Dodaj do ulubionych

A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD...

27.11.19, 11:50
wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25452518,lublin.html#s=BoxOpImg11
Pieszej nie rozgrzeszam z glupoty i nie patrzenia, bo najlepsze przepisy na swicie nie zawsze przed jadacym autem ochronia...

Ale gdyby kierowcy mieli nawyk zwalniania przed pasami i upewniania sie, ze takie zombi nie nadciaga, to nic by sie nie stalo.

Skoro mozemy sie upewnic (zwykle), ze mozemy bezpiecznie wjechac na droge z pierwszeństwem przejazdu, to wyjazd na pasy powinien byc poprzedzony takim samym upewnieniem sie...


--
Pozdrawiam,
galtom

"If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
Obserwuj wątek
      • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 12:50
        samspade napisał:

        > Siedząc w f
        > otelu łatwo napisać że gdyby od razu zaczął hamować gdy ją zobaczył nic by się
        > nie stało.

        Tyle,.że ja tak nie napisałem.



        --
        Pozdrawiam,
        galtom

        "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
              • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 14:17
                Ale ma sie to srednio do tego co napisalem a wydajesz sie odpowiadac mi.

                Fakt, ze otoczenie przejscia jest "ukryte" nie specjalnie usprawiedliwa kierowce - ja jak widze, ze sie zblizam do przejscia ale nie widze pieszych (bo sa czyms zaslonieci) to licze sie z tym, ze ktos kogo nie widze moze tam jednak byc i stope na przejsciu postawic - czyli zwalniam.

                I gdyby tak (co zreszta nakazuja przepisy) zrobil kierowca to wypadku by nie bylo. A obaj sie zgadzamy, ze wieksza odpowiedzialnosc jest na kierowcy. Pieszy nie musi zdawac egazminu...

                Jedni patrza w telefon, inni niedowidza, jeszcze inni sie spiesza... Jak ktos nie ma ochoty uwazac na pieszych to w moim odczuciu powinien jezdzic autobusem - problem z glowy.

                A piesza istotnie zachowala sie nierozsadnie... To zreszta napisalem - najlepsze przepisy nie zatrzymaja auta w miejscu... Tyle, ze ni jak to nie umniejsza winy kierowcy, ktory dostal mandat.
                I bogu dziekowac, ze sie tylko na tym skonczylo.

                --
                Pozdrawiam,
                galtom

                "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
                • samspade Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 14:44
                  Nie chcę usprawiedliwiać. Zdarzenia/wypadki były są i będą. Ale spójrz na miejsce potrącenia.
                  Gdzie wyznaczone są miejsca postojowe. Nosz kurwa. W przepisach jak byk stoi zakaz parkowania w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia. A ci wyznaczają miejsca parkingowe w "strefie zakazanej"
                  Łatwo jest pisać co który uczestnik ruchu powinien zrobić jak się zachować. Tyle ze poleganie tylko na uczestnikach ruchu gdy oddaje się takie babole jest nierozsądne.
                  • olivkah Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 15:08
                    samspade napisał:

                    > Nie chcę usprawiedliwiać. Zdarzenia/wypadki były są i będą. Ale spójrz na miejs
                    > ce potrącenia.
                    > Gdzie wyznaczone są miejsca postojowe. Nosz kurwa. W przepisach jak byk stoi za
                    > kaz parkowania w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia. A ci wyznacza
                    > ją miejsca parkingowe w "strefie zakazanej"
                    > Łatwo jest pisać co który uczestnik ruchu powinien zrobić jak się zachować. Tyl
                    > e ze poleganie tylko na uczestnikach ruchu gdy oddaje się takie babole jest nie
                    > rozsądne.

                    Widok mogą też zasłaniać pojazdy zaparkowane nielegalnie, czekające na możliwość skrętu na przeciwległym pasie, czasem nawet znaki. Czasem wyjeżdża się spomiędzy budynków/murowanych płotów wprost na przejście. Nie ma łatwo.
                      • tbernard Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 28.11.19, 12:17
                        Masz rację. W gmapach to wydaje się TUTAJ
                        Pola postojowe wyznaczone są nieprzepisowo za blisko od przejścia, a na View to jeszcze ten kombi kompletnie zaszalał.
                        Tym niemniej ma sporo racji galtom. Samo przejście jest widoczne z daleka i skoro jego otoczenie jest słabo widoczne, to prędkość kierowcy powinna być dostosowana do założenia, że w najmniej spodziewanym momencie wejdzie pieszy na przejście. A wynika to po prostu z nakazu zachowania szczególnej ostrożności podczas zbliżania się do przejścia.
                        Tutaj oboje uczestników kolizji powinno dostać mandat własnie za niezachowanie szczególnej ostrożności, a dla kierowcy dodatkowo za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu NA przejściu.
                          • tbernard Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 28.11.19, 19:10
                            vogon.jeltz napisał:

                            > > Masz rację. W gmapach to wydaje się TUTAJ
                            >
                            > Jeśli tak, to znów nie ma znaku ostrzegawczego "przejście dla pieszych", jest z
                            > a to znak "uwaga dzieci" i ograniczenie do 40.

                            Mam nadzieję, że nieco ironicznie zaczynasz brzmieć jak znakolog dupochroniarz.
                            W miastach nie pojawiają się zbyt często znaki ostrzegawcze o przejściu z uwagi na to, że ograniczenie prędkości wydaje się wystarczać aby zauważyć oznakowanie już samego przejścia z dostatecznej odległości.
                            A tu już w szczególności ktoś kto na znaki zwraca uwagę i na dodatek do nich się stosuje, to najpierw zastosuje się go 40, potem "uwaga dzieci" wzmoże jego czujność i jeszcze w odległości ok 50 na zajebiście odblaskowym tle zobaczy oznakowanie samego przejścia. Jeśli dla kogoś to nie wystarcza, to wyjątkowo trzeba być naiwnym aby sądzić, że dołożenie gdzieś tam znaku ostrzegawczego cokolwiek by zmieniło poza tym, że od nadmiaru znaków mogli by zacząć je przestać analizować ci co do tej pory jeszcze analizowali.
                        • qqbek Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 30.11.19, 14:58
                          tbernard napisał:

                          > Masz rację. W gmapach to wydaje się
                          > TUTAJ


                          To jest tutaj.

                          > Pola postojowe wyznaczone są nieprzepisowo za blisko od przejścia, a na View to
                          > jeszcze ten kombi kompletnie zaszalał.
                          To są bloki z początku lat 70-tych (i końcówki 60-tych) na takie "szaleństwa" nalegali tam mieszkańcy.
                          Kiedyś, na wysokości wyjazdu z Okrzei stała budka fotoradaru Straży Miejskiej (SM miała naście budek i jedno urządzenie, które co tydzień wkładano do 3-4 wcześniej ogłoszonych budek) i przez Straż Wiejską z Białego Boru i inne straże zarobkowe SM z Lublina, która z fotoradaru korzystała nad wyraz rozsądnie, też nie może już go użytkować.

                          Chcecie inny filmik z przejścia w Lublinie (u mnie na "dzielni")?
                          Macie:


                          Ewidentne "wtargnięcie", "wbiegnięcie" i "niezachowanie" ze strony pieszej.
                          Przejście to niedawno otrzymało dodatkowe oświetlenie - jak na nie włazi pieszy to zaczynają błyskać żółte światełka i wszystko świeci się jak kotu jaja w marcu.

                          Tutaj macie z kamery samochodu jadącego za sprawczynią z Kałdi:


                          --
                          Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
      • olivkah Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 13:14
        samspade napisał:

        > Piesza zachowała się co najmniej nierozważnie. Oraz zobacz że przejście dla jad
        > ącego jest trochę ukryte.
        Właściwie nie przejście a jego otoczenie. Siedząc w f
        > otelu łatwo napisać że gdyby od razu zaczął hamować gdy ją zobaczył nic by się
        > nie stało.

        No właśnie. Co to oznacza dla kierowcy?
    • trypel Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 13:03
      Jakby weszła w ten sposób pod pociąg to też maszynista by dostał mandat?
      W tym konkretnym przypadku karanie tylko kierowcy to idiotyzm

      --
      Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
      • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 13:27
        trypel napisał:

        > Jakby weszła w ten sposób pod pociąg to też maszynista by dostał mandat?
        > W tym konkretnym przypadku karanie tylko kierowcy to idiotyzm
        >

        A wolno wchodzić na tory??? Bo o ile wiem to jednak nie wolno...

        A na pasy i owszem...

        ... gdyby kierowca zachowal sie przed dojazdem do przejscia zgodnie z przepisami i odrobina zdrowego rozsadku (Sam twierdzi, ze tam pieszego slabo widac - osobiscie im mniej widze przed soba tym wolniej jade... ale moze to tylko ja mam takich odruch wynikajacy z instynktu..) to zadne zombie by nie bylo problemem, zapewne nawet stanac by nie musial tylko wystarczajaco zwolnic.


        --
        Pozdrawiam,
        galtom

        "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
          • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 14:19
            ???

            Ze jak???

            ja sa barierki to chyba jasne, ze nie mozna... jak ich nie ma to raczej tez jest jasne, ze nie mozna.

            Przejazdy kolejowe, tam gdzie sa chodniki tez maja zapory, ktore jasno pokazuja, ze masz nie isc/jechac jak sa zmkniete...
            Czeiles sie durnego porownania w moim odczuciu.

            Co wiecej - nawet jak ich nie ma, to akurat przed pojazdem szynowym ani pieszy ani kierowca pierwszenstwa nie ma.

            --
            Pozdrawiam,
            galtom

            "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
            • trypel Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 14:25
              Nie wiem jak to opisać
              Są przejścia przez tory zrobione na zasadzie chodnika z labirynetem barierek w celu spowolnienia
              Żeby właśnie takie idiotki nie pakowaly się pod pociąg
              Niestety rozwiązanie zbyt skomplikowane na drogi

              --
              Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
              • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 15:24
                Teraz juz kumam o co ci chodzilo.

                I tak, sa, ale nie sa wszedzie stosowane.

                Tylko to nadal nie wiele zmienia. Barierki czy sa czy ich nie ma... kierowca powinien odpowiednio do sytuacji i widzosznosci zwolnic.

                Tu widac, ze nie zwolnil a hamowal dopiero jak juz pieszy byl na przejsciu.

                --
                Pozdrawiam,
                galtom

                "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
        • samspade Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 14:30
          galtomone napisał:

          > trypel napisał:
          >
          > > Jakby weszła w ten sposób pod pociąg to też maszynista by dostał mandat?
          > > W tym konkretnym przypadku karanie tylko kierowcy to idiotyzm
          > >
          >
          > A wolno wchodzić na tory??? Bo o ile wiem to jednak nie wolno...

          Wolno. Wolno przechodzić przez tory. Przejazd kategorii E.
          • trypel Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 14:45
            Właśnie
            Ja jestem z tym żeby karać kierowców nie zachowujacych ostrożności
            Ale nie róbmy z pieszych przyglupow
            Pieszy to taki kierowca tylko po wyjściu z auta
            Taki sam człowiek
            Też powinien brać odpowiedzialność za swoje czyny a nie wszystko na kierowcę


            --
            Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
            • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 15:26
              trypel napisał:

              > Właśnie
              > Ja jestem z tym żeby karać kierowców nie zachowujacych ostrożności
              > Ale nie róbmy z pieszych przyglupow

              A kto robi???

              Na zachodzie - tam gdzie piesi maja bezwzgledne pierwszenstwo - takze nakazuje im sie upewnic, nim wejda na droge. Przeciez to dwie osobne sprawy.

              --
              Pozdrawiam,
              galtom

              "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
                • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 28.11.19, 09:52
                  Bo to zapewne indywidualna ocena policji na miejscu. Zapewne nie mieli dostępu do monitoringu w czasie interwencji.

                  Kwestia dyskusyjna jest wtargniecie... osobiscie karalbym (nie wiem z jakiego paragrafu) nie tyle za watgniecie co brak uwagi, ktora pieszy powinien zachowac.

                  Teoretycznie, pieszy moglby dostac mandat nawet gdyby przez puste przejscie przechodzil... tyle ze wtedy ciezko udowodnic, ze nie widzial, ze jest puste...

                  Tu jakby dowod mamy.

                  --
                  Pozdrawiam,
                  galtom

                  "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
            • nieznajacy_sie Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 15:36
              Też uważam, że piesza powinna dostać mandat. Tak, wiem, że to ona ucierpiała, ale mandat dał by jej (i innym) do zrozumienia, że nie powinno się tak przechodzić.
              Pragnę zwrócić też uwagę, że kierowca jechał prawdopodobnie w okolicy 50 - zatrzymał się przecież całkiem szybko. Z 50 by się zatrzymać potrzeba ok. 25 m (wraz z czasem reakcji)
              • olivkah Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 15:42
                nieznajacy_sie napisał(a):

                > Też uważam, że piesza powinna dostać mandat. Tak, wiem, że to ona ucierpiała, a
                > le mandat dał by jej (i innym) do zrozumienia, że nie powinno się tak przechodz
                > ić.
                > Pragnę zwrócić też uwagę, że kierowca jechał prawdopodobnie w okolicy 50 - zatr
                > zymał się przecież całkiem szybko. Z 50 by się zatrzymać potrzeba ok. 25 m (wra
                > z z czasem reakcji)

                Zawsze to coś, że nie jechał 150, ale jednak jechał za szybko, skoro mimo hamowania nie zdążył zatrzymać się przed pasami, gdy okazało się, że jest na nich piesza.
              • tbernard Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 29.11.19, 20:24
                nieznajacy_sie napisał(a):


                > Pragnę zwrócić też uwagę, że kierowca jechał prawdopodobnie w okolicy 50 - zatr
                > zymał się przecież całkiem szybko. Z 50 by się zatrzymać potrzeba ok. 25 m (wra
                > z z czasem reakcji)

                Jak się obejrzy na mapach i zdjęciach gugla to miejsce to obowiązuje tam 40. Czyli jednak 10 robi olbrzymia różnicę jak się okazuje.
          • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 15:25
            samspade napisał:

            > galtomone napisał:
            >
            > > trypel napisał:
            > >
            > > > Jakby weszła w ten sposób pod pociąg to też maszynista by dostał ma
            > ndat?
            > > > W tym konkretnym przypadku karanie tylko kierowcy to idiotyzm
            > > >
            > >
            > > A wolno wchodzić na tory??? Bo o ile wiem to jednak nie wolno...
            >
            > Wolno. Wolno przechodzić przez tory. Przejazd kategorii E.

            Zakldam, ze rouzmiesz co mialem na mysli, a jesli tak... to twoja wypowiedz chyba nie wiele wniosla.


            --
            Pozdrawiam,
            galtom

            "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
    • oixio wystarczyło nie wchodzić - tak nakazuje PORD 27.11.19, 16:59
      galtomone napisał:

      > wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25452518,lublin.html#s=BoxOpImg11
      > Pieszej nie rozgrzeszam z glupoty i nie patrzenia, bo najlepsze przepisy na swi
      > cie nie zawsze przed jadacym autem ochronia...
      >
      > Ale gdyby kierowcy mieli nawyk zwalniania przed pasami i upewniania sie, ze tak
      > ie zombi nie nadciaga, to nic by sie nie stalo.
      >
      > Skoro mozemy sie upewnic (zwykle), ze mozemy bezpiecznie wjechac na droge z pie
      > rwszeństwem przejazdu, to wyjazd na pasy powinien byc poprzedzony takim samym u
      > pewnieniem sie...
      >
      >

      To wejście pieszej nie było byle jakie - piesza koniecznie chciała dostać się pod pojazd.
      Ani na chwilę nie oderwała wzroku od smartfona !!!
      ON był ważniejszy niż życie ?!

      GDZIE MY JESTEŚMY !!!

      Pieszy wchodząc na jezdnię, przejście też ma zachować szczególną ostrożność a ponadto obowiązuje go PoRD:
      "Art. 14. Zabrania się:
      1) wchodzenia na jezdnię:
      a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
      b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
      2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;"


      O obowiązkach kierującego zbliżającego się do przejścia wielokrotnie pisałem, nie będę powtarzać.

      Jakie rozwiązanie ? oprócz drastycznej zmiany infrastruktury !

      Trzeba smartfony wyposażyć w aplikację samoobrony - on też nie chce być zniszczony na naszych przejściach!
      Smartfon będąc w pobliżu i na przejściu MA WYĆ, BŁYSKAĆ, ... niezależnie od woli użytkownika.
      W wersji zaawansowanej może włączyć sygnał żółty(na czas reakcji) i czerwony dla zbliżających się pojazdów.

      Przyczyn wypadków: telefon przy uchu, patrzenie w ekran smartfonu, pisanie SMS-a, i inne dziwactwa nie ma?!


      • wislok1 Re: wystarczyło nie wchodzić - tak nakazuje PORD 27.11.19, 22:26
        No, ale jakby dziewczyna w tym wypadku zginela, to by odbior zdarzenia byl zupelnie inny, czyli kierowca ja zabil ....

        I by dostal wyrok, moze nawet zawieszenia...

        Jest cos takiego jak zasada ograniczonego zaufania...

        SKor tam byly pasy, to dziewczyna mialaEWIDENTNIE pierwszenstwo....
        • bimota Re: wystarczyło nie wchodzić - tak nakazuje PORD 28.11.19, 12:00
          ALE NIE MIALA PRAWA WLAZIC.

          PRZEPIS TAK WYGLADA, ZE PIERWSZENSTWO ZAJECIA PASOW MA TEN, KTO JUZ NA NICH JEST...

          ZASTANAWIAM SIE KOMU PRZYZNAJE SIE WINE NP. NA DRODZE PIESZO-ROWEROWEJ GDY PIESZY NAGLE WSKOCZY ROWERZYSCIE POD KOLA, CO PEWNIE ZDARZA SIE DOSC CZESTO...

          --
          NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
      • tbernard Re: wystarczyło nie wchodzić - tak nakazuje PORD 28.11.19, 19:25
        oixio napisał:

        >
        > Pieszy wchodząc na jezdnię, przejście też ma zachować szczególną ostrożność a p
        > onadto obowiązuje go PoRD:
        > "Art. 14. Zabrania się:
        > 1) wchodzenia na jezdnię:
        > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
        > b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
        > 2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;"

        >
        > O obowiązkach kierującego zbliżającego się do przejścia wielokrotnie pisałem, nie będę powtarzać.

        A to wielka szkoda. Bo zachęcasz tym kierowców aby przy zbliżaniu się do przejścia zafiksowali się
        na amen na zapisach, które dla pieszych są kierowane i które przytoczyłeś. A główna idea galtoma w tym
        wątku była aby własnie nie na tym się fiksowali, tylko bardziej skupili, co do nich paragrafy na taką okoliczność piszą.
        A piszą aby zachować szczególną ostrożność. A z tego wynika, że w przypadku słabej widoczności okolicy przejścia mają założyć, że pieszy tam jest i wejdzie na to przejście i na taką okoliczność prędkość zawczasu dostosować.
        No i teraz proszę o odpowiedź, czy ten pojazd zbliżał się do przejścia z prędkością pozwalającą w porę zareagować na pojawienie się pieszego na przejściu?

        >
        > Jakie rozwiązanie ? oprócz drastycznej zmiany infrastruktury !
        >
        > Trzeba smartfony wyposażyć w aplikację samoobrony - on też nie chce być
        > zniszczony na naszych przejściach!
        > Smartfon będąc w pobliżu i na przejściu MA WYĆ, BŁYSKAĆ, ... niezależnie od wol
        > i użytkownika.
        > W wersji zaawansowanej może włączyć sygnał żółty(na czas reakcji) i czerwony dl
        > a zbliżających się pojazdów.
        >
        > Przyczyn wypadków: telefon przy uchu, patrzenie w ekran smartfonu, pisanie SMS-
        > a, i inne dziwactwa nie ma?!
        >
        >

        Okej, smartfonowcom tak zachowującym się zabierać smartfony, a kierowcom tak jadącym samochody.
        • oixio obowiązki kierowcy zbliżajacego się do przejścia 28.11.19, 23:38
          tbernard napisał:

          > oixio napisał:
          >
          > >
          > > Pieszy wchodząc na jezdnię, przejście też ma zachować szczególną ostrożno
          > ść a p
          > > onadto obowiązuje go PoRD:
          > > "Art. 14. Zabrania się:
          > > 1) wchodzenia na jezdnię:
          > > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla piesz
          > ych,
          > > b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
          > > 2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi
          > ;"

          > >
          > > O obowiązkach kierującego zbliżającego się do przejścia wielokrotnie pisa
          > łem, nie będę powtarzać.
          >
          > A to wielka szkoda. Bo zachęcasz tym kierowców aby przy zbliżaniu się do przejś
          > cia zafiksowali się
          > na amen na zapisach, które dla pieszych są kierowane i które przytoczyłeś. A gł
          > ówna idea galtoma w tym
          > wątku była aby własnie nie na tym się fiksowali, tylko bardziej skupili, co do
          > nich paragrafy na taką okoliczność piszą.
          > A piszą aby zachować szczególną ostrożność. A z tego wynika, że w przypadku sła
          > bej widoczności okolicy przejścia mają założyć, że pieszy tam jest i wejdzie n
          > a to przejście i na taką okoliczność prędkość zawczasu dostosować.
          > No i teraz proszę o odpowiedź, czy ten pojazd zbliżał się do przejścia z prędko
          > ścią pozwalającą w porę zareagować na pojawienie się pieszego na przejściu?
          >

          Do tanga trzeba dwojga.
          Do wypadku nie dochodzi, gdy obydwoje, kierowca i pieszy, stosują przepisy.
          Do wypadku nie dochodzi, gdy jedno z nich stosuje przepisy.
          Do wypadku dochodzi w 100% gdy obydwoje NIE STOSUJĄ przepisów.

          A przecież nie tylko przepis.
          To samo możesz napisać mówiąc o:
          - zdrowy rozsądek,
          - wzajemna widoczność,
          - wzajemna prędkość,
          - możliwość zatrzymania,
          - wzajemny szacunek,
          - wzajemna współpraca,
          - o miłości braterskiej i innej nie wspomnę :)

          Jeśli wszyscy siądą na "jedną kobyłę" - rezultat będzie i jest już opłakany.


          > Okej, smartfonowcom tak zachowującym się zabierać smartfony, a kierowcom tak ja
          > dącym samochody.
          Aplikacja w smartfonie może spowodować paraliż pieszego = zatrzymanie przed przejściem i hamulec w pojeździe = zatrzymanie przed przejsciem :)

        • galtomone Re: wystarczyło nie wchodzić - tak nakazuje PORD 29.11.19, 11:23
          tbernard napisał:

          > A gł
          > ówna idea galtoma w tym
          > wątku była aby własnie nie na tym się fiksowali, tylko bardziej skupili, co do
          > nich paragrafy na taką okoliczność piszą.


          BRAWO! Dokladnie o taka prosta i oczywista sprawe chodzi.

          Swoja droga te tlumaczenia wlasnych zachowan (mimo, ze tepimy u dzieci "Co mnie obchodzi, ze inni cos tam robili...?") zwykle zaczynamy od "Ale" i tego co zle zrobili inni.

          --
          Pozdrawiam,
          galtom

          "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
    • wislok1 Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 22:19
      No i wlasnie dlatego w Gornej Bawarii zlikwidowali prawie wszystkie przejscia dla pieszych gdzie nie bylo sygnalizacji swietlnej....

      Zostaly te, gdzie sa swiatla..

      Pieszy ma uwazac na auta, bo te maja pierwszenstwo, gdy nie ma pasow...
      Ale z drugiej strony przejechanie pieszego nawet bez pasow to przesr.na sprawa i pewne klopoty, gdy nie ma ewidentnej winy pieszego, wiec kierowcy uwazaja na pieszych.....
      • wislok1 Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 27.11.19, 22:31
        Rozstrzygniecie ewidentnej winy to masakra sadowa....

        Jeden sedzia uwaza tak, drugi inaczej i mozna sie sadzic dlugo....

        W Monachium powszechne oburzenie wywolal wyrok, gdy sedzia uznal winnym kierowce ciezarowki, ktory przejechal rowerzyste....
        Rowerzysta jechal pod prad ulica jednokierunkowa i do tego w czasie jazdy korzystal z telefonu komorkowego...
        No, ale sedzia uznal, ze kierowca ciezarowki powinien to wszystko przewidziec w czasie manewru cofania sie...
        ( to ze mu jakis idiota wjedzie w auto )
        I ze nie zachowal szczegolnej ostroznosci...
        No i co najwzniejsze rowerzysta zginal, wiec ktos musi byc winny....
        Wyrok dopiero anulowano w apelacji
    • waga170 Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 28.11.19, 10:54
      A mnie wystarczy komentarz jakiegos cymbala pod artykulem:

      "Nie ma tlumaczenia ze dziewczyna czytala sms-y czy sluchala piosenki BYLA U SIEBIE W DOMU NA PASACH."

      Stracilem wszelka nadzieje ze problem kiedykolwiek w jakimkolwiek stopniu bedzie u nas rozwiazany przy takim poziomie matolectwa.
          • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 29.11.19, 11:25
            Trafiles.

            No to skoro maja smartfony i tam peisi tez laza jak cieleta to dlaczego miasta nie stoja (no bo u nas mowia, ze wszystko stanie, jak auta beda musialy puszczac pieszych...) i dlaczego tam sie trup nie sciele gesto (bo u nas mowi, ze to dopiero bedzie ofiar, jak ludzie bez patrzenia beda na przejscia wlazic).

            --
            Pozdrawiam,
            galtom

            "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
            • tbernard Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 29.11.19, 13:36
              Bo na zachodzie już przeszły odstrzał pechowe geny i pula składa się z tych ostrożniejszych. Przy czym odstrzał był nie tylko wśród pieszych lecz także wśród kierowców, którzy poszli do pierdla i popadli w totalną ruinę finansową i obecni kierowcy już z wyprzedzeniem czują porządnego kopa który im grozi. Bajeczki o kulturze, edukacji i mentalności pozostaną nadal bajeczkami.
              • olivkah Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 29.11.19, 13:43
                tbernard napisał:

                > Bo na zachodzie już przeszły odstrzał pechowe geny i pula składa się z tych ost
                > rożniejszych. Przy czym odstrzał był nie tylko wśród pieszych lecz także wśród
                > kierowców, którzy poszli do pierdla i popadli w totalną ruinę finansową i obecn
                > i kierowcy już z wyprzedzeniem czują porządnego kopa który im grozi. Bajeczki o
                > kulturze, edukacji i mentalności pozostaną nadal bajeczkami.

                Zaprzeczasz sam sobie.
              • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 29.11.19, 13:55
                tbernard napisał:

                > Bo na zachodzie już przeszły odstrzał pechowe geny i pula składa się z tych ost
                > rożniejszych.

                Bzdura...

                > Przy czym odstrzał był nie tylko wśród pieszych lecz także wśród
                > kierowców, którzy poszli do pierdla i popadli w totalną ruinę finansową i obecn
                > i kierowcy już z wyprzedzeniem czują porządnego kopa który im grozi. Bajeczki o
                > kulturze, edukacji i mentalności pozostaną nadal bajeczkami.

                Bzdura

                Przynajmniej na podstawie drobnych 80 tys km za kierownica na terenie UK i drobnych dodatkowych po reszcie europy (takze jako pieszy).
                --
                Pozdrawiam,
                galtom

                "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
                  • wislok1 Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 29.11.19, 23:47
                    100% RACJI

                    W PL kazdy jedzie tak, zeby pokazac, ze jest BOGIEM i reszta to sa OKROPNI LUDZIE maja spier.alac w krzaki( piesi ) lub ustapic pierwszenstwa ( kierowcy )

                    Ja jest BOGIEM, a resta to .... ( niecenzuralne )...

                    Na Zachodzie ( poza Italia ) wszyscy jada grzecznie, bo jeden drugiego lubi, a w PL nienawidzi
                    • bigzaganiacz Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 30.11.19, 00:32
                      a Zachodzie ( poza Italia ) wszyscy jada grzecznie, bo jeden drugiego lubi, a w PL nienawidzi



                      Ja mam troche inna teorie
                      Pierwsza pochodzi z sowieckiego smierc jednego czlowieka to tragedia smierc milionow to statystyka czyli zerowe poszanowanie zycia ludzkiego

                      Potem beznadzieja zycia w komunizmie i zerowe poszanowanie swojego zdrowia i zycia to widac nawet dzisiaj w diy polak noe zalozy okularow ochronnych maski czy tam czego tylko idzie na ostro bez niczego bo jest potomek huzarow wykletych i nie wiadomo kogo jeszcze i sie nie zajmuje takimi pierdolami jak prewencja przed wypadkiem a ze potem ma opilki metalu w oczach no to trudno

                      Na zachodzie inny system bylo po co zyc opieka zdrowotna czesto platna to trzeba na siebie i innych uwazac bo moze pociagnac po kieszeni no i przedewszystkim wbijanie do glow ze jestes czescia spoleczenstwa i ty uwazasz ktos inny bedzie uwazal i szanse na przezycie w zdrowiu sie zwiekszaja
                      • wislok1 Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 30.11.19, 23:46
                        W zasadzie sie zgadzam...

                        Wystarczy porownac, jak sie zachowuja ludzie na schodach ruchoomych metra w Wiedniu i Monachium, a jak w Warszawie

                        W Wiedniu i Monachium odruchowo ustawiaja sie po prawej stronie, zeby ci, co sie im strasznie spieszy mogli szybko sie przemiescic....
                        W PL maja gleboko w d..., ze innym sie spieszy...

                  • galtomone Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 30.11.19, 08:43
                    A z tym sie zgodze.
                    Wpuszczenie auta przed siebie to u nas czesto jak plama na honorze - nie i koniec.

                    Zjechanie na lewy (pusty) pas, gdy na prawy chca wjechac auta z "rozbiegowego" - nie.... niech czekaja, ja jade!

                    Itd, itd...

                    --
                    Pozdrawiam,
                    galtom

                    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
                    • wislok1 Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 30.11.19, 23:51
                      W Czechach jest to samo,,,
                      WIelu bedzie blokowac wjazd na autostrade, chociaz lewy pas jest wolny....


                      Na tym polega najwieksza roznica z Niemcami i Austria....
                      Tam jest to norma, ze sie odruchowo wpuszcza wjezdzajacych na autostrade zjezdzajac na lewy pas....

                      Pomijajac grzecznosc jest to po prostu pragmatyzm, blokowanie wjazdu jest po prostu niebezpieczne i grozi wypadkiem....
    • bigzaganiacz Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 28.11.19, 18:44
      Ale gdyby kierowcy mieli nawyk zwalniania przed pasami i upewniania sie, ze takie zombi nie nadciaga, to nic by sie nie stalo.

      kierowcy jak widac nie maja nawyku nie rozjezdzania pieszych na pasach ktorzy maja zielone


      wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25459175,tragedia-w-poznaniu-8-latka-smiertelnie-potracona-na-zielonym.html#s=BoxOpLink
    • bimota Re: A wystarczyło zwolnic, jak nakazuje PORD... 28.11.19, 22:09
      Dzis wreszcie zostalem pukniety... W kamizelce odblaskowej, z dodatkowymi odblaskami, w poblizu mocno oswietlonego przejscia koles mnie nie widzial...

      JEchal jakies 5-10 km/h... Oczywiscie wystarczylo zwolnic, najlepiej do 0 i stac tam do smierci... I nadal do lewych lbow nie dotrze, ze sa tacy, co nie widza, jak nie wali sie im po oczach halogenami... Wiec nadal tepe dzidy beda ginely...

      I ciekawe kto by byl winien... Ja wyjezdzalem z tej sciezki:

      goo.gl/maps/VphbGqByujpbwRP18
      i skrecalem w lewo w Lechicka, a koleś tak jak czarne kombi skrecal w prawo z Murawy. Jesli przyjac, ze pasy leza na skrzyzowaniu z Murawa, to wina moja...

      W drodze powrotnej tez ciekawa scenka... Stoi kolejna dzida w L-ce, ktora instruktor wypuscil na miasto choc nie ma pojecia o jezdzie, na czerwonym, wlacza sie zielone, ta stoi, udalo jej sie ruszyc dopiero na zoltym... A dopiero co byla afera z instruktorem, ktory takiej pozwolil wjechac na tory w ostaniej (doslownie) chwili...

      --
      NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka