• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Ile waży jeden litr paliwa? Dodaj do ulubionych

  • IP: *.interecho.com / 192.168.4.* 13.06.02, 22:10
    Konkretnie chodzi mi o benzyne, ale ON też może być jak ktoś wie.
    Pytanie wzięło się stąd, że samochód subiektywnie lepiej przyspiesza z
    pasażerem na pustym baku niż bez pasażera ale zatankowany do pełna.

    pozdr
    • Gość: Marek IP: *.atlanta-48-49rs.ga.dial-access.att.net 13.06.02, 22:19
      Jak moze zauwazyles benzyna jest lezejsza od wody. Z tego wynika ze litr
      benzyny wazy mniej niz 1 kg. Czyli:
      - albo masz bardzo lekkich pasazerow
      - albo masz olbrzymi zbiornik paliwa
      - albo masz przytkany odpowietrznik w korku wlewu paliwa
    • Gość: Wojtek IP: 213.134.142.* 14.06.02, 08:58
      benzyna - 0,73 do 0,77 kg/dm3, ON - 0,83 do 0,855 kg/dm3.
      Pozdrowienia
      • Gość: ryjek IP: 62.89.77.* 14.06.02, 09:27
        To uzasadnione. Pasażer waży np. 80 kilo i siedzi na przednim fotelu, a zatem
        raczej bliżej przodu samochodu - jeśli samochód ma przedni napęd to jest to
        korzystniejsze dla tzw. środka ciężkości i samochód lepiej przyspiesza. Bak ma
        pojemność np. 65 litrów, więc benzyna waży jakieś 60 kilo i jest usytuowana tuż
        przed tylną osią i samochód z przednim napędem musi to "uciągnąć".
        • Gość: marlesz IP: *.interecho.com / 192.168.4.* 14.06.02, 10:25
          Szczerze mówiąc to zawsze myślałem, ze 1 litr benzyny jest cięższy niż 1kg,
          także mnie trochę zdziwiliście. No ale teraz jestem odrobinę mądrzejszy :). A
          samochód rzeczywiście ma przedni napęd wiec Ryjek całkiem logicznie to
          wykombinowałeś.

          pozdr
          • Gość: Lennon IP: *.toya.net.pl / 10.0.215.* 14.06.02, 10:54
            A co on takiego mondrego wykombinowal, szkoda nawet komentowac. Za chwile
            bedzie mialo znaczenie po ktorej stronie siedzi kierowca.
          • Gość: Staruch IP: *.fys.sdu.dk 14.06.02, 11:45
            Gość portalu: marlesz napisał(a):

            > Szczerze mówiąc to zawsze myślałem, ze 1 litr benzyny jest cięższy niż 1kg,
            > także mnie trochę zdziwiliście. No ale teraz jestem odrobinę mądrzejszy :). A
            > samochód rzeczywiście ma przedni napęd wiec Ryjek całkiem logicznie to
            > wykombinowałeś.
            >
            > pozdr

            Wiem ,ze popularne jest nieuctwo, a wiedza to wstyd, ale o tym ile wazy benzyna i
            nafta ja sie uczylem w szostej(!) klasie szkoly podstawowej!!!
            • Gość: marlesz IP: *.interecho.com / 192.168.4.* 14.06.02, 11:54
              Gość portalu: Staruch napisał(a):

              > Wiem ,ze popularne jest nieuctwo, a wiedza to wstyd, ale o tym ile wazy benzyna
              > i
              > nafta ja sie uczylem w szostej(!) klasie szkoly podstawowej!!!

              Dzięki za słowa otuchy - a skąd wiesz czy ja skończyłem 6 klasę już???
              Pracujesz jako jasnowidz?

              pozdr
    • Gość: ziemek IP: 2.4.STABLE* / 10.1.114.* 14.06.02, 11:36
      a tak z ciekawości : wiecie , że litr rtęci waży 13,53 kg ???
      • 14.06.02, 12:04
        Gość portalu: ziemek napisał(a):

        > a tak z ciekawości : wiecie , że litr rtęci waży 13,53 kg ???
        A na jakiej wysokości ?

      • Gość: Staruch IP: *.fys.sdu.dk 14.06.02, 12:14
        rtec?
        To tez bylo w 6. klasie.......
        • Gość: woku IP: *.warta-vita.com.pl 14.06.02, 13:22
          Staruch co ty z tą szóstą klasą?
          Czy innych klas nie pamiętasz?
          • Gość: Staruch IP: *.fys.sdu.dk 14.06.02, 13:28
            w szostej klasie w 1972 roku byla pierwszy raz fizyka i to wtedy sie tam
            przerabialo. teraz widac, robi sie w szkolach inne, madrzejsze rzeczy...
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.