Dodaj do ulubionych

Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu do

21.03.05, 10:48
np. do diesla 2.2 ? Ma prawie takie same parametry jak silnik z koncernu VW
2.0 TDi ,ale do niego oferują DSG ,a Honda nie ma szybkiego automatu . Nie
wiem jak idą Accordy z manualnymi skrzyniami ,ale wydaje mi się ,że sprzedaż
wzrosła by gdyby ,Honda dała możliwosc wybory automatu ,jak np. w VW . Czy
istnieje możliwosc zamontowania DSG w Accordzie ? Jak myslicie ? Wtedy
zdecydowalbym sie na Accorda ,bo w Golfe nie podoba mi sie glosny silnik .
Czy takie bajery mozna zalatwic ?
Obserwuj wątek
    • gtrfreak Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 11:54
      Honda nie ma DSG - oferuje automaty z reczna zmiana, ale to nie jest to to samo
      co DSG. DSG jest skrzynia konwencjonalna tak samo jak SMG (BMW), MMT Toyoty
      albo Easytronic (i.e ma sprzeglo tyle ze operowane automatycznie) natomiast
      typowy automat nie ma sprzegla tylko tzw. torque converter. Honda postawila na
      skrzynie automatyczne z szybka zmiana biegow i opcja recznej zmiany (Euro
      Accord 2.4 czyli US Acura TSX) albo skrzynie CVT.
        • gtrfreak Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 13:27
          7G jest szybki tylko dlatego ze ma 7 biegow...spojrz na Forda (nie w Europie
          oczywiscie) poszedl droga zwiekszenia ilosci biegow - sporo Fordow w USA jest
          oferowanych teraz z 6 biegowa auto. Co do diesli i automatow - wiekszosc
          kupujacych w Europie woli diesle z manualem. Natomiast poza Europa Honda
          diesli raczej nie sprzedaje. W zwiaku z tym oferowanie takiego modelu nie
          mialoby sensu. Zgadzam sie ze automaty hondy nie sa az tak szybkie jak DSG, na
          pewno nie konkuruja z podobnymi konstrukcjami np. Nissana, ale w dalszym ciagu
          nie sa az takie zle - oczywiscie zignoruj oficjalne przyspeiszenia podawane
          przez Honde i popatrz na testy. Wez pod uwage ze DSG to konstrukcja VW, inne
          firmy swoje inaczej nazywaja, i troche inaczej to dziala. W chwili obecnej
          Honda i Nissan posuwaja sie bardziej w kierunku CVT, chociaz moze Nissan bedzie
          oferowal wlasna wersje SMG w nowym Skyline GTR - na razie oferuje w Japonii 8
          biegowy Exo CVT.
                • gtrfreak Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 15:57
                  Tak wiem o tym ale naleza do tego samego typu skrzyni tzw. sequential manual,
                  ktorej typowych przedstawicieli opisalem powyzej. Skrzynie dzielimy na
                  klasyczne manual, automatyczne (i.e. ze sprzeglem hydrokinetycznym), CVT, i
                  takie jak DSG albo SMG ktore uzywaja normalnego sprzegla ale bez koniecznosci
                  operowania tego sprzegla noga. Natomiast samo DSG jest produktem VW i w
                  zwiazku z tym w samochodzie innego producenta go nie uswiadczysz - jak na razie
                  nie zapowiada sie zeby Honda zostala czescia grupy VW. Natomiast instalacja
                  skrzyni VW w Hondzie jest praktycznie niemozliwe. Jak juz napisalem, Honda sie
                  w tego typu wynalazki jak na razie nie bawi. Toyota owszem, chociaz ich SMG
                  nie byl az taki rewelacyjny w MR2.

                  Jak chcesz maly primer na temat skrzyn to poczytaj sobie na www.autozine.org na
                  przyklad.

                  P.S. Jezeli mowimy o skrzyniach typu sequential to mowimy o SMG, DSG, Ferrari
                  etc. Wszystkie podchodza pdo ta grupe. Trezeba odroznic czy mowimy o skrzyni
                  DSG czy o skrzyni dzialajacej jak DSG (czyli sequential)- wydaje mi sie ze
                  autor watku mial jednak na mysli to drugie, poniewaz VW nikomu jak narazie tego
                  wynalazku nie sprzedal.
                    • gtrfreak Re: To, że się czegoś nie wie to jeszcze nie wsty 21.03.05, 21:47
                      Czego sie nie wie ? To ze DSG jest wylacznie stosowane przez VW jest
                      oczywiste, tak jaki i to ze nie mozna go miec w Hondzie, czego autor watku mogl
                      nie wiedziec. SMG ma jedno sprzeglo, DSG ma dwa - w dalszym ciagu jest to
                      unowoczesniona wersja skrzyni manual. W przeciwienstwie do np. CVT czy
                      klasycznego automtu z torque converter. DSG w Hondzie nie mozna miec , wiec
                      nie o to autorowi watku chodzilo - najpierw przyczytaj a potem komentuj. W tym
                      kontekscie odpowiadalem. Moze wg. ciebie inne koncerny uzywaja DSG ? Na razie
                      nie. Zapytaj autora watku czy chodzi mu o zautomatyzownay manual czy DSG
                      zamiast samemu zakladac z gory co mial na mysli a potem kogos bezpodstawnie
                      atakowac.
                      • szajsefadamnt Re: To, że się czegoś nie wie to jeszcze nie wsty 22.03.05, 09:11
                        To ,że DSG nie mozna miec w Accordzie ,czyli nie oferują tej skrzyni za
                        dopłatą ,to ja doskonale wiem . Moje pytanie było "czy można zamówic skrzynię
                        DSG w VW ,tak jak zamawia się każdą zwykłą częśc i włożyc ją do Accorda ?"
                        Drugie pytanie to "dlaczego tylko Mercedes,BMW,VW,Audi zauważyli ,że klienci
                        preferujący "leniwy" styl jazdy chcą ,aby osiągi ich samochodów nie odbiegały
                        od osiągów samochodów z manualną skrzynią ?"

                        • niknejm Re: To, że się czegoś nie wie to jeszcze nie wsty 22.03.05, 09:13
                          szajsefadamnt napisał:

                          > To ,że DSG nie mozna miec w Accordzie ,czyli nie oferują tej skrzyni za
                          > dopłatą ,to ja doskonale wiem . Moje pytanie było "czy można zamówic skrzynię
                          > DSG w VW ,tak jak zamawia się każdą zwykłą częśc i włożyc ją do Accorda ?"

                          Można, bo da się wszystko, nawet przerobić Malucha na Lambo. ;-)) Ale założę
                          się, że koszt takich przeróbek będzie kosmiczny :-))

                          > Drugie pytanie to "dlaczego tylko Mercedes,BMW,VW,Audi zauważyli ,że klienci
                          > preferujący "leniwy" styl jazdy chcą ,aby osiągi ich samochodów nie odbiegały
                          > od osiągów samochodów z manualną skrzynią ?"

                          Nie rozumiem pytania. Niższe spalanie i lepsze osiągi to chyba lepiej niż
                          wyższe spalanie i gorsze osiągi? ;-))

                          Pzdr
                          Niknejm
                        • gtrfreak Re: To, że się czegoś nie wie to jeszcze nie wsty 22.03.05, 10:48
                          1 - Pewnie ze mozna ale cena moze byc astronomiczna - dobrze zrobiony engine
                          swap to juz masa pieniedzy, a nie watpie ze VW liczy sobie za DSG raczej duzo.
                          Do tego nowy albo przeprogramowany komputer, przeprogramowanie komputera
                          skrzyni... moze byc duzo. Jak chesz miec lepsze osiagi znacznie tanszy moze
                          byc tuning silnika - turbo, wydech etc.

                          2 - Nie tylko BMW, Merc i Audi - jak pisalem wczesniej Toyota rowniez uzywa
                          SMG, do tego Aston Martin, Ferrari, Maserati, Alfa ma SeleSpeed, Toyota, Opel i
                          Saab maja manuale z elektroniznie kontrolowanym sprzeglem. Te ostatnie sa
                          najtanszym rozwiazaniem. Nissan koncentruje sie na CVT raczej niz w SMG/DSG
                          (jest liderem w tych akurat skrzyniach). Reszta woli wielobiegowe automaty z
                          recznym przelaczaniem, bo dla wiekszosci uzytkownikow to wystarcza - w
                          szczegolnosci na rynkach gdzie nie sprzedaja aut z mniejszymi silnikami wiec
                          moc odpowiednia juz jest - np. w Infinit G35 jest w podstawowej wersji 280 KM,
                          okolo 6s z 5 biegowym automatem a okolo 0.5 s wiecej z 6 biegowym manualem.
                          Jak ktos lubi rzucac biegami to kupuje sobie 6 biegowy manual. Do tego w
                          produkcji masowej skrzynia automatyczna z recznym przelaczaniem bedzie tansza
                          niz DSG albo SMG, przynajmniej na razie.

                          BTW DSG nie jest scisle mowiac produktem VW - jest montowany w VW, firma ktora
                          je robi to BorgWarner ktory nazywa te skrzynie DualTronic. Jednym z
                          potencjalnych problemow jest to ze DSG zmienia biegi w gore bardzo szybko (8 ms
                          w prownaniu do 80 ms dla BMW SMG) ale bardzo wolno w dol (do 600 ms w
                          porownaniu do 80-200 ms dla SMG).

                          Pozdr.
    • piemeltje Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 13:01
      > zdecydowalbym sie na Accorda ,bo w Golfe

      Accord vs Golf. Rzeczywiscie, dwie rownorzedne alternatywy, tylko ta skrzynia...

      Smiech na sali.

      > Ma prawie takie same parametry jak silnik z koncernu VW 2.0 TDi

      Chyba poprosze o podanie Twojej definicji slowa "prawie". :-D

      A tak powaznie, to moze i sa "niszowcy", ktorzy chca jezdzic Nonda z automatem,
      i nie chodzi o Jazza z CVT, ale zeby zaraz dla tak malej grupki rozkrecac
      produkcje...
      --
      Everyone is entitled to my opinion.
      • greenblack Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 13:46
        Przecież Golf posłużył tu tylko jako przykład, debilu. Passat i A4 też mają
        DSG.

        > A tak powaznie, to moze i sa "niszowcy", ktorzy chca jezdzic Nonda z
        automatem,
        > i nie chodzi o Jazza z CVT, ale zeby zaraz dla tak malej grupki rozkrecac
        > produkcje...

        Tym bardziej, że cała marka Honda to w Europie egzotyka.


        --
        "asd" o Octavii 1.9 dyzel: "Lekko dłubniesz i masz 200koni z takim momentem, że
        można pole orać".
      • jaki71 Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 13:57
        piemeltje napisała:

        > Accord vs Golf. -
        jedna alternatyw

        > Rzeczywiscie, dwie rownorzedne alternatywy,
        Gdzie ty tu widzisz druga alternatywe??

        > Smiech na sali.
        Zanim zaczniesz kogos wysmiewac zacznij od sprawdzenia w slowniku znaczenia
        slowa ALTERNATYWA i w jakiej skladni sie go uzywa.


        >
        >--
        Wow baby, wow. Leave the races to the horses.
    • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 18:08
      A dlaczego Honda nie oferuje sześciu cylindrów w klasie średniej tylko wciska
      kity o supremacji swojego gówienka 2.4 ? Dlaczego nie ma komputera?

      Bo japońce mają taką posraną politykę sprzedaży i tyle.

      Jeszcze do niedawna ksenonów też nie można było mieć więc jest jakiś postęp.

      To samo ciota-toyota. Ale ich sztrucle się dobrze sprzedają - bo to nie są
      samochody dla fanów jazdy tylko dla laików.

      Bez V6 nie ma jazdy.

        • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 18:53
          niknejm napisał:

          > szymizalogowany napisał:
          >
          > > Bez V6 nie ma jazdy.
          >
          > Patrz... A ja myślałem, że bez V12 co najmniej ;-))
          >
          > Pzdr
          > Niknejm

          Jak dla mnie w klasie średniej powinno być minimum V6, w klasie wyższej min.
          V8, a w luksusowych V8 albo V12.


          R4 to o kant dupy potłuc - do jakiś kompakcin się nadaje, a do Accorda który mi
          się tak podoba z wyglądu, że nie ma V6 to jest straszna lipa. Przez to nigdy go
          nie kupię jako używanego.
            • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 22:24
              > tylko, ze to r4 2.4 accorda jest trzy dlugosci przed twoim fun-size-mini v6,
              > Szymi. ojciec takim jezdzi, wiec wiem jak to chodzi. przejedz sie tym
              najpierw,
              >
              > a pozniej sie wypowiadaj.


              "fun-size-mini" hehe - tak jakby 2350 cmm to byla bardzo duzo a 1995 to
              przerazliwie malo :)))

              Jechałem 2.0 155 KM w nowym Accordzie - najzwyklejszy silnik o kiepskim dzwieku
              jak wszystkie R4 - 2.4 tym sie róznie że jest trochę mocniejszy.


              Pod jakim względem jest o 3 długości przed 2.0 V6 ?

              Mój silnik przed silnikiem Hodny jest o "dwie" długości pod względem dźwięku i
              kultury pracy.

              Lubię Hondę, i dlatego rozważam Accorda Coupe 3.0 V6 z 2000 - ale R4 na pewneo
              nie będę rozważał.

              Jak się twój tata przesiądzie kiedyś do (nowego) porządnego wózka z V6 to też
              już nie wróći do R4 - NIGDY! to niebo i ziemia.

              (nie mówiąc o R6 czy V8)
              • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 22:34
                bo 2 litry to troche malo jak na V6 (nie wspomne juz o 1.8, bo zdaje sie taki
                eksperyment mazda tez popelnila). nie uwazasz, ze gdyby to byly tak udane
                konstrukcje, jak twierdzisz, to by je produkowano do dzis w zmodyfikowanych
                formach? jak myslisz, dlaczego mazda wycofala sie z tak malych V6, a wiekszosc,
                o ile nie wszyscy producenci nigdy czegos takiego nie produkowali?

                nie gloryfikuj tak kultury pracy swojego motoru, bo o tym decyduje nie tylko
                liczba cylindrow, ale takze pojemnosc. moge sie zgodzic, ze w porownaniu z
                innymi 2.0 wypada korzystnie, ale jestem przekonany, ze 2.4 accorda pod tym
                wzgledem takze wyprzedza Twoje 2.0 V6
                • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 22:52
                  black.iron napisał:

                  > bo 2 litry to troche malo jak na V6 (nie wspomne juz o 1.8, bo zdaje sie taki
                  > eksperyment mazda tez popelnila). nie uwazasz, ze gdyby to byly tak udane
                  > konstrukcje, jak twierdzisz, to by je produkowano do dzis w zmodyfikowanych
                  > formach? jak myslisz, dlaczego mazda wycofala sie z tak malych V6, a
                  wiekszosc,
                  >
                  > o ile nie wszyscy producenci nigdy czegos takiego nie produkowali?


                  Produkuje takie silniki Lexus (2.0 R6), BMW (2.0 R6) i Jaguar (2.0 V6) a wiec
                  marki luksusowe.

                  Mazda jak i inni sie wycofali bo produkcja V6 jest znacznie drozsza niz
                  prostego R4.




                  >
                  > nie gloryfikuj tak kultury pracy swojego motoru, bo o tym decyduje nie tylko
                  > liczba cylindrow, ale takze pojemnosc.

                  Mozesz rozwinac ten temat? :)

                  moge sie zgodzic, ze w porownaniu z
                  > innymi 2.0 wypada korzystnie, ale jestem przekonany, ze 2.4 accorda pod tym
                  > wzgledem takze wyprzedza Twoje 2.0 V6

                  To zaczy ty mozesz byc przekonany ze ziemia jest plaska rowniez :)
                  • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 01:46
                    wszystko pieknie, tylko ze ten silnik BMW to w istocie 2.2, a nie 2.0, natomist
                    w nowym Lexusie IS maja zrezygnowac z 2.0 na rzecz 2.5 V6. pozostaje jescze
                    jaguar - jedyny - i tez z nieco wiekszym silnikiem, niz by sie wydawalo (2.1).
                    jakos, cholera, te male V6 nie moga sie przebic... ciekawe czemu:)
        • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 18:51
          wonnan.30 napisała:

          > Powiem ci kretynie, że twoje V6 to dopiero gó.. - mniejszych chyba nie robią,
          > a podniecasz się, jakbyś miał z 5.0 z biturbo. Twojego sztrucla objeżdżam R6,
          > który przy okazji ma lepszą kulturę pracy i mniej pali.

          Bęcwale,
          R6 może być - wszystko co ma min. 6 cylindrów w fałce albo w rzędzie może być.
          Rzędówka nawet lepsza.

          Ale R4 to się rzygać chce.

          _
      • wonnan.30 Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 22:24
        Masz rację - to V6 z k-sedesa jest o kant dupy potłuc. Silnik V potrzebuje
        większej pojemności i większej liczby cylindrów, inaczej wysiada przy rzędówce.
        Ja i tak wolę rzędowe silniki - lepsza kultura pracy, lepsze osiągi. A w czym
        jest takie boskie to twoje 2.0 V6? W małej pojemności? W małej mocy? W
        kiepskich osiągach>?
      • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 22:34
        kawszyn1 napisał:

        > taaaa, tylko ze honda z tym swoim "gownianym silniczkiem r4" bije to twoje v6
        > na glowe. moca, osiagami, a nawet elastycznoscia.
        >
        > P.S. a wiesz stary co to jest V-tec?


        Xedos 2.0 V6 144KM 0-100 8,6s
        Accord 2.0 R4 155KM 0-100 9,2s

        rzeczywiscie bije osiagami

        a moze Xedos a z tym samym silnikiem w wersji japonskiej 2.0 V6 160 KM ? (8,0s)

        Mazda w 1992 roku robila 2.0 160 KM a Honda dopiero w 2001 155 KM ???

        Poza tym przejedz sie tym i tym to poczujesz roznice
          • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 22:48
            wonnan.30 napisała:

            > 2.0 V6 to śmiech na sali, nie ośmieszaj się Szymigrubasku

            ja moge byc nieobiektywny wiec poczytaj to o xedosie:

            "The 2 litre V6 engine is absolutely stunning. It's so quiet, sounds superb at
            the top of the rev range and allows for superb mid range overtaking. As good a
            V6 engine as anything that the Germans have produced. Best thing about the car.

            The car is quieter and more refined than a BMW 318.

            This car is surprisingly quick - Beats the equivalent BMW, Audi, quicker than a
            Lexus IS200 Sport.
            "




            "Beautiful retro "junior Jaguar" styling which refuses to look dated,
            complemented by superb fit and finish of all the exterior parts.

            Tremendous high tech V6 engine pulls like a train from 2500 RPM and makes all
            the right noises without being intrusive in the cabin. These engines are also
            virtually bombproof, featuring a proper steel crankshaft and a split crank case
            design rather than flimsy conventional mains caps.

            Performance is excellent, 60mph coming up in a shade over 8 seconds up to a
            137mph maximum. Handling is generally good, although these cars do benefit from
            lowered sports springs.

            It oozes the feel of an "X Type" Jag and feels just as well built if not
            better.

            Fantastic engine, Mazda's Lexus!!!
            "



            "The smooth V6 provides very good motorway performance. V6 is almost inaudible
            when cruising around, and when driven hard it provides a refined engine note."

            "Superb V6 engine is the best thing about the car!"




            Moze miec slabe hamulce, malo miejsc z tylu, slaba widocznos cdo tylu ale
            silnik z xeda w tej klasie pojemnosci to sie moze rownac z 2.0 R6 z BMW, Lexusa
            IS czy 2.0 V6 z jaguara X-type.

            Jakies tam pierdziawki R4 Hondy czy inne to sobie mozna w dupe wlozyc.


            Po cos w koncy Lexus Jaguar czy BMW robia te 6 cylindrow - kazdy kto jezdzi
            l "szostka" to wie o czym mowie, a ci co pisza tutaj w tym watku i krytykuja to
            dzieci ktore o V6 slyszaly w TV :)
          • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 22:55
            black.iron napisał:

            > sorry misiu, ale w moim katalogu stoi wyraznie, ze przyspieszenie twej
            rakiety
            > wynosi 9,3 s
            >
            > oprocz tego dowiedzialem sie wlasnie, ze moment obrotowy tego "cuda" to
            ledwie
            > 170/5000!! to mozliwe? moze sie rabneli w druku?? bo, powiem ci, to wartosc
            > kompromitujaca jak na motor 2.0:)


            Jak dla mnie to jesli wyprzedze accorda 2.0 155 KM to moze miec i 30 Nm przy 10
            000 obr :)

            www.mazdaspeed.pl/modele/xedos6_tech.php
            • wahacz Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:03
              Rzeczywiscie slaby paramatrami ten V6 z Ksedosa.
              170 Nm przy 5000 to bardzo slaby wynik jak na 2 l
              dla porownania silnik PSA skonstruowany jakies 6 lat temu ma
              190 Nm przy 4100
              a Audi 2.0
              cos okolo 200 przy 4000 (to z pamieci).

              W starym autoswiecie przy tescie Ksedesa z tym silnikiem pisza o dobrej
              kulturze pracy ale o zawyzonych osiagach (producent 9.4 do 100 test 10.1 do 100)
              • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:05
                wahacz napisał:

                > Rzeczywiscie slaby paramatrami ten V6 z Ksedosa.
                > 170 Nm przy 5000 to bardzo slaby wynik jak na 2 l
                > dla porownania silnik PSA skonstruowany jakies 6 lat temu ma
                > 190 Nm przy 4100
                > a Audi 2.0
                > cos okolo 200 przy 4000 (to z pamieci).


                "The 2 litre V6 engine is absolutely stunning. It's so quiet, sounds superb at
                the top of the rev range and allows for superb mid range overtaking. As good a
                V6 engine as anything that the Germans have produced. Best thing about the car.

                The car is quieter and more refined than a BMW 318.

                This car is surprisingly quick - Beats the equivalent BMW, Audi, quicker than a
                Lexus IS200 Sport.
                "

                "Beautiful retro "junior Jaguar" styling which refuses to look dated,
                complemented by superb fit and finish of all the exterior parts.

                Tremendous high tech V6 engine pulls like a train from 2500 RPM and makes all
                the right noises without being intrusive in the cabin. These engines are also
                virtually bombproof, featuring a proper steel crankshaft and a split crank case
                design rather than flimsy conventional mains caps.

                Performance is excellent, 60mph coming up in a shade over 8 seconds up to a
                137mph maximum. Handling is generally good, although these cars do benefit from
                lowered sports springs.

                It oozes the feel of an "X Type" Jag and feels just as well built if not
                better.

                Fantastic engine, Mazda's Lexus!!!
                "

                "The smooth V6 provides very good motorway performance. V6 is almost inaudible
                when cruising around, and when driven hard it provides a refined engine note."

                "Superb V6 engine is the best thing about the car!"



                >
                > W starym autoswiecie przy tescie Ksedesa z tym silnikiem pisza o dobrej
                > kulturze pracy ale o zawyzonych osiagach (producent 9.4 do 100 test 10.1 do
                100
                > )

                Naucz sie czytac. Tamto 9,4 to automat.
                  • szymizalogowany dobra :) 21.03.05, 23:13
                    Przyznaje,

                    xedos6 to zajebiście kiepski sprzęt - ma zajebiśćie gó..any silnik nie wiadomo
                    po co wogle jakieś durne 6 cylindrów - accord R4 jest 100 razy lepszy i bierze
                    xeda spod swiatel jak chce :))))

                    Do tego jeszcze V6 xedosa ma gowniany dzwiek a accord R4 ma super rasowy gang
                    jak V8 (podobnie ma focus 1.8 ktorymjezdzilem i mial dziwiek jak 2.0 accorda
                    wiec z matematycznej zasady przechodnisoci Focus 1,8 tez ma gang jak V8)

                    wogle ten xedos to tez wyglada gorzej niz alfa 155 (i z zasady przechodniosci
                    gorzej niz fiat tempra, ktora to wyglada podobnie jak alfa 155)

                    xedosami jezdza polscy rednecks i dodatkowo xedos jest slabo spasowany


                    pzdr :)
            • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:06
              hm, ale jednak podejrzewam, ze twoj xedos, to nie wersja japonska, tylko
              europejska, a ta ma 9,3 s. bo chyba zes go sobie z japonii nie sporowadzil.

              wiec primo: wcale 2.0 accorda nie wyprzedzisz spod swiatel,a z taka roznica
              momentu (190 vs. 170) tymbardziej przy wyprzedzaniu odpadniesz w przedbiegach

              • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:08
                black.iron napisał:

                > hm, ale jednak podejrzewam, ze twoj xedos, to nie wersja japonska, tylko
                > europejska, a ta ma 9,3 s. bo chyba zes go sobie z japonii nie sporowadzil.


                o masz a ten Dalej swoje :))

                Nie umiesz czytac?
                Napisalei 8,65s do 100 dla wersji europejskiej - Eunos 500 tam nie podaja ale
                wiem skad inad ze ma 8s.

                8,6s sie zgadza z moimi pomiarami.

                9,4s to ma Xedos6 2.0 V6 w autmoacie (bardzo nedznym zreszta od forda ktorego
                nalezy unikac)

                > wiec primo: wcale 2.0 accorda nie wyprzedzisz spod swiatel,a z taka roznica
                > momentu (190 vs. 170) tymbardziej przy wyprzedzaniu odpadniesz w przedbiegach


                O masz i dalej swoje :)

                Udaje ze czytac nie umie hyhy

                Przeczytaj kurczaczku jeszcze raz tam jest 8,65s dla manuala europejskiego :)
                • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:19
                  wciaz nie czuje sie przekonany, poniewaz poronujac dane katalogowe jednak
                  accord jest szybszy. przytaczasz w odpowiedzi dane testowe, a te z natury
                  rzezcy wypadaja bardzo roznie. ktos tu napisal, ze w AŚ wyszlo 10,1 s. skad
                  wiesz, ktory jest blizszy prawdy? dane testowe mojego civica mieszcza sie w
                  przedziale 9,8 - 10,5 s.
                  a skad wiesz, jak dane testowe wypadaja dla accorda? mozliwe, ze komus wyjdzie
                  8.5 i co wtedy? innemu wypadna 9,5 s. i skad pewnosc, ze ten nizszy/wyzszy
                  wynik jest prawdziwy?
                  to co wiadomo na pewno, to ze accord ma zarowno wyzsza moc, jak i sporo wyzszy
                  moment, a te w duzym stopniu przekladaja sie na wyniki.
                  pomine kwestie, ze nowy accord jest duzo ciezszy od Xedosa.
                  • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:28
                    black.iron napisał:

                    > wciaz nie czuje sie przekonany, poniewaz poronujac dane katalogowe jednak
                    > accord jest szybszy. przytaczasz w odpowiedzi dane testowe, a te z natury
                    > rzezcy wypadaja bardzo roznie. ktos tu napisal, ze w AŚ wyszlo 10,1 s. skad
                    > wiesz, ktory jest blizszy prawdy? dane testowe mojego civica mieszcza sie w
                    > przedziale 9,8 - 10,5 s.
                    > a skad wiesz, jak dane testowe wypadaja dla accorda? mozliwe, ze komus
                    wyjdzie
                    > 8.5 i co wtedy? innemu wypadna 9,5 s. i skad pewnosc, ze ten nizszy/wyzszy
                    > wynik jest prawdziwy?


                    hehe niezla filozofia - w zasadzie to nie wiadomo czy nowe M5 jest szybsze od
                    accorda jednemu wyjdzie 4,7s innemu znowu 8,1s trzeciemu 6,2s a w katalogu
                    bedzie 2.9s - to samo z accordem i civickiem na tesscie a wiadomo jakie sa
                    testy, jednemu wyjdzie 4,3s innemu 9,8s a w katalogu 6,9s

                    tak naprawde to wiadomo ze nic nie wiadomo

                    :)

                    > to co wiadomo na pewno, to ze accord ma zarowno wyzsza moc, jak i sporo
                    wyzszy
                    > moment, a te w duzym stopniu przekladaja sie na wyniki.
                    > pomine kwestie, ze nowy accord jest duzo ciezszy od Xedosa.

                    a dlaczego pominiesz?

                    ps. Xedos jest spod swiatel szybszy niz Accord - te 8,6s mam na filmie (mozna
                    oczywiscie przyjac ze licznik klamie:) - max xedem jechalem 230 kmh (225 km/h
                    mam na filmie) - tez watpie zeby accord tyle polecial

                    ale


                    nie to jest meritum
                    olac osiagi - co sie liczy to to ze V6 ma genialny dzwiek i super kulture pracy

                    jakby accord byl nawet jeszcze znacznie wolniejszy niz jest ale mial pod maska
                    R6 albo V8 to i tak bym powiedzial ze jego silnik jest lepszy

                    R4 to jest dno i tyle - do wszystkich samochodow luksusowych sie daje co
                    najmniej 6 cylindrow w falce albo rzedzie (jaguar x-type 2.0 V6, BMW 520i, bmw
                    320i, lexus IS200 itp)
                    • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:39
                      co za uparciuch , no jak bacie kocham!

                      nie mam jak zmierzyc sobie przyspieszenia w accordzie 2.0, bo nie znam nikogo z
                      accordem z tym motorem, ale wiem co zrobie: wezme stoper i zmierze w moim
                      cifie. ta rozmowa mnie do tego zmobilizowala:) moze to rzuci jakies swiatlo,
                      jak takie "domowe" pomiary maja sie do danych oficjalnych.

                      a tak z ciekawosci: orientujesz sie, z jakim obciazeniem mierza auta do danych
                      katalogowych? bo jezeli wiecej, niz tylko z kierowca, to nie dziwne, ze tobie
                      wyszlo mniej.
                      • szyrnizalogovvany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:41
                        black.iron napisał:

                        > co za uparciuch , no jak bacie kocham!
                        >
                        > nie mam jak zmierzyc sobie przyspieszenia w accordzie 2.0, bo nie znam nikogo z
                        >
                        > accordem z tym motorem, ale wiem co zrobie: wezme stoper i zmierze w moim
                        > cifie. ta rozmowa mnie do tego zmobilizowala:) moze to rzuci jakies swiatlo,
                        > jak takie "domowe" pomiary maja sie do danych oficjalnych.
                        >
                        > a tak z ciekawosci: orientujesz sie, z jakim obciazeniem mierza auta do danych
                        > katalogowych? bo jezeli wiecej, niz tylko z kierowca, to nie dziwne, ze tobie
                        > wyszlo mniej.


                        A ja to se załozyłem tera taki komputerek, co mi mierzy od 0 do 100 i jeszcze
                        mierzy czas na 400m czyli na 1/4 mili!
                      • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 21.03.05, 23:44
                        black.iron napisał:

                        > co za uparciuch , no jak bacie kocham!
                        >
                        > nie mam jak zmierzyc sobie przyspieszenia w accordzie 2.0, bo nie znam nikogo
                        z
                        >
                        > accordem z tym motorem, ale wiem co zrobie: wezme stoper i zmierze w moim
                        > cifie. ta rozmowa mnie do tego zmobilizowala:) moze to rzuci jakies swiatlo,
                        > jak takie "domowe" pomiary maja sie do danych oficjalnych.
                        >
                        > a tak z ciekawosci: orientujesz sie, z jakim obciazeniem mierza auta do
                        danych
                        > katalogowych? bo jezeli wiecej, niz tylko z kierowca, to nie dziwne, ze
                        tobie
                        > wyszlo mniej.


                        Ze stoperem to nie. Ja tak probowalem - tak sie kurde kolego nie da.

                        Wez kamere, zaloz ja tak zeby filmowala zegary - wlacz ja i sobie pare razy
                        przyspiesz ze startu stojacego do 100.

                        Potem przegraj film na komputer - jest taki program adobe premiere sie swietnie
                        nadaje - mozesz dokaldnie klatka po klatce zobaczyc na "lini czasowej" w tym
                        programie kiedy wskazowka przeszla 100 - program pokazuje z dokladnoscia do
                        tysiecznych dekundy - ja oczywiscie przyjalem ze mnie wiecej moze cos
                        dokaldnosc do jedej dzesiatej sekundy powiedziec i z 4 przejazow mi wychodzilo
                        zawsze okolo 8,6s

                        w tym linku co podalem oni daja 8,65s co sie zgadza

                        moja waga 106 kg - xedosa 1190 kg wiec ze mna to juz prawie 1300 kg
                          • gal_ja Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 11.04.05, 09:17
                            Licznik ZAWSZE pokazuje ZAWYŻONĄ prędkość (a nie +/-). Takie są wymagania
                            homologacyjne.
                            Przy prędkości (licznikowej) 100km/h, prędkość rzeczywista wynosi 90-95km/h w
                            zależności od marki, modelu i egzemplarza.

                            Pzdr.


                            --
                            kto ma to samo zdanie co my - jest kulturalny, miły i po prostu człowiek
                            renesansu; kto się z nami nie zgadza ten bydlę (c. Anton)
                            • marlowe1 Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 11.04.05, 10:35
                              przykro mi, ale musze sie nie zgodzic-czytalem kiedys test jakiegos modelu
                              fiata, bodajże punto, w którym dokonano dokładnych pomiarów, a następnie
                              sprawdzono odchylenia od wartości licznikowych. sam się zdziwiłem, bo do tego
                              momentu byłem przekonany, że faktycznie odchylenia mogą być tylko na plus
                              (licznik pokazuje wartość wyższą. a w tym przypadku odchylenie od wartości
                              licznikowej było na (-) ! no chyba, że test był przeprowadzony nierzetelnie,
                              ale tego już niestety nie jestem w stanie stwierdzić.
                              pzdr
                              • gal_ja Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 11.04.05, 21:39
                                Nie musi Ci być przykro, że się nie zgadzasz :)
                                OK.
                                Może się zdarzyć, że nieliczne egzemplarze wykażą wyniki in(-), ale to tylko
                                efekt niedoskonałości produkcji i warunków testowania. Z założenia, WSZYSTKIE
                                egzemplarze powinny pokazywać prędkość WYZSZĄ niż rzeczywista. Takie są warunki
                                homologacji. I producenci ustawiają wskazania zegara PONIŻEJ założonej
                                rozbieżnośći (wad produkcyjnych) pomiędzy egzemplarzami. Innymi słowy, jeżeli
                                zakładają, że prędkościomierz może mieć (sumarycznie) odchylenie +/-5%, to
                                kalibrują pomiar prędkości na np. -6%, co w konsekwencji daje max. -11% a min. -
                                1%. Ale nie wszystkie egzemplarze spełniają normy, bywa, że opony pompowane są
                                powyżej zalecanych ciśnień (do wysokich prędkości) i wobec tego może się
                                zdarzyć, że dany egzemplarz wskazuje mniejszą niż rzeczywista prędkość - ale to
                                wyjątek - praktyka (potwierdzona pomiarami z GPSa na różnych samochodach z
                                różnych firm), jest taka jak napisałem powyżej.

                                Pozdrawiam,
                                Gal
                                --
                                kto ma to samo zdanie co my - jest kulturalny, miły i po prostu człowiek
                                renesansu; kto się z nami nie zgadza ten bydlę (c. Anton)
                                • gal_ja Re: poprawka :)) 11.04.05, 21:43
                                  Wektory mi się obróciły :) Poniżej wersja poprawiona:


                                  > Nie musi Ci być przykro, że się nie zgadzasz :)
                                  > OK.
                                  > Może się zdarzyć, że nieliczne egzemplarze wykażą wyniki in(-), ale to tylko
                                  > efekt niedoskonałości produkcji i warunków testowania. Z założenia, WSZYSTKIE
                                  > egzemplarze powinny pokazywać prędkość WYZSZĄ niż rzeczywista. Takie są
                                  warunki
                                  >
                                  > homologacji. I producenci ustawiają wskazania zegara POWYŻEJ założonej
                                  > rozbieżnośći (wad produkcyjnych) pomiędzy egzemplarzami. Innymi słowy, jeżeli
                                  > zakładają, że prędkościomierz może mieć (sumarycznie) odchylenie +/-5%, to
                                  > kalibrują pomiar prędkości na np. +6%, co w konsekwencji daje max. +11% a
                                  min.
                                  > +
                                  > 1%. Ale nie wszystkie egzemplarze spełniają normy, bywa, że opony pompowane

                                  > powyżej zalecanych ciśnień (do wysokich prędkości) i wobec tego może się
                                  > zdarzyć, że dany egzemplarz wskazuje mniejszą niż rzeczywista prędkość - ale
                                  to
                                  >
                                  > wyjątek - praktyka (potwierdzona pomiarami z GPSa na różnych samochodach z
                                  > różnych firm), jest taka jak napisałem powyżej.
                                  >
                                  > Pozdrawiam,
                                  > Gal

                                  --
                                  kto ma to samo zdanie co my - jest kulturalny, miły i po prostu człowiek
                                  renesansu; kto się z nami nie zgadza ten bydlę (c. Anton)
                    • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 00:17
                      szymizalogowany napisał:

                      > black.iron napisał:

                      > > to co wiadomo na pewno, to ze accord ma zarowno wyzsza moc, jak i sporo
                      > wyzszy
                      > > moment, a te w duzym stopniu przekladaja sie na wyniki.
                      > > pomine kwestie, ze nowy accord jest duzo ciezszy od Xedosa.
                      >
                      > a dlaczego pominiesz?
                      >

                      dlatego, ze accord 2.0 jest ciezszy od xedosa ponad 200 kg (!). jezeli mimo to
                      przyspieszenia obydwu pozostaja na tak zblizonym poziomie (kat.: 9.1 accord vs.
                      9.3 xed, test. 8,6 xed [wg ciebie - 10,1 s wg AŚ] vs. ?? accord) to oznacza, ze
                      motor hondy jest faktycznie duzo zwawszy i gdyby mu odjac te 200 kg to
                      prawdopodobnie mialby wynik grubo ponizej 8,5 s. ten sam motor tyle ze nieco
                      zmodyfikowany montuja w civic 2.0 VSA (nieco obnizyli moment i podwyzszyli moc
                      o 5 KM), ktory wazy 1350 kg (ledwie 40 kg lzejszy od accorda, ale wciaz cale
                      160 kg ciezszy od xed). auto to osiaga setke po 8,7 sek.
                    • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 00:22
                      szymizalogowany napisał:


                      >
                      > ps. Xedos jest spod swiatel szybszy niz Accord - te 8,6s mam na filmie (mozna
                      > oczywiscie przyjac ze licznik klamie:) - max xedem jechalem 230 kmh (225 km/h
                      > mam na filmie) - tez watpie zeby accord tyle polecial

                      dlaczego? v max kat accorda to 217 km/h (xed chyba 214 czli to samo), a nie
                      spotkalem jeszcze auta, ktore by nie pojechalo te 15 - 20 km/h wiecej niz
                      podaje producent. np. moje poprzednie auto - yaris 1.0 - dochodzil do 175, a
                      obecny civic przekracza 200 km/h i jescze nie ma dosc.
                      >
                    • wonnan.30 Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 07:09
                      szymiwkapskoje..y napisał:
                      > nie to jest meritum
                      > olac osiagi - co sie liczy to to ze V6 ma genialny dzwiek i super kulture
                      pracy

                      2.0 V6 - genialny dźwięk :D Śmiechu warte :D Człowieku, przestań się ośmieszać -
                      gdzieś ty widział super kulturę pracy w dwulitrowym V6? O wiele lepszą ma
                      nawet R4
        • niknejm Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 09:08
          szymizalogowany napisał:

          > Mazda w 1992 roku robila 2.0 160 KM a Honda dopiero w 2001 155 KM ???

          Chciałbym zauważyć, że na początku lat 90-tych silniki Hondy o pojemności 1.6L
          miały 160KM :-) A 1.8 rozwijał 190KM. W wersjach na EU, bo Integra TypeR 1.8 na
          rynek JP uzyskiwał 200KM.

          Ale co do V6, to rzeczywiście mają wyższą kulturę pracy niż R4. Ale i wyższe
          opory wewnętrzne, co utrudnia śrubowanie mocy. Coś za coś.

          Pzdr
          Niknejm
          • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 09:16
            niknejm napisał:

            > szymizalogowany napisał:
            >
            > > Mazda w 1992 roku robila 2.0 160 KM a Honda dopiero w 2001 155 KM ???
            >
            > Chciałbym zauważyć, że na początku lat 90-tych silniki Hondy o pojemności
            1.6L
            > miały 160KM :-) A 1.8 rozwijał 190KM. W wersjach na EU, bo Integra TypeR 1.8
            na
            >
            > rynek JP uzyskiwał 200KM.


            Dobra wiem - znałem kogoś kto miał Civica Sedana z 1993 roku z silnikiem 1.6
            160 KM :)

            Ale te dzieci powyżej tego mogą nie wiedzieć, bo ich wiedza na temat silników
            jest mizerna - widać to po bełgotaniu o tymm, że pojemność ma wpływ na kulturę
            pracy i 2.0 V6 ma gorszą niż 2.0 R4. :)

            > Ale co do V6, to rzeczywiście mają wyższą kulturę pracy niż R4. Ale i wyższe
            > opory wewnętrzne, co utrudnia śrubowanie mocy. Coś za coś.

            Zgadza się. Daltego nie mamy o czym dyskutować :) Ale popatrz na posty dzeci
            powyżej :)
            • piemeltje Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 09:55
              Szymi, zachowujesz sie sam jak dzieciak, dowodzac istotnosci dzwieku silnika. Od
              dzwieku to ja mam w samochodzie radio i zone. Silnik jest tym lepszy im mniej
              slyszalny. I 2.0 155 KM Hondy jest dobry, bo malo slyszalny. A "kultura pracy"
              to jakies mityczne sformulowanie w zakresie 2000-5000 rpm. Ponizej tych obrotow
              silniki o liczbie cylindrow mniejszej niz 6 zawsze wibruja (zwlaszcza diesle),
              powyzej- wszystkie wyja.
              Z drugiej strony jeszcze nigdy w zyciu nie musialem wymieniac tarcz, jakos
              starczaly mi na caly czas eksploatacji samochodu, wiec domyslam sie, ze troche
              inaczej katujemy auta...
              --
              Everyone is entitled to my opinion.
              • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 10:23
                A "kultura pracy"
                > to jakies mityczne sformulowanie w zakresie 2000-5000 rpm. Ponizej tych
                obrotow
                > silniki o liczbie cylindrow mniejszej niz 6 zawsze wibruja (zwlaszcza diesle),
                > powyzej- wszystkie wyja.

                Proszę co znaczy siła niewiedzy. Prawda jest taka, że im więcej cylindrów tym
                mneij słychać silnik również na wysokich obrotach - o ile R4 Hondy przy 7000
                obr będzie wył to V12 nie usłyszysz żadjen różnicy między 2000 obr a 7000 obr

                V6 czy R6 są gdzieś pomiędzy tymi skranościami.

                Co do wibrowania to zgadza się - ja w samochodzie za 100 tyś PLN nie czułbym
                się komfortowo odpalając go przed garażem czy stojąc na czerwonym świetle jakby
                mi się chociaż trochę coś trzęsło. Daltego do samochodów luksusowych się
                wstawia V6 i lepsze.
                • niknejm Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 11:34
                  szymizalogowany napisał:

                  > Co do wibrowania to zgadza się - ja w samochodzie za 100 tyś PLN nie czułbym
                  > się komfortowo odpalając go przed garażem czy stojąc na czerwonym świetle
                  > jakby
                  > mi się chociaż trochę coś trzęsło. Daltego do samochodów luksusowych się
                  > wstawia V6 i lepsze.

                  Ale luksusowe to nie przedział około 100kPLN. To dużo, dużo więcej - 300kPLN i
                  więcej.

                  Pzdr
                  Niknejm
                  • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 11:38
                    > Ale luksusowe to nie przedział około 100kPLN. To dużo, dużo więcej - 300kPLN
                    i
                    > więcej.
                    >
                    > Pzdr
                    > Niknejm


                    Ja jestem biedakiem. Na stacji wiele nie zarabiam.

                    dla mnie 100 000 PLN to majątek, a juz na pewno 140 000 PLN za 2.4 automat.

                    Zresztą konkurencja za tą cenę daje V6 - chyba naprawdę mimo braku zaufania do
                    słabych marek to wybrałbym ST220 za te pieniądze.

                    Za 300 000 PLN to nie V6 tylko V8 i to w znacznie większych samochodach.

                    pzdr
                    • niknejm Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 11:54
                      szymizalogowany napisał:

                      > Ja jestem biedakiem. Na stacji wiele nie zarabiam.

                      ;-)) OK, niemniej nie mieszajmy segmentów aut.

                      > dla mnie 100 000 PLN to majątek, a juz na pewno 140 000 PLN za 2.4 automat.

                      Dokładnie 126400.

                      > Zresztą konkurencja za tą cenę daje V6 - chyba naprawdę mimo braku zaufania
                      > do słabych marek to wybrałbym ST220 za te pieniądze.

                      Brak automatu. A Accord bez automatu (2.4) kosztuje koło 118000, czyli nieco
                      taniej niż Mondeo. Inna sprawa, że jeśli osiągi są na pierwszym miejscu,
                      trzeba kupić ST220.

                      Pzdr
                      Niknejm
                • piemeltje Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 20:18
                  > Proszę co znaczy siła niewiedzy. Prawda jest taka, że im więcej cylindrów tym
                  > mneij słychać silnik również na wysokich obrotach - o ile R4 Hondy przy 7000
                  > obr będzie wył to V12 nie usłyszysz żadjen różnicy między 2000 obr a 7000 obr

                  Moze. Akurat wspomniany przez Ciebie silnik Hondy 2 litry 155 KM ma redline przy
                  6800 rpm, wiec nie ma problemu z wyciem przy 7000 rpm, nie? Nie mowiac juz o
                  tym, ze w moim autobusie z tym silnikiem 4000 rpm przekraczam dopiero na 5.
                  biegu, a i to rzadko, bo to juz bedzie 140 km/h, a radary sa wszedzie. O,
                  przepraszam, za kazdym razem jak wlaczam sie do ruchu na autostradzie lubie
                  pozylowac na trojce do 6000 rpm. I lubie ten dzwiek. :-)) A tak poza tym to moge
                  jezdzic tygodniami dom-praca-dom nie wychodzac ponad 4000 rpm.

                  Daltego do samochodów luksusowych się
                  > wstawia V6 i lepsze.

                  No tak, ale luksusowe samochody sa wlasnie takie- luksusowe, tzn dostepne dla
                  ograniczonej liczby uzytkownikow. Nie ma co sie podniecac. 4-cylindrowa rzedowka
                  to zdrowy kompromis. Klienci glosuja nogami.
                  --
                  Everyone is entitled to my opinion.
            • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 12:29
              sluchaj, przekrecajac tresc postow, ktore zostale do ciebie skierowane nic nie
              wosiagniesz, a miano forumowego dzieciaka to przysluguje tylko jednej osobie w
              tej dyskusji (dla ulatwienia podpowiem, ze ma niekorzystny wskaznik BMI)

              nikt nie pisal, ze 2.0 r4 ma lepsza kulture pracy od twojego v6. pisalem, ze
              wspolczesne r4 2.0 spokojnie objezdzaja twojego xedosa, co potwierdzaja niskie
              parametry twojego silnika jak moc czy moment. dane przyspieszenia tez - jak
              widzisz accordowi w tescie wyszlo 8,3 s (dzieki, niknejm, za merytoryczna
              pomoc), natomiast kulture, ktorejs sie tak uczepil moze i maja nizsza (tylko
              kogo to obchodzi i co z tego tak naprawde wynika? mi ta "kultura" raczej zwisa)

              to co napisalem jeszcze nt. tej mitycznej kultury, to to, ze 2.4 r4 accorda
              najprawdopodobniej pod tym wzgledem przewyzsza twoje v6, natomiast 2.0 r4
              (accorda, czy jakiegokolwoek innego auta) niekonecznie?

              rozumiemy sie? to juz zakonczmy te czcza gadanine. amen
              • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 13:03
                > nikt nie pisal, ze 2.0 r4 ma lepsza kulture pracy od twojego v6

                Ja znalaezlem co najmniej 3 wpisy gdzie tak ktos twierzil powyzej - poszukaj



                pisalem, ze
                > wspolczesne r4 2.0 spokojnie objezdzaja twojego xedosa, co potwierdzaja
                niskie
                > parametry twojego silnika

                tak, same silniki objezdzaja hyhy

                a poza tym to "bo ty tak mowisz" - w rzeczywistosci accord 2.0 spoad swiatel
                jest gorszy


                co potwierdzaja niskie
                > parametry twojego silnika jak moc czy moment.

                Jakie marne? 144 KM z 2.0 to malo? A 160 KM to malo?

                Moment mnie nie interesuje bo nie ma wplywu na przyspieszenie.


                dane przyspieszenia tez - jak
                > widzisz accordowi w tescie wyszlo 8,3 s (dzieki, niknejm, za merytoryczna
                > pomoc)

                On chyba pisal o Civicu

                natomiast kulture, ktorejs sie tak uczepil moze i maja nizsza (tylko
                > kogo to obchodzi i co z tego tak naprawde wynika? mi ta "kultura" raczej
                zwisa)


                A mi nie.


                > to co napisalem jeszcze nt. tej mitycznej kultury, to to, ze 2.4 r4 accorda
                > najprawdopodobniej pod tym wzgledem przewyzsza twoje v6, natomiast 2.0 r4
                > (accorda, czy jakiegokolwoek innego auta) niekonecznie?


                Pieprzysz glupoty koles i znowu sie kompromitujesz - pojemnosc nie ma wielkiego
                wplywu na kultre pracy


                > rozumiemy sie? to juz zakonczmy te czcza gadanine. amen

                no nie bo piszesz bzdety - patrz pare linijek wyzej
                • niknejm Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 22.03.05, 13:31
                  szymizalogowany napisał:

                  > > widzisz accordowi w tescie wyszlo 8,3 s (dzieki, niknejm, za merytoryczna
                  > > pomoc)
                  >
                  > On chyba pisal o Civicu

                  O Accordzie akurat. Ale jak mówiłem, gazetowe testy od kant ... potłuc.

                  > Pieprzysz glupoty koles i znowu sie kompromitujesz - pojemnosc nie ma
                  > wielkiego wplywu na kultre pracy

                  Ma zasadniczy wpływ. Np. silniki o dużej pojemności każdego cylindra używają
                  wałków wyrównoważających (np. 2.4L i więcej dla silnika R4, podczas gdy
                  dwulitrówki R4 tego nie potrzebują).

                  Pzdr
                  Niknejm
                  • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 23.03.05, 00:32
                    > alez oczywiescie:) pysiu, sam sie kompromitujesz i to nie niechcacy tylko na
                    > wlasne zyczenie:)

                    Rozwiń tą myśl bo nie rozumiem.

                    Powtarzam - pojemność nie ma wpływu na kulturę pracy.

                    A dokłądnie w rozważanym przypadku to, że silnik V6 ma tylko 2 litry nie ma
                    żadnego wpływu na to żeby jego kultura pracy była gorsza od 3.0 V6.

                    Więc silnikw Xedosie ma taką samą kulturę pracy jak 3.0 V6 - znacznie lepszą
                    niż 2.4 R4 Hondy.

                    O co chodzi?
                    • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 23.03.05, 00:37
                      skoro pojemnosc nie ma znaczenia, tylko ilosc cylindrow, jesli idzie o kulture
                      pracy, to wytlumacz mi skad sie bierze zasadnicza roznica w tej kwestii miedzy
                      np. r4 1.0 a r4 1.6? przesiaslem sie z yarisa do civica i ta tzw. kultura pracy
                      jest nieporownywalna miedzy oboma silnikami. wiec skad ta roznica? czary z
                      mleka?
                      • szymizalogowany Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 23.03.05, 00:54
                        > skoro pojemnosc nie ma znaczenia, tylko ilosc cylindrow, jesli idzie o
                        kulture
                        > pracy, to wytlumacz mi skad sie bierze zasadnicza roznica w tej kwestii
                        miedzy
                        > np. r4 1.0 a r4 1.6? przesiaslem sie z yarisa do civica i ta tzw. kultura
                        pracy
                        >
                        > jest nieporownywalna miedzy oboma silnikami. wiec skad ta roznica? czary z
                        > mleka?

                        Hehe widzę, że nie potrafisz w odrónieniu od Niknejma udowodnić rzeczowo swojej
                        tezy tylko bzdurzysz coś tam co ci się wydaje.

                        Nie wiem czemu Yaris 1.0 ma gorszą kulturę pracy niż Civic 1.6. Może ci się
                        wydaje, a może po prostu silnik yarisa jest do dupy.

                        Ja jeżdziłem Cariną E 1.6, Focusem 1.8, Mondeo 2.0 oraz Civickiem 1.4 i
                        wszystkie miały kulturę pracy podobną. Nieporównywalnie gorszą niż V6.
                        • black.iron Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 23.03.05, 01:03
                          wybacz, prosiaczku, ale wlasnie skrytykowales moja odp, poniewaz opierala sie
                          na moich odczuciach co do kultury pracy, a nie na danych obiektynych, wiec wg
                          ciebie byla niemerytoryczna, po czym - jako kontragument w twoim mniemaniu
                          przebijajacy moj - napisales o wlasnych odczuciach. brawo!

                          ty wiesz co? ja juz wiem o co chodzi! ty po prostu nie masz pojecia, co to jest
                          kultura pracy silnika! bredzisz cos , ze kultura = ilosc decybeli we wnetrzu,
                          ale skoro nie zauwazasz roznicy miedzy 1.4 a 1.8 czy 2.0 to po prostu nie masz
                          pojecia o czym piszesz.

                          i wiem nawet czemus sie tak tej kultury uczepil. bo to statni jeszcze
                          niezdobyty bastion na lini obrony twego sztrucla. zostalo juz tu udowodnione,
                          ze ani nie ma tak rewelacyjnych osiagow, ani parametrow, wiec pozostala ci ta
                          nieszczesna kultura za ktora tak gardlujesz... moze jednak damy spokoj, co?:)
      • traktorzysta Re: NA ZŁOŚĆ BABCI NIE OFERUJE 11.04.05, 08:48
        Akurat moja babcia jeździ samochodem z manualną skrzynią :))))) ,a ja mam
        automat . Zresztą po co do diesla manual ,skoro ma taki wiiIEEEEEELKI
        moment ,ża na każdym biegu rwie ? A szajsefadamnt podał ciekawy przykład ,bo
        DSG podobno jest szybszy od manuala ,ale nie spraktykowałem :( . Ale masz rację
        wielu babciom i dziadkom przydałby się automat ,dla nich i dla nas
        bezpieczniej :)))))) .
    • siwy-55 Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 11.04.05, 16:24
      szajsefadamnt napisał:

      > np. do diesla 2.2 ? Ma prawie takie same parametry jak silnik z koncernu VW
      > 2.0 TDi ,ale do niego oferują DSG ,a Honda nie ma szybkiego automatu . Nie
      > wiem jak idą Accordy z manualnymi skrzyniami ,ale wydaje mi się ,że sprzedaż
      > wzrosła by gdyby ,Honda dała możliwosc wybory automatu ,jak np. w VW . Czy
      > istnieje możliwosc zamontowania DSG w Accordzie ? Jak myslicie ? Wtedy
      > zdecydowalbym sie na Accorda ,bo w Golfe nie podoba mi sie glosny silnik .
      > Czy takie bajery mozna zalatwic ?

      Honda wybrala inna droge,-maja "tip tronic", dosc szybka skrzynia.
        • szajsefadamnt Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 12.04.05, 08:40
          A po jaką cholerę SMG w M5 ? Po jaką cholerę DSG w A3 3.2 V6 . A tak wogóle po
          jaką cholerę skrzynia manualna w dizlu skoro ma taki moment ,że na każdym biegu
          rwie hehehe ? Tak się cieszycie z tego diesla Hondy ,że zapominacie o tym ,że
          Honda w USA oferuje 3 l hybrydę z automatem ,która nie dość ,że tam kosztuje
          tyle samo co iu nas diesel Hondy to jeszcze jej eksploatacja jest porównywalna
          do tej w dieslu . Po jaką cholerę Audi pakuje automaty do diesli ? Chyba po to
          ktoś je stworzył ,żeby był wybór ktoś chce komfort to wybiera automat ,a ktoś
          chce pseudosportowe wrażenia to wybiera manual . Powiedzcie ,że Honda nie chce
          dawać automatów nie dlatego ,że to by znichęciło klientów ,ale dlatego ,że nie
          umie spasować automatu z tym silnikiem ,tak ,żeby osiągi pozostały nie
          zmienione . Tak samo kiedyś się tłumaczył Saab ,jak redaktorzy się
          pytali ,dlaczego nie zamontują do swojego 3 l diesla automatu ,a oni ,że nie
          mają skrzyni która zniosłaby tAAAAAKI moment hehehe . Tylko ciekawe ,że w
          Mercedesach , Audi , BMW jakoś mają takie skrzynie . Po co w 530d steptronic,
          320 V6 CDi 7G-Tronic i 3.0 TDi Multitronic i na koniec po co w 2.0 TDi DSG ???
          • derwisz911 Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 12.04.05, 09:07
            Porównać 10 cylindrowego M5 z ponad 500 kucykami, samochód, który pomimo
            rozmiarów jeździ baaardzo żwawo i JEST autem sportowym raczej dla entuzjastów
            do 4 cylindrowego (chyba tak) 2.2 dyzla, który jest autem dla średnio zamożnej
            rodziny / przedstawiciela handlowego jest zwyczajnie trochę głupie. Ludziska
            myślą, że jak mają 2.2l dyzla pod maską to już tylko skrzynia biegów dzieli ich
            od wrażeń jakich doznaje michael schumacher w swoim bolidzie.

            Nie wierzę, w takie bajki jak ta, jakoby honda "nie umiała" spasować automatu
            do silnika. To chyba się nie zdarza w dzisiejszych czasach. Mają w ofercie
            przecież większe silniki ;-)

            A co do takich wynalazków jak streptronic np. w 530d, to niby czemu miałoby go
            nie być, skoro to chyba o 50 groszy zwiększa koszt produkcji (bo chyba
            przyciski trzy i kabelki więcej nie kosztują).

            A łądowanie do silnika 2.0 TDi DSG to taki kwiatek do kożucha.Dla łośków, co
            widząc octavię dyzel obok ferrari 575 nie widzą żadnych różnic.

            pozdrawiam



            --
            Derwisz
            Granatowa 911 Carrera 2 (964) z 1991
            • greenblack Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 12.04.05, 17:51
              derwisz911 napisał:


              > A co do takich wynalazków jak streptronic np. w 530d, to niby czemu miałoby
              go
              > nie być, skoro to chyba o 50 groszy zwiększa koszt produkcji (bo chyba
              > przyciski trzy i kabelki więcej nie kosztują).

              Chyba źle się czujesz.


              --
              "asd" o Octavii 1.9 dyzel: "Lekko dłubniesz i masz 200koni z takim momentem, że
              można pole orać".
            • szajsefadamnt Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 12.04.05, 22:53
              Ach . Nie potrzebnie się wysilałem . Nie tylko w Skodach jest 2.0 TDi .
              Jeździłeś samochodem z DSG ? Jeżeli tak to opisz jaki ,jak przyspieszał
              dokładnie z pomiarami itd. Jeżeli nie to siedź cicho ,bo bronisz Hondy ,a ona
              ma ciebie w dupie . Trudno najwyżesz stracą klienta ,którym bym był gdyby nie
              to ,że nie mają w ofercie diesla z automatem . Ich strata i co się wnerwiasz ?
              • derwisz911 Re: Dlaczego Honda nie oferuje szybkiego automatu 13.04.05, 22:55
                Nie wnerwiam się. Hondy nie posiadam, ani nie noszę się z zamiarem kupna. Tak
                więc gdzie mnie oni mają - mnie nie obchodzi.Mam to jeszcze głębiej.

                Wiem, że nie tylko w skodzie montuje się ten zacny motor.Ale do takiego czegoś
                nie wystarczy zwykły automat?

                Wreszcie: to, że honda nie oferuje automatu do tego diesla faktycznie jest
                idiotyzmem i laniem na klienta. I nie negowalem tego ani razu.Rozumiem, że z
                popytem na automat w s2000 mogłoby być różnie. Ale w przypadku takim, to kpina.
                I podzielam to zdanie.

                --
                Derwisz
                Granatowa 911 Carrera 2 (964) z 1991
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka