Dodaj do ulubionych

Hak holowniczy

IP: *.vspace.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 26.10.04, 10:57
Jaki zalozyc hak do samochodu terenowego, aby mozna bylo na nim zamontowac
bagaznik rowerowy? Czy ma to jakies znaczenie, czy zamontowac pierwszy
napotkany?
  • Gość: Michal IP: *.fornfyndet.se 26.10.04, 11:29
    Witaj DJ,
    Musisz kupic hak do tego typu samochodu.Pamietaj ze jestescie w UNI a tam w tym
    przypadku jest jasno powiedziane.Typ samochodu i hak ktory byl zaprojektowany
    do tego auta.Hak ma nosnosc od 40kg do 90kg max nacisku z gory.W samochodzie
    terenowym musi byc on zamocowany do ramy,tak jak sobie fabryka tego zyczy.
    Przyczepy sie tak buduje ze daja nacisk srednio 60kg z gory.
    Szukaj haka od tego typu samochodu inaczej nie przejdzie kontroli
    rejestracyjnej.W Uni nie wolno jezdzcic z hakiem ktory nie zostal zatwierdzony
    przez kontrole (Stacja kontroli rocznej).Po zatwierdzeniu kosztuje tzw oplata
    rejestracyjna i wpis do danych technicznych ze samochodma zatwierdzony hak.W
    razie wypadku wiadomoze byl wlasciwy.
    Sam montaz haku musi b7yc dokonany wedlug przepisu.Nie wolno skrecac dowch
    powierzchni malowanych.Musza by oskrobane z lakieru do grunt farby i dopiero
    skrecoine i tak pokazane na stacji pozniej po kontroli mozna wszystko
    zabespieczyc.Tak nalezy zrobic przy pierwszej kontroli rejestracyjnej.Pozniej
    juz nie jest wymagane,ale co roku sa sprawdzane nakretki czy nie maja luzu i na
    haku niema korozji.Pamietaj ze sruby musza byc z atestem i z zabesopieczeniem
    plastikowym przed samoodkreceniem,no i sam hak musi miec tabliczke znamionowa i
    metryke z fabryki inaczej nie bedzie dopuszczony do ruchu.dzisiaj mowy nienma
    zebys zalozyl jakis hak bez atestu fabrycznego. Jest to przestepstwem przeciw
    regulom rejestracyjnym i ruchu drogowemu.Za duzo bylo wypadkow smiertelnych
    aby tak powazny problem, jak hak bagatelizowac.
    Pozdrawiam Michal
  • Gość: DJ IP: *.vspace.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 28.10.04, 21:03
    Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Czy to znaczy, ze najpierw trzeba oskrobac
    farbe do podkladu, jechac na przeglad i dopiero potem mozna zalozyc hak?
  • Gość: TO JA IP: *.honeywell.com 28.10.04, 21:14
    Mowie o przyczepie jednoosiowej. Hak po podlaczeniu przyczepy, jeszcze przed
    ruszeniem, powinien byc naciskany w dol przez sile rowna 10% wagi przyczepy.
    Czyli 40-90 kg to jest normalny nacisk w czasie jazdy a nie maksymalna
    wytrzymalosc haka, ktora jest o wiele, wiele wieksza. Pozdrowienia
  • Gość: DJ IP: *.vspace.pl / 217.153.79.* 30.10.04, 17:42
    Porownujac oferte cenowa mam do wyboru hak ze od
    M.Tylek za okolo 400 zlotych (nic wiecej o nim nie wiem)
    HAK-HOL ze Slupska (530 zl) - ponoc najlepszy producent w Polsce
    i BRINK (za okolo 670 zl)
    to kazdego z nich trzeba jesze dokupic instalacje elektryczna. Czy ktos ma
    doswiadczenie ktory wybor poza cena jest korzystniejszy?
  • Gość: KorD IP: *.vspace.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.04, 20:45
    Powinienes wybrac polskiego producenta ze Slupska.
  • Gość: Michal IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.10.04, 05:25
    Witaj To Ja,
    Tak masz racje pomylilem sie,to jest nacisk w pracy dopuszczalny.
    Pzdr.Michal

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.