Dodaj do ulubionych

Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym ...

23.08.05, 22:07
... samochodem ? Załóżmy ,że mają takie same przyspieszenia i ważą tyle
samo . Czy będzie jakaś odczuwalna różnica ,jeżeli tak to w jakich
sytuacjach ?
Obserwuj wątek
    • szymizalogowany Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 23.08.05, 22:11
      neuken napisał:

      > ... samochodem ? Załóżmy ,że mają takie same przyspieszenia i ważą tyle
      > samo . Czy będzie jakaś odczuwalna różnica ,jeżeli tak to w jakich
      > sytuacjach ?

      W szóstce nie będziesz prawie czuł wibracji silnika, no i przy 6000 obt silnik
      będzie delikatnie buczał w tle a nie wył. Szóstki bez odcięcia bardzo łatwo
      przekręcić jak się nie patrzy na obrotomierz.

      Polecam jazdę próbną. Jak wsiądziesz w szóstkę to zrozumiesz że ma w sobie to
      co coś co odróżnia produkt luksusowy od tandety.


      --
      _________________
      capmag.com
        • marekatlanta71 Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 24.08.05, 00:02
          Osobiscie na czworke sie bym juz nie przesiadl, no chyba ze bedzie to Impreza
          WRX STi lub ostatecznie S2000. Oba moje pojazdy maja V6 (jeden 3L 240 KM a drugi
          3.8L 240KM) i doceniam przede wszystkim duzy moment obrotowy i kulture pracy.

          Ciekawym rozwiazaniem jest nowy Accord Hybrid - w czasie jazdy na autostradzie
          sumie na 3 cylindrach - daje to zuzycie paliwa lepsze niz w czworce a wygode
          szostki. Mysle ze tu wiedzie droga motoryzacji - V6, R6, V8 i wiecej z
          deaktywacja cylindrow. Pozwoli to pogodzic rozsadne zuzycie benzyny z
          przyjemnoscia posiadania duzego silnika
      • kierowiec1 Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 24.08.05, 07:46
        marekatlanta71 napisał:

        > Zalety 6stki:
        >
        > Szostka ma przy tej samej mocy znacznie wiekszy moment obrotowy - samochod sie
        > lepiej zbiera z niskich obrotow.

        Njet. Chyba, ze szesc ma 50 % wiecej pojemnosci skokowej.
        Koronny przyklad BMW 518 (R4) i 520 (R6) sprzed kilku lat. Elastycznoscia i
        przyspieszeniem 518 bil wiekszy model.

        Dla tej samej pojemnosci skokowej moment na nizszych obrotach maja silniki z
        mniejsza iloscia cylindrow.

        > Kultura pracy szostki jest nieporownanie
        > wyzsza.

        V6 bez walkow wyrownawczych nieco tyko lepsza, V6 z walkami wyrownawczymi mocno
        lepsza, R6 najlepsza.

        > Zalety 4rki:
        >
        > Latwiej zrobic wysokoobrotowa czworke niz szostke.

        To nie sprawa ilosci cylindrow, a pojemnosci. Poniewaz V6 sa ogolnie wieksze,
        wiec i maja dopuszczalne granice obrotow nizej.

        Ogolnie jesli obrotow nie staje (np. w sporcie) to przy zadanej pojemnosci
        skokowej powiekezenie ilosci cylindrow (czyli redukcja rozmiarow cylindrow)
        podnosci granice obrotow w gore.

        POzdr.

        K.
      • niknejm Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 24.08.05, 14:42
        marekatlanta71 napisał:

        > Zalety 6stki:
        > Szostka ma przy tej samej mocy znacznie wiekszy moment obrotowy

        Nie jarzę. Jeśli ma przy wszystkich obrotach wyższy moment (cały wykres momentu
        przesunięty w górę), to i moc musi być wyższa. Innej mozliwości brak.
        Jeśli chodzi o maksymalny moment, to porównałem silniki BMW 2.0 R4 i 2.5 R6.
        Wyszło dokładnie 100Nm/1L pojemności w obu przypadkach. Ba, w przypadku Hondy
        S2000 moment maksymalny jest nawet wyższy i wynosi 207Nm z 2L pojemności
        (silnik R4). Więc może chodzi o przebieg momentu na niższych obrotach? Tu też
        bywa bardzo różnie dla różnych silników.

        > Kultura pracy szostki jest nieporownanie wyzsza.
        Nieporównanie wyższa to jest kultura pracy R6 albo V8 w porównaniu do R4. Z V6
        bywa różnie, często różnica jest bardzo niewielka.


        > Zalety 4rki:
        >
        > Latwiej zrobic wysokoobrotowa czworke niz szostke. Czworka jest gabarytowo
        > mniejsza i lzejsza.

        Fakt.

        Pzdr
        Niknejm
    • dark13 Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 24.08.05, 09:42
      jesli chodzi o roznice osiagow miedzy R/V4 a R/V6 to tez bardzo duze znaczenie
      ma pojemnosc.Silniki ktore maja mala srednice tloka jak to jest np przy V6 maja
      taka sama lub mniejssa moc a zwlaszcza moment obrotowy ,druga wada silnikow V6
      jest duza masa i gabaryty przez co kosztem wydluzenia komory silnika zabiera
      sie miejsce w kabinie
      Plusy to napewno kultura pracy zdecydowanie lepsza w R6 ,bo V6 juz takiej nie
      maja



      --
      Co komu do tego ,skoro i tak mniejsza o to!
      • greenblack Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 24.08.05, 10:07
        dark13 napisał:

        > jesli chodzi o roznice osiagow miedzy R/V4 a R/V6 to tez bardzo duze
        znaczenie
        > ma pojemnosc.Silniki ktore maja mala srednice tloka jak to jest np przy V6
        maja
        >
        > taka sama lub mniejssa moc a zwlaszcza moment obrotowy

        Bla, bla, bla. Bełkot. To dlaczego nie robią 4-cylindrowych 3, albo 4-
        litrowców? A Ferrari czemu ma 8 albo 12 cylindrów przy względnie małych
        pojemnościach?



        ,druga wada silnikow V6
        > jest duza masa i gabaryty przez co kosztem wydluzenia komory silnika zabiera
        > sie miejsce w kabinie

        Bełkot. 6-cylindrowe A6 ma mniej miejsca w środku niż 4-cylindrowe?

        Wzdłużnie ustawiony V6 jest krótszy niż R4.

        > Plusy to napewno kultura pracy zdecydowanie lepsza w R6 ,bo V6 juz takiej nie
        > maja
        >
        >
        >


        --
        Kublik:
        www.dd.pl/pub/img/productcatalog/20050617_194834.jpg
        • dark13 Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 24.08.05, 11:18
          greenblack napisał:

          > dark13 napisał:
          >
          > > jesli chodzi o roznice osiagow miedzy R/V4 a R/V6 to tez bardzo duze
          > znaczenie
          > > ma pojemnosc.Silniki ktore maja mala srednice tloka jak to jest np przy V
          > 6
          > maja
          > >
          > > taka sama lub mniejssa moc a zwlaszcza moment obrotowy
          >
          > Bla, bla, bla. Bełkot. To dlaczego nie robią 4-cylindrowych 3, albo 4-
          > litrowców? A Ferrari czemu ma 8 albo 12 cylindrów przy względnie małych
          > pojemnościach?
          >
          >
          >
          > ,druga wada silnikow V6
          > > jest duza masa i gabaryty przez co kosztem wydluzenia komory silnika zabi
          > era
          > > sie miejsce w kabinie
          >
          > Bełkot. 6-cylindrowe A6 ma mniej miejsca w środku niż 4-cylindrowe?
          >
          > Wzdłużnie ustawiony V6 jest krótszy niż R4.
          >
          > > Plusy to napewno kultura pracy zdecydowanie lepsza w R6 ,bo V6 juz takiej
          > nie
          > > maja
          masz jakis rozum ?
          napisalem o odwrotnej sytuacji ze przy malych pojemnosciach robienie 6-
          cylindrowych silnikow nie jest najlepszym rozwiazaniem.
          A jesli chodzi o przyklad Audi A6 to jest to v-ka a nie silnik rzedowy dlatego
          bmw zawsze mialo mniej miejsca w srodu poniewaz przegroda silnika zabierala
          duzo miejsca ,ja mialem w silnik V-6 w AUDI cabrio jesli widziales ten silnik
          to wcale nie jest on tak duzy a przy tym b. krotki


          --
          Co komu do tego ,skoro i tak mniejsza o to!
          • kierowiec1 Coz mnie obchodzi moj zeszloroczny belkot 24.08.05, 12:26
            dark13 napisał:

            > masz jakis rozum ?
            > napisalem o odwrotnej sytuacji ze przy malych pojemnosciach robienie 6-
            > cylindrowych silnikow nie jest najlepszym rozwiazaniem.

            Nie. Napisales cos o wplywie srednicy tloka na osiagi. Tez bez wiekszego sesu.

            > A jesli chodzi o przyklad Audi A6 to jest to v-ka a nie silnik rzedowy dlatego
            > bmw zawsze mialo mniej miejsca w srodu poniewaz przegroda silnika zabierala
            > duzo miejsca ,ja mialem w silnik V-6 w AUDI cabrio jesli widziales ten silnik
            > to wcale nie jest on tak duzy a przy tym b. krotki

            To ciekawe, bo kilka postow powyzej napisales:

            > ,druga wada silnikow V6
            > jest duza masa i gabaryty przez co kosztem wydluzenia komory silnik a
            > zabiera sie miejsce w kabinie

            Pomysl najpierw, zanim napiszesz.

            POzdr.

            K.
            • dark13 Re: Coz mnie obchodzi moj zeszloroczny belkot 24.08.05, 13:14
              kierowiec1 napisał:

              > dark13 napisał:
              >
              > > masz jakis rozum ?
              > > napisalem o odwrotnej sytuacji ze przy malych pojemnosciach robienie 6-
              > > cylindrowych silnikow nie jest najlepszym rozwiazaniem.
              >
              > Nie. Napisales cos o wplywie srednicy tloka na osiagi. Tez bez wiekszego sesu.
              Ma znaczenie przxy malych srednicach tloka nie da sie uzyskac duzego momentu
              obr


              >
              > To ciekawe, bo kilka postow powyzej napisales:
              >
              > > ,druga wada silnikow V6
              > > jest duza masa i gabaryty przez co kosztem wydluzenia komory silnik a
              > > zabiera sie miejsce w kabinie
              >
              > Pomysl najpierw, zanim napiszesz.
              Tu masz racje pomylka chodzilo mi o R6 ale napisale V6 blad


              --
              Co komu do tego ,skoro i tak mniejsza o to!
    • kszyrztow Re: Jaka jest różnica między 4 ,a 6 cylindrowym . 24.08.05, 11:47
      Nie chciało mi się czytać wszystkich wypowiedzi, jedno jest pewne że moment
      obrotowy, a w związku z tym i elastyczność, jest lepsza przy mniejszej ilości
      cylindrów przy tej samej pojemności. No, to tyle.
      --
      13. Prowokacje na forum
      a) jesteś autorem
      b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
      c) wydaje ci się, że nie uczestniczysz
      • kszyrztow Re: Pytanko... 24.08.05, 15:06
        heniumaczuga napisał:

        > tak się podniecacie R6, że jest lepsze o klasę od V6. Czy ktoś prócz bmw robi
        > silnik rzędowy w 6ce?


        Volvo T6
        --
        13. Prowokacje na forum
        a) jesteś autorem
        b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
        c) wydaje ci się, że nie uczestniczysz
      • szymizalogowany Re: Pytanko... 24.08.05, 19:17
        > tak się podniecacie R6, że jest lepsze o klasę od V6. Czy ktoś prócz bmw robi
        > silnik rzędowy w 6ce?

        Nie słuchaj tego podniecania się R6. To są w większości ludzie którzy sami
        jeżdżą R4 w dyzlu, a o R6 i V6 to co najwyżej gdzieś czytali :)

        Pod względem kultury pracy nie ma prawie żadnej różnicy przynajmniej pomiędzy
        KF1 i M54. R6 brzmi inaczej (brzmi świetnie a V6 bardzo dobrze), no i w tym
        przypadku M54 bierze mocno od dołu a KF1 nie. Ale wątpię żeby to układ
        cylindrów miał tutaj wpływ.

        Jest natomaist ogromna różnica w kulturze pracy i dzwięku pomiędzy tymi dwoma a
        np. R4 2.0 w Accordzie 2004. Podejrzewam, że osławiony 2.4 R4 niczym się od 2.0
        pod tym względem nie różni.


        A R6 robi z tego co wiem Lexus, BMW i Volvo.

        --
        _________________
        capmag.com
      • edmund.dantes Re: Pytanko... 25.08.05, 02:49
        General Motors robi chyba największy (pod względem pojemności - 4.2 l.) silnik
        R6 i pakuje go do swoich SUV i nawet do Saab'a 9-7X. Zresztą zupełnie niezły
        silnik.

        Pozdrawiam....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka