Dodaj do ulubionych

SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6

22.09.02, 17:21
Całe to porównanie nie ma sensu. Jak można porównywać
czterocylindrowy samochód z ręczną skrzynią o pojemniści 2.3 z
sześciocylindrowym rzędowym z automatem o pojemności 2.8 (teraz
nawet 2.9)?
Obserwuj wątek
    • polokokt Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 22.09.02, 17:54
      Wlasnie nie wiem jak mozna, ale patrzac na wyniki to saab wypadl lepiej,

      Zacznijmy od czegos prostego
      Silnik mniejszy w saabie o niecale 500cm3 (saab 2290; volvo 2783) - tu przewaga
      volvo
      W volvo dwie turbosprezarki w saabie jadna (jak bedzie dalej widac mimo
      zastosowania 6 cylindrow i dwoch turbosprezarek wcale volvo nie wypada tak
      kolorowo - no i czesto podnoszony przez Ciebie motyw, nie ma napedu na cztery
      kola)
      moment obrotowy w saabie 350Nm przy 1900obr/min w volvo 380Nm przy 2100obr/min
      Do jazdy po miescie lepszy saab bo ciagnie od nizszch obrotow - co wiaze sie z
      mniejszym spalaniem a w polsce autostrad na razie brak i perspektyw nie widac.
      Saab ma moc mniejsza ale i wage mniejsza o 65kg (czyli mniej wiecej sie
      wyrownuje)
      Pojemnoc bagaznika w saabie 500 litrow a w volvo tylko 440 - jedna walizka mniej
      Przyspieszenie w saabie o 0,3 sekundy lepsze - ale to roznica prawie nie
      odczuwalna.
      No i zuzycie paliwa odpowiednio 3,8/1,8/2,3 litra na kozysc saaba - czyli vovlo
      pali wiecej.
      Cena saab 199 tys zl a vovlo 242 tys zl.
      Jedyny plus jaki wdze dla volvo to to ze jest to samochod wiekszy wymiarami
      wiec pewnie bardziej wygodny.
      I na tym plusy z mojej strony dla vovlo sie koncza. Bo po co stosowac V6 i
      biturbo skoro efekt tego mizerny, a wrecz wzroslo spalanie i to dosc znacznie.
      Saab zastosowal jedna turbinke, silnik o mniejszej pojmnosci i daje praktycznie
      te same osiagi z mniejszm spalaniem i o 50 tys zl mniej.
      Teraz pytanie, co czlowiek zdrowy na umysle by wybral? Czy wylacznie poczucie
      psychiczne ze pod maska pracuje 6 cylindrow - watpie. Bo w osiagach tych
      cylindrow nie widac.
      Pozdrawiam
      • greenblack Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 22.09.02, 18:09
        polokokt napisał:

        > Wlasnie nie wiem jak mozna, ale patrzac na wyniki to saab wypadl lepiej,
        >
        > Zacznijmy od czegos prostego
        > Silnik mniejszy w saabie o niecale 500cm3 (saab 2290; volvo 2783) - tu
        przewaga
        >
        > volvo
        > W volvo dwie turbosprezarki w saabie jadna (jak bedzie dalej widac mimo
        > zastosowania 6 cylindrow i dwoch turbosprezarek wcale volvo nie wypada tak
        > kolorowo - no i czesto podnoszony przez Ciebie motyw, nie ma napedu na cztery
        > kola)

        Na tylne koła starczy;)

        > moment obrotowy w saabie 350Nm przy 1900obr/min w volvo 380Nm przy
        2100obr/min
        > Do jazdy po miescie lepszy saab bo ciagnie od nizszch obrotow - co wiaze sie
        z
        > mniejszym spalaniem a w polsce autostrad na razie brak i perspektyw nie widac.

        Te marne 200obr to różnica niezauważalna, a 30Nm to już tak. Teraz w Volvo S80
        T6 montuje się silnik 2.9 R6 Biturbo 272KM/5200obr 380Nm/1800obr. Poza tym
        przebieg momentu we większym silnku jest bardziej płaski a w Aero 2.3 jego
        przypływ jest gwałtowny. Kultura pracy R6 i R4 także nieporównywalna.

        > Saab ma moc mniejsza ale i wage mniejsza o 65kg (czyli mniej wiecej sie
        > wyrownuje)

        22KM/65kg? Chyba ci sie pomyliło. Ten sam Aero z automatem 8.2 sek/100km/h

        > Pojemnoc bagaznika w saabie 500 litrow a w volvo tylko 440 - jedna walizka
        mnie
        > j
        > Przyspieszenie w saabie o 0,3 sekundy lepsze - ale to roznica prawie nie
        > odczuwalna.
        > No i zuzycie paliwa odpowiednio 3,8/1,8/2,3 litra na kozysc saaba - czyli
        vovlo
        >
        > pali wiecej.
        > Cena saab 199 tys zl a vovlo 242 tys zl.
        > Jedyny plus jaki wdze dla volvo to to ze jest to samochod wiekszy wymiarami
        > wiec pewnie bardziej wygodny.
        > I na tym plusy z mojej strony dla vovlo sie koncza. Bo po co stosowac V6 i
        > biturbo skoro efekt tego mizerny, a wrecz wzroslo spalanie i to dosc
        znacznie.
        7.2 sek do setki i 250km/h - T6 to nie jest mizerny efekt/ 6,9 sek i 250km/h z
        automatem 8.2sek

        > Saab zastosowal jedna turbinke, silnik o mniejszej pojmnosci i daje
        praktycznie
        >
        > te same osiagi z mniejszm spalaniem i o 50 tys zl mniej.
        > Teraz pytanie, co czlowiek zdrowy na umysle by wybral?

        Wybrałby 9-5 V6t za tyle samo co Aero.

        Czy wylacznie poczucie
        > psychiczne ze pod maska pracuje 6 cylindrow - watpie. Bo w osiagach tych
        > cylindrow nie widac.

        Ale w kulturze pracy i dźwięku spod maski tak.
        Pozdrawiam
        • Gość: polokokt Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 22.09.02, 18:23
          > Na tylne koła starczy;)

          To juz nie rozumie, na cztery lepszy czy nie. Bo tu moc prawie 300KM i tyl
          wystraczy. To do jakiej mocy potrzeba na cztery?

          > 7.2 sek do setki i 250km/h - T6 to nie jest mizerny efekt/ 6,9 sek i 250km/h
          z
          >
          > automatem 8.2sek

          W ktoryms tam watku o skrzyniach napisales:
          8. Często stawiany przez przeciwników argument o obniżanie przez automatyczne
          skrzynie osiągów w identycznych silnikach jest przesadzony,a coraz częściej
          fałszywy. W normalnym ruchu, przy ruszaniu spod świateł nawet doświadczony
          kierowca będzie wolniejszy od słabszego w aucie z automatem.

          No jak widac ten slabszy kierowca musial by byc naprawde niedoswiadczony zeby
          nie potrafic wcisnac pedalu gazu do dechy i raz zmienic bieg (bo w takim
          samochodzie z manualem 100km/h mozna zapiac na drugim biegu). A ruznica 1,3
          sekundy jest juz spora przy osiagach rzedu 7 sekund.


          > Ale w kulturze pracy i dźwięku spod maski tak.

          Nadal twierdze ze ta kultura i dzwiek nie sa warte 50 tys zl. Toc to jeszcze
          trzeba dozucic 1/4 ceny saaba. A kultura saaba i tak jest juz na dosc wysokim
          poziomie.
          pozdrawiam
          • Gość: Gordi Do Greenblacka IP: *.zigzag.pl 22.09.02, 18:56
            Witam.Sam mam Saaba ale nie jestem wielkim fanem tej marki aczkowiek ją
            cenię.Zauważyłem natomiast, ze ty czujesz jakąś więlką niechęć do tej marki.Czy
            jakis Saab zrobił ci kiedys jakąś krzywdę?To tak jak niektórzy na tym forum
            nienawidzą Skody bo ....... to Skoda.W omawianym porównaniu przyznam, że
            wybrałbym T6 (po długim namysle i odbyciu jazd testowych) ale 9-5 jest tez
            super autem. Znak rozpoznawczy Saaba, od zawsze, to przedni napęd i 4 cyl+
            turbo.9-3 ssedan pokazał,że od turbo Saab raczej nie odejdzie (polepszając
            kulturę pracy czwórek) a naped na 4 koła pewnie prędzej czy pozniej się
            pojawi.Ciebie to najbardziej pewnie boli, że ktoś smiał porównać "opla" do
            Volvo.Pozdrawiam
            • Gość: Michal Re: Do Greenblacka IP: *.telia.com 22.09.02, 20:00
              Panowie T6 nie jest sportowym autem tylko limuzyna o zacieciu sportowym cos
              takiego jak Audi A8.Jezdzilem wszystkimi trzema autami.Tylko w starszej
              wersji,co zauwazylem ,ze jedyne AudiA8 odrazu dostojnie odjezdza.Tamtym brakuje
              jednego napedu do kazdej osi i tych systemmow ktore posiada Audi 8.Powodem jest
              niestety strata energi i niemozliwosc tej masy pchniecia w droge.
              Pzdr.Michal
              P.S przy dzisiejszym zatloczeniu,cenach na uslugi,paliwa to wybralbym
              oszczednego p.Japsa.
              • greenblack Re: Do Greenblacka 22.09.02, 20:07
                Gość portalu: Michal napisał(a):

                > Panowie T6 nie jest sportowym autem tylko limuzyna o zacieciu sportowym cos
                > takiego jak Audi A8.Jezdzilem wszystkimi trzema autami.Tylko w starszej
                > wersji,co zauwazylem ,ze jedyne AudiA8 odrazu dostojnie odjezdza.Tamtym
                brakuje
                >
                > jednego napedu do kazdej osi i tych systemmow ktore posiada Audi 8.Powodem
                jest
                >
                > niestety strata energi i niemozliwosc tej masy pchniecia w droge.
                > Pzdr.Michal
                > P.S przy dzisiejszym zatloczeniu,cenach na uslugi,paliwa to wybralbym
                > oszczednego p.Japsa.
                Z umieszczaniem S80 w klasie A8 teżsię nie zgadzam. Brakuje mu V8, V12/W12,
                superdiesli i wymiarów S80-4822mm, "stare"A8 5034mm/5164mm. S80 to konkurencja
                dla A6, nie dla A8.
                Pozdrawiam
            • Gość: Mjollnir Volvo & Saab IP: *.hist.uni.wroc.pl 22.09.02, 20:01
              Jak dla mnie najważniejsze jest to, że mam szwedzki pojazd, a z
              jakiej stajni on wyjechał mało jest dla mnie ważne. Nie znam się
              na tych nowych sprzętach, najwięcej denerwuje mnie w nich to, że
              nie mogę sobie pogrzebać przy silniku bo "bez komputera nie
              podchodź". Mogę się wypowiedzieć o "cegiełkach" sprzed lat. Czy
              jest coś piękniejszego niż jazda staruszkiem Volvo 240 z
              silnikiem B 21, albo Saabem 900 ze starym motorem 2.0 bez żadnych
              elektronicznych bajerów? Jeśli masz Saaba albo Volvo to
              powinieneś się cieszyć, że go masz i walisz przez Polandię z
              napisem "Stolt over Sverige" na boku. Mi wystarczyłoby to, że nie
              jest podobny do jakiegoś "plastika" jakich pełno się błąka po
              naszych drogach. To tyle. Pozdrowienia dla redakcji.
            • greenblack Re: Do Greenblacka 22.09.02, 20:03
              Gość portalu: Gordi napisał(a):

              > Witam.Sam mam Saaba ale nie jestem wielkim fanem tej marki aczkowiek ją
              > cenię.Zauważyłem natomiast, ze ty czujesz jakąś więlką niechęć do tej
              marki.Czy
              >
              > jakis Saab zrobił ci kiedys jakąś krzywdę?To tak jak niektórzy na tym forum
              > nienawidzą Skody bo ....... to Skoda.

              Ja nie nienawidzę SAABa, ani żadnej innej marki. Skody też nie i nie wiem,
              czemu inni jej nie lubią. Nie lubię tylko, gdy ktoś stawia ja na równi z
              Mercedesem i BMW, anwet Jaguarem, bo to po prostu nie ten poziom. SAAB robi
              dobre, solidne samochody z "imagem", ale technicznie to nic nadzwyczjnego, a
              całą technikę, z wyjątkiem turbodoładowania, przejął od Opla.


              W omawianym porównaniu przyznam, że
              > wybrałbym T6 (po długim namysle i odbyciu jazd testowych) ale 9-5 jest tez
              > super autem. Znak rozpoznawczy Saaba, od zawsze, to przedni napęd i 4 cyl+
              > turbo.
              9-3 ssedan pokazał,że od turbo Saab raczej nie odejdzie (polepszając
              > kulturę pracy czwórek) a naped na 4 koła pewnie prędzej czy pozniej się
              > pojawi.Ciebie to najbardziej pewnie boli, że ktoś smiał porównać "opla" do
              > Volvo.Pozdrawiam
              Nie boli Mnie, bo sam też nie jestem wielkim wielbicielem Volvo, ale S80 T6 to
              naprawdę wyjątkowy samochód.
              Pozdrawiam
              • Gość: Gordi Re: Do Greenblacka IP: *.zigzag.pl 22.09.02, 20:27
                greenblack napisał:

                > Gość portalu: Gordi napisał(a):
                >
                > > Witam.Sam mam Saaba ale nie jestem wielkim fanem tej marki aczkowiek ją
                > > cenię.Zauważyłem natomiast, ze ty czujesz jakąś więlką niechęć do tej
                > marki.Czy
                > >
                > > jakis Saab zrobił ci kiedys jakąś krzywdę?To tak jak niektórzy na tym foru
                > m
                > > nienawidzą Skody bo ....... to Skoda.
                >
                > Ja nie nienawidzę SAABa, ani żadnej innej marki. Skody też nie i nie wiem,
                > czemu inni jej nie lubią. Nie lubię tylko, gdy ktoś stawia ja na równi z
                > Mercedesem i BMW, anwet Jaguarem, bo to po prostu nie ten poziom. SAAB robi
                > dobre, solidne samochody z "imagem", ale technicznie to nic nadzwyczjnego, a
                > całą technikę, z wyjątkiem turbodoładowania, przejął od Opla.
                >
                >
                > W omawianym porównaniu przyznam, że
                > > wybrałbym T6 (po długim namysle i odbyciu jazd testowych) ale 9-5 jest tez
                >
                > > super autem. Znak rozpoznawczy Saaba, od zawsze, to przedni napęd i 4 cyl+
                >
                > > turbo.
                > 9-3 ssedan pokazał,że od turbo Saab raczej nie odejdzie (polepszając
                > > kulturę pracy czwórek) a naped na 4 koła pewnie prędzej czy pozniej się
                > > pojawi.Ciebie to najbardziej pewnie boli, że ktoś smiał porównać "opla" do
                >
                > > Volvo.Pozdrawiam
                > Nie boli Mnie, bo sam też nie jestem wielkim wielbicielem Volvo, ale S80 T6
                to
                > naprawdę wyjątkowy samochód.
                > Pozdrawiam

                Kwestia prestiżu, historii samej marki to inna sprawa ale ja nie wiem dlaczego
                nie mozna porównać np. ze sobą bmw3 320(cena w PL 143 tys zł, silnik 2.0, nie
                2,2 taj jak na zachodzie), Mesia C200 kompr (163 hp i 130 tys), Audi A4 2,4
                (170 hp0 120 tys) i nowego 9-3 ss (2.0t, 175 hp , 123 tys).Starałem się znalezc
                auta mniej wiecej podobne cenowo i silnikowo.Wytłumacz mi dlaczego Saab ma w
                tym porównaniu stać na przegranej pozycji?Porównywanie tak enigmnatycznej
                sprawy jak prestiż marki i osiagniecia techniczne (które niewątpliwie Mercedes
                ma od saaba większe) w przypadku tego przykładowego porównania nie ma
                znaczenie.Saab to nie jest jednak Opel i może stanąc w tym tescie, a jak
                pokazują rapoty z pierwszych jazd, cena i wyposażenie 9-3 miałby duża szanse
                takie porównanie wygrać.Pozdrawiam
                • greenblack Re: Do Greenblacka 22.09.02, 20:47
                  Gość portalu: Gordi napisał(a):

                  > Kwestia prestiżu, historii samej marki to inna sprawa ale ja nie wiem
                  dlaczego
                  > nie mozna porównać np. ze sobą bmw3 320(cena w PL 143 tys zł, silnik 2.0, nie
                  > 2,2 taj jak na zachodzie), Mesia C200 kompr (163 hp i 130 tys), Audi A4 2,4
                  > (170 hp0 120 tys) i nowego 9-3 ss (2.0t, 175 hp , 123 tys).Starałem się
                  znalezc
                  >
                  > auta mniej wiecej podobne cenowo i silnikowo.

                  W BMW 320i od roku, nawet w Polsce montuje się tylko 2.2 R6 170KM. Audi A4 2.4
                  Ma silnik V6. Jedynie C200K ma R4. Oprócz A4, w którym można kupić napęd 4x4 w
                  reszcie jest napęd na tył. Nie trzeba nikogo przekonywaćjak samochód z przednim
                  anpędem i 175KM będzie się zachowywał na lekko choćby wilgotnej nawierzchni.


                  Wytłumacz mi dlaczego Saab ma w
                  > tym porównaniu stać na przegranej pozycji?Porównywanie tak enigmnatycznej
                  > sprawy jak prestiż marki i osiagniecia techniczne (które niewątpliwie
                  Mercedes
                  > ma od saaba większe) w przypadku tego przykładowego porównania nie ma
                  > znaczenie.

                  Osiągnięcia techniczne i doświadczenie mają właśnie fundamentalne znaczenie.

                  Tu 9-3 może jeszcze powalczyć, ale co jeśli do konkurencji wystawimy 330ix 4x4
                  230KM, C320 4matic 218KM i A4 3.0 V6 quttro 230KM. Co wystawi SAAB? Marną
                  dwulitrówkę z turbinką i przednim napędem?

                  Saab to nie jest jednak Opel i może stanąc w tym tescie, a jak
                  > pokazują rapoty z pierwszych jazd, cena i wyposażenie 9-3 miałby duża szanse
                  > takie porównanie wygrać.Pozdrawiam

                  Pozdrawiam
                  • Gość: Gordi Re: Do Greenblacka IP: *.zigzag.pl 22.09.02, 21:01
                    greenblack napisał:

                    > Gość portalu: Gordi napisał(a):
                    >
                    > > Kwestia prestiżu, historii samej marki to inna sprawa ale ja nie wiem
                    > dlaczego
                    > > nie mozna porównać np. ze sobą bmw3 320(cena w PL 143 tys zł, silnik 2.0,
                    > nie
                    > > 2,2 taj jak na zachodzie), Mesia C200 kompr (163 hp i 130 tys), Audi A4 2,
                    > 4
                    > > (170 hp0 120 tys) i nowego 9-3 ss (2.0t, 175 hp , 123 tys).Starałem się
                    > znalezc
                    > >
                    > > auta mniej wiecej podobne cenowo i silnikowo.
                    >
                    > W BMW 320i od roku, nawet w Polsce montuje się tylko 2.2 R6 170KM. Audi A4
                    2.4
                    > Ma silnik V6. Jedynie C200K ma R4. Oprócz A4, w którym można kupić napęd 4x4
                    w
                    > reszcie jest napęd na tył. Nie trzeba nikogo przekonywaćjak samochód z
                    przednim
                    >
                    > anpędem i 175KM będzie się zachowywał na lekko choćby wilgotnej nawierzchni.
                    >
                    >
                    > Wytłumacz mi dlaczego Saab ma w
                    > > tym porównaniu stać na przegranej pozycji?Porównywanie tak enigmnatycznej
                    > > sprawy jak prestiż marki i osiagniecia techniczne (które niewątpliwie
                    > Mercedes
                    > > ma od saaba większe) w przypadku tego przykładowego porównania nie ma
                    > > znaczenie.
                    >
                    > Osiągnięcia techniczne i doświadczenie mają właśnie fundamentalne znaczenie.
                    >
                    > Tu 9-3 może jeszcze powalczyć, ale co jeśli do konkurencji wystawimy 330ix
                    4x4
                    > 230KM, C320 4matic 218KM i A4 3.0 V6 quttro 230KM. Co wystawi SAAB? Marną
                    > dwulitrówkę z turbinką i przednim napędem?
                    >
                    > Saab to nie jest jednak Opel i może stanąc w tym tescie, a jak
                    > > pokazują rapoty z pierwszych jazd, cena i wyposażenie 9-3 miałby duża szan
                    > se
                    > > takie porównanie wygrać.Pozdrawiam
                    >
                    > Pozdrawiam

                    Mam nowy cennik i jest napisane, ze 3 ka ma 2.0 R6 150 hp dlatego dałem
                    wzmiankę, ze to nie 2.2 choc powinien być.Ja wiem które auta mają V6-starałem
                    się znależć mniej więcej podobne silniki pod względem mocy i auta pod względem
                    ceny.Jaki inny silnik w Audi nadawałby sie do porównania?1.8 T?2.0 20V?Moment
                    obrotowy Saab ma pewnie największy z tych przeze mnie wymienionych aut.2 wałki
                    wyrównoważające powodują, ze kultura pracy jest swietna, a co do trakcji to się
                    okaze ale chyba Saab juz cos z tym zrobił po doswiadczeniach z poprzednią 900/9-
                    3.Co do twojego testu to 9-3 (na razie) by nie startował.Nie ma takiego
                    silnika, napędu, ceny.Po co gdybać?


                    • greenblack Re: Do Greenblacka 22.09.02, 23:05
                      Gość portalu: Gordi napisał(a):


                      > Mam nowy cennik i jest napisane, ze 3 ka ma 2.0 R6 150 hp dlatego dałem
                      > wzmiankę, ze to nie 2.2 choc powinien być.

                      Masz chyba stary cennik:

                      www.bmw.com.pl/cennik/cennik_samochodow/index_cennik2001.html

                      Ja wiem które auta mają V6-starałem
                      > się znależć mniej więcej podobne silniki pod względem mocy i auta pod
                      względem
                      > ceny.Jaki inny silnik w Audi nadawałby sie do porównania?1.8 T?2.0 20V?Moment
                      > obrotowy Saab ma pewnie największy z tych przeze mnie wymienionych aut.2
                      wałki
                      > wyrównoważające powodują, ze kultura pracy jest swietna, a co do trakcji to
                      się
                      >
                      > okaze ale chyba Saab juz cos z tym zrobił po doswiadczeniach z poprzednią
                      900/9
                      > -
                      > 3.Co do twojego testu to 9-3 (na razie) by nie startował.Nie ma takiego
                      > silnika, napędu, ceny.Po co gdybać?

                      Jak nie ma takiego silnika i pzreniesienia napędu jak najwięksi, domniemani
                      kokurenci, to jak chce z nimi konkurować?
                      Pozdrawiam
                      • Gość: Gordi Re: Do Greenblacka IP: *.zigzag.pl 22.09.02, 23:22
                        greenblack napisał:

                        > Gość portalu: Gordi napisał(a):
                        >
                        >
                        > > Mam nowy cennik i jest napisane, ze 3 ka ma 2.0 R6 150 hp dlatego dałem
                        > > wzmiankę, ze to nie 2.2 choc powinien być.
                        >
                        > Masz chyba stary cennik:
                        >
                        > <a
                        href="www.bmw.com.pl/cennik/cennik_samochodow/index_cennik2001.html"t
                        >
                        arget="_blank">www.bmw.com.pl/cennik/cennik_samochodow/index_cennik2001.html</a
                        > >
                        >
                        > Ja wiem które auta mają V6-starałem
                        > > się znależć mniej więcej podobne silniki pod względem mocy i auta pod
                        > względem
                        > > ceny.Jaki inny silnik w Audi nadawałby sie do porównania?1.8 T?2.0 20V?Mom
                        > ent
                        > > obrotowy Saab ma pewnie największy z tych przeze mnie wymienionych aut.2
                        > wałki
                        > > wyrównoważające powodują, ze kultura pracy jest swietna, a co do trakcji t
                        > o
                        > się
                        > >
                        > > okaze ale chyba Saab juz cos z tym zrobił po doswiadczeniach z poprzednią
                        > 900/9
                        > > -
                        > > 3.Co do twojego testu to 9-3 (na razie) by nie startował.Nie ma takiego
                        > > silnika, napędu, ceny.Po co gdybać?
                        >
                        > Jak nie ma takiego silnika i pzreniesienia napędu jak najwięksi, domniemani
                        > kokurenci, to jak chce z nimi konkurować?
                        > Pozdrawiam

                        To jest cennik z wrzesniowego Auto Motor i Sport - pewnie się pomylili.Wydaje
                        mi się, ze ktos kto ma do wydania 130 tys zł będzie miał gdzies czy jego
                        przyszłe auto ma wersje 4x4 V6 za 200 tys zł, bo i tak to nie jest w jego
                        sferze finansowej.A jak zbierze więcej kasy to albo sprzeda powiedzmy Saaba i
                        kupi Quattro.A jak od początku będzie miał 200 tys i będzie chciał kupić auto
                        tej klasy z napędem na cztery koła to na Saaba po prostu nie spojrzy bo
                        szwedzka firma takiej wersji po prostu nie ma w ofercie.Dlaczego Fanta
                        sprzedaje się lepiej niż Mirinda, mimo, ze Mirinda ma "wersję wyposażeniową" o
                        smaku truskawkowym?Klient chcący napój pomarańczowy wybierze Fantę bo jest
                        lepsza, a nie Mirindę dlatego, ze ma wiecej smaków.:) Ok może się troche
                        zagalopowałem z tym porównaniem :))))
                        • greenblack Re: Do Greenblacka 22.09.02, 23:33
                          Gość portalu: Gordi napisał(a):


                          > To jest cennik z wrzesniowego Auto Motor i Sport - pewnie się pomylili.Wydaje
                          > mi się, ze ktos kto ma do wydania 130 tys zł będzie miał gdzies czy jego
                          > przyszłe auto ma wersje 4x4 V6 za 200 tys zł, bo i tak to nie jest w jego
                          > sferze finansowej.

                          Nie wiem, czy wybór między Mercedesem a SAABem będzie jest dla innych tak
                          oczywisty jak dla Ciebie.

                          A jak zbierze więcej kasy to albo sprzeda powiedzmy Saaba i
                          > kupi Quattro.A jak od początku będzie miał 200 tys i będzie chciał kupić auto
                          > tej klasy z napędem na cztery koła to na Saaba po prostu nie spojrzy bo
                          > szwedzka firma takiej wersji po prostu nie ma w ofercie.

                          Właśnie nie ma w ofercie ze względów oszczędnościowych i lekkiego zapóźnienia
                          technologicznego i dlatego nie należy jej stawiać na równi z BMW, Mercedesem i
                          Audi.

                          Dlaczego Fanta
                          > sprzedaje się lepiej niż Mirinda, mimo, ze Mirinda ma "wersję wyposażeniową"
                          o
                          > smaku truskawkowym?Klient chcący napój pomarańczowy wybierze Fantę bo jest
                          > lepsza, a nie Mirindę dlatego, ze ma wiecej smaków.:) Ok może się troche
                          > zagalopowałem z tym porównaniem :))))
                          Forum "Napoje" też tu istnieje;)
                          Pozdrawiam
                  • derwisz911 Re: Do Greenblacka 29.03.03, 19:01

                    > reszcie jest napęd na tył. Nie trzeba nikogo przekonywaćjak samochód z
                    przednim
                    >
                    > anpędem i 175KM będzie się zachowywał na lekko choćby wilgotnej
                    nawierzchni.
                    >
                    Bez urazy, ale... Nie trzeba niekogo przekonywać jak samochód z tylnym napędem
                    i 175KM będzie się zachowywał na lekko choćby wilgotnej nawierzchni

                    pozdrawiam Greenblacka
                    --
                    Derwisz
                    Granatowa 911 Carrera 2 (993) z 1991
              • Gość: Mjollnir Re: Do Greenblacka - technika z Opla IP: *.hist.uni.wroc.pl 22.09.02, 20:49
                greenblack napisał:

                > Gość portalu: Gordi napisał(a):
                >
                > > Witam.Sam mam Saaba ale nie jestem wielkim fanem tej
                marki aczkowiek ją
                > > cenię.Zauważyłem natomiast, ze ty czujesz jakąś
                więlką niechęć do tej
                > marki.Czy
                > >
                > > jakis Saab zrobił ci kiedys jakąś krzywdę?To tak jak
                niektórzy na tym foru
                > m
                > > nienawidzą Skody bo ....... to Skoda.
                >
                > Ja nie nienawidzę SAABa, ani żadnej innej marki. Skody
                też nie i nie wiem,
                > czemu inni jej nie lubią. Nie lubię tylko, gdy ktoś
                stawia ja na równi z
                > Mercedesem i BMW, anwet Jaguarem, bo to po prostu nie
                ten poziom. SAAB robi
                > dobre, solidne samochody z "imagem", ale technicznie to
                nic nadzwyczjnego, a
                > całą technikę, z wyjątkiem turbodoładowania, przejął od
                Opla.
                >
                >
                > W omawianym porównaniu przyznam, że
                > > wybrałbym T6 (po długim namysle i odbyciu jazd
                testowych) ale 9-5 jest tez
                >
                > > super autem. Znak rozpoznawczy Saaba, od zawsze, to
                przedni napęd i 4 cyl+
                >
                > > turbo.
                > 9-3 ssedan pokazał,że od turbo Saab raczej nie odejdzie
                (polepszając
                > > kulturę pracy czwórek) a naped na 4 koła pewnie
                prędzej czy pozniej się
                > > pojawi.Ciebie to najbardziej pewnie boli, że ktoś
                smiał porównać "opla" do
                >
                > > Volvo.Pozdrawiam
                > Nie boli Mnie, bo sam też nie jestem wielkim
                wielbicielem Volvo, ale S80 T6 to
                > naprawdę wyjątkowy samochód.
                > Pozdrawiam

                Greenblack skoro twierdzisz, że Saab przejął całą
                technikę za wyjątkiem turbodoładowania z Opla to dlaczego
                Opel ma o wiele niższe wskaźniki bezpieczeństwa niż Saab,
                coś tu chyba nie gra, prawda?
                Pozdrawiam.
                  • Gość: Gordi Bezpieczeństwo 9setki IP: *.zigzag.pl 22.09.02, 23:30
                    greenblack napisał:

                    > Nie wiem, czy ma o wiele niższe wskaźniki bezpieczeństwa.
                    > Wyniki EURO-NCAP
                    >
                    > <a
                    href="http://www.euroncap.com/results.htm"target="_blank">www.euroncap.com/r
                    > esults.htm</a>
                    > Vectra 1997 53% ochrony 2001 71%
                    > 900 1997 35% ochrony, 9-3 1999 76%
                    >
                    > Nie ma jeszcze wyników crash testu 9-3SS, ale Vectra 88% ochrony. Zobaczymy,
                    > czy 9-3 będzie lepszy.
                    > Pozdrawiam

                    Jesli chodzi o test 900 setki to było o tym głośno.Saab od razu wystosował
                    pismo, ze ich auto nie jset po to by dobrze wypadać w crash testach tylko, żeby
                    ratowac życie.I cos w tym jest bo widziałem dane pokazujace, ze stosunek do
                    ilosci aut, a ilosci zabitych w wypadkach 900 wypadł swietnie ( i nie mówcie,
                    ze 900 jezdza wolno staruchy dlatego nie ma ofiar:).W USA w jakims innym crash
                    tescie 900 wypadł bardzo dobrze.Cos o bezpieczenstwie 900 piszą tez tu
                    www.dw.lublin.pl/archiwum/moto/1999/moto0729.htm#04 Jak miałem kupowac
                    Saaba to tez się przeraziłem tym wynikiem i trochę poszperałem w sieci i po tym
                    zaczynam byc blizej tych, którzy twierdzą, ze Ncapowskie testy to ściema...
                    • greenblack Re: Bezpieczeństwo 9setki 22.09.02, 23:38
                      Gość portalu: Gordi napisał(a):

                      >
                      > Jesli chodzi o test 900 setki to było o tym głośno.Saab od razu wystosował
                      > pismo, ze ich auto nie jset po to by dobrze wypadać w crash testach tylko,
                      żeby
                      >
                      > ratowac życie.I cos w tym jest bo widziałem dane pokazujace, ze stosunek do
                      > ilosci aut, a ilosci zabitych w wypadkach 900 wypadł swietnie ( i nie
                      mówcie,
                      > ze 900 jezdza wolno staruchy dlatego nie ma ofiar:).W USA w jakims innym
                      crash
                      > tescie 900 wypadł bardzo dobrze.Cos o bezpieczenstwie 900 piszą tez tu
                      > <a
                      href="www.dw.lublin.pl/archiwum/moto/1999/moto0729.htm#04"target="_bl
                      > ank">www.dw.lublin.pl/archiwum/moto/1999/moto0729.htm#04</a> Jak miałem
                      kupowa
                      > c
                      > Saaba to tez się przeraziłem tym wynikiem i trochę poszperałem w sieci i po
                      tym
                      >
                      > zaczynam byc blizej tych, którzy twierdzą, ze Ncapowskie testy to ściema...
                      No wiesz, jeżeli podważasz prawdziwość tych testów to musisz mieć jakieś
                      podstawy. A jeżeli SAAB nie uznaje tych testów to pewnie jeśli 9-3 uzyska np. 5
                      gwiazdek to zakładam, że nie wspomni o tym w żadnym folderze;)
                      • Gość: Gordi Re: Bezpieczeństwo 9setki IP: *.zigzag.pl 23.09.02, 00:19
                        greenblack napisał:

                        > Gość portalu: Gordi napisał(a):
                        >
                        > >
                        > > Jesli chodzi o test 900 setki to było o tym głośno.Saab od razu wystosował
                        >
                        > > pismo, ze ich auto nie jset po to by dobrze wypadać w crash testach tylko,
                        >
                        > żeby
                        > >
                        > > ratowac życie.I cos w tym jest bo widziałem dane pokazujace, ze stosunek d
                        > o
                        > > ilosci aut, a ilosci zabitych w wypadkach 900 wypadł swietnie ( i nie
                        > mówcie,
                        > > ze 900 jezdza wolno staruchy dlatego nie ma ofiar:).W USA w jakims innym
                        > crash
                        > > tescie 900 wypadł bardzo dobrze.Cos o bezpieczenstwie 900 piszą tez tu
                        > > <a
                        > href="<a
                        href="www.dw.lublin.pl/archiwum/moto/1999/moto0729.htm#04"targe
                        >
                        t="_bl"target="_blank">www.dw.lublin.pl/archiwum/moto/1999/moto0729.htm#04"targ
                        > et="_bl</a>
                        > > ank">www.dw.lublin.pl/archiwum/moto/1999/moto0729.htm#04</a> Jak
                        > miałem
                        > kupowa
                        > > c
                        > > Saaba to tez się przeraziłem tym wynikiem i trochę poszperałem w sieci i p
                        > o
                        > tym
                        > >
                        > > zaczynam byc blizej tych, którzy twierdzą, ze Ncapowskie testy to ściema..
                        > .
                        > No wiesz, jeżeli podważasz prawdziwość tych testów to musisz mieć jakieś
                        > podstawy. A jeżeli SAAB nie uznaje tych testów to pewnie jeśli 9-3 uzyska np.
                        5
                        >
                        > gwiazdek to zakładam, że nie wspomni o tym w żadnym folderze;)

                        Nie śmiem niczego podważać.Testy te rządzą się swoimi prawami i podobno jest
                        duze prawdopodobienstwo, ze w wypadku realnym dane auto wypadnie lepiej (lub
                        gorzej) niż w tescie.Tych danych (praktycznych) o bezpieczeństwie 900ki Saab
                        nie wyssał przecież z palca.Poza tym chyba coś jest nie tak z punktacja skoro z
                        a kontrolkę zapięcia pasów c klassa dostała 5 gwiazdek (obaj wiemy o co
                        dokładnie w tym chodziło więc nie opisuje tego szczegółowo).Kogoś bolało, ze
                        jakies francuskie badziewie jest (wg tych crashtestów) najbezpieczniejszym
                        autem i trzeba było jakoś to zmienić (czyli dać Lagunie partnera z 5
                        gwiazdkami).Dyskusję bedę kontynuował ewentualnie jutro bo ide spać (na 7 do
                        pracy).Pozdrawiam- dobrej nocy
                        • greenblack Re: Bezpieczeństwo 9setki 23.09.02, 13:08
                          Gość portalu: Gordi napisał(a):

                          > Nie śmiem niczego podważać.Testy te rządzą się swoimi prawami i podobno jest
                          > duze prawdopodobienstwo, ze w wypadku realnym dane auto wypadnie lepiej (lub
                          > gorzej) niż w tescie.

                          Jeżeli samochód traci stabilność przy zderzeniu z prędkością 64km/h, to jak się
                          zachowa przy czołowym zderzeniu samochodów jadących np. 80km/h?

                          Tych danych (praktycznych) o bezpieczeństwie 900ki Saab
                          > nie wyssał przecież z palca.

                          Skoro SAAB jest tak pewny swoich samochodów, to niech przeprowadzi serię crash
                          testów 9-3/9-5 z np Renault Laguna/Vel Satis. 9-5 wjeżdża w bok Vel Satisa,
                          Laguna wjeżdża w bok 9-3, czołowe 9-3 - Vel Satis, Vel Satis w bok 9-5 itd.

                          Poza tym chyba coś jest nie tak z punktacja skoro z
                          >
                          > a kontrolkę zapięcia pasów c klassa dostała 5 gwiazdek (obaj wiemy o co
                          > dokładnie w tym chodziło więc nie opisuje tego szczegółowo).Kogoś bolało, ze
                          > jakies francuskie badziewie jest (wg tych crashtestów) najbezpieczniejszym
                          > autem i trzeba było jakoś to zmienić (czyli dać Lagunie partnera z 5
                          > gwiazdkami).

                          To rzeczywiście było "przegięcie", ale wyniku Laguny 97% i tak nie przebił.

                          Dyskusję bedę kontynuował ewentualnie jutro bo ide spać (na 7 do
                          > pracy).
                          Czekam
                          Pozdrawiam
          • greenblack Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 22.09.02, 19:56
            > > Na tylne koła starczy;)
            >
            > To juz nie rozumie, na cztery lepszy czy nie. Bo tu moc prawie 300KM i tyl
            > wystraczy. To do jakiej mocy potrzeba na cztery?

            Oczywiście, że 4x4 jest najlepszy, ale Mercedes, BMW, Bentley Montują 500konne
            silniki w połączeniu z napędem na tył i to też się sprawdza. A przedni napęd
            powyżej 200KM traci sens, szczególnie na mokrej nawierzchni.


            > > 7.2 sek do setki i 250km/h - T6 to nie jest mizerny efekt/ 6,9 sek i 250k
            > m/h
            > z
            > >
            > > automatem 8.2sek
            >
            > W ktoryms tam watku o skrzyniach napisales:
            > 8. Często stawiany przez przeciwników argument o obniżanie przez automatyczne
            > skrzynie osiągów w identycznych silnikach jest przesadzony,a coraz częściej
            > fałszywy. W normalnym ruchu, przy ruszaniu spod świateł nawet doświadczony
            > kierowca będzie wolniejszy od słabszego w aucie z automatem.

            Tak osiągnięcie takiego przyspieszenia jest możliwe przy maksymalnym zgraniu
            wszystkich elementów i na suchej nawierzchni, a z automatem takie
            przyspieszenie osiągnie każdy. Np BMW 540i 6,2 sek/aut 6,4sek : 330i 6,5
            sek/aut 7sek: Mercedes E270CDI 9,0sek/aut 9,3sek, E280 8,9sek/aut9,1sek. Audi
            A6 3.0 7,5sek/multironic 7,4sek! Powtarzam przy idealnym zgraniu momentów
            zmiany biegów przez wprawnego kierowcę. Różnica 0,2sek w normalnych warunkach
            zanika, a A6 z multitroniciem jest zwyczjnie szybsze o 0,1sek.


            > No jak widac ten slabszy kierowca musial by byc naprawde niedoswiadczony
            zeby
            > nie potrafic wcisnac pedalu gazu do dechy i raz zmienic bieg (bo w takim
            > samochodzie z manualem 100km/h mozna zapiac na drugim biegu). A ruznica 1,3
            > sekundy jest juz spora przy osiagach rzedu 7 sekund.
            >
            >
            > > Ale w kulturze pracy i dźwięku spod maski tak.
            >
            > Nadal twierdze ze ta kultura i dzwiek nie sa warte 50 tys zl. Toc to jeszcze
            > trzeba dozucic 1/4 ceny saaba. A kultura saaba i tak jest juz na dosc wysokim
            > poziomie.
            > pozdrawiam

            Każdy będzie
            bronił swoich poglądów i uważam, że cena Volvo jest mocno przesadzona. Ale
            jeżeli porównamy cenę 9-5 Aero 250KM obecnie 204tyś PLN z ceną marek, z którymi
            am ambicję konkurować BMW 530i 231KM 164tyś PLN i Audi A6 3.0V6 187tyś PLN lub
            A6 2.7V6 Quattro Biturbo 215tyś PLN to nie wypada ona tak atrakcyjnie.
            Z resztą 9-5 V6t z automatem jest o kilka tyś tańsze.
            • Gość: Michal Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.telia.com 22.09.02, 20:11
              Panowie skonczcie z tymi mzonkami,zejdzcie na ziemmie.Te drogie marki sa
              niedostepne dla przecietnego i bogatego uzytkownika,na nie moga sobie pozwolic
              tylko wlasciciele duzych firm i bossi mafi narkotykowych.O czym gadac jak male
              dzieci ja mam wiecej osiek a ja wiecej konikow,a ja mam oski koniki i te
              wszystkie systemy co nimi rzadza.
              Pzdr.Michal
              • greenblack Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 22.09.02, 20:17
                Gość portalu: Michal napisał(a):

                > Panowie skonczcie z tymi mzonkami,zejdzcie na ziemmie.Te drogie marki sa
                > niedostepne dla przecietnego i bogatego uzytkownika,na nie moga sobie
                pozwolic
                > tylko wlasciciele duzych firm i bossi mafi narkotykowych.O czym gadac jak
                male
                > dzieci ja mam wiecej osiek a ja wiecej konikow,a ja mam oski koniki i te
                > wszystkie systemy co nimi rzadza.
                > Pzdr.Michal
                W takim razie należy zawiesić działalność tego forum, zakazać publikowania
                testów samochodów młodszych niż 9 letnie i z silnikami większymi niż 1.2l.
                • Gość: Michal Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.telia.com 22.09.02, 20:34
                  Nie mialem tego na mysli Greenblack.Zapomnij.
                  Podam ceny tych cacuszek w koronach szwedzkich
                  Volvo T-6 okolo 300.000sek
                  Saab 95okolo 240.000sek podsportowiony tez zbliza sie do 300.000sek
                  Pzdr.Michal
                  P.S ceny nie sa ustalane wedlug wartosci auta,ale ile sie da wyciagnac z ludzi
                  i mniej wiecej wozy lepszych marek poza Mesiem maja te same ceny.
                • Gość: polokokt Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 22.09.02, 20:37
                  Dokladnie, jak bysmy mieli rozmawiac o czyms co dotyczy nas wszystkich to
                  pozostali bysmy na etapie pompy hamulcowej, szesnasto lub osmio zaworowej
                  glowicy, ABS-ie i wspomaganiu kierownicy (co by bylo pewnie sporym rarytasem),
                  elektrycznych szybach ale tylko w przednich drzwiach (ja w swoim samochodzie
                  nawet tego nie mam :)
                  Ale jestem osoba ktora inetersuje sie wszystkim co ja otacza i takie samochody
                  (drogie, luksusowe i napakowane nowymi technologiami) tez jezdza po naszych
                  drogach wiec chcialbym cos o nich wiedziec. A czasem mam okazje dzieki
                  zjnajomym i przyjaciolom niektorymi z nich pojezdzic.
                  Czasem zdaza mi sie popelnic jakis blad ale sa takie osoby ja greenblack (i
                  inni ktorzy w pamieci mi nie utkwili:), ktory pomimo swoim sympatiom i
                  antypatiom do niektorych marek ma spora wiedze z zakresu techniki
                  motoryzacyjnej i wlasnie na takim forum mozna sie dowiedziec czegos wiecej na
                  ten temat.
                  A ze czasem zdazy sie niekotrym forumowiczom ostrzejsza wymiana zdan, to o ile
                  jest na poziomie to bardzo dobrze sie dzieje.
                  To takie moje prywatne zdanie.
                  Pozdrawiam
            • Gość: polokokt Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 22.09.02, 20:15

              > Każdy będzie
              > bronił swoich poglądów i uważam, że cena Volvo jest mocno przesadzona. Ale
              > jeżeli porównamy cenę 9-5 Aero 250KM obecnie 204tyś PLN z ceną marek, z
              którymi
              >
              > am ambicję konkurować BMW 530i 231KM 164tyś PLN i Audi A6 3.0V6 187tyś PLN
              lub
              > A6 2.7V6 Quattro Biturbo 215tyś PLN to nie wypada ona tak atrakcyjnie.
              > Z resztą 9-5 V6t z automatem jest o kilka tyś tańsze.

              Dokladnie, i z tym sie zgadzam. Ceny niektorych samochodow sa mocno przesadzone
              i trzeab troche pochodzic po salonach zanim cos sie wybierze.Rowniez polityka
              firm troche sie rozni. Saab w modelu 9-3 oferuje od razu trzy wersje
              wyposazenia. Porownywalismy rowniez ceny volvo s60. Volvo oferuje
              wylacznie "goly" samochod(oczywiscie ze wszytskimi systemami bezpieczenstwa
              itd) a reszte kazdy dokupuje pojedynczo wedlug cennika. Po zestawieniu duch
              identycznych samochodow s60 i 9-3 (oczywiscie ze zblizonymi silnikami) wyszlo
              ze saab z tym samamy wyposazeniem jest kilkanascie tysiecy tanszy niz vovlo. A
              co jeszcze przemawia na minus volvo (to prywatne przemyslenie) to to ze w wawie
              robilismy juz kilka razy wyprawy do salonu vovlo i wiecznie nie maja s60 do
              obejrzenia. A raczej ciezko wydac taka kase patrzac na katalog. Za to volvo
              jest niewatpliwe wieksze niz 9-3 (przynajmniej opierajac sie na prospektach.
              Ale tez mysle ze w wawie szybciej pozbede sie BMW czy Mercedesa niz Saaba czy
              volvo. Te samochody dzieki swej dosc konserwatywnej linni nie rzucaja sie w
              oczy. A i naszym sasiadom zza wschodniej granicy jeszcze tak bardzo nie
              przypadly do gustu.

              Pozdrawiam
              • 01boryna Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 24.09.02, 13:00
                Gość portalu: polokokt napisał(a):



                > Porownywalismy rowniez ceny volvo s60. Volvo oferuje
                > wylacznie "goly" samochod(oczywiscie ze wszytskimi systemami bezpieczenstwa
                > itd) a reszte kazdy dokupuje pojedynczo wedlug cennika.

                Ciekawa jest polityka cenowa niektorych firm. W Niemczech Volvo s60 sprzedawane
                jest w trzech wersjach (basic,comfort,premium) odpowiednio dla modelu z
                silnikiem 2.4/140km - 23350€ , 27250€ , 29750€. Mozna oczywiscie extras
                dokupywac pojedynczo ale przy wersji premium najwieksze bajery sa juz na
                pokladzie.

                Pozdrowienia
    • Gość: GreGor Saab górą!!! IP: 80.50.9.* 14.12.02, 15:10
      Na początku rzeczywiście może się wydawać, że porównanie nie ma
      sensu. Bo jak można porównywać „rzędową szóstkę” z silnikiem 4 –
      cylindrowym??? A jednak. Saab okazał się dużo bardziej
      dynamicznym samochodem niż Volvo. Bardzo lubię obie te firmy.
      Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo ale także cenie te
      samochody za oryginalność! Jeździłem Saabem 9-5 przed
      modernizacją ( wersja 2,3 – 185 km ) i muszę wam powiedzieć, że
      jestem zafascynowany tym samochodem. Jest komfortowy, w środku
      cisza jak makiem zasiał, jednak zachwycił mnie silnik. Od (
      praktycznie ) wolnych obrotów miał tyle siły jakby na
      obrotomierzu wskazówka była na poziomie ( co najmniej ) 4 tys. W
      czasie kiedy wcisnąłem gaz oderwało mnie od fotela dopiero przy
      maksymalnych obrotach. Elastyczność jest bajeczna!!! Nie
      jeździłem „osiemdziesiątką” więc nie będę się wypowiadał jak
      jeździ. Koledzy opowiadali mi, że też jest ekstra. Może kiedyś
      spróbuję??? Z porównania wersji 9-5 Aero i Volvo T6 wybrałbym
      Saaba. Chyba wicie dlaczego? Ciekawe co potrafi nowy silnik 2,3
      l ( 250 km )??? 185 km wprawiło mnie w osłupienie a co dopiero
      250?
    • Gość: jacek Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.chello.pl 15.12.02, 04:05
      SAAB to wielka marka. Nie ma sensu porownywac go do Volvo. Czterey
      cylindry czy szesc nie ma to wiekszego znaczenia. 9-3 w Saabie nie ma
      zadnego konkurenta w swojej klasie. Sprobuj kiedys przejechac sie tym
      autem. Poczujesz wtedy roznice., Nic go nie pobije, zwlaszcza
      automatyczna skrzynia biegow w Volvo.
      Pozdrawiam.
      • greenblack Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 15.12.02, 12:04
        Gość portalu: jacek napisał(a):

        > SAAB to wielka marka. Nie ma sensu porownywac go do Volvo. Czterey
        > cylindry czy szesc nie ma to wiekszego znaczenia.

        4 cylindry czy 12, to nie ma większego znaczenia.:)))))))

        9-3 w Saabie nie ma
        > zadnego konkurenta w swojej klasie.

        Tak, A4, 3, C, IS, X-Type się nie liczą.

        Sprobuj kiedys przejechac sie tym
        > autem. Poczujesz wtedy roznice.,

        Spróbuj kiedyś przejechać się tymi autami, zwłaszcza z AWD. Poczujesz różnicę.

        Pozdrawiam
      • greenblack Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 19.12.02, 21:56
        Gość portalu: petero napisał(a):

        > jestem fanem volvo ale wstyd przyznac ze to saab jest lepszy niz
        > s80.czemu ono ma taki maly moment obrotowy

        Po prostu więcej przednia oś nie jest w stanie przenieść.

        (dla porownania firma
        > rica tuningujac volvo osiaga 380nm przy 235 km z silnika 2,4 T
        > a s80 ma chyba wiekszy .

        380-400Nm to już maksimum dla przedniej osi. SAAB też musiał "zdławić" diesla
        V6 do tylko 350Nm, choć normalnie z takiej pojemności można osiągnąć 500Nm.

        czemu nie ma V8.

        Już pisałem czemu.

        chora strategia skrzyn
        > biegow.

        Więcej niż 4-biegowy automat przy poprzecznie umieszczonym R6 się nie zmieści.

        Pozdrawiam
        • Gość: johndoe Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.tlsa.pl 20.12.02, 10:29
          greenblack napisał:

          > Gość portalu: petero napisał(a):
          >
          > > jestem fanem volvo ale wstyd przyznac ze to saab jest lepszy niz
          > > s80.czemu ono ma taki maly moment obrotowy
          >
          > Po prostu więcej przednia oś nie jest w stanie przenieść.
          >
          > (dla porownania firma
          > > rica tuningujac volvo osiaga 380nm przy 235 km z silnika 2,4 T
          > > a s80 ma chyba wiekszy .
          >
          > 380-400Nm to już maksimum dla przedniej osi. SAAB też musiał "zdławić" diesla
          > V6 do tylko 350Nm, choć normalnie z takiej pojemności można osiągnąć 500Nm.
          >
          > czemu nie ma V8.
          >
          > Już pisałem czemu.
          >
          > chora strategia skrzyn
          > > biegow.
          >
          > Więcej niż 4-biegowy automat przy poprzecznie umieszczonym R6 się nie zmieści.
          >
          > Pozdrawiam

          dorzuce swoje trzy grosze. owszem t6 mogloby miec wiecej mocy i wiekszy moment, sadzac po osiagach t5 to szostka jest raczej slabo doladowywana. rzecz w tym czego klienci po aucie oczekuja. volvo adresuje swoje auta do troche innej grupy niz saab, tak samo jak target bmw jest troche inny niz mb. patrzac na historie to volvo dopiero od 10 lat/troche wiecej jak sie wezmie pod uwage 480/ produkuje samochody dla mlodych i bogatych. wczesniej to byly auta dla statecznych, bez szalenstwa w oczach, biznesmenow. 850 z silnikami do 250 koni byla pierwszym krokiem na tym rynku i calkiem udanym a s60 kontynuacja i to niezla /nawet patrzac na auta lysych facetow bez szyi/, bo ich auta znajduja w tej grupie coraz wiecej nabywcow. ale dopiero za kilka lat beda oni starsi i bedzie ich na tyle duza, zeby dac im superszybka zabawke. teraz s80 dlaej jest adresowane do statecznych itd. kierowcow i w tym segmancie sprawdza sie bardzo dobrze. nawet w gazecie w porownaniu diesli audi, saaba i volvo, mimo iz ten ostatni byl najslabszy to do spokojnej jazdy najlepszy, bo mial najbardziej plaska charakterysyke pracy. volvo na razie nie bankrutuje /na szczescie, bo co to by bylo, gdyby wybor samochodyu mial sie ograniczac do 3-4 marek/, wiec poczekajmy na cos nowego, moze we wspolpracy np. z jaguarem, co nie byloby wcale glupie bo taka s60 zony moglaby byc niezlym uzupelnienim jakiegos xj meza w garazu. co do okurencyjnosci volvo czy saaba wzgledem marek niemieckich to sa one konkurencyjne /cokolwiek by na to odpowiedzial GB :)/. jezeli tych klkuset tysiecy samochodow nie byloby na rynku, co by wtedy kupili ich posiadacze? sadze, ze jakies 70-80% wybraloby wlasnie auta niemieckie, wiec konkurencja sa jak najbardziej.
          i jeszcze te silniki poprzeczne w volvo, faktycznie jest wiecej miejsca ale i skrzynia nie moze byc zbyt dluga /czytaj 4 biegowa dla t6/. ale raz juz szwedzi / a raczej polak/ wymyslili nowa skrzynke, wiec moze i z tym soie poradza, a jak nie to na pewno bedzie v6.
          pzdr
          • greenblack Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 20.12.02, 10:42
            Gość portalu: johndoe napisał(a):

            > dorzuce swoje trzy grosze. owszem t6 mogloby miec wiecej mocy i wiekszy
            momen
            > t,

            Teoretycznie mogłoby mieć nawet 350KM, ale powtarzam - takiej mocy nie
            przeniesie przednia oś.

            > i jeszcze te silniki poprzeczne w volvo, faktycznie jest wiecej miejsca ale
            i
            > skrzynia nie moze byc zbyt dluga /czytaj 4 biegowa dla t6/.

            Z tak długim, poprzecznie ustawionym silnikiem wiąże się także zastosowanie
            bardzo prościutkiego przedniego zawieszenia.

            ale raz juz szwedzi
            > / a raczej polak/ wymyslili nowa skrzynke, wiec moze i z tym soie poradza, a
            j
            > ak nie to na pewno bedzie v6.

            Gdyby miało być V6, to już by było - np. z Jagura, wolę jednak R6.
            Wystarczyłoby gdyby Volvo wróciło do wzdłużnego ustawienia silnika i tylnego
            napędu, jak było w S90/960.

            > pzdr

            Pozdrawiam
            • Gość: johndoe Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 IP: *.tlsa.pl 20.12.02, 10:46
              greenblack napisał:

              > Gdyby miało być V6, to już by było - np. z Jagura, wolę jednak R6.
              > Wystarczyłoby gdyby Volvo wróciło do wzdłużnego ustawienia silnika i tylnego
              > napędu, jak było w S90/960.
              >
              > Pozdrawiam
              jak juz napisalem, volvo na szczesci dalekie jest od plajty, wiec czegos pewnie sie doczekamy.
              a moze bedzie toto lepsze od audi na ten przyklad :)))))
              pzdr
              • greenblack Re: SAAB 9-5 AERO/VOLVO S80 T6 20.12.02, 10:53
                Gość portalu: johndoe napisał(a):

                > jak juz napisalem, volvo na szczesci dalekie jest od plajty, wiec czegos
                pewnie
                > sie doczekamy.

                Może Volvo się udało, ale z SAABem raczej kiepściutko i nie żeby mnie to
                cieszyło;)

                > a moze bedzie toto lepsze od audi na ten przyklad :)))))

                Nigdy nie mówiłem, że nic nigdy nie będzie lepsze od wyrobów Wielkiej Trójcy,
                ale na razie tak nie jest.

                > pzdr

                Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się