Dodaj do ulubionych

Skoda Octavia 1.9TDi

IP: *.p.lodz.pl 25.09.01, 11:20
Czy ktos moze mi powiedziec czy to jest niezly samochod? Sa dwie opinie: 1) to
prawie VW 2) czesci drugiej jakosci. Czy silnik ten (znany z VW, Audi i
Seatow) jest dobra jednostka napedowa? Jakie sa koszty eksploatacji w
porownaniu do wersji benzynowej? Jaka jest awaryjnosc? Dziekuje za podpowiedzi!
Obserwuj wątek
    • Gość: Wadziu Re: Skoda Octavia 1.9TDi IP: 212.106.173.* 25.09.01, 11:26
      witam
      Pomoge Ci jedynie w kwesti silnika mam go (90KM) w Golfie 95r. Jestesm
      zadowolony, spalnie max 6.0 ltr i to przy ostrej jezdzie a min 4,5 ltr na
      trasie 90 km/h. Prawei 0 awarii, wymieniłem tylko napinacz bo głosno chodził i
      wstawiłm poduszke bo nie było!!, ja zrobiłem nim 22 tys/km a w sumie mam
      przejechane 103 tys. Polecam Ci ten silnik.
      Pzdr.
    • Gość: Wojtek Re: Skoda Octavia 1.9TDi IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 25.09.01, 11:34
      Jest to prawie Volkswagen, z plyta podlogowa Golfa, wiec na tylnej kanapie troche
      ciasnawo, ale za to kufer...
      Silnik to stary dobry dieselek (90 lub 110 KM) jeszcze z pompa rozdzielaczowa. W
      miare niezawodny. Slyszalem o czestych usterkach czujnika masy powietrza (wymiana
      ok.1000zl).
      Koszty eksploatacji? Ma byc nowy czy uzywany? Wiadomo, diesel jest drozszy w
      zakupie, ale pozniej rewanzuje sie przy dystrybutorze. Kiedy sie zwroci, to
      zalezy ile jezdzisz w roku.

      Ogolnie opinie uzytkownikow sa raczej pozytywne, draznia tylko czasami pierdoly.

      Pzdr.
        • Gość: Jarek Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 25.09.01, 13:18
          Czesc Tomku!
          Dla mnie wszystko co ma literke D (czytaj: diesel) jest szczegolnie godne uwagi
          i polecenia.

          Z tego co udalo mi sie wygrzebac na stronach internetowych Skody oferowane
          silniki maja juz bezposredni wtrysk paliwa - pompowtryskiwacze
          http://www.skoda.com.pl/octavia_combi/druki/danetech.htm

          W ofercie sa dwa silniki rozniace sie turbina (stala i zmienna geometria):

          1. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 90 KM/4000 obr., moment 210 Nm/1900 obr.,
          silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz),
          turbina o stalej geometrii lopatek, intercooler, rozrzad OHC, bezposredni
          wtrysk paliwa, katalizator oksydacyjny

          2. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 110 KM/4000 obr., moment 235 Nm/1900 obr.,
          silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz),
          turbina z regulacja kata ustawienia lopatek, intercooler, rozrzad OHC,
          bezposredni wtrysk paliwa, katalizator oksydacyjny

          Tak czy inaczej ponad 200 Nm juz przy 1900 obr. potrafi na prawde wiele... Oj
          wiele... Po za tym istnieje mozliwosc drobnego podniesienia osiagow...

          Przebieg 20 tys. km w rocznym aucie i to dieslu, to tyle, co kot naplakal.

          Cena - chyba atrakcyjna (ale nie sledze cen nowych i uzywanych Skod) i
          pamietaj, ze w pierszym roku auta traca najwiecej, wiec teoretycznie najlepiej
          kupowac je w tym czasie.

          Rada - obejrzyj autko w ASO, albo u znajomego mechanika. Uzywane to uzywane. Sa
          rozni uzytkownicy, jedni potrafia auto szanowac, a inni...

          Pozdr
          • Gość: Wojtek Re: Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 25.09.01, 13:34
            Gość portalu: Jarek napisał(a):

            > Dla mnie wszystko co ma literke D (czytaj: diesel) jest szczegolnie godne uwagi
            > i polecenia.

            Dla mnie rowniez.

            > Z tego co udalo mi sie wygrzebac na stronach internetowych Skody oferowane
            > silniki maja juz bezposredni wtrysk paliwa - pompowtryskiwacze
            > http://www.skoda.com.pl/octavia_combi/druki/danetech.htm

            Oj, oj...tu sie juz nie zgodze...

            > W ofercie sa dwa silniki rozniace sie turbina (stala i zmienna geometria):
            >
            > 1. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 90 KM/4000 obr., moment 210 Nm/1900 obr.,
            > silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz),
            >
            > turbina o stalej geometrii lopatek, intercooler, rozrzad OHC, bezposredni
            > wtrysk paliwa, katalizator oksydacyjny

            Wszystko racja, tyle ze nie pompowtryskiwacz, ale pompa rozdzielaczowa -
            zasilanie poprzedniej generacji.

            > 2. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 110 KM/4000 obr., moment 235 Nm/1900 obr.,
            >
            > silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz),
            >
            > turbina z regulacja kata ustawienia lopatek, intercooler, rozrzad OHC,
            > bezposredni wtrysk paliwa, katalizator oksydacyjny

            jw.

            W Polsce silnik TDI PD (pompowtryskiwacz) i to w najslabszej wersji 101KM 240Nm
            dostepny jest w Octavii tylko w wersji 4x4 z 6-biegowa skrzynia.

            > Tak czy inaczej ponad 200 Nm juz przy 1900 obr. potrafi na prawde wiele... Oj
            > wiele... Po za tym istnieje mozliwosc drobnego podniesienia osiagow...

            Chiptuning potrafi na prawde wiele!!! Np. TDI 90KM-KM lub 110KM-KM!!!

            > Przebieg 20 tys. km w rocznym aucie i to dieslu, to tyle, co kot naplakal.

            Swiete slowa.

            > Cena - chyba atrakcyjna (ale nie sledze cen nowych i uzywanych Skod) i
            > pamietaj, ze w pierszym roku auta traca najwiecej, wiec teoretycznie najlepiej
            > kupowac je w tym czasie.
            > Rada - obejrzyj autko w ASO, albo u znajomego mechanika. Uzywane to uzywane. Sa
            > rozni uzytkownicy, jedni potrafia auto szanowac, a inni...

            Przy zalozeniu ze rocznik 2000 jest juz po liftingu wnetrza - np. nowy kokpit i
            konsola; wersja Elegance ma wszystko oprocz skory, kontroli trakcji i nawigacji,
            to cena wydaje sie atrakcyjna (nowy kosztuje chyba 72 tys). Reszta uwag Jarka jak
            najbardziej sensowna.

            > Pozdr
            Rowniez

            • Gość: Jarek Re: Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 25.09.01, 14:02
              Gość portalu: Wojtek napisał(a):

              > > 1. 1,9TDi - bezposredni wtrysk paliwa

              > Wszystko racja, tyle ze nie pompowtryskiwacz, ale pompa rozdzielaczowa -
              > zasilanie poprzedniej generacji.

              No widzisz Wojtku, tu jest pies pogrzebany, bo nie pisza o systemie zasilania
              wprost tylko "wtrysk bezposredni" i dla takich jak ja skojarzenia sa dwa:
              - po pierwsze "primo" - pompowtryskiwacz (koncern VW),
              - po drugie "primo" - common rail (czyli CDI, dCi, JTD, HDi itp.).
              Przepraszam za swoja niewiedze, ale chyba brak dokladnych informacji na stronach
              www Skody jest jakims wyjasnieniem.

              > > Tak czy inaczej ponad 200 Nm juz przy 1900 obr. potrafi na prawde wiele...
              > > Oj wiele... Po za tym istnieje mozliwosc drobnego podniesienia osiagow...

              > Chiptuning potrafi na prawde wiele!!!

              Wiem, bo wykonalem te "drobna" modyfikacje...

              Pozdr
                • Gość: Jarek Tuning box ChipTronic'a IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 25.09.01, 14:45
                  Troche wiecej info na stronach o "tuningu samochodowym" - dyskusja o silniku
                  TDi.

                  Obiekt rasowania - 2,0 HDi 110 KM/4000 obr., 250 Nm/1750 obr.
                  Tuning - dodatkowa centralka sterujaca firmy ChipTronic
                  Dane po montazu - 130 KM/4000 obr., 3000 Nm/1750 obr.

                  UWAGA - dane obiecywane przez producenta, wiec malo weryfikowalne, chyba, ze na
                  silowni, ale z kolei dane fabrycznego silnika dotycza mocy na "silniku", a nie
                  na "kolach"

                  Przepraszam, ale sie spiesze. Jak masz jeszcze jakies pytania to odpowiem jutro.

                  Pozdr
                  • Gość: Jarek Re: Tuning box ChipTronic'a IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 26.09.01, 08:35
                    Juz moge na spokojnie cos napisac.

                    > Jarku - czy mozesz powiedziec jaki silnik podrasowales? O ile pamietam Wasza
                    > dyskusje, chodzi o 90KM. Jakie ma obecnie osiagi?

                    Odpowiedzialem na to wczoraj.

                    > Gdzie dokonales tunningu?

                    Jacek Chojnacki - Chojnacki Motor-System, ul. Pruszkowska 32, 05-830 Nadarzyn,
                    tel. (022) 729 88 33, www.chojnacki.tuning.pl

                    > Czy trzeba 'specjalnie' dbac o samochod po tunningu?

                    Niektorzy proponuja zmiane oleju silnikowego co 10 tys. km. Inni mowia, ze jak
                    stosujesz dobry sysntetyk, to nie ma takiej potrzeby.

                    > Czy znasz kogos kto zwiekszyl moc w jednostce 110KM?

                    Proponuje lekture AutoSukcesu 9/2000 - jest artykul o tuningu Skody przez MTM
                    (moc 140 KM). Dysponuje takze wykresami z hamowni dotyczacymi tuningu Skody 1,9
                    TDi (centralka ChipTronic'a), ktory udostepnil mi Pan Chojnacki. Jak dasz mi
                    mail'a to postaram sie go Tobie wyslac.

                    Powtarzam jeszcze raz wystarczy troche pogrzebac np. w www.tuning.pl i
                    powysylac kilka zapytan mail'owych. Od razu bedziesz wiedzial komu zalezy, aby
                    rozwiac Twoje watpliwosci i kto chce Ci zainastalowac "wspomaganko". Ja
                    wyslalem zapytanie do siedmiu firm, a odpowiedz dostalem od trzech (Kocar,
                    Godula i Chojnacki). Najbardziej odporny na moja upierdliwosc okazal sie Pan
                    Jacek, chociaz musze przyznac, ze Godula(Krakow) odeslal mnie do Chojnackiego,
                    a Kocialowski (Poznan) namawial mnie na samodzielny montaz. Wymiana mail'i
                    trwala ponad dwa tygodnie i zostalem przekonany do takiego rozwiazania.

                    Nieco wiecej informacji na tym forum pod haslem TUNING i ewentualnie na forum o
                    tuningu samochodowym

                    Pozdr
                      • Gość: Jarek Re: Tuning box ChipTronic'a IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 27.09.01, 08:14
                        Gość portalu: Nikolas napisał(a):

                        > Przygladam sie Waszej rozmowie bo zastanawiam sie nad zalozeniem chipa.

                        Podkreslam, ze ja zainwestowalem w dodatkowa centralke sterujaca, tzw. tuning
                        box, a nie w nowego chip'a.

                        > Jakbys mogl mi powiedziec to ile Cie kosztowalo i ze zuzyciem paliwa. Z gory
                        dzieki

                        Ceny centralek mozna znalezc na stronach WWW Kocar'u (Pawel Kocialowski z
                        Poznania), Goduli (z Krakowa), czy V-Tech'a (z Krakowa). Moja kosztowala brutto
                        niecale 3 tys. PLN. Nie widze znaczacej zmiany w spalaniu, moze jest ono wyzsze o
                        0,1 l/100 km oleju napedowego. Ale podejrzewam, ze jest to w granicach bledu
                        statystycznego i moze wynikac ze zroznicowanego stylu jazdy.

                        Pozdr
                        • Gość: Piotrekk Re: Tuning box ChipTronic'a IP: *.poleczki.dialup.inetia.pl 27.09.01, 12:41
                          Gość portalu: Jarek napisał(a):
                          >Nie widze znaczacej zmiany w spalaniu, moze jest ono wyzsze
                          > o
                          > 0,1 l/100 km oleju napedowego. Ale podejrzewam, ze jest to w granicach bledu
                          > statystycznego i moze wynikac ze zroznicowanego stylu jazdy.
                          Ale to są dane z komputera? czy liczone przy dystrybutorze? Przejściówka oszukuje
                          pompę wtryskową "dolewając" więcej ropy, więc dane na komputerze pokładowym mogą
                          być błędne.

                          • Gość: Jarek Re: Tuning box ChipTronic'a IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 27.09.01, 13:20
                            Gość portalu: Piotrekk napisał(a):

                            > Ale to są dane z komputera? czy liczone przy dystrybutorze? Przejściówka oszuku
                            > je
                            > pompę wtryskową "dolewając" więcej ropy, więc dane na komputerze pokładowym mog
                            > ą
                            > być błędne.

                            Autko, ktorym sie poruszam nie posiada tego typu komputera, wiec pozostaje
                            kalkulator. Od montazu przejechalem jakies 5 tys. km, wiec srednia sie na pewno
                            usrednila. Ale ostatnio w zasadzie nie wyjezdzam poza W-we.
                            Pozdr '-)
                            • Gość: Piotrekk Re: Tuning box ChipTronic'a IP: *.poleczki.dialup.inetia.pl 27.09.01, 17:04
                              Gość portalu: Jarek napisał(a):

                              > Gość portalu: Piotrekk napisał(a):
                              >
                              > > Ale to są dane z komputera? czy liczone przy dystrybutorze? Przejściówka o
                              > szuku
                              > > je
                              > > pompę wtryskową "dolewając" więcej ropy, więc dane na komputerze pokładowy
                              > m mog
                              > > ą
                              > > być błędne.
                              >
                              > Autko, ktorym sie poruszam nie posiada tego typu komputera, wiec pozostaje
                              > kalkulator. Od montazu przejechalem jakies 5 tys. km, wiec srednia sie na pewno
                              >
                              > usrednila. Ale ostatnio w zasadzie nie wyjezdzam poza W-we.
                              > Pozdr '-)

                              A nie lepiej było zmienić chip-a? Kosztuje to mniej (w Altarze w W-wie 2000PLN),
                              a oprócz zmiany dawki paliwa zmienia się mapa ciśnienia doładowania, przez co
                              jest modyfikacja jest bardziej efektywna.
                              Pozdrawiam
                              Piotrek Kozłowski

                              • Gość: Jarek Re: Tuning box ChipTronic'a IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 27.09.01, 17:30
                                Gość portalu: Piotrekk napisał(a):

                                > A nie lepiej było zmienić chip-a? Kosztuje to mniej (w Altarze w W-wie 2000PLN)
                                > ,
                                > a oprócz zmiany dawki paliwa zmienia się mapa ciśnienia doładowania, przez co
                                > jest modyfikacja jest bardziej efektywna.
                                > Pozdrawiam
                                > Piotrek Kozłowski

                                Piotrku,

                                montaz nowego chip'a w aucie z gwarancja powoduje automatyczna utrate gwarancji
                                na silnik. Centralke (tuning box) mozna w kazdej chwili zdemontowac, wiec zmiana
                                parametrow nie jest wykrywana przez ASO. Roznica w efektach... No coz ja jestem i
                                tak w pelni zadowolony z tej "niepelnej" modyfikacji. O chip'a pytalem sie w
                                Promer'ze w W-wie, ale jakos nie byli wstanie mnie przekonac, udzielajac
                                zdawkowych odpowiedzi.

                                Pozdr ;-)
                                • Gość: Piotrek Re: Tuning box ChipTronic'a IP: *.poleczki.dialup.inetia.pl 28.09.01, 16:39
                                  Gość portalu: Jarek napisał(a):


                                  > Piotrku,
                                  >
                                  > montaz nowego chip'a w aucie z gwarancja powoduje automatyczna utrate gwarancji
                                  >
                                  > na silnik. Centralke (tuning box) mozna w kazdej chwili zdemontowac, wiec zmian
                                  > a
                                  > parametrow nie jest wykrywana przez ASO. Roznica w efektach... No coz ja jestem
                                  > i
                                  > tak w pelni zadowolony z tej "niepelnej" modyfikacji. O chip'a pytalem sie w
                                  > Promer'ze w W-wie, ale jakos nie byli wstanie mnie przekonac, udzielajac
                                  > zdawkowych odpowiedzi.
                                  >
                                  > Pozdr ;-)

                                  Ja już dawno zapomniałem co to gwarancja ;), więc myślę raczej o chipie. Ale
                                  kiedyś jechałem Octavią 90KM + BOX i była OGROMNA różnica między nią a moją, ale
                                  i tak się skuszę na chip-a.
                                  Pozdrawiam
                                  Piotrek Kozłowski

Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się