Dodaj do ulubionych

do Niknejma

IP: *.fys.sdu.dk 27.06.02, 11:41
czesc,
zauwazylem z ktoregos postu, ze jezdzisz honda. Mozesz podac szczegoly?Pzdr.
Obserwuj wątek
    • Gość: Niknejm Re: do Niknejma IP: 5.3R1D* / *.pg.com 27.06.02, 19:24
      Gość portalu: Staruch napisał(a):

      > czesc,
      > zauwazylem z ktoregos postu, ze jezdzisz honda. Mozesz podac szczegoly?

      Jasne, moja Hondzia to Civic pięciodrzwiowy 1.8VTi, model z 98roku. Pojemność
      1.8, silnik VTEC DOHC. Moc max 170KM przy 7600 obr/min, max mom.obr. 166Nm przy
      6800 obr/min. Nie ma takich osiągów jak np. Integra TypeR (gdzie jest swoją drogą
      podobny silnik - B18C5, u mnie B18C4), ale za to jest dyskretna i bardziej
      komfortowa.

      Pozdrawiam,
      Niknejm

      • Gość: is300 Re: do Niknejma IP: *.dyn.optonline.net 27.06.02, 19:36
        Moj znajomy, taki jeden fanatyk motoryzacji, ma od niedawna Integre Type-R.
        Kupil ja do zabawy, bo jest w jednym z klubow i chce sie troche scigac.
        Autko jest piekne, Zolty kolor.
        Wszystko w srodku z niej wywalil, wzucil klatke do srodka pare innych bajerow,
        i mowi ze jest gotowy.
        Silnik tez troche podrasowal, mowil ze teraz ma okolo 190koni na kolach, to
        bedzie gdziesc normalnie 215-220koni, na silniku.
          • Gość: Staruch Re: do Niknejma IP: *.fys.sdu.dk 28.06.02, 15:41
            W watku "jak korzystac z klimy" napisalem cos takiego (nie bylo komentarzy)

            "tu jest chyba jakies nieporozumienie, bo choc mam klime manualna, to kompresor
            wcale nie pracuje bez przerwy - on sie wlacza i wylacza.
            temperature (w (mojej)manulanej) steruje sie nawiewem. Jezeli nawiew jest duzy,
            to odprowadzanie ciepla ("zimna") z parownika wieksze, co za tym idzie nie
            osiaga ona zbyt niskiej temperatury za szybko i kompresor chodzi dluzej (=
            pracuje z krotszymi przerwami). Jezeli chcemy miec cieplej, to wystarczy
            zmniejszyc nawiew. odprowadzanie ciepla ("zimna")zmniejszy sie, parownik
            szybciej osiagnie minim. temp. i kompresor bedzie sie czesciej wylaczal
            (wlaczal na krocej). tak wiec nie wiem, co to klima manualna. Moze moje to jest
            klima polmanualna. ja nie mam regulacji elektronicznej temp. (to bardzo latweo
            zrobic,a le mi sie nie chce),a le wcale ta klima nie chodzi caly czas.
            Rozumiem, ze manualna chodzi bez przerwy (klima tzn. kompresor).

            Ja dlatego wlaczam i wylaczam reka, bo czasem, przy niewysokiej temperaturze w
            Pl chlodzenie przy najmniejszym nawiewie jest za duze...
            Dopiero raz jej uzylem non stop na 1-2 nawiewie (z 5 stopni) przy +36 i pelnym
            sloncu..."

            Ja mam accorda aerodecka (1993). Z tego co m.in. napisal Michal wywnioskowalem,
            ze sa klimy, ktore chodz bez przerwy. Moja absolutnie nie jest automatyczna
            (nie ma regulacji automatycznje temperatury), ale tez nie chodzi na okraglo.
            Wiec napomknalem w tamtym watku, ze moze to jest cos jak by polautomat.
            Myslalem, ze Ty masz cos podobnego. Mozesz skomentowac?
            Za 2 h odjezdzam do Pl i dlugo nie bede czytal Forum :-((((((
            pozdrawiam.
            • Gość: Niknejm Re: do Niknejma IP: 5.3R1D* / *.pg.com 01.07.02, 03:11
              Gość portalu: Staruch napisał(a):

              > Ja mam accorda aerodecka (1993). Z tego co m.in. napisal Michal wywnioskowalem,
              > ze sa klimy, ktore chodz bez przerwy. Moja absolutnie nie jest automatyczna
              > (nie ma regulacji automatycznje temperatury), ale tez nie chodzi na okraglo.
              > Wiec napomknalem w tamtym watku, ze moze to jest cos jak by polautomat.
              > Myslalem, ze Ty masz cos podobnego. Mozesz skomentowac?

              Mam wrażenie (choć może mylne), że moja klima też nie chodzi cały czas, mimo, że
              jest włączona. Wnioskuję to po ledwo wyczuwalnych różnicach dynamiki auta i po
              tym, że w silny deszcz dolna część szyby potrafi się przymglić, nagle wyczyścić i
              po chwili znowu przymglić - w zależności od tego, czy sprężarka akurat chodzi,
              czy nie.
              Ale może się mylę.

              Sorry, że długo nie odpowiadałem, mam mnóstwo pracy.

              Pozdrawiam,
              Niknejm
      • Gość: Sławek Re: do Niknejma IP: *.aries.com.pl / 192.168.1.* 01.07.02, 09:12
        Gość portalu: Niknejm napisał(a):

        A tak swoją drogą jesteś w posiadaniu "rzadkiego przypadku" czyli samochodu o
        większej mocy niz momencie obrotowym.Kierując się samymi suchymi danymi
        technicznymi taki samochód nie ma prawa jeździć,a już na pewno nie wcześniej niż
        przy 6500 obr/min.No ale na szczęście mamy tu zmienne fazy rozrządu... ;-)

        pozdrawiam
        > Gość portalu: Staruch napisał(a):
        >
        > > czesc,
        > > zauwazylem z ktoregos postu, ze jezdzisz honda. Mozesz podac szczegoly?
        >
        > Jasne, moja Hondzia to Civic pięciodrzwiowy 1.8VTi, model z 98roku. Pojemność
        > 1.8, silnik VTEC DOHC. Moc max 170KM przy 7600 obr/min, max mom.obr. 166Nm przy
        >
        > 6800 obr/min. Nie ma takich osiągów jak np. Integra TypeR (gdzie jest swoją dro
        > gą
        > podobny silnik - B18C5, u mnie B18C4), ale za to jest dyskretna i bardziej
        > komfortowa.
        >
        > Pozdrawiam,
        > Niknejm
        >

        • Gość: Niknejm Re: do Niknejma IP: 5.3R1D* / *.pg.com 01.07.02, 10:33
          Gość portalu: Sławek napisał(a):

          > A tak swoją drogą jesteś w posiadaniu "rzadkiego przypadku" czyli samochodu o
          > większej mocy niz momencie obrotowym.Kierując się samymi suchymi danymi
          > technicznymi taki samochód nie ma prawa jeździć,a już na pewno nie wcześniej ni
          > ż
          > przy 6500 obr/min.No ale na szczęście mamy tu zmienne fazy rozrządu... ;-)

          ...i zmienny skok zaworów, co z punktu widzenia dostosowania pracy silnika do
          niskich i wysokich obrotów ma chyba nawet większe znaczenie. ;-)
          A jak się tym jeździ? Na niskich obrotach prawie jak 'normalnym' 1.8 (tylko
          troszkę lepsza elastyczność niż zazwyczaj). Za to na obrotach wysokich (powyżej
          5800obr/min, do 8400 obr/min)- ciągnie jak 3.0 V6. A przy tym stosunkowo mało
          pali.
          I za to go lubię ;-) Jest natomiast jedna drobna niedogodność - oliwę trzeba
          wymieniać co 10000km.

          Pozdrawiam,
          Niknejm

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się