• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Corolla 1.4 90KM Diesel czy 1.6 110 KM benzyna Dodaj do ulubionych

  • 06.09.05, 09:32
    Witam
    Jakie macie doświadczenia?
    Zastanawiam się nad zakupem Corolli Sedan 1.4 90 KM Diesel czy 1.6 benzyna.
    Róznica w cenie niewielka pomiędzy tymi silnikami niewielka.
    Prosba o info - czy macie doświadczenia "jezdne" mam na myśli takie rzeczy
    jak elastyczność na 4, 5 biegu.

    Chodzi mi o kulturę pracy obu silników niż o czas 0-100 km/h.

    Co wybrać jakie przychodza Wam do głowy za i przeciw, Wasze doswiadczenia.
    • 06.09.05, 09:53
      Jeśli robisz 40 tys. km rocznie - weź diesla.
      Jesli robisz mniej - weź benzynę.

      --
      - Co musi się zmienić, żeby polskie drogi odpowiadały normom europejskim?
      - Normy europejskie.
      • 06.09.05, 10:30
        Dlaczego. Przecież pisze, że różnica w cenie zakupu niewielka?
        • 06.09.05, 10:34
          diesla weź! nawet jeśli ropa będzie droższa od etyliny to i tak diesel mniej
          pali
          --
          Pomóż dzieciom KLIKNIJ_TU!!!!
          • 06.09.05, 10:37
            A czy ktoś użytkuje takiego diesla? Jak z osiągami i kulturą pracy?
            • 06.09.05, 17:19
              Osiągi porównywalne do 1,6 VVTi, zużycie paliwa około 6 l w mieście. 0-100
              około 12 sek, na 4, 5 biegu powyżej 1800 obr. przyśpiesza znakomicie więc z
              wyprzedzaniem w trasie nie ma żadnych problemów. Kultura pracy znakomita - w
              zasadzie silnik mruczy jak benzynowy :)
              • 06.09.05, 17:24
                Chcesz kupić diesla bo jest modny? Czy chcesz jezdzic oszczednie? W tej klasie
                aut sa juz nowsze konstrukcje od sprawdzonej corolki. Za rok- dwa nastapi
                zmiana modelu - dostaniesz w plecy przy odsprzedazy troche. Za diesla tez
                wiecej wezmiesz przy odsprzedazy- poszukiwane auta. Ja bym brał diesla jezeli
                mam placic sam za siebie:) Ten diesel nie da ci chyba tej frajdy co
                benzyniak... ale jest elastyczny i oszczedny -super przyjaciel domowego
                budrzetu:D
                --
                >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
        • 06.09.05, 13:32
          robke napisał:

          > Dlaczego. Przecież pisze, że różnica w cenie zakupu niewielka?

          Tym bardziej uzyska większe korzyści z połączenia "duży przebieg" + "diesel", bo
          eksploatacja wtedy per km bedzie tańsza.

          --
          - Co musi się zmienić, żeby polskie drogi odpowiadały normom europejskim?
          - Normy europejskie.
    • 06.09.05, 10:35
      mateusz110 napisał:


      > Co wybrać jakie przychodza Wam do głowy za i przeciw, Wasze doswiadczenia.

      Jakbym Ci napisał jakie mi za i przeciw przyszły to bys pewnie zrezygnował z zakupu.
      --
      Dlaczego ,poza kilkoma przpadkami, nigdzie na świecie nie jezdzi sie na
      światłach w słoneczny dzień nie wspominając o istnieniu takiego nakazu ????
    • 06.09.05, 10:50
      ten 1.4 d4d był w zeszłym tygodniu w tescie autoświata, wprawdzie w sedanie,
      ale masa podobna, i elastyczność wyszła znacząco lepiej niż w calkiem niezłym
      1.6 TDci focusa, i tylko niewiele gorsza od najlepszego w tescie C4 z tym samym
      co ford silnikiem ale lepszą skrzynią. wynik corolli 0-100 w teście 11.9 przy
      katalogowym 13.3! "wysoka kultura pracy, ani przez chwilę nie słychać klekotu
      charakterystycznego dla wielu diesli."
      przeciw corolli z jakimkolwiek silnikiem przemawia ponadprzeciętna ukradalność
      jak i to że za rok będziesz jeździł poprzednim modelem.
      • 06.09.05, 11:12
        Cena sedana 1.6 110 KM benzyna - 61 400 pln, 1.4 90 KM D-4D diesel - 64 000 pln
        frequentflyer - napisał:
        > przeciw corolli z jakimkolwiek silnikiem przemawia ponadprzeciętna
        ukradalność
        > jak i to że za rok będziesz jeździł poprzednim modelem.

        Czy to oznacza że w przyszłym roku bedzie nowy model ???
        Wiecie coś więcej w temacie zmiana modelu przez Toyote ???
        • 06.09.05, 17:20
          U nas nowy model będzie w 2007 roku, i jeśli ma byc podobny do jakiegoś
          japońskiego obecnego (widziałem, ale nie pamiętam już jaki to) to będzie
          zasadniczo brzydsza - ale to moja subiektywan opinia.
    • 06.09.05, 13:07
      W uzupełnieniu podaje ceny:
      Corolla Sedan 1.6 110 KM benzyna - 61 400 pln
      Corolla Sedan 1.4 90 KM D-4D diesel - 64 000 pln
      • 06.09.05, 13:38
        Roznica w cenie miedzy dieslem a beznyna jest bardzo mala w tym wypadku (ok
        3000 zl) zatem diesel blyskawicznie sie zwroci. Jesli wiec kierowac sie
        kryterium ekonomi to tylko diesel. Dodatkowo trwalosc, odsprzedaz, elastycznosc
        i nizsze koszty przegladow przemawiaja za dieslem. Za benzyna przemawia wyzsza
        kultura pracy. Twoj wybor.
        • 06.09.05, 13:40
          a osiągi za benzyną...
        • 06.09.05, 17:32
          wojtek_blankietowy napisał:

          > Jesli wiec kierowac sie
          > kryterium ekonomi to tylko diesel. Dodatkowo trwalosc, odsprzedaz,
          elastycznosc
          >
          > i nizsze koszty przegladow przemawiaja za dieslem.

          Koszty przeglądów ok. 20% wyższe, widziałem czarno na białym :).
          Tydzien temu oglądałem sobie corolle u dilera bo sie przymierzam do jakiegoś
          kombika i corolla bardzo by mi pasowała gdyby nie ta cena :).

          P
          • 06.09.05, 19:07
            ile za przegląd w corolli - nie wiem, w clio (co 30000 km) różnica jest
            kilkanaście złotych, czyli 2%, czyli nie występuje.
    • 06.09.05, 19:12
      Jezeli chcesz jezdzic naprawde oszczednie i dynamicznie zrezygnuj z Toyoty i
      Kup Civica sedan 1.6 VTEC i zamontuj "sekwencje" LPG!! Honda dopuszcza takie
      instali na gwarancji. Honda jest lepiej wyposazona w tej cenie co Corolla no i
      mozna sie troszke potargowac tak ze "montaz LPG" zaplacisz 1/4 jego ceny.PZDR!!

      Wiem ze Toyota jest teraz modna i rozreklamowana a diesle to symbol wszytskiego
      co najlepsze, ale zawsze mozesz sobie policzyc czy 6 l on/ 100 km po 4 zl = 24
      zl
      jest bardziej oplacalne od 8l / 100 km LPG po 1.85 zl= 14,8....
      Benzyniak z dobra instalka LPG bedzie jednaj tanszy od nowego Diesla... PZDR!!!
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.