Dodaj do ulubionych

Pytanie do motocyklistow

14.12.19, 08:52
Czy jadac powiedzmy 200 km/h odsuniecie jednego kolana w bok spowoduje trudne do opanowania wyprowadzenie z rownowagi sil na kierownicy przy jezdzie na wprost? Tak mi kiedys powiedziala jedna baba:) A widze na filmikach ze klada sie w zakret prawie ze dotykajac (wewnerznym) kolanem jezdni, czyzby to bylo dla ulatwienia pracy rak czy raczej dla przesuniecia srodka ciezkosci? Jak ci w wyscigach motocykli z koszem, wychylaja sie daleko poza kosz do srodka zakretu albo w druga strone, wlaza na plecy kierowcy. Po prostu, jak czuly jest motocykl na nierowne rozlozenie oporu powietrza przy duzych predkosciach?
Obserwuj wątek
    • bimota Re: Pytanie do motocyklistow 14.12.19, 10:32
      No przecie na wyscigach chyba wlasnie wyciagaja kolano przy tych predkosciach. Podobno to nawet daje jakies korzysci... W samym zakrecie, to nie prawie, ale dotykaja, mysle ze chodzi tu o wyczucie stopnia pochylenia, ale tez nie wiem. Przesuniecie srodka ciezkosci nastepuje przez przesuniecie zadka.

      Nie przychodzi mi do glowy jakiez to sily mialo by wyrownowazac...

      --
      NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
    • trypel Re: Pytanie do motocyklistow 14.12.19, 12:59
      Jest czuły ale bez przesady. Tzn kufer ale torba z tylu bardzo wpływa na właściwości jezdne np nagle pojawia sie shimmy której nie ma bez torby. Tak samo jak swietnie działa podniesienie sie przy dużej prędkości jako hamulec areodynamiczny. Podniesienie w sensie wyprostowanie tułowia.
      Jak wychylimy nogę to po pierwsze pow 200 nie jest to łatwe, a jeszcze trudniej jest ja z powrotem przykleić do motocykla a po drugie zazwyczaj wiemy co robimy i spodziewamy sie jakiegoś wpływu wiec z automatu sie nim zajmujemy żeby nic sie nie stało.
      Co do pochylania w zakręcie i wystawiania kolana - na kolanie masz ślizgacz żeby wiedzieć gdzie jest granica (sam sobie ja musisz żdefiniowac na moment gdzie i przy jakim pochyleniu kończy sie bieżnik na oponie. A dodatkowe kazdy kg przesuńiety do wewnątrz w zakręcie sprawia ze o jakiś tam stopień mniej musisz pochylić motocykl czyli masz większy i bezpieczniejszy kawałek bieżnika na styku z asfaltem. Ale to tylko przy zabawie na torze.
      Aha i nie ma co demonizować 200 na motocyklu, w dobrym kasku i dobrych ciuchach przy 200 nie dzieje sie nic niepokojącego
      Jaja dla mnie zaczynaja sie tak pow 250-260 bo wtedy mam wrażenie ze mi pod dupa tez wieje i siedzę na poduszce e powietrznej No i muszę sie trzymać mocno żeby mnie nie zwiało (takie wrażenie)

      --
      Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
    • liczbynieklamia Re: Pytanie do motocyklistow 14.12.19, 13:50
      > A widze na filmikach ze klada sie w zakret prawie ze dotykajac (wewnerznym) kolanem jezdni
      Robi się to po to, żeby prostować motocykl - i nie chodzi tu o kolano, a o dupę. Jeżeli środek ciężkości układu motocykl-motocyklista ma być w stałym punkcie, to jeżeli motocyklista przesunie swój środek ciężkości w dół, to środek ciężkości samego motocykla może przesunąć się w górę. I odwrotnie - zwłaszcza niedoświadczone pasażerki lubią się "prostować" w zakręcie, przechylając motocykl jeszcze bardziej.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka