Dodaj do ulubionych

co wybieracie

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.12.04, 20:53
po wielu dyskusjach rodzinnych i nie tylko zdecydowalem, ze kupuje uzywany
samochod w Niemczech - cena do 15 tys EUR.
Chodzi o duzy, rodzinny samochod - kombi lub VAN, tylko z pierwszej reki -
pierwszy wlasciciel, bezwypadkowy, przebieg do 120 tys km, rocznik nie
starszy niz 2000, silnik benzynowy powyzej 200KM aby miec troche przyjemnosci
z jazdy i kryteria w kolejnosci od najwazniejszego do najmniej istotnego:

1. bezpieczenstwo (a wiec wszystkie poduszki, bezwypadkowy no i dobre wyniki
w testach ENCAP)
2. komfort jazdy - cichy, dobrze trzymajacy sie drogi
3. mozliwie niskie koszty eksploatacji bo i tak ryzykuje kupujac uzywany - a
wiec dostepnosc w Polsce czesci uzywanych, czyli model musi byc popularny w
Polsce i znany z malej awaryjnosci (testy ADAC)
4. mozliwosc podlaczenia instalacji LPG gdyby koszty eksploatacji byly zbyt
wysokie (dzisiaj mam dobra prace ale co bedzie za rok lub dwa ?)

A teraz konkrety - przeszukalem niemieckie bazy danych i do wyboru za takie
pieniadze jakie ma sa auta z 2000 lub 2001 roku z przebiegiem od 100 do 150
tys km, bezwypadkowe nastepujace marki i modele:

AUDI: A6 2,7 Avant lub 3,0Tiptronic
BMW: 540i, 535i, 530i, 330i wszystkie w wersjach Touring
Mercedes: E430, E320, E280, C320
VW: Sharan 2,8 V6 (to auto troche innego typu niz poprzednicy ale tez biore
je pod uwage)
Volvo: V70 2,4T

Co byscie wybrali wg. podanych kryteriow (PODKRESLAM - WEDLUG PODANYCH
KRYTERIOW) i dlaczego ? Z gory dziekuje za rady i opinie.
Obserwuj wątek
    • Gość: Yanek Re: co wybieracie IP: *.mtvk.pl 04.12.04, 21:13
      Sharana nie bierz bo to psujacy sie bubel

      z pozostalych kazdy jest dobry ale najwazniejesze zeby byl w wersji 4x4
      a wszystkie one maja wersje z napedem na 4 kola

      ja polecam zdecydowanie Subaru Outback H6 3.0
      duzo miejsca, mocny silnik, zawieszenie doskonale na nasze drogi
      trakcja perfekcyjna, awaryjnosc znikoma i najnizsza z tych ktore wymieniles
      fajny wyglad jest tylko jedno ale to auto jest u nas bardzo malo popularne
      jednak przy wzorowo niskiej awaryjnosci bedziesz jedynie robil przeglady i nic
      wiecej



    • szymizalogowany Re: co wybieracie 05.12.04, 11:36
      Gość portalu: artur napisał(a):

      > po wielu dyskusjach rodzinnych i nie tylko zdecydowalem, ze kupuje uzywany
      > samochod w Niemczech - cena do 15 tys EUR.
      > Chodzi o duzy, rodzinny samochod - kombi lub VAN, tylko z pierwszej reki -
      > pierwszy wlasciciel, bezwypadkowy, przebieg do 120 tys km, rocznik nie
      > starszy niz 2000, silnik benzynowy powyzej 200KM aby miec troche przyjemnosci
      > z jazdy i kryteria w kolejnosci od najwazniejszego do najmniej istotnego:
      >
      > 1. bezpieczenstwo (a wiec wszystkie poduszki, bezwypadkowy no i dobre wyniki
      > w testach ENCAP)
      > 2. komfort jazdy - cichy, dobrze trzymajacy sie drogi
      > 3. mozliwie niskie koszty eksploatacji bo i tak ryzykuje kupujac uzywany - a
      > wiec dostepnosc w Polsce czesci uzywanych, czyli model musi byc popularny w
      > Polsce i znany z malej awaryjnosci (testy ADAC)
      > 4. mozliwosc podlaczenia instalacji LPG gdyby koszty eksploatacji byly zbyt
      > wysokie (dzisiaj mam dobra prace ale co bedzie za rok lub dwa ?)
      >
      > A teraz konkrety - przeszukalem niemieckie bazy danych i do wyboru za takie
      > pieniadze jakie ma sa auta z 2000 lub 2001 roku z przebiegiem od 100 do 150
      > tys km, bezwypadkowe nastepujace marki i modele:
      >
      > AUDI: A6 2,7 Avant lub 3,0Tiptronic
      > BMW: 540i, 535i, 530i, 330i wszystkie w wersjach Touring
      > Mercedes: E430, E320, E280, C320
      > VW: Sharan 2,8 V6 (to auto troche innego typu niz poprzednicy ale tez biore
      > je pod uwage)
      > Volvo: V70 2,4T
      >
      > Co byscie wybrali wg. podanych kryteriow (PODKRESLAM - WEDLUG PODANYCH
      > KRYTERIOW) i dlaczego ? Z gory dziekuje za rady i opinie.


      z tych co wymieniles to:

      A6 2.7T lub 540i lub E430



      --
      ___________________________________________________
      Xedos6 2.0 V6 - "najwiekszy cham i buc forum"
        • szymizalogowany Re: co wybieracie 05.12.04, 17:26
          > 1. bezpieczenstwo (a wiec wszystkie poduszki, bezwypadkowy no i dobre wyniki
          > w testach ENCAP)

          zarowno BMW serii 5, Mercedes E jak Audi A6 sa duzymi samochodami i w tych
          wersjach silnikowych o ktorych napisalem masz full wyposazenie standardowo (6
          albo 8 poduszek, wszystkie elektroniczne bzdety itd no i 1,7 metra maski przed
          soba)

          > 2. komfort jazdy - cichy, dobrze trzymajacy sie drogi

          ja napisalem o E430 i 540i bo tam sa benzynowe V8 - ten silnik nie wydaje ani
          dieslowskiego klekotania, ani benzynowego znanego z hondy wycia - bedziesz
          slyszal tylko cichy, basowy szum ktory sprawia ze ciarki chodza po plecach
          przy 250 kmh bedziesz sobie szeptem mogl rozmawiac

          no i oczywiscie czy silnik jest wogle wlaczony bedziesz mogl zorientowac tylko
          po obrotomierzu

          audi A6 2.7T jest pod tym wzgledem gorsze bo ma tylko szesc cylindrow (co i
          takjest o niebo lepiej niz wszystki R4) ale masz za to turbine


          jesli chodzi o trzymanie sie drogi to bierz BMW

          3. mozliwie niskie koszty eksploatacji bo i tak ryzykuje kupujac uzywany - a
          wiec dostepnosc w Polsce czesci uzywanych, czyli model musi byc popularny w
          Polsce i znany z malej awaryjnosci (testy ADAC)

          hehe przy takich samochodach to ciezko spelnic ten warunek

          popularne to one tu nie sa bo wiekszosc wiochmenow chce tylko zaszpanowac ze ma
          np merca e klase albo BMW 5 a co pod maska to juz jest niewazne - wiec
          najczesciej w polsce jak jedzie E klasa to jakis rumpelsztrucel typu E220 CDI
          czy E270 CDI ewentualnie E240 a jak seria 5 to jakis bzyczek 520i albo 530d

          albo chcesz miec samochod z silnikiem albo samochod bez silnika - wybor jest
          twoj (ja bym chyba wolal kupic mniejszy np Audi S4 niz A6 z jakims marnym
          silnikiem)

          4. mozliwosc podlaczenia instalacji LPG gdyby koszty eksploatacji byly zbyt
          wysokie (dzisiaj mam dobra prace ale co bedzie za rok lub dwa ?)

          to nasi spece do kazdego beznzynowego silnika ci wloza - i w kazdym bedzie to
          tak samo psuc silnik i kiepsko dzialac (czy to bedzie CC700 czy 540i)

          --
          ___________________________________________________
          Xedos6 2.0 V6 - "najwiekszy cham i buc forum"
          • Gość: artur Re: co wybieracie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.12.04, 21:35
            dzieki Szymi za ciekawe uwagi - z wiekszoscia sie zgadzam, watpliwosci mam co
            do kosztow przy modelach ktore wybrales. Czy nie lepiej jednak zejsc pietro
            nizej do E320 czy BMW535i bo sa bardziej popularne wiec latwiej o czesci. A jak
            jest z awaryjnoscia tych modeli ? I jeszxcze jedno - czy warto brac silnik z
            turbodoladowaniem - czy nie jest tak, ze przy kilkuletnim uzywanym aucie
            turbina po prostu siada i sa problemy i koszty wiec lepiej brac mocne V6 lub V8
            ale bez turbiny - w koncu wszystkie te auta maja ponad 200KM ? No i jeszcze
            jedno mi chodzi po glowie - moze jednak lepiej mocnego diesla niz benzyne - to
            co prawda nie bedzie silnik Common Rail ale te wozy sa tak wyciszone, ze i tak
            nie bede go slyszal na trasie. Zdanie Szymiego na temat diesla jakiegokolwiek
            znam wiec czekam na inne kontr argumenty. Ja nie jestem wylacznie za
            benzyniakiem chociaz preferuje benzyne ale tu trzeba wywazyc takze koszty.
              • szymizalogowany Re: co wybieracie 05.12.04, 22:16
                Gość portalu: Michal napisał(a):

                > Osobiscie jako auto rodzinne i niezawodne wybralbym z tych marek;
                > Volvo V70.
                > Nie jest tanim autem ,ale naprawde niezawodnym i wytrzyma polskie drogi i to
                > chyba jest czynnik dosc wazny.Pamietaj servuj u Volvo.
                > Pzdr.Michal

                Michal,

                Volvo V70 topewnie swietny samochod ale czlowiek rozwaza 540i albo E430 -
                wybacz ale porownywac to volvo do tych samochodow to profanacja

                volvo chyba stac tylkona R6 i to w S80 a w tych 70 to co jest? pewnie R-piatki
                z takimi silnikami tojeszcze od biedy moga konkurowac z 520i albo E240

                ale 540i i E430 to jest inna klasa


                --
                ___________________________________________________
                Xedos6 2.0 V6 - "najwiekszy cham i buc forum"
            • szymizalogowany Re: co wybieracie 05.12.04, 22:11
              watpliwosci mam co
              > do kosztow przy modelach ktore wybrales. Czy nie lepiej jednak zejsc pietro
              > nizej do E320 czy BMW535i bo sa bardziej popularne wiec latwiej o czesci. A
              jak
              >
              > jest z awaryjnoscia tych modeli


              wiadomo ze te samochody beda drogie w uzytkowaniu

              ale skoro tak sie boisz o koszty to raczej nie bierz zadnego z nich bo co z
              tego ze bedziesz mial 540i jak sie bedziesz 10 razy zastanawial czy wcisnac w
              deche czy nie

              nie ma samochodu ktory ci zapewni komfort i osiagi beznynowego V8 a spalanie
              1.9 TDI


              co do czesci to co za roznica? chyba ze chcesz kupowac uzywane czesci?
              silnik sam w sobie to sie nie psuje, jak ci zaczna inne elementy sie psuc np
              pompa paliwa to pewnie kosztuje do 530i i 540i tyle samo

              a co do uzywanych czesci - pewnie nie znajdziesz ich do 540i i so 530i w polsce
              to raczej tez nie


              I jeszxcze jedno - czy warto brac silnik z
              > turbodoladowaniem - czy nie jest tak, ze przy kilkuletnim uzywanym aucie
              > turbina po prostu siada i sa problemy i koszty wiec lepiej brac mocne V6 lub
              V8
              >
              > ale bez turbiny - w koncu wszystkie te auta maja ponad 200KM ?

              nie wiem czy sie turbina psuje bo nie mailem dluzej samochodu z turbina
              ale jezdzilem paroma

              jak bym mial wybrac 4.4 V8 np 300 KM albo 3.0 turbo V6 300 KM to bym wolal ten
              wolnossacy

              poza tym zawsze bym wybral V8 nad V6 z uwagi na dzwiek i kulture pracy


              > moze jednak lepiej mocnego diesla niz benzyne - to
              > co prawda nie bedzie silnik Common Rail ale te wozy sa tak wyciszone,


              tzn diesle tez sa dla ludzi - ja moge nie byc obiektywny

              ale troche mnie twoje pytaniue dziwi

              rozwazasz 540i albo E430 i co ... diesla?

              to tak jakbyktos rozwazal zakup luksusowego apartamentu, pytalk czy podloge
              zrobic z prawdziwego dembu czy hiszpanska terakote a nagle sie spytal czy moze
              olac podloge i lepiej po prostu sianem posypac?

              wiadomo ze diesel bedzie tanszy w uzytkowaniu ale pod wzgledem osiagow i
              kultury pracy to jest inna planeta niz benzynowe czterolitrowe V8 (roznica jak
              miedzu silnikiem malucha a 2.0 forda focusa)

              aha - ja jezdizlem testowo S400 CDI i ten silnik byl baaardzo glosny i wogle
              nie pasowal do tego samochodu (kultura pracy na poziomie zwyklego 2.0 R4 w
              benzynie - a ma sie rownac z S430 ? zalosne)
              --
              ___________________________________________________
              Xedos6 2.0 V6 - "najwiekszy cham i buc forum"
    • wernes Re: co wybieracie 05.12.04, 22:46
      Mam 540i ktory obecnie ma przejechane 90 tys km. Sprawuje sie bardzo dobrze -
      po 80 tys km musialem wymienic amortyzatory i wahacze - kosztowalo to okolo 6-7
      tys zl. Poza tym nic sie nie dzieje.
      Silnik jest mocny(0-100 w okolo 6 sekund) i bardzo cichy.
      Wiadomo, ze auto nie pali 7 litrow :-) Przewaznie jest to okolo 14-15 litrow w
      miescie przy w miare normalnej jezdzie. Jednakze montowanie LPG do tego auta to
      troche tak jakbys chcial carrera ciagnac przyczepe kempingowa... Ja ani przez
      chwile nie pomyslalem o montowaniu gazu w moim bmw.
      Za 15 tys euro powinienes znalezc cos w przyzwoitym stanie. I nie radze kupowac
      bmw w PL :-) Najbardziej podejrzane sa modele sprzed 2000 roku z zamontowanymi
      lampami z modelu 2000.

      Pozdrawiam
      • szymizalogowany Re: co wybieracie 05.12.04, 22:55
        wernes napisał:

        > Mam 540i ktory obecnie ma przejechane 90 tys km. Sprawuje sie bardzo dobrze -
        > po 80 tys km musialem wymienic amortyzatory i wahacze - kosztowalo to okolo 6-
        7
        >
        > tys zl.


        :D


        niezle

        kurcze a tak z ciekawosci - dlaczego trzeba zmieniac wahacze? moj ma 212 000 km
        ale wahacze dopiero teraz zmieniam z prawej strony po zliczeniu kraweznika i
        pogieciu ich

        ale od samej jazdy to nie wiem co sie moze popsuc w wahaczach

        --
        ___________________________________________________
        Xedos6 2.0 V6 - "najwiekszy cham i buc forum"
          • szymizalogowany Re: co wybieracie 05.12.04, 23:03
            wernes napisał:

            > Jest jeszcze jedna mozliwosc - ASO mnie lekko naciagnelo... ;-)


            heee na to bym stawial

            wahacz to przeciez kawal grubego metalu - zeby sie popsul to trzeba go zgiac a
            zeby go zgiac to trzeba slizgajac sie bokiem wpasc na kraweznik hyhy

            slyszalem ze aso w roznych markach oszukuja i mowia ze trzeba zmienic whacz jak
            sie zmmmeringi wyrobia - i zamiast skasowac 100 PLN za kawalek gumy to kasuja
            pare tysiecy za wahacz :)

            --
            ___________________________________________________
            Xedos6 2.0 V6 - "najwiekszy cham i buc forum"
              • Gość: artur Re: co wybieracie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.12.04, 12:03
                a czy mozecie oszacowac koszty rocznej eksploatacji takiej klasy samochodu (bez
                paliwa - bo to sam oszacuje) chodzi mi o naprawy (to w koncu samochod 5 letni z
                przebiegiem ok. 150 tys) ubezpieczenie AC+OC i ew. inne wydatki zwiazane z
                posiadaniem takiego auta. Sam do tej pory mialem sluzbowe A6 1,8T i rozne
                odmiany Mondeo i przyznam, ze koszty byly znikome - bo to byly nowe auta wiec
                nie bardzo potrafie sobie wyobrazic jak to bedzie z uzywanym BMW540i ?
                I jeszcze jedno - szymi zdecydowanie poleca BMW jesli chodzi o komfort
                prowadzenia i trzymanie sie drogi - czy to znaczy, ze Mercedes albo Audi jest w
                tym wzgledzie gorszy ?
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się