Dodaj do ulubionych

Ponad 1 mln używanych aut Polacy sprowadzili po...

14.04.05, 20:23
Panie Kublik znowu Pan miesza.
Pisze Pan: "Co spowodowało taki napływ używanych aut, który nie ma precedensu
w dziejach światowej motoryzacji?"
A nastepnie:"Od maja zeszłego roku zniesiono w Polsce zakaz(...)"


Teraz niech sie pan laskawie zastanowi:
Skoro byl zakaz, wiec ktos nie mogl sprowadzac.
Istniala wiec niezaspokojona potrzeba sprowadzania aut. Prawda?
I czesc ludzi nie kupowala aut. Prawda?

Okazalo sie, ze tych ludzi byl milion!
Czyli zakaz dotyczyl miliona osob.

Z tego wynika, ze tacy jak Pan, zakazywali milionowi Polskich obywateli
kupna samochodu. To takie makroekonomiczne zagadnienie. Jakby pan nie
wiedzial.

I dlatego mialbym prosbe, aby wyobrazil Pan sobie ten milion osob jak stoi
panu przed drzwiami mieszkania i czeka na pana. To panu bedzie latwiej pisac
te artykuly. Bedzie mial pan wtedy latwiejszy kontakt z rzeczywistoscia.



Obserwuj wątek
    • swoboda_t O.K. już przeczytałem. 14.04.05, 23:45
      Poraża mnie profesjonalizm i głębia analizy dokonanej przez red.Kibelka. Nie ma
      sensu po raz wtóry komentować tego szajsu. Tak tylko sobie odnośnie ilustracji
      i jej podpisu myślę-gdzie na świecie warte ze 2-3 tysiące euro Rover 25 czy
      Opel Corsa (trzeciego auta nie rozpoznałem) mogą być uważane za złom?? Poza
      Polską, to chyba tylko w szejkanatach.

      -- KONKURS-ZAGADKI MOTORYZACYJNE - zapraszam(y) serdecznie!
    • niebieskookidln akcyza ZWROT - WNIOSEK 15.04.05, 08:58
      SKŁADAM WNIOSEK O ZWROT NIESLUSZNIE POBRANEJ AKCYZY ZCY KTOS MA JAKEIS UWAGI NA
      TEN TEMAT? TAK NAPISALEM STOSOWNY WNIOSEK uWAGI PROSZE NA REX77@OP.PL KIEROWAC

      Naczelnik Urzędu Celnego w ...............

      WNIOSEK O ZWROT NIESŁUSZNIE POBRANEGO PODATKU AKCYZOWEGO

      W związku z niesłusznie pobranym podatkiem akcyzowym niniejszym wnoszę o:

      Zwrot kwoty ...............zł. (słownie: ...............) wraz z ustawowymi
      odsetkami naliczanymi od dnia ...............r. do dnia zapłaty, nadpłaconego
      podatku akcyzowego, niesłusznie pobranego w związku z nabyciem na terytorium
      Niemiec w dniu ............... r. samochodu osobowego marki ...............,
      numer nadwozia ..............., nr silnika ................
      Zwrot kwoty ............... zł. (...............) wraz z ustawowymi odsetkami
      naliczanymi od dnia ...............r. do dnia zapłaty, nadpłaconego podatku
      akcyzowego, niesłusznie pobranego w związku z nabyciem na terytorium Niemiec w
      dniu ...............r. samochodu osobowego marki ..............., numer
      nadwozia ..............., nr silnika ................
      Powyższe kwoty proszę przelać niezwłocznie na moje konto osobiste o
      nr ...............w ...............Bank SA we Wrocławiu



      UZASADNIENIE

      W dniu ...............r. nabyłem na terenie Niemiec samochód osobowy
      marki ...............rok prod. ............... a nastepnie
      dnia ...............r. również na terenie Niemiec nabyłem samochod osobowy
      marki ...............rok prod. ................

      W związku z tymi faktami zostałem obciążony przez Urząd Celny
      w ...............podatkiem akcyzowym w kwocie:

      65 proc. kwoty, za jaką nabyłem osobowy marki ...............,
      tj. ...............zł. Którą to w dniu ...............r. roku wpłaciłem na
      konto Izby Celnej.
      63,1 proc. kwoty, za jaką nabyłem osobowy marki ...............,
      tj. ...............zł. Którą to w dniu ...............r. roku wpłaciłem na
      konto Izby Celnej.


      W/w kwoty musiałem wpłacić, aby uzyskać zaświadczenie niezbędne do rejestracji
      przedmiotowych pojazdów. Jednakże na mocy Traktatu o przystąpieniu
      Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej z dniem 1 maja 2004 r. zaczęło
      obowiązywać w Polsce prawo Unii Europejskiej. Traktat ten został ogłoszony w
      Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 kwietnia 2004 r. Nr 90,
      poz. 864. Od dnia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej polskie organy
      administracyjne i prawodawcze związane są zatem postanowieniami Traktatu
      Ustanawiającego Wspólnotę Europejską (dalej TWE). Na porządek prawny Unii
      Europejskiej składa się prawo pierwotne oraz prawo wtórne, uzupełniane
      orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS), który został
      powołany w celu kontrolowania przestrzegania oraz dokonywania wykładni prawa
      wspólnotowego.

      Podstawową zasadą prawa wspólnotowego, ustaloną w orzecznictwie ETS, jest
      zasada nadrzędności, która przewiduje, że prawo pierwotne oraz akty wydane na
      jego podstawie będą stosowane przed prawem krajowym. Do aktów prawa pierwotnego
      zalicza się przede wszystkim traktaty wraz z towarzyszącymi im załącznikami i
      protokołami. Obecnie do obowiązujących traktatów należą m.in. Traktat o
      ustanowieniu Wspólnoty Europejskiej oraz Traktat o Unii Europejskiej. Ponadto
      do prawa pierwotnego zalicza się wszelkie kolejne traktaty nowelizujące oraz
      traktaty o przystąpieniu nowych państw

      Należy zatem stwierdzić, że obowiązek zapłaty podatku akcyzowego w związku z
      nabyciem wewnątrzwspólnotowym samochodów osobowych jest niezgodny z:

      Art. 23 TWE ust. 1 i 2, który stanowi, że „podstawą Wspólnoty jest unia celna,
      która rozciąga się na całą wymianę towarową i obejmuje zakaz ceł przywozowych i
      wywozowych między Państwami Członkowskimi oraz wszelkich opłat o skutku
      równoważnym (...)”, Regulacje prawne dotyczące swobodnego przepływu towarów
      stanowią jedną z podstaw funkcjonowania rynku wewnętrznego, obejmujący obszar
      bez wewnętrznych granic, na którym zgodnie z postanowieniami TWE zostaje
      zapewniony m.in. swobodny przepływ towarów. Niezbędne jest wyeliminowanie
      wszelkich ceł oraz opłat o podobnym skutku w granicach Wspólnoty. Artykuł 23
      zawiera zakaz dotyczący towarów pochodzących z państw członkowskich oraz
      towarów importowanych z krajów trzecich, jeżeli te znajdują się w wolnym obiegu
      w państwach członkowskich. W sprawie 155/73: Sacchi ETS sformułował definicję
      towaru jako produktu, którego wartość może być wyrażona w pieniądzu oraz który
      może być przedmiotem transakcji o charakterze komercyjnym. „Pochodzenie towaru”
      zostało zdefiniowane w rozporządzeniu w sprawie ustanowienia Wspólnotowego
      Kodeksu Celnego. Towar pochodzi z danego państwa, jeżeli jest całkowicie
      produkowany lub wydobywany w tym państwie. Jeżeli proces ten zachodzi w więcej
      niż w jednym państwie, to towar posiada pochodzenie tego państwa, w którym
      nastąpiła uzasadniona obróbka lub przetworzenie produktu
      Art. 25 TWE, który stanowi, że „cła przywozowe i wywozowe lub opłaty o skutku
      równoważnym są zakazane między Państwami Członkowskimi. Zakaz ten stosuje się
      również do ceł o charakterze fiskalnym”. Opłaty celne zostały zdefiniowane w
      sprawie 2/69: Sociaal Fonds v. Chougal Diamont jako jakiekolwiek obciążenie
      finansowe nałożone na towar z powodu faktu przekroczenia granicy. To, w jakim
      celu opłata została nałożona, jest problemem drugorzędnym. Takie podejście
      widoczne jest w sprawie 7/68: Komisja v. Włochy jak i w sprawie 18/87: Komisja
      v. Niemcy.
      Art. 90 TWE stwierdzającym, że „żadne Państwo Członkowskie nie nakłada
      bezpośrednio lub pośrednio na produkty innych Państw Członkowskich podatków
      wewnętrznych jakiegokolwiek rodzaju wyższych od tych, które nakłada
      bezpośrednio lub pośrednio na podobne produkty krajowe”. Towarami podobnymi
      wedle orzecznictwa ETS są produkty, które w oczach konsumentów mają analogiczne
      właściwości lub zaspokajają takie same potrzeby. Samochody osobowe kupowane
      poza granicami Polski w krajach UE są niewątpliwie towarem podobnym do
      samochodów kupowanych w kraju.
      Państwa członkowskie nie mogą nakładać na towary sprowadzane z państw UE
      pośrednich lub bezpośrednich podatków, które byłyby wyższe niż nakładane na
      towary krajowe. Państwa członkowskie nie zostały tym samym pozbawione prawa do
      ustalania i różnicowania podatków. Jednakże praktyka ta jest dopuszczalna tylko
      wówczas, jeżeli nie prowadzi do jakiejkolwiek formy dyskryminowania produktów
      importowanych. Zasada niedyskryminacji odnosi się zarówno do towarów
      wyprodukowanych w UE, jak i towarów pochodzących z państw trzecich, a
      dopuszczonych do swobodnego obrotu.

      Trybunał rozróżnia pojęcia podatku, opłaty celnej i opłaty o podobnym skutku. W
      świetle orzeczenia w sprawie 90/79: Komisja v. Republika Francuska (Re Levy on
      Reprographic Machines), podatek jest środkiem odnoszącym się do wewnętrznego
      systemu obciążeń systematycznie nakładanych na pewne kategorie produktów,
      zgodnie z obiektywnymi kryteriami niezależnymi od pochodzenia produktów.
      Stosowanie art. 90 nie jest uzależnione od tego, czy podatek jest nakładany
      przez państwo, czy inne ciało, ani od celu, w jakim został nałożony. Zabronione
      jest nakładanie podatków, które w sposób bezpośredni lub pośredni dyskryminują
      produkty importowane w porównaniu do produktów krajowych, które odznaczają się
      takimi samymi cechami.

      Podatek może zostać uznany za pośrednio dyskryminujący, jeśli stosowany
      niezależnie od kraju pochodzenia towaru, w stosunku do tej samej kategorii
      nakłada takie same obciążenia podatkowe, jednakże faktycznie tylko produkty
      importowane dotyka w sposób bardziej obciążający (sprawa 112/84: Humblot v.
      Directour des Services Fiscaux. Można nakładać podatki na towary importowane
      tylko w sytuacji, gdy brak jest odpowiedniego typu produktów krajowych, pod
      warunkiem że podatek nałożony jest na kategorię towarów niezależnie od ich
      poc
      • niebieskookidln CD 15.04.05, 09:04
        pochodzenia (sprawa 27/67: Frink-Frucht GmbH ).

        W orzeczeniu ETS z dnia 9 maja 1985 r. w sprawie C – 112/84 Michel Humbolt v
        Directer des services fiscaux skład orzekający podkreślił bezwzględne
        obwiązywanie art. 90 TWE względem wszystkich Państw Członkowskich.
        Interpretując przepis art. 90 TWE Trybunał stwierdził, iż zabrania on takiego
        różnicowania stawek podatku nakładanego na samochody, które w praktyce dotyczy
        głównie samochodów importowanych z innych krajów członkowskich, a tym samym
        stanowi formę ukrytej dyskryminacji towarów pochodzących z tych krajów.

        Zapisy TWE mają walor bezpośredniej stosowalności w państwach członkowskich.
        Potwierdzają to orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, m.in. 26/62
        Van Gend&Loos (1963) ECR 1 oraz 6/64 Costa/ENEL (1964) ECR 1251, stwierdzające
        bezpośrednià skuteczność wspólnotowego porządku prawnego w państwach
        członkowskich odnośnie wszystkich zapisów TWE. Zapisy TWE mają walor
        bezpośredniej skuteczności we wszystkich państwach członkowskich i nie wymagają
        włączenia do krajowego porządku prawnego, ponieważ przepisy prawa europejskiego
        są nadrzędne wobec przepisów krajowych, dlatego też abuzywnośc podnoszonej
        przez niektóre organy podatkowe argumentacji stawiającej krajowy porządek
        prawny ponad wspólnotowym

        Obywatele mają prawo powoływać się na nie przed sądami i krajowymi organami
        administracyjnymi oraz wywodzić z nich korzystne dla siebie skutki prawne.

        Reasumując wnoszę o zwrot niesłusznie pobranego podatku akcyzowego, jak we
        wstępie. Równocześnie informuje, iż organ podatkowy w przypadku negatywnego
        rozpatrzenia mojego wniosku ma obowiązek odnieść się rzeczowo do wszystkich
        przedstawionych przeze mnie tj. podatnika zarzutów.

        Z poważaniem

        W załączeniu:

        1.Potwierdzenie zapłaty akcyzy z dnia ...............r.

        2. Potwierdzenie zapłaty akcyzy z dnia ............... r
        • radexior Re: CD 02.05.05, 23:10
          Czy ktoś faktycznie już spróbował wysłać prośbę o zwrot opłaty? Bo słyszałem, że gdzieś tak robiono i przyniosło skutek.



          --
          Jeśli chcesz zostawić wiadomość musisz powiedzieć "Kocham house"
    • gustawtorrent Re: Ponad 1 mln używanych aut Polacy sprowadzili 15.04.05, 09:19
      gazeto! czy czytajac po raz n-ty taki sam artykul pana Kibelka (bardzo pasujaca
      ksywa, winszuje wynalazcy) i komentarze tegoz artykulu nie nasuwa sie zaden
      wniosek???
      ten czlowiek jest najbardziej niekompetentnym pracownikiem waszej firmy jesli
      nie calej branzy (zglaszam go do jakies zlotej maliny na nastepne 5 lat)!
      I nie pisze tego, bo sprowadzilem sobie 4 letniego saaba z pelnym wyposazeniem
      i wysokim poziomem bezpieczenstwa, ktorego amortyzatory nie musialy nigdy
      doznac polskich drog, wiec wytrzymaja jeszcze pare lat.
      Pisze to bo mam pojecie o ekonomii i jestem zwolennikiem wolnego rynku oraz
      braku barrier: prawnych takich jak akcyza czy myslowych, takich jaka ma pan
      Kibelek.

      Mam propozycje: za miesic rozpiszcie na forum konkurs na kolejny artykul z
      serii: Polacy sprowadzili auta.

      Nie chce dyskryminowac nawet najwiekszych oszolomow, wiec pan Kibelek tez ma
      prawo brac udzial (wiem, za dobry jestem).

      Bardzo chetnie sprobuje swoich sil i wklepie pare linijek tekstu z aspiracja
      napisania czegos prawdziwego, obiektywnego i niewtornego.
      Wybierzecie sobie najlepszy tekst, ufundujecie nagrode, a w osobie zywciezcy
      znajdziecie godnego nastepce pana Kibelka.

      I za ten pomysl nic nie chce, robie to dla siebie i Rodakow!
    • kolowr 1 mln aut, ale 40% poszło do ludzi... 16.04.05, 21:08
      reszta stoi w komisach, na placach, na poboczch, z polepionmi kartkami
      "sprzedam" (mogliby chociaz je przed domem stawiać tyłem do drogi, bo często po
      wiochach jak lecę, to mam wrażenie, ze zaraz ktoś chce wyjechać na drogę ;) ceny
      pospadały na łeb na szyję, niektórzy przywozili wynalazki w dobrym stanie i nei
      mogą sie ich teraz pozbyć.....

      a doszło nawet do takiego procederu, zę wiele z tych najańszych autek,
      największe złomiaszcze, została porzucona w lasach, bo nei ma chętnych na az
      takie gó.wna.
      polaczki nie az takie głupole są :)
    • galonczystej Re: Ponad 1 mln używanych aut Polacy sprowadzili 17.04.05, 21:30
      Mam zagwozdkę . BMW 530iA z 03' full wypas za 80 tys czy może full wypas Skode
      Octavie automat 1.6 FSI prosto z salonu ? Aż mnie ściska ,że za 120 tys w USA
      można mieć nową trójkę 330iA za 120 tys . Ludzie przecież ten nasz
      socjalizm ,bo nie ma u nas kapitalizmu ,to jest gó.. wart . Za wszystko się
      teraz płaci . Dzieci przed egzaminami idą do nauczycieli ,którzy ich uczyli ,na
      korepetycje ,a kolejki do publicznych szpitali ? Kto chce szybciej to
      płaci .Autostrad nie widać ,a płaci się tyle pieniędzy dziennie ,na ten cel .
      Krzyknijmy wreszcie ,że niechcemy SOJALU tylko chcemy PRAWDZIWY KAPITALIZM .
      Polska już się staje krajem frustratów . Widać to po sondażach wyborczych .
      Ludzie chcą gruszek na wierzbie ,a to nie ma tak łatwo .
      • w_r_e_d_n_y podszkol sie :-( 17.04.05, 21:38
        galonczystej napisał:

        > Ludzie przecież ten nasz
        > socjalizm ,bo nie ma u nas kapitalizmu ,to jest gó.. wart . Za wszystko się
        > teraz płaci . Dzieci przed egzaminami idą do nauczycieli ,którzy ich
        > uczyli ,na korepetycje ,a kolejki do publicznych szpitali ? Kto chce szybciej
        > to płaci

        he he he
        Zdaje sie ,ze to akurat domena kapitalizmu a nie socjal !!
        Cos Ci sie zdrowo wymieszaly pojecia.
        --
        w_r_e_d_n_y
          • w_r_e_d_n_y Re: podszkol sie :-( 17.04.05, 22:53
            swoboda_t napisał:

            > Spoko spoko-to Tobie się coś wymieszało-tak, że nie potrafiłęś przeczytać ze
            > zrozumieniem :P

            jak tekst jest napisany z sensem to nie mam klopotow go odczytac ze zrozumieniem

            PS
            za Gierka "wszystko" bylo za friko he he
            --
            w_r_e_d_n_y
    • aron2004 Re: Ponad 1 mln używanych aut Polacy sprowadzili 01.05.05, 05:54
      pisałem już to, ale powtórzę

      panu Kublikowi przeszkadzają używańce, bo w Warszawie są korki. Pan Kublik mieszka w Warszawie.

      ale na wsi nie ma korków. Nie ma sensu zakazywać sprowadzania samochodów ludziom ze wsi, bo tam często nie jeżdżą już żadne pociągi, a autobus jest 2 razy dziennie.

      dlatego proponuję wprowadzić opłatę rejestracyjną w zależności od wielkości miasta
      czyli np. miasto powyżej 2 mln - 10 000 zł
      miasto powyżej 1 mln - 5000 zł
      miasto powyżej 500 tys. - 2500 zł
      miasto powyżej 100 tys. - 1250 zł
      miasto powyżej 50 tys. - 625 zł
      mniejsze miasta i wieś - 312,50 zł

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się