Dodaj do ulubionych

Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej ceny

IP: 217.8.178.* 05.09.01, 09:24
Zastanawiami sie nad kupnem Golfa IV TDI 110KM, ale znajduje o Golfach IV w
internecie coraz wiecej raczej malo pochlebnych opinii. Glownie sa skargi na
jego wysoka awaryjnosc i ze podobno nie jest to juz ta sama jakosc, co Golf III.
Co Wy na to ?
Czy ten samochod jest wart swej ceny ?
Obserwuj wątek
      • Gość: LUKI Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: *.mentor.torun.pl 05.09.01, 10:09
        Gość portalu: Darius napisał(a):

        > Nowy, używany z jakim wypasem mało danych, co do Golfa czwartej edycji to
        > ostatni raport DECRY zmieszał go z błotem w kategorii 3 latków, okazał się dużo
        >
        > bardziej awaryjny od no kto zgadnie (podpowioedź ma złą prasę jeśli chodzi o
        > jakość ale to koncern VW)
        NIE WIEM CHŁOPIE SKĄD TE INFORMACJE, ALE WYBORCZA W SWYM DODATKU MOTORYZACYJNYM
        PRZEDSTAWIA RAPORTY DEKRY CO TYDZIEŃ . W JEDNYM Z NICH PORÓWNYWANO TRWAŁOŚĆ
        PODZESPOŁÓW GOLFA III i IV. O ILE TEN PIERWSZY WYPADŁ NA TLE KONKURENCJI MIZERNIE
        TO GOLF IV NIEMAL REWELACYJNIE , DLATEGO NIE PISZ BZDUR BO KUPNO SAMOCHODU TO
        POWAŻNY WYDATEK, A SWOIMI NIESPRAWDZONYMI INFORMACJAMI WPROWADZASZ TYLKO ZAMĘT
        POZDRAWIAM

      • Gość: todzio Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: 192.168.1.* / *.duna.pl 05.09.01, 11:49
        Witam

        Gość portalu: Darius napisał(a):

        > Nowy, używany z jakim wypasem mało danych, co do Golfa czwartej edycji to
        > ostatni raport DECRY zmieszał go z błotem w kategorii 3 latków, okazał się dużo
        > bardziej awaryjny od no kto zgadnie (podpowioedź ma złą prasę jeśli chodzi o
        > jakość ale to koncern VW)

        Gość portalu: Tomasz napisał(a):

        > Poczytaj sobie o wielu kwiatkach w testach Golfa IV, to przestaniesz się
        > podniecać tą "klasą samą w sobie?".

        Gość portalu: Darius napisał(a):

        > A reklamacje to do DEKRY, wyraźnie było napisane, że 3 letnie IV są fatalne w
        > porównaniu do konkurencji, a że lepsze od III edycji no cóż to nie najlepiej
        > świadczy o III( miałem 2 sztki tego modelu, 1.8 z 94 i VR6 z 96), ale wcale nie
        > dobrze o IV, po drugie NIE KRZYCZ, jest coś takiego jak CapsLock i netykieta
        > wymaga aby go nie używać.


        Po przeczytaniu takich postow az wlosy staja deba na glowie. Ludzie czy Wy
        naprawde nie umiecie zrozumiec tego co czytacie? Slyszac tu i owdzie glosy na
        temat analfabetyzmu w polskim (i nie tylko) spoleczenstwie nie moglem w to
        uwierzuc. A tu dowod ujawnil sie sam. Wyglada na to, ze w Waszym przypadku oprocz
        tekstu powinien znalezc sie tam jeszcze obszerny rysunek, ktory jak dziecku
        wyjasni o co w tym wszystkim biega.

        Dla Was przytocze tu raport Dekry na ktorym jak wol jest napisane zupelnie co
        innego:

        "Volkswagen Golf IV

        (27-06-01 08:24)

        Słynny model niemieckiego koncernu okazał się bezkonkurencyjny nie tylko w swojej
        klasie, ale także wśród wszystkich badanych przez Dekrę aut

        Tylko 6 proc. trzyletnich golfów miało jakieś usterki, przy czym tylko w 1,2
        proc. skontrolowanych aut tego modelu wykryto defekty uznane za poważne. Średnia
        dla wszystkich pojazdów w tym wieku jest dużo wyższa i wynosi odpowiednio 21,6
        proc. oraz 7,3 proc.

        Najbardziej niezawodna w Volkswagenie Golfie IV okazuje się skrzynia biegów. W
        żadnym ze zbadanych aut nie odnaleziono nawet najmniejszej usterki tego
        podzespołu. Awarii silnika odnotowano zaś dwukrotnie mniej w porównaniu ze
        średnią. Nieco lepiej w porównaniu do tej średniej wypadły też układ elektryczny
        i reflektory. Te ostatnie okazały się nawet trzykrotnie mniej zawodne od
        przeciętnej. Usterki nadwozia i podwozia Volkswagena Golfa IV odnajdywano
        dwukrotnie rzadziej w porównaniu ze średnią. Przed awariami doskonale broni się
        też układ wydechowy - defekty tego podzespołu zdarzały się ponadtrzykrotnie
        rzadziej niż w przeciętnym trzyletnim samochodzie.

        W tym modelu Volkswagena rzadkością są również usterki układu kierowniczego.
        Wykryto je zaledwie w 0,1 proc. kontrolowanych trzyletnich samochodów, co stanowi
        wynik siedmiokrotnie lepszy od przeciętnej dla trzyletnich aut. Podobnie jest z
        zawieszeniem. Niepokojące stukoty z jego okolic dobiegają kierowców aut tej marki
        ponad pięć razy rzadziej niż podróżujących innymi samochodami. Blisko trzy razy
        bardziej niezawodne okazały się natomiast hamulce. W doskonałym stanie są opony
        Golfa IV, które w porównaniu do średniej okazały się z ośmiokrotnie odporniejsze
        na uszkodzenia. W żadnym innym ze skontrolowanych przez Dekrę trzyletnich
        samochodów "gumy" nie wypadły tak dobrze.


        Czym jest Dekra
        DEKRA została założona w 1925 r. w Berlinie. Dziś ma swoje przedstawicielstwa w
        17 państwach Europy. Działalność firmy to m.in. badania techniczne pojazdów,
        ekspertyzy rzeczoznawcze, zarządzanie parkami samochodowymi, szkolenia i
        doskonalenie zawodowe, systemy jakości (m.in. ISO 9000, QS 9000, VDA 6.1),
        ochrona środowiska. Rocznie w samych tylko Niemczech Dekra sprawdza stan
        techniczny ok. 6 milionów pojazdów, w całej Europie - ok. 16 mln.

        Głównymi obszarami działania firmy Dekra Polska jest rzeczoznawstwo samochodowe,
        systemy jakości, certyfikacja oraz szkolenia. Dekra Polska posiada na terenie
        Polski 29 biur rzeczoznawczych wyposażonych w oprogramowanie do określania
        kosztów napraw powypadkowych oraz wycen pojazdów, a także 12 reprezentantów
        działających w ramach systemów jakości. W trakcie realizacji są również inne
        projekty z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym."

        pozdrawiam
        todzio

        aha, jeszcze dla niedowiarkow podaje linka z przytoczonego raportu:
        http://www.gazeta.pl/alfa/artykul.jsp?xx=325494&dzial=020580
    • Gość: Niknejm Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: *.pg.com 05.09.01, 11:06
      Gość portalu: Niezdecy napisał(a):

      > Zastanawiami sie nad kupnem Golfa IV TDI 110KM, ale znajduje o Golfach IV w
      > internecie coraz wiecej raczej malo pochlebnych opinii. Glownie sa skargi na
      > jego wysoka awaryjnosc i ze podobno nie jest to juz ta sama jakosc, co Golf III
      > Co Wy na to ?
      > Czy ten samochod jest wart swej ceny ?

      Nie warto, bo Golf TDI jest (z dobrym wyposażeniem) drogi i wcale nie taki
      rewelacyjny pod względem bezawaryjności.

      Jeśli chciałbym dużo jeździć, nie przepłacać za paliwo, a przy tym być spokojnym,
      że awaria nie złapie mnie po drodze, kupiłbym dobrego Japońca (np. Toyota, Nissan
      lub Honda) i przerobił go na gaz. Zapłaciłbym mniej niż za TDI (nawet wliczając
      koszt montażu instalacji gazowej), a paliwo wypadałoby jeszcze taniej niż olej
      napędowy (większe zużycie, ale sporo niższa cena).

      Pozdrawiam,
      Niknejm
      • Gość: bObO Jeszcze statystyki IP: 212.244.192.* 06.09.01, 15:51
        W ostatnim Auto Śmiechu opublikowano raport ADAC, którzy to kolesie spieszą z
        pomocą autkom staniętym na drodze wbrew woli właściciela. W "klasie golfa"
        najgorzej przędą: Fiacik Bravo(a), Escort, Bełkot 306 i Seat Toledo. W środku
        stawki mamy 2 helmuty: Astra i Golf/Vento oraz Mazdę 323, na szczycie japsy:
        Toyota, Honda (co mnie oczywiście po raz kolejny podbudowało :) i Nissan
        Almerka.
    • Gość: art Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: 195.205.246.* 06.09.01, 22:32
      Czolem,
      Chcialem pomoc w przypadku Twojego zapytania, jako, ze mialem przyjemnosc
      jezdzic golfem III (TDI 90), IV (1.8 20V), Toyota Corolla Kombi 1.6, Honda
      Civic 1.4 - tak wiec auta w jakis sposob do siebie zblizone.
      Jezeli zastanawiasz sie nad kupnem IV 110 to rozumiem, ze nie jestes typem,
      ktory w aucie na benzyne zamontuje sobie gaz...
      Dlatego dywagacje innych uzytkownikow na temat tej opcji wlozylbym miedzy bajki.
      Aby ulatwic decyzje sprobuje porownac powyzsze autka:
      III TDI - smutne, solidne wnetrze, ekstra siedzenia i bardzo dobra elastycznosc
      silnika (tu wyjasnienie dot. tematu elastycznosc - jest ona pochodna momentu
      obrotowego - ktory odpowiada za przyspieszenie samochodu - i oczywiscie masy
      pojazdu) zblizona do silnikow benzynowych o mocy rzedu 150 KM. Super
      zawieszenie owocujace b.dobrym prowadzeniem pojazdu.
      IV 1.8 20v - jezeli chodzi o wnetrze i wykonczenie - najlepsze wsrod kompaktow
      razem z A3, super zawieszenie, ale gorszy motor od TDI - glosniejszy i jednak
      pali dosc duzo. Predkosc max wyzsza, ale to nie swiadczy o tym w jaki sposob
      naprawde auto jezdzi. Troche nie lezy mi skrzynia - dwojka czasami "haczy"
      Corolla - wizualnie paw - wersja okularnik i to kombi. W srodku nie lepiej -
      obicia na za krotkich siedzeniach jak ze sklepu z zabawkami, plastiki jak w nie
      przymierzajac i za przeproszeniem w fiescie, tarcze do wymiany po 25 tys km, bo
      nikt nie przewidzial, ze bede nia jechal na autostradzie z predkoscia max...
      Zawieszenie za miekkie, ale nie tak makabryczne jak u francuzow. Estetyka dla
      mnie nie do zaakceptowania. Zreszta jakby ktos odkrecil kierownice to moznaby
      pomyslec, ze to kazde inne auto japonskie - tanie plastiki, kompletnie
      bezplciowe deski rozdzielcze, za krotkie siedzenia. Jedynym wyjatkiem (poza
      Lexem) jest tu:
      Honda. Ja niestety mialem okazje z wersja 1.4 :-(. Auto tak naprawde nie chce
      jechac - moc wzrasta prawie pionowo do gory wraz z momentem obr., a dodatkowo
      silnik przy wysokich obrotach wyje i warczy jak... kosiarka do trawy. Poza tym
      wykonczenie ok, spoko siedzenia, dobre prowadzenie, tylko jeszcze te japonskie
      blachy - kazde dotkniecie przez inne auta na parkingu owocuje wgnieceniem.
      Ogolnie jednak polecam, ale raczej w wersjach mocniejszych - np. 1.8 vti (czy
      vtec?).
      Wracajac do IV TDI 110 - super motor i ekstra wykonczenie - troche gorzej ze
      skrzynia, ktora tym razem musi porzenosic ogromne sily (efekt wysokiego momentu
      obrotowego).
      Mam nadzieje, ze pomoglem.
      SAAB TURBO FOREVER!!!!!!
      Ha!
      • Gość: Niknejm Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: *.pg.com 07.09.01, 10:02
        Gość portalu: art napisał(a):

        > Jezeli zastanawiasz sie nad kupnem IV 110 to rozumiem, ze nie jestes typem,
        > ktory w aucie na benzyne zamontuje sobie gaz...
        > Dlatego dywagacje innych uzytkownikow na temat tej opcji wlozylbym miedzy bajki

        Dlaczego? Gość na mój gust chce mieć dobrą dynamikę i niskie koszty paliwa. Mocny
        benzynowiec przerobiony na gaz spełnia te warunki, a przy tym jest na ogół tańszy
        od tdi.

        > Honda. Ja niestety mialem okazje z wersja 1.4 :-(. Auto tak naprawde nie chce
        > jechac - moc wzrasta prawie pionowo do gory wraz z momentem obr., a dodatkowo
        > silnik przy wysokich obrotach wyje i warczy jak... kosiarka do trawy.

        Coż, silnik 1.4 Hondy nie ma zmiennych faz rozrządu. Zoptymalizowano go na
        wysokie obroty. Jeśli chcesz mało spalić - jeździsz na niższych obrotach.
        Potrzebujesz dynamiki - wkręcasz samochód na obroty > 4000. W tym zakresie
        obrotów Honda ma ponadprzeciętną (jak na silnik 1.4) dynamikę. Wadą jest machanie
        drążkiem zmiany biegów (choć ja to osobiście lubię) i zwiększony hałas.

        > tylko jeszcze te japonskie
        > blachy - kazde dotkniecie przez inne auta na parkingu owocuje wgnieceniem.

        Coż, nie zauważyłem tu jakiejś różnicy w stosunku do innych samochodów.

        > Ogolnie jednak polecam, ale raczej w wersjach mocniejszych - np. 1.8 vti (czy
        > vtec?).

        O, ja też polecam! Sam takim jeżdżę! :-) Swoją drogą - VTi to standard
        wyposażenia (implikuje silnik VTEC DOHC i bogate wyposażenie). Natomiast VTEC to
        mechanizm zmiennych faz rozrządu / zmiennego skoku zaworów. Istnieje on w kilku
        odmianach, zaś VTEC DOHC to wersja pozwalająca uzyskiwać najwyższe moce
        (stosowana w silnikach z dwoma wałkami rozrządu).

        > SAAB TURBO FOREVER!!!!!!

        Miałem okazję pojeździć. Bardzo fajny samochód.

        Pozdrawiam,
        Niknejm

        • Gość: soso Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: 195.41.66.* 07.09.01, 11:06

          Dosc rzeczowa dyskusja i bez wielu emocji wiec dorzuce dwa slowa. Kilka
          miesiecy temu czytalem obszerny test porownawczy zrobiony w Danii - Golf IV
          against Almera. Niestety, dla wywolujacego temat - z silnikami benzynowymi.

          Prawde mowiac nie wyszly na jaw jakies decydujace roznice i do momentu dojscia
          do ceny auta szly prawie leb w leb z lekka przewaga Almery. To co zapamietalem
          to Golf jest glosniejszy i to zarowno przy malych jak i wiekszych predkosciach,
          jest skromniejszy co do schowkow i drobnych udogodnien i ma gorsze parametry
          jezdne - zawieszenie i trzymanie sie drogi. Golf mial wieksza pojemnosc
          bagazowa, latwiejsze wsiadanie dla pasazerow z tylu, lepsza renome marki (za to
          zebral troche punktow :-) ). Ciekawa byla sprawa zuzycia paliwa, ktora przy
          badaniu odbiegla od podawanej w papierach przez obie firmy i to niestety na
          niekorzysc obu. Troche to zaskakujace, bo i tak nissan mial dosc niekorzystne
          jak na ta pojemnosc zalozenia w porownaniu z poprzednia wersja - oba silniki
          1.8. Sam jezdze Almera i spala mi znacznie mniej niz mowia dane techniczne no
          ale moze w tescie badali jakis nowiutki silniczek i tak wyszlo.

          Dla mnie osobiscie wazna jest cisza w samochodzie i dlatego lubie nissana.
          Jezdze czasami z kolega Passatem TDI i halasliwosc jest troche uprzykrzajaca
          ale to takze kwestia podejscia i oczekiwan. Niektorzy tu na forum pisza, ze
          lubia slyszec dzwiek silnika i delektuja sie nim jak muzyka.

          Pozdrowienia dla wielbicieli VW. I jeszcze na marginesie - serwis nissana
          almery w Danii jest tanszy niz VW golfa. Patrze na ceny przegladow
          gwarancyjnych. Pozniej oczywiscie wszystko zalezy od niezawodnosci autka :-)
          (patrz rankingi).







          ´0

          • Gość: X NIE IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 07.09.01, 11:11
            Golf wogole nie jest wart swej ceny. Podstawowy 1,4 z ABS i 2 poduchami za 47
            tys!!!U konkurencji za mniesza sume masz dodatkowo elektryczne szyby i central.
            No i lepsza jakosc w wiekszosci przypadkow bo w IV czesto sypie sie wnetrze
            odpadaja klamki itp. Konkurencja oferuje o wiele wiecej i taniej. Zobacz sobie
            Megane dci
            • Gość: todzio Re: NIE IP: 192.168.1.* / *.duna.pl 07.09.01, 12:39
              Gość portalu: X napisał(a):

              > Golf wogole nie jest wart swej ceny. Podstawowy 1,4 z ABS i 2 poduchami za 47
              > tys!!!U konkurencji za mniesza sume masz dodatkowo elektryczne szyby i central.
              > No i lepsza jakosc w wiekszosci przypadkow bo w IV czesto sypie sie wnetrze
              > odpadaja klamki itp. Konkurencja oferuje o wiele wiecej i taniej. Zobacz sobie
              > Megane dci

              Tylko w tym jednym przypadku moge sie z toba zgodzic. Cena rzeczywiscie jest
              wysoka w porownaniu do konkurencji, ale w jakim innym samochodzie tej klasy
              znajdziesz, na przyklad, tak dopracowane wnetrze. Materialy na najwyzszym
              poziomie. Zwroc czlowieku na to uwage bo widze, ze nie miales tej przyjemnosci.
              Np. elmenty plastikowe. To nie jest goly, zimny plastik jak w innych autach.
              Wszystko jest pokryte cienka warstwa gumy. Albo klamki wygladajace jak zywo
              pokryte chromem. O reszcie nie bede tu sie rozpisywal, bo zajeloby to pare
              ekranow a i tak nie odda tego jak sama rzeczywistosc. Radze Ci sprawdzic to!
              A co do sypiacego sie wnetrza... takie brednie pozostawiam to bez komentarza.

              pozdrawienia todzio
              • Gość: Jarek Re: NIE IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 07.09.01, 15:40
                Gość portalu: todzio napisał(a):

                > ale w jakim innym samochodzie tej klasy
                > znajdziesz, na przyklad, tak dopracowane wnetrze. Materialy na najwyzszym
                > poziomie. Zwroc czlowieku na to uwage bo widze, ze nie miales tej przyjemnosci.
                >
                > Np. elmenty plastikowe. To nie jest goly, zimny plastik jak w innych autach.
                > Wszystko jest pokryte cienka warstwa gumy.

                Np. w Citroen Xsara rok prod. 1998r.
                Ja mialem te przyjemnosc
                • Gość: Kukocz Re: Golf TDI IP: *.rsk.pl 08.09.01, 12:25
                  Witam
                  Moim zdaniem Golf bezdyskusyjnie jest bardzo dobrym autem, które nie ustrzegło
                  sie róznych wad.Ale nie o tym chciałem mówić.
                  TDI, fantastyczny silnik, bez dwuch zdan.ALE:
                  Porównaj sobie TDI i 1.8 20V z takim samym wyposażeniem.Jaka jest różnica w
                  cenie?<nie mam przed sobą żadnego cennika, ale jestem pewien, że owa róznica
                  zwróci ci sie dopiero po przejechaniu ok 90 000 km.A czy wtedy nie myslałbyś o
                  wymianie swojego auta na nowe?<bo właśnie od tego momentu wychodzisz na
                  zero=zaczynasz faktycznie oszczędzać na dieslu>
                  Pozdrawiam
                  • Gość: Wadziu Re: Golf TDI IP: 212.106.173.* 08.09.01, 14:18
                    Gość portalu: Kukocz napisał(a):

                    > Witam
                    > Moim zdaniem Golf bezdyskusyjnie jest bardzo dobrym autem, które nie ustrzegło
                    > sie róznych wad.Ale nie o tym chciałem mówić.
                    > TDI, fantastyczny silnik, bez dwuch zdan.ALE:
                    > Porównaj sobie TDI i 1.8 20V z takim samym wyposażeniem.Jaka jest różnica w
                    > cenie?<nie mam przed sobą żadnego cennika, ale jestem pewien, że owa róznica
                    >
                    > zwróci ci sie dopiero po przejechaniu ok 90 000 km.A czy wtedy nie myslałbyś o
                    > wymianie swojego auta na nowe?<bo właśnie od tego momentu wychodzisz na
                    > zero=zaczynasz faktycznie oszczędzać na dieslu>
                    > PozdrawiaW

                    Witam i przedstawiam ceny modeli wymienioych silników
                    Kolega zyje w duzym błedzie....
                    Golf 1.8 T GTI HTB/3 1781/4 110/150 81 940zł
                    Golf 1.8 T GTI HTB/5 1781/4 110/150 84 500zł
                    Golf 1.9 TDI Basis HTB/3 1896/4 81/110 60 040zł
                    Golf 1.9 TDI Basis HTB/5 1896/4 81/110 62 599zł
                    Golf 1.9 TDI Comfortline HTB/3 1896/4 81/110 65 640zł
                    Golf 1.9 TDI Comfortline HTB/5 1896/4 81/110 69 200zł
                    Golf 1.9 TDI Trendline HTB/3 1896/4 81/110 63 140zł
                    Golf 1.9 TDI Trendline HTB/5 1896/4 81/110 66 700zł

                    W niektórych przypadkach róznica wynosi 20 tyś zł, nie mówiac juz o spalaniu
                    TDI max 6 litrów ( wiem bo jezdze nim)
                    1.8 max 11 - 12 i wiecej ( znajomy ma )
                    podliczenie liczac max spalanie
                    TDI 6 X 2.50 =15 zł
                    1.8 12 x 3.20 =38.40 zł
                    na kazde 100 km wychodzi 20 zł x 90 tys km = 18 tys zł
                    18 tys + 20 tys ( róznica w cenie) = 38 tys o tyle "tylko" pomylił sie kolega

                    nawet jesli chodzi o TDI 130 KM i 150 KM to one równiz wypadna lepiej
                    Pozdrawiam szczególnie przeciwników TDI :))

                    • Gość: Kukocz Re: Golf TDI IP: *.rsk.pl 15.09.01, 13:36
                      Drogi Wadziu
                      Musze ci przyzanać racje,
                      Pisząc to myslałem o werji 1.8 20V 125 KM która już nie jest produkowana,
                      Może zbytnio uogólniłem to stwierdzenie, ale żebym nie był gołosłowny, weźmy
                      na ten przykład Megane 1.6 110 KM i 1.9dCi 105KM, ceny , odpowiednio 53tys pln
                      i 64 tys pln, różnica jak widzisz spora, a zwróci sie dopiero po przejechaniu
                      ok 80-90 tys km, Xara Picasso, obie wersje po 90 KM , 1.6- 62 300;2.0 HDI 78
                      700zł...
                      • Gość: Wadziu Re: Golf TDI IP: 212.106.173.* 15.09.01, 18:34
                        Gość portalu: Kukocz napisał(a):

                        > Drogi Wadziu
                        > Musze ci przyzanać racje,
                        > Pisząc to myslałem o werji 1.8 20V 125 KM która już nie jest produkowana,
                        > Może zbytnio uogólniłem to stwierdzenie, ale żebym nie był gołosłowny, weźmy
                        > na ten przykład Megane 1.6 110 KM i 1.9dCi 105KM, ceny , odpowiednio 53tys pln
                        > i 64 tys pln, różnica jak widzisz spora, a zwróci sie dopiero po przejechaniu
                        > ok 80-90 tys km, Xara Picasso, obie wersje po 90 KM , 1.6- 62 300;2.0 HDI 78
                        > 700zł...

                        Drogi Kukoczu
                        Trafiłes na dobre auto Megane a dlatego ze nie przepadam za nimi :))
                        oto ceny Megane w miare to samo wyposazenie

                        Megane 1.6 Air HTB/5 1598/4 79/110 51 400zł

                        Megane 1.9 dCi Air HTB/5 1870/4 75/105 60 300zł

                        roznica 9000
                        spalanie 1.6 około 8,5-9 ltr przy normalnej troche dynamicznej jezdzie(podaja 7.0)

                        spalnie diesla max 6.0 ltr
                        8,5 x 3,20 = 27,5zl na 100 km
                        6 x 2,50 = 15 zl na 100km
                        roznica 12 zeta na 100 km no i rzeczywice trzeba przejchac te 75000 km aby
                        koszty sie dokładnie zmienie ( dieseil ma jeszcze chyba drozsze serwisy)
                        Tu masz racje w tym przypadku jesli ktos kupuje auta na mały przebieg nie opłaca
                        sie ....ale jest tez aspekt psychologiczny ludzie wola zaplacic gotówką wiecej
                        aby pozniej na stacji stac z geba rozesmiana ze tak mało płaca...
                        To porównanie wypada tak a nie inaczej bo to jest Megane :))
                        Pozdrawiam

        • Gość: art Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: 195.205.246.* 08.09.01, 02:24
          Gość portalu: Niknejm napisał(a):

          > Gość portalu: art napisał(a):
          >
          > > Jezeli zastanawiasz sie nad kupnem IV 110 to rozumiem, ze nie jestes typem
          > ,
          > > ktory w aucie na benzyne zamontuje sobie gaz...
          > > Dlatego dywagacje innych uzytkownikow na temat tej opcji wlozylbym miedzy
          > bajki
          >
          > Dlaczego? Gość na mój gust chce mieć dobrą dynamikę i niskie koszty paliwa. Moc
          > ny
          > benzynowiec przerobiony na gaz spełnia te warunki, a przy tym jest na ogół tańs
          > zy
          > od tdi.

          No coz dla mnie to lekki obciach (na marginesie wsadzilbys do swojego vteca gaz?)
          >
          > > Honda. Ja niestety mialem okazje z wersja 1.4 :-(. Auto tak naprawde nie c
          > hce
          > > jechac - moc wzrasta prawie pionowo do gory wraz z momentem obr., a dodatk
          > owo
          > > silnik przy wysokich obrotach wyje i warczy jak... kosiarka do trawy.
          >
          > Coż, silnik 1.4 Hondy nie ma zmiennych faz rozrządu. Zoptymalizowano go na
          > wysokie obroty. Jeśli chcesz mało spalić - jeździsz na niższych obrotach.
          > Potrzebujesz dynamiki - wkręcasz samochód na obroty > 4000. W tym zakresie
          > obrotów Honda ma ponadprzeciętną (jak na silnik 1.4) dynamikę. Wadą jest machan
          > ie
          > drążkiem zmiany biegów (choć ja to osobiście lubię) i zwiększony hałas.

          Tu nie chodzi o glosnosc, tu chodzi o jakosc tego halasu - to naprawde przypomina
          kosiarke
          >
          > > tylko jeszcze te japonskie
          > > blachy - kazde dotkniecie przez inne auta na parkingu owocuje wgnieceniem.
          >
          >
          > Coż, nie zauważyłem tu jakiejś różnicy w stosunku do innych samochodów.
          >
          > > Ogolnie jednak polecam, ale raczej w wersjach mocniejszych - np. 1.8 vti (
          > czy
          > > vtec?).
          >
          > O, ja też polecam! Sam takim jeżdżę! :-) Swoją drogą - VTi to standard
          > wyposażenia (implikuje silnik VTEC DOHC i bogate wyposażenie). Natomiast VTEC t
          > o
          > mechanizm zmiennych faz rozrządu / zmiennego skoku zaworów. Istnieje on w kilku
          >
          > odmianach, zaś VTEC DOHC to wersja pozwalająca uzyskiwać najwyższe moce
          > (stosowana w silnikach z dwoma wałkami rozrządu).

          Przepraszam za nieznajomosc wersji - wiem co to jest vtec natomiast nie bylem
          pewien oznaczenia modelu
          >
          > > SAAB TURBO FOREVER!!!!!!
          >
          > Miałem okazję pojeździć. Bardzo fajny samochód.

          ......Bardziej niz fajny
          >
          > Pozdrawiam,
          > Niknejm
          >

          • Gość: Niknejm Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: *.pg.com 17.09.01, 15:46
            Gość portalu: art napisał(a):

            > No coz dla mnie [gaz] to lekki obciach (na marginesie wsadzilbys do swojego
            > vteca gaz ?)

            Nie. Ale tylko dlatego, ze maniak jestem. :-) Gaz zabiera 5-10% osiagow. Dla
            wiekszosci ludzi nie ma to zadnego znaczenia. Dla mnie ma. Na swoje
            usprawiedliwienie dodam, ze niektorzy tuningowcy wydaja pare tysiecy zeta, zeby
            zwiekszyc moc swojego ''bolidu'' o 5KM. :-)
            Jazda na gazie jest duuuzo tansza. A dla wiekszosci ludzi roznica mocy jest
            niewyczuwalna.

            > Tu nie chodzi o glosnosc, tu chodzi o jakosc tego halasu - to naprawde przypomi
            > na kosiarke

            Wielu ludzi zmienia koncowy tlumik, co kosztuje naprawde niewiele. Brzmienie - do
            wyboru, do koloru. Mocy to nie doda, ale dzwiek zmieni.

            Pozdrawiam,
            Niknejm


    • Gość: Homer Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c IP: 195.238.63.* 14.09.01, 17:47
      Cóż...
      Dużo zostało powiedziane. Ja miałem okazję jeżdzić takim samochodem przez 10
      tys. km. Znam całość eksploatacji od nowości do 90 tys. km w dwa lata.
      Przejechałem Europę w tym samochodzie. Absolutnie rewelacyjny !!!
      NIC się nie zepsuło, wnętrze, jak już podają inni - bezkonkurencyjne (obecnie
      sprzedaję OPLE). Spalanie - 4,5l z klimą. Ten samochód jest dopracowany w
      każdym szczególe, trzeba się z nim bliżej zapoznać. POLECAM !!!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się