Dodaj do ulubionych

5 gwiazdek dla Punto...

10.09.05, 00:31
...przyznało EuroNCAP. Jak widać, Fiat wyciągnął wnioski ze słabego (3*)
wyniku Pandy...

Swoją drogą, zastanawiam, się jaki będzie następny krok w poprawie
bezpieczeństwa samochodów? Czy będą to systemy pre-safe czy też samochody
będą projektowane pod kątem odporności na silniejsze uderzenia (np. crash-
testy przy 70 i więcej km/h zamiast obecnych 64km/h)???
  • lewarek5 10.09.05, 08:30
    miloszpm napisał:

    > ...przyznało EuroNCAP. Jak widać, Fiat wyciągnął wnioski ze słabego (3*)
    > wyniku Pandy...
    >
    > Swoją drogą, zastanawiam, się jaki będzie następny krok w poprawie
    > bezpieczeństwa samochodów? Czy będą to systemy pre-safe czy też samochody
    > będą projektowane pod kątem odporności na silniejsze uderzenia (np. crash-
    > testy przy 70 i więcej km/h zamiast obecnych 64km/h)???



    ... 5* dla Punto ? , nie moze byc ,podaj link prosze. Pzdr.
  • knurzynski 10.09.05, 08:47
    hm ale który punciak dostał te 5 gwiazdek??? 1 czy 2 bo jakoś 3 jeszcze nie
    widać? chyba ,że ominąłem premierę punto 3
  • knurzynski 10.09.05, 09:40
    Jednym,zrównoważonym słowem mogę tylko tak GO okreslić,ZAJEBISTY, jak na
    pierwsze spojrzenie.
  • hmp_inc 10.09.05, 10:36
    Ja niechce wam psuc radosci z 5 gwiazdek punto, ale gwiazdki w kazdej klasie
    loiczy sie troche inaczej. I dlatego 5 gwiazdkowe Punto przy zderzeniu z 5
    gwiazdowym Vel Satisem raczej nie ma szans...

    Wedlug mnie powinno się podnieść prędkość przy jakiej bada się auta. Założe
    się, że wystarzy to zrobić o 10km/h aby wyniki były inne. Te auta tylko do
    ~64km/h są tak wytrzymałe, bo co powyżej już testujących nie obchodzi. Ale w
    końcu po to rob się ten test- aby producent mógł wciskać klienteli jak
    bezpieczne jest jego auto..
    --
    > szymizalogowany napisał:
    Bez wchodzenia w jakies luksusowe marki, to ze zwyklych to na miano szybkiego
    zasluguje M3, M5, E55, Evo, Impreza STI, Supra, i takie tam hehe. Na pewno nie
    jakies syfiki i seaty. <-- prawdziwy burżuj
  • habudzik 10.09.05, 10:47
    hmp_inc napisał:

    > Ja niechce wam psuc radosci z 5 gwiazdek punto, ale gwiazdki w kazdej klasie
    > loiczy sie troche inaczej. I dlatego 5 gwiazdkowe Punto przy zderzeniu z 5
    > gwiazdowym Vel Satisem raczej nie ma szans...

    Czytałem że duże nowoczesne gabloty sa tak budowane że podczas zderzenia
    pochłaniają część energii od mniejszego znacznie pojazdu . Poprzednia 7 była tak
    zbudowana.
    --
    Dlaczego ,poza kilkoma przpadkami, nigdzie na świecie nie jezdzi sie na
    światłach w słoneczny dzień nie wspominając o istnieniu takiego nakazu ????
  • hmp_inc 10.09.05, 10:52
    habudzik napisał:

    > Czytałem że duże nowoczesne gabloty sa tak budowane że podczas zderzenia
    > pochłaniają część energii od mniejszego znacznie pojazdu . Poprzednia 7 była
    ta
    > k
    > zbudowana.

    Ciekawe. A do jakiej predkosci jest to skuteczne? ~64km/h:)? Przynajmniej u nas
    wieksze gabloty jezdza z wiekszymi predkosciami. Rzadko mozna zobaczyc nowsze
    bmw na prawym pasie:)

    --
    > szymizalogowany napisał:
    Bez wchodzenia w jakies luksusowe marki, to ze zwyklych to na miano szybkiego
    zasluguje M3, M5, E55, Evo, Impreza STI, Supra, i takie tam hehe. Na pewno nie
    jakies syfiki i seaty. <-- prawdziwy burżuj
  • habudzik 10.09.05, 10:57
    hmp_inc napisał:

    > habudzik napisał:
    >
    > > Czytałem że duże nowoczesne gabloty sa tak budowane że podczas zderzenia
    > > pochłaniają część energii od mniejszego znacznie pojazdu . Poprzednia 7 b
    > yła
    > ta
    > > k
    > > zbudowana.
    >
    > Ciekawe. A do jakiej predkosci jest to skuteczne? ~64km/h:)? Przynajmniej u nas
    >
    > wieksze gabloty jezdza z wiekszymi predkosciami. Rzadko mozna zobaczyc nowsze
    > bmw na prawym pasie:)
    >

    Tego to nie wiem .
    --
    Dlaczego ,poza kilkoma przpadkami, nigdzie na świecie nie jezdzi sie na
    światłach w słoneczny dzień nie wspominając o istnieniu takiego nakazu ????
  • sowik85 10.09.05, 11:50
    Swietne autko, chyba zaczne zbierac kase na ten model:) Szczegolnie podoba mi
    sie ten pierwszy z Multijetów 1,9l ale cena chyba bedzie zwalajaca z nóg. A poza
    tym to bedzie chyba najladniejsze auto z tego segmentu jak wejdzie na rynek. pozdro
  • zs27000 10.09.05, 16:00
    Kazde auto w testach obowiazuja te same zasady - mierzone sa przeciazenia w
    okreslonych punktach pomiarowych manekinow i za wielkosc (a raczej malosc)
    tych przeciazen przyznawane punkty, przeliczne potem na slynne gwiazdki. Jesli
    kryteria bylyby inne dla kazdej klasy, to takie testy nie mialyby sensu -
    granice miedzy klasami aut sa w koncu dosc plynne - np. Skoda Octavia raz jest
    zaliczona do kompaktow, a innym razem porownywana z klasa D (Vectra, A4, etc.).
    A ze mniejsze auto w zderzeniu z wiekszym ma mniejsze szanse, to juz wynika
    najzwyczajniej w swiecie z fizyki (zasada zachowania pedu - bylo w
    podstawowce). Przy czolowym zderzeniu Punto z Vel Satisem Punto zostanie
    popchniete do tylu - efekt bedzie taki, ze dla Punto bedzie to jak zderzenie
    przy 74 km/h, a dla Vel Satisa 54 km/h. Stad tez mniejsze przeciazenia w Vel
    Satisie oraz prawdopodobnie mniejsze obrazenia pasazerow. Coz - po prostu w tym
    wypadku "duzy moze wiecej". Przy udezeniu w sciane te wyliczenia nie maja tu
    jednak znaczenia - kazde auto dozna takiego samego opoznienia, jedyne roznice
    moga wynikac z dlugosci strefy zgniotu - im dluzsza, tym lagodniej moze
    zostac "wyhamowany" srodek auta. Pozdrawiam!
  • odin-2 10.09.05, 16:06
    zs27000 napisał:
    Coz - po prostu w tym wypadku "duzy moze wiecej". Przy udezeniu w sciane te
    wyliczenia nie maja tu jednak znaczenia - kazde auto dozna takiego samego
    opoznienia, jedyne roznice moga wynikac z dlugosci strefy zgniotu - im dluzsza,
    tym lagodniej moze zostac "wyhamowany" srodek auta. Pozdrawiam!


    .. nie zawsze prawa fizyki (teoretycznej) sprawdzaja sie w realu , zrobiono test
    Smart kontra VOLVO S60 ,- 1/3 kolizja frontowa , Smarta odzucilo na bok
    "klatka" rurowa nieuszkodzona = pasazerowie (kukly) bez zadrapan = Smart jest
    b.bezpiecznym autem mimo swej niewielkiej masy .
  • miloszpm 10.09.05, 16:10
    Tyle tylko, że np. Dekra zwracała uwagę, że wyjątkowo sztywne nadwozie Smarta
    (które nie ulega znaczącej deformacji i dobrze chroni przed wnikaniem elementów
    do wnętrza) ma poważną wadę związaną z tą sztywnością-na pasażerów Smarta
    działają ogromne przeciążenia...
  • hmp_inc 10.09.05, 17:34
    Z tego co pamiętam to w pewnym brytyjskim programie moto zrobiono test
    wytrzymałości dwóch aut: Smarta Fortwo i Opla Corsy (Vauxhalla). Polegał on na
    uderzeniu przy predkosci 100km/h (około- głowy nie dam) w długi betonowy mur
    wysokości ok 1-1,5m i szerokości 2-3m. Smart o dziwo wyszedł cało z tego
    zderzenia- klatka na jakiej zbudowane jest nadwozie nie zawiodła. Ale co z tego
    skoro siła działajaca na ciało ludzkie byłaby zbyt duża. po prostu przeciążenie
    przy tak nagłym hamowaniu w połączeniu z konstrukcją auta zabiłoby kierującego
    i pasażera. Smart to taki mały pocisk po prostu.

    Punto zapewni Ci bezpieczenstwo na poziomie 5 gwiazdek tylko podczas zderzenia
    z innym porownywalnym autem lub jeszcze mniejszym.
    --
    > szymizalogowany napisał:
    Bez wchodzenia w jakies luksusowe marki, to ze zwyklych to na miano szybkiego
    zasluguje M3, M5, E55, Evo, Impreza STI, Supra, i takie tam hehe. Na pewno nie
    jakies syfiki i seaty. <-- prawdziwy burżuj

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.