Dodaj do ulubionych

ROTFL -> Moment Skody...

01.07.05, 16:37
gazeta auto +
dzial: auto vip
tytul-> jak powyzej..
wystepuje tomasz placzek
mistrz Polski w wyscigach i rajdach samochodowych, instruktor jazdy(szkola
auto skody)
Ejakulacja werbalna<mode on>
"doswiadczenie zdobyte w sporcie pomaga mi takze w jezdzie autem na co dzien.
Potrafie szybko ocenic niebezpieczna sytuacje i po prostu tam sie nie pcham.
Nie osadzam auta na podstawie tego ile ma koni, tylko jakim dysponuje
momentem obrotowym .
Dlatego wybralem skode octawie 2 z silnikiem 1,6 fsi,ktory dysponuje wysokim
momentem obrotowym w pelnym zakrsie obrotow.
jest to niezwykle wazne w sytuacjach stresowych.. Na przyklad przy
wyprzedzaniu-wtedy rozpedzajac sie czesto zapominamy o zmianie biegu na
wyzszy. Silnik dochodzi do skrajnych obrotow, i uniemozliwia dalsze
przyspieszanie. Wysoki moment w szerokim zakresie obrotow, jak w mojej
skodzie, pozwala na dalsze rozpedzanie, a w wielu innych autach mamy wtedy
tylko wrazenie sluchowe, ze auto przyspiesza, poniwaz silnik pracuje coraz
glosniej.
Niezly czopek, skoro tak mu zalezy na momencie mogl se wziac tdi...mialby
moment, ze tylko pole orac...
Gwoli sprawiedliwosci mogly jeszcze dodac ze fsi musi na pb 98 co znacznei
uprzyjemnia eksploatacje.
Brawa dla tego pana.
Obserwuj wątek
    • typson Re: ROTFL -> Moment Skody... 01.07.05, 16:45
      najlepsze jest to:
      > "doswiadczenie zdobyte w sporcie pomaga mi takze w jezdzie autem na co dzien.
      > Potrafie szybko ocenic niebezpieczna sytuacje i po prostu tam sie nie pcham.

      a za chwile pisze jak to nie umie wyprzedzac
      > jest to niezwykle wazne w sytuacjach stresowych.. Na przyklad przy
      > wyprzedzaniu-wtedy rozpedzajac sie czesto zapominamy o zmianie biegu na
      > wyzszy.

      i dalej to juz nie kumam
      > Silnik dochodzi do skrajnych obrotow, i uniemozliwia dalsze
      > przyspieszanie. Wysoki moment w szerokim zakresie obrotow, jak w mojej
      > skodzie, pozwala na dalsze rozpedzanie

      znaczy chyba wiem co ten geniusz kierownizy z indykiem w srodku chcial
      powiedziec ale wyszlo mu tak, ze dziki wysokiemu momentowi slbo silnik nie
      dochodzi do skrajnych obrotow albo nie ma ograniczenia obrotow
      --
      .
    • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 12:02
      fru.fru napisał:

      > gazeta auto +
      > dzial: auto vip
      > tytul-> jak powyzej..
      > wystepuje tomasz placzek
      > mistrz Polski w wyscigach i rajdach samochodowych, instruktor jazdy(szkola

      > Nie osadzam auta na podstawie tego ile ma koni, tylko jakim dysponuje
      > momentem obrotowym .
      > Dlatego wybralem skode octawie 2 z silnikiem 1,6 fsi,ktory dysponuje wysokim
      > momentem obrotowym w pelnym zakrsie obrotow.
      > jest to niezwykle wazne w sytuacjach stresowych.. Na przyklad przy
      > wyprzedzaniu-wtedy rozpedzajac sie czesto zapominamy o zmianie biegu na
      > wyzszy. Silnik dochodzi do skrajnych obrotow, i uniemozliwia dalsze
      > przyspieszanie. Wysoki moment w szerokim zakresie obrotow, jak w mojej
      > skodzie, pozwala na dalsze rozpedzanie, a w wielu innych autach mamy wtedy
      > tylko wrazenie sluchowe, ze auto przyspiesza, poniwaz silnik pracuje coraz
      > glosniej.
      jakbyscie troszke pomysleli to o ile cokolwiekl macie pojecie ze chodzi tu o
      zmiane biegu na nizszy przy wyprzedzaniu albo zle przepisales albo blad
      druku ,wlasnie to jest zaleta silnikow z duzym momentem obrotowym ze silnik
      dysponuje moca przy niskich obrotach czego czesto nie maja np silniki japonskie
      ktore trzeba wysoko krecic przez co czesto trzeba zmieniac biegi.
      a swoja droga jezdzilem skoda 1,6 fsi i az taka elastyczna to nie jesty,ale nie
      jest to az tak zly samochod ,nierozumiem takiej krytyki,jak na swoja cene to
      trudno znalesc duzo lepsze
      • mobile5 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 12:35
        dark13 napisał:
        wlasnie to jest zaleta silnikow z duzym momentem obrotowym ze silnik
        > dysponuje moca przy niskich obrotach czego czesto nie maja np silniki
        japonskie
        >
        > ktore trzeba wysoko krecic przez co czesto trzeba zmieniac biegi.

        Znowu nic nie zrozumiałem. Jaki związek ma to, że wysoki moment lub moc są w
        niskim, czy wysokim zakresie obrotów, z częstotliwością zmiany biegów?
        • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 12:48
          jesli silnik ma duzy moment obrotowy to zakladajac ze ma 100KM to dysponuje np
          90% tej mocy przy np 1700 obrotow czyli na nie duzycjh obrotach,przy malym
          momecie obrotowym takie wartosci uzyskuje jak np japonskie auta przy 4-5 tys
          wiec aby miec dobre osiagi trzeba utrzymywac samochod na wysokich obrotach
          przez co czesto trzeba redukowac biegi.w praktyce w normalnym ruchu o wiele
          bardziej przydaje sie wiekszy moment obrotowy niz moc,w sporcie liczy sie moc
          przez co silniki maja b wysokie obroty.moment obrotowy to przy duzym
          uproszczeniu dostepna moc przy danych obrotach
          • bert.d.s Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 12:57
            dark13 napisał:

            > jesli silnik ma duzy moment obrotowy to zakladajac ze ma 100KM to dysponuje np
            > 90% tej mocy przy np 1700 obrotow czyli na nie duzycjh obrotach,przy malym
            > momecie obrotowym takie wartosci uzyskuje jak np japonskie auta przy 4-5 tys

            Mieszasz. Jezeli silnik ma duzy maksymalny moment obrotowy, to znaczy, ze przy
            danej mocy osiaga te moc przy niewielkich obrotach i idoc jezcze wyzej w obroty
            moc spada. Jest bez znaczenia, jaki moment maksymalny ma silnik, bo jezeli
            osiaga go przy 4000 rpm, to obroty mmoc max wypadna kolo 6000 rpm, a czerwone
            pole bedzie gdzies kolo 8000 rpm. Jesli moment max wypadnie przy 2500 rpm, to
            moc max bedzie pewnie gdzies tak kolo 4000 rpm, a czerwone pole przy 5000 rpm i
            po dobraniu do tego przelozenia, na to samo wyjdzie, bo zakres uzytecznych
            obrotow (a wlasciwie stosunek maksymalnych obrotow, na ktorych da sie jezdzi do
            minimalnych obrotow, na ktorych samochod jeszcze jako tako idzie) jest taki sam:
            2 do 1. Nie ma znaczenia czy rozkrecasz silnik z 1500 rpm do 3000 rpm, czy tez z
            2500 rpm do 5000 rpm. Tak czy owak, bez zmiany biegu podwoisz swoja predkosc.

            Moment i moc sa ze soba powiazane. Wlasnie obrotami. Poniewaz za dopasowanie
            obrotow do predkosci odpowiada skrzynia biegow, liczy sie wylacznie moc. No,
            moze jeszcze umiejetnosci kierowcy.
            --
            If you are not living on the edge, you are taking up too much space.
            • fru.fru Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 13:32
              fajne te fsi..to chyba jedyny silnik w ktorym dzieki olbrzymiemu momentowi
              obrotowemu, w calym zakresie obrotow, nalezy, przy wyprzedzaniu zmienic bieg na
              wyzszy..
              tak radzi rajdowny miszcz instruktor
              no moze jeszcze htp tak ma..
            • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 14:20
              bert.d.s napisała:

              >


              >
              > Mieszasz. Jezeli silnik ma duzy maksymalny moment obrotowy, to znaczy, ze przy
              > danej mocy osiaga te moc przy niewielkich obrotach i idoc jezcze wyzej w
              obroty
              > moc spada. Jest bez znaczenia, jaki moment maksymalny ma silnik, bo jezeli
              > osiaga go przy 4000 rpm, to obroty mmoc max wypadna kolo 6000 rpm, a czerwone
              > pole bedzie gdzies kolo 8000 rpm. Jesli moment max wypadnie przy 2500 rpm, to
              > moc max bedzie pewnie gdzies tak kolo 4000 rpm, a czerwone pole przy 5000 rpm
              i
              > po dobraniu do tego przelozenia, na to samo wyjdzie, bo zakres uzytecznych
              > obrotow (a wlasciwie stosunek maksymalnych obrotow, na ktorych da sie jezdzi
              do
              > minimalnych obrotow, na ktorych samochod jeszcze jako tako idzie) jest taki
              sam
              > :
              > 2 do 1. Nie ma znaczenia czy rozkrecasz silnik z 1500 rpm do 3000 rpm, czy
              tez
              > z
              > 2500 rpm do 5000 rpm. Tak czy owak, bez zmiany biegu podwoisz swoja predkosc.
              >
              > Moment i moc sa ze soba powiazane. Wlasnie obrotami. Poniewaz za dopasowanie
              > obrotow do predkosci odpowiada skrzynia biegow, liczy sie wylacznie moc. No,
              > moze jeszcze umiejetnosci kierowcy.
              to ty troche mieszasz
              po pierwsze wartosc momentu obrotowego ma bardzo duze znaczenie
              moc maksymalna moze byc osiagana przy bardzo wysokich obrotach i tym sie roznia
              silniki ze jedne osiagaja wiekszosc tej mocy przy niskich obrotach iine nie a
              to jest wazne jadac na 4 biegu przy duzym momencie obrotowym czas wyprzedzania
              bez redukcji biegu bedzie krotszy niz auta z mniejszym momentem mimo tych
              samych KM
              to wlasnie b dobrze widac po samochodach amerykanskich ktore mimo duzych
              pojemnosci maja niewiele koni za to b duze momenty obrotowe.dawniej samochody
              japonskie np honda civi vtec mial 160km z poj 1,6 ale co z tego skoro osiagane
              one byly przy bardzo wysokich obrotac wiec w normalnym codziennym uzytkowaniu
              to nie jest komfortowa jazda
              • gls1 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 16:54
                Powiedz mi tylko czy ty na codzien jezdzisz z automatem??/ A komfortowa jazda
                to jest wtedy jak silnik ciagnie na jednym biegu od 2 tys do 8 tys obr/min a
                nie jak wbija w fotel juz przy 2.5 tys obr a przy 4 tys obr wyje i gotuje sie
                juz ze zmeczenia. No ale kazdy ma prawo do swojego gustu nawet emerych za
                kolkiem tacy jak ty, ktorzy worza sie dupowozami w ktorych nawet nie slychac
                dzwiaku silnika!! pozdrowionka!!!
                  • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 17:21
                    fuiio napisał:

                    > w takim razie sprzedaje chevroleta z motorem 5.7 (kiepski moment) a qpuje
                    skode
                    >
                    > (tutaj naprawde dobry moment,mocny moment)
                    przeczytaj mnie uwaznie wlasnie motory amerykanskie maja stosunkowo mala moc a
                    za to bardzo duze momenty obrotowe
                • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 17:27
                  gls1 napisał:

                  > Powiedz mi tylko czy ty na codzien jezdzisz z automatem??/ A komfortowa jazda
                  > to jest wtedy jak silnik ciagnie na jednym biegu od 2 tys do 8 tys obr/min a
                  > nie jak wbija w fotel juz przy 2.5 tys obr a przy 4 tys obr wyje i gotuje sie
                  > juz ze zmeczenia. No ale kazdy ma prawo do swojego gustu nawet emerych za
                  > kolkiem tacy jak ty, ktorzy worza sie dupowozami w ktorych nawet nie slychac
                  > dzwiaku silnika!! pozdrowionka!!!
                  tak sie sklada ze mam sekwencyjna skrzynie automatyczna w swoim samochodzie nie
                  jestem emerytem ale juz wyroslem z scigania sie po drogach swojego czasu mialem
                  audi s2 na tamte czasy malo kto mial w polsce rownie szybkie auto,tera za to
                  wlasnie cenie komfort przy naszych drogach i korkach nie chce mi sie zmieniac
                  biegow a zapewniam cie ze moj samochod bez zmiany przelozenia potrafi lepiej
                  przyspieszac od 60-120 niz bme 2,5 choc mam kombi diesla
              • mobile5 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 17:06
                Fru-fru odpowiadał na to:
                "wlasnie to jest zaleta silnikow z duzym momentem obrotowym ze silnik
                > dysponuje moca przy niskich obrotach czego czesto nie maja np silniki
                japonskie
                >
                > ktore trzeba wysoko krecic przez co czesto trzeba zmieniac biegi.".

                To jest kompletne nie rozumienie sposobu przeniesienia mom. z silnika na koła
                i funkcji jaką pełni w tym skrzynia biegów..
                • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 17:20

                  >
                  > To jest kompletne nie rozumienie sposobu przeniesienia mom. z silnika na
                  koła
                  > i funkcji jaką pełni w tym skrzynia biegów..
                  najlepiej sprawdz sobie w internecie pojecia mocy silnika a momentu obrotowego
                  bo to ty masz z tym problem
                  moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy
                  • mobile5 Re: ROTFL -> Moment Skody... 02.07.05, 17:24
                    dark13 napisał:
                    > najlepiej sprawdz sobie w internecie pojecia mocy silnika a momentu
                    obrotowego
                    > bo to ty masz z tym problem
                    > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy

                    Jesteś rozbrajający. Ostatni wers nadaje się na sygnaturkę.
                  • niknejm Ech, znowu... 04.07.05, 17:11
                    O przyspieszeniu samochodu w danej chwili decyduje aktualny moment obrotowy na
                    kołach (determinowany przez aktualny moment na silniku + aktualne przełożenie w
                    układzie przeniesienia napędu). Więc zestopniowanie skrzyni i przekładni
                    głównej jest bardzo istotne. No, decyduje też masa itp., ale to na razie
                    pomińmy.

                    Teraz - jeśli moment obrotowy na silniku jest płaski (nie zmienia się), to moc
                    jest de facto iloczynem tej stałej (momentu na silniku), innej stałej i
                    obrotów. Zatem wykres mocy będzie linią prosta, rosnącą w miarę wzrostu obrotów.

                    Silnik VTEC DOHC z Civica 1.6 VTi ma do siebie to właśnie, że jego moment
                    obrotowy jest mocno spłaszczony (choć nie idealnie płaski) w bardzo szerokim
                    zakresie obrotów - od 2000 do ponad 7000obr/min. Zatem według Ciebie samego
                    powinien być to komfortowy układ, bo moment na silniku jest bardzo bliski
                    maksymalnemu w szerokim zakresie obrotów. Jest jednak jedno ale - to 'tylko'
                    silnik 1.6, a więc wartość maksymalna momentu obrotowego jest typowa dla tej
                    pojemności (ponad 150Nm). Zwiększenie absolutnej wartości momentu obrotowego
                    byłoby możliwe dzięki:
                    a) zwiększeniu pojemności
                    b) zastosowaniu doładowania (turbo lub kompresor)

                    Dlaczego zatem silnik 1.6 pozwala na uzyskanie bardzo dobrych przyspieszeń w
                    przypadku Civica VTi? Ano dlatego, że decyduje moment na kołach, a ten zależy
                    również od przełożenia. Mając do dyspozycji bardzo szeroki zakres obrotów przy
                    których moment na silniku bliski jest maksymalnemu, możesz zastosować krótsze
                    przełożenie w ukłądzie przeniesienia napędu (skrzynia + przekładnia główna) niż
                    w przypadku silnika, gdzie moment na silniku przy 7000-8000 obr/min jest już
                    bardzo niski. Zatem wykorzystujesz fakt, że (w uproszczeniu) silnik 'dobrze
                    ciągnie na wysokich obrotach'. Choć na obrotach niższych silnik Civica VTi
                    niczym nie ustępuje innym silnikom o tej pojemności skokowej, jest nawet trochę
                    lepszy. Dlaczego - piszę poniżej.

                    Zapytasz teraz, dlaczego wszystkie silniki nie mają takiej płaskiej
                    charakterystyki momentu (tak, że moment jest bliski maksymalnemu i 'na dole'
                    i 'na górze'). Dobre pytanie. Wiele silników tak nie ma, bo to kosztuje. Trzeba
                    robić sztuczki technologiczne mające na celu optymalne wypełnienie cylindra
                    mieszanką w różnych zakresach obrotów (właśnie od tego zależy moment obrotowy
                    na silniku). Wiadomo jak to robić (zmienne fazy rozrządu, zmienny skok zaworów,
                    zmienna geometria układu dolotowego, rozwiązanie problemu chłodzenia silnika na
                    bardzo wysokich obrotach itp. itd.). Ale stosowanie tych zabiegów podwyższa
                    koszt, natomiast pozwala uzyskać dobrą (jak na daną pojemność skokową) dynamikę
                    w dolnym zakresie obrotów i bardzo dobrą (znowu - jak na daną pojemność
                    skokową) dynamikę w górnym zakresie obrotów.

                    Pzdr
                    Niknejm
                    • dark13 Re: Ech, znowu... 04.07.05, 17:56
                      akutat tak sie sklada ze mialem honde v-tec i wiem o czym pisze ,ten samocho
                      ponizej 3500 obr jeast bardzo ospaly,a moment obrotowy nie wymaga tak wielkich
                      nakladow poniewaz wlasnie zaawansowane silniki 16v maja ta wade ze moment
                      obrotowy wystepuje przy wyzszych obrotach niz w normalnych 8-zaworowych autach
                      • niknejm Re: Ech, znowu... 04.07.05, 18:05
                        dark13 napisał:

                        > akutat tak sie sklada ze mialem honde v-tec i wiem o czym pisze ,ten samocho
                        > ponizej 3500 obr jeast bardzo ospaly

                        Jest bardzo ospały w porównaniu z tym, co się dzieje powyżej 5500obr/min! Tak
                        jak napisałem. Weź sobie Golfa 1.6 z tamtych lat i porównaj. Na niskich
                        obrotach w Golfie wcale nie jest lepiej, a na wysokich - przepaść. Kiedyś nawet
                        podawałem linki porównujące silniki VTEC z silnikami Forda bez VTECa (mój
                        rozmówca upierał się, że silniki Forda mają lepszą dynamikę w dole obrotów).
                        Okazało się, że Honda wypadła lepiej. Natomiast nie dziwię Ci się - ja na
                        początku miałem to samo wrażenie, jak wsiadłem do VTi (aaale kiepsko jedzie na
                        dole obrotów), ale wynikało to z kontrastu z dynamiką w górnym zakresie
                        obrotów. Potem jeździłem innymi autami o podobnej pojemności i tam 'dół' wcale
                        nie był lepszy. Za to po prostu nie występował taki kontrast między 'dołem'
                        a 'górą' obrotów.
                        Poza tym - miałeś VTEC DOHC (1.6 160KM) czy SOHC (125KM)? A może 1.5 VTEC?
                        Spora różnica między tymi silnikami jest...

                        > a moment obrotowy nie wymaga tak wielkich
                        > nakladow poniewaz wlasnie zaawansowane silniki 16v maja ta wade ze moment
                        > obrotowy wystepuje przy wyzszych obrotach niz w normalnych 8-zaworowych autach

                        16V to żadne zaawansowanie. Wszyscy to tłuką teraz.
                        Zaawansowane silniki mają właśnie takie rozwiązania jak np. silniki z nowego
                        Civica TypeR - zmienny skok zaworów, zmienne fazy rozrządu, zmienna geometria
                        dolotu. Ale, jak napisałem, to kosztuje.

                        Pzdr
                        Niknejm
                          • niknejm Re: Ech, znowu... 04.07.05, 18:19
                            Biję się w piersi. FSI ma na pewno moment godny traktora ;-)) A przyspiesza po
                            przekroczeniu obrotów maksymalnych, czyli najpierw ma 'zieloną strefę' na
                            obrotomierzu, potem na chwilkę czerwoną (pewnie błąd w malowaniu), potem znowu
                            zieloną... I tak już w nieskończoność (licznik chodzi w kółko) ;-)))

                            Pzdr
                            Niknejm
                        • dark13 Re: Ech, znowu... 04.07.05, 18:28
                          ja nie wnikam w wartosci momentow bo nigdy ich nie obliczalem jezdzac,ale
                          naprawde odczuwalem roznice,kiedy mialem stare audi 2,0 wtrysk i jadac 40 kmh
                          na 4 biegu z lenistwa nie zmieniajac biegu ten samochod przyspieszal,nie trzasl
                          sie ,a o wiele bardziej zawansowana w hondzie accord tez 2,0, i ta sama
                          operacja sprawila ze silnik prawie wcale nie reagowa
                          dodam tylko ze audi mialo zdaje sie 115KM a honda cos kolo1140
                          • mobile5 Re: Ech, znowu... 04.07.05, 18:50
                            dark13 napisał:

                            > ja nie wnikam w wartosci momentow bo nigdy ich nie obliczalem jezdzac,ale
                            > naprawde odczuwalem roznice,kiedy mialem stare audi 2,0 wtrysk i jadac 40 kmh
                            > na 4 biegu z lenistwa nie zmieniajac biegu ten samochod przyspieszal,nie
                            trzasl
                            >
                            > sie ,a o wiele bardziej zawansowana w hondzie accord tez 2,0, i ta sama
                            > operacja sprawila ze silnik prawie wcale nie reagowa
                            > dodam tylko ze audi mialo zdaje sie 115KM a honda cos kolo1140

                            I nie zacząłeś podejrzewać, że przyczyną może być inaczej zestopniowana
                            skrzynia biegów? Chyba nie, bo patrz niżej...
                            --
                            dark13 napisał:
                            > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy
                            • dark13 Re: Ech, znowu... 04.07.05, 19:10
                              mobile5 napisał:


                              >
                              > I nie zacząłeś podejrzewać, że przyczyną może być inaczej zestopniowana
                              > skrzynia biegów? Chyba nie, bo patrz niżej...
                              niw wydaje ci sie ze to by bylo zbyt proste jesliby to byla zasluga tylko
                              skrzyni biegow,to zaden problem skonstuowac skrzynie bo to tylko kwestia
                              odpowiedniego doboru przelozen
                              dalej twierdze ze skrzynia biegow nie ma nic wspolnego z momentem silnika bo
                              jak juz pisalem moment obrotowy to wartosc silnika ,i zadna skrzynia nie zmieni
                              jego wartosci,ale za to ma wplyw na jej wykorzystanie.
                              to nie zasluga skrzyni biegow bo jesli samochod latwo przyspiesza na 4 biegu to
                              musialby byc mocno ograniczony predkoscia maksymalna
                              porownaj zreszta jaka jest roznica silnikow benzynowych w stosunku do diesla
                              to tez zasluga skrzyni
                              • mobile5 Re: Ech, znowu... 04.07.05, 19:57
                                dark13 napisał:
                                moment obrotowy to wartosc silnika ,i zadna skrzynia nie zmieni
                                jego wartosci
                                A kto tak twierdził i w którym miejscu?

                                niw wydaje ci sie ze to by bylo zbyt proste jesliby to byla zasluga tylko
                                > skrzyni biegow,to zaden problem skonstuowac skrzynie bo to tylko kwestia
                                > odpowiedniego doboru przelozen

                                Widocznie w Hondzie IV była dłuższa.
                                --
                                dark13 napisał:
                                > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy
                                • dark13 Re: Ech, znowu... 04.07.05, 20:06
                                  mozliwe ale to nie jest jedyny powod
                                  bo naprawde samochody maja rozne charakterystyki i wlasnie roznia sie wykresami
                                  momentu obr czym bardziej plaski tym lepiej dla elastycznosci
                                  jesli to kwestia skrzyni biegow to i tak powinno byc cos za cos i ja chyba nie
                                  patrzylem jaka byla w takim razie predkosc max na 4 ale na 5 w obu przypadkach
                                  bylo to ok 210km/h nie mniej o wiele pod tym wzgledem bardziej pasowala mi
                                  jazda audi,choc samochodem lepszym byla honda o wiele nowszym,i calkowicie
                                  bezproblemowa chociaz osobiscie nie przepadam za japoncami sa jakies sztuczne
                                  • mobile5 Re: Ech, znowu... 04.07.05, 20:18
                                    dark13 napisał:

                                    > mozliwe ale to nie jest jedyny powod
                                    > bo naprawde samochody maja rozne charakterystyki i wlasnie roznia sie
                                    wykresami
                                    >
                                    > momentu obr czym bardziej plaski tym lepiej

                                    Dlaczego sądzisz że nikt o tym nie wie?
                                    dark13 napisał:
                                    > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy
                    • chris62 Re: Ech, znowu... 05.07.05, 09:43
                      Z całym szacunkiem dla super techniki Hondy i jej Vteca ale póki co nie
                      widziałem żeby Honda Accord wygrała zawody z Audi A4 albo Alfą 156 czy renault
                      laguną a mowa o wyścigach samochodów turystycznych w Anglii i Niemczech ostatnio
                      popularnych w Europie zawodach.
                      Dla mnie właśnie wyścigi są wyznacznikiem który moment i moc są lepsze bo tam
                      wyciskają z maszyny co się da.
                      • fru.fru Re: Ech, znowu... 05.07.05, 09:47
                        chris62 napisał:
                        <cut>
                        co prawda to prawda, ale i tak honda jest spoko, szczegolnie accord, szkoda, ze
                        w tej edycji nie ma taipera tylko jakies łonnabi sporrt..
                      • niknejm Re: Ech, znowu... 05.07.05, 15:21
                        chris62 napisał:

                        > Z całym szacunkiem dla super techniki Hondy i jej Vteca ale póki co nie
                        > widziałem żeby Honda Accord wygrała zawody z Audi A4 albo Alfą 156 czy renault
                        > laguną a mowa o wyścigach samochodów turystycznych w Anglii i Niemczech
                        > ostatnio popularnych w Europie zawodach.

                        Bo w tych zawodach w ogóle nie startuje fabryczny team Hondy. Tyle.

                        > Dla mnie właśnie wyścigi są wyznacznikiem który moment i moc są lepsze bo tam
                        > wyciskają z maszyny co się da.

                        Fajnie, ale jeśli dany team w danej kategorii nie startuje, to kryterium
                        upada ;-))
                        A w kategorii do 2L bez turbo trudno znaleźć samochody, które w testach na
                        torze mają lepsze wyniki niż S2000 czy Civic TypeR. Ale to też kwestia
                        zawieszenia i innych elementów, nie tylko silnika.

                        Pzdr
                        Niknejm
                        • dark13 Re: Ech, znowu... 05.07.05, 16:30
                          az tak do wyscigow nie ma co przywiazywac wagi bo rozne marki swieca rozne
                          sukcesy w roznych wyscigach, teraz renault w F1,citroen w wrc,audi w le-
                          mans,itd,ale to sa technologie w ktore zaawansowano poterzne pieniadze i w
                          samochody seryjne nijak sie do tego maja-bo czy mimo ze citroen rzadzi w wrc to
                          jest tak naprawde samochodem sportowym
                        • fru.fru Re: Ech, znowu... 05.07.05, 17:22
                          niknejm napisał:
                          <cut>
                          cos mi swita, ze honda w btcc jako team jezdzila..
                          a co do toru, to juz temat byl palowany wielokrotnie..206rc..foka rs..itd
                          itp...i wogole..
    • adik.s Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 09:41
      nie wiele z tego rozumiem jak wielu z was... ten FSI ma całe 155Nm ;/ chociaz
      mam octavie (TDI i 210Nm ;p ) to jakos tego gościa nie trawie... a podniecanie
      sie tym FSI doprowadza mnei do mdłości..
      • bovima Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 11:02
        Ten słynny WYSOKI moment obrotowy silnika 1.6 FSI nie jest niczym
        nadzwyczajnym - silniki 1.6 Renault czy Mitsubishi od lat osiągaja równie
        wysokie wartości (>150Nm) i nikt nie robi z tego takiej rewelacji. A silniki
        tev zadowalają się zwykłą benzyną o LO 95.
        • fru.fru Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 11:28
          bovima napisał:
          <cut>
          dokladnie, a jakas lama poleci kupi fsi, bo bedzie oszczedne i z momentem..a
          tu zonk panie...na stacji u pana kazia tankowac nie warto bo nastapic moze
          ostateczny krach systemu, a do tego trza 98 lac...ale oszczednosc..robienie z
          ludzi IMBECYLI.
          Brawo dla skody..
        • trypel Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 11:42
          a może nie chodzi o jego wysokość tylko bardziej o przebieg...
          W moim nowym motocyklu mam max moment tylko 97Nm ale za to od 3500 do 10000
          moment przekracza 90 Nm i w tym momencie nie jest ważne że mam tylko 107 KM i
          sportowe 600ccm mają wiecej mocy skoro i tak nie mają żadnych szans...
          Do tego w parze z elastycznym silnikiem dobrze zestopniowana skrzynia i efektem
          jest możliwość ruszenia na II i osiągniecia na tymże biegu 170 km/godz
          (odcięcie) lub zapięcie V przy 60 i jazda do max 250 (licznikowej), przy czym
          mimo dużej masy własnej duży moment pozwala na najwyższym biegu na
          przyspieszenie od 100 do 140 w ciągu mniej niż 4s...
          I to się nazywa elastyczny silnik
          • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 12:27
            trypel napisał:

            > a może nie chodzi o jego wysokość tylko bardziej o przebieg...
            > W moim nowym motocyklu mam max moment tylko 97Nm ale za to od 3500 do 10000
            > moment przekracza 90 Nm i w tym momencie nie jest ważne że mam tylko 107 KM i
            > sportowe 600ccm mają wiecej mocy skoro i tak nie mają żadnych szans...
            > Do tego w parze z elastycznym silnikiem dobrze zestopniowana skrzynia i
            efektem
            >
            > jest możliwość ruszenia na II i osiągniecia na tymże biegu 170 km/godz
            > (odcięcie) lub zapięcie V przy 60 i jazda do max 250 (licznikowej), przy czym
            > mimo dużej masy własnej duży moment pozwala na najwyższym biegu na
            > przyspieszenie od 100 do 140 w ciągu mniej niż 4s...
            > I to się nazywa elastyczny silnik
            wlasnie do tego zmierzalem ze oprocz tego ze wazne jak duzy jest ten moment
            rownie wazne jest aby mozliwie najwieksza jego wartosc byla dostepna przy
            niskich obrotach czego efektem jest duza elastycznosc przyspieszania
            ja nie mam nic do hondy acord ale akurat w wyscigach samochodowych wazniejsza
            jest moc bo to ona odpowiada za osiagi w duzym stopniu a jesli chodzi o wyscigi
            samochodow turystycznych to bardzo dlugo panowalo w nim audi a4,honda akurat
            nie ma tam az tak duzych sukcesow
            • mobile5 Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 14:29
              dark13 napisał:
              > wlasnie do tego zmierzalem ze oprocz tego ze wazne jak duzy jest ten moment
              > rownie wazne jest aby mozliwie najwieksza jego wartosc byla dostepna przy
              > niskich obrotach czego efektem jest duza elastycznosc przyspieszania

              I niestety nadal nie rozumiesz.

              dark13 napisał:
              -- a jesli chodzi o wyscigi
              >
              > samochodow turystycznych to bardzo dlugo panowalo w nim audi a4

              Audi, to od niedawna. Wcześniej nie było mocnego na Alfę.

              dark13 napisał:
              > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy
              • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 14:39
                protoplasta dzisiejszych tego typu wyscigow byla seria DTM i to byl rok ok 95-
                96 wtedy jeszcze alfa startowala modelem 155 i jak pamietam dosc czesto
                wygrywalo audi,teraz jakos te wyscigi sie podzielily i juz sam sie w tym
                wszystkim pogubilem
                • mobile5 Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 14:51
                  Zwracam honor. Faktycznie Audi(nie A4) było przed Alfą.
                  1984 - Volker Strycek (D) BMW 635 CSi
                  1985 - Per Stureson (S) Volvo 240 Turbo
                  1986 - Kurt Thiim (DK) Rover Vitesse
                  1987 - Eric van de Poele (B) BMW M3
                  1988 - Klaus Ludwig (D) Ford Sierra Cosworth
                  1989 - Roberto Ravaglia (I) BMW M3
                  1990 - Hans Joachim Stuck (D) Audi V8 quattro
                  1991 - Frank Biela (D) Audi V8 quattro
                  1992 - Klaus Ludwig (D) Mercedes 190E 2.5-16 Evo 2
                  1993 - Nicola Larini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
                  1994 - Klaus Ludwig (D) AMG Mercedes C-Klasse
                  1995 - Bernd Schneider (D) AMG Mercedes C-Klasse (DTM & ITC)
                  1996 - Manuel Reuter (D) Opel Calibra V6 (ITC)
                  2000 - Bernd Schneider (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
                  2001 - Bernd Schneider (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
                  2002 - Laurent Aiello (F) Abt-Audi TT-R
                  2003 - Bernd Schneider (D) AMG-Mercedes CLK


                  --
                  dark13 napisał:
                  > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy
                  • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 16:38
                    mobile5 napisał:

                    > Zwracam honor. Faktycznie Audi(nie A4) było przed Alfą.
                    > 1984 - Volker Strycek (D) BMW 635 CSi
                    > 1985 - Per Stureson (S) Volvo 240 Turbo
                    > 1986 - Kurt Thiim (DK) Rover Vitesse
                    > 1987 - Eric van de Poele (B) BMW M3
                    > 1988 - Klaus Ludwig (D) Ford Sierra Cosworth
                    > 1989 - Roberto Ravaglia (I) BMW M3
                    > 1990 - Hans Joachim Stuck (D) Audi V8 quattro
                    > 1991 - Frank Biela (D) Audi V8 quattro
                    > 1992 - Klaus Ludwig (D) Mercedes 190E 2.5-16 Evo 2
                    > 1993 - Nicola Larini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
                    > 1994 - Klaus Ludwig (D) AMG Mercedes C-Klasse
                    > 1995 - Bernd Schneider (D) AMG Mercedes C-Klasse (DTM & ITC)
                    > 1996 - Manuel Reuter (D) Opel Calibra V6 (ITC)
                    > 2000 - Bernd Schneider (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
                    > 2001 - Bernd Schneider (D) Mercedes-Benz CLK-DTM
                    > 2002 - Laurent Aiello (F) Abt-Audi TT-R
                    > 2003 - Bernd Schneider (D) AMG-Mercedes CLK
                    >
                    >
                    tak sobie jeszcze pogrzebalem w int DTM zastapiona mistrzostwmi samochodow
                    superturystycznych i wlasnie audi a5 w latach 95-97 w wiekszosci krajow
                    wygrywalo te wyscigi jak kojarze to chyba abt wygral je 2-krotnie
            • niknejm Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 16:04
              dark13 napisał:

              > wlasnie do tego zmierzalem ze oprocz tego ze wazne jak duzy jest ten moment
              > rownie wazne jest aby mozliwie najwieksza jego wartosc byla dostepna przy
              > niskich obrotach

              Wykres momentu z Civica 1.8 VTi (patrz rysunek podpisany 1.8 DOHC VTi):
              www.hondapl.org/civic5d/vti5d/silniki5D97.html
              A tu wykres momentu z klasycznego silnika 8V (1.6 VW):
              www.chojnacki.com.pl/wykresy/167.doc
              Jak widać, w zaawansowanym silniku Hondy moment obrotowy na silniku sięgający
              90% maksymalnego dostępny jest w zakresie 2200-7700obr/min, podczas gdy w
              silniku 8V produkcji VW zakres ten to 2500-4500 obr/min. Wniosek? W przypadku
              silnika Hondy 'dół obrotów' wcale nie jest gorszy (a nawet lepszy) niż w
              przypadku klasycznej konstrukcji 8V, podczas gdy 'góra' jest już zdecydowanie
              lepsza. I o tym piszę.
              Jeszcze jeden silnik 8V, już lepszy (2.0 115KM VW):
              www.chojnacki.com.pl/wykresy/190.doc
              Tutaj 90% max momentu dostępne jest w zakresie 2000-5300obr/min. Czyli dół
              minimalnie lepszy niż w przypadku silnika 1.8 Hondy, ale góra ponownie - sporo
              gorsza.

              Krótko - można zrobić silnik 16V o dobrym dole i BARDZO dobrej górze. Ale, jak
              napisałem, trzeba wiedzieć jak, no i to kosztuje.

              Pzdr
              Niknejm
              • duze_a_male_d_duze_m Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 16:15
                Honda, honda, honda... Może należałoby przytaczać wykresy silników, które
                produkowane są obecnie, a nie "historyczne" perełki, których się już nie
                produkuje, bo są za drogie, bądź nie spełniają już aktualnych norm emisji.
                --
                .
                -Z TDCI NA ST-
                • gregor886 Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 16:36
                  Normy emisji spalin by spelnialy napewno ale masz racje pewnie cena w
                  porownaniu z konkurencja byla by wyzsza ale za jakosc i technike sie placi!
                  Teraz tez masz wspaniale silniki jak chcesz to sobie zobacz wykres chociazby
                  civica 2.0 tr.
                • niknejm Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 17:41
                  duze_a_male_d_duze_m napisał:

                  > Honda, honda, honda... Może należałoby przytaczać wykresy silników, które
                  > produkowane są obecnie, a nie "historyczne" perełki, których się już nie
                  > produkuje, bo są za drogie, bądź nie spełniają już aktualnych norm emisji.

                  A proszę bardzo:
                  www.hondata.com/reflash_euroctr.html
                  Jeszcze lepiej niż było kiedyś, głównie dzięki zastosowaniu płynnej regulacji
                  faz rozrządu obok dwustopniowego VTECa.

                  Pzdr
                  Niknejm
    • dark13 Re: ROTFL -> Moment Skody... 05.07.05, 15:55
      ja koncowych klasyfikacji juz nie pamietam byc moze masz racje ze nie wygralo
      ale poszczegolnych wyscigow napewno sporo i ti jak pamietam nawet kilka razy po
      3 pierwsze miejsca byly dla a4 ale byc moze to byla inna seria bo to jakos sie
      potem podzielilo i byly dwa rozne wyscigi
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się