Hak holowniczy Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Jaki zalozyc hak do samochodu terenowego, aby mozna bylo na nim zamontowac
    bagaznik rowerowy? Czy ma to jakies znaczenie, czy zamontowac pierwszy
    napotkany?
    • Gość: Michal IP: *.fornfyndet.se 26.10.04, 11:29
      Witaj DJ,
      Musisz kupic hak do tego typu samochodu.Pamietaj ze jestescie w UNI a tam w tym
      przypadku jest jasno powiedziane.Typ samochodu i hak ktory byl zaprojektowany
      do tego auta.Hak ma nosnosc od 40kg do 90kg max nacisku z gory.W samochodzie
      terenowym musi byc on zamocowany do ramy,tak jak sobie fabryka tego zyczy.
      Przyczepy sie tak buduje ze daja nacisk srednio 60kg z gory.
      Szukaj haka od tego typu samochodu inaczej nie przejdzie kontroli
      rejestracyjnej.W Uni nie wolno jezdzcic z hakiem ktory nie zostal zatwierdzony
      przez kontrole (Stacja kontroli rocznej).Po zatwierdzeniu kosztuje tzw oplata
      rejestracyjna i wpis do danych technicznych ze samochodma zatwierdzony hak.W
      razie wypadku wiadomoze byl wlasciwy.
      Sam montaz haku musi b7yc dokonany wedlug przepisu.Nie wolno skrecac dowch
      powierzchni malowanych.Musza by oskrobane z lakieru do grunt farby i dopiero
      skrecoine i tak pokazane na stacji pozniej po kontroli mozna wszystko
      zabespieczyc.Tak nalezy zrobic przy pierwszej kontroli rejestracyjnej.Pozniej
      juz nie jest wymagane,ale co roku sa sprawdzane nakretki czy nie maja luzu i na
      haku niema korozji.Pamietaj ze sruby musza byc z atestem i z zabesopieczeniem
      plastikowym przed samoodkreceniem,no i sam hak musi miec tabliczke znamionowa i
      metryke z fabryki inaczej nie bedzie dopuszczony do ruchu.dzisiaj mowy nienma
      zebys zalozyl jakis hak bez atestu fabrycznego. Jest to przestepstwem przeciw
      regulom rejestracyjnym i ruchu drogowemu.Za duzo bylo wypadkow smiertelnych
      aby tak powazny problem, jak hak bagatelizowac.
      Pozdrawiam Michal
      • Gość: DJ IP: *.vspace.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 28.10.04, 21:03
        Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Czy to znaczy, ze najpierw trzeba oskrobac
        farbe do podkladu, jechac na przeglad i dopiero potem mozna zalozyc hak?
      • Gość: TO JA IP: *.honeywell.com 28.10.04, 21:14
        Mowie o przyczepie jednoosiowej. Hak po podlaczeniu przyczepy, jeszcze przed
        ruszeniem, powinien byc naciskany w dol przez sile rowna 10% wagi przyczepy.
        Czyli 40-90 kg to jest normalny nacisk w czasie jazdy a nie maksymalna
        wytrzymalosc haka, ktora jest o wiele, wiele wieksza. Pozdrowienia
        • Gość: DJ IP: *.vspace.pl / 217.153.79.* 30.10.04, 17:42
          Porownujac oferte cenowa mam do wyboru hak ze od
          M.Tylek za okolo 400 zlotych (nic wiecej o nim nie wiem)
          HAK-HOL ze Slupska (530 zl) - ponoc najlepszy producent w Polsce
          i BRINK (za okolo 670 zl)
          to kazdego z nich trzeba jesze dokupic instalacje elektryczna. Czy ktos ma
          doswiadczenie ktory wybor poza cena jest korzystniejszy?
    • Gość: KorD IP: *.vspace.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.04, 20:45
      Powinienes wybrac polskiego producenta ze Slupska.
      • Gość: Michal IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.10.04, 05:25
        Witaj To Ja,
        Tak masz racje pomylilem sie,to jest nacisk w pracy dopuszczalny.
        Pzdr.Michal

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.