• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

części zamienne. do jakiego auta są tanie? Dodaj do ulubionych

  • 21.01.06, 21:11
    do niemieckich tanie a do francuzów drogie, japonczyki to w ogóle katastrofa
    czy te stereotypy są nadal aktualne? czy do uno/punto są tanie? do clio
    drogie?
    grozi mi zakup auta za jakiś miesiąc, chce to zrobic jak najtaniej
    na razie wymysliłem uno ok 1995 za 4tyś zł
    --
    poligono industrial
    !
    • 21.01.06, 21:33
      Juz pisalem to tysiac razy wiec pewnie gdziesz przeczytales ale napisze
      jeszcze raz.
      Zdecydowanie najtansze czesci sa do VW i OPLA zwlaszcza tych starszych do
      ~96r.Co warto dodac to do opla i VW dostepna jest prawie kazda mozliwa czesc
      od lusterka przez piaste kola po modul elektroniczny i to wszystko jako
      zamiennik po dosc rozsadnej cenie.prawie caly komplet czesci oferuje m.in.
      firma Hanse Prise .
      Co prawda ciebie pewnie nie zainteresuje ta marka ale dosc tanie czesci ma
      mercedes nawet oryginalne nie sa drogie.
      Nieco mniejszy wybor i drozsze ceny sa do forda ale tez mozna uzna je za
      tanie.
      Jesli chodzi o samochody francuzkie to podstawowe czesci wymienne takie jak
      klocki tarcze filtry swiece sa na takim samym poziomie jak reszta ale
      niektore czesci sa juz wyraznie drozsze nic do niemieckich i czesto
      niedostepne z zamiennikow natomiast problem z tymi samochodami polega na tym
      ze czesto maja skomplikowana budowe co sprawia ze trudniej i drozej sie je
      naprawia.Np. wiekszosc francuzow nie ma wymiennych przegubow tylko trzeba
      wymienic cala polos ,zamiast wymienic lozysko czasami trzeba cala piaste.Innym
      problemem w samochodach francuzkich jest to ze ten sam model z tego samego
      rocznika potrafi miec kilka roznych typow czesci np. 3 rodzaje klockow [calych
      systemow hamulcowych},lozysk kol ,kopulek uszczelek , itd.
      Co do japonczykow ceny podstawowych czesci nie sa drogie ale juz amortyzatory
      sprzegla sa wyraznie drozsze ,a sporo czesci skomplikowanych oferuje tylko
      ASO.
      --
      -------------------------------------------------------
      • 21.01.06, 21:38
        a fiat uno/punto? powinno byc chyba mnostwo tanich zamiennikow? czesci do nich
        drozsze niz do opla/vw?
        czytam cie i pamietalem ze niemieckie czesci tanie, chodzi mi o fiata
        --
        poligono industrial
        !
        • 21.01.06, 21:44
          wujaszek_joe napisał:

          > a fiat uno/punto? powinno byc chyba mnostwo tanich zamiennikow? czesci do
          nich
          > drozsze niz do opla/vw?
          > czytam cie i pamietalem ze niemieckie czesci tanie, chodzi mi o fiata

          Zapomnialem o tym napisac ,powim szczerze nie wiem podstawowe czesci kosztuja
          tyle co do innych ,do uno sa tanie ale ja nie mialem dostepu do wiekszego
          wyboru czesci poza tymi podstawowymi.
          Mysle ze jest sporo tanich zamiennikow na rynku do uno bo raz ze jest u nas
          popularny a dwa ze byl produkowany w Polsce ,co do jakosci to nie wiem
          czesto sa one produkowane przez polskich producentow moze byc z tym roznie.
          --
          -------------------------------------------------------
          • 21.01.06, 21:47
            ostatnie pytanie. clio czy citroen ax, jest wyrazna róznica w cenach czesciow
            stosunku no uno? pomijając półosie mogą miec inne takie wynalazki?
            --
            poligono industrial
            !
            • 21.01.06, 21:52
              heh, częsci nie częsciów
              zaraz mnie ktos w sygnaturke wklei
              --
              poligono industrial
              !
            • 21.01.06, 21:56
              wujaszek_joe napisał:

              > ostatnie pytanie. clio czy citroen ax, jest wyrazna róznica w cenach
              czesciow
              > stosunku no uno? pomijając półosie mogą miec inne takie wynalazki?

              Cio i AX to bardzo porownywalne samochody pod tym wzgledem jedne i drugie
              mialy takie kombinacje z kilkoma typami czesci glownie uklad hamulcowy
              {drogie cylinderki hamulcowe ponad 100zl sz chyba w renault},kilka lozyus tez
              slaba strona francuzow { R19 bardzo czesto }.
              Pod wzgledem ceny czesci i latwosci napraw to uno bedzie raczej wyraznie
              lepsze ,awaryjnosc to juz nie powiem bo nie znam takich danych .
              Osobiscie uwazam ze AX jest strasznie toporny i kiepsko wykonany ,uno
              podobnie chyba z tych trzech wybralbym clio.
              A myslales nad AstraI tez nie taki drogi samochod, prosty i tani w utrzymaniu
              za to wiekszy i znacznie lepiej wykonany.
              --
              -------------------------------------------------------
              • 21.01.06, 22:04
                pomysle. dzieki, mykam, dobrołnoc
                --
                poligono industrial
                !
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.