawili, jak jest", co caly czas kilku z nas tutaj i cale mnostwo kierowcow z Jeleniej Gory powtarza. Wada tych prostopadlych jest ze samochod to nie wozek widlowy z kierowanymi tylnymi kolami i musi z miejsca parkingowego caly wycofac zanim bedzie mogl skrecac (o 90 stopni), a wtedy juz zacznie dotykac tego zaparkowanego prostopadle po drugiej stronie. No to zacznie sie wyjazd na trzy albo cztery krecenia kierownica i jazde do przodu i tylu a ulica stoi i czeka. Albo wysadzanie pasazera zeby stal z tylu i mowil cafaj cafaj, stoj kurwa. "Ale tu mamy prostopadle i rownolegle" zaowocowalo zmniejszeniem liczby miejsc w porownaniu z dwoma jodelkami na tej Bankowej przedtem. A z artykulu wynika ze na innej ulicy, pewnie troche wezszej, przemalowali jodelki na prostopadle i musieli zlikwidowac jakikolwiek parking po drugiej stronie ulicy. Zaloze sie ze tam przedtem byly jodelki. Urzedas malo ze nie jezdzil nigdy duzym (dlugim) samochodem, on pewnie nigdy nie jezdzil czyms innym od roweru. Albo tramwaju.
                      • klemens1 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 13:19
                        waga170 napisała:

                        > No az kurwa otrzezwieje dzisiaj! Klemens sie ze mna chyba zgodzil! "Wiec lepiej
                        > by zostawili, jak jest", co caly czas kilku z nas tutaj i cale mnostwo kierowc
                        > ow z Jeleniej Gory powtarza.

                        Nie tyle się zgodziłem, co od początku tak twierdziłem. Przeczytaj od nowa - sam założyłeś, że twierdzę co innego.
                        Aż się zdziwiłem po co w ogóle dyskutujesz.
                  • liczbynieklamia Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 10:54
                    > celem dobrego zaprojektowania parkingu nie jest upchniecie jeszcze jednego samochodu wiecej
                    A co takiego? Mówimy oczywiście o sytuacji, gdy miejsc brakuje, a nie sytuacji, gdy miejsca jest aż nadto i możemy bawić się w klomby, fontanny, miejsca bez cofania, etc.
                    • waga170 Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 13:17
                      Przyznaj sie, Liczby, jestes stary komuch. Kiedys jak Ci przedstawili projekt bloku mieszkalnego to mowiles Towarzyszu projektancie, wicie, rozumnicie, jak zrobimy ciemne kuchnie i jedna wspolna lazienke na kazdym pietrze, to w tym bloku zmiescim cztery mnieszkania wiecy.

                      "Mówimy oczywiście o sytuacji, gdy miejsc brakuje" Oczywiscie ze nie. Czytaj uwaznie, tak przemalowali ze miejsc jest mniej. A jak miejsc na parking brakuje to sie robi miejsce. Zweza chodnik, wyburza jakis barak, a przede wszystkim ZATRUDNIA FACHOWCOW a nie brygade z pedzlami i kubelkiem farby.
                      • liczbynieklamia Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 14:34
                        > tak przemalowali ze miejsc jest mniej
                        Przemalowali, bo miejsca były niezgodne z przepisami, na przykład za wąskie. A do czego to prowadzi, wszyscy doskonale wiemy - wymalowanych jest niby dużo miejsc, ale ponieważ jest za wąsko, to ludzie ignorują linie. Gdyby miejsca były wyznaczone prawidłowo, to ludzie parkowaliby z odstępami półmetrowymi. A tak parkują z odstępami po metr albo półtora. W teorii miejsc niewymiarowych wchodzi więcej, w praktyce - mniej.

                        > Przyznaj sie, Liczby, jestes stary komuch
                        Wręcz przeciwnie, stary kapitalista. Kombinuję jak najmniejszym kosztem osiągnąć jak najlepszy efekt, żeby zmaksymalizować zysk.
                        • nazimno Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 15:01
                          To jasne, na "prostopadle" pojdzie mniej farby a kolesie z zarzadu i tak zaplaca
                          wg. "umowy", wiec zysk sie wyrobi.

                          Tylko ten "najlepszy efekt" polega na tym, ze bedziesz sie starac ukryc swoje nazwisko przed mieszkancami, ktorzy beda chciec cie "jakos nagrodzic"

                          .
    • oixio Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 10.11.19, 21:31
      wirtualne parkowanie - flash

      Da się jeszcze otworzyć w przeglądarce Opera oraz IE po zgodzie na plugin Flash.
      Zabawa na długie zimowe wieczory :)

      Oprócz ilości miejsc przy parkowaniu ważniejsze jest bezpieczeństwo wjeżdżania w stanowisko oraz wyjazd z niego.
      Biorąc pod uwagę, oprócz rozmiarów pojazdu, ich promienie skrętu (ok. 5,3 metra) wygrywają stanowiska parkowania skośnego. Pas ruchu dla parkowania prostopadłego musi być o 2 m szerszy.

      Parkowanie skośne może być po lewej lub prawej.
      Chyba lepiej wyjezdżać z tego po lewej - to też powinno być brane pod uwagę.
      Stanowiska można organizować z odpowiednim przesunięcim - to zwiększa i ułatwia wyjazd - tak było to wykonane w Jeleniej Górze.

      Czyżby nie wolno było stosować dobrych rozwiązań ???!!!
    • bimota Re: Mentalnos kreatorow upierdliwosci 11.11.19, 12:42
      LICZBY WAS OKLAMALY I PRAWIE NIKT TEGO NIE ZAUWAZYL. WAGA COS TAM POMYSLALA JEDYNIE... CZY WY WIECIE CO ON TAM POLCZYL ?? NIC DZIWNEGO, ZE TAKI BAJZEL NA PARKINGACH JESLI TAKICH PROSTYCH OCZYWISTOSCI NIE WIDZICIE...

      --
      NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka