Dodaj do ulubionych

Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...?

14.08.02, 10:02
Obecnie jezdze hondą civic 1,4, rocznik 2000 i w trasie brakuje jej jednak
mocy, szczegolnie podczas wyprzedzania .Dlatego nosze sie z zamiarem
sprzedazy i kupna auta troche mocniejszego,z bardziej elastycznym
silnikiem.Biore pod uwage nowa honde civic 1,6 :, almere 1,8 ,corolle 1,6
oraz focusa1,8 lub 2,0.Najchetniej honde, ale czy ten silnik 1,6 wyraznie sie
rozni od obecnego 1,4 by bylo warto i czy osiagami mozna go porownac do
wymienionej konkurencji?Nie chodzi mi o czas 0-100km/h, ale o elastycznosc,
np, czas 80-120km/h na 3/4 biegu, wazne przy wyprzedzaniu.Zadowolenie z
yzytkowanej hondy{ppoza kiepska elastycznoscia silnika} sklania mnie ku
kolejnej hondzie{mimo jej szpetnego nowego wygladu}, ale jesli osiagi
konkurentow o wiekszej pojemnosci okazalyby sie wystarczajaco wieksze,
sklonny jestem kupic np. focusa.Jesli ktos moze cos powiedziec odnosnie tych
lub podobnych aut, bede bardzo wdzieczny.Pozdrawiam.
Obserwuj wątek
    • Gość: T. Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: 192.11.224.* 14.08.02, 10:11
      Czesc,

      Jestem posiadaczem Almery 1.8 114KM. z przykroscia musze stwierdzic,
      ze jesli zalezy Ci na osiagach ten samochod nie zadowoli cie.
      Jest to samochod raczej dla spokojnych kierowcow, nie twierdze, ze
      nie ma mocy, ale nie przyspiesza tak jak focus czy Honda.
      Co do spalania to w miescie do 8l, w trasie 5l - rewelacja (jak dla mnie).
      Samochod (jesli sie nie przekracza 4tys obrotow) jest dosc cichy,
      W standardowym wyposarzeniu jest:klima (manualna), 15 calowe alifelgi,
      radio (+4 glosniki). Nie ma komputera pokladowego !

      Jedyne uwagi to:
      - ciezko zamykajace sie drzwi (w zasadzie wszystkie - mam sedana)
      - mam problemy z 2-gim biegiem, nie zawsze wchodzi bez problemow

      Jesli chcesz wiedziec wiecej, daj znac.

      Pzdr,
      T.
          • Gość: vd Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: *.waw.cdp.pl 14.08.02, 11:16
            mimo to dalej nie wierze, wiem ze ten silnik lubi sie napic...
            no coz ale ja jestem tylko nie doszlym wlascicielem :)
            z tych trzech aut wybralbym rowniez almere 1,8 comfort high tylko hatchbacka,
            za cene, wyposazenie, wyglad, prowadzenie, 3 lata gwarancji, jakosc i design
            wnetrza,
            minusami dla mnie sa ilosc miejsca w srodku, mimo wszystko osiagi silnika 1,8 i
            braki w drobiazgach w wyposazeniu comfort high (nie ma lampek do czytania,
            komputera, podlokietnika z tylu, za male kieszonki w tylnych drzwiach)
            pozdrawiam
            • Gość: qwer Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: *.cza.warszawa.supermedia.pl 14.08.02, 11:34
              skocz sobie do salonu i umów sie na jazdę próbna - pomijając kwestje wyglądu
              nowej HC silnik 1,6 to duży postep zwłaszcza jak go przykładasz do starego
              1,4 ;) Co do elastyczności to jednak pojemnośc robi swoje ale też wazy i pije
              dużo a jak nie masz oporów przed przeciągnieta 3 czy 4 to nie powinieneś być
              rozczarowany nową HC. Co do Almery kompletnie nie znam co do Focusa to jak na 2
              litry to nic specjalnego a na stacji benzynowej płaczesz i płacisz a odjedzie
              ci tylko powyżej 160- 170 km/h i też nie za specjalnie. Miałem ostatnio takie
              porównanie na kawałku autostrady pod Poznaniem do 180 (HC 1,5 114KM) 2 litrowy
              Focus delkatnie ustępuje dzięki zestopniowaniu skrzyni i możliwości kręcenia
              Hondy wyżej a jak dochodzimy do 175 - 180 zaczyna odrabiać starty i
              zdecydowanie szybciej osiaga 200 dla mnie to długa długa droga ;)
              • Gość: wyborca68 Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: *.olsztyn.sdi.tpnet.pl 14.08.02, 16:23
                Ha, ha dzieki za wiadomosc)))Do 200km/h nie jezdzilem w polsce, wiec do tych
                160km/h wystarczy, zreszta w trasie jezdze z malym dzieckiem z tylu i bardzo
                ostroznie.Niestety drogi, po ktorych sie poruszam sa dosc waskie, krete i zeby
                nie jechac w chmurze spalin z ciezarowek, trzeba je wyprzedzic, mozliwie jak
                najszybciej.Rzadko przekraczam 120-130km i jak to najczesciej na trasie bywa,
                wazny jest czas wlasnie przyspieszenia z prdkosci80-90km/h do ok.tych 120-
                130km/h.Dlatego mysle o mocniejszym silniku, szczegolnie przy zaladowanym
                aucie, wozek itp.I skoro civic 1,6 nie ustepuje {???} Focusowi 2,0 to mi
                wystarczy,bo jestem zadowolony z japonskiej techniki, gdyz czy to sam, czy
                rodzina czy koledzy jezdzacy hondami, nissanami czy toyotami bardzo je sobie
                chwala.Pozdrawiam.
                • Gość: Niknejm Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: 143.26.81.* 14.08.02, 16:32
                  No cóż, w klasie 1.6 obecnie nie znajdziesz nic lepszego od Hondy (także pod
                  względem elastyczności, choć 60-100 na IV i 80-120 na V to jak dla mnie mało
                  sensowne opcje przy wyprzedzaniu). ;-)) VTECi Hondy lubią 'wkręcanie'. Wiem co
                  mówię, bo też jeżdżę Civem, tyle, że 1.8. Na niskich-średnich obrotach jest OK,
                  ale na wysokich jest... jeszcze lepiej ;-))
                  Co do Almery - ja byłem lekko zawiedziony 1.8 Nissana, oczekiwałbym czegoś
                  więcej, ale też jest OK.
                  Co do Foki 2.0 - nie wypowiem się, bo nie wiem.

                  Pozdrawiam,
                  Niknejm
          • Gość: cOlo Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: 217.8.178.* 14.08.02, 11:44
            Sprawdzilem go
            > na trasie Torun - Czestochowa, przejechalem na 55
            > litrach 950 km, to daje w zasadzie okolo 5.5 l/100km.

            Takie wartosci daja spalanie 5.8 litra na 100km. Ale i tak niezly wynik.

            Co do auta to jechalem na jezdzie probnej Almera 1.8.
            Moim zdaniem osiagi ma nienajgorsze. Zmienne fazy rozrzadu powoduja ze juz od
            2500obr/min do 4tysiace iles tam (nie pamietam) mamy maksymalny moment obrotowy.
            Da sie tym juz jezdzic.
    • Gość: T. Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: 192.11.224.* 14.08.02, 11:27
      Dodam, ze nie podoba mi sie jakosc obslugi Polskiego servisanta,
      po odebraniu samochodu z salonu, przyjrzalem sie blizej zamontowanym
      kolumienkom oraz chlapaczom (dodatkowa opcja - ja dostalem extra)
      kolumienki firmy clarion ale zamochowane 2.5 centymetrowymi blachowkretami,
      moze to innym nie przeszkadzac ale jezstem pedantem i to mnie wkurzylo,
      wylazi toto na ponad 2 cm w bagazniku !

      Podobnie bylo z chlapaczami, zamontowane na blachowkrety, po miesiacu
      dwa z nich musialem przykrecac (fe ).

      Proponuje zawsze przygladac sie, kiedy montuja dodatkowe wyposarzenie.

      Tomek
    • Gość: Mancer Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 15.08.02, 08:42
      Witam!

      > Obecnie jezdze hondą civic 1,4, rocznik 2000 i w trasie brakuje jej jednak
      > mocy, szczegolnie podczas wyprzedzania .Dlatego nosze sie z zamiarem
      > sprzedazy i kupna auta troche mocniejszego,z bardziej elastycznym
      > silnikiem.Biore pod uwage nowa honde civic 1,6 :, almere 1,8 ,corolle 1,6
      > oraz focusa1,8 lub 2,0.Najchetniej honde, ale czy ten silnik 1,6 wyraznie sie
      > rozni od obecnego 1,4 by bylo warto i czy osiagami mozna go porownac do
      > wymienionej konkurencji?Nie chodzi mi o czas 0-100km/h, ale o elastycznosc,
      > np, czas 80-120km/h na 3/4 biegu, wazne przy wyprzedzaniu.Zadowolenie z
      > yzytkowanej hondy{ppoza kiepska elastycznoscia silnika} sklania mnie ku
      > kolejnej hondzie{mimo jej szpetnego nowego wygladu}, ale jesli osiagi
      > konkurentow o wiekszej pojemnosci okazalyby sie wystarczajaco wieksze,
      > sklonny jestem kupic np. focusa.Jesli ktos moze cos powiedziec odnosnie tych
      > lub podobnych aut, bede bardzo wdzieczny.Pozdrawiam.

      Okolo rok temu mialem podobny problem. Potrzebny mi byl wygodny i dynamiczny
      samochod w cenie ok 60tys. Spedzilem kilka dni na chodzeniu po salonach i
      jazdach probnych.. (Przy okazji uzbieralem kilogram folderow reklamowych i
      posiedzialem sobie troche w porshe ;-)
      Praktycznie bylem juz zdecydowany na honde civic 1,6 sedan.. miala bardzo dobre
      osiagi,wyposarzenie,a w przeciwienstwie do wersji 5d wydawala mi sie
      calkiem ladna.. No i jak do tej pory mialem same bardzo pozytywne
      doswiadczenia z hondami - ojciec jezdzi accordem a matka poprzednia wersja
      civica 5d. Juz nawet wybralem sobie kolor ;-) i chcialem wplacac pieniadze,
      ale przegladajac w domu rozne uzbierane foldery zaciekawilo mnie podawane przez
      producenta skody przyspieszenie 0-100km 8.4s w octavi 1.8T. Wczesniej ogladalem
      octavie i nie zrobila ma mnie dobrego wrazenia.. wnetrze wydawalo mi sie bardzo
      toporne i nudne w porownaniu z np. honda. Bardzo sceptycznie nastawiony,
      postanowilem sie przejechac.. Wsiadlem, ustawilem fotel, powalczylem troche z
      prawym podlokietnikiem, bo nigdy z takim wynalazkiem wczesniej nie jezdzilem i
      przeszkadzal mi troche zmieniac biegi.. I odrazu po wyjezdzie poza brame salonu
      ogromne zdziwienie. Przy przyspieszaniu przyjemnie wciska w fotel.. 1,2,3,4
      patrze na ten brzytki toporny licznik.. i O Jezzu! jade 180km/h!!!

      No i w ten sposob w koncu kupilem skode ;-))) Ten silnik jest naprawde
      niesamowicie mocny i elastyczny... Juz od ok 2tys. obrotow ma max moment i
      zaczyna bardzo mocno ciagnac. Wyprzedzanie tirow to czysta przyjemnosc. Teraz
      napewno wiem ze moj nastepny smochod tez bedzie mial turbodoladowany silnik
      benzynowy ;-)

      Za ok 3.5tys zl wiecej od hondy dostajesz lepsze wyposazenie w standardzie, np.
      ASR, sprskiwacze swiatel, komputer podajacy spalanie, podlokietnik, alufelgi,
      zabespieczenie "safe" (jak zamkniesz centralny, to nawet po wybiciu szyby nie
      otworzysz samochodu klamka od srodka). Kiedys jeszcze w tej cenie dawali kilme
      auto. (nie wiem jak teraz - jak nie daja, to moze da rade wytargowac u
      dealera:-).

      Niestety ten samochod ma tez wady:
      - Malo miejsca z tylu jesli przednie siedzenia sa odsuniete na max.
      - Brzydkie wnetrze (jest dostepna wersja z jasna tapicerka, co poprawia troche
      sprawe.. ale nie wiem czy sie cos za to doplaca)
      - Czesci sa niemieckie (na wszystkich jest znaczek vw-audi) ale skadane w
      czechach.. moga psuc sie drobiazgi np. mi czasem zacina sie przycisk od
      ogrzewania tylnej szyby.
      - silnik turbodoladowany wymaga wiekszej troski.. Czesta zmiana oleju (min
      co 15tys km. ja jednak preferuje co 10tys), po agresywnej jezdzie trzeba
      odczekac ok 1 min az turbina ostygnie. No i po zrobieniu ok 120-160tys (zalezy
      od stylu jazdy) trzeba sie liczyc z tym ze moze trzeba bedzie oddac turbine do
      regeneracji.
      - Sasiedzi moga sie smiac ze jestes kapelusznikiem i jezdzisz skoda ;-))) Ze
      mnie sie znajomy podsmiewywal.. ale jak pojechalismy razem w trase na dwa
      samochody to zmienil zdanie.. swoim Mondeo kombi 2.5 V6 nie mogl za mna za
      bardzo nadazyc a i spalanie wyszlo mu o prawie 3l wiecej ;-))

      So, IMHO Albo Octavia 1.8T Elegance albo Civic 4d 1.6. Najlepiej pojezdzij
      troche i tym i tym.. Ja wybralem skode i jestem bardzo zadowolony.. a Ty wybrac
      musisz sam :)
      • Gość: wyborca68 Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: *.olsztyn.sdi.tpnet.pl 15.08.02, 09:54
        Gość portalu:
        > So, IMHO Albo Octavia 1.8T Elegance albo Civic 4d 1.6. Najlepiej pojezdzij
        > troche i tym i tym.. Ja wybralem skode i jestem bardzo zadowolony.. a Ty
        wybrac
        >
        > musisz sam :)
        Dziekuje za Twoja opinie.Przyznaje, ze civic 4D jest ladniejszy od 5 D, tylko
        chyba nie ma bocznych poduszek i klimatyzacji{?} , ale to tak na
        marginesie.Minusem octavii dla mnie jest mala ilosc miejsca z tylu, gdzie jest
        mocowany fotelik dziecka,nie wiem, czy przy odsunietych fotelach z przodu,
        dzieciak by wytrzymal?)))).Ciekaw jestem tez spalania silnika turbo?Możesz
        podac jakies orientacyjne, :miasto, trasa?Cenowo jest to chyba 1,8T zblizone
        do TDI 110KM, wiec moze diesel?Tylko , ze moje auto robi okolo 15 tys. km
        rocznie, wiec.....Jezdzi nim tez glownie zona do pracy, wiec sie obawiam, czy
        taka skomlikowana rzecz, jak pamietanie o tym, by nie wylaczyc od razu silnika
        z turbina, nie byloby zbyt trudne?)))))))W tej cenie ok. 60 tys.zl oferowany
        jest tez juz diesel z Mitsubishi Space star, ..wiec wychodza nowe
        wątki....Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki.
        • Gość: Mancer Re: Honda 1,6 czy Almera 1,8 czy Focus 2,0...? IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 15.08.02, 13:46
          > Dziekuje za Twoja opinie.Przyznaje, ze civic 4D jest ladniejszy od 5 D, tylko
          > chyba nie ma bocznych poduszek i klimatyzacji{?} , ale to tak na
          > marginesie.

          Fakt.. nie ma poduszek bocznych (nawet chyba w opcji)i klimy. Ale jak ja sie
          rozgladalem to byla promocja i do tego modelu dawali klime gratis. Nie wiem jak
          jest teraz.


          > Minusem octavii dla mnie jest mala ilosc miejsca z tylu, gdzie jest
          > mocowany fotelik dziecka,nie wiem, czy przy odsunietych fotelach z przodu,
          > dzieciak by wytrzymal?)))).

          Z tym miejscem nie jest az tak tragicznie.. Poprostu przednie fotele maja
          bardzo duzy zakres regulacji i faktem jest, ze jak je odsuniesz na max do tylu
          to dorosly czlowiek siedzacy z tylu ma zgniecione nogi i kolana przy brodzie.
          Tylko ze wtedy z przodu siedzi sie iscie po krolewsku (przy 180cm wzrostu mozna
          zupelnie wyprostowac nogi). Mozna isc na kompromis i przedni fotel ustawic po
          srodku.. Wtedy da sie w miare komfortowo podrozowac i z przodu i z tylu.

          Przejechalem tym samochodem juz wiele "tras" pow 200km i w 4 osoby podrozuje
          sie naprawde niezle. Ostatnio jechalem ze znajomymi na mazury.. Kolega
          prowadzil, obok siedziala jego dziewczyna, a ja ze swoja kobieta rozsiadlem sie
          z tylu i saczylem sobie browarka w czasie drogi. W sumie to bylo mi tam bardzo
          wygodnie ;-)) W 5 osob juz jest gozej.. bo tylna kanapa jest wyprofilowana dla
          2 osob.. a ta trzecia opiera sie o bardzo twardy i niewygodny podlokietnik,
          ktory po godzinie jazdy zaczyna uwierac. Generalnie z miejscem jest bardzo
          podobnie jak w starszym civiku 5d... moze nawet troszke wiecej :)


          > Ciekaw jestem tez spalania silnika turbo?Możesz
          > podac jakies orientacyjne, :miasto, trasa?

          AFAIR producent podaje:
          miasto 10,7
          trasa: 6,5

          Ale jak zawsze, najwiecej zalezy od kierowcy i stylu jazdy. U mnie wychodzi:

          miasto: ok. 11 - 11,5 - Baaardzo ostra jazda. Na kazdych swiatlach pierwszy,
          przeciaganie biegow do konca. itp. idt.
          miasto: 10 - Nadal dynamicznie.. ale krecenie do ok 3,5 tys obr i
          nieprzekraczanie 120km/h
          miasto: 9,5 - spokojnie, spokojnie :-)

          trasa 9,5 - ostra jazda ok. 180km/h czeste zwalnianie do 100 km/h i
          przyspieszanie znow do 180.
          trasa 8,5 - jak nie przekraczam 150 i jade plynnie.
          trasa 6,5 - jak cos mnie najdzie jade sobie 90 za tirem na 5 bigu i
          nikogo nie wyprzedzam:)


          Moja kobieta jest znaaacznie spokojniejsza i jej wychodzi:
          miasto 8,5
          trasa: 7,5

          Caly czas jezdze z wlaczona klima.

          Generalnie ze spalania jestem bardzo zadowolony.. Wydaje mi sie, ze jak na
          takie osiagi to jest male.


          >Cenowo jest to chyba 1,8T zblizone
          > do TDI 110KM, wiec moze diesel?Tylko , ze moje auto robi okolo 15 tys. km
          > rocznie, wiec.....

          AFAIR Octavia jest ciezsza od civica o jakies 200kg. tdi 110km jest w niej imho
          mulowate i nie poczujesz wiekszej roznicy w porownaniu do civica 1.4. Tdi jest
          bardziej elastyczne.. ale jesli w civicu przy przyspieszaniu 80-120 zredukujesz
          na 3 bieg, wydaje mi sie ze bedzie bardzo podobnie przyspieszal.


          > Jezdzi nim tez glownie zona do pracy, wiec sie obawiam, czy
          > taka skomlikowana rzecz, jak pamietanie o tym, by nie wylaczyc od razu
          > silnika z turbina, nie byloby zbyt trudne?)))))))

          Ja juz sie przyzwyczailem i zanim wylacze silnik: zaciagam reczny, biore
          portfel i papierosy ze schowka, szukam zapalniczki (bo zawsze gdzies sie
          zapodzieje), wyciagam komorke z zestawu glosnomowiacego i wylaczam radio...
          Potem wylanczam silnik i jest ok ;-)))

          Generalnie w kazdym samochodzie z turbina powinno tak sie robic (w TDI
          tez!) Napewno przedluzy to zycie turbiny, zwlaszcza jesli sie bardzo mocno
          exploatuje samochod. Jesli tak sie nie robi, to bardzo mozliwe ze turbinke
          bedzie trzeba wyremotowac/wymienic juz po 100kkm.

          > W tej cenie ok. 60 tys.zl oferowany
          > jest tez juz diesel z Mitsubishi Space star, ..wiec wychodza nowe
          > wątki....

          Na temat Space stara nie moge sie wypowiadac - nie oglalem.

          Generalnie Octavia 18.T jest chyba najszybszym, najbardziej elsatycznym, i w
          miare komfortowym samochodem jaki mozna kupic w polsce w przedziale do 65tys.
          (nowy oczywiscie)

          Jesli jest inaczej.. to prosze, niech ktos wyprowadzi mnie z bledu :)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka