Dodaj do ulubionych

Sportowe autko. Dylemat

12.12.05, 16:48
Chcialbym sie was zapytac o zdanie:
Co bardziej oplaca sie kupic, Fabie RS 1.9 TDi 130km, czy Ibize 1.9 TDi 130???
Ceny sa w miare podobne...
Prosze tylko o niepisanie czegos w stylu "Skoda das czeski s**t" tylko o
sensowne odp.
z gory Dzieki
--
...:::"TO URSYNÓW":::...
Obserwuj wątek
    • polsat1 Re: Sportowe autko. Dylemat 12.12.05, 16:55
      Hm...biorąc pod uwagę image marki to wybrałbym Ibizę. Mój znajomy jeździ Skodą
      Fabią (wprawdzie nie RS, ale zawsze) i miał z nią trochę kłopotów. Generalnie
      stosunkowo mało trwałe auto. Wybrałbym Ibize.

    • szymi_zalogowany Re: Sportowe autko. Dylemat 12.12.05, 18:15
      Zni jedno ani drugie. Nie ma czegoś takiego jak sportowy diesel. Nie ma czegoś
      takiego jak samochód sportowy z 130KM mocy.

      Dlaczego nie ma sportowych dieslki-silnik diesla jest ciezszy od silnika
      benzynowego o porównywalnej mocy, co rzutuje na gorsze zachowanie diesla na
      drodze...

      --
      iberia29 napisała:
      tak sie sklada, ze jestem wychowana calkiem niezle
            • waskes29 Re: Bardziej dynamiczne, pasi?? 12.12.05, 20:56
              kazdy z wymienionych jest kilka razy bardziej sportowy niz civic 1.4 czy nawet
              1.6 ktorym sie tu niektorzy podniecaja, a dodac warto ze w tak malych
              samochodach moc 130ps plus bardzo duzy zakres mozliwego podkrecenia tego
              silnika moze naprawde spowodowac ze ten samochod objedzie nie jeden 200 konny
              samochod.Tylko czy wart0 wydac ponad 70tys na skode fabie tyle kosztuje 140
              konny golfV
              --
              Tyklo siac,siac i siac!
                • waskes29 Re: Bardziej dynamiczne, pasi?? 12.12.05, 21:16
                  prych napisał:

                  > Golf V powiadasz. Zobaczymy, moze....

                  Ja nic nie powiadam ale jesli skoda fabia z slabszym o 10ps silnikiem jest
                  drozsza od golfa V o 4 tys zl to chyba wybor jest logiczny.
                  Skoda fabia to bardzo dobry samochod ale do ceny max 45-50tys chociaz i to
                  juz za duzo , glownie to samochod warty zastanowienia w klasie samochodow
                  tanich a nie za 75tys zl .
                  Zrezta jak zamierzasz tuningowac silnik to nie lepiej jednak poszukac
                  samochodu 2-3 letniego z w/w
                  --
                  Tyklo siac,siac i siac!
                • waskes29 Re: Bardziej dynamiczne, pasi?? 12.12.05, 23:35
                  gregor886 napisał:

                  > Objedzie 200 konnego kompakta buhahaha prowadzilem kompakty z taka moca i
                  > silnik 1.9tdi 130ps fakt ze w ciezzsym aucie bo a4 ale kolego tego nie ma co
                  > porownywac....!!!!!!!!!!

                  Mialem na mysli juz silnik po tuningu a w tym silniku dosc latwo da sie
                  zrobic moc 170-200ps i nie napisalem ze objedzie kazdego kompakta 200konnego
                  tylko niejeden samochod z taka moca ,a to przyznasz jest mala roznica.
                  Troche tylko skrecony silnik w takim samochodzie jakim jest fabia jest
                  wstanie zrobic 100 w mniej niz 7sec .
                  --
                  Tyklo siac,siac i siac!
                  • fru.fru Re: Bardziej dynamiczne, pasi?? 13.12.05, 10:50
                    waskes29 napisał:
                    Troche tylko skrecony silnik w takim samochodzie jakim jest fabia jest
                    > wstanie zrobic 100 w mniej niz 7sec .
                    na seryjnych oponach? Mysle, ze watpie, pokona go trakcja...
                    Pozatym, jest kjupra 1.8T i imho to jest najlepszy wybor.
                  • ok19 Naprawdę..? 13.12.05, 12:20
                    To prawda, że "łatwo da sie zrobic w Fabii 130KM TDI...moc 170-200KM?".Ci,
                    ktorzy tym sie zajmują mowią, że to nie takie proste, sam silnik nie jedzie,
                    ingerencji wymaga kolejno sprzęgło,hamulce,itp. lista jest dluga, na pewno nie
                    łatwa ani tania".Chyba, że są niedouczeni i sie nie znają, to inna bajka.
                    • waskes29 Re: Bardziej dynamiczne, pasi?? 14.12.05, 18:23
                      greenblack napisał:

                      > > Mialem na mysli juz silnik po tuningu a w tym silniku dosc latwo da sie
                      > > zrobic moc 170-200ps
                      >
                      > Ku.., dziwne, że Audi na to nie wpadło i wydało tyle kasy na 3.0 TDI.
                      >
                      To ku**a pomysl czemu audi tak robi?Tez z jakis powodow nie paluje sie z
                      silnikami o malych pojemnosciach a duzych mocach.
                      Skoro seat fabryczniue ma z silnika 1.9TDI nawet 160ps i 7.5 do sec. 100 to
                      jaki problem jest go wykrecic bez zadnej szkody dla silnika o te 20-30koni.
                      Na 1/4 mili lata VW lupo z silnikiem 1.4 i 260ps a silnik 1,9 robia nawet
                      powyzej 300ps.
                      Ani audi ani zaden fabryczny samochod tak ekstremalnie sie nie tuninguje bo
                      przy tak duzych przerobkach nie da sie zachowac choc troche kultury pracy na
                      wolnych obrotach i sa klopoty ze stabilna rowna praca silnika .


                      --
                      Tyklo siac,siac i siac!
                      • greenblack Re: Bardziej dynamiczne, pasi?? 14.12.05, 18:40
                        waskes29 napisał:


                        > To ku**a pomysl czemu audi tak robi?

                        Ich inżynierowie myślą?


                        >Tez z jakis powodow nie paluje sie z
                        > silnikami o malych pojemnosciach a duzych mocach.

                        No, zwłaszcza 1.8T 225 KM w ogóle nie jest wysilony. 2.0 TFSI 220 KM też
                        niczego sobie. Że nie wspomnę o 2.7T 380 KM.


                        > Skoro seat fabryczniue ma z silnika 1.9TDI nawet 160ps

                        Aż w jednym niszowym modelu. 1.9 TDI wersja 130 KM różni się trochę od tej.



                        i 7.5 do sec. 100 to
                        > jaki problem jest go wykrecic bez zadnej szkody dla silnika o te 20-30koni.

                        130+30=200?



                        > Na 1/4 mili lata VW lupo z silnikiem 1.4 i 260ps a silnik 1,9 robia
                        nawet
                        >
                        > powyzej 300ps.

                        Ile razy to było naprawiane, ile przejechało?

                        > Ani audi ani zaden fabryczny samochod tak ekstremalnie sie nie tuninguje
                        bo
                        > przy tak duzych przerobkach nie da sie zachowac choc troche kultury pracy
                        na
                        > wolnych obrotach i sa klopoty ze stabilna rowna praca silnika .

                        Za to zwykły 1.9 chodzi jak aksamit, hehe.
          • szymi_zalogowany czytaj uważnie 12.12.05, 20:42
            Autor pytał o sportowe autko.
            Ja zakwestionowałem wyraz "sportowy", tymczasem Ty kwestionowałaś słowo autko
            sugerujac zamienienie go na toczydełko.

            Punkt widzenia zależy do punktu siedzenia, i samochody wymienione przez autora
            wątku na pewno toczydełkami przy Escorcie nie są.





            P.S. Do pisania nie na temat już nas przyzwyczaiłaś, ktoś pyta o podgrzewane
            siedzenia w Escorcie a Ty z uporem godnym lepszej sprawy piszesz o Mondeo...
            --
            iberia29 napisała:
            tak sie sklada, ze jestem wychowana calkiem niezle
    • aretzky Re: Sportowe autko. Dylemat 12.12.05, 23:35
      Jeżeli Ibiza to pozostaje wersja FR - albo TDI albo 1,8T.

      Jezdzilem obydwoma i powiem tak - cena horrendalnie wysoka ale:

      1. oba mozna podkrecic malymi nakladami
      2. jezeli stac cie na auto tej klasy za kolo 75000 PLN (tyle kosztuje FR w
      podstawie neizaleznie od silnika) to stac cie na wyzsze spalanie i drozsza wache
      (wiem teoretyzuje, i splaszczam, ale chyba mi wolno)
      3. FR TDI pali kolo 7,7 w miescie, 7 poza, FR 1,8T mialem spalanie 10,5
      niezaleznie od warunkow.
      4. Ibiza FR nie poszalejesz po miescie. Warszawa czy Gdansk, dziury an niej czuc
      niemilosiernie. Szczere powiedziawszy balem sie przycisnac gaz do konca na
      warszawskich duktach.
      5. 1,8T z wydechem standardowym brzmi fantastycznie, TDI mimo sportowego tlumika
      po prostu klekocze. a,8T ma niesamowita kulture pracy, zadem pompowtrysk nawet o
      najlepszych parametrach nie zblizy sie nawet na mile do kultury pracy 1,8T.
      Zwroc uwage na przebieg momentu obrotowego w 1,8T. Od 1750 leci plasko prawie do
      konca obrotomierza. Mimo nizszego momentu niz w TDI, wyprzedzanie jest mozliwe w
      kazdych prawie warunkach.
      6. Majac taki wybor - nie mam watpliwosci - Ibiza FR 1.8T.
      --
      __________________________________
      ..::szacuneczek :: a'retzky::..
      • aretzky Re: Sportowe autko. Dylemat 12.12.05, 23:36
        a dorzucajac jedna jeszcze rzecz - roznica miedzy Fabia RS a Ibiza FR TDI jest w
        opakowaniu. Plyta, silnik, bodaj fotele sa identyczne. IMO ibiza ladniej wyglada
        i sportowe autko powinno miec dwoje drzwi.
        --
        __________________________________
        ..::szacuneczek :: a'retzky::..
        • prych Re: Sportowe autko. Dylemat 13.12.05, 16:11
          Nie, Golf V raczej nie wchodzi w gre. Co do Civic'a to tez raczej nie.
          A o 1.8T to racze tez raczej nie.
          Tuningu tez raczej nie skoncze (jak ktos tu pisal) na silniku, bo to chyba
          oczywiste ze nie sam silnik jedzie.
          --
          ...:::"TO URSYNÓW":::...
          • aretzky Re: Sportowe autko. Dylemat 13.12.05, 23:49
            Tsk miedzy nami mowiac - Ibiza TDI 130HP to jest tylko FR.

            Ibiza 1,8T tez - FR. Tuning silnika - da sie zrobic, pytanie z czego bedziesz
            mial wieej radochy. Moim zdaniem z benzynowki.

            Tuning zawiechy na starcie nie bedzie ci potrzebny. Samochod prowadzi sie jak
            gokart. A jesli bedziesz szalal po warszawie, to wrecz nie polecam :>.

            Co do tuningu zewnetrznego - tez moim zdaniem nie ma sensu. Tylne swiatla z
            fabryki dostajesz a'la lexus, przod mozesz sobie zamowic w xenonie (niestety
            pojedynaczym). Do tego masz w serii podwojny chromowany wydech ktory i brzmi i
            wyglada, felgi wylacznie do tego modelu, grill wylacznie do tego modelu,
            lusterka wylacznie do tego modelu i wnetrze tez wylacznie do tego modelu. co
            wiecej zmieniac, jesli FRek po warszawie nie jezdzi zbyt wiele (przez ponad rok
            widzialem jedna, ktora nie pochodzila z parku prasowego producenta)?

            Z ibiza jest jeden problem - moga ci sie w ktorym momencie od drgan poluzowac
            plastiki deski rozdzielczej - dlatego sugerowalbym zakup nowej a nie uzywki.

            ot i tyle ;)
            --
            __________________________________
            ..::szacuneczek :: a'retzky::..
          • aretzky Re: Sportowe autko. Dylemat 13.12.05, 23:52
            jezeli nie miales zadnego kontaktu z zadnym z tych aut - polecam kontakt z
            salonem Kometa na plowieckiej. oni robia obsluge parku prasowego i do FRki TDI
            na pewno maja dostep. FR 1,8T juz niestety nie maja. byc moze zamowili nowa - a
            kwestia jest do ugadania sie.

            A jesli ci FR malo - moze pomysl o Cuprze (1,8 180HP i TDI 160HP). Podobno
            jeszcze barziej bezkompromisowe w zawieszeniu i jeszcze szybsze.

            (tylko takie dywagacje, zastanow sie nad wizyta w komecie)
            --
            __________________________________
            ..::szacuneczek :: a'retzky::..
    • maciejosss zainwestuj w inny model !!! 15.12.05, 20:42
      np :

      www.mobile.de/SIDUcxOYwsey-w1z68onnuQbg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1134678899A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C555%
      81R-t-
      vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_ypo~BSRA6D1100E22900FsuperbCPKWFSUPERBHinPublicA2A0A0A0C110/
      cgi-bin/da.pl?top=2&bereich=pkw&id=11111111190828177&

      2,8l V6-196km

      mały przebieg a auto jak nowe , a to draśnięcie na błotniku zrobi się za tanie
      pieniądze

      komfort i kultura pracy tego silnika przewyższy każdego dieselka :-)
        • aretzky Re: sorry , ale link nie działa 15.12.05, 23:52
          maciejosss napisał:

          > na tej stronie jest Superb z 2002r z pełnym wyposażeniem i skórą z silnikiem
          > 2,8-V6-196km z przebiegiem 16.500km i zarysowanym ( lekko wgniecionym )
          > błotnikiem przednim za 11.990 euro.

          ratunku maciejosss, to ma byc fajne zwinne autko dla mlodego czlowieka a nie
          dupowoz ktory potrzebowalby przegubu zeby sie zlamac w zakrecie.

          zabawa to nie szybko na wprost, zabawa to zakrety. a ibiza z fabia to zwinne autka.

          (a superb 2,8 moze i szybki ale tak nijaki ze zemby bola)
          --
          __________________________________
          ..::szacuneczek :: a'retzky::..
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się