Dodaj do ulubionych

dławienie silnika

IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 18.09.02, 11:41
Witam serdecznie,

Mam problem z moją super lux-torpedą czyli CC700. Od pewnego czasu zauważyłem
wyraźny spadek mocy (bolid to to nigdy nie był, ale z wyprzedzaniem autobusu
problemu nie było) i "przyduszanie" się silnika przy wcisnięciu pedału zaraz
po zmianie biegów. W pierwszej chwili mechanik regulował gaźnik, ale nie
pomogło. Jakby przy okazji wymienił tez zniszczone sprzęgło. Sam zmieniałem
filtr paliwa, ale usterka, choc w mniejszym stopniu, występuje nadal.

Proszę, poradźcie coś, bo te ciagłe jazdy do mechaników kończą się tylko
drenażem portfela!!! Samochód ma przejechane 73000km i naprawdę jestem z
niego zadowolony. Mechanicy sugerują wymianę pół samochodu, bo "tak trzeba",
a ja nie mam zamiaru dłużej dzialać na "czuja"

Pozdrawiam serdecznie i licze na Waszą pomoc
Obserwuj wątek
      • Gość: CC Re: Sprecyzuj objawy (n/t) IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 18.09.02, 12:35
        hmm, właściwie wszystko napisałem: przy dociśnięciu pedału gazu do oporu
        zamiast przyspieszania słychać jak silnik najpierw "przydusza się" a dopiero
        potem "wchodzi" na coraz wyższe obroty (pomaga mu odjęcie gazu na chwilę), ale
        też słychać, że nie jest to płynne... Objaw ten jest najsilniejszy przy
        redukcji i wciśnięciu pedału do oporu

        No i tyle... nie wiem czy takie wyjaśnienia starczą?

        Aha: cały układ wydechowy był już też zmieniany, łącznie z katalizatorem

        Pozdrawiam
        • Gość: 130rapid Cudny elektronicznie sterowany gaźnik? IP: *.pila.cvx.ppp.tpnet.pl 18.09.02, 13:20
          Po paru latach to zaczyna być źródło kłopotów.

          Nie powiem co się stało, bo nie widzę i nie słyszę jak jeździ "chory".
          (Zakładam, że zimny silnik zapala normalnie, pracuje równo na biegu jałowym i
          nie ciśnięty mocno działa OK (czyli zapłon jest sprawny).

          Podpowiem co najwyżej gdzie szukać (tylko przedtem uzbrój się w dobry schemat
          gaźnika i wszystkich jego połączeń z aparatem zapłonowym):

          CC 700 ma (jeśli dobrze pamiętam?) podciśnieniowe sterowanie przepustnicą II
          gardzieli gaźnika. Czasem wężyk podający z kolektora dolotowego podciśnienie do
          jej sterowania jest zagięty, albo przetarty (łatwo o to w roztelepanym 700),
          albo poluzowany.

          Jeśli to nie będzie przyczyną, to gaźnik w CC ma jeszcze (jak wszystkie, nie
          licząc 126p, bo to prawie tzw. gaźnik elementarny) układ wzbogacający mieszankę
          przy pełnym obciążeniu i pompkę przyspieszającą (chociaż gdyby było z nią
          bardzo źle to samochód jąkałby się przy przyspieszaniu z niskich obrotów).

          Mało prawdopodobne, ale możliwe, jest zasysanie fałszywego powietrza np. przez
          jakąś uszkodzoną uszczelkę (między gaźnikiem a silnikiem jest ich kilka), albo
          przez nieszczelny przewód wspomagania układu hamulcowego (nie musisz wcale
          odczuwać spadku skuteczności!). Jeśli by tak było, nie da się przeregulować
          obrotów biegu jałowego - silnik nie zaregauje na regulacje.
      • Gość: CC Re: dławienie silnika IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 19.09.02, 09:36
        witam ponownie,

        wczoraj wymieniłem filtr powietrza, ale niestety nic nie pomogło. Zauważyłem
        jeszcze jedną rzecz: problemy te nie występują przy zimnym silniku na "ssaniu"
        dopiero później się pojawiają, przy czym temp. silnika jest bez znaczenia. Nie
        jest też tak, że "pacjent" ma problemy tylko przy niskich obrotach, bo jeżeli
        na przykład na "trójce" przy ok. 60km/h zdjąć nogę z gazu a potem szybko
        wcisnąć pedał do oporu - silnik też się dławi, a dopiero potem nabiera obrotów.

        Proszę o poradę co jeszcze mogę samemu sprawdzić, co w miarę taniego
        wymienić... zaznaczam, że w sprawach technicznych nie jestem zbyt biegły, a na
        kolejne wizytu u mechanika zaczyna mi brakować pieniędzy

        Pozdrawiam
    • Gość: Mar filtr paliwa IP: 2.4.STABLE* / 10.2.13.* 19.09.02, 14:36
      o ile pamiętam, w CC 700 filtr paliwa jest ustawiony poziomo w takim jakby
      zacisku. Jeżeli przesunął sie i nie jest IDEALNIE poziomo tylko przechylony w
      stronę WLOTU, to paliwo może nie dochodzić do gaźnika. Już lepiej, żby filtr
      był przechylony w strone WYLOTU.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.