Dodaj do ulubionych

Corolla 1.4 90KM Diesel czy 1.6 110 KM benzyna

06.09.05, 09:32
Witam
Jakie macie doświadczenia?
Zastanawiam się nad zakupem Corolli Sedan 1.4 90 KM Diesel czy 1.6 benzyna.
Róznica w cenie niewielka pomiędzy tymi silnikami niewielka.
Prosba o info - czy macie doświadczenia "jezdne" mam na myśli takie rzeczy
jak elastyczność na 4, 5 biegu.

Chodzi mi o kulturę pracy obu silników niż o czas 0-100 km/h.

Co wybrać jakie przychodza Wam do głowy za i przeciw, Wasze doswiadczenia.
  • 06.09.05, 09:53
    Jeśli robisz 40 tys. km rocznie - weź diesla.
    Jesli robisz mniej - weź benzynę.

    --
    - Co musi się zmienić, żeby polskie drogi odpowiadały normom europejskim?
    - Normy europejskie.
  • 06.09.05, 10:30
    Dlaczego. Przecież pisze, że różnica w cenie zakupu niewielka?
  • 06.09.05, 10:37
    A czy ktoś użytkuje takiego diesla? Jak z osiągami i kulturą pracy?
  • 06.09.05, 17:19
    Osiągi porównywalne do 1,6 VVTi, zużycie paliwa około 6 l w mieście. 0-100
    około 12 sek, na 4, 5 biegu powyżej 1800 obr. przyśpiesza znakomicie więc z
    wyprzedzaniem w trasie nie ma żadnych problemów. Kultura pracy znakomita - w
    zasadzie silnik mruczy jak benzynowy :)
  • 06.09.05, 17:24
    Chcesz kupić diesla bo jest modny? Czy chcesz jezdzic oszczednie? W tej klasie
    aut sa juz nowsze konstrukcje od sprawdzonej corolki. Za rok- dwa nastapi
    zmiana modelu - dostaniesz w plecy przy odsprzedazy troche. Za diesla tez
    wiecej wezmiesz przy odsprzedazy- poszukiwane auta. Ja bym brał diesla jezeli
    mam placic sam za siebie:) Ten diesel nie da ci chyba tej frajdy co
    benzyniak... ale jest elastyczny i oszczedny -super przyjaciel domowego
    budrzetu:D
    --
    >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
  • 06.09.05, 13:32
    robke napisał:

    > Dlaczego. Przecież pisze, że różnica w cenie zakupu niewielka?

    Tym bardziej uzyska większe korzyści z połączenia "duży przebieg" + "diesel", bo
    eksploatacja wtedy per km bedzie tańsza.

    --
    - Co musi się zmienić, żeby polskie drogi odpowiadały normom europejskim?
    - Normy europejskie.
  • 06.09.05, 10:35
    mateusz110 napisał:


    > Co wybrać jakie przychodza Wam do głowy za i przeciw, Wasze doswiadczenia.

    Jakbym Ci napisał jakie mi za i przeciw przyszły to bys pewnie zrezygnował z zakupu.
    --
    Dlaczego ,poza kilkoma przpadkami, nigdzie na świecie nie jezdzi sie na
    światłach w słoneczny dzień nie wspominając o istnieniu takiego nakazu ????
  • 06.09.05, 10:50
    ten 1.4 d4d był w zeszłym tygodniu w tescie autoświata, wprawdzie w sedanie,
    ale masa podobna, i elastyczność wyszła znacząco lepiej niż w calkiem niezłym
    1.6 TDci focusa, i tylko niewiele gorsza od najlepszego w tescie C4 z tym samym
    co ford silnikiem ale lepszą skrzynią. wynik corolli 0-100 w teście 11.9 przy
    katalogowym 13.3! "wysoka kultura pracy, ani przez chwilę nie słychać klekotu
    charakterystycznego dla wielu diesli."
    przeciw corolli z jakimkolwiek silnikiem przemawia ponadprzeciętna ukradalność
    jak i to że za rok będziesz jeździł poprzednim modelem.
  • 06.09.05, 11:12
    Cena sedana 1.6 110 KM benzyna - 61 400 pln, 1.4 90 KM D-4D diesel - 64 000 pln
    frequentflyer - napisał:
    > przeciw corolli z jakimkolwiek silnikiem przemawia ponadprzeciętna
    ukradalność
    > jak i to że za rok będziesz jeździł poprzednim modelem.

    Czy to oznacza że w przyszłym roku bedzie nowy model ???
    Wiecie coś więcej w temacie zmiana modelu przez Toyote ???
  • 06.09.05, 17:20
    U nas nowy model będzie w 2007 roku, i jeśli ma byc podobny do jakiegoś
    japońskiego obecnego (widziałem, ale nie pamiętam już jaki to) to będzie
    zasadniczo brzydsza - ale to moja subiektywan opinia.
  • 06.09.05, 13:07
    W uzupełnieniu podaje ceny:
    Corolla Sedan 1.6 110 KM benzyna - 61 400 pln
    Corolla Sedan 1.4 90 KM D-4D diesel - 64 000 pln
  • 06.09.05, 13:38
    Roznica w cenie miedzy dieslem a beznyna jest bardzo mala w tym wypadku (ok
    3000 zl) zatem diesel blyskawicznie sie zwroci. Jesli wiec kierowac sie
    kryterium ekonomi to tylko diesel. Dodatkowo trwalosc, odsprzedaz, elastycznosc
    i nizsze koszty przegladow przemawiaja za dieslem. Za benzyna przemawia wyzsza
    kultura pracy. Twoj wybor.
  • 06.09.05, 13:40
    a osiągi za benzyną...
  • 06.09.05, 17:32
    wojtek_blankietowy napisał:

    > Jesli wiec kierowac sie
    > kryterium ekonomi to tylko diesel. Dodatkowo trwalosc, odsprzedaz,
    elastycznosc
    >
    > i nizsze koszty przegladow przemawiaja za dieslem.

    Koszty przeglądów ok. 20% wyższe, widziałem czarno na białym :).
    Tydzien temu oglądałem sobie corolle u dilera bo sie przymierzam do jakiegoś
    kombika i corolla bardzo by mi pasowała gdyby nie ta cena :).

    P
  • 06.09.05, 19:07
    ile za przegląd w corolli - nie wiem, w clio (co 30000 km) różnica jest
    kilkanaście złotych, czyli 2%, czyli nie występuje.
  • 06.09.05, 19:12
    Jezeli chcesz jezdzic naprawde oszczednie i dynamicznie zrezygnuj z Toyoty i
    Kup Civica sedan 1.6 VTEC i zamontuj "sekwencje" LPG!! Honda dopuszcza takie
    instali na gwarancji. Honda jest lepiej wyposazona w tej cenie co Corolla no i
    mozna sie troszke potargowac tak ze "montaz LPG" zaplacisz 1/4 jego ceny.PZDR!!

    Wiem ze Toyota jest teraz modna i rozreklamowana a diesle to symbol wszytskiego
    co najlepsze, ale zawsze mozesz sobie policzyc czy 6 l on/ 100 km po 4 zl = 24
    zl
    jest bardziej oplacalne od 8l / 100 km LPG po 1.85 zl= 14,8....
    Benzyniak z dobra instalka LPG bedzie jednaj tanszy od nowego Diesla... PZDR!!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.