Dodaj do ulubionych

jakie miejskie auto na trasy?

12.11.19, 23:11
witam,
Jestem ciekaw Waszych opinii - może coś doradzicie.
Jako, że mój dotychczasowy pojazd z racji wieku przechodzi na emeryturę, muszę zakupić nowe auto.
Po wstępnej selekcji, rozmowach ze znajomymi, lekturze internetów wybór póki co padł na 3 auta.

hyundai i20 I - 1.4
honda jazz II - 1.4
toyota yaris II - 1.3 lub 1.33
uszeregowane wg. kolejności wyboru

główne kryteria - nieduże auto do miasta, przestronny bagażnik (jak na tą klasę - ok. 300 l - dlatego odpadły swift i colt), bezawaryjność (odpadają diesle), w miarę dynamiczny silnik - 11-12 sek. do 100 km/h (odpadają wszystkie mniejsze motory od ww.) , niskie spalanie - gdyby nie konieczność wyjazdów na wakacje 3-4 tys. km to pewnie wybór byłby dużo łatwiejszy a ilość aut do wyboru większa.... planuję zakupić auto ok. 12 letnie z przebiegiem do 150 tys.

Co możecie powiedzieć dobrego lub złego na ww. modele - jak te silniki współpracują z gazem, czego spodziewać się po tych autach przy tym przebiegu / wieku? Jakie są specyficzne wymagania serwisowe np. regulacja zaworów itd.

Podoba mi się również kilka innych aut ale rozsądek podpowiada żeby nie brać ich po uwagę (np. awaryjność / osiągi).
Obserwuj wątek
    • qqbek Re: jakie miejskie auto na trasy? 12.11.19, 23:41
      1.
      Nie kupiłbym auta miejskiego do jeżdżenia w trasy, a już na pewno nie takie 3-4 tysięcy km.
      2.
      Nie ma co się bać Diesla bez filtra (a to jeszcze możliwe w w/w przedziale czasowym - D4D Toyoty, czy 1.6 CRDi Hyundaia nie ma co się bać).
      3.
      W Hondzie zdaje się regulacja luzów zaworowych dochodzi, sam nie wiem, jeden Jazz jest w rodzinie i średnio mi się podoba (prowadziłem go dwa czy trzy razy).
      4.
      W dowolnym aucie z tej grupy wiekowej decydujący o zakupie winien być stan konkretnego egzemplarza (i udokumentowanie jego historii), a nie model auta. Zresztą to prawda w odniesieniu do wszystkich aut używanych (dlatego dziś jeżdżę Golfem Sportsvanem, choć jeszcze dwa lata temu bym nie uwierzył, że się w "coś takiego" przesiądę).
      5.
      Z innych aut w tej grupie wiekowej można spokojnie polecić Pug-a 207 (tu też HDi niegroźny), czy Śkodę Fabiedę II (tu trzeba się jednak TSI i 3-cylindrowych Diesli wystrzegać).

      --
      Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
        • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 05:40
          lat ma 20 i ponad 200 tys. na blacie, od nowosci w rodzinie, 1,6 benzyna, stopare koni, hb - szukam czgos podobnego rozmiarem, tylko bez wad poprzednika - ciut wiekszy bagaznik, mniej paliwozerny i bez rudej szmaty ktora zaglada w kazdy kat ;-)
          do miasta wystarczał tylko palił 10l, a w trasach tez dawał rade - raz do roku wyjazd na 2-3 tyg. moge sie przemeczyc autem z segmentu B, wolę tak niż codziennie meczyc sie w miescie czyms znacznie wiekszym
      • misiaczek1281 Re: jakie miejskie auto na trasy? 12.11.19, 23:48
        qqbek napisał:

        > Z innych aut w tej grupie wiekowej można spokojnie polecić Pug-a 207 (tu też HD
        > i niegroźny), czy Śkodę Fabiedę II (tu trzeba się jednak TSI i 3-cylindrowych D
        > iesli wystrzegać).
        >
        Fabieda i trasa 3-4 tys.km? Pffffffff :) raz w roku jeżdżę Polo nad morze 600 km...po drodze robie co najmniej 2 przerwy bo nie dam rady na raz :) silnik 1.4 16V nie do zajechania....260 tys km i śmiga na gazie aż miło
        • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 05:47
          co to jest 600 km ? ;-)
          Fabia wydaje mi się trochę siermiężna w srodku, silnik 1.4, trochę dużo pali w miescie i ma pare koni za malo... fabie II z początku produkcji mialy pare wad, tez myslalem nad tym autem ale nie jestem przekonany

          ps. nad polo i golfem V tez sie zastanawialem ale chyba nie chce niemca....przeszkadza mi stereotyp tej marki troche
      • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 05:55
        pugi 207 wizualnie podobaja mi sie bardzo i mysle, ze moglbym jezdzic takim autkiem ale wszyscy wkolo odradzaja...wiem, ze maja fajne diesle do miasta - bez pdfu, jednak obawiam sie, ze auto z przebiegiem 150-200 tys. tak czy inaczej bedzie sprawiac problemy.... egr, turbo, 2masa itd. - krotkie odcinki 5-10 km pare razy dziennie, absolutny brak trasy w ciagu roku i tylko jeden dlugi wyjazd.... takze wykluczam diesle, chociaz jezdzilem kilkoma i odpowiada mi ich charakterystyka

        zastanawiam sie jeszcze nad czyms ciut wiekszym, ceed, i30, golf v, corolla ale na codzien nie potrzebuje auta tej wielkosci... maly silink w takim aucie bedzie mulowaty, a duzy bedzie palil wiecej niz moj obecny, mc robie do tys. km w miescie, glownie w korkach.
      • waga170 Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 07:11
        Najprawdopodobniej z "dobroci serca" powitales na forum nastepnego zimnego, chociaz ten tylko chlodny. I potraktowales go powaznie. A ja wyczytalem ze stryjek chce zamienic znana od nowosci siekierke ze znanym przebiegiem 200 tysiecy na kijek z rzekomym, no bo nie znanym, przebiegiem 150 tysiecy. Deal stulecia! A gdzies wspomnial, ze w miescie nie chce sie "meczyc" w duzym samochodzie. Wyklucza diesle, pomimo ze jezdzil kilkoma i odpowiada mu ich charakterystyka. Czyzby nowy misiek w wersji full wypas?
        • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 07:58
          Ale ja serio pytam :-)
          I nie mówcie mi, że w polszy to już nie można przyzwoitego używanego auta kupić... Kwestia ceny i odp. Ilości czasu na poszukiwania.
          Ja moim mógłbym jeździć kolejne 10 lat ale męczynie niska jakoś zamienników i awarię z nimi związane (auto od ponad dekady nie jest juz produkowane)... I nie chce walczyć już z korozją... A co do stanu, to co roku robiłem nim trasy po 2-4 tys. km. więc myślę, że młodsze też da radę...
              • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 17.11.19, 22:20
                waga170 gdyby chciał to sprawdził by w archiwum np. kiedy dodałem pierwszy wpis na forum (2002 rok) ale zamiast tego woli tworzyć spiskowe teorie dziejów....

                ps. poza tym misiaczek jest wierny niemieckiej myśli technologicznej i będzie bronił jej jak niepodległości, mi niemieckie auta nie przeszkadzają ale nie lubię jeździć tym czym wszyscy więc z przykrością ale polo raczej nie wybiorę, chociaż przez chwilę gdzieś je tam rozważałem....
    • waga170 Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 06:46
      Masz racje ze szukasz czegos z wiekszym bagaznikiem. Bo 12 letnim o przebiegu 150 tys km w trase 4 tys km nalezaloby do bagaznika zabrac zapasowa chlodnice, rozrusznik, troche innych gumek i plastikow no i pelen komplet narzedzi, troche drutu i tasmy klejacej. Polecalbym tez OBDT.
      Madrzy ludzie na wyjazd w trase wypozyczaja samochod. NOWY I WYGODNY.
    • liczbynieklamia Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 09:37
      Widzę dwa rozwiązania:
      1. Kupno samochodu kompaktowego, który jest kompromisem między autami miejskimi segmentu A/B, a autami w trasy segmentu D/E.
      2. Kupno małego auta miejskiego i wypożyczanie aut na wakacje.

      Biorąc pod uwagę, że wyjazdy są po 3-4 tysiące kilometrów, jak mniemam zagraniczne, to jazda kilkunastoletnim samochodem nie eksploatowanym na codzień w trasach wydaje mi się trochę ryzykowna. Wypożyczenie to nieco ponad 100zł dziennie, a jedziesz samochodem większym, nowym i jak coś się stanie, to wypożyczalnia ma problem, a nie ty. Dlatego też zdecydowanie namawiałbym na wariant drugi.

      Poza tym oczekujesz bardzo niskiego przebiegu jak na wiek. To możliwe, ale kosztowne i ryzykowne, bo większość aut w tym wieku z takimi stanami liczników to auta ze znacznie większymi przebiegami. Jasne, są ludzie, którzy kupują nowe auto i jeżdżą bardzo mało - ale takie samochody rozchodzą się błyskawicznie po rodzinie, znajomych lub sąsiadach.
      • loyezoo Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 10:04
        Co wy urwa z tym "rozchodzą się po rodzinie,znajomych..." No nie i uj:) Znam dziesiątki przypadków (jak nie setki), że wcale tak nie jest.Nawet u mojego znajomka na komisie, co chwila są auta, które często są jeszcze na gwarancji.Ostatnio miał Hyundaia ix30, chyba 1,5 rocznego.Brat sprzedaje (może już sprzedał) Talismana 2,5 rocznego.Prawda jest taka ,że rodzina czy znajomi po 1.nie szukają auta, po 2. nie mają takiego budżetu, po 3. mają większy budżet, po 4. kupują tylko nowe, po 5. takie auto akurat im nie potrzebne, za małe/duże/diesel/benzyna itd. Dowolne punkty skreślić.



        --
        Life is too short to drive boring cars
      • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 10:18
        Może ufo 1.8 ? Samochód w wersji UK w ładnym stanie z przeglądem to ok 600-700 GBP na aukcji w UK + transport ok 1800 zł rejestracja 350 lampy nowe 600 , opony całoroczne 1200 gaz BRC 2700 ewentualnie radio z androidem 2 din 800/1000 Czyli full wypas masz za ok dychę z małym okładem Finalnie masz auto angielskie ale za to w superstanie z udokumentowanym przebiegiem od nowości z nowymi oponami z najwyższej półki nowym gazem nowymi lampami i nową stacją multimedialną z najnowszym androidem..Co do zaworów trzeba regulować jeśli się jeździ na LPG co 20 tys km. Koszt takiej usługi w Warszawie to 150 zł ale można tez samemu gdyż regulacja polega na poluzowaniu nakrętki i ustawieniu szczeliny przy pomocy szczelinomierza i drugiej nakrętki więc jeśli nie masz dwóch lewych rąk i umiesz ze zrozumieniem obejrzeć 5minutowy filmik na YT to będzie to proste no i nie trzeba do tego żadnych częsci
        • qqbek Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 10:29
          Ty normalny Jasiu jesteś?
          Komuś, kto nie jeździł "anglikiem" i pewnie doświadczenie za kółkiem ma średnie/małe, wciskasz prawostera?
          Ja rozumiem, że są sytuacje, gdy drapanie dupy szkłem ma jeszcze jakieś uzasadnienie, ale nie w wypadku auta za kilka tysięcy, litości.

          --
          Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
          • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 10:39
            Sam czasami takim jeżdżę jeżdżę kiedyś w UK ostatnio pozyczałem, taki samochód od znajomej ,to pitolenie o wyprzedzaniu to jest zwykłe pitolenie to są normalne samochody po przylocie do UK każdy normalny kierowca bierze auto z prawą kierownicą z wypożyczalni i nie marudzi. Najbardziej pitolą ci co w takich autach nawet nie siedzieli
            • trypel Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 10:50
              Aha i jak już po przylocie wypożyczy to po której stronie jeździ? Po prawej czy lewej?
              Siedzę dość często i poza wymogiem automatu nie mam z tym problemu. Ale tam a nie tu. Tu nie wyobrażam sobie jazdy siedząc po prawej stronie.


              --
              Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
            • qqbek Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 10:53
              yasiaq napisał:

              > Sam czasami takim jeżdżę jeżdżę kiedyś w UK ostatnio pozyczałem, taki samochód
              > od znajomej ,to pitolenie o wyprzedzaniu to jest zwykłe pitolenie to są normaln
              > e samochody po przylocie do UK każdy normalny kierowca bierze auto z prawą kie
              > rownicą z wypożyczalni i nie marudzi. Najbardziej pitolą ci co w takich autach
              > nawet nie siedzieli

              Pierdolisz Jasiu :)
              Dwa lata mieszkałem w UK i samochód tam miałem (a nawet dwa, jak policzymy Vauxhalla Cavaliera, którego miałem trochę ponad miesiąc).
              Nawet chwilę z kierownicą po prawej pojeździłem po Polsce. W mieście nie ma rzeczywiście właściwie żadnej różnicy (nawet się łatwiej skrzyżowania równorzędne pokonuje - hehe). Ale już trasa w prawosterze to wyzwanie nawet dla kogoś, kto nim długo jeździł w Anglii.


              --
              Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
          • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 11:07
            Jaka trasa to problem? Autostrada droga ekspresowa? Jazda drogą z jednym pasem w każdą stronę np słynna 62 Modlin Płock polega na tym,że jeżeli na czole kolumny aut jedzie ciągnik rolniczy z przyczepą to za tym ciągnikiem kilometrami jedzie sznur kilkunastu samochodów z tzw "normalną " kierownicą i nikt go nie wyprzedza. Dlaczego? nie wiem tak juz jest Dojeżdżając do tej kolumny trzeba łyknąć z marszu peleton kilkunastu aut+ ciągnik do tego potrzeba mocy i nerwów..Kiedyś wyprzedzałem takie kolumny teraz (jeżdżąc autem z lewą kierownicą ) skupiam się na nastawieniu ciekawego filmu na YT . Oszczędność czasowa z opcją wyprzedzania kolumn na odcinku 100 km W-wa Płock (z czego ok 60 km po jednym pasie w każdym kierunku) to nie więcej jak 10 min kosztem zwiększonego zużycia paliwa i niepotrzebnego ryzyka..na innych odcinkach n.p Warszawa Kraków nie ma żadnych korzyści bo cała trasa to albo 2 pasy ruchu albo zakaz wyprzedzania. Kraków Nowy Sącz praktycznie cały odcinek ciągła linia i tutaj faktycznie gdy się "nie widzi" ciągłych da się troche podgonić..
            • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 11:19
              Z tym odcinkiem z Kraka do Sącza to podobno było tak, że na całej trasie namalowali podwójną ciągłą z powodu nałogowych wyścigów autobusów na tym odcinku..bo ten co podjeżdżał pierwszy na przystanek zgarniał drugiemu wszystkich pasażerów..Kiedyś uczestniczyłem też w takim wyścigu na linii Warszawa Otwock..w tych autobusach umiejscowienie kierownicy też nie grało tak dużej roli jak ogrom i niebywała moc cojones u szoferów..
            • only_the_godfather Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 11:19
              yasiaq napisał:

              > teraz (jeżdżąc autem z lewą kierownicą ) skupiam s
              > ię na nastawieniu ciekawego filmu na YT .
              Nie wiem czym tu się chwalić, ale nie chciałbym cie spotkać na drodze skoro zamist prowadzeniem samochodu zajmujesz się oglądanie filmów na yt.
                • only_the_godfather Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 11:25
                  Powiem ci to co mi kiedyś powiedział mój instruktor...za kierownicę trzeba mieć pokorę, bo inaczej prędzej czy później życie zweryfikuje twoje podejście i to brutalnie... Tak więc za kierownicą zajmij się prowadzeniem auta a nie oglądaniem filmów n yt...obyś tylko kiedyś nikogo przypadkowo nie zabił przez swoją głupotę...
                  • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 11:32
                    Dziękuję ci za świetną radę. Dołączę ją do zbiornicy innych równie świetnych rad od równie mądrych zawodników. Np pani doktor, lekarz która wychodzi z ośrodka zdrowia na papierosa (kilka czy kilkanaście razy dziennie ) i jak przyjechałem rzeczonym anglikiem zrobiła mi wykład (nie przestając palić szluga) ,że angliki są bardzo niebezpieczne.. serio!
                    I w tym wypadku też podziękowałem za świetne spostrzeżenie..nie było innego wyjścia
                      • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:06
                        Szkoda ,że nie przyszło ci do głowy że to nie filmy są główną przyczyną dzwonów ale np powszechne pisanie smsów w trakcie jazdy?? Oglądanie filmów rzucając jednym okiem na ekran sprzyja temu że nie zasypiam w trasie więc wręcz zwiększa bezpieczeństwo. Natomiast masowe pisanie smsów (ponad połowa kierowców) to faktycznie głupota jak ty to mówisz..
                        • only_the_godfather Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:10
                          Oglądanie filmów wpływa tak samo jak pisanie sms. Szkoda, że nie przyszło ci do głowy, że oglądając nawet jak to określasz jednym okiem film odrywasz się od koncentracji na drodze tak samo jakbyś pisał sms. Jak masz problemy z zasypaniem za kierownicą to najzwyczajniej w świecie czas przesiąść się na fotel pasażera, albo trzeba zacząć korzystać z środków transportu zbiorowego.
                          • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 15:30
                            Jak zwykle cenna rada..Mnie jednak interesuje najbardziej kwestia zgodności z przepisami a oglądanie YT ich nie łamie w odróznieniu od SMSów. Twój argument o "odrywaniu się od koncentracji" tak samo dotyczy przecież obsługi czy spoglądania na ekran nawigacji, prędkościomierz czy inne kontrolki. Tak więc pozostaje mi tego typu uwagi spuścić z wodą..
            • vogon.jeltz Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:01
              > skupiam się na nastawieniu ciekawego filmu na YT

              Ty naprawdę postanowiłeś w ekspresowym tempie zawalczyć o miano największego przygłupa i niebezpiecznego debila na forum? Biedny klemens, tak ciężko pracuje na swój wynik setkami postów, a tu przylatuje taki meteor i gotów zgarnąć mu najwyższy stopień podium sprzed nosa...
                • trypel Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:30
                  Jak jeszcze mieszkałem w Piasecznie to w tym samym bloku mieszkało małżeństwo. Po pary latach rozwód a do babki wprowadzil się gość z BMW. Zreszta bardzo sympatyczny.
                  Myśle ze ten odrzucony może teraz czuć to samo co ty w stosunku do tej marki. Czy ciebie tez spotkało jakieś podobnie traumatyczne doświadczenie z BMW? Bo inaczej źródeł tak silnej fobii nie umiem sobie wyobrazić

                  --
                  Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
                  • qqbek Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:49
                    Jasiu co i rusz wylewa tu swoje kompleksy związane z marką BMW.
                    Może więc masz rację, że tego rodzaju trauma mogła za tym stać.
                    Samochód jak samochód.
                    Według angielskich i polskich pośredników ubezpieczeniowych (mowa o niedawnych wynurzeniach Rankomatu - pogooglujcie sobie) - najczęściej prowadzony przez osoby, które z 50% niższym prawdopodobieństwem spowodują przez rok wypadek, niż kierowcy Mazd (tak przez Jasia wielbionych) na przykład.

                    --
                    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
              • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:53
                Myślałem o kwocie 20k wliczając w to opłaty, które trzeba ponieść na wstępie, rejestrację, OC, inne opłaty, ewentualnie jakieś drobne rzeczy typu oleje, filtry itd, w zależności w jakim stanie i z jakimi papierami
                • only_the_godfather Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 13:02
                  chlodny_ napisał:

                  > Myślałem o kwocie 20k wliczając w to opłaty, które trzeba ponieść na wstępie,
                  > rejestrację, OC, inne opłaty, ewentualnie jakieś drobne rzeczy typu oleje,
                  > filtry itd, w zależności w jakim stanie i z jakimi papierami
                  W budżecie do 20 tys, znajdziesz oprócz wspomnianego Clio np Megane II z końca produkcji które będzie już nieco większe od auta miejskiego, z nieśmiertelnym silnikiem 1.6 16v idealnie nadającym się do LPG.
                  • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 14:16
                    Sąsiadka ma taką megane..samochód faktycznie świetny..jak karta się nie obesra to cewka padnie, jak światła są świeżo naprawione to kompresor klimy wysiądzie..generalnie nudy nie będzie ale kierownica po słusznej stronie więc zawsze warto "doinwestować"..
            • yasiaq Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:53
              Jeśli weźmiemy pod uwagę taki zacofany i biedny kraj (w porównaniu z naszym nieszczęśliwym) jak Japonia to w dobrym stylu od wielu lat jest mieć tam auto (jeśli europejskie) to właśnie z lewą kierownicą..I takie auta nie są jednostkowymi przypadkami..W Ułan Bator z kolei jest tylko jeden król ponad połowa samochodów to prius oczywiście z prawą kierą..Ale te narody są widać niezbyt rozgarnięte , podejrzewam,że wynika to z faktu, że nie korzystali z gazecianego forum
            • qqbek Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 12:54
              No to Astra (H).
              Każdy silnik dobry, najlepszy chyba nieśmiertelny 1,8 125 KM (ale i Diesel 1,7 i benzyna 1,6 też dają radę, gorzej z benzyną 1,4 i Dieslem 1,3 - te mogą być za słabe, za to można trafić 1,3CDTi bez DPF jeszcze (wersja 90-konna)).

              Kosztuje mniej niż Gulf, "bo panie to nie Gulf, to Astra". A praktyczne tak samo i mniej męczące w trasie niż coś segmentu B.

              --
              Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
                    • qqbek Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 21:37
                      misiaczek1281 napisała:

                      > qqbek napisał:
                      >
                      > > Ja Astrę pół roku sprzedawałem :P
                      > >
                      > z takimi oponami to nic dziwnego ;-)

                      Opony miały 5 lat i dlatego napisałem w ogłoszeniu, że są do wywalenia. Astra była żony i robiła 6-7 tysięcy rocznie (w trasę tylko E36 jeździło), a więc bieżnika było na tych Dunlopach jeszcze ponad 4mm.

                      A twoje Rainexperty futrzak to kiedy wyprodukowane?


                      --
                      Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
        • bimota Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 13:14
          Nowe auta B-klasy maja wystarczajaco miejsca dla sredniej wielkosci czlowieka, nie zauwazylem by byly gorzej wyciszone od C.

          Na czym niby polega ta mniejsza wygoda ? Fotele wygladaja na podobne... Jakies gwozdzie w nie wkladaja ?

          Co znaczy "gorzej" prowadza ?

          --
          NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
          • trypel Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 13:36
            Rozstaw osi sie czuje.
            Tzn ja tez nie mam problemu żeby w C3 pojechać na południe Europy na urlop ale we dwie osoby, w 3-4 bez szans.


            --
            Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
            • bimota Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 14:12
              Miejsca na bagaz moze byc malo, ale nie pieprz, ze 2 osoby w kazdym aucie B maja niewygodnie...

              Chociaz niektorzy Logana zaliczaja do B-klasy, a tam bagaznik 500l i ogrom miejsca z tylu.

              --
              NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
              • trypel Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 14:19
                Maja bezsprzecznie mniej wygodnie
                Ja się na klasach nie wyznaje ale chyba mówimy o małym miejskim aucie a nie loganie
                W C3 z tylu ciężko było zmieści nogi za fotelem po maksymalnym jego odsunięciu. To nie jest wygodna jazda. W clio to samo. Jazz tez. Zawsze staram się wypożyczać auta z tej grupy jak jeżdżę służbowo wiec wiem ze s przodu jest często bardziej niż ok, ale tył to z reguły koszmar.


                --
                Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
                • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 14:31
                  Z małych aut jeździłem jazzem i 206 oraz getzem i tylko ten ostatni mi nie pasował przez dziwne zestrojenie skrzyni... Na tylnej kanapie to zakupy wózek w weekend, auto będzie dla 2 osób... Nie wiem ile będę jeździł, jeżeli trafię zadbany egz. to pewnie kilka lat - a jak już jesteśmy przy odsprzedaży to, które wg Was auta w tym segmencie sprzedają się najgorzej?
                  • vogon.jeltz Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 14:54
                    > getzem i tylko ten ostatni mi nie pasował przez dziwne zestrojenie skrzyni

                    Getz miał dziwne zestrojenie skrzyni?! Chyba jakimś innym samochodem jeździłeś. Skrzynia w Getzu była super, zarówno jazda poniżej 60 km/h na piątce jak i przyspieszanie na trójce powyżej setki nie stanowiły żadnego problemu. To był zajefajny mały dzikus i miał, jak na tę klasę, sporo miejsca w środku, ale fakt - bagażnik pozostawiał sporo do życzenia.
                • bimota Re: jakie miejskie auto na trasy? 13.11.19, 15:11
                  1. Tobie nie wygodnie, innemu moze byc wygodnie. Przypuszczam, ze np. w Sandero tez jest dosc duzo miejsca, a raczej bedziemy zgodni, ze to male auto.

                  2. Z opisu wynikało, ze raczej bedzie dla max 2 osob...

                  --
                  NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
                • tbernard Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 08:54
                  trypel napisał:

                  > Maja bezsprzecznie mniej wygodnie
                  > Ja się na klasach nie wyznaje ale chyba mówimy o małym miejskim aucie a nie log
                  > anie
                  > W C3 z tylu ciężko było zmieści nogi za fotelem po maksymalnym jego odsunięciu.
                  > To nie jest wygodna jazda.

                  Faktycznie dla czterech dwumetrowców może być niezbyt wygodnie.
                  • trypel Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 10:38
                    Mam 178 cm. W większości aut odsuwam fotel prawie do końca, w małych ZAWSZE do końca. Nie lubię siedzieć przyklejony do kierownicy

                    --
                    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
                    • vogon.jeltz Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 10:42
                      > Mam 178 cm. W większości aut odsuwam fotel prawie do końca, w małych ZAWSZE do końca.
                      > Nie lubię siedzieć przyklejony do kierownicy

                      A co ty, gibbon jesteś? Ja jestem parę cm wyższy od ciebie i ostatnim samochodem, w którym odsuwałem fotel do końca, był kaszlak.
                      • trypel Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 10:59
                        Długie ręce
                        Faktycznie
                        No i muszę moc wyprostować nogę w kolanie
                        Ale poza tym podwyższam na maxa. W BMW nie starczało skali,
                        W każdym z wypożyczalni pierwsze co robię to odsuwam do końca dlatego wiem ze za mną w małym samochodzie nie da rady siedzieć. Ostatnio w mini jak odsunąłem fotel to z tylu było max 10-12 cm między fotelem a kanapa.

                        --
                        Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
                      • trypel Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 12:21
                        Ok, jak ktoś lubi jeździć przyklejony do kierownicy to pewnie nawet w citroenie c1 zmieszczą mu sie dzieci z tylu.
                        Ja na bazie moich doświadczeń w to nie wierze. Jazdę C3 w trójkę była mocno męcząca i możliwa tylko na miejskich dystansach.


                        --
                        Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
    • dr.hayd Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 18:10
      Czuję się wywołany do tablicy, bo jeżdże Hyundaiem i20 pierwszej generacji. Wprawdzie ja ma bazowy silnik 1,2. Ale silnik jest ok. Mógłby mniej palić, ale da się tym wyprzedzać i przekroczyć 140 km/h.
      Natomiast jeśli planujesz tym jeździć po autostradach to odradzam. Owszem, kilka razy zrobiłem nim 500 km jednego dnia. Wiec kilka raz w roku kilkuset kilometrową podróż da się znoście odbyć. Ale jakbym miał jeździć codziennie choćby po 50 km autostradą to odradzam. Jest za głośny, zbyt słabo wyciszony. Jest wysoki, więc wrażliwy na boczne podmuchy. Jak wyprzedzam ciężarówkę tak już powyżej 100 km/h to wyjeżdżając zza ciężarówki i20 gubi tor jazdy - silny podmuch spycha go z drogi. Nie wiem, może w nowych to poprawili.
      Natomiast po mieście i drogach gminnych, powiatowych to sobie chwalę. Przyspieszenie do 50km/h całkiem dobre, do 100 km/h całkiem fajnie. Prześwit 15,5 cm, spód taki, że nic nie urwiesz. Pozycja za kierownicą taka bardziej wyprostowana (ja nie lubię pozycji "na fotelu u dentysty"). Z tyłu 3 osoby się bez problemu mieszczą (opcja 2 foteliki + poddupnik u mnie się też mieściła, więc 3 dzieciaków z tyłu ok).
      • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 14.11.19, 21:02
        witaj, dziękuje za Twoją opinię, rozważam dość intensywnie i20 z początków produkcji ale tylko z silnikiem 1.4 100 KM, gabarytowo jest to auto ciut krótsze i wyższe od obecnego, podobny ciężar, rozstaw osi i osiągi, plusem jest spalanie dużo niższe w porównaniu do mojego obecnego auta i nieco większy bagażnik, miejsce z tyłu mnie specjalnie nie interesuje powiem szczerze

        Obecne moje auto też jest słabo wyciszone ale da się tym jakoś w trasie jakoś jechać - na wyjazdach przeważnie przelatuję jednorazowo ok. 700 km, chociaż zdarzyło się przejechać i 900 km jednego dnia..... więc myślę, że i20 tez da radę i na pewno będzie bardzie komfortowe niż 20 letnie z tego segmentu ;-)

        Moje obawy budzi jakość blach - początek produkcji wychodził z indii i podobno te egz. mają z tym problem, czytałem ze silniki benzynowe dobrze tolerują gaz ale jeżeli się nie mylę, to instalacja powinna mieć lubrykator - prawda to czy nie?
        • dr.hayd Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 13:07
          Polecam forum na hyundaiklub. Żeby poczytać wpisy nie musisz być zalogowany. Dowiesz się na co ludzie narzekają, jakie pojawiają się kłopoty, itd. Też są dyskusje o gazie. Ja o gazie się nie wypowiem, bo nie mam.
          Miejsce montażu: Indie miasto Chennay (po naszemu Madras) - VIN zaczyna się od MAL...
          Z Turcji mają VIN zaczynający się od NLHB....
          Roczniki 2009 i do połowy 2010 miały czerwone podświetlenie zagarów i gwarancję na blachy 6 lat. Od połowy 2010 podświetlenie zegarów niebieskie i gwarancja perforacyjna 10 lat. To się chyba z tym wiązało, że początkowo były z Indii, potem z Turcji. Turasy i chindusy mają inne filtry kabinowe - ważne przy corocznym przeglądzie.
          Żeby gwarancja na perforacje blach była ważna muszą być robione a ASO co roku przeglądy nadwozia. Więc żądaj od sprzedawcy książki serwisowej z corocznymi potwierdzeniami tego przeglądu. Ja miałem na gwarancji malowane drzwi, bo klamki obcierały lakier. Także warto przeglądać forum hyundaia , bo tam się dowiedziałem, żeby na to spojrzeć i domagać się naprawy. Jak ktoś nie wiedział, to przetarł klamkami lakier, podkład, ocynk i potem jest korozja pod klamkami. Więc to jest newralgiczny punkt, patrz z przodu klamki, nie tam gdzie się odciąga, a tam gdzie zostaje przy drzwiach i trze noskiem. U mnie w ASO dali podkładki, komuś spiłowywali klamki.
          Jeśli nie interesuje Cię tylna kanapa to może warto się zainteresować wersją dwudrzwiową? W 2010 w salonie dopłata do drugiej pary drzwi wynosiła 1700zł. Niedawno przeglądałem otomoto i 4-drzwiowy z 2010 to jakieś 18 tys. zł, dwudrzwiowy 13 tys. Jeśli to jedyna poważna różnica między egzemplarzami to możesz sporo zaoszczędzić. Z drugiej strony dłuższe drzwi są mniej wygodne na ciasnych parkingach.
          Wygodną pozycję za kierownica znajdziesz, bo wszystkie wersje mają kierownicę regulowaną w 2 płaszczyznach. Fotel regulowany na wysokość mają tylko te lepsze wersje (comfort - oznać po lakierowanych lusterkach), w wersjach classic i classic plus (czarne lusterka) fotel nie ma regulacji na wysokość.
          Porównując i20 z Toyotą Yaris 1 i 3 (II nie jeździłem) to Hyundai ma zawieszenie bardziej twarde i głośniejsze. Toyoty jakoś tak bardziej miękko i cicho wybierały nierówności drogi. W i20 najechane nierówności słyszę, ale plomb nie gubię. Inaczej mówiąc woda z otwartej butelki się nie rozlewa, ale słychać łubudu. Dużo zależy od opon.
          Na autostrady nie polecam, po powyżej 140 jest niestabilny i głośny. I jest to hałas od opływającego powietrza, a nie wycie silnika. Może dlatego, że jest dosyć wysoki i pudełkowaty.
          Spalanie mojego i20: w katalogu obiecywali 6,3 po mieście. Ja mam 8, a zimą nawet 10. Poniżej 5 da się zejść na drogach powiatowych jeżdżąc odcinkami po 150 km latem - czyli max 80km/h, bo droga kręta, mgła i łosie. Sporo zależy od temperatury otoczenia i opon.
          Z silnikiem 1,4 100KM nie jeździłem, ale chyba jest całkiem dobry, bo wciąż je montują w nowych i30 i Ceedach. Ma zmienne fazy rozrządu.To się dobrze sprawdza.
          O ile i20 to całkiem normalny samochód to Jazz i Yaris II są dosyć specyficzne pod względem rozwiązań wnętrza. Sprawdzałeś czy to Ci odpowiada? Ja wciąż jestem zachwycony Yaris I. Toyota miała pomysł i odwagę zrobić nietuzinkowe wnętrze, zastosowała tam mnóstwo specyficznych rozwiązań. To się kocha albo nienawidzi. Aktualny Yaris jest typowym nudziarzem. Yaris II to takie coś pośredniego.

            • dodekanezowiec Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 16:39
              I 20 pierwszej generacji może mieć świetny stosunek jakości do ceny bo jest autem niedocenianym, choc może trochę wygląd już przestarzały (nawet drugą generacja szału nie robi). Ale zawsze mi przypominał trochę corse z 2006 roku. Corsa też do dziś niewiele poszła do przodu. Tam W i20 będą 1.2 78 i 1.4 100. Ten pierwszy podobno mało pali ale podejrzewam że muł. Już wybrałbym 1.4 100.
              • dr.hayd Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 17:59
                Mój 1,2 78 KM po mieście pali 8. To mało czy dużo? Do setki wg. katalogu 12,7 s. Do 50km/h 3,9 s. Czy to muł? Mówimy o niedrogim samochodzie, który zadebiutował 10 lat temu.
                Stary 1,2 78 KM nie ma zmiennych faz rozrządu. 1,4 100KM już tak (aktualny 1,2 85KM też) i to robi różnicę. Może niezbyt wielką, ale odczuwalną. Więc oczywiście tak, lepiej szukać z 1,4.
                Kia Rio i i20 to bliźniacze konstrukcje. Rio też jest godna polecenia.
                • dodekanezowiec Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 19:39
                  dr.hayd napisał:

                  > Mój 1,2 78 KM po mieście pali 8. To mało czy dużo?

                  No zależy. Można jechać obwodnicą 80 km/h na najwyższym biegu i wyjdzie 4,5 może nawet, można stać w korku takim że 5 km w godzinę się przejedzie i z 12 wyjdzie. Wszystko jest względne :)

                  Do setki wg. katalogu 12,7 s
                  > . Do 50km/h 3,9 s. Czy to muł?

                  Dla mnie 1,4 109 to muł w porównaniu z turbobenzyniakami.

                  > Kia Rio i i20 to bliźniacze konstrukcje. Rio też jest godna polecenia.

                  Ale droższa ta Rio III będzie. Chyba z minimum 20.
          • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 17:45
            Dziękuję za informacje, forum przeglądałem pobieżnie ale na pewno jeszcze tam zajrzę.

            Moje doświadczenia motoryzacyjne nie są jakieś bogate ale kilkoma autami miałem okazję jeździć - jazz II 1.4 benzyna w automacie - pozytywne odczucia, z diesli był m.in i30 II oraz kia ceed I - też przyjemne auta (firmowe, katowane przez wielu kierowców w trasie bez umiaru, sprzedane przy przebiegu ok. 200 tys. i w zasadzie bezawaryjne) - też nie miałem zastrzeżeń, jak również kia ceed II benzyna 1.4 - nie wzbudziło mojego entuzjazmu.... może to przez ten słaby silnik.... toyota nie miałem okazji jeździć (ze współczesnych, bo starszych nie ma sensu wspominać).

            Wizualnie mam problem z odbiorem yarisa II w srodku, jakoś mi ta ergonomia nie odpowiada - chociaż może się to zmieni jak zasiądę w aucie.... ta środkowa konsola....yaris I i kia ceed I na pewno są solidne ale zaczynają wyglądać już trochę jak dziadkowozy .... zupełnie jak moje 20 letnie auto.

            Niestety 4/5 drzwi to "must have" w moim przypadku pomimo, że auto będzie dla 2 osób, względy praktyczne i warunek konieczny, z którego nie jestem w stanie zrezygnować to absolutne minimum 12 sek do 100 km/h - optymalnie poniżej 11s ale ciężko o wersje 1.6 w tym segmencie a z diesli rozsądek każe zrezygnować - więc wybór dość mocno się zawęża.


            • dr.hayd Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 18:08
              Właśnie ten centralny wyświetlacz w Yarisie I strasznie mi się podoba. Odlot. Do tego przesuwana wzdłuż kanapa, odjechane schowki, półeczki, zamykany schowek na monety - projektant miał wizję. Do tego zaledwie 3,6 długości - manewrowanie to bajka. W tamtym czasie nie było porównywalnego modelu. Aktualny Yaris jest do bólu nijaki, smętny, poprawny i kiepsko się nim manewruje w ciasnych miejscach. Jak mogli zepsuć taki ciekawy pomysł na miejski samochód?
              • bwv1080 Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 18:38
                dr.hayd napisał:

                > Właśnie ten centralny wyświetlacz w Yarisie I strasznie mi się podoba.

                Akurat centralne instrumenty w samochodzie osobowym to efekt rozpaczliwych poszukiwań projektantów, jak uratować kompletnie banalny design i zrobić coś na sile inaczej, niż większość. Niechby i kosztem ergonomii.
                • jestklawo Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 19:46
                  dr.hayd napisał:

                  > Właśnie ten centralny wyświetlacz w Yarisie I strasznie mi się podoba.

                  na co la(cran)mer bredzi:

                  >Akurat centralne instrumenty w samochodzie osobowym to efekt ...

                  co za debil, komuś sie coś podoba, ale la(cran)mer sie z tym nie zgadza.
                  To nie jest ładne, bo nie. Nie i choooj
                • dr.hayd Re: jakie miejskie auto na trasy? 17.11.19, 10:56
                  bwv1080 napisała:

                  > dr.hayd napisał:
                  >
                  > > Właśnie ten centralny wyświetlacz w Yarisie I strasznie mi się podoba.
                  >
                  > Akurat centralne instrumenty w samochodzie osobowym to efekt rozpaczliwych posz
                  > ukiwań projektantów, jak uratować kompletnie banalny design i zrobić coś na sil
                  > e inaczej, niż większość. Niechby i kosztem ergonomii.

                  Jego zaletą jest nie tylko to, że jest na środku (dzięki temu na kierownica jest schowek na okulary :-)), ale przede wszystkim JAK wyświetlane są informacje. Grafika tego obrotomierz bardzo mi się podoba, kolor też. Masz wrażenie trójwymiarowej głębi. W dodatku pasażerowie nie widzą na nim nic, tylko kierowca.
                  A w Yaris II już tego nie ma. na płasko naśladuje tradycyjne zegary, w dodatku na płasko. Tyle, że został na środku, ale to już nie to.
                • vogon.jeltz Re: jakie miejskie auto na trasy? 17.11.19, 11:12
                  > centralne instrumenty w samochodzie osobowym to efekt rozpaczliwych
                  > poszukiwań projektantów, jak uratować kompletnie banalny design

                  Bzdura. To ma uzasadnienie ergonomiczne. Generalnie im wyżej i dalej od oczu umieszczone zegary, tym lepiej - bo spojrzenie na nie wymaga krotszego oderwania wzroku od drogi i szybsza jest akomodacja gałki ocznej. Stąd najlepszym rozwiązaniem jest HUD.

                  Można próbować kombinować jak Peugeot i ulokować zegary ponad kierownicą, ale to nie jest rozwiązanie dla każdego - części kierowców kierownica będzie zasłaniać liczniki. Umieszczenie ich na środku jest bardzo dobrym rozwiązaniem, o ile zrobione jest właściwie, choć początkowo może wymagać przyzwyczajenia.
              • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 15.11.19, 19:07
                powiedział bym ze raczej yeti (i nie chodzi tu o skode).... każdy słyszał ale nikt nie widział.... pewnie znajdzie się parę szt. w europie..... gdybym myślał o osiagch a nie o ekonomi i bezstresowym uzytkowaniu to pewnie rozwazałbym puga 207 1.6 htp albo polo 1.9 tdi z chipem
    • bolo2002 Re: jakie miejskie auto na trasy? 17.11.19, 08:18
      Są takie samochody, ale nie z Europy i nie z Japonii-tylko z Korei ! mam taki wózek-ma 13 lat, wygląda jak nowy i jezdzi jak nowy, zero rdzy na karoserii, wyposazenie kosmiczne. Jest kompaktem i dieslem, ale dieslem pancernym, którego sie nie naprawia! nie ma dpf-u ani koła dwumasowego a rozrząd na łańcuchu bezobslugowy. Koszt zakupu ponizej 10 tys zł ! Przebieg 165 tys teraz-jeżdzę juz 2 lata , silnik nie bierze wogóle oleju ! Super dynamiczny i oszczedny- śr. spalanie 5,6 l ropy/kupuje po 4,85 zł w Warszawie!/. Kia Cerato 1,6 CRDi VGT 116 KM- Koniec i kropka. Ten silnik wytrzyma 400 tys km! Ile kosztuje w Germanii? 1000 Euro ! Wystarczy na 5-6 lat!!!!
      Dlaczego tak jest? to proste- bo jakośc podzespołów Koreańczyka jest znacznie wyzsza niz Japończyka i Europejczyka. Polecam tylko wózki z Korei/ nie ze Słowacji!/ ! A i zasięg u mnie - 1500 km !
      • vogon.jeltz Re: jakie miejskie auto na trasy? 17.11.19, 11:18
        > jakośc podzespołów Koreańczyka jest znacznie wyzsza niz Japończyka

        Bzdura. To są często te same lub bardzo podobne podzespoły. Koreańczycy zaczynali od kopiowania japońskich technologii i na tej bazie rozwijali swoje rozwiązania. W koreanskich samochodach sprzed 15-20 lat japońskiej myśli technologicznej jest jeszcze pełno, nawet jeśli nie jest to na pierwszy rzut oka widoczne.
        • tbernard Re: jakie miejskie auto na trasy? 17.11.19, 12:20
          To prawda co piszesz. Szczerze mówiąc gdyby postawili przede mną Japończyka i Koreańczyka i kazali mi wskazać Japończyka, to mógł bym śmiało posłużyć się w tym celu monetą aby zwiększyć prawdopodobieństwo odgadnięcia ;)
    • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 24.11.19, 22:15
      tak przeglądając sobie rożne modele, chciałbym zapytać o te bardziej niszowe - co myślicie o chevrolet aveo t300?
      wiem, że producent wycofał się z europy, sprzedawane były dość krótko, auto raczej niszowe chociaż jeszcze w miarę popularne, raczej tanie w utrzymaniu chociaż niektóre części kosztują sporo na tle konkurencji i raczej pozbawione wad (benzyna)..... odsprzedaż się na razie nie martwię, kto wie co będzie za kilka lat bo na tyle kupuję auto.... czy macie jakieś doświadczenia z tym modelem ?

      z totalnie niszowych jest jeszcze daihatsu.... ale to już zbyt duża nisza jak dla mnie ;-)
      • chlodny_ Re: jakie miejskie auto na trasy? 25.11.19, 11:38
        Zależy mi na opinii na temat tego autka bo z jednej strony jest niechlubnym liderem jeżeli chodzi o ilość usterek wg adac a z drugiej jakoś się nie slysz i nie czyta o tych usterkach wg różnych portali problem był że stacyjka/zapłonem - akcja serwisowa i drobiazgami typu tylne amortyzatory, łączniki stabilizatotow i chyba cewki..... Nie są to jakieś poważne awarię.... Podobno dużo pali i jest głośny..... Ale to jak większość aut w tej klasie z silnikiem 1.4
      • vogon.jeltz Re: jakie miejskie auto na trasy? 25.11.19, 11:45
        Nie hamletyzuj już, tylko kup se tego Hyundaia. Jeździłem Getzem (poprzednik i20) i bardzo dobrze wspominam. Tani, solidny i trwały, i na trasie też dawał radę (a jechałem nim nawet trasy po 1500 km). Jeździłbym pewnie do dziś, gdyby okoliczności nie zmusiły mnie do sprzedaży.

        Pytałeś też o gaz. W Getzu nie było z tym żadnego problemu, założyłem sobie i chodził jak złoto. W i20 możesz mieć większy problem, bo silniki w nim stosowane - w odróżnieniu od Getza - nie mają hydrauliki zaworowej, więc trzeba co jakiś czas dokonywać regulacji zaworów. Ale podobny problem będziesz miał w Hondzie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka