Dodaj do ulubionych

FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTOUR...

IP: *.man.polbox.pl 20.08.02, 16:18
Mała uwaga w tym kraju kombi kupują nie tylko Ci co chcą (czy
też odczuwają potrzebę wożenia dużych ilosci bagażu), ale też Ci
którzy chcą go rozliczać na zdrowych zasadach w firmie, więc
właściwości jezdne Mondeo mogą przypaść im do gustu.
Obserwuj wątek
      • Gość: Francuz Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: granat:* / 192.168.1.* 18.02.03, 15:33
        Co za bzdury olo .Jeśli ci się nie podobają plastiki to twoja sprawa ,ale sa
        one bardzo praktyczne i mi się bardziej podobają od Fordowskich .Co do
        zawieszenie to piszesz kompletne bzdury akurat jest na odwrót i jeszcze
        jedno pod względem chałosu w kabinie to Mondeo jest traktorem do Laguny .
        Ja osobiście jeżdziłem Mondeo i Laguną muszę stwierdzić że silnik Mondeo jest
        szybszy ale głosniejszy .Jeszcze jedno jeżeli komuś się podoba auto bez
        wyrazu to niech kupi Mondeo ,bo mi się wydaje że to jest ksero z retuszem
        Passata.
        • Gość: Kaszana Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.02.03, 10:39
          Gość portalu: Francuz napisał(a):

          > Co za bzdury olo .Jeśli ci się nie podobają plastiki to twoja sprawa ,ale
          sa
          > one bardzo praktyczne i mi się bardziej podobają od Fordowskich .Co do
          > zawieszenie to piszesz kompletne bzdury akurat jest na odwrót i jeszcze
          > jedno pod względem chałosu w kabinie to Mondeo jest traktorem do Laguny .
          > Ja osobiście jeżdziłem Mondeo i Laguną muszę stwierdzić że silnik Mondeo
          jest
          >
          > szybszy ale głosniejszy .Jeszcze jedno jeżeli komuś się podoba auto bez
          > wyrazu to niech kupi Mondeo ,bo mi się wydaje że to jest ksero z retuszem
          > Passata.
          Widać,że słabo się znasz jeśli piszesz,że Laguna ma lepsze zawieszenie niż
          Mondeo.Akurat gdy chodzi o ten element to powszechnie wiadomo,że Mondeo stało
          się liderem w swojej klasie.
          Przecież Laguna jako jedyne auto - biorąc pod uwagę nowe konstrukcje - w tej
          klasie nie ma zawieszenia wielowahaczowego.
          Pisząc dosadniej:Laguna ma najbardziej prymitywne konstrukcyjnie zawieszenie
          w swojej klasie.
          I jeszcze jedno:co to znaczy "chałos"? Hałas czy chaos , a może obydwa słowa
          jednocześnie?
          • Gość: Jarek Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: 213.17.181.* 19.02.03, 14:19
            Gość portalu: Kaszana napisał(a):

            > Widać,że słabo się znasz jeśli piszesz,że Laguna ma lepsze zawieszenie niż
            > Mondeo.Akurat gdy chodzi o ten element to powszechnie wiadomo,że Mondeo
            > stało się liderem w swojej klasie.

            A którym czasopiśmie niemieckim jest tak napisane?
            Też kiedyś wierzyłem (zgodnie z wypocinami AutoSzmaty), że Focus ma najkrótszą
            drogę hamowania "w swojej klasie", dopóki jeden nie wjechał w hak mojego
            francuza.

            > Przecież Laguna jako jedyne auto - biorąc pod uwagę nowe konstrukcje - w tej
            > klasie nie ma zawieszenia wielowahaczowego.
            > Pisząc dosadniej:Laguna ma najbardziej prymitywne konstrukcyjnie zawieszenie
            > w swojej klasie.

            Jednym słowem komfort zawieszenia Mondeo jest lepszy od zawieszenia
            pneumatycznego w C-klasse, czy hydropneumatycznego w Cytrynach?

            Poza tym jeśli chcesz jeździć Passatem, to po co kupować Forda? "Jeśli nie
            widać różnicy, to po co przepłacać?"

            Smacznego

            ;-)))
            • Gość: Kaszana Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.02.03, 09:50
              Gość portalu: Jarek napisał(a):

              > Gość portalu: Kaszana napisał(a):
              >
              > > Widać,że słabo się znasz jeśli piszesz,że Laguna ma lepsze zawieszenie niż
              > > Mondeo.Akurat gdy chodzi o ten element to powszechnie wiadomo,że Mondeo
              > > stało się liderem w swojej klasie.
              >
              > A którym czasopiśmie niemieckim jest tak napisane?
              > Też kiedyś wierzyłem (zgodnie z wypocinami AutoSzmaty), że Focus ma
              najkrótszą
              > drogę hamowania "w swojej klasie", dopóki jeden nie wjechał w hak mojego
              > francuza.

              Czytujesz "AutoŚwiat"? Bo ja z założenia od dawna nie.Wierzysz we wszystko co
              piszą w gazetach?

              > > Przecież Laguna jako jedyne auto - biorąc pod uwagę nowe konstrukcje - w t
              > ej
              > > klasie nie ma zawieszenia wielowahaczowego.
              > > Pisząc dosadniej:Laguna ma najbardziej prymitywne konstrukcyjnie zawieszen
              > ie
              > > w swojej klasie.
              >
              > Jednym słowem komfort zawieszenia Mondeo jest lepszy od zawieszenia
              > pneumatycznego w C-klasse, czy hydropneumatycznego w Cytrynach?

              Po pierwsze:co to ma wspólnego z Laguną?
              Po drugie:jeśli chodzi o komfort to może i nie,ale jeśli chodzi o własności
              jezdne to Mondeo bije C5 na głowę.
              Np.Mondeo zakręty może pokonywać z taką prędkością o jakiej C5 nawet nie może
              pomarzyć.Nie ta liga.
              C5 to można jedynie jeżdzić wolno i dostojnie.

              > Poza tym jeśli chcesz jeździć Passatem, to po co kupować Forda?

              Tego nie rozumiem.Ja wcale nie chcę jeżdzić Passatem.

              "Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać?"

              1.Ja widzę ogromną różnicę.
              2.Jak to przepłacać?Przecież Mondeo jest tańszy niż Passat.

              > Smacznego

              Czyżbyś był zwolennikiem francuskiej motoryzacji?
              Ja miałem trzy francuskie samochody m.in.Renaulta i napiszę krótko:nigdy
              więcej francuskiego samochodu.
              Na usta cisną mi się ostrzejsze komentarz na temat francuskiej motoryzacji,
              ale nie chcę Ciebie denerwować czy obrażać.
              >
              > ;-)))
              • Gość: Jarek Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.szeptel.net.pl 20.02.03, 19:22
                Gość portalu: Kaszana napisał(a):

                > Wierzysz we wszystko
                > co piszą w gazetach?

                Od kiedy Ford wjechał mi w d..., rozwiały się moje marzenia o prawdzie
                publikowanej.

                > Po pierwsze:co to ma wspólnego z Laguną?

                Po pierwsze: Poruszasz temat "klasy".

                > Po drugie:jeśli chodzi o komfort to może i nie,ale jeśli chodzi o własności
                > jezdne to Mondeo bije C5 na głowę.
                > Np.Mondeo zakręty może pokonywać z taką prędkością o jakiej C5 nawet nie może
                > pomarzyć.Nie ta liga.
                > C5 to można jedynie jeżdzić wolno i dostojnie.

                Po drugie: Uffff... Na szczęscie jeżdżę Xantią, więc powyższe ograniczenia
                mnie nie dotyczą, gdy na trasie wyprzedzam "jeżdżące wolno i dostojnie" Fordy.

                > 1.Ja widzę ogromną różnicę.

                A ja tylko chęć zrównania się i trafienia w gusty miłośników VW.

                > 2.Jak to przepłacać?Przecież Mondeo jest tańszy niż Passat.

                Sorry, ale oba modele nie leżą w zakresie mojego zainteresowania, więc
                faktycznie nie interesuję się aktualnymi cenami.

                > Czyżbyś był zwolennikiem francuskiej motoryzacji?

                Nie, jestem tylko użytkownikiem - od jakichś 200 tys. km. Jestem zwolennikiem
                BeeMWe, ale z moją rejestracją WPR wszyscy na tym forum by mi kazali ogolić
                łeb.

                > Ja miałem trzy francuskie samochody m.in.Renaulta i napiszę krótko:nigdy
                > więcej francuskiego samochodu.
                > Na usta cisną mi się ostrzejsze komentarz na temat francuskiej motoryzacji,
                > ale nie chcę Ciebie denerwować czy obrażać.

                Jedynie możesz obrazić francuzką motoryzację.

                ;-)))
            • greenblack Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO 20.02.03, 19:55
              Gość portalu: Jarek napisał(a):

              > Też kiedyś wierzyłem (zgodnie z wypocinami AutoSzmaty), że Focus ma
              najkrótszą
              > drogę hamowania "w swojej klasie", dopóki jeden nie wjechał w hak mojego
              > francuza.

              Ale nonsens. Przecież nie wiesz, z jaką prędkością jechał Focus, w jakim stanie
              były hamulce, opony, z jaką siłą naciskano na pedał hamulca. Nic nie wiesz.
              Przecież 911 jadąca 160 km/h będzie miała dłuższą drogę hamowania niż Stilo
              jadące 110 km/h.


              >> Jednym słowem komfort zawieszenia Mondeo jest lepszy od zawieszenia
              > pneumatycznego w C-klasse,

              W C-klasie jest normalne zawieszenie, a pneumatyczne jest tylko w S-klasie i
              jako opcja w E-klasie.



              Pozdrawiam
              • Gość: Jarek Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.szeptel.net.pl 21.02.03, 08:18
                greenblack napisał:

                > Ale nonsens. Przecież nie wiesz, z jaką prędkością jechał Focus, w jakim
                > stanie były hamulce, opony, z jaką siłą naciskano na pedał hamulca.

                Teoretycznie masz rację, ale skoro ze świateł startowaliśmy razem (rondo ONZ),
                a 350 metrów dalej musieliśmy się zatrzymać na kolejnych światłach (przy
                hotelu Mercury)... To chyba daje do myślenia...

                1. Prędkość porównywalna, choć moja większa i... zdążyłem zahamować.
                2. W Xsarze z przodu miałem tarcze a z tyłu bębny - przyznam, że nie wiem jak
                jest w Focusie, ale chyba wszystkie tarcze (stąd tak doskonałe wyniki w
                testach).
                3. Opony - fakt, że nie zarejestrowałem takiego szczegółu, a ja turlałem się
                na naszych FrigoDirectional (więć żaden superluksus).
                4. Siła nacisku na hamulec - mi ABS się nie włączył, a w Focusie...

                Konkluzja: Focusy przygotowane do testów, nie są analogiczne do modeli
                jeżdżących po naszych drogach. No, może trochę uogólniam

                Zostańmy więc przy stwierdzeniu, że Focus jechał dużo szybciej ode mnie, miał
                hamulce w tragicznym stanie, łyse zimowe opony i kierowca zapomniał nacisnąć
                pedału hamulca, co niezmnienia faktu, iż jest to pojazd z najkrótszą drogą
                hamowania w swojej klasie (ale tylko w testach).

                Czy takie wyjaśnienie Cię satysfakcjonuje?

                ;-)))
          • Gość: Francuz Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: granat:* / 192.168.1.* 19.02.03, 15:44
            Kaszana jak byś dokładnie przeczytał do czego się odniosłem to byś to
            zrozumiał.Olo napisał że Mondeo pływa , może tak ale stary model,płynie to
            się Laguną.Co do elegancji to kwestia gustu??? a awaryjnośc jest podobna.
            Jeśli sprwia ci to radość to napiszę ci że pod względem HAŁASU to Laguna jest
            znacznie cichsza a i kultura pracy silnika Laguny jest wyższa.
            Ja nie mam nic do Mondeo ale przejedz sie tymi autami ,będziesz bardzo
            zaskoczony hAŁASUJĄCYM PĘDEM powietrza przy większych prędkościach,laguna przy
            tym to oaza ciszy.
            • Gość: zbig Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: 212.160.128.* 20.02.03, 10:36
              Dyskutujecie np o własnościach jezdnych samochodów typu Laguna,Mondeo,C5.
              Stwierdzacie ,że np.Mondeo ma rewelacyjne,a C5 kiepskie.Ja sie pytam:
              Co to znaczy?. Co to oznacza dla przeciętnego kierowcy poruszającego się po
              polskich drogach z przeciętnymi predkościami?.Czy w związku z tym Mondeo pokona
              zakręt,a C5 z niego wypadnie,bo ma kiepskie własności jezdne?
              twierdzę,że dla przeciętnego kierowcy własności jezdne tych samochodów
              zachowują taki margines bezpieczeństwa,że ewentualne różnice między nimi są
              nieistotne.
              Mniemam,że opinie o rewelacyjnym układzie jezdnym Mondeo w większości
              wypowiedzi i opinii biorą się z prasy,szczególnie niemieckiej,gdzie to przy
              okazji każdego testu porównawczego z udziałem Mondeo podkreślano i to
              wielokrotnie plusy jego układu jezdnego.
              Co to znaczy ,że Mondeo ma skomplikowany układ jezdny/tylna oś/?
              Jeden powie rewelacyjnie trzyma się drogi ,a drugi ,że może byc bardziej
              awaryjny?.I co z tego wynika?.Nic.
              Stałe akcentwanie danej cechy i uporczywe jej przytaczanie i forsowanie
              skutecznie wprowadza ją w obieg i wplata byc może w stereotypy.
              Wybór między tymi autami to raczej kwestia tradycji,gustu i...stereotypów w
              stylu...bo ciś się będzie psuło.
              Pozdr


                • Gość: Jarek Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.szeptel.net.pl 20.02.03, 19:28
                  Gość portalu: Kaszana napisał(a):

                  > Nie zdarzało mi się
                  > wsiąść do Francuza i pojeżdzić bez celu,dla czystej radości z jazdy.

                  Takie "cóś" przeżyłem jak przesiadłem się z 18-letniego malucha na 14-letniego
                  Poldka, a teraz jak tłukę 4 tys. km miesięcznie więcej radości mam pływając w
                  basenie lub siedząc w jaccuzi, ewentualnie bawiąc resorakami z moim
                  dzieciakiem.

                  ;-)))
                  • Gość: Adam Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.braszewice.sdi.tpnet.pl 11.05.03, 12:41
                    na wstepie : Nie mam Renaulta i Forda.
                    Twoja odpowiedz jest bardzo prymitywna.
                    Jest tu mowa o aucie , a co ty robisz ze swoim dzieckiem w
                    basenie to mnie nie obchodzi.

                    Co do rozmowy "które aut" to ja bym zdecydowanie wybral FORDA.
                    Laguna traci bardzo na wartości ( dlaczego ?? ano dlatego że
                    uchodzi w całej Europie za auto awaryjne. ps nie można
                    oczywiscie porownywac do mercedesa bo to inna "beczka")
                    Przyjemność jazdy jest wieksza choćby dlatego że jest tam
                    znaczek " FORD " a nie " RENAULT ". Pewnie Cię to irytuje ale
                    Cie rozumiem z twych odpowiedzi ( zreszto bardzo prymitywne , o
                    hamowaniu to przesada ) jasno wynika że jesteś typkiem " to co
                    moje to najlepsze ", przemyśl to. Pozdrawiam Adam
                    • Gość: Jarek Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.szeptel.net.pl 07.10.03, 15:56
                      Gość portalu: Adam napisał(a):

                      > na wstepie : Nie mam Renaulta i Forda.
                      > Twoja odpowiedz jest bardzo prymitywna.

                      Na wstępie: ja także
                      Myślałem że sarkartyczna.

                      > Przyjemność jazdy jest wieksza choćby dlatego że jest tam
                      > znaczek " FORD " a nie " RENAULT ".

                      A co się stanie jak na Żuku przyczepisz znaczek Miesia? To dopiero byłaby
                      przyjemność.

                      > Pewnie Cię to irytuje ale
                      > Cie rozumiem z twych odpowiedzi ( zreszto bardzo prymitywne , o
                      > hamowaniu to przesada ) jasno wynika że jesteś typkiem " to co
                      > moje to najlepsze ", przemyśl to.

                      Przykro mi, ale to o hamowaniu to prawda.
                      Przykro mi, ale nie stać mnie jeszcze na "najlepsze", ale pracuję nad tym.
                      Poza tym brak mi czasu "na myślenie o tym" przy codziennej pracy na dwa etaty.

                      > Pozdrawiam Adam

                      Pozdr
                      • jaki71 Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO 08.10.03, 10:08
                        Gość portalu: Jarek napisał(a):

                        > Przykro mi, ale to o hamowaniu to prawda.
                        > Przykro mi, ale nie stać mnie jeszcze na "najlepsze", ale pracuję nad tym.
                        > Poza tym brak mi czasu "na myślenie o tym" przy codziennej pracy na dwa
                        etaty.
                        >
                        Ja mialem taki sam przypadek jadac maluchem a za mna gostek w BMW serii 5.
                        Pierwszy snieg, ja do zony ze w takich wrunkach jest najwiecej wypadkow i
                        wlasnie ja stoje na czerwonym i w tym monencie na na tylku BMW. Wnisek jeden:
                        maluch ma najleprze hamulce, szczegolnie na sniegu.
                        To tez sarkazm. Czasami wez pod uwage umiejetnosci kierowcy, telefon przy
                        uchu, rozkojazenia i to ze ty stajesz na zoltym a inny na czerwonym dodaje
                        gazu.
                        JAki
      • paw_dady olo moj idol! 27.04.03, 23:54
        Gość portalu: olo napisał(a):

        > Troszeczke sie wam pomylilo z wymiarami, one nie sa podobne,
        > Ford jest duzo wiekszy. Te plastiki i uklad we wnetrzu Laguny
        > przypomina duzego fiata, radio jest kiepski jak i z wygladu tak
        > i z parametrow (chyba dlatego jest chowane za klapa jak worek w
        > odkurzaczu).
        olo powinienes pracowac jako kierowca testowy skody. w kapeluszu.


        > Ten kto ceni sobie bezawaryjnosc, elegancje i lubi
        > uczucie plywania samochodem wybierze Forda.

        mam lagune 2.2 dci kolekg mondeo 2tdci czy jak te diesle oznaczaja. On
        prowadzil w ciagu 2 lat 3 razy samochod z powazna awaria do warsztatu. Ja po
        niecalym roku ale 60tysiacach nie mam probelmow. Taaak ta teoretyczna wiedza z
        tanich niemieckich magazynow jest zadziwiajaca ;-)
      • Gość: Lagunowicz Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.quintiles.com 15.09.03, 12:15
        Gość portalu: olo napisał(a):

        > Troszeczke sie wam pomylilo z wymiarami, one nie sa podobne,
        > Ford jest duzo wiekszy. Te plastiki i uklad we wnetrzu Laguny
        > przypomina duzego fiata, radio jest kiepski jak i z wygladu tak
        > i z parametrow (chyba dlatego jest chowane za klapa jak worek w
        > odkurzaczu). Ten kto ceni sobie bezawaryjnosc, elegancje i lubi
        > uczucie plywania samochodem wybierze Forda.
        Pomyliłeś chyba markę bo właśnie to mogę powiedzieć o mojej Lagunie po
        porównaniu z Mondziakami kolegów z pracy (potwierdzają, żałują wyboru jakiego
        dokonali)!
    • Gość: zegarmistrz Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: pld:* / 192.168.3.* 27.04.03, 13:50
      Ponieważ dzięki temu portalowi kupiłem Forda jestem winien kilka
      słów po 14 miesiącach użytkowania
      Jestem właścicielem Forda Mondeo Kombi silnik 2.0 l TDCi 130 KM
      Najpierw miło:
      SINIK,SILNIK I JESZCZE RAZ SILNIK, mam już "kilka" latek i
      zajeżdziłem "kilka" samochodzików ale juz nie bedę jeżdzić
      benzyna, disel ale nie mniej niż 300 Nm ,po prostu to nie jazda
      to czysta poezja
      fantastycznie wyprofilowane siedzienia
      super zawieszenie /chociaż wcale nie jestem zwolennikiem
      twardości/
      super radio nie ze wzgledu na moc tylko na małą ilość
      guzików /nawet moja żona już wie który jest do czego !!!/
      największe auto,z najlepszym silnikiem /nie przekroczyłem 8 l na
      100 chociaż lubię pocisnąć/ za naprawdę małe pieniądze
      teraz trochę niemiło:
      fatalne materiały wykończeniowe
      niedopracowane szczegóły /zamykanie klapy tylnej /toż to stodoła
      a nie auto/ spróbuj zgadnać w słoneczny dzien czy masz włączoną
      klimatyzację /lampka wielkości główki od szpilki/ kto
      projektował zegar w tym aucie,kompletnie nieczytelna elipsa,do
      wypadku jeden krok, przyciski otwierające szyby, do dzisiaj nie
      wiem czy otwieram czy zamykam.
      No i najważniejsze AWARYJNOŚĆ
      niestety klops, moje auto stało w sumie trzy tygodnie na
      gwarancji w serwisie, kłopoty z zasilaniem, podobno jakość
      paliwa ale to auto nie widziało kanistra więc co ja mam zrobić?
      Wszystko ratuje doskonały serwis/ Euro Car w Krakowie/
      grzecznie, fachowo,auto zastępcze do dyspozycji, mój "opiekun
      Pan Tomek P na poziomie,kulturalny,rzeczowy / dzięki/ a więc
      nich się Ford martwi a nie ja. Wykupiłem 4 letnią
      gwarancję /2800 zł/ no i teraz nich "Oni" liczą rachunki.
      Nie znam zupełnie Laguny ale dla mnie liczy się coś jeszcze,
      sprzedaję swoje auta po 4,5 latach i napewno ford sie lepiej
      sprzeda od "francuza" najlepiej sprzedałby się Passat ale czy
      miałbym go jeszcze /dlatego nie kupiłem Pasata/
      • paw_dady do zegarmistrza 28.04.03, 00:03
        fajnie i rzeczowo piszesz. Jezdzilem i mondeo i laguna.

        Mondeo jest OK choce to nei moj faworyt.

        Laguna jest dla mnie osobiscie wygodniejsza. prede wszystkim cicha. Co do
        awaryjnosci nie mam dotad zadnych problemow. Silnik tez poezja, ponizej 300nm
        rzadko kiedy spada moment, moc max 150 km jest ok dla mnie. Duzo gadzetow
        uprzyjemniajacych zycie, jak komputer gadajacy co auto boli czy umiejscowienie
        przelacznikow.

        Pozdrawiam i zycze malo problemow z autkiem.
      • Gość: tomek@comar.pl Laguna -SZROT NIE AUTO !!! IP: *.comar.com.pl 15.07.03, 13:16
        ... własnie przesiadam sie na Forda,Żona posiadając auto o
        identycznym przebiegu w identycznym roczniku, nie bardzo wie,
        gdzie jest serwis Forda i tak powinno być, przy RENAULT ... jak
        nie rozhartowane tarcze hamulcowe ( 1400 zł), to do wymiany
        półoś ( 3200 zł), to termostat, to czujnik ciśnienia w kołach,
        więcej stoimy na serwisie niż .. szkoda pisania, nie życzę
        nikomu takich przejść z RENAULT, życzę powodzenia, auto powinno
        być moim narzędziem pracy, a jest sennym koszmarem ( przypomnę,
        topowa wersja V6 24V 3.0 automat, 2001 r Laguna II)
    • Gość: Tomek Laguna -SZROT NIE AUTO !!! IP: *.comar.com.pl 15.07.03, 13:04
      Jestem wlscicielem topowej wersji laguny, V6 24V 3.0 GRANDTOUR
      2001 r. po 77 tys. auto stoi znów na servisie ( już z 20 raz )
      tym razem kapitalka silnika i wymiana skrzyni biegów i to jest
      auto godne polecenia ??? Zapytajcie użytkowników o opinie,
      ciagłe problemy z zawieszeniam, automatyczną skrzynią biegów,
      czujnikami ciśnienia w kołach . . Usterki noej Laguny, to TEMAT
      RZEKA, podziwiam desperatów, decydujących się na zakup tak
      felernego i niedopracowanego auta, pozdrawiam
      • Gość: tc Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 26.07.03, 22:54
        Laguna V6 3.0 2001 45.000 zero jakichkolwiek problemow. Zona
        Scenic 1.9 dti 2000 52.000 pare pierdol. Jezeli chodzi o frajde,
        moment obrotowy, kulture jazdy + glosnosc wewnatrz samochodu,
        to prosze NIGDY nie porownywac diesla do benzyny. To byly, sa i
        beda traktory, niezaleznie od tego, co marketingowcy beda chcieli
        wmowic klientom. Roznica na korzysc jest jedna - cena oleju
        napedowego. Moje konkluzje poparte sa obserwacjami wsrod
        roznych samochodow (roznych marek - tez Ford)
    • Gość: Hr.Essex Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: rawicz:* / 192.168.11.* 16.09.03, 09:10
      A ja akurat od 2 lat używam słuzbowo mondeo 2.0 Tdci ,ale dla siebie, mając
      jakotakie doswiadczenie z mondkiem ,kupiłem Lagunę 2.0 w benzynie.Jeżdżę nia od
      roku i wg mnie , Mondeo sie nie "umywa" pod zadnym względem.Uzytkowałem już
      iles tam aut,miałem tez Mondeo poprzedniej generacji . Dla mnie ford to cos
      zupełnie przecietnego , z przereklamowanym ,twardym zawieszeniem,którego nie
      sposób okreslic na polskich drogach jako komfortowe ;silnik owszem
      dynamiczny,ale głosny i mało oszczedny,niedopracowane wtryski.w kazdym razie
      Laguna w benzynie spokojnie daje mu radę a testy gazetowe z nadzwyczajną
      elastycznoscia forda to chyba moga nabrac tylko drajwerów,którzy nie wiedza do
      czego jest skrzynia biegów przy wysokoobrotowym silniku.Klima w lagunie nie ma
      sobie równych,a i standartowe radio forda to g... wieksze niz takie samo
      standartowe w Lagunie.Aha i zero awarii laguny,przy przebiegu 26000 km w rok,
      srednie spalanie 8.5/100 km
    • Gość: lasan Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.rato.net / 10.0.0.* 21.09.03, 13:30
      od roku jeżdżę laguną(2.0-benzyna-135KM), poprzednio 3 lata
      mondeo(też benzynowy 2.0-130KM) razem około 100tys przebiegu, w
      związku z tym że nie przewiązuję się do żadnej marki ani też nie
      jestem "lokalnym patriotą" wychwalającym auto którym jeżdżę w
      danej chwili - moich kilka uwag na temat tych samochodów to
      rzetelna obserwacja a nie jakieś spekulacje. może te informacje
      komuś się przydadzą przy podejmowaniu decyzji o wydaniu blisko
      100tys PLN na auto.Przede wszystkim trzeba pamiętać że żadne
      auto nie jest tak do końca bezawaryjne (stąd stacje serwisowe
      aut także tych wyższej klasy i naprawdę nie robią w nich tylko
      przeglądów) a awaryjność auta można "sprowokować" sposobem
      jazdy.Delikatne obchodzenie się z autem uznanym
      za "przeciętniaka" (maganka mojego ojczulka) może skończyć się
      bezawaryjną wieloletnią eksploatacją z odwiedzaniem serwisu przy
      przeglądach i zmianie opon, a katusze dla "pewniaka" to
      niechybnie przedwcześnie zużyte zawieszenie, silnik itp. i na
      pewno częstsze oraz kosztowniejsze wizyty w serwisach. Jeżeli
      każdy ma tego świadomość musi wziąć poprawkę na wyniki testów i
      opinie użytkowników, a pocieszanie się że auto którym akurat
      jeżdżę to się psuje ale to nic poważnego tylko popierdółki też
      nie jest do końca ok. Dla przykładu przy rutynowym przeglądzie
      stwierdzono poważną wadę układu hamulcowego (renault), ale że
      auto na gwarancji, a na ten dzień i tak nic nie planowałem po
      naprawie pozostała czysta informacja statystyczna, za to w
      mondeo na trasie pękła mi cewka (250PLN-po gwarancji) szukanie
      serwisu, stres, strata czasu itp. to dopiero zabolało.
      Generalnie oba auta są bardzo do siebie podobne (zbliżone
      technicznie jak i cenowo) więc o zakupie śmiało mogą decydować
      inne względy np.promocja w danym salonie (ja na lagunę dostałem
      8000PLN upustu + kpl. 4 opon CONTI WINTER + fotelik dla dziecka
      CONCORD-alcantara), bliskość salonu, serwisu, ulubiony kolor,
      itp.Oba auta są pojemne - przewoziłem na trasie po 400kg ładunku
      oczywiście, mondeo jest znacznie pojemniejsze (zarówno wagowo
      jak i objętościowo) i bardziej zauważalna jest różnica w trakcji
      w porównaniu do przejazdu z pustym samochodem (z ładunkiem
      prowadzi się lepiej) ale to zdaje się taka uroda kombiaków,
      w każdym razie do mondeo brałem 20 kartonów - luźno o wym.
      ca 650x250x250 a do laguny 18szt na wcisk,
      mondeo zużywało przy mojej jeździe ok.12l/100kma na trasie około
      9l/100km, a renault odpowiednio 13l/100km i 10l/100km,
      laguną mogę pokonywać zakręty z prędkością o około 10km/h wyższą
      niż mondeo( może to tylko kapcie-laguna 205/55R16 a mondeo
      195/60R15) za to w mondeo dużo ciszej (przy autostradowej
      180km/h można po cichu posłuchać radia) a w lagunie od 160km/h
      to już niezły silnikowy koncert, laguną lepiej mi się
      przyśpiesza niż mondeo (na sekundy nigdy nie sprawdzałem) ale
      prędkość maksymalna niższa niż mondeo (od 160km/h to żmudna
      praca a max coś około 200km/h) za to mondeo niezłe do 180km/h a
      max 210km/h jest większy niż podają w katalogu.
      Całe wydatki na mondeo w 3 lata to 2000PLN przeglądy, 2000PLN
      naprawy: cewka-świece,łożysko i tarcze(klocki przegląd) oraz tuż
      przed sprzedażą klima - 1500PLN(o k....) laguna zbliża się
      pierwszy przegląd 30tys jak narazie bez kosztów.
      pozdrawiam wszystkich forumowiczów
      al.
    • Gość: KajTan Ford Mondeo Turnier 2.0 TDci IP: *.nsm.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 02.01.04, 13:04
      Uzywam sluzbowego Forda Mondeo diesla 2.0 130 KM.

      Zabawne, ale uzytkowana gablota ma takze, jak Laguna, skrzynie 6-biegowa. Zadna
      z niej frajda w miescie, bo piatke mozna zapiac powyzej 80 kph, a szostke grubo
      powyzej 100 kph.
      Za to za miastem 6 bieg powaznie obniza poziom szumu w kabinie dochodzacy od
      jednostki napedowej.

      Spalanie na poziomie 6,3 - 6,5 litra nie jest wyczynem, szczegolnie zima. Z
      zapalaniem tez nie ma problemu, a elektrycznie podgrzewana przednia szyba jest
      wrecz darem niebios.

      Ergonomia wnetrza - to juz zalezy od osobistych upodoban, za wysoki nie jestem,
      ale zebym mogl znalezc pozycje na fotelu kierowcy, by widziec cale zegary i
      miec wygodnie kierownice jeszcze mi sie nie udalo...

      Wymiary zewnetrze sa ogromne, zas promien skretu bardzo nieadekwatny do
      wspomnianych. Zbyt slaby.
      Ogrzewanie dziala szybko, ale ciezko ustawic staly stopien nagrzewania. Czujnik
      musi byc umieszczony w takim miejscu, gdzie jest mu raz zimno, raz cieplo,
      skutkiem czego raz grzeje mocno, by za chwilke dmuchac zimnym.

      Z awarii - wymiana skrzyni biegow na gwarancji. i jakies drobne duperele.

      Auto podoba mi sie stylistycznie bardziej od Laguny, ktora jest zbytnio
      awangardowa. Choc Renault zawsze mialo taki styl, ostatnimi czasy jest on dla
      mnie nie do przyjecia...
      Wiec teza, ze ktorys jest lepszy czy gorszy to rozmowa na poziomie wyzszosci
      Swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanocnymi...

      Podsumowujac - gablota robiaca wrazenie, pojemna, ekonomiczna i przytulna. W
      kolorze czarnym jako zywo przypominajaca karawan, tylko jej firnki w oknach
      powiesic...;)

      pozdroowka
      KajTan

      p.s. jstem bardzo zadowolony z tej fury...
      • Gość: kolo Re: Ford Mondeo Turnier 2.0 TDci IP: *.acn.waw.pl 02.01.04, 21:32
        czytam artykul i sie wqr... co oni pisza za bzdury - nic dziwnego skoro byl
        pisany w sierpniu 2002.mondziak od tego czasu mial facelifting i wyszlo mu to
        na dobre.ladne radio, wieksze lusterka, 6 biegow w 130 konnym dieslu, nowa
        atrapa i pare innych drobiazgow. w swojej klasie cenowo chyba nie do przebicia.
        jedyny mankament to seryjna tapicerka BEZNADZIEJNA!!!
        • Gość: trooper tapiecerka IP: *.revers.nsm.pl 03.01.04, 02:53
          I tu się zgadzam.
          Dlaczego tapicerka jest taka ciemna/szara i chropowata? Słowo daję, w Matizie
          mam o stokroć ładniejszą i przyjemniejszą - a w starej, 8-letniej Lagunie,
          welur przyprawia o dobry humor już przy wsiadaniu... Czy tak trudno trzymać
          pewne, rzekłbym - standardy? W ogóle nie ma chyba weluru w Mondeo - zwykły
          brzydki syf albo od razu skóra, która jest dla koneserów (nie każdemu jej
          estetyka pasuje).
          • Gość: Dzem Re: tapiecerka IP: *.dip.t-dialin.net 29.01.04, 02:28
            W ogóle nie ma chyba weluru w Mondeo - zwykły
            > brzydki syf albo od razu skóra, która jest dla koneserów (nie każdemu jej
            > estetyka pasuje).
            --- tutaj musze niestety postawic VETO! Jezdze od roku Ford´em Mondeo TDCi (130
            KM) w wersji Ghia i nie mam zadnych innych siedzen jak tzw. welury. Mimo to,
            musze pocieszyc wszystkich przeciwników "nie-welurów", ze najmniejsze paprochy
            zostaja na tapicerce i wyglada ona po przejechaniu sie w sweterku welnianym,
            jak po strzyzeniu stada baranów, takze twarda i szorstka tapicerka jest duzo
            lepsza w utrzymaniu i w estetyce na dluzsza mete. Inaczej grozi tydzien
            latajacych rur od odkurzacza!
            • Gość: old.sailor Re: BAGAŻNIK IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 29.01.04, 10:04
              czesc , jezdze Mondeo 2,0tdci , kombi - juz ponad dwa lata - 90 tys km
              zalety: duzy, pojemny , swietnie trzyma sie drogi ,na trasie jest szybki i
              dynamiczny , zero awarii !!
              wady: BAGAZNIK - tego nie rozumiem , taki duzy bagaznik i zero schowkow?
              nie ma nawet gdzie wsadzic trojkata awaryjnego czy gasnicy
              malutki schowek po lewej , miesci sie tylko mala apteczka i nic wiecej
              to jakas paranoja , zeby w takim aucie trzeba bylo wozic skrzynke na pierdoly
              KLIMATYZACJA - mam wersje GHIA ,wiec klima jest automatyczna
              stawiam duze piwo kazdemu, kto jest w stanie ja wlasciwie ustawic , albo jest
              za zimno i dostaje chrypki po 100 km , albo dla odmiany za goraco
              jak ustawie wlasciwa temp dla siebie , to na 100% pasazer zamarznie - porazka
              POPIELNICZKA: no coz , jestem palczem nalogowym i tego glaba co ja umiejscowil
              za drazkiem zmainy biegow kopnalbym w d..
              po dluzszej jezdzie i kilku papierosach , cale auto uwalone jest popiolem ,
              nie mowiac o tym , ze trafic do niej w nocy jest naprawde sztuka
              DYNAMIKA I SPALANIE : jazda w miescie to lekki koszmar , zapomnijcie o szybkim
              starcie czy gwaltownym przyspieszeniu , taczka dla emeryta dzialkowca
              zuzycie okolo 8 - 8,5 ltr
              zuzycie na trasie : 10 - 11 ltr , wystarczy przekroczyc 3000 obrotow i w baku
              robia sie wiry !! spodziewalem sie wiekszej oszczednosci po tym reklamowanym
              super dieslu (moze w tym nowszym common rail jest troche lepiej)

              moje podsumowanie po 2 latach eksploatacji: nie jest zle , ale nie ma tez
              powodow do zachwytu - zwykly europejski sredniak
              rozgladajac sie obecnie za nowym samochodem coraz czesciej spogladam na C5
              • Gość: Olo Re: BAGAŻNIK IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.01.04, 11:04
                Gość portalu: old.sailor napisał(a):

                > czesc , jezdze Mondeo 2,0tdci , kombi - juz ponad dwa lata - 90 tys km
                > zalety: duzy, pojemny , swietnie trzyma sie drogi ,na trasie jest szybki i
                > dynamiczny , zero awarii !!
                > wady: BAGAZNIK - tego nie rozumiem , taki duzy bagaznik i zero schowkow?
                > nie ma nawet gdzie wsadzic trojkata awaryjnego czy gasnicy
                > malutki schowek po lewej , miesci sie tylko mala apteczka i nic wiecej
                > to jakas paranoja , zeby w takim aucie trzeba bylo wozic skrzynke na pierdoly
                > KLIMATYZACJA - mam wersje GHIA ,wiec klima jest automatyczna
                > stawiam duze piwo kazdemu, kto jest w stanie ja wlasciwie ustawic , albo
                jest
                > za zimno i dostaje chrypki po 100 km , albo dla odmiany za goraco
                > jak ustawie wlasciwa temp dla siebie , to na 100% pasazer zamarznie - porazka
                > POPIELNICZKA: no coz , jestem palczem nalogowym i tego glaba co ja
                umiejscowil
                > za drazkiem zmainy biegow kopnalbym w d..
                > po dluzszej jezdzie i kilku papierosach , cale auto uwalone jest popiolem ,
                > nie mowiac o tym , ze trafic do niej w nocy jest naprawde sztuka

                z powyższym się zgodzę w 100%, ale to co niżej:


                > DYNAMIKA I SPALANIE : jazda w miescie to lekki koszmar , zapomnijcie o
                szybkim
                > starcie czy gwaltownym przyspieszeniu , taczka dla emeryta dzialkowca

                o czym ty mówisz> przecież to wyrywa do przodu jak z kopyta (130KM, ponad
                300Nm), tylko trzeba nim umieć ruszać. Przynajmniej wersja 130KM, chyba że
                masz 115KM. Naprawde szybka bestia!!!


                > zuzycie okolo 8 - 8,5 ltr
                > zuzycie na trasie : 10 - 11 ltr , wystarczy przekroczyc 3000 obrotow i w
                baku
                > robia sie wiry !! spodziewalem sie wiekszej oszczednosci po tym reklamowanym
                > super dieslu (moze w tym nowszym common rail jest troche lepiej)

                brakuje Ci 6 biegu nie? mi też!, ale teraz diesle 130KM są tylko z 6 biegową
                skrzynką. A to spalanie 10-11 litrów, to dodaj że przy jakiś 140-160km/h. Tak?



                > moje podsumowanie po 2 latach eksploatacji: nie jest zle , ale nie ma tez
                > powodow do zachwytu - zwykly europejski sredniak
                > rozgladajac sie obecnie za nowym samochodem coraz czesciej spogladam na C5
                • Gość: old.sailor Re: BAGAŻNIK IP: *.szczecin.sdi.tpnet.pl 29.01.04, 11:22
                  > > DYNAMIKA I SPALANIE : jazda w miescie to lekki koszmar , zapomnijcie o
                  > szybkim
                  > > starcie czy gwaltownym przyspieszeniu , taczka dla emeryta dzialkowca
                  >
                  > o czym ty mówisz> przecież to wyrywa do przodu jak z kopyta (130KM, ponad
                  > 300Nm), tylko trzeba nim umieć ruszać. Przynajmniej wersja 130KM, chyba że
                  > masz 115KM. Naprawde szybka bestia!!!
                  >
                  literki mi sie pomylily? byc moze . mam 2,0 dci 115 km bez common raila
                  > > zuzycie okolo 8 - 8,5 ltr
                  > > zuzycie na trasie : 10 - 11 ltr , wystarczy przekroczyc 3000 obrotow i w
                  > baku
                  > > robia sie wiry !! spodziewalem sie wiekszej oszczednosci po tym reklamowan
                  > ym
                  > > super dieslu (moze w tym nowszym common rail jest troche lepiej)
                  >
                  > brakuje Ci 6 biegu nie? mi też!, ale teraz diesle 130KM są tylko z 6 biegową
                  > skrzynką. A to spalanie 10-11 litrów, to dodaj że przy jakiś 140-160km/h.
                  Tak?
                  3200 obrotow na trasie przeklada sie w nim na 160-180 km/h - pali 11 litrow
                  przy jezdzie oklolo 200 km/h - to juz nawet strach myslec ile pali :))

                  moze faktycznie przyjze sie temu "nowemu" mondesiowi z 6-biegowa skrzynia
      • Gość: maaaq Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.01.04, 12:12
        Mam w rodzinie Lagune II. Samochodzik jest tym fajniejszy, ze motorek ma V6.
        + motorek brzmi pieknie
        + wspaniale ciagnie do 200km/h
        + podoba mi sie mozliwosc regulcji foteli i kierownicy - mozna latwo znalezc
        odp pozycje
        + wyposazenie i cena (ok 120 tys za privilege + zmieniarka + podgrzewane
        fotele)
        + cisza we wnetrzu
        + rewelacyjne hamulce

        - nieprecyzyjny uklad kierowniczy
        - glosne i twarde zawieszenie (nie wiem, czy to nie kwestia zbyt twrdych, jak
        na polskie warunki, opon)
        - beznadziejny system audio
        - nieergonomiczne rozmieszczenie przyciskow opuszczania szyb
        - spalanie sr. 12,5 l

        Dzisiajsze diesle sa rownie szybkie, a maja dwukrotnie wiekszy zasieg.

        Awarie - jedna usterka powtarzajaca sie kilkakrotnie: awaria ukladu
        oczyszczania spalin - najpierw wymiana w ASO dwoch katalizatorow. Usterka
        powrocila po pol roku - wymiana 4 cewek na cylindrach. Minelo kolejne pol
        roku - wymiana wszystkich cewek. Po nastepnych dwoch miesiach - znowu
        katalizator i cewki. Lacznie ponad 10 tys zl.
      • Gość: Kaszana Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.01.04, 14:21
        Gość portalu: Odin napisał(a):

        > Nowy "Laguna" combi jest nowoczesniejsza jednostka,-lepsze bezpieczenstwo
        > pasywne,zbudowany z lepszych materjalow,bardzo odporne na korozje podwozia i
        > karoserji.Ford nie jest zlym autem ,lecz Lagunie nie dorownuje.
        >
        _____________________________________________________________________
        W którym elemencie nie dorównuje?
        Może w prymitywnym i zupełnie już nie spotykanym w tej klasie tylnym zawieszeniu
        Laguny typu belka?
        _____
        • Gość: Odin Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO IP: *.telia.com 29.01.04, 19:11
          Tzw."belka" nie nalezy do najnowszych zawieszen tylnego mostu ,lecz jest
          przewidywalna.Obecnie coraz wiecej producentow aut montuje "multi link"
          na tylnym moscie-wspaniala rzecz gdy jest nowa,po parudziesieciu tysiacach km.
          gdy "gummi bussningar" (tuleje gumowo-metalowe)sie troche zedra-nie mozna
          liczyc na takie zawieszenie,-zachowuje sie jak De Dion z lat 70-tych,a wiec
          wszystko jest mozliwe,moze zucac w kazdym kierunku gdy na mokrej nawierzchni
          zrobisz uzytek z ABS-u.Najgorsze jest to ze zuzycie tuleji gumowych jest nie
          zauwazalne w normalnej eksploatacji i przy normalnym hamowaniu na dobrej
          nawierzchni.W czym lepsza?, "Laguna" jest tloczona z stali wysokoodpornej-
          molibdenowej,ok. 60% wieksza wytrzymalosc na udarnosc,na korozje,na starzenie
          materjalu,grubosc blach tez jest wieksza na "Lagunie" niz w "Mondeo".
          Jedynym mankamentem "Laguny" jest fakt,ze w przypadku gdy trzeba blachy
          rozcinac by poszkodowanych z auta wyciagnoc,-nozyce ktore stosuje pomoc drogowa
          nie moga blachy tej przeciac-byly wypadki ze ludzie zmarli dlatego ze na czas
          pomocy nie otrzymali,obecnie coraz wiecej jednostek pomocy drogowej w Szwecji
          jest wyposazana w mocniejsze nozyce ktore podolaja blasze wysokoodpornej.
          "Laguna" jako pierwszy samochod europejski otrzymal piec gwiazdek (5-c
          mozliwych) jezeli chodzi o bezpieczenstwo kierowcy i pasazerow w przypadku
          kolizji.Nie sadze zeby te fakta interesowaly kierowcow Polskich,dla nich licza
          sie gadzety,sylwetka,no i oczywiscie diesel(!)-ma byc duze i jezdzic
          tanio,niemozliwa eqvacja.Samochody wielkosci "Mondeo" i "Laguna" musza miec
          conajmniej 2-u litrowe silniki,wszystko ponizej tego volymu jest niesprzedawalne
          waga totalna 2020kg. potrzebuje mocy by to to rozruszac,by bezpiecznie
          wyprzedzac itp. zajzyj na; www.renault.se i wybierz model ktory cie
          interesuje,zeby bylo bezstronnie zajzyj rowniez na www.ford.se Pzdr.
          ________________________________________________________________________________
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się