Dodaj do ulubionych

Forester a Outback

07.09.05, 21:01
Czym sie roznią powyzsze? oba kombi, oba z napedem 4x4.
Obserwuj wątek
    • thorgal10 Re: Forester a Outback 07.09.05, 21:08
      Forester jest bardziej "terenowy", mniejszy, szybszy i ciut tańszy.
      Proponuje przyjżeć się wersji 2.5 XT - 40 000 tys. EUR - 230 KM i 6.0 sek. do
      100 km/h. W tej cenie bardzo bogate wyposażenie. Porównywałem z np. Saab'em
      9-3 SportSedan - wszysko oprócz zużycia paliwa przemawia za Foresterem.

      Pozdrawiam,
      • dr.verte Re: Forester a Outback 07.09.05, 22:27
        A ja proponuje przyjrzeć sie jeszcze dokładniej ceną forestera u zachodnich
        dilerów,w przypadku top 2.5 XT wyjdzie 10.000 euro taniej.Z kolei legacy
        Outback jest w ciekawej wersji 2.5 wolnossącej z fabryczną inst.gazową.
        --
        .
        • thorgal10 Re: Forester a Outback 07.09.05, 23:00
          Do dr.verte

          Ciągle porównujesz polskie ceny aut do tych, jak mniemam, w Niemczech. (nie
          wspomnę o USA) Naprawdę nie jest łatwo kupić samochód na firmę w obcym kraju.
          Kredyt, zaświadczenia, inne przepisy, podróże + najważniejsze biegła znajomość
          języka np. niemieckiego (dokładne zapoznanie się z umową i dogadanie
          szczegułów). Ile to wszystko trwa, jakie dokumenty np. wymagają od firmy
          polskiej dilerzy w niemczech? Jakie dodatkowe koszty? Co z naszym urzędem
          skarbowym, naszymi księgowymi?
          Z reguły jest tak - padła decyzja o kupnie auta, więc jak najszybciej chce się
          go kupić. Nawet taka prozaiczna sprawa jak instrukcja w obcym
          języku...zniechęca.

          W maju kupiłem Hondę Civic 3D na firmę w Polsce.
          W tą sobotę (jeśli nie nawali Europejski Fundusz Leasingowy i sprzedawca)
          odbieram Subaru Forestera.
          Zaznaczam, że poważnie traktowałem w obu przypadkach kupno auta taniej gdzieś w
          Europie.
          Łatwo się mówi, że w niemczech jest taniej, lecz nie tak łatwo kupić.

          Pozdrawiam,
    • tomeeeek Re: Forester a Outback 08.09.05, 16:35
      marrkoni napisał:

      > Czym sie roznią powyzsze? oba kombi, oba z napedem 4x4.

      Outback to podwyższona limuzyna. Duży, wygodny, wielki bagażnik. A forester to
      taka niby terenówka zrobiona na płycie imprezy (a więc mniejsza, krótsza). W
      foresterze siedzi się wysoko, w outbacku niżej. No i cenowo różnią się znacznie.
      Outback jest chyba droższy.

      Jeśli dużo jeździsz po marnej jakości drogach, albo bezdrożach to bierz
      forestera. Jesli cenisz reprezentacyjny wygląd i elegancję i tylko czasem musisz
      wyjechać z zaspy pod domem, to outback.

      obyśmy takie wybory mieli
      --
      tomeeeek
    • gal_ja Re: Forester a Outback 08.09.05, 20:13
      OBA (OBK i Forester) są "uterenowionymi" wersjami szosowych samochodów - Legacy
      i Imprezy i należą (wielkościowo) odpowiednio do segmentów D i C. Forester
      bardziej przypomina samochód terenowy, ma krótsze zwisy z przodu i z tyłu, ale
      paradoksalnie ma niższe zawieszenie (o 5mm, ale zawsze coś). OBK jest po prostu
      kombi klasy D na wyższym zawieszeniu (200 mm prześwitu)- podobnie do AUDI
      Allroad albo Volvo V70 Crosscountry. Oba mają doskonałe własności jezdne na
      asfalcie (jak "normalne" samochody, a właściwie lepiej niż
      większość "normalnych" samochodów :)) plus pewną dzielność terenową, ale żadne
      z nich autem terenowym nie jest.
      Forester oferowany jest tylko z silnikami czterocylindrowymi a OBK z 4-o i 6-
      cio. Foretster jest szybszy (w wersji 2,5 XT koło 6 sek do setki), OBK
      wolniejszy (nie ma wersji turbo w Europie) ale znacznie obszerniejszy i lepiej
      wyposażony/wykończony. No i siedzi się niżej, jak wspomniał poprzednik.

      Ergo: Jak chcesz udawać terenówkę a przy okazji killować wszystkie tjuninkowane
      civiki i golfy na światłach - to Forester, a jeżeli chodzi Ci o w miarę
      obszerne kombi z którym nie ma problemów na polskich drogach i można nim
      zjechać czasem poza drogę - to OBK.

      Pzdr.
      Gal
      --
      kto ma to samo zdanie co my - jest kulturalny, miły i po prostu człowiek
      renesansu; kto się z nami nie zgadza ten bydlę (c. Anton)
      • simr1979 Re: Forester a Outback 09.09.05, 11:00
        gal_ja napisał:

        > Ergo: Jak chcesz udawać terenówkę a przy okazji killować wszystkie
        tjuninkowane
        >
        > civiki i golfy na światłach - to Forester, a jeżeli chodzi Ci o w miarę
        > obszerne kombi z którym nie ma problemów na polskich drogach i można nim
        > zjechać czasem poza drogę - to OBK.
        >
        > Pzdr.
        > Gal

        Legacy, nawet Outback,nie ma sobie nic z terenówki,ale jest bardzo dobrym i
        sensownym autem, IMHO sensowniejszym od Forestera.
        Natomiast jeśli chodzie o tego ostatniego,to trzeba wyrażnie odróżnić wersję
        podstawową wyposażoną w reduktor, która ze względu na tenże reduktor istotnie
        ma pewne zdolności terenowe - co w powiązaniu ze stosunkowo niską cenę nadaje
        jej godną zainteresowania uniwersalność - od wersji topowych z mocnymi
        silnikami, ale za to bez reduktora, o wiele droższych - te sa bez sensu, w
        świetle alternatywnej Imprezy Kombi i Legacy.
        Polecam minitest długodystansowy Forestera we wczorajszych Wysokich Obrotach.
        pzdr
        • tomeeeek Re: Forester a Outback 09.09.05, 17:16
          simr1979 napisał:

          > Legacy, nawet Outback,nie ma sobie nic z terenówki,ale jest bardzo dobrym i
          > sensownym autem, IMHO sensowniejszym od Forestera.

          ZTCW zarówno Legacy jak i Outback mają reduktor, a co za tym idzie pewne
          właściwości terenowe niedostępne standardowym samochodom porównywalnych klas.
          Miałem przyjemność przejeżdżania legacym przez białostockie wiosenne błota, w
          które nie wpakowałbym się zwykłym autem z napędem na jedną oś. Oczywiście
          prześwit gra w takiej sytuacji niebagatelną rolę i dlatego powstała podniesiona
          wersja legacy w postaci outbacka.

          > Natomiast jeśli chodzie o tego ostatniego,to trzeba wyrażnie odróżnić wersję
          > podstawową wyposażoną w reduktor, która ze względu na tenże reduktor istotnie
          > ma pewne zdolności terenowe - co w powiązaniu ze stosunkowo niską cenę nadaje
          > jej godną zainteresowania uniwersalność - od wersji topowych z mocnymi
          > silnikami, ale za to bez reduktora, o wiele droższych - te sa bez sensu, w
          > świetle alternatywnej Imprezy Kombi i Legacy.

          Wszystko zależy czego się od auta oczekuje. Forester 2.5XT "łyka" wszystkie
          legacy i outbacki dostępne na naszym rynku i nadaje się świetnie na niepozorny
          samochód. Natomiast jest pewne, że uzupełnia ofertę Subaru w stosunku do
          wybitnie sportowej i dość małej pojemnościowo imprezy, oraz komfortowego legacy
          i outbacka. W foresterze siedzi sie wysoko prawie jak w dużej terenówce. A jest
          cała rzesza kierowców, którzy właśnie tak lubią.

          --
          tomeeeek
          • simr1979 Re: Forester a Outback 09.09.05, 17:38
            tomeeeek napisał:

            > ZTCW zarówno Legacy jak i Outback mają reduktor,
            Legacy i Legacy Outback nie maja reduktora,podobnie jak Forester z silnikiem od
            Imprezy i/lub przekładnią automatyczną - NA PEWNO.
            Pozdrawiam
            • marcin.l Re: Forester a Outback 09.09.05, 17:49
              OBK reduktora nie posiada ... przynajmniej ten ktorym jezdzilem :) a co do
              wyboru to jesli dluuugie trasy, autostrady, porzadne drogi poza POlska to
              zdecydowanie OBK a jesli w Polsce do dynamicznej jazdy to Forester ... OBK to
              taki amerykanski dzentelmen - porzadny, dostojny z lekka sportowa nutka ale mu
              daleko do dynamiki Forestera (a i dosc zachlanny - autostrada w Niemczech -
              predkość podrozna od 180 do 220 kmh - 16 l/100 :) )

              pzdr
              • gal_ja Re: Forester a Outback 09.09.05, 20:31
                marcin.l napisał:

                > OBK reduktora nie posiada ...

                2,5 wolnossący ma o ile pamiętam, H6 3.0 nie ma bo jest oferowany wyłącznie ze
                skrzynią AT. W ogóle w Subaru jest tak zasada, że siniki wolnossące są
                oferowane ze skrzyniami z reduktorem (chyba, że AT), a turbo - bez.

                Przy okazji - skrzynia AT jest w terenie co najmniej równie dobra jak manualna
                z reduktorem, dlatego stwierdzenie, że OBK z silnikami 3.0 nie nadają się w
                teren "bo nie mają reduktora", jest delikatnie mówiąc błędne...


                --
                kto ma to samo zdanie co my - jest kulturalny, miły i po prostu człowiek
                renesansu; kto się z nami nie zgadza ten bydlę (c. Anton)
            • tomeeeek Re: Forester a Outback 10.09.05, 13:11
              simr1979 napisał:

              > tomeeeek napisał:
              >
              > > ZTCW zarówno Legacy jak i Outback mają reduktor,
              > Legacy i Legacy Outback nie maja reduktora,podobnie jak Forester z silnikiem od
              >
              > Imprezy i/lub przekładnią automatyczną - NA PEWNO.
              > Pozdrawiam

              1. Legacy kombi z przekładnią manualną 5 biegową _ma_ reduktor. Zarówno w wersji
              2.0 jaki i 2.5. 3.0 tak jak ktoś powiedział jest oferowany z automatem, albo z
              przekładnią 6-biegową, która nie ma reduktora.

              2. Legacy sedan nie ma reduktora.

              3. Outback jest oferowany z dwoma silnikami 2.5 i 3.0. W 2.5 z manualem jest
              raduktor. W 3.0 brak z powodów jak w punkcie 1.

              --
              tomeeeek
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka