Dodaj do ulubionych

Dlaczego na tym forum wysmiewacie sie ze Skody?

26.01.05, 14:41
Co drugi post o tej Skodzie. Zastanawia mnie co skłania użytkowników Fiatów,
Fordów, Renaultów, Peugotów, Citroenów, Oplów oraz komunikacji miejskiej do
wyśmiewania się ze Skody? Przecież to ten sam poziom co wasze samochody
(oprócz tych co korzystają z MZK) a więc tanie samochodziki niskobudżetowe.
Tanie ale wcale nie takie złe. Ja bym np. wolał Octavie niż Megane czy Stilo.

A może się mylę i większość forumowiczów ma w garażu Lexusy i Astony?

A może po prostu jak ktoś jeździ trzy cylindrową Corsą to go krew zalewa jak
widzi Octavie 1.8 T ?
Obserwuj wątek
    • szymizalogowany Re: Szymi-wyjasnij mi-co Ci daje V6 26.01.05, 14:56
      Po pierwsze to jest pewna różnica między kulturą pracy diesli i benzyn. Diesle
      są jakby przesunięte na skali o pare długości do tyłu, tak że diesel V8
      odpowiada mniej więcej kulturze pracy benzynowego R4. Łatwo wywnioskować, że
      diesel R4 jest daleko poza skalą :)))

      Jeśli już jesteśmy wśród benzyn to R6 jest lepsze niż V6.

      Jednak jakby porównać do sprinterów to R6 jest o dwa metry na bieżni przed V6,
      ale R4 jest 100 metrów z tyłu :)

      Proponuję, przejedź się (jako kierowca) V6 i wszystko stanie się jasne. Jestem
      w 99% pewny, że ci na forum którzy kwestionują przydatność i przewagę V6 robią
      tak bo po prostu nie jeździli takowym i nie są w stanie sobie tego wyobrazić.

      Co do osiągów to liczba cylindrów ma mniejsze znaczenie (nie wpływa na przyrost
      mocy tak jak, doładowanie albo możliwość pracy silnika przy bardzo wysokich
      obrotach np 9000 obr jak w niektórych Hondach).

      PS. E320 CDI nie jest takie znowu przytłaczająco szybsze niż Xedos, głównie
      dlatego, że jest wielką i ciężką lochą.
      • jarek-44 Re: Szymi-wyjasnij mi-co Ci daje V6 26.01.05, 15:16
        szymizalogowany napisał:

        > Jestem w 99% pewny, że ci na forum którzy kwestionują przydatność i przewagę
        > V6 robią tak bo po prostu nie jeździli takowym i nie są w stanie sobie tego
        > wyobrazić.

        To dokładnie tak samo, jak przeciwnicy aktualnie produkowanych turbodiesli.
        • szymizalogowany Re: Szymi-wyjasnij mi-co Ci daje V6 26.01.05, 15:25
          > To dokładnie tak samo, jak przeciwnicy aktualnie produkowanych turbodiesli.


          Ja miałem okazję jechać paroma m.in. BMW 530D E60 i Mercedesem S400 CDI - oba
          klekotały.

          Niedawno jechałem też Golfem 1.9 TDI 4Motion - przy dużej prędkości na
          autostradzie klekot przechodzi w monotonny niski basowy dźwięk nie do
          wytrzymania na dłuższą metę (głowa boli).

          Co do "nowoczesnych" czterocylindrowych diesli typu TDI, HDI, Hondowskie CTDi
          itd. to nie widzę miedzy nimi zasadniczej różnicy w dźwięku wszystkie głośne.

          Do tego w samochodach luksusowych dochodzi jeszcze taka kwestia jak klekot z
          zewnątrz, który się nie liczy w autach klasy średniej. Jak to by wyglądało
          jakby na podjazd rezydencji gdzie się odbywa przyjęcie dla bogaczy, gdzie
          podjeżdżają Enzo, Lambo, Phantomy itd podjeżdża S400 CDI i klekotem jak wóz
          dostawczy. ???

          Przyznam za to, że są już tak szybkie jak wolnossące benzyny o podobnej
          pojemności co jest jakimś tam sukcesem.

          Co do wrażeń z jazdy to rzeczywiście po wciśnięciu gazu samochód pd razu wyrywa
          do przodu, niestety po chwili jest takie wrażenie jak w beznynie jak się jedzie
          na oparach paliwa i silnik jak by przerwał (zassał końcówkę paliwa:)) - i wtedy
          w dieslu trzeba szybko bieg zmienić.
          • jarek-44 Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 16:12
            szymizalogowany napisał:

            > Ja miałem okazję jechać paroma m.in. BMW 530D E60 i Mercedesem S400 CDI - oba
            > klekotały.

            Nie bierz tego tak do siebie. Ja też miałem okazję jeździć kilkoma V6, ale
            wszystkie z automatem m.in. XM 3,0 V6, 605 3,0 V6, Legend 3,5 V6, C5 I 3,0 V6.

            > Niedawno jechałem też Golfem 1.9 TDI 4Motion - przy dużej prędkości na
            > autostradzie klekot przechodzi w monotonny niski basowy dźwięk nie do
            > wytrzymania na dłuższą metę (głowa boli).

            Dokładnie tak samo jak w Golfie 1,6 102 KM. Może to zasługa modelu? Nie kojarzę
            takiego efektu ani w Corolli, Almerze, czy Xsarze.

            > Co do "nowoczesnych" czterocylindrowych diesli typu TDI, HDI, Hondowskie CTDi
            > itd. to nie widzę miedzy nimi zasadniczej różnicy w dźwięku wszystkie głośne.

            Tak. Dopóki nie odjedzie stojący obok Ciebie benzyniak na ssaniu. ;-)

            > Do tego w samochodach luksusowych dochodzi jeszcze taka kwestia jak klekot z
            > zewnątrz, który się nie liczy w autach klasy średniej. Jak to by wyglądało
            > jakby na podjazd rezydencji gdzie się odbywa przyjęcie dla bogaczy, gdzie
            > podjeżdżają Enzo, Lambo, Phantomy itd podjeżdża S400 CDI i klekotem jak wóz
            > dostawczy. ???

            Bo jak chcesz zrobić coś dla jaj to podjechałbyś czymś takim:
            www.euro-truck.website.pl/klasal.html
            a nie Lambo, "Czarny Konik", czy fura Ojca Rydzyka.

            > Przyznam za to, że są już tak szybkie jak wolnossące benzyny o podobnej
            > pojemności co jest jakimś tam sukcesem.

            IMHO sukces polega na czym innym. Średnia moc diesla w popularnych modelach
            osobowych z drugiej połowy lat 90-tych z pojemności 2l wynosiła ca. 90-100 KM,
            podczas gdy aktualnie popularną mocą jest 130-140 KM. W ciągu kilku lat
            moc "trochę" wzrosła. Czy ZI może pochwalić się podobnym progresem mocy w
            segmencie aut popularnych? Proszę tylko nie wyjeżdzaj mi z turboZI, gdyż
            stanowią o margines w sprzedaży nowych ZI, podczas gdy sprzedaż turboZS
            szacowana jest na ponad 80% sprzedaży nowych ZS.

            Poza tym zgadzam się, że diesle są do d..y, ale to już temat na odrębny wątek.
            • niknejm Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 16:17
              Przyrost mocy diesli to wyłącznie zasługa stosowania coraz mocniejszego
              doładowania. Tak samo rosła moc np. Lancerów Evo.

              A dlaczego w dieslach turbo jest takie powszechne? Ano dlatego, że bez turbo
              diesel w ogóle nie chce jechać, podczas gdy wolnossące benzyny sobie nieźle
              radzą.

              Pzdr
              Niknejm
              • jarek-44 Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 16:32
                niknejm napisał:

                > A dlaczego w dieslach turbo jest takie powszechne? Ano dlatego, że bez turbo
                > diesel w ogóle nie chce jechać, podczas gdy wolnossące benzyny sobie nieźle
                > radzą.

                Nik,

                w cale tego nie neguję. Każdemu według potrzeb. Ja tam wolałem wolnossącego
                diesla 2,5 o mocy ca. 90 KM zamiast oplowskiego 1,4 16V 100 KM.
                Z drugiej strony skoro "wolnossące benzyny sobie nieźle radzą", to nie muszą
                się dalej rozwijać. Może faktycznie lepszy jest w Megance 1,4 16V 98 KM niż 1,5
                dCi 100 KM?
                Pozdr
                PS. Podtrzymuję swoje stanowisko w sprawie diesli, które są do d..y.
                • jamajca Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 31.01.05, 14:40
                  > Z drugiej strony skoro "wolnossące benzyny sobie nieźle radzą", to nie muszą
                  > się dalej rozwijać. Może faktycznie lepszy jest w Megance 1,4 16V 98 KM niż 1,5
                  >
                  > dCi 100 KM?

                  oj oj

                  miałem megane kombi 1,4 16v 98 KM i teraz mam megane 1,5 dCi 100 KM i powiem ci
                  że dCi idze lepiej
              • Gość: Woj Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu IP: 62.29.254.* 26.01.05, 22:26
                Doladowanie to nie wszystko. Znacznie wiekszy wplyw na moc i normy emisji ma
                coraz lepszy system wtrysku - CR i PD. Cisnienia przekraczajace 2000 bar,
                wielosekwencyjny, precyzyjnie regulowany przez komputer, wtrysk...

                Zasadnicza roznica pomiedzy benzyna, ktora nie wymaga doladowania aby zwawo
                jezdzic to znacznie wyzsze obroty max i szerszy zakres obr. uzytecznych.
                Niestety, specyfika spalania samoczynnego ON, a w zasadzie jego szybkosc
                uniemozliwia jak na razie skonstruowanie szybkoobrotowych diesli. Co by sie
                dzialo, gdyby udalo sie to fizyczna bariere pokonac? ;-)
                • szymizalogowany Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 27.01.05, 12:01
                  > Doladowanie to nie wszystko. Znacznie wiekszy wplyw na moc i normy emisji ma
                  > coraz lepszy system wtrysku - CR i PD. Cisnienia przekraczajace 2000 bar,
                  > wielosekwencyjny, precyzyjnie regulowany przez komputer, wtrysk...


                  Napiszę tak - niezła bzdura.

                  Odłącz od swojego superhiper CR, wtrysk 10000 bar, kształt strumienia
                  wtryskiwanej ropy jak rzeźba pana Diesla itd. silnika turbinę i zobaczysz ile
                  będziesz miał mocy.

                  Ja miałem okazję się przejechać Mercedesem C220 CDI, w którym nie chodziła
                  turbina i mimo wszystkich tych marketingowych technologii które wymieniłeś
                  jechało to jakby miało 60 KM.




                  >
                  > Zasadnicza roznica pomiedzy benzyna, ktora nie wymaga doladowania aby zwawo
                  > jezdzic to znacznie wyzsze obroty max i szerszy zakres obr. uzytecznych.
                  > Niestety, specyfika spalania samoczynnego ON, a w zasadzie jego szybkosc
                  > uniemozliwia jak na razie skonstruowanie szybkoobrotowych diesli. Co by sie
                  > dzialo, gdyby udalo sie to fizyczna bariere pokonac? ;-)


                  To by się działo, że by może diesel był wtedy pod względem osiągów równy z
                  benzyną i np, mógłby powstać Lancer EVO FX400 Diesel który by miał 400 KM z 2
                  litrów.

                  Ale na razie nie można i jak chcesz mieć super osiągi to musisz mieć benzynę.
                • niknejm Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 27.01.05, 15:13
                  Gość portalu: Woj napisał(a):

                  > Doladowanie to nie wszystko. Znacznie wiekszy wplyw na moc i normy emisji ma
                  > coraz lepszy system wtrysku - CR i PD. Cisnienia przekraczajace 2000 bar,
                  > wielosekwencyjny, precyzyjnie regulowany przez komputer, wtrysk...

                  Silnik 1.9 SDi VW ma nowoczesny układ zasilania i co? I 68KM, wół jakich mało.
                  CR zmniejsza zużycie paliwa, poprawia ekologię i trochę polepsza kulturę pracy,
                  ale dynamiki dodaje po prostu turbo.

                  > Zasadnicza roznica pomiedzy benzyna, ktora nie wymaga doladowania aby zwawo
                  > jezdzic to znacznie wyzsze obroty max i szerszy zakres obr. uzytecznych.
                  > Niestety, specyfika spalania samoczynnego ON, a w zasadzie jego szybkosc
                  > uniemozliwia jak na razie skonstruowanie szybkoobrotowych diesli. Co by sie
                  > dzialo, gdyby udalo sie to fizyczna bariere pokonac? ;-)

                  Wtedy sam bym się być może na diesla przesiadł. Jeśli cena nie byłaby zaporowa.

                  Pzdr
                  Niknejm
                    • niknejm Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 31.01.05, 10:17
                      Gość portalu: Woj napisał(a):

                      > > Silnik 1.9 SDi VW ma nowoczesny układ zasilania i co? I 68KM, wół jakich
                      > > mało.
                      > > CR zmniejsza zużycie paliwa, poprawia ekologię i trochę polepsza kulturę
                      > > pracy, ale dynamiki dodaje po prostu turbo.
                      >
                      > Myslalem Niknejm, ze lepiej znasz sie na motoryzacji...
                      > SDI i TDI maja ZUPELNIE inne systemy wtrysku.
                      > 2000 bar maja pompowtryskiwacze montowane w turbo.

                      Ja sie tam nie upieram, ale np.:
                      "Wśród Octavii bardzo dużą popularnością cieszą się silniki volkswagenowskie
                      wysokoprężne. Wszystkie mają bezpośredni wtrysk paliwa poprzez
                      pompowtryskiwacze. Najtańszy SDI nie ma turbospężarki i oferowany jest tylko w
                      odmianie Classic lub w specyfikacji na taksówkę. Jego 68 KM ledwo radzi sobie z
                      masą Octavii i dopiero 90-konny TDI daje przyjemność z jazdy i oszczędzania."
                      Stąd:
                      www.autoefl.pl/carofday.asp?cod=87
                      Ale możesz mieć racje.

                      Natomiast z pompowtryskiwaczami na pewno jest 2.0SDi, moc... 75KM. Jak na
                      silnik dwulitrowy, jest to śmiesznie mało, zważywszy, że najlepsze benzyniaki z
                      tej pojemności (bez turbo) mają 240KM, a najlepsze turbobenzyny - 400KM.
                      Wniosek - pompowtryskiwacze nie zwiekszają mocy w jakiś cudowny sposób. Moc w
                      (turbo) dieslu daje turbo. Tak, jak napisałem.

                      Pzdr
                      Niknejm
            • szymizalogowany Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 16:24
              jarek-44 napisał:

              > szymizalogowany napisał:
              >
              > > Ja miałem okazję jechać paroma m.in. BMW 530D E60 i Mercedesem S400 CDI -
              > oba
              > > klekotały.
              >
              > Nie bierz tego tak do siebie. Ja też miałem okazję jeździć kilkoma V6, ale
              > wszystkie z automatem m.in. XM 3,0 V6, 605 3,0 V6, Legend 3,5 V6, C5 I 3,0 V6.
              >
              > > Niedawno jechałem też Golfem 1.9 TDI 4Motion - przy dużej prędkości na
              > > autostradzie klekot przechodzi w monotonny niski basowy dźwięk nie do
              > > wytrzymania na dłuższą metę (głowa boli).
              >
              > Dokładnie tak samo jak w Golfie 1,6 102 KM. Może to zasługa modelu? Nie
              kojarzę
              >
              > takiego efektu ani w Corolli, Almerze, czy Xsarze.
              >
              > > Co do "nowoczesnych" czterocylindrowych diesli typu TDI, HDI, Hondowskie
              > CTDi
              > > itd. to nie widzę miedzy nimi zasadniczej różnicy w dźwięku wszystkie gło
              > śne.
              >
              > Tak. Dopóki nie odjedzie stojący obok Ciebie benzyniak na ssaniu. ;-)


              Eeee tam. nawet zwykłe R4 np. w nowym Avensisie z zewnątrz jak stoi to nic nie
              słychać.


              >
              > > Do tego w samochodach luksusowych dochodzi jeszcze taka kwestia jak kleko
              > t z
              > > zewnątrz, który się nie liczy w autach klasy średniej. Jak to by wyglądał
              > o
              > > jakby na podjazd rezydencji gdzie się odbywa przyjęcie dla bogaczy, gdzie
              >
              > > podjeżdżają Enzo, Lambo, Phantomy itd podjeżdża S400 CDI i klekotem jak w
              > óz
              > > dostawczy. ???
              >
              > Bo jak chcesz zrobić coś dla jaj to podjechałbyś czymś takim:
              > www.euro-truck.website.pl/klasal.html
              > a nie Lambo, "Czarny Konik", czy fura Ojca Rydzyka.
              >
              > > Przyznam za to, że są już tak szybkie jak wolnossące benzyny o podobnej
              > > pojemności co jest jakimś tam sukcesem.
              >
              > IMHO sukces polega na czym innym. Średnia moc diesla w popularnych modelach
              > osobowych z drugiej połowy lat 90-tych z pojemności 2l wynosiła ca. 90-100
              KM,
              > podczas gdy aktualnie popularną mocą jest 130-140 KM. W ciągu kilku lat
              > moc "trochę" wzrosła. Czy ZI może pochwalić się podobnym progresem mocy w
              > segmencie aut popularnych? Proszę tylko nie wyjeżdzaj mi z turboZI, gdyż
              > stanowią o margines w sprzedaży nowych ZI, podczas gdy sprzedaż turboZS
              > szacowana jest na ponad 80% sprzedaży nowych ZS.


              Moc wzrosła po podkręcali turbinkę coraz bardziej i tyle.

              Moc w ZI nie wzrosła bo itak była wysoka bez turbinki nawet.

              A co do TurboZI - zobaczysz w ciągu następnych 5 lat:

              - Mercerdes już ogłosił, że będzie robił coraz więcej silników doładowanych, a
              w między czasie rezygnuje też z Kompresora na rzecz turbiny. Pierwsze jaskólki
              już są:

              nowa A Klasa A200T - 2 litry 200 KM będzie na wiosne

              - BMW w tym roku pojawią się 330iT (3.0 litry 340 KM) oraz 120iT (około 210 KM)

              - Ford nowe Mondeo będzie miało 4 silniki TurboZI, 3 Zi i 3 TurboZS

              - Opel w zeszłym roku dodał 2.0T do Signum, Vectry i Astry - planują 1.6T

              - Fiat - nowe Punto dostanie 1.6 T - 180 KM

              itd. itd.

              Czytam mnóstwo informacji, że będzie wysyp TurboZI - do tej pory problemem było
              wysokie spalanie, turbodziura oraz mała żywotnośc turbin. Dzięki dieslom
              przezwyciężono te trudności i teraz benzyny mogą dostać turbo w modelach "pod
              strzechy" a nie topowych.

              Tylko, że będą wtedy dysponować mocą 2x większą niż analogiczny Turbo diesel (i
              takim samym momentem dostępnym już "od dołu")
              • jarek-44 Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 16:37
                szymizalogowany napisał:

                > Eeee tam. nawet zwykłe R4 np. w nowym Avensisie z zewnątrz jak stoi to nic
                nie
                > słychać.

                Zapomnieli odpalić? ;-)))

                > Moc wzrosła po podkręcali turbinkę coraz bardziej i tyle.

                A ZI nie podkręcił nic...

                > Moc w ZI nie wzrosła bo itak była wysoka bez turbinki nawet.

                Pamiętam Ople ze Stalingradzkiej - 65 KM. Nie da się ukryć - wysoka moc.

                > A co do TurboZI - zobaczysz w ciągu następnych 5 lat:
                > Czytam mnóstwo informacji, że będzie wysyp TurboZI - do tej pory problemem
                było
                >
                > wysokie spalanie, turbodziura oraz mała żywotnośc turbin. Dzięki dieslom
                > przezwyciężono te trudności i teraz benzyny mogą dostać turbo w modelach "pod
                > strzechy" a nie topowych.

                Dzięki dieslom?!?!? "Pożyjem, uwidzim"

                Przepraszam za moją dygresję, ale to chyba powinno znaleźć się w odrębnym wątku.
                • franek-b Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 17:28

                  > A ZI nie podkręcił nic...

                  Nie prawda.
                  Silniki ZI sa caly czas ulepszane, tylko nie trabi sie o tym tak jak w
                  przypadku ZS gdzie odkryto nagle, ze dieslem daje sie jezdzic.
                  Standardowa moc silnika 1.4 na poczatku lat 90 tych, to bylo 60 KM (np. golf),
                  obecnie ma juz 90KM (sa tez inne przyklady reno, pezo itd). Daje to przyrost
                  mocy rzedu 50% przy nizszym spalaniu.

                  --
                  Pozdrawiam,

                  Frank
                  • niknejm Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 17:34
                    franek-b napisał:

                    >
                    > > A ZI nie podkręcił nic...
                    >
                    > Nieprawda.
                    > Silniki ZI sa caly czas ulepszane, tylko nie trabi sie o tym tak jak w
                    > przypadku ZS gdzie odkryto nagle, ze dieslem daje sie jezdzic.
                    > Standardowa moc silnika 1.4 na poczatku lat 90 tych, to bylo 60 KM (np.
                    > golf),

                    ...czy Astra.

                    > obecnie ma juz 90KM (sa tez inne przyklady reno, pezo itd). Daje to przyrost
                    > mocy rzedu 50% przy nizszym spalaniu.

                    Fakt. No i przy znacznie ostrzejszych normach emisji spalin.
                    10 lat temu nikt nie marzył o osignięciu 120KM z litra pojemności (silniki
                    wolnossące) czy 200KM z litra (silniki doładowane) w autach seryjnych - a takie
                    samochody benzynowe jeżdżą po drogach i spełniaja obecne, wyśrubowane normy
                    emisji spalin.

                    Pzdr
                    Niknejm
                    • franek-b Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 26.01.05, 22:22

                      > Fakt. No i przy znacznie ostrzejszych normach emisji spalin.
                      > 10 lat temu nikt nie marzył o osignięciu 120KM z litra pojemności (silniki
                      > wolnossące) czy 200KM z litra (silniki doładowane) w autach seryjnych - a
                      takie
                      >
                      > samochody benzynowe jeżdżą po drogach i spełniaja obecne, wyśrubowane normy
                      > emisji spalin.

                      A o tym nie pomyslalem:-) jakos ochrona srodowiska laskawiej obchodzi sie z
                      dieslami, zdaje sie, ze teraz wezma im sie do d..y.
                      Wracajac do benzynek, to wystarczy wziasc zwyklego silnik 1.8 z golfa.
                      z roku np.
                      1995 rok w golfie wersja GT mial 90 KM,
                      1997 debiut passata silnik 1.8 by vw mial 125 KM w wersji wolnossacej, w wersji
                      turbo 150 KM
                      1998 debiut audi tt silnik ten ma 180 KM, w wersji mocniejszej 225 KM
                      2005 silnik ten wciaz montowany u audi 163 KM...

                      Benzyna
                      jeden producent, jedna pojemnosc skokowa, przyrost mocy 250%.
                      Diesel
                      68KM sdi vs 150KM tdi, obydwa vw, przyrost mocy max 150%

                      Gdzie wiec ten wielki skok skoro wraz z czasem przyrost mocy w benzynie jest
                      wiekszy?

                      --
                      Pozdrawiam,

                      Frank
                      • Gość: Woj Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu IP: 62.29.254.* 26.01.05, 22:41
                        > 1995 rok w golfie wersja GT mial 90 KM,
                        > 1997 debiut passata silnik 1.8 by vw mial 125 KM w wersji wolnossacej, w
                        wersji
                        >
                        > turbo 150 KM

                        Zauwaz, ze szybko wycofano sie z silnika 125KM - po prostu to nieudana
                        konstrukcja. Ratujac sie dolozono mu turbo i przypadkiem stworzono jeden z
                        lepszych silnikow doladowanych w tej klasie pojemnosci.

                        > 1998 debiut audi tt silnik ten ma 180 KM, w wersji mocniejszej 225 KM
                        > 2005 silnik ten wciaz montowany u audi 163 KM...

                        Jest jeszcze jedna wersja tego silnika w Audi - 190 KM

                        > Benzyna
                        > jeden producent, jedna pojemnosc skokowa, przyrost mocy 250%.

                        Wg moich obliczen to 80% (125 vs 225) - liczac te same konstrukcje 5V
                        Silnik 90 KM to stara konstrukcja i raczej nie mozna jej brac do takiego
                        porownania (skoro ponizej porownujesz diesle SDI i TDI z tego samego
                        typoszeregu)

                        > Diesel
                        > 68KM sdi vs 150KM tdi, obydwa vw, przyrost mocy max 150%

                        Od jakiegos czasu jest juz 1.9 TDI 160KM (np. Seat)

                        Policzmy zatem.... Wyszlo mi... 150% przyrostu mocy (64 vs 160)


                        > Gdzie wiec ten wielki skok skoro wraz z czasem przyrost mocy w benzynie jest
                        > wiekszy?

                        Ja zaobserwowalem zupelnie odwrotne wyniki...
                        • franek-b Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 27.01.05, 11:55
                          Manipulujesz danymi, zastosuje Twoja technike.

                          > > Diesel
                          > > 68KM sdi vs 150KM tdi, obydwa vw, przyrost mocy max 150%
                          >
                          > Od jakiegos czasu jest juz 1.9 TDI 160KM (np. Seat)
                          >
                          > Policzmy zatem.... Wyszlo mi... 150% przyrostu mocy (64 vs 160)

                          Odrzucamy sdi (w koncu poza korpusem silnika pozostale elementy sa inne). Mamy
                          wiec na starcie 90KM tdi vs. 160KM seat (wg Twoich slow).
                          Przyrost mocy 80%...

                          > Ja zaobserwowalem zupelnie odwrotne wyniki...

                          Nie wiem co zaobserwowales (chcac byc szczerym). Generalnie nie zmienia to
                          wymowy, ze dolozenie turbo 'reanimowalo' diesla, a postep jest w benzynach taki
                          sam (a moze wiekszy, jesli wezmiemy pod uwage emisje spalin, ilosc spalanego
                          paliwa - moje pierwsze auto reno 5 turbo palilo min. 13l/100km (miasto
                          18l/100km), a mialo 105 KM... disiaj trzeba miec w benzynie min. 250 KM by tyle
                          auto palilo).

                          --
                          Pozdrawiam,

                          Frank
                          • jarek-44 Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 27.01.05, 12:33
                            franek-b napisał:

                            > moje pierwsze auto reno 5 turbo palilo min. 13l/100km (miasto
                            > 18l/100km), a mialo 105 KM... disiaj trzeba miec w benzynie min. 250 KM by
                            > tyle auto palilo).

                            Poważnie. Wybacz, ale trzy lata temu jeżdżąc Xantią 2,0i 16V 136 KM (silnik ZI
                            atmosferyczny BEZ turbo) w ruchu miejskim notowałem spalanie na poziomie...
                            13l. Na trasie potrafiła spalić "nawet" ciut poniżej 10l / 100km.
                            • franek-b Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 27.01.05, 22:08
                              > Poważnie. Wybacz, ale trzy lata temu jeżdżąc Xantią 2,0i 16V 136 KM (silnik
                              ZI
                              > atmosferyczny BEZ turbo) w ruchu miejskim notowałem spalanie na poziomie...
                              > 13l. Na trasie potrafiła spalić "nawet" ciut poniżej 10l / 100km.

                              OK wybaczam;-) tyle to jeszcze niedawno palilo auto o mocy ok. ~60-70 KM.
                              Dla porownania, kolega jezdzi passatem kombi 1.8T mowi ze pali mu 10l, tyle
                              samo co jego poprzednie auto... skoda felicja kombi:-)
                              Dla przeciwwagi mojemu ojcu avensis 1.8 model 2003 pali srednio 6,5 (90%
                              trasa) - przebiegi roczne ok. 40k km.

                              hmm i jak to w dyskusji o dieslu, znow piszemy o kosztach...

                              --
                              Pozdrawiam,

                              Frank
                              • jarek-44 Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 28.01.05, 12:04
                                franek-b napisał:

                                > OK wybaczam;-)

                                Dziękuję Łaskawco ;-)))

                                > Dla porownania, kolega jezdzi passatem kombi 1.8T mowi ze pali mu 10l, tyle
                                > samo co jego poprzednie auto... skoda felicja kombi:-)

                                Pod moją nogą taki sedanik po mieście trzymał normę 15l.

                                > Dla przeciwwagi mojemu ojcu avensis 1.8 model 2003 pali srednio 6,5 (90%
                                > trasa) - przebiegi roczne ok. 40k km.

                                Nie wiem jak jeździ Twój ojciec, ale dla Ave przy jego masie z 2,0 D4D średnia
                                spalania to 8-8,5 l. /ropy oczywiście/

                                > hmm i jak to w dyskusji o dieslu, znow piszemy o kosztach...

                                Nie o różnych upodobaniach ;-)))
                                • franek-b Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 29.01.05, 21:47
                                  > Pod moją nogą taki sedanik po mieście trzymał normę 15l.

                                  To jest kombi i kolega tez nie ma lekkiej nogi.

                                  > Nie wiem jak jeździ Twój ojciec, ale dla Ave przy jego masie z 2,0 D4D
                                  średnia
                                  > spalania to 8-8,5 l. /ropy oczywiście/

                                  Tez nie wiem jak to robi, ale tyle mu wychodzi...

                                  > Nie o różnych upodobaniach ;-)))

                                  zeby nie bylo, ze zawsze staje okoniem, OK zgadzam sie;-)

                                  --
                                  Pozdrawiam,

                                  Frank
                          • Gość: Woj Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu IP: 62.29.254.* 28.01.05, 21:02
                            Jakie manipulacje????
                            Sam niezle kombinujesz danymi....

                            Dlaczego odrzucamy SDI, skoro sam uzyles do porownania 1.8 125 KM BEZ TURBO i
                            porownales do najmocniejszego 1.8T???
                            Manipulacja?
                            Porownaj zatem 1.8T 150KM i 1.8T 225 KM. Ile bedzie procent?

                            Reanimacja?? Przeciez wyraznie napisalem, ze dolozenie turbo do 1.8 reanimowalo
                            tego nieudanego 20 zaworowego strucla. I to reanimowalo baaardzo skutecznie.

                            Spalanie?
                            SDI pali niewiele mniej od ponad dwukrotnie mocniejszego TDI, przy dynamice
                            nieporownywalnej.
                            • franek-b Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 29.01.05, 21:56
                              > Jakie manipulacje????
                              > Sam niezle kombinujesz danymi....

                              ???

                              > Dlaczego odrzucamy SDI, skoro sam uzyles do porownania 1.8 125 KM BEZ TURBO i
                              > porownales do najmocniejszego 1.8T???

                              Teza byla wg mnie jasna: diesle dokonaly wielkiego skoku technicznego i
                              jakosciowego gdy benzynowe nie (w ciagu ostatnich ok. 15 lat).
                              Przedstawilem postep na podstawie silnikow jednego producenta, jednej
                              pojemnosci. Zaweziles do jednego typoszeregu, choc nie wiem dlaczego. Dokonalem
                              podobnego zabiegu z Twoim przykladem.

                              > Reanimacja?? Przeciez wyraznie napisalem, ze dolozenie turbo do 1.8
                              reanimowalo
                              >
                              > tego nieudanego 20 zaworowego strucla. I to reanimowalo baaardzo skutecznie.

                              Nie bede wchodzil w dyskusje na temat 1.8 vw. Jak pamieta jednak, ze silnik ten
                              pojawil sie od razu wprowadzono w 2 wersjach (atmosf. i turbo), debiut byl w
                              passacie. Potem wycofano ten silnik z oferty passata, co nie przeszkadalo
                              sprzedawa ten silnik (atmosf.) w audi, a do dzis jest w ofercie seata...

                              --
                              Pozdrawiam,

                              Frank
                    • jarek-44 Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 27.01.05, 10:23
                      niknejm napisał:

                      > 10 lat temu nikt nie marzył o osignięciu 120KM z litra pojemności (silniki
                      > wolnossące) czy 200KM z litra (silniki doładowane) w autach seryjnych - a
                      takie
                      >
                      > samochody benzynowe jeżdżą po drogach i spełniaja obecne, wyśrubowane normy
                      > emisji spalin.

                      Nik,

                      znowu bawimy się słowami. Nie pisałem o autach produkowanych SERYJNIE, tylko o
                      autach POPULARNYCH. Przy ZS autami POPULARNYMI są silniki z turbiną (parametr
                      udziału nowych aut turboZS w sprzedaży całości ZS), podczas gdy przy ZI
                      silników z turbo do POPULARNYCH BYM NIE ZALICZYŁ, z tego powodu, że ich udział
                      w całości sprzedawanych ZI stanowi...? No ile?

                      120 KM z 1l silnika atmosferycznego. OK. Super. Ile POPULARNYCH i MASOWYCH aut
                      posiada takie silniki?

                      Prywatne pytanko: Dlaczego, skoro turboZI są takie super, to sam nimi nie
                      jeździsz? Stałby się wtedy niezaprzeczalnie bardziej POPULARNY. ;-)))

                      Nadal uważam, że:
                      1. to nie miejsce na rozważanie tej kwestii,
                      2. diesle są do d..y.

                      Pozdr
                      • niknejm Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 27.01.05, 15:31
                        jarek-44 napisał:

                        > Nik,
                        >
                        > znowu bawimy się słowami. Nie pisałem o autach produkowanych SERYJNIE, tylko
                        > o autach POPULARNYCH.

                        Popularne to jest w PL Tico i Fabia. A Lancerów i Imprez widziałem sporo np. w
                        UK.

                        > Prywatne pytanko: Dlaczego, skoro turboZI są takie super, to sam nimi nie
                        > jeździsz? Stałby się wtedy niezaprzeczalnie bardziej POPULARNY. ;-)))

                        To proste. Póki co osiągi auta z silnikiem atmosferycznym 1.8 169KM mi
                        wystarczaja, na razie więc samochodu nie zmieniam, tym bardziej że ma kilka
                        innych zalet (5 drzwi, dobra niezawodność, sporo miejsca, stosunkowo niskie
                        koszty).
                        Natomiast nie wykluczam zakupu (obok Accorda 2.4):
                        - Subaru Impreza WRX/STi
                        - Golf GTi 5D

                        Civica TypeR nie kupię, bo jest trzydrzwiowy :-(( A Civic 2.0 5D jest za
                        bardzo ugrzeczniony, jak dla mnie, i ma cenę bez sensu.

                        > Nadal uważam, że:
                        > 1. to nie miejsce na rozważanie tej kwestii,

                        Forum Auto-Moto, no nie? ;-)

                        > 2. diesle są do d..y.

                        Masz rację, jak zwykle :-)

                        Pzdr
                        Niknejm
                        • jarek-44 Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 28.01.05, 11:59
                          niknejm napisał:

                          > Popularne to jest w PL Tico i Fabia. A Lancerów i Imprez widziałem sporo np.
                          w
                          > UK.

                          Brakuje mi definicji słowa "sporo"? Np. 80% wszystkich aut ZI? Czy turboZI są
                          POPULARNE i MASOWE?

                          > To proste. Póki co osiągi auta z silnikiem atmosferycznym 1.8 169KM mi
                          > wystarczaja, na razie więc samochodu nie zmieniam,

                          ... co powoduje, że rozwiązania turboZI są mało POPULARNE i nie MASOWE.

                          Znowu dygresyjka - Sprawdzałeś jak jeździ 2,0 180 KM w C4? Spróbuj, może Cię
                          zaszkoczy...

                          > Forum Auto-Moto, no nie? ;-)

                          Wątek chyba miał być o Skodzie.

                          > Masz rację, jak zwykle :-)

                          Czuję się więc moralnym zwycięzcą /niezależnie co to oznacza/ ;-)))

                          ********************
                          Sygnaturek:
                          Pamiętaj, że nie ważne jest czy wygrywasz, czy przegrywasz... no chyba, że
                          przegrywasz ;-)))
                          • niknejm Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 31.01.05, 10:25
                            jarek-44 napisał:

                            > > Popularne to jest w PL Tico i Fabia. A Lancerów i Imprez widziałem sporo
                            > > np. w UK.
                            >
                            > Brakuje mi definicji słowa "sporo"? Np. 80% wszystkich aut ZI? Czy turboZI są
                            > POPULARNE i MASOWE?

                            A czy 80% wszystkich aut osobowych na drgach świata to TD? Nie? Więc w/g
                            Twojego kryterium, nie są popularne i masowe, tak więc nie istnieją. ;-)))

                            Przestań używać argumentów, które są naprawdę zabawne :-)

                            > > To proste. Póki co osiągi auta z silnikiem atmosferycznym 1.8 169KM mi
                            > > wystarczaja, na razie więc samochodu nie zmieniam,
                            >
                            > ... co powoduje, że rozwiązania turboZI są mało POPULARNE i nie MASOWE.

                            Co oznacza, że diesel bez turbo, to straszny muł, a z turbo przynajmniej W
                            MIARĘ to jeździ. I tak zresztą nie daje rady wolnossącym benzyniakom. Tymczasem
                            turbobenzyna wręcz 'lata' w porównaniu z dieslem :-)

                            > Znowu dygresyjka - Sprawdzałeś jak jeździ 2,0 180 KM w C4? Spróbuj, może Cię
                            > zaszkoczy...

                            Citroena C4 na pewno nie kupię. Nie mam abonamentu u laweciarza :-)

                            > Czuję się więc moralnym zwycięzcą /niezależnie co to oznacza/ ;-)))

                            Niezwykle mnie to cieszy. Miło mi, że poczułeś się lepiej. Masz przecież takie
                            smutne 'życie motoryzacyjne' jeżdżąc dieslem ;-))))

                            Pzdr
                            Niknejm
                              • niknejm Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 31.01.05, 15:42
                                klemens1 napisał:

                                > > Co oznacza, że diesel bez turbo, to straszny muł, a z turbo przynajmniej
                                > > w MIARĘ to jeździ. I tak zresztą nie daje rady wolnossącym benzyniakom.
                                >
                                > Wolnossący benzyniak poniżej 5000 rpm to dopiero muł!

                                Chyba się 'ciutek' zagalopowałeś :-)
                                A jeśli o to chodzi, to:
                                motor.terra.es/motor/pruebas/c_nuestros.cfm?id=MOT2118
                                80-120 na V biegu dla Ibizy 1.9SDi to... 21.77s. Golf V 2.0FSI (cięższy
                                samochód) ma około 13 sekund:
                                moto.prx.pl/index/volkswagen,golf+v,wersja_silnikowa,4r8u7yfv.php
                                I ty twierdzisz, że wolnossący benzyniak jest bardziej mulasty od wolnossącego
                                diesla na niskich obrotach? ROTFL.

                                Pzdr
                                Niknejm
                                • klemens1 Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu 31.01.05, 20:41
                                  > > Wolnossący benzyniak poniżej 5000 rpm to dopiero muł!
                                  >
                                  > Chyba się 'ciutek' zagalopowałeś :-)
                                  > A jeśli o to chodzi, to:
                                  > 80-120 na V biegu dla Ibizy 1.9SDi to... 21.77s. Golf V 2.0FSI (cięższy
                                  > samochód) ma około 13 sekund:
                                  > I ty twierdzisz, że wolnossący benzyniak jest bardziej mulasty od
                                  wolnossącego
                                  > diesla na niskich obrotach? ROTFL.

                                  Zupełnie zapomniałem że należy brać pod uwagę popularne samochody.
                                  Rzeczywiście, jak weźmiemy popularną u nas starą Mazdę 626 2.0D (75KM) i Hondę
                                  S 2000, o którą się potykam jak przechodzę koło dowolnego parkingu, to nie ma
                                  wątpliwości: benzyniak całkiem dobrze zbiera się z niskich obrotów.

                                  Niknejmie, czy podejmujesz się udowodnienia, że Murzyn jest biały, a "biały"
                                  jest czarny? Podpowiem: porównaj takiego Michaela Jacksona z Lepperem.
                                  Nie ma to jak reprezentatywna próba - pamiętaj!

                                  --
                                  www.prawojazdy.com.pl/display.php?site=79#d1
                            • Gość: Woj Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 31.01.05, 15:11
                              Czasy na 1/4 mili (pierwszy to ET+RT, drugo samo ET)

                              Popatrz sobie na czasy diesli... Dalej bedziesz twierdzil ze one jakos jezdza.
                              Dla wyjasnienia tu rowniez benzynek seryjnych nie ma.

                              1006 Skold Jonas Lancia Delta OUTLAW 11.669 10.947
                              254 Kamiński Karol Porsche 911 GT2 MAXI 11.713 11.523
                              1 Oziębło Arkadiusz Audi S4 VTG Killer MAXI 11.8 11.344
                              1006 Skold Jonas Lancia Delta OUTLAW 11.827 11.278
                              1006 Skold Jonas Lancia Delta OUTLAW 11.865 10.903
                              3 Dobrowolski Piotr Toyota Supra MAXI 11.923 11.506
                              1 Oziębło Arkadiusz Audi S4 VTG Killer MAXI 11.943 11.661
                              254 Kamiński Karol Porsche 911 GT2 MAXI 11.972 11.385
                              56 Szybiński Albert Audi S2 APM TURBO PLUS 12.054 11.66
                              3 Dobrowolski Piotr Toyota Supra MAXI 12.075 11.649
                              56 Szybiński Albert Audi S2 APM TURBO PLUS 12.102 11.735
                              56 Szybiński Albert Audi S2 APM TURBO PLUS 12.148 11.955
                              254 Kamiński Karol Porsche 911 GT2 MAXI 12.165 12.004
                              254 Kamiński Karol Porsche 911 GT2 MAXI 12.165 11.731
                              1 Oziębło Arkadiusz Audi S4 VTG Killer MAXI 12.217 11.874
                              676 Walewski Artur Chevrolet Corvette MAXI 12.246 12.118
                              254 Kamiński Karol Porsche 911 GT2 MAXI 12.247 11.826
                              56 Szybiński Albert Audi S2 APM TURBO PLUS 12.285 11.854
                              254 Kamiński Karol Porsche 911 GT2 MAXI 12.304 11.939
                              48 Lewicki Artur Mistubishi Eclipse TURBO PLUS 12.306 11.921
                              267 Kretowicz Marcin Chevrolet Corvetta MAXI 12.389 12.176
                              1 Oziębło Arkadiusz Audi S4 VTG Killer MAXI 12.409 12.011
                              267 Kretowicz Marcin Chevrolet Corvetta MAXI 12.459 12.081
                              233 Garbarczuk Marek Dodge Viper RT 10 NXPolska MAXI 12.495 12.331
                              676 Walewski Artur Chevrolet Corvette MAXI 12.65 12.027
                              233 Garbarczuk Marek Dodge Viper RT 10 NXPolska MAXI 12.661 12.265
                              3 Dobrowolski Piotr Toyota Supra MAXI 12.698 12.05
                              48 Lewicki Artur Mistubishi Eclipse TURBO PLUS 12.742 12.266
                              48 Lewicki Artur Mistubishi Eclipse TURBO PLUS 12.748 12.476
                              227 Kuleta Grzegorz Chevrolet Corvette MAXI 12.792 12.427
                              521 Tuzimski Maciej Chevrolet Corvette MAXI 12.795 12.477
                              48 Lewicki Artur Mistubishi Eclipse TURBO PLUS 12.81 12.434
                              13 Jarczewski Jakub Audi A4 TURBO PLUS 12.849 12.475
                              628 Stefaniak Tomasz OPEL CORSA GEKO TURBO 12.873 12.35
                              56 Szybiński Albert Audi S2 APM TURBO PLUS 12.889 12.54
                              628 Stefaniak Tomasz OPEL CORSA GEKO TURBO 12.904 12.523
                              743 Nowak Piotr BMW 325TiC MAXI 12.909 12.476
                              743 Nowak Piotr BMW 325TiC MAXI 12.92 12.46
                              676 Walewski Artur Chevrolet Corvette MAXI 12.948 12.232
                              3 Dobrowolski Piotr Toyota Supra MAXI 12.951 12.486
                              267 Kretowicz Marcin Chevrolet Corvetta MAXI 13.035 12.853
                              521 Tuzimski Maciej Chevrolet Corvette MAXI 13.051 12.419
                              227 Kuleta Grzegorz Chevrolet Corvette MAXI 13.125 12.917
                              462 Sienkiewicz Piotr Honda Civic TURBO 13.126 12.546
                              676 Walewski Artur Chevrolet Corvette MAXI 13.18 12.526
                              127 Mielcarek Xawery Opel Astra PROFI 13.184 13.153
                              13 Jarczewski Jakub Audi A4 TURBO PLUS 13.185 12.611
                              628 Stefaniak Tomasz OPEL CORSA GEKO TURBO 13.188 12.506
                              59 Gołos Dominik Honda Integra TURBO 13.209 12.786
                              267 Kretowicz Marcin Chevrolet Corvetta MAXI 13.23 13.02
                              127 Mielcarek Xawery Opel Astra PROFI 13.236 12.66
                              628 Stefaniak Tomasz OPEL CORSA GEKO TURBO 13.284 12.534
                              59 Gołos Dominik Honda Integra TURBO 13.286 12.823
                              119 Ponulak Jan Pontiac Formula MAXI 13.334 12.876
                              676 Walewski Artur Chevrolet Corvette MAXI 13.352 13.127
                              119 Ponulak Jan Pontiac Formula MAXI 13.368 12.741
                              918 Hornung Luiza Subaru Impreza TURBO PLUS 13.372 12.737
                              304 Kowalski Paweł Porsche 964 PROFI PLUS 13.375 13.026
                              267 Kretowicz Marcin Chevrolet Corvetta MAXI 13.407 13.053
                              462 Sienkiewicz Piotr Honda Civic TURBO 13.432 12.802
                              393 Olszewski Dariusz Ford Mustang SVT Cobra MAXI 13.437 13.179
                              13 Jarczewski Jakub Audi A4 TURBO PLUS 13.457 12.999
                              462 Sienkiewicz Piotr Honda Civic TURBO 13.476 13.052
                              304 Kowalski Paweł Porsche 964 PROFI PLUS 13.536 13.292
                              59 Gołos Dominik Honda Integra TURBO 13.622 13.362
                              516 Majewski Tadeusz Nissan 300ZX MAXI 13.684 13.513
                              245 Wisniewski Albert Opel Kadett 2.0 16V TURBO 13.699 13.584
                              838 Pilch Marcin BMW M3 PROFI PLUS 13.71 13.581
                              1015 Stasiński Rafał Nissan 300 ZX MAXI 13.711 13.302
                              838 Pilch Marcin BMW M3 PROFI PLUS 13.742 13.565
                              393 Olszewski Dariusz Ford Mustang SVT Cobra MAXI 13.746 13.41
                              127 Mielcarek Xawery Opel Astra PROFI 13.757 13.204
                              13 Jarczewski Jakub Audi A4 TURBO PLUS 13.757 13.329
                              244 Karałow Witold Honda INTEGRA R PROFI 13.776 13.635
                              1015 Stasiński Rafał Nissan 300 ZX MAXI 13.781 13.562
                              918 Hornung Luiza Subaru Impreza TURBO PLUS 13.801 13.181
                              786 Mitoraj Tomasz Honda CRX Vtec PROFI 13.813 13.768
                              30 Krawczyk Piotr Audi S2 TURBO PLUS 13.818 13.619
                              21 Stolarski Bartosz NIssan 200SX TURBO PLUS 13.828 13.365
                              304 Kowalski Paweł Porsche 964 PROFI PLUS 13.83 13.397
                              521 Tuzimski Maciej Chevrolet Corvette MAXI 13.85 13.415
                              1012 Sucharski Marek Fiat Uno MINI PLUS 13.86 13.525
                              127 Mielcarek Xawery Opel Astra PROFI 13.862 13.348
                              245 Wisniewski Albert Opel Kadett 2.0 16V TURBO 13.868 13.602
                              838 Pilch Marcin BMW M3 PROFI PLUS 13.878 13.74
                              1012 Sucharski Marek Fiat Uno MINI PLUS 13.889 13.527
                              244 Karałow Witold Honda INTEGRA R PROFI 13.91 13.588
                              786 Mitoraj Tomasz Honda CRX Vtec PROFI 13.918 13.709
                              432 Kordus Jacek Renault 5 MINI PLUS 13.922 13.586
                              304 Kowalski Paweł Porsche 964 PROFI PLUS 13.944 13.432
                              954 Błaszkiewicz Zbigniew BMW M3 PROFI PLUS 13.963 13.578
                              244 Karałow Witold Honda INTEGRA R PROFI 13.981 13.947
                              227 Kuleta Grzegorz Chevrolet Corvette MAXI 14.007 13.683
                              318 Pietryka Cezary Opel Vectra 2.5 Turbo TURBO 14.055 13.803
                              307 Barski Michał Renault Clio TURBO 14.059 13.869
                              245 Wisniewski Albert Opel Kadett 2.0 16V TURBO 14.062 13.844
                              838 Pilch Marcin BMW M3 PROFI PLUS 14.097 13.951
                              260 Żyła Krzysztof Chevrolet Camaro TURBO PLUS 14.113 13.616
                              918 Hornung Luiza Subaru Impreza TURBO PLUS 14.123 13.481
                              30 Krawczyk Piotr Audi S2 TURBO PLUS 14.132 13.692
                              244 Karałow Witold Honda INTEGRA R PROFI 14.152 14.009
                              918 Hornung Luiza Subaru Impreza TURBO PLUS 14.205 13.755
                              260 Żyła Krzysztof Chevrolet Camaro TURBO PLUS 14.215 13.463
                              1 Oziębło Arkadiusz Audi S4 VTG Killer MAXI 14.215 13.905
                              770 Damek Szymon VW Lupo CompSport DIESEL 14.227 13.968
                              247 Wilczek Bartosz Skoda Felicia DIESEL 14.233 13.795
                              56 Szybiński Albert Audi S2 APM TURBO PLUS 14.252 13.757
                              770 Damek Szymon VW Lupo CompSport DIESEL 14.278 13.933
                              487 Samp Dawid Honda Acura NSX PROFI PLUS 14.301 13.99
                              307 Barski Michał Renault Clio TURBO 14.31 13.73
                              516 Majewski Tadeusz Nissan 300ZX MAXI 14.328 14.091
                              989 Hordejuk Łukasz HONDA CIVIC TURBO 14.341 14.173
                              487 Samp Dawid Honda Acura NSX PROFI PLUS 14.344 13.996
                              770 Damek Szymon VW Lupo CompSport DIESEL 14.376 14.071
                              521 Tuzimski Maciej Chevrolet Corvette MAXI 14.376 14.059
                              741 Łukasiewicz Witold Mercedes 124, 500E MAXI 14.378 14.355
                              487 Samp Dawid Honda Acura NSX PROFI PLUS 14.382 14.085
                              39 Nasuciński Robert Ford Mustang GT MAXI 14.385 14.173
                              593 Cegłowski Filip BMW M3 PROFI PLUS 14.424 13.986
                              15 Piotrowski Marci
    • Gość: Sasza Re: Dlaczego na tym forum wysmiewacie sie ze Skod IP: *.cab15.ktln.starman.ee 26.01.05, 21:40
      Dzisiaj właśnie myślałem na ten temat. Sam czepiam sie Skody ale nie na forum.
      Traktuje to jako synonim nijakości samochodu.

      Rozumowanie miałem nastepujace.
      Na forum ścierają się dwie grupy. Pasjonaci motoryzacji i Ci którzy jeżdzą
      samochodami, dbaja o nie, interesują się motoryzacją, ale przede wszystkim
      licza koszty, korzysci, kupują jak jawięcej samochodu za włąsne pieniądze.

      Ci pierwsi maja nierealizowane marzenia, spełniaja się chcoiażby przez dyskusje
      na forum. Tymczasem użytkownik Skody jest szcześliwy, on Swoje marzenie kupił,
      chwali je sobie i wcale źle mu się nie jeździ. Co więcej właśnie Skoda wydaje
      najwięcej na reklame, i z samochodu praktycznego, taniego, powiedzmy
      optymalnego na nasze warunki kreuje obiekt marzeń, westchnień.
      IMHO to własnie podstawa konfliktu. Osobiście wolałbym napadać na Deawoo, które
      chiało mieć analogiczną pozycje rynkową. Obydwie marki probują podnieść klase
      samochodu przez śmieszne atrapy chłodnicy, obydwie na wzór Mercedesa do
      wyposażenia standardowego wpisują takie pozycje jak: pasy bezpieczeństwa,
      podświetlenie kabiny, podłokietnik dzwiach, dwukolorowe wnętrze, itp.

      Myślę że spokojnie można jeszcze dodać takei aspekty jak uzasadnione wku..enie
      że to nie VW zainwestował dekade temu w Polsce, że to Kulczyk sprowadza Skody,
      że Skoda ma wymarzone TDI, że ubezpieczenie jest w stałej niskiej cenie za
      pierwszy rok.

      każdy model Skody trudno pozycjonować ze względu na przerost nadwozia.
      Najlepszym kwaitkiem był test, chyba "AUTO Świat" 8 kompaktów i Octavia. Szły
      łeb w łeb, ale Octavia załatwiła je bagażnikiem. Tylko że nikt nie wstawił 307
      sedan, Corolli sedan, itp. 8 hatchbacków o Octavia.

      Kurcze, biorą sprawdzone podwozie, robią do tego nierzucajace sie w oczy trochę
      dostojne nadwozie, odpowiednio reklamują, niechcą za to dużo i w efekcie mają
      dobry produkt przy małym wysiłku. Faktycznie wkurzajace. Wystarczajacy powód
      aby niechcieć takiego produktu prowadzić.

      Dla mnie wystarczający.
      Sasza.
    • Gość: loop Dlatego ze 'ktos' probuje nam powiedziec.... IP: 62.29.248.* 31.01.05, 17:09
      ...ze skoda to 'nowoczesny' samochod. Tymczasem jest to imitacja i jako taka
      nie moze uzurpowac sobie prawa do 'wspanialego, nowoczesnego samochodu'.

      Jesli wiec uswiadomisz sobie fakt ze Skoda to nieudolne nasladowanie (podobnie
      jak wszystkie te KIA, Daewoo i inne badziewia...) to zrozumiesz smiesznosc
      reklam typu 'ostrzeze cie o przeszkodzie zblizajacej sie do samochodu' :-)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się