Dodaj do ulubionych

zalety diesla

24.10.05, 19:11
Witajcie
CZy ktoś mógłby laikowi wyjaśnić w czym (oprócz mniejszego zużycia paliwa i
niższej ceny ropy, no i oczywiście ceny ) różni się jakiekolwiek auto
benzynowe od swej wersji TDI?
Dzięki za odpowiedź
Obserwuj wątek
    • zaq26 Re: zalety diesla 24.10.05, 21:32
      zalety:
      - wysoki moment przy niskich obrotach (często można wyprzedzać bez redukcji)
      - jak już odpali to właściwie trzeba mieć talent by go przypadkowo zgasić
      - odpadają problemy z wilgotnymi kablami WN
      - trwały silnik, mało usterkowy
      - mniej pali i ON jest ciut tańszy
      - w razie wypadku nie pali się jak pochodnia
      - wyższa trwałość układu wydechowego (z powodu sadzy)

      wady:
      - klekot
      - turbina droga w naprawie, trzeba o nią dbać
      - dłużej się nagrzewa (przez pół roku jeździłem ze zwalonym wiatrakiem
      chłodnicy i przegrzał się dopiero w kwietniu, w korku)
      - mogą być kłopoty z odpaleniem w zimie (wyeksploatowane auto)
      - turbodziura
      - wahlowanie biegami w mieście
      - słabo się zbiera spod świateł
      - spalona ropa cuchnie :)
      - brak możliwości legalnej i taniej zmiany paliwa na tańsze - benzynkę zawsze
      można przerobić na LPG
      - silniki CR wrażliwe na trefne paliwo (no ale to już nie dot. TDI)
      • oleniek Re: zalety diesla 24.10.05, 22:59
        Dzięki ale
        łolaboga co to jest turbodziura i wahlowanie biegami :))))))))))) albo "słabo
        się zbiera spod świateł" Ja chyba mówię innym językiem :))))))))))))0
        i czy nowe auto też będzie miało kłopoty z odpaleniem zimą?
        • wonnan.30 Re: zalety diesla 24.10.05, 23:02
          To bzdury, że diesel bardzo wolno się nagrzewa, lub że są wielkie kłopoty w
          zimie. Miałem (w zasadzie nadal mam) wspomnianego wielokrotnie staruszka z
          1988r., passata 1.6D bez turbo. Ani razu nie miałem kłopotu z odpaleniem go w
          zimie, trzeba tylko uważać na świece żarowe. Turbodziury też nie miałem :D
          --
          szymizalogowany napisała:
          Oj przestań przestań, lepiej obejrzyj sobie W11 albo Kryminalnych to może się
          dowiesz czegoś o pracy policji bo teraz to nic nie wiesz.
          • wujaszek_joe Re: zalety diesla 25.10.05, 00:45
            zwykłe diesle nagrzewały się normalnie, te nowsze wynalazki emitują mniej
            ciepła i jak nie ma podgrzewanych siedzen to zamarzniesz. w tdi mniej, w tdci
            forda przy -20 i gazie do dechy w srodku pizdziało, szyby marzły, wskaznik
            temperatury lezał na zerze.
            dzieki wysokiemu momentowi obrotowemu (hihi)fantastycznie przyspiesza na
            niskich obrotach, to robi wrazenie, w fordzie 130koni udało im sie utrzymac tą
            parę do wysokich obrotów, na ogół przy srednich obrotach warto wrzucic wyższy
            bieg co wymaga przyzwyczajenia. jest bardziej wysilony niz przeciętna benzyna
            czyli cos sie moze w silniku popsuc, co w benzynie praktycznie sie nie zdarza.
            z zapalaniem zimą poradzono sobie dosc dawno, chyba odpowiednio mocniejszym (i
            drozszym)akumulatorem oraz nie wiem czym jeszcze. silnik jako taki jest
            generalnie trwalszy ale dotyczy to kilku %kierowców, którzy zrobią swoim autem
            300tyś km i więcej.
            przy dzisiejszych cenach paliwa na pewno diesla nie warto, chociaz niektórzy
            lubią diesle. wydaje mi się że są mocniejsze od swoich benzynowych
            odpowiedników. jak sie nie boisz to mozesz zamontować chipa i miec mocny
            samochód który nie pali jak smok
            --
            !
        • minimus Re: zalety diesla 24.10.05, 23:23
          > łolaboga co to jest turbodziura i wahlowanie biegami :))))))))))) albo "słabo
          > się zbiera spod świateł" Ja chyba mówię innym językiem :))))))))))))0
          > i czy nowe auto też będzie miało kłopoty z odpaleniem zimą?

          turbodziura - zanim turbina zacznie działać (ok. 2 sec. na ogół) silnik ma dużo
          mniejszą moc. Jeśli jednak będzie na wyższych obrotach przed zmaną biegów to
          właściwie nie ma tej dziury.
          wahlowanie - częte zmany biegów (ale nie we wszystkich - ja nie narzekam)
          zbieranie się spod świateł - nie w nowoczesnych dieslach - tak samo jak benzyna
          nie bedziesz miał problemów z odpalaniem w nowym dieslu
          • typson Re: zalety diesla 24.10.05, 23:52
            dzisiaj jeden passat TDI (DI czerwone ;-) tak sie przede mna zbieral, ze
            musialem zwolnic, bo potwornie dymil. Fuj, straszne. Mozna wnioskowac, ze
            utrzymanie turbodiesla jest kosztowne, skoro ludzie tego nie naprawiaja
        • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 00:00
          turbodziura - turbina jest napedzana spalinami wiec przy niskich obrotach spalin
          jest malo. Wiec do pewnych obrotow turbo prawie nie pracuje a nagle sie zabiera
          do roboty. Czyli turbodzira to wlasciwie efekt tego, ze jest duzy przyrost
          momentu zaraz po zalaczeniu turbo. Czyli przed zalaczeniem turbo jest wooooolno

          wahlowanie biegami - diesle maja nizszy zakres obrotow silnika. Dlatego gdy
          benzyniak konczy przyspieszac na drugim biegu to diesel wrzuca juz 4ty. Da sie
          to ograniczyc jezdzac na wyzszych biegach dzieki relatywnie wysokiemu momentowi
          dostepnemu juz od 2krpm

          > i czy nowe auto też będzie miało kłopoty z odpaleniem zimą?
          nie, o ile nalejesz paliwa zimowego czyli takiego, ktore nie zamieni sie w maslo
          • mobile5 Re: zalety diesla 25.10.05, 00:06
            typson napisał:
            diesle maja nizszy zakres obrotow silnika. Dlatego gdy
            > benzyniak konczy przyspieszac na drugim biegu to diesel wrzuca juz 4ty

            To ile biegów musi być w dieslu, żeby jechał jak benzyna na 5 lub 6?
            • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 00:24
              diesel ma zupelnie inne przelozenia. Dzis jechalem obok wspomnianego passata
              (mniemam, ze kierowca pasata mniemal, ze sie scigamy ;-) i po ilosci czarnego
              dymu z "dupy" domyslam sie, ze gosc cisnal na kazdym biegu do oporu. Rowniez bo
              chwilowych, duzych spadkach przyspieszenia mniemam, ze krecil do oporu. I
              rowniez po tych spadkach przyspieszenia mam prawo domniemywac, kiedy jaki bieg
              wrzucal. I sam zaczalem sie zastanawiac dlaczego pierwsze biegi w t.dieslu sa
              takie krotkie skoro dysponuje on duzym momentem.
          • frequentflyer Re: zalety diesla 25.10.05, 00:16

            typson napisał:


            > wahlowanie biegami - diesle maja nizszy zakres obrotow silnika.
            >
            tak i nie - jeżeli diesel dobrze ciągnie od 1800 do 4000 obrotów, to
            uwzględniając różnice w przełożeniu przekładni głównej rzędu 3:2, odpowiada to
            2700-6000 obrotów w benzyniaku. czy to jest niższy zakres - nie wiem. natomiast
            fakt że wahlowanie ma miejsce bierze się stąd, że przejście z 1800 na 4000 trwa
            tak krótko, że rzeczywiście co chwilę zmieniam bieg na wyższy. za to przy 120
            k/h mam na obrotomierzu 2400 obrotów i moment jak stąd dotąd.
            • mobile5 Re: zalety diesla 25.10.05, 00:44
              frequentflyer napisał:
              jeżeli diesel dobrze ciągnie od 1800 do 4000 obrotów, to
              > uwzględniając różnice w przełożeniu przekładni głównej rzędu 3:2, odpowiada to
              > 2700-6000 obrotów w benzyniaku. czy to jest niższy zakres - nie wiem.
              natomiast
              > fakt że wahlowanie ma miejsce bierze się stąd, że przejście z 1800 na 4000
              trwa
              > tak krótko, że rzeczywiście co chwilę zmieniam bieg na wyższy

              Więc diesle przyspieszają lepiej niż benzyny?
              • frequentflyer Re: zalety diesla 25.10.05, 13:42
                mobile5 napisał:

                > > Więc diesle przyspieszają lepiej niż benzyny?

                bywa że tak. np fiesta 68-konna TDCi jest o prawie dwie sekundy szybsza na setkę
                od 70-konnej benzynowej 1.3l. 110-konny 1.6 TDCi w Focusie jest na setkę o 0.1
                sek wolniejszy od 115-konnego benzyniaka TI-VCI z dwoma wałkami, zmiennymi
                fazami i innymi wodotryskami, ale już w konkurencji 50-100 jest lepszy o 2 sekundy
                • mobile5 Re: zalety diesla 25.10.05, 13:48
                  frequentflyer napisał:
                  > bywa że tak. np fiesta 68-konna TDCi jest o prawie dwie sekundy szybsza na
                  setk
                  > ę
                  > od 70-konnej benzynowej 1.3l. 110-konny 1.6 TDCi w Focusie jest na setkę o 0.1
                  > sek wolniejszy od 115-konnego benzyniaka TI-VCI z dwoma wałkami, zmiennymi
                  > fazami i innymi wodotryskami, ale już w konkurencji 50-100 jest lepszy o 2
                  seku
                  > ndy
                  Czyli diesle niszczą benzyny. A ja wierzyłem Szymiemu.:-(
                  • llukiz Re: zalety diesla 25.10.05, 23:52
                    Oj szkoda bzdur pisać :-) Widomo że liczy się pole pod mocą na wykresie moc od
                    obroty... A tam benzyna z tą samą mocą zawsza wypada lepiej, chyba że ktoś
                    straszni biegi poustawia
                    --
                    Lukiz
                    gg 8105004
                • mobile5 Re: zalety diesla 25.10.05, 13:50
                  frequentflyer napisał:

                  > mobile5 napisał:
                  >
                  > > > Więc diesle przyspieszają lepiej niż benzyny?
                  >
                  > bywa że tak. np fiesta 68-konna TDCi jest o prawie dwie sekundy szybsza na
                  setk
                  > ę
                  > od 70-konnej benzynowej 1.3l. 110-konny 1.6 TDCi w Focusie jest na setkę o 0.1
                  > sek wolniejszy od 115-konnego benzyniaka TI-VCI z dwoma wałkami, zmiennymi
                  > fazami i innymi wodotryskami, ale już w konkurencji 50-100 jest lepszy o 2
                  seku
                  > ndy
                  Więc F1 i WRC stoją przed klekotami otworem.
    • typson Re: zalety diesla 24.10.05, 23:54
      pytanie o tyle bez sensu, ze chcesz porowania benzyny wolnossacej jak mniemam do
      diesla turbodoladowanego. Nie dosc, ze porownywanie silnikow ZI i ZS jest troche
      nietete to gdy jeden ma turbo a drugi nie to juz na prawde sie nie da
      • fazi_ze_sztazi Re: zalety diesla 25.10.05, 00:15
        typson napisał: Nie dosc, ze porownywanie silnikow ZI i ZS jest troch
        > e
        > nietete to gdy jeden ma turbo a drugi nie to juz na prawde sie nie da

        i tu sie pozwole z kolego niezgodzic, a to dlatego iz jest to jak najbardziej
        trafne pytanie dla laika. ktos dla kogos auto jest narzedziem, zastanawia sie
        co to disel, co to turbo itp.,itd. wiec w bardzo prosty sposobmozna zrobic
        porownanie, w ktorym zauwazymy ze diesel ma inna charakterystyke niz benzyna,
        wiec nadaje sie bardziej do tego czy tamtego.
        pzdr.
    • myfirstalfa Re: zalety diesla 24.10.05, 23:54
      oleniek napisała:

      > Witajcie
      > CZy ktoś mógłby laikowi wyjaśnić w czym (oprócz mniejszego zużycia paliwa i
      > niższej ceny ropy, no i oczywiście ceny ) różni się jakiekolwiek auto
      > benzynowe od swej wersji TDI?
      > Dzięki za odpowiedź


      przejedz sie!

      zalety, roznice sa uwarunkowane w duzej mierze cena samochodu.

      przyklad:

      miedzy a6 3,0tdi a benzynowym 3,0
      sa inne roznice anizeli miedzy corsa 1,3CDTI a 1,2 benzyna

      pozdrawiam
      myfirstalfa
    • smart16v Re: zalety diesla 25.10.05, 09:38
      Najlepiej będzie jak się wybierzesz gdzies na jazdę próbną, tylko nie bierz
      jakiegoś dziwnego 1,5dci, tylko co najmniej 1,9TDI.

      Ja byłem przeciwnikiem diesli, ale moje pierwsze kontakty z tymi silnikami to
      były jeszcze jednostki starego typu - kopciły strasznie i były mulaste. Potem
      pojeździłem trochę TDI, dojrzałem i kupiłem sobie taki na własnosć:)) Mam na
      razie tylko 90KM, ale 210Nm już przy 1900obrotów. Wczoraj próbował się ze mną
      ścigać jakiś młokos w mocno ryczącej Primerze (fakt starszawej) 1,8 z
      benzynowym silnikiem i nie dał rady:))

      Jeżeli weźmiesz sobie benzynę z porównywalną mocą, to będzie to 1,6 - będzie
      miał 90-115KM i 130-145Nm, ale te Nm będzie osiągał przy 3500-4500obr./min.
      Czyli będziesz musiał kręcić silnik do wysokich obrotów, żeby chcial jechać, a
      i tak przyspieszenie będzie gorsze, bo krzywa momentu obrotowy nie jest płaska
      jak w dieslu tylko rośnie, rośnie, a potem spada, spada:)) Oczywiście w
      benzynie będziesz miał za to większą prędkość maksymalną, z której z pewnościa
      będziesz często korzystał...przy tym w baku wir będzie Ci wysysał 9,5-12litrów.

      W TDI jak mi się spieszy kręcę do 3-4tys. Auto ciągnie od razu, idzie jak burza
      i pali przy tym 7litrów. A turbodziury nie ma, bo turbinka jest mała.
      Turbodziura zależy m.in. od wielkości turbiny. Duże turbiny wkłada się przede
      wszystkim do silników benzynowych, żeby mieć np. 200KM. Ale i na trubodziurę w
      takich silnikach są sposoby - np. zawór upustowy.... Nie wspomnę tu o
      rajdówkach, w których jest podtrzymanie turba - turbo pracuje cały czas (stąd
      ogień z rury przy hamowaniu), tylko takie turbo starcza na dwa rajdy.

      I na koniec najważniejsze - różnicę pomiędzy benzyną a dieslem poczujesz na
      trasie. Porównaj sobie w katalogach samochody benzynowe i diesle o podobnej
      mocy i ich czasy rozpędzania na IV, V biegu. Różnica potrafi być powalająca.
      Wyprzedzanie dieslem to przyjemność, a przy tym nie masz wyrzutów sumienia, że
      Cię ta frajda bije strasznie po kieszeni. Także polecam.



      • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 13:57
        Dalej twierdze ze takie porownywanie nie ma sensu

        > Mam na razie tylko 90KM, ale 210Nm już przy 1900obrotów.

        Ja tez mam 210Nm (a moze 230) - chcesz sie poscigac? wątpie. Po drugi parametr
        pt moc mam troche inny. Dlatego nie porownujmy wybiórczo tego typu parametrow

        > I na koniec najważniejsze - różnicę pomiędzy benzyną a dieslem poczujesz na
        > trasie. Porównaj sobie w katalogach samochody benzynowe i diesle o podobnej
        > mocy i ich czasy rozpędzania na IV, V biegu. Różnica potrafi być powalająca.

        Przeciez to sa zupelnie inne przelozenia i skrzynie. Nie da sie tego porownywac.
        VI bieg w dieslu jest tak zrobiony, by w zakresie do 4krpm dalo sie osiagnac
        predkosc max. W benzynie jest co prawda 5 biegow (z wyjatkami) ale te same vmax
        sa przy innych, wyzszych obrotach.
        Po co mam wyprzedzac na 5tce jesli auto na 2ce jedzie mi do 120 a na trojce do
        160???? Oczywiscie nie mowie tu, ze wyprzedzac trzeba na dwojce ale jest do
        przyklad tego jak zupelnie rozne konstrukcje porownujemy. Skoto przy katalogowym
        wyprzedzaniu 80-120 benzyna moze zrobic to na II lub III biegu a diesel nie (!)
        to chyba oczywiste, ze na Vtym bedzie miala gorszy czas.
        • smart16v Re: zalety diesla 25.10.05, 14:58
          typson napisał:

          > Ja tez mam 210Nm (a moze 230) - chcesz sie poscigac? wątpie. Po drugi parametr
          > pt moc mam troche inny. Dlatego nie porownujmy wybiórczo tego typu parametrow
          >

          Właśnie o to mi chodzi, że kupując diesla, który ma tylko 90KM otrzymuję osiągi
          jak w benzynówce, która ma tych koni dużo, dużo więcej, więc jest droższa, bo:
          raz, cena zakupu jest wyższa, a dwa żeby korzystać z Twoich 230Nm musisz dosyć
          często odwiedzać stację benzynową, a ja może w sprincie spod świateł będę
          trochę gorszy, ale nie będę miał poczucia, że za każdym wciśnięciem pedału w
          podłogę wypluwam przez rurę wydechową masę ciężko zarobionych pieniędzy. Innymi
          słowy diesel to ta sama albo większa frajda za mniejsze pieniądze.

          No i jeszcze jeden argument - napisz w jakim zakresie obrotów masz taki moment.


          > Przeciez to sa zupelnie inne przelozenia i skrzynie. Nie da sie tego
          porownywac
          > .
          > VI bieg w dieslu jest tak zrobiony, by w zakresie do 4krpm dalo sie osiagnac
          > predkosc max. W benzynie jest co prawda 5 biegow (z wyjatkami) ale te same
          vmax sa przy innych, wyzszych obrotach.
          > Po co mam wyprzedzac na 5tce jesli auto na 2ce jedzie mi do 120 a na trojce do
          > 160????

          Napiszę to jeszcze raz - weź 100-konny samochód z dieslem i z benzyną i
          porównaj przyspieszenia na IV i V biegu. Warto to porównywać, ponieważ:
          - obydwa samochody mają zbliżoną moc
          -diesel jest tańszy w eksploatacji, droższy w zakupie, ale róznica jest warta
          zastanowienia, bo ma szansę się zamortyzować w dwa-trzy lata
          - przyspieszenie na IV i V biegu to jest wartość, która pozwoli zorientowac sie
          laikowi, jak jego samochód będzie się zachowywał przy wyprzedzaniu. Obiektywnie
          jeżeli weźmiesz dwa samochody o tej samej mocy, to diesel zawsze będzie dużo
          lepszy ze względu na moment obrotowy. Ponadto nie wszyscy kierowcy potrafią
          korzystać z mocy i ze skrzynie biegów - diesel daje się takim ludziom łatwiej
          okiełznać;
          - i wreszcie - gratuluję, że możesz na dwójce jechać 120km/h. Znam to uczucie i
          wiem, ze daje kupę frajdy, ale jak się jedzie wypożyczoną rajdówką albo
          samochodem slużbowym. Ja jechałem tak swoim benzyniakiem tylko raz - na dzień
          przed sprzedażą, jak już miałem kupca. Dlaczego? Bo jeżeli kręcisz silnik do
          6500obr./min to nie ma siły prędzej czy później zacznie Ci się sypać. Diesle,
          nawet jeżeli ktoś jest ścigantem, wystarczy kręcić do 4,5tys i dlatego właśnie
          w powszechnie obowiązującej opinii sa trwalsze.

          Niedawno miałem okazję przejechać się 155-konnym Mondeo TitaniumX Duratorq
          TDCI. Gdyby szukać dla niego alternatywy trzeba kupić droższe (!!!) 3,0
          Dureatec ST. I co się okazuje - 3-litrowy benzynowy silnik ma ogromną moc -
          226KM, TDCI ma "tylko" 155 i jest przy tym tańsze. Owszem benzyniak jest według
          danych fabrycznych szybszy o niecałą sekundę ale już przyspieszenie 50-100 jest
          takie samo. Żeby naprawdę ten benzynowy potwór wyprzedził diesla na swiatłach
          za kółkiem musi siedziec ktoś, kto potrafi korzystać z obrotomierza i bardzo
          szybko zmieniać biegi. A średnie (podkreślmy słowo średnie, bo dysproporcja
          wzrasta przy wartosciach skrajnych) spalanie - benzyna 10,4, diesel
          6,1l./100km.
          • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 15:45
            > Właśnie o to mi chodzi, że kupując diesla, który ma tylko 90KM otrzymuję osiągi
            > jak w benzynówce, która ma tych koni dużo, dużo więcej,

            no nie dokonca prawda. Bo nie zgodze sie, ze 90KM diesel ma takie same osiagi
            tylko dlatego, ze ma taki sam moment. Traktor ma jeszcze wiekszy moment. Moment
            jest to tylko zrodlo sily a sposob jej przeksztalcenia przez przekladnie daje
            osiagi. Zwlaszcza w kontekscie wyprzedzania na ktorymstam biegu.

            >a dwa żeby korzystać z Twoich 230Nm musisz dosyć często odwiedzać stację benzynową,

            A ty musisz kupic drozsze auto. Na jedno wychodzi. Mnie na diesla nie stac.

            > No i jeszcze jeden argument - napisz w jakim zakresie obrotów masz taki moment.

            Juz wczesniej szukalem linku do wykresu momentu ale strona, na ktorej kiedys
            widzialem szczegoly jest niedostepna (chwilowo mam nadzieje)
            A dostepnosc - w bardzo szerokim zakresie. Ale to akurat zasluga dwoch zaworow
            na cylinder. Niedostatek momentu w benzynowcach przy nizszych obrotach bierze
            sie z 4v na cylinder. Splaszczenie wykresu momentu (w funkcji obrotow) w dieslu
            bierze sie z obecnosci turbiny a nie z faktu ze to diesel. Popatrz na wykres
            momentu silnika VW 1.8T - jest plaski stól od 2 do 6krpm. To turbina czyni taki
            a nie inny przebieg momentu

            > Napiszę to jeszcze raz - weź 100-konny samochód z dieslem i z benzyną i
            > porównaj przyspieszenia na IV i V biegu. Warto to porównywać, ponieważ:
            > - obydwa samochody mają zbliżoną moc
            > -diesel jest tańszy w eksploatacji, droższy w zakupie, ale róznica jest warta
            > zastanowienia, bo ma szansę się zamortyzować w dwa-trzy lata
            > - przyspieszenie na IV i V biegu to jest wartość, która pozwoli zorientowac sie
            >
            > laikowi, jak jego samochód będzie się zachowywał przy wyprzedzaniu.

            laik powinien wiedziec, ze mozna redukowac biegi ;)

            Jest to metoda, ktora pozwala zorientowac sie laikowi, ze warto wydac wiecej na
            diesla. Przyspieszenia w zakresie pewnych predkosci na ustalonych biegach to
            porazka, bo laik wyciagnie (skadinand sluszne) wnioski, ze na V biegu 80-120
            zrobi szybciej 1.9tdi niz ferrari :P

            > jeżeli weźmiesz dwa samochody o tej samej mocy, to diesel zawsze będzie dużo
            > lepszy ze względu na moment obrotowy.

            nie. Ze wzgledu na turbine, ktora daje taki moment obrotowy. By to porownywac,
            to warto wziac jakies male cosie typu 1.3T 110KM i 1.9tdi - takie porownanie ma
            szanse wykazac, wady i zalety obu aut/silnikow

            > Ponadto nie wszyscy kierowcy potrafią
            > korzystać z mocy i ze skrzynie biegów - diesel daje się takim ludziom łatwiej
            > okiełznać;

            Mialem (krotko, bo ukradli po miesiacu) lagune 1.9dci. Jedyne co pamietam, poza
            oczywiscie nizszym spalaniem i koszmarna cena zakupu to to, ze zanim nabralem
            "predkosci przelotowej" to trzeba bylo sie sporo namahac. Wlasciwie to automat
            bylby tu super rozwiazaniem. Ale automatow w dieslach prawie nie ma a jesli sa
            to nie obnizaja ceny, wiec to co otrzymujemy nie jest latwiejsze do okielznania.
            Wymaganie od silnika, by spelnial zachcianki kierowcy, ktory chce odleciec na
            Vtym biegu przy 40km/h tak samo niszczy skrzynie biegow w obu przypadkach.
            Diesel po prostu to ulatwia.

            > - i wreszcie - gratuluję, że możesz na dwójce jechać 120km/h. Znam to uczucie i
            >
            > wiem, ze daje kupę frajdy, ale jak się jedzie wypożyczoną rajdówką albo
            > samochodem slużbowym. Ja jechałem tak swoim benzyniakiem tylko raz - na dzień
            > przed sprzedażą, jak już miałem kupca. Dlaczego? Bo jeżeli kręcisz silnik do
            > 6500obr./min to nie ma siły prędzej czy później zacznie Ci się sypać.

            w nissanie (benzynowym), ktory odszedl juz w niebyt, czesto dochodzilem do
            czerwonego pola. A do 5krpm bardzo czesto. I jakos auto przejechalo 215kkm nie
            biorac przy tym ani grama oleju. Sugerujesz, ze w przeciagu nastepnych 5kkm by
            sie rozsypalo?

            Nie krece na dwojce do 6500 bo lubie katowac silnik. Katowalbym go, gdybym
            przekraczal nagminnie czerwone pole. chyba nie poto jest czerwone pole na
            obrotomierzu, by wykozystywac tylko 2/3 zakresu dozwolonych obrotow? A co z
            silnikami ktore kreca sie do 8krpm? co z motocyklami? Stoja w serwisie? Po
            prostu diesel nie da rady sie bardziej krecic, bo jest dieslem - nie ma co
            porownywac

            > Diesle,
            > nawet jeżeli ktoś jest ścigantem, wystarczy kręcić do 4,5tys i dlatego właśnie
            > w powszechnie obowiązującej opinii sa trwalsze.

            Nie wiem jak jest z trwaloscia diesli. Wiem, ze nowe sa OK, bo sa nowe. Za to po
            jakims czasie zaczynaja kopcic zwlaszcza przy mocniejszym depnieciu. Byc moze
            trzeba wymienic wtryskiwacze lub koncowki wtryskow, bo zwyczajnie sie zuzyly.
            Jednak wymiana wyzej wymienionych to droga impreza i niewielu sie na to
            decyduje. Znaczna wiekszosc kupila diesle "bo sa mniej awaryjne i tansze" wiec
            nie bedzie teraz robic z siebie idioty i jakis glupich wtryskow wymieniac. A ze
            inni maja "czarne" chmury przed soba - no coz...
              • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 16:02
                > W autoswiecie Alhambra tdi jest szybsza od Vipera na ostatnim biegu .. tylko ni
                > c
                > z tego nie wynika.

                dla niektorych wynika tyle, ze diesle sa lepsze. Idac dalej wszelkie rajdy sa
                takim oldschoolowym sposobem spedzania popoludnia w przestarzalych benzyniakach ;P
                • zgred-j Re: zalety diesla 26.10.05, 11:50
                  typson napisał:

                  > > W autoswiecie Alhambra tdi jest szybsza od Vipera na ostatnim biegu .. ty
                  > lko ni
                  > > c
                  > > z tego nie wynika.
                  >
                  > dla niektorych wynika tyle, ze diesle sa lepsze. Idac dalej wszelkie rajdy sa
                  > takim oldschoolowym sposobem spedzania popoludnia w przestarzalych benzyniakach
                  > ;P

                  A właśnie, że wynika. Do Alhambry wsiądzie siedem osób, a do Wipałera będzie
                  trudno, bo komfort podrózowania spadnie. Łubudu
                  Po co w Wipałerze "ostatni bieg" skoro na I biegu ma Vmax?

                  --
                  Narodowy sport pewnego kraju w Europie Środkowej - 4 x 100 i mnóstwo falstartów
            • smart16v Re: zalety diesla 25.10.05, 16:02
              > no nie dokonca prawda. Bo nie zgodze sie, ze 90KM diesel ma takie same osiagi
              > tylko dlatego, ze ma taki sam moment. Traktor ma jeszcze wiekszy moment.
              Moment
              > jest to tylko zrodlo sily a sposob jej przeksztalcenia przez przekladnie daje
              > osiagi. Zwlaszcza w kontekscie wyprzedzania na ktorymstam biegu.
              Oczywiście masz rację - przełożenia skrzyni biegów, straty mocy zależne od
              napędu, waga - to wszystko wpływa na przyspieszenia. Ale o ile wiem to właśnie
              moment jest czynnikiem decydującym.
              > A ty musisz kupic drozsze auto. Na jedno wychodzi. Mnie na diesla nie stac.
              >
              To oczywiście zależy od konkretnego przypadku. Mój diesel był 6000droższy od
              benzynówki. Zwróci mi się to w dwa lata. Zobacz podawany przez mnie wcześniej
              przykład Mondeo.
              > sie z 4v na cylinder. Splaszczenie wykresu momentu (w funkcji obrotow) w
              dieslu
              > bierze sie z obecnosci turbiny a nie z faktu ze to diesel. Popatrz na wykres
              > momentu silnika VW 1.8T - jest plaski stól od 2 do 6krpm. To turbina czyni
              taki
              > a nie inny przebieg momentu
              oczywiście - cały czas pisząc diesel mam na myśli diesla z turbiną. Inna opcja
              jest bez sensu, bo zawsze będzie to muł do potęgi.

              • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 16:04
                > oczywiście - cały czas pisząc diesel mam na myśli diesla z turbiną. Inna opcja
                > jest bez sensu, bo zawsze będzie to muł do potęgi.

                WLASNIE! Czyli mam nadzieje, ze doszlismy do wspolnego znania, od ktorego ten
                topic sie zaczal, ze takie porownywanie nie ma sensu. Chocby ze wzgledu na
                turbine, ktora jest sprawca tego calego zamieszania
              • mobile5 Re: zalety diesla 25.10.05, 16:29
                smart16v napisał:
                Ale o ile wiem to właśnie
                > moment jest czynnikiem decydującym.

                To źle wiesz. Moment w oderwaniu od prędkości obrotowej, nić Ci nie powie o
                dynamice samochodu.
              • w_r_e_d_n_y Re: zalety diesla 27.10.05, 02:28
                smart16v napisał:

                > Oczywiście masz rację - przełożenia skrzyni biegów, straty mocy zależne od
                > napędu, waga - to wszystko wpływa na przyspieszenia. Ale o ile wiem to
                > właśnie moment jest czynnikiem decydującym.

                to tez powinienes tez wiedziec ,ze ten wiekszy mom. silnika T.diesla jest w
                skrzyni zredukowany ok 1.5 raza (dluzsze przel. w stosunku do benzynowego) i o
                tyle jest mniejszy na kolach
                "pi razy oko" wychodzi wiec podobny mom. na kolach jak w benzynowy z ta sama
                iloscia KM

                no chyba ze nie wiedziales ?

                --
                SIWY-55 "sonda w cat-cie informuje ile mieszanki paliwowej dostalo sie do
                wydechu i ew.RETURNUJE niedopalona mieszanke spowrotem do cylindrów"
          • w_r_e_d_n_y Re: zalety diesla 27.10.05, 02:17
            smart16v napisał:

            > Właśnie o to mi chodzi, że kupując diesla, który ma tylko 90KM otrzymuję
            > osiągi jak w benzynówce, która ma tych koni dużo, dużo więcej..

            akurat
            auta z silnikami diesla i benzynowymi przy tych samych mocach maja podobne
            osiagi
            wystarczy przegladnac dane z katalogow ,by nie pieprzyc takich glupot

            --
            SIWY-55 "sonda w cat-cie informuje ile mieszanki paliwowej dostalo sie do
            wydechu i ew.RETURNUJE niedopalona mieszanke spowrotem do cylindrów"
        • otto_von_diesel Re: zalety diesla 25.10.05, 15:51
          > Po co mam wyprzedzac na 5tce jesli auto na 2ce jedzie mi do 120 a na trojce do
          > 160???? Oczywiscie nie mowie tu, ze wyprzedzac trzeba na dwojce ale jest do
          > przyklad tego jak zupelnie rozne konstrukcje porownujemy. Skoto przy
          katalogowy
          > m
          > wyprzedzaniu 80-120 benzyna moze zrobic to na II lub III biegu a diesel nie
          (!)
          > to chyba oczywiste, ze na Vtym bedzie miala gorszy czas.

          Juz Szymi wychodzil z podobnymi teoriami. Podawal czasy swojej benzyny - te
          najlepsze, uzywajac 2 i 3 przy przyspieszaniu 80-120.
          Udowodnilem mu (pokazujac film), ze diesel 80-120 robi nie tylko na 4 biegu,
          ale na 3 rowniez, bez wahlowania, z czasem znacznie lepszym niz na 4. Okazalo
          sie ze jego bolid byl wolniejszy, mimo wiekszej ilosci kuni pod maska i
          uzywania 2 biegu przy przyspieszaniu :-)

          Jak pamietam nie skomentowal juz mojego postu w sposob przekonujacy.

          Pamietajcie - w dieslach tez mozna redukowac biegi.
          • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 15:57
            Caly czas pije do tego, ze porownywanie takie nie ma specjalnego sensu, a nie do
            tego, ze ktores z aut jest lepsze i deklasuje pozostale. Bo ja wynajde takie
            takie predkosci i biegi, ktore sa niedostepne dla diesla a diesel odwdzieczy sie
            tym samym.
            • otto_von_diesel Re: zalety diesla 26.10.05, 12:48
              A dlaczego mam porownywac slabsze o 50 KM auto? Aby udowodnic ze diesel jest
              wolniejszy? Nie badzmy dziecmi.
              Pokazalem osiagi aut o porownywalnej mocy (przy czym diesel i tak byl slabszy o
              10KM).
              Ale ok. Podstawiam serie: Ibiza Cupra TDI 160 KM. Gwarantuje, osiagi byly by
              jeszcze lepsze niz na wspomnianym filmie.
              • fru.fru Re: zalety diesla 27.10.05, 09:55
                otto_von_diesel napisał:

                > A dlaczego mam porownywac slabsze o 50 KM auto? Aby udowodnic ze diesel jest
                > wolniejszy? Nie badzmy dziecmi.
                > Pokazalem osiagi aut o porownywalnej mocy (przy czym diesel i tak byl slabszy
                o
                >
                > 10KM).
                > Ale ok. Podstawiam serie: Ibiza Cupra TDI 160 KM. Gwarantuje, osiagi byly by
                > jeszcze lepsze niz na wspomnianym filmie

                ok, to co, zeby bylo sprawiedliwie?
                to co postawimy obok tej cupry? Moze leona cupre r?
                dwa doladowane silniki jeden dyzla drugi benzin..obydwa seria..
                sprawiedliwie? no prawie, leon troszke ciezszy...

                • otto_von_diesel Re: zalety diesla 27.10.05, 23:46
                  > ok, to co, zeby bylo sprawiedliwie?
                  > to co postawimy obok tej cupry? Moze leona cupre r?
                  > dwa doladowane silniki jeden dyzla drugi benzin..obydwa seria..
                  > sprawiedliwie? no prawie, leon troszke ciezszy...

                  Jak zwykle rozmowa schodzi na jeden temat: co lepsze w mocy jednostkowej...

                  Wg Ciebie sprawiedliwie jest wtedy, gdy benzyna mocniejsza no i dzieki temu
                  szybsza. 100 konny diesel mial stawac w szranki ze 150 koniami benzyny, bo
                  czipowane to niesprawiedliwosc. Chciales serie to masz - 160 KM TDI, ale teraz
                  zrobilo sie nagle niesprawiedliwie.
                  Jak zauwazyles porownuje auta o zblizonej mocy okolo 150 KM, aby porownac
                  osiagi i zweryfikowac podobno i tak lepsza dynamike benzynki, w ktorej mozna
                  redukowac biegi i wyzej krecic co powoduje, ze np 80-120 zrobi szybciej, a
                  klekot jezdzi tylko na 5 biegu. Jak widac NIE ZROBI, a klekot NIE JEZDZI tylko
                  na 5 biegu. Po prostu staram sie obalic ten chory stereotyp. A to ze 160-konne
                  TDI bedzie wolniejsze w takiej zabawie od 225-konnej benzyny to chyba doktoratu
                  nie potrzeba aby to wiedziec.
                  Co prawda znam osobicie kierwonika i jego 1.9 TDI, ktore takie benzynowe cupry
                  zjada na rozgrzewce, no ale zaraz pewnie dostane riposte ze sa 500-konne 1.8T
                  ktore to samo zrobia z tym dieselkiem.
                  ZAWSZE ZNAJDZIE SIE MOCNIEJSZY ZAWODNIK, ale akurat o to mi nie chodzilo
                  dopisujac sie do tego watku.
                  • fru.fru Re: zalety diesla 28.10.05, 08:40
                    otto_von_diesel napisał:
                    > Jak zwykle rozmowa schodzi na jeden temat: co lepsze w mocy jednostkowej...
                    >
                    > Wg Ciebie sprawiedliwie jest wtedy, gdy benzyna mocniejsza no i dzieki temu
                    > szybsza. 100 konny diesel mial stawac w szranki ze 150 koniami benzyny, bo
                    > czipowane to niesprawiedliwosc. Chciales serie to masz - 160 KM TDI, ale
                    teraz
                    > zrobilo sie nagle niesprawiedliwie.
                    ja tam sie czipsowania neiczepiam, ale jak ma byc sprawiedliwie, to postawny
                    dwa silniki o +- tej samej pojemnosci, i obydwa doladowane, ale zasilane roznym
                    paliwem.
                    To chyba ok, tymbardziej, ze obydwa mozna czipsowac...
                    Jak zauwazyles porownuje auta o zblizonej mocy okolo 150 KM, aby porownac
                    > osiagi i zweryfikowac podobno i tak lepsza dynamike benzynki, w ktorej mozna
                    > redukowac biegi i wyzej krecic co powoduje, ze np 80-120 zrobi szybciej, a
                    > klekot jezdzi tylko na 5 biegu. Jak widac NIE ZROBI, a klekot NIE JEZDZI
                    tylko
                    > na 5 biegu. Po prostu staram sie obalic ten chory stereotyp. A to ze 160-
                    konne
                    > TDI bedzie wolniejsze w takiej zabawie od 225-konnej benzyny to chyba
                    doktoratu
                    OK, mozna sie zgodzic.
                    > nie potrzeba aby to wiedziec.
                    > Co prawda znam osobicie kierwonika i jego 1.9 TDI, ktore takie benzynowe
                    cupry
                    > zjada na rozgrzewce, no ale zaraz pewnie dostane riposte ze sa 500-konne 1.8T
                    > ktore to samo zrobia z tym dieselkiem.
                    > ZAWSZE ZNAJDZIE SIE MOCNIEJSZY ZAWODNIK, ale akurat o to mi nie chodzilo
                    > dopisujac sie do tego watku
                    heh, tez znam tak dlubane tdi, ze ojezu, ale to nie o to chodzi.
                    Chodzi o brandzlowanie sie momentami i elastycznoscia, szczegolnie w
                    odniesieniu do atmosferycznych benzyn..w momencie kiedy benzyna bedzie
                    uturbiona i o tej samej pojemnosci co dyzel to jest pozamiatane w kazdej,
                    oprocz spalania, konkurencji.
      • androx Re: zalety diesla 25.10.05, 19:23
        Mam nowego Focusa 1,6 TDCI 109 KM.
        Przedtem miałem benzyniaka.
        Dieslem lepiej się jeździ, mniej zmieniam biegi w mieście, bo ciągnie od wolnych obrotów.
        W trasie pali mi 4,1 l/100 KM.
        Jestem zachwycony !
        • tomi_22 BZDURA!!! 25.10.05, 19:32
          Ford Focus 1.6 TDCi trasa:

          120km/h (autostrada) - 5,9 l/km

          Jazda noca, latem, temperatura 15 stopni, przez 8 godzin. Ani szybciej, ani
          wolniej.

          Zakladajac, ze auto przy 80km/h jest "ekonomiczniejsze" to mozna zejsc do max 5
          l/km. MNIEJ SIE NIE DA!!!

          Zastanow sie co piszesz, chyba ze chciales napisac 5,1. Wtedy to moze to byc
          prawda.
      • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 19:28
        w ciezszym samochodzie bez turbiny, z mniejsza pojemnoscia i w oblokach czarnego
        dymu

        znow chybione porównanie. Czy juz moszna zakonczyc te jalowa dyskusje?
        • kszyrztow Re: zalety diesla 25.10.05, 19:31
          typson napisał:

          > znow chybione porównanie. Czy juz moszna zakonczyc te jalowa dyskusje?


          również byłbym zobowiązany. BASTA! ;)

          --
          13. Prowokacje na forum
          a) jesteś autorem
          b) jesteś nieświadomym uczestnikiem
              • fru.fru Re: zalety diesla 25.10.05, 19:41
                sprawiedliwy?
                ok, zaloze, ze tak
                a wiec zby byl sprawiedliwy to wezmiemy np.
                2.0Tdi
                i
                2.0 tfsi
                potem wspolnie dojdziemy do wniosku, ze jedyna zaleta dyzla jest to, ze pali
                mniej i na dodatek gnojowki:)
                • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 19:50
                  > potem wspolnie dojdziemy do wniosku, ze jedyna zaleta dyzla jest to, ze pali
                  > mniej i na dodatek gnojowki:)

                  hehe

                  jest jeszcze jedna zaleta. Osobniki z zaropiala mordą tudziez dupa zawsze moga
                  conieco wycisnac do baku. Pali malo wiec na jednym pryszczu z grojca do radomia
                  pan dojedziesz
                  • fru.fru Re: zalety diesla 25.10.05, 19:56
                    typson napisał:
                    > jest jeszcze jedna zaleta. Osobniki z zaropiala mordą tudziez dupa zawsze moga
                    > conieco wycisnac do baku. Pali malo wiec na jednym pryszczu z grojca do
                    radomia
                    > pan dojedziesz
                    ;-))
                    Stary, radom to gazem stoi, ledwo przekroczysz granice radomia, a juz czujesz
                    to co w gazei najlepsze..
                    A swoja droga gdzei ci dyzlowcy, nic niebrandzluja...mogliby cos zacza
                    udowadniac..np. przewage turbo dyzla nad turbo benzyna ..
                    ;->
                    • typson Re: zalety diesla 25.10.05, 20:03
                      radom to miasto qoorvy i szatana. W dodatku stacje gazowe tam wybuchaja ostanio
                      a fotoradar przy wjezdzie z w-wy obracaja o 180 stopni w nocy z piatku na sobote :P
                      • fru.fru Re: zalety diesla 25.10.05, 20:06
                        typson napisał:

                        > radom to miasto qoorvy i szatana. W dodatku stacje gazowe tam wybuchaja
                        ostanio
                        > a fotoradar przy wjezdzie z w-wy obracaja o 180 stopni w nocy z piatku na
                        sobot
                        > e :P
                        heh, prawda to prawda, musze tam czesto bywac to wiem juz troche co i jak tam
                        sie kreci.. ;-/
                        A z tym radarem to swinstwo:> ustawiliby raz i juz, pozatym, kreci sie sporo
                        pojazdow filmowych, a6, nubira, mondeo, megane itd..
      • mobile5 Re: zalety diesla 25.10.05, 20:12
        0.o napisał:

        > Ja mam Seata Ibize 1.9TDI (110KM).
        > Kumpel ma nowego Focusa Sport (115KM) benzyne.
        > Sprawdzaliśmy jak autka jadą.
        > Został w tyle :/
        Gdybyście zrobili drugą rundę zamieniając się miejscami, to by było
        wiarygodniejsze, tunerze.
    • dunczyk1960 Re: zalety diesla 25.10.05, 20:59
      oleniek napisała:

      > Witajcie
      > CZy ktoś mógłby laikowi wyjaśnić w czym (oprócz mniejszego zużycia paliwa i
      > niższej ceny ropy, no i oczywiście ceny ) różni się jakiekolwiek auto
      > benzynowe od swej wersji TDI?
      > Dzięki za odpowiedź


      Diesel TRUJACY KOPCIUCH - dobry na przeludnienie naszej planety .
      • tomi_22 kolejna BZDURA 25.10.05, 21:31
        Popatrz kolego ile Diesle wydziela trujacych substancji a ile benzyniaki. Wez
        jaki kolwiek samochod, ktory jest oferowany w obu wersjach. Zawsze masz info,
        ze zgodnie z dyrektywa taka i taka wydziela sie tyle i tyle czegos tam.

        Czemu nowe benzyniaki maja tego szkodliwego wiecej???
        • troll22 Re: kolejna BZDURA 25.10.05, 22:36
          tomi_22 napisał:

          > Popatrz kolego ile Diesle wydziela trujacych substancji a ile benzyniaki. Wez
          > jaki kolwiek samochod, ktory jest oferowany w obu wersjach. Zawsze masz info,
          > ze zgodnie z dyrektywa taka i taka wydziela sie tyle i tyle czegos tam.
          >
          > Czemu nowe benzyniaki maja tego szkodliwego wiecej???

          Dodam, że jeszcze potrzebują katalizator, zeby mieć tego szkodliwego czegoś w
          normie...
            • androx Re: kolejna BZDURA 25.10.05, 22:55
              tomi_22 napisał:

              "Ford Focus 1.6 TDCi trasa:
              120km/h (autostrada) - 5,9 l/km
              Jazda noca, latem, temperatura 15 stopni, przez 8 godzin. Ani szybciej, ani
              wolniej.
              Zakladajac, ze auto przy 80km/h jest "ekonomiczniejsze" to mozna zejsc do max 5
              l/km. MNIEJ SIE NIE DA!!!

              Zastanow sie co piszesz, chyba ze chciales napisac 5,1. Wtedy to moze to byc
              prawda."

              Nie umiesz jeździć kolego !!!!
              Wg fabrycznych danych twój wóz powinien palić 4,0 w trasie i 4,8 w mieszanym cyklu.
              Mój Focus 1,6 TDCI rocznik 2005 prawie dokładnie tak pali. Jeżdżę umiarkowanie, średnio 90 km/ha ale szybciej też się często zdarza. Początkowo jak widziałem wskazania komputera w trasie znacznie poniżej 4,0 litrów/100 to byłem przekonany, że to lipa. Ale po przeliczeniu kilku baków na pokonany dystans średno wychodzi mi 4,7 do 5,0 l/100 km. Tankuję zwykły ON w Orlenie.

              Skoro twierdzisz, że kłamię to powiedz mi po co to niby robię ?
              • wujaszek_joe Re: kolejna BZDURA 25.10.05, 23:23
                widze ze znowu musze wytoczyc ciężkie działo w postaci octavii tdi mojego
                brata:)
                teraz nią jechałem, z ostatnich stu km miała srednią 4,6, z tysiąca ileś tam 5,4
                takze focus z mniejszym silnikiem nie musi chyba więcej palic?
                --
                !
        • zgred-j Re: kolejna BZDURA 26.10.05, 11:54
          tomi_22 napisał:
          > Popatrz kolego ile Diesle wydziela trujacych substancji a ile benzyniaki.

          Zostając w klimacie sportowych benzyniaków odpowiedz proszę, dlaczego Toyota
          wycofała ze sprzedaży na rynku europejskim Celikę? To tak a propos "trujących
          substancji".
          --
          Narodowy sport pewnego kraju w Europie Środkowej - 4 x 100 i mnóstwo falstartów
          • xystos Re: kolejna BZDURA 27.10.05, 09:31
            zgred-j napisał:

            Zostając w klimacie sportowych benzyniaków odpowiedz proszę, dlaczego Toyota
            wycofała ze sprzedaży na rynku europejskim Celikę? To tak a propos "trujących
            substancji".


            .. rzeczywiscie zastanawiajace , zwlaszcza ze Celica w dalszym ciagu sprzedaje
            sie w Californi która ma bardziej restrykcyjne normy wydzielanych spalin niz EU,
            w szwecji która ma podobne eko-przepisy jak California Celica tez sprzedawana
            jest,podaje dzisiejsze info z cenami m/in :

            Bilmodell Växellåda Pris

            3 drzwi kupe'2005 1.8 3Visa bilD manuell - 257 500 kr [ 103 000 pln ]
            1.8 3Visa bilD TVisa bilSport manuell - 311 500 kr [ 124 600 pln ]
            Pzdr.
            • xystos Re: kolejna BZDURA 27.10.05, 09:33
              xystos napisał:

              > zgred-j napisał:
              >
              > Zostając w klimacie sportowych benzyniaków odpowiedz proszę, dlaczego Toyota
              > wycofała ze sprzedaży na rynku europejskim Celikę? To tak a propos "trujących
              > substancji".
              >
              >
              > .. rzeczywiscie zastanawiajace , zwlaszcza ze Celica w dalszym ciagu
              sprzedaje
              > sie w Californi która ma bardziej restrykcyjne normy wydzielanych spalin niz
              EU
              > ,
              > w szwecji która ma podobne eko-przepisy jak California Celica tez sprzedawana
              > jest,podaje dzisiejsze info z cenami m/in :
              >
              > Bilmodell Växellåda Pris
              >
              > 3 drzwi kupe'2005 1.8 3Visa bilD manuell - 257 500 kr [ 103 000 pln ]
              > 1.8 3Visa bilD TVisa bilSport manuell - 311 500 kr [ 124 600 pln ]
              > Pzdr.


              www.bytbil.com/
              • zgred-j Re: kolejna BZDURA 27.10.05, 12:21
                Ponieważ nie mieszkam w Kalifornii, byłem w Toyota Włochy w Warszawie. Na
                otarcie łez dali katalog Celi, abym mógł dokładnie wiedzieć, czego mi nie
                sprzedadzą. :(

                --
                Narodowy sport pewnego kraju w Europie Środkowej - 4 x 100 i mnóstwo falstartów
                • xystos Re: kolejna BZDURA 27.10.05, 12:27
                  zgred-j napisał:

                  > Ponieważ nie mieszkam w Kalifornii, byłem w Toyota Włochy w Warszawie. Na
                  > otarcie łez dali katalog Celi, abym mógł dokładnie wiedzieć, czego mi nie
                  > sprzedadzą. :(


                  Nie rozpaczaj Przyjacielu,kup Celice z Dani - bez accyzy i bez VAT-u ,
                  zaplacisz Polski VAT i moze cos tam jeszcze = duzo taniej niz w Polskich
                  Salonach Toyoty , sluze Ci pomoca prawno-celna i tlumaczeniem,oczywiscie od
                  Ciebie tez nie wezme zadnej zaplaty - wystarczy ze bede mial okazje porozmawiac
                  w ludzkim jezyku - po Polsku. Pzdr.
    • neuken Seat Leon 2.0 TDI vs BMW 325iA . 28.10.05, 08:46
      Nowy Seat przyspiesza 80-120 na III w ... 5,3 s ,czyli tak samo jak BMW 325iA
      (automat) !!! Nawet lepiej przyspiesza na III niż nowe 320d .

      Seat :
      autorevue.cz/Automobilka/Ar.asp?ARI=6757&CHID=3&EXPS=&EXPA=
      BMW 325iA :
      autorevue.cz/Automobilka/Ar.asp?ARI=5306&CHID=5&EXPS=&EXPA=
      BMW 320d :
      autorevue.cz/Automobilka/Ar.asp?ARI=5835&CHID=2&EXPS=&EXPA=
      Jeździłem BMW 320d w automacie i mi wyszło ,że w kickdownie 80-120 km/h i na
      sportowym trybie wychodzi 6,6 s . Dwie osoby na pokładzie i włączona
      klimatyzacja .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się