Dodaj do ulubionych

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

06.11.02, 19:13
Diesle powoli zatracają swój pierwotny sens. Miała, to być
osczędna alternatywa dla benzynowych wersji. Dzisiaj jako tako
opłaca się kupować tylko najsłabsze diesle w danym modelu. Te
mocniejsze wymagają już tak znacznych dopłat, że wyższy koszt
zakupu zwróci się wyłącznie osobom bardzo dużo jeżdżącym. Zdaje
się, że producenci chcąc zaprezentować swoje technologiczne
możliwości, zapominają o podstawowej roli diesli-oszczędzaniu.

Pozdrawiam miłośników klekotu
Obserwuj wątek
    • greenblack FWD vs 350Nm 07.11.02, 08:50
      Silnik 3.0 TiD z SAABa, jest montowany też w Vel Satisie i
      Espace. musiano sztucznie ograniczyć moc i moment do 350Nm. Po
      prostu więcej nie dałoby się przenieść. To pokazuje granice
      przedniego napędu. Spokojnie możnaby z tego silnika osiągnąć 470-
      480Nm. W Mercedesie E320CDI jest 500Nm i 204KM. O quattro w A6 w
      tym teście, jest tylko krótka wzmianka.
      Na szczęście SAAB planuje wprowadzenie w następcy 9-5 napędu
      4x4. Będzie to pewnie Haldex, ale dobre i to. Pierwszym
      zwiastunem napędu 4x4 będzie pierwszy w historii SUV SAABa.

      Pozdrawiam "Saabowców"
      • Gość: Marian Re: FWD vs 350Nm IP: *.echostar.pl / *.echostar.pl 20.01.03, 23:13
        W testach zwykle podawane są dane teczniczne takie jak
        przyspieszenie na setkę oraz najważniejsze zużycie paliwa nie
        rozumiem dlaczego tak ważne informacje zostały pominięte.Czemu
        autor nie zwrócił uwagi czy dane testowe pokrywają się z danymi
        podanymi przez producenta. Jakże ważnym jest przyspieszenie w
        przedziale od 80-120km/h? Dlaczego nic na ten temat
      • fretless Re: FWD vs 350Nm 13.03.03, 13:55
        greenblack napisał:

        > Silnik 3.0 TiD z SAABa, jest montowany też w Vel Satisie i
        > Espace. musiano sztucznie ograniczyć moc i moment do 350Nm. Po
        > prostu więcej nie dałoby się przenieść. To pokazuje granice
        > przedniego napędu. Spokojnie możnaby z tego silnika osiągnąć 470-
        > 480Nm. W Mercedesie E320CDI jest 500Nm i 204KM. O quattro w A6 w
        > tym teście, jest tylko krótka wzmianka.
        > Na szczęście SAAB planuje wprowadzenie w następcy 9-5 napędu
        > 4x4. Będzie to pewnie Haldex, ale dobre i to. Pierwszym
        > zwiastunem napędu 4x4 będzie pierwszy w historii SUV SAABa.
        >
        > Pozdrawiam "Saabowców"

        Pierwszy będzie 93 sportkombi, w salonach już podobno za niecały rok.
        Pozdr.
    • Gość: kftkucz Re: AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2. IP: *.proxy.aol.com 07.01.03, 12:16
      Jesli chodzi o silnik Saaba, to autor zapomnial dodac, ze
      produkowany on jest nie w Szwecji, a w Japonii przez ISUZU. Ta
      sama jednostka pracuje rowniez w Renault Vel Satis i sprawia w
      porownaniu do Saaba, o niebo lepsze wrazenie. Sposob dopasowania
      przelozen skrzyni biegow do charakterystyki silnika 3.0 TiD
      uwazam za wielkie nieporozumienie. Inzynierowie Saaba musza
      chyba jeszcze troche popracowac. I na koniec moze jeszcze
      jedno : ceny uzywanych, aczkolwiek jeszcze nie starych, Saabow
      3.0 TiD spadaja w zastraszajacym tempie i staja sie niezlym
      kaskiem na rynku aut uzywanych.
    • dreaded88 Niekoniecznie 07.01.03, 17:34
      A u Mercedesa ?
      E 240 Classic ( 177 koni ) kosztuje 36 888 Euro, E 270 CDI ( taka sama moc ) -
      37 584.
      E 320 ( 224 KM ) - od 43 500, E 320 CDI ( 204 KM ) - od 42 572.
      W tym wypadku to już chyba głównie kwestia gustu, przy bardzo porównywalnych
      osiągach.
      • greenblack Re: Niekoniecznie 07.01.03, 19:21
        dreaded88 napisał:

        > A u Mercedesa ?
        > E 240 Classic ( 177 koni ) kosztuje 36 888 Euro, E 270 CDI ( taka sama moc ) -

        > 37 584.
        > E 320 ( 224 KM ) - od 43 500, E 320 CDI ( 204 KM ) - od 42 572.
        > W tym wypadku to już chyba głównie kwestia gustu, przy bardzo porównywalnych
        > osiągach.

        Mercedes to wyjątek:) Passat 2.0 130 KM - 73,9 tyś, 1.9 TDI 130 KM - 84 tyś.
        Alfa 156 2.0 JTS 165 KM - 91 tyś; 2.4 JTD 150 KM - 102 tyś.
        Vectra 1.8 122 KM - Elegance - 79 tyś - 2.2 DTI Elegance 125 KM 95 tyś.

        I zawsze pozostaje ten ŁOSKOT i TRZĘSIENIE. Wczoraj widziałem S400 CDI i hałas
        jaki powodował wprawiał mnie w zakłopotanie.


        Pozdrawiam
    • Gość: Dennis Re: AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2. IP: *.plock.sdi.tpnet.pl 21.01.03, 00:51
      greenblack napisał:

      > Diesle powoli zatracają swój pierwotny sens. Miała, to być
      > osczędna alternatywa dla benzynowych wersji. Dzisiaj jako tako
      > opłaca się kupować tylko najsłabsze diesle w danym modelu. Te
      > mocniejsze wymagają już tak znacznych dopłat, że wyższy koszt
      > zakupu zwróci się wyłącznie osobom bardzo dużo jeżdżącym. Zdaje
      > się, że producenci chcąc zaprezentować swoje technologiczne
      > możliwości, zapominają o podstawowej roli diesli-oszczędzaniu.
      >
      > Pozdrawiam miłośników klekotu

      Oszczędzanie odnosi się właśnie do tych małych jednostek dieslowskich.
      Jednostki o pojemności 2,5 litra, 3 litry i większe też spalają mniej niż
      porównywalne benzynowe, ale nikt ich nie kupuje raczej dla oszczędności :-) Po
      prostu niektórym bardziej odpowiada charakterystyka diesla, a ja osobiście
      lubię charakterystyczny klekot i jakbym miał wybierać, to zawsze wybiorę diesla.

      Pozdrawiam
      • greenblack Re: AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2. 21.01.03, 10:37
        Gość portalu: Dennis napisał(a):

        > Oszczędzanie odnosi się właśnie do tych małych jednostek dieslowskich.

        Wlaśnie, czy opłaca się kupić A6 1.9 TDI 130 KM za 151tyś, jeśli 2.0 130 KM
        kosztuje 106 tyś, a 1.8T 150 KM 131 tyś?

        > Jednostki o pojemności 2,5 litra, 3 litry i większe też spalają mniej niż
        > porównywalne benzynowe,

        Inny przykład - C5 2.0 136 KM SX kosztuje 77tyś, a 2.2 HDI 133 KM 107 tyś. Czy
        różnica w cenie może się kiedykolwiek zwrócić?
        I jeszcze o opłacalności diesli. W 2001 BMW 730d (184 KM) z
        automatem kosztowało 250 tyś, a 728i bez automatu (193 KM)
        również 250 tyś. 735i (238 KM) 280 tyś, a 740i (286 KM) 315 tyś,
        a 740d (240 KM) 330 tyś. W 2003 730d (218 KM) kosztuje 273 tyś -
        730i jeszcze nie ma. 735i (272KM) za 306 tyś, 745i (333 KM) 374
        tyś, a 740d (258 KM) za 390 tyś. Czy diesle V8 w tej klasie mają
        sens? Na pewno nie.


        ale nikt ich nie kupuje raczej dla oszczędności :-)

        I to jest właśnie chore.

        Po
        > prostu niektórym bardziej odpowiada charakterystyka diesla, a ja osobiście
        > lubię charakterystyczny klekot i jakbym miał wybierać, to zawsze wybiorę
        diesla.
        >

        Bo nie jechałeś jeszcze wolnossącym, benzynowym V8.

        > Pozdrawiam

        Pozdrawiam
        • Gość: KRZYCHU Re: AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2. IP: *.osowa.3miasto.net / 10.255.252.* 12.02.03, 11:35
          CHARAKTERYSTYKA DIESLA NIE POZWALA NA POSIADANIE TAKIEGO SAMEGO
          MOMENTU OBROTOWEGO PRZY MAX MOCY , JAKI POSIADA BENZYNIAK. NP;
          350 NM PRZY 2000 OBR/MIN A MOC 200 KM PRZY 5000 OBR W DIESLU
          SPOWODUJE FAKTEM DYSPONOWANIA NISKIM MOMENTEM I PRZYSPIESZENIEM
          PRZY DUZYCH PREDKOSCIACH, LEPSZE NATOMIAST ONO JEST NP W
          MIESCIE , ALE NIGDY NIE BEDZIE DIESEL WPELNI RASOWYM SPORTOWYM
          SILNIKIEM JAK FERRARI CZY PORSCHY GDZIE MOMENT I MOC SA BLISKO
          SIEBIE. DIESLE SA BARZO DOBRE I PRAKTYCZNE ALE GDY BYM BYL
          BOGACZEM WOLAL BYM BMW 540i OD 530d. MIMO ZAAWANSOWANEJ
          TECHNOLOGII DIESLA I NIEWATPLIWIE PRZESADZAJAC Z ZYLOWANIWM GO
          ZA WSZELKA CENE. POZDRAWIAM.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się