Dodaj do ulubionych

"Auto Świat" i kwestia Ferdynandów...

03.08.02, 15:00
Witam!
Weźcie do ręki najnowszy Auto Świat, otwórzcie na stronie 37 i przeczytajcie
rubrykę "Znaki firmowe".
Można się z niej dowiedzieć, że znaczek Volkswagena zaprojektował...
Ferdynand Wspaniały! Zawsze myślałem, że on się nazywał Porsche, ale z
redakcją "najpopularniejszej gazety motoryzacyjnej w Polsce" nie będę się
kłócił :-)
Z tego co pamiętam, to Ferdynand Wspaniały gustował raczej w windach.

Z ferdynandowo-wspaniałymi pozdrowieniami,
Kriss.
Obserwuj wątek
        • dreaded88 Re: Głupoty piszą 03.08.02, 15:49
          Ich habe vergessen zapodać, że tamten Ferdynand to była też konstrukcja
          Porschego ( podwozie ). Facet dwa razy startował przeciw Henschlowi do konkursu
          na Tygrysa i Tygrysa Królewskiego ( Panzerkampfwagen VI E und B, Tiger und
          Koenigstiger, verstehen Sie ? ). I dwa razy przegrał. Z Hitlerem był w dość
          bliskich stosunkach. Znaczy ze swastyką był za pan brat.
      • Gość: hahaha Re: Głupoty piszą IP: 2.4.STABLE* / 10.203.53.* 05.08.02, 20:14
        dreaded88 napisał:

        > Ferdynand to było takie działo pancerne z armatą 88 mm. Wiele ruskich czołgów
        > pod Kurskiem ferdynandy zniszczyły.

        Ale ponieważ pierwsze wersje nie miały karabinów maszynowych ruskie niszczyli
        rzucając granatami (bez niedomówien tylko aby dościślić sam jestem zwolennikim
        PzKpf VI).
        Pozdr.
        • Gość: X Re: 'Auto Świat' i kwestia Ferdynandów... IP: 2.4.STABLE* / *.terminus.pl 06.08.02, 10:40
          Smieszy mnie gdy ta niemiecka gazeta zachwyca sie panem Ferdynadem. Mial owszem
          kilka niezlych pomyslow rowniez w wojskowej technice np. zawieszenie Panzer III
          ale mial sporo wpadek jak chodzby wspomniwny Elephant zwany przez wrogow
          Ferdynadem. To i tak male piwo najwiekszy blad zrobil konstruujac wieze do
          Tygrysa II. Jego wieza zaprojektowana byla blednie i zdarzalo sie ze po celnym
          trafieniu w pewne miejsce na jej pancerzu eksplodowala. Dlatego zrobiono jej
          tylko 50 sztuk i przerwano.
          Ciekawe bzdury napisano w Auto Sukcesie jakoby pan F zaprojektowal Cytryne 2 CV
          w 1946 r. Podczas gdy zostala ona zaprojektowana w 1938 r. a przed wojna
          wyprodukowano pierwsza serje 300 aut.
          • Gość: 130rapid Re: 'Auto Świat' i kwestia Ferdynandów... IP: *.pila.cvx.ppp.tpnet.pl 06.08.02, 11:17
            Gość portalu: X napisaý(a):
            > Ciekawe bzdury napisano w Auto Sukcesie jakoby pan F zaprojektowal Cytryne 2
            CV w 1946 r. Podczas gdy zostala ona zaprojektowana w 1938 r. a przed wojna
            wyprodukowano pierwsza serje 300 aut.

            Auto-Sukces to przecież tylko taki Auto-Świat w wersji full-wypas ;-)
            A pan Porsche miał trochę wspólnego z Renaultem. W 1945 r. Francuzi wsadzili go
            do więzienia za współpracę z nazistami. W ramach naprawy swoich błędów F.
            Porsche opracował silnik 4-cylindrowy 747 cm, który pojawił się w 1947 r. w
            Renaulcie 4CV. Herr Porsche sabotażu nie uskuteczniał. Silnik był jak
            najbardziej OK, bo przez następne 40 lat, setki razy modernizowany, obsługiwał
            najmniejsze modele Renaultów. Wystarczy wspomnieć, że ostatnie tchnienie wydał
            w 1995 roku, pod maską Twingo (1239 cm).
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka