Dodaj do ulubionych

BMW POWER he he

06.09.05, 12:35
Śmieszy mnie ten napis na bolidach Williamsa gdzie ten Power?
Od czasu jak Williams rozstał się z Renault po sezonie 1997 to nie zdobył
żadnego tytułu mistrzowskiego i nawet BMW mu nie pomogło.
Ale BMW tworzy swój team na przyszły rok ciekawe co pokażą.
Obserwuj wątek
    • marilicia Re: BMW POWER he he 06.09.05, 12:50
      > Śmieszy mnie ten napis na bolidach Williamsa gdzie ten Power?
      > Od czasu jak Williams rozstał się z Renault po sezonie 1997 to nie zdobył
      > żadnego tytułu mistrzowskiego i nawet BMW mu nie pomogło.

      BMW odpowiedzialne jest za silniki i w tym pokazali co potrafia (max obroty,
      moc). A twoj post swiadczy troche o tym, ze jestes zle poinformowany. Bolid F1
      nie sklada sie tylko z silnika. Glowna role odgrywa aerodynamika, ktora w
      Williamsie podczas partnerstwa z BMW nigdy nie byla na topie. To wlasnie dzieki
      silnikowi BMW na trasach, gdzie w wiekszym stopniu liczy sie moc, Williams BMW
      mogli czasem wygrac (np. Imola, Indianapolis).

      Kleske Williamsa nie zapoczatkowalo odejscie Renault, lecz odejscie pana Adriana
      Newey do McLarena.


      pozdrawiam
      • chris62 Re: BMW POWER he he 06.09.05, 15:07
        moc). A twoj post swiadczy troche o tym, ze jestes zle poinformowany. Bolid F1
        > nie sklada sie tylko z silnika. Glowna role odgrywa aerodynamika, ktora w
        > Williamsie podczas partnerstwa z BMW nigdy nie byla na topie. To wlasnie dzieki
        > silnikowi BMW na trasach, gdzie w wiekszym stopniu liczy sie moc, Williams BMW
        > mogli czasem wygrac (np. Imola, Indianapolis).

        Taa i aerodynamika powoduje sfajczenie się silnika w połowie wyścigu i na pewno
        po odejściu R z W opory aerodynamiczne Williamsów wzrosły aż ta kbardzo że tylko
        na 2 torach moga powalczyć i co tam silnik większy problem że Adrianek sobie
        poszedł a silnik można z Malucha włożyć tez pojedzie.

        Oczywiście że wiele elementów jest ważnych ale żadna aerodynamika nie pomoże jak
        brakuje dobrego silnika po prostu. Skoro BMW Power ma taki power to dlaczego już
        na starcie zostaje w tyle? Spadochron ma z tyłu rozłożony?
        • kszyrztow Re: BMW POWER he he 06.09.05, 15:16
          chris62 napisał:

          > Taa i aerodynamika powoduje sfajczenie się silnika w połowie wyścigu i na
          pewno
          > po odejściu R z W opory aerodynamiczne Williamsów wzrosły aż ta kbardzo że
          tylk
          > o
          > na 2 torach moga powalczyć i co tam silnik większy problem że Adrianek sobie
          > poszedł a silnik można z Malucha włożyć tez pojedzie.
          >
          > Oczywiście że wiele elementów jest ważnych ale żadna aerodynamika nie pomoże
          ja
          > k
          > brakuje dobrego silnika po prostu. Skoro BMW Power ma taki power to dlaczego
          ju
          > ż
          > na starcie zostaje w tyle? Spadochron ma z tyłu rozłożony?

          Zostanie na starcie może oznaczać taktykę np. jednego pitstopu. Ja uważam że
          BMW robi najlepsze silniki, ale cały trud trwonią kierowcy i williams ze swoją
          aerodynamiką. Ot co.
          --
          13. Prowokacje na forum
          a) jesteś autorem
          b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
          c) wydaje ci się, że nie uczestniczysz
            • kszyrztow Re: BMW POWER he he 06.09.05, 16:05
              chris62 napisał:

              > Zostanie na starcie może oznaczać taktykę np. jednego pitstopu
              > Może ale nie oznacza bo jeszcze takiej taktyki nie pokazali.

              A więc dwóch, kiedy inne zespoły zjeżdżają trzy razy itd. Napisałem: na
              przykład, żeby wszystkiego nie zwalać na nieodpowiednich kierowców.
              --
              13. Prowokacje na forum
              a) jesteś autorem
              b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
              c) wydaje ci się, że nie uczestniczysz
              • hmp_inc Re: BMW POWER he he 06.09.05, 16:54
                F1 z sezonu na sezon jest coraz nudniejsza. Zamiast urozmiacic te wyscigi to je
                sie "oszpeca". Wedlug mnie najciekawszą serią wyścigową jest WTTC! Co prawda
                tam też mamy dominację Alfy i BMW ale i Seatowi uda sie cos czasem wywalczyc:)
                Pozatym 2 wyscigi po rzad sa ciekawsze niz jeden dlugi.
                --
                >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
        • marilicia Re: BMW POWER he he 06.09.05, 15:58
          > Taa i aerodynamika powoduje sfajczenie się silnika w połowie wyścigu i na
          > pewno po odejściu R z W opory aerodynamiczne Williamsów wzrosły aż tak bardzo
          > że tylko na 2 torach moga powalczyć

          Po pierwsze: nie chodzi o opory, tylko o tzw. downforce czyli sile, ktora
          przyciska samochod do ziemi (poprzez spoilery i ground effect). Opory
          aerodynamiczne bardzo latwo jest zmniejszyc, kazdy seryjny samochod osobowy ma
          mniejsze opory aerodynamiczne niz bolid F1.

          Po drugie:

          Pojazdy F1 sa konstruowane z roku na rok na nowo, nikt nie startuje przez dwa
          cale sezony tym samym pojazdem. Czyli Williams po odejsciu AN nie mial wiele
          wspolnego z wczesniejszym Williamsem, A DO TEGO w 1998 roku zaczely obowiazywac
          nowe reguly, np. samochody mogly miec max. 1,80 szerokosci a nie jak przedtem 2
          m, ostrzejsze crashtesty i inne. Ty pewnie myslisz, ze ludzie z Williamsa wtedy
          wzieli konstrukcje Newey'ego i obcieli z kazdej strony 10cm.

          Po trzecie:

          W 1998 roku Williams byl wyposazony w silniki Mecachrome/Supertec, a to nie bylo
          nic innego niz te same silniki Renault polepszane przez firme Mecachrome.

          > i co tam silnik większy problem że
          > Adrianek sobie poszedł a silnik można z Malucha włożyć tez pojedzie.


          Jak pisalem, po odejsciu "Adrianka" silnik byl dalej z Renault. Dodam, ze
          dopiero po przyjsciu BMW pojawily sie pierwsze zwyciestwa.

          > Oczywiście że wiele elementów jest ważnych ale żadna aerodynamika nie pomoże
          > jak brakuje dobrego silnika po prostu.

          I tu sie mylisz, aerodynamika gra O WIELE WIEKSZA role niz silnik. Np. silnik
          Ferrari nigdy nie osiagnal takiej mocy jak silnik Hondy czy BMW a mimo tego
          bolid F1 byl szybszy.


          > Skoro BMW Power ma taki power to
          > dlaczego już na starcie zostaje w tyle? Spadochron ma z tyłu rozłożony?

          Znowu sie mylisz. Przy starcie nie jest tak bardzo wazna moc silnika, co jej
          odpowiednie przeniesienie na asfalt jak i reakcja kierowcy i od czasu
          zabronienia Launch Control sprzeglo pod noga kierowcy. Do tego dochodza opony,
          kontrola trakcji, strona po ktorej sie startuje, itd.

          pozdrawiam
          • chris62 Re: BMW POWER he he 07.09.05, 08:41
            marilicia napisała:
            > przyciska samochod do ziemi (poprzez spoilery i ground effect). Opory
            > aerodynamiczne bardzo latwo jest zmniejszyc, kazdy seryjny samochod osobowy ma
            > mniejsze opory aerodynamiczne niz bolid F1.

            No nie wiem mi się wydaje że większe.

            Omponująca jest Twoja wiedza na temat aerodynamiki ale nie sądzisz chyba że
            Williams firma która 6x z rzędu zdobywała mistrzostwo (1992-1997) nagle przestał
            mieć pojęcie o aerodynamice i wyposaża bolidy w spadochrony bo power jest taki
            że trudno nad nim zapanować :)

            MÓgłbym jeszcze to wszystko przyjąć za wytłumaczenie gdyby nie fakt, że jak BMW
            pojedzie mocniej to się pali a temu nie aerodynamika jest winna z pewnością.
            • marilicia Re: BMW POWER he he 07.09.05, 17:00
              > Omponująca jest Twoja wiedza na temat aerodynamiki ale nie sądzisz chyba że
              > Williams firma która 6x z rzędu zdobywała mistrzostwo (1992-1997) nagle przestał
              > mieć pojęcie o aerodynamice i wyposaża bolidy w spadochrony bo power jest taki
              > że trudno nad nim zapanować :)

              Aerodynamika to tak skomplokowana dziedzina, ze czasem konstruktorzy siedza
              tygodniami nad jej polepszeniem, w symulacjach wszystko sie zgadza, w tunelu
              widac poprawe a na torze nie. Aerodynamike polepsza sie czesto na zasadzie prob
              i bledow. Nie wystarczy miec pojecie, dobrych konstruktorow F1 jest tylko kilku,
              do tego dochodzi wielkosc budzetu (kasa na testy), tunel aerodynamiczny, warunki
              i inne czynniki. Podsumowujac: Williams ma zla aerodynamike i nie wie jak ja
              polepszyc!

              > MÓgłbym jeszcze to wszystko przyjąć za wytłumaczenie gdyby nie fakt, że jak
              > BMW pojedzie mocniej to się pali a temu nie aerodynamika jest winna z
              > pewnością.

              Aerodynamika jest rowniez czasem winna. Jesli wiesz, ze aerodynamika jest do
              kitu i chcesz to nadrobic wiekszym wyzylowaniem silnika, to czasem moze sie to
              nie udac. Nie dziwi cie, ze Ferrari mialo tak malo defektow w dominujacych
              latach? To nie tylko kontrola jakosci. Ferrari nigdy nie bylo zmuszone ryzykowac
              z silnikiem ze wzgledu na znakomita konstrukcje auta. Mimo ze mieli zawsze
              30-50KM mniej od BMW, wygrywali prawie wszystkie wyscigi. Oprocz tego aby
              zmniejszyc zbyt duzy opor powietrza bolidu F1 (aerodynamika niewystarczajaco
              wydajna)czasem pomniejsza sie wielkosc chlodnic kosztem trwalosci silnika.
              Czasem sie udaje, czasem nie.

              Silniki BMW nalezaly zawsze do najlepszych i najmocniejszych w F1 w ostatnich
              latach, silniki BMW jako pierwsze osiagnely 19.000 obr/min. Renault do dzisiaj
              ma jakies 20-30KM mniej niz BMW, ale maja lepsza aerodynamike.

              Od przyszlego roku BMW bedzie miec wlasna druzyne (Saubera) i to wlasnie z tego
              powodu, ze nie byli zadowoleni z Williamsa.


              pozdrawiam
      • chris62 Re: BMW POWER he he 07.09.05, 08:46
        A patrzyłem niestety w tym roku i ta impreza nie jest za ciekawa poza BMW i Alfą
        nie ma konkurencji bo co tam jakieś Chevrolety czy Seaty mogą tworzyć konkurencję?
        I pewnie oglądasz wyścigi niemieckie a to taka głupia konkurencja że i w Anglii
        odbywa sięrównoległa i tak kiedy w niemieckich wyścigach rządziło Audi A4 to w
        angielskich Laguna a obecnie to sam już nie wiem jak jest bo mało transmisji
        puszczają a jak już to tylko z niemieckich wyścigów.
        Tak czy inaczej zauważyłem że Accordy tam wiele zdziałać nie mogą pomimo vtec a
        główne karty rozdają Alfa i BMW rzeczywiście z tym że w WTTC nie ma tak
        ekstremalnych warunków jak w F1.
        • hmp_inc Re: BMW POWER he he 07.09.05, 16:23
          chris62 napisał:

          > A patrzyłem niestety w tym roku i ta impreza nie jest za ciekawa poza BMW i
          Alf
          > ą
          > nie ma konkurencji bo co tam jakieś Chevrolety czy Seaty mogą tworzyć
          konkuren
          > cję?
          > I pewnie oglądasz wyścigi niemieckie a to taka głupia konkurencja że i w
          Anglii
          > odbywa sięrównoległa i tak kiedy w niemieckich wyścigach rządziło Audi A4 to w
          > angielskich Laguna a obecnie to sam już nie wiem jak jest bo mało transmisji
          > puszczają a jak już to tylko z niemieckich wyścigów.
          > Tak czy inaczej zauważyłem że Accordy tam wiele zdziałać nie mogą pomimo vtec
          a
          > główne karty rozdają Alfa i BMW rzeczywiście z tym że w WTTC nie ma tak
          > ekstremalnych warunków jak w F1.


          Wolę WTCC bo tam się COŚ dzieje na torze. F1 zrobiła się już bardzo szablonowa
          i nudna. Brak jej tej widowiskości i walki jaka jest na WTCC. Tu przynajmniej
          masz konfrontację napędu na tylnią i przednią oś:)
          --
          >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
          • chris62 Re: BMW POWER he he 07.09.05, 16:29
            ja też lubię te wyścigi jak i inne sporty motorowe szkoda że nie mam możliwości
            oglądania to co Euro Sport pokazuje to stanowczo za mało.
            Ale F1 wg mnie wcale nudna nie jest o ile komuś kibicujesz. Jeżeli nie
            kibicujesz nikomu to wszystko jest nudne nawet piłka nożna.
            • hmp_inc Re: BMW POWER he he 07.09.05, 16:38
              Już kilka sezonów kibicuje McLarenowi... W zasadzie od zawsze:) i mam powody do
              zadowolenia? McLaren to bogaty team z tradycją sięgająca Mercedesa. No i co? ma
              wszelkie predyspozycje do sięgnięcia po tytuł mistrzowski- na to chyba poczekam
              jeszcze kilka sezonów...
              Najbardziej irytuje mnie to że Renault które stosunkowo niedawno wruciło do F1
              (jako pełnoprawny team) już jest bliskie tytułu mistrozwskiego.

              F1 to drogi sport. WTCC to dobra alternatywa dla niej- rowniez droga ale
              jednoczesnie sporo tansza. Gdyby do walki w WTCC dolaczylo sie jeszcze Renault,
              Mercedes (dtm- wiec raczej odpada), Fiat(!) i np. Peugeot moglo by byc naprawde
              ciekawie;) Oczywiście jako pełnoprawne teamy a nie auta prywatne. pozdro:)
              --
              >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
              • chris62 Re: BMW POWER he he 07.09.05, 17:06
                Cóż jako kibic Renault czujęzagrożenie ze strony Maca tylko 8 punktów przewagi
                nie pozwala czuć pewności zdobycia tytułu mistrzowskiego.
                Indywidualnie lepiej to wygląda najprawdopodobniej będzie remis.

                A co do WTCC to w pełni się zgadzam w ogóle fajne by były wyścigi aut seryjnie
                produkowanych w każdej klasie B, C, D i określonej klasie silnikowej.
                He he nawet diesle mogłybuy się pościgać a pośrednio można by porównać czasy
                względem benzynowych.
                • hmp_inc Re: BMW POWER he he 07.09.05, 17:17
                  chris62 napisał:

                  > A co do WTCC to w pełni się zgadzam w ogóle fajne by były wyścigi aut seryjnie
                  > produkowanych w każdej klasie B, C, D i określonej klasie silnikowej.
                  > He he nawet diesle mogłybuy się pościgać a pośrednio można by porównać czasy
                  > względem benzynowych.
                  Zgadzaam sie w 100%:) Fajnie wygladalyby takie racing weekendy. Porownanie clio
                  1600 i corsy 1600 na torze np:) Walka bylaby duzo bardziej wyrownana- mozna by
                  wprowadzic przepisy ktore zmuszaja do pozostawienia wieszkosci seryjnych
                  elementów (nie tak jak w innej serii WRC- przeciez to tylko imitacje karoseri
                  seryjnych aut;/). Ciekawe co na to koncerny moto? Wiekszosc bałaby sie pewnie o
                  reputację swoich pseudo aut:) Pozdro
                  Pomysł mało realny ale pomarzyć można:)

                  --
                  >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
                  • chris62 Re: BMW POWER he he 07.09.05, 17:23
                    Kiedyś okręt podwodny też był mało realny a jednak.
                    Właśnie o to mi chodzi - seryjne autka wyposazone tylko w orurowanie i inny
                    osprzęt dla bezpieczeństwa a wybór silników jest taki spory np 1,4 75 KM 100 KM
                    można by zrobic klasy do iluś tam, żeby nie powariować.
                    Myślę że wielu kibiców miałby taki sport z samego faktu że kierowcy Fabii
                    chcieliby dokopać innym np. i dumnie by potem chodzili ha fabia mistrzem Świata
                    w klasie do 1,2.
                    No ale poważnie, to relatywnie niskie koszty i duża publiczność to ma sens.
                    Przecież taki Peugeot 206 zawdzięcza najlepszą sprzedaż w segmencie głównie
                    sukcesom w rajdach WRC.
                    • hmp_inc Re: BMW POWER he he 07.09.05, 17:28
                      chris62 napisał:

                      > Kiedyś okręt podwodny też był mało realny a jednak.
                      > Właśnie o to mi chodzi - seryjne autka wyposazone tylko w orurowanie i inny
                      > osprzęt dla bezpieczeństwa a wybór silników jest taki spory np 1,4 75 KM 100
                      KM
                      > można by zrobic klasy do iluś tam, żeby nie powariować.
                      > Myślę że wielu kibiców miałby taki sport z samego faktu że kierowcy Fabii
                      > chcieliby dokopać innym np. i dumnie by potem chodzili ha fabia mistrzem
                      Świata
                      > w klasie do 1,2.
                      > No ale poważnie, to relatywnie niskie koszty i duża publiczność to ma sens.
                      > Przecież taki Peugeot 206 zawdzięcza najlepszą sprzedaż w segmencie głównie
                      > sukcesom w rajdach WRC.

                      Najwyraźniej FIA ma inne pomysły... Chyba trochę nieskuteczne:)
                      --
                      >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
                    • hmp_inc Re: BMW POWER he he 07.09.05, 17:29
                      chris62 napisał:

                      > Kiedyś okręt podwodny też był mało realny a jednak.
                      > Właśnie o to mi chodzi - seryjne autka wyposazone tylko w orurowanie i inny
                      > osprzęt dla bezpieczeństwa a wybór silników jest taki spory np 1,4 75 KM 100
                      KM
                      > można by zrobic klasy do iluś tam, żeby nie powariować.
                      > Myślę że wielu kibiców miałby taki sport z samego faktu że kierowcy Fabii
                      > chcieliby dokopać innym np. i dumnie by potem chodzili ha fabia mistrzem
                      Świata
                      > w klasie do 1,2.
                      > No ale poważnie, to relatywnie niskie koszty i duża publiczność to ma sens.
                      > Przecież taki Peugeot 206 zawdzięcza najlepszą sprzedaż w segmencie głównie
                      > sukcesom w rajdach WRC.


                      --
                      >>>>> Miejsce na twoją reklamę <<<<< ;)
            • habudzik Re: BMW POWER he he 07.09.05, 23:10
              chris62 napisał:


              > Ale F1 wg mnie wcale nudna nie jest o ile komuś kibicujesz. Jeżeli nie
              > kibicujesz nikomu to wszystko jest nudne nawet piłka nożna.

              Fakt F1 nie jest nudna ale wqfia to że ciągle zmieniają przepisy.
              Powinno być tak jak w piłce nożnej stałe zasady zmieniane raz nakilkanaście lat
              i już. Gdyby w F1 stałe były zasady wiedzieli byśmy na bank który team
              naprawde się poprawił a który przespał zime. A tak , nie ma porównania i F1
              zaczyna sie od nowa niejako.

              --
              Dlaczego ,poza kilkoma przpadkami, nigdzie na świecie nie jezdzi sie na
              światłach w słoneczny dzień nie wspominając o istnieniu takiego nakazu ????
                • hmp_inc Re: BMW POWER he he 08.09.05, 16:31
                  chris62 napisał:

                  > Wszystko przez kosmiczne koszty.
                  > Niestety w przyszłym sezonie przechodzą na silniki 2,4 V8 będzie wolniej.

                  Od zawsze dążą żeby było "wolniej" i bezpieczniej. Jak mam ochotę obejrzeć
                  wolny i bezpieczny sport to włączam sobie szachy:)

                  W końcu ludzie chcący być kierowcą F1 godzą się na ryzyko- więc czemu mamy im
                  ułatwiać życie?
                  A pierdoly o bezpieczenstwie kibiców to raczej przykrywka.
                  --
                  > szymizalogowany napisała:
                  Bez wchodzenia w jakies luksusowe marki, to ze zwyklych to na miano szybkiego
                  zasluguje M3, M5, E55, Evo, Impreza STI, Supra, i takie tam hehe. Na pewno nie
                  jakies syfiki i seaty.
                  • marilicia Re: BMW POWER he he 08.09.05, 17:40
                    > Od zawsze dążą żeby było "wolniej" i bezpieczniej. Jak mam ochotę obejrzeć
                    > wolny i bezpieczny sport to włączam sobie szachy:)
                    >
                    > W końcu ludzie chcący być kierowcą F1 godzą się na ryzyko- więc czemu mamy im
                    > ułatwiać życie?
                    > A pierdoly o bezpieczenstwie kibiców to raczej przykrywka.

                    Wcale nie bedzie tak wolno, a jesli tak to juz nie tak dlugo. W 90tych latach
                    byly dozwolone silniki o pojemnosci 3,5L i 12 cylindrach. Osiagaly moc 750KM. A
                    dzisiejsze 3L V10 maja juz grubo ponad 900KM i wytrzymuja czterokrotne dystansy,
                    obroty wzrosly do 19.000. Jaka moc mialyby dzisiaj silniki 3,5L?:)

                    Zmniejszenie silnikow na 2,4L i V8 spowolni F1 o max. 4s, a moze nawet mniej, bo
                    przyczepnosc opon sie polepsza, aerodynamika z roku na rok bedzie sie polepszac
                    a i moc silnikow bedzie wzrastac. V8 beda na poczatku krecic do 20.000 obrotow.W
                    koncu niedlugo F1 bedzie osiagac dokladnie takie same czasy jak w tym sezonie.


                    pozdrawiam
                    • hmp_inc Re: BMW POWER he he 08.09.05, 17:45
                      Z tego co pamietam w latach "70-80" byly bolidy z dwoma osiami z przodu i z
                      turbo czyz nie? Ale wkrotce ich zakazano- czyli "zwolniono" ten sport.
                      Wiem to co napisales:) To za 5 lat znowu zmiejsza pojemnosc- do 2 litrow... Dla
                      mnie to bezsensu- z jeden strony hamuje sie ten sport wprowadzajac nowe
                      ograniczenia, a z drugiej i tak nie da sie ich powstrzymac. Co nie zalatwi
                      silnik to zalatwi telemetria, aerodynamika itd
                      --
                      > szymizalogowany napisała:
                      Bez wchodzenia w jakies luksusowe marki, to ze zwyklych to na miano szybkiego
                      zasluguje M3, M5, E55, Evo, Impreza STI, Supra, i takie tam hehe. Na pewno nie
                      jakies syfiki i seaty.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka