Dodaj do ulubionych

Po co komu ten silnik?

02.02.06, 23:06
W mojej rodzinie pojawiła sie służbowa Fabia.jako fan motoryzacji odwiedziłem
stronę Skody tak z ciekawosci. ze zdumieniem zobaczyłem, że wycofano silnik
1,9 SDI(pewnie nie spełnia Euro 4) a pozostawiono 2 litry benzyna.przecież on
był przestarzały już gdy wprowadzane Fabię do produkcji,a teraz..czy ktoś w
ogóle kupuje tak wyposażone auto.wydaje mi się, że w dobie 2 litrowych
silników, które mają około 150KM(w najsłabszysz jednostkach około 130) 115 KM
z tej pojemności to wstyd.poza tym wolałbym kupić wersję 1,4 101 KM.
Obserwuj wątek
    • waskes29 Re: Po co komu ten silnik? 02.02.06, 23:21
      To jest bardzo fajny silnik jezdzilem Pasatem z takim silnikiem.
      Moc nie ma tu nic do rzeczy ten silnik pozwala jechac 30km/h na 5 biegu .
      Czesto takie silniki sa lepsze w codziennej jezdzie niz mocniejsze
      16zaworowki o malej pojemnosci.
      --
      -------------------------------------------------------
    • maciejosss Re: Po co komu ten silnik? 03.02.06, 00:41
      matejator napisał:

      poza tym wolałbym kupić wersję 1,4 101 KM.

      Jest to właśnie jeden z najbardziej nieudanych jednostek napędowych
      Moc osiągana jest przy bardzo wysokich obrotach a maksymalny moment dopiero
      przy 4400obr/min , co czyni go wyjątkowo mało elastycznym
      Silnik 1,4-101km ma TYLKO 126Nm ( dla porównania 1,2-64km ma 112Nm czyli tylko
      10%mniej )a z kolei 2,0-115km ma 170Nm i dość płaską charakterystykę przebiegu
      momentu , przez co zdecydowanie przyjemniej się jeździ.
      Silnik 2,0-115km nie jest wysilony i spokojnie dojedzie do 400kkm ,a co do 1,4-
      101km będę miał pewne obawy

      Silnik 1,4-101km w testach elastyczności 80-120 na V biegu przegrywa o 4s z
      silnikiem 1,2-64km (18s vs 22s), a z kolei 1,4-75km jest minimalnie lepszy w
      tym zakresie od 100-konnego ( bo ma niżej położony maksymalny moment obrotowy -
      3800obr/min )

      wolałbym 2,0-115km niż 1,4-101km ( jeżeli było by mnie na nią stać ) , a tak
      muszę się nacieszyć wersją 1,2-64km z której jestem bardzo zadowolony.

      pozdr.
    • uki145 Re: Po co komu ten silnik? 03.02.06, 01:50
      Witam! zalezy kto co lubi. dla mnie np: to ze 1.4 jest mało elastyczny na
      niskich obrotach to zaleta, bo bardzo lubie jezdzic wysokoobrotowymi silnikami,
      a tam jest rewelacyjna góra. parametrami ten motor nie odbiega od konkurencji(
      duza moc z małej pojemnosci,16 zaworów ,bez zmiennych faz rozrzadu zwykle
      własnie powoduje ,ze jednostka ma moment obr nie wyzszy niz 130 NM i to przy
      dosyc wysokich obrotach ) dla porównania chociazby silnik 1.4 16 v(95KM) z
      Fiata Punto(równiez wysokoobrotowa charakterystyka). jak kogos drazni jazda w
      przedziale 4000-6000 obr. to faktycznie silnik nie dla niego, ale ze jednostka
      jest zła to wysoko przesadzona ocena. 2.0(1984cm3) to zupełnie inna bajka. ta
      osmiozaworówka pamieta jeszcze lata 80 te, i jest zaskakujacym ze VW tak długo
      klepie ten silnik,jednak wydaje mi sie ze da sie znalezc uzasadnienie . zaleta
      silnika jest przeogromna trwałosc, charakterystyczna dla niskoobrotowych,
      silników VW z lat 80-90( 1.8 90KM, 2.0 115 KM), jednostki te cechował bardzo
      długi skok tłoka w stosunku do jego srednicy. motor ma bardzo trwały układ
      korbowo tłokowy,a w połaczeniu z faktem ,ze nie trzeba przekraczac 4000 obr/min
      do dynamicznej jazdy ,jest to jednostka wieczna(przebiegi do remontu
      kapitalnego rzedu 450 000 KM sa jak najbardziej realne,co nie jest juz takie
      oczywiste np w silniku 1.8 20v 125 KM) . wydaje mi sie ,ze vw ten silnik robi
      własnie pod konkretnego odbiorce,który doceni trwałosc i niezawodnosc
      jednostki.innego wytłumaczenia nie ma ,bo silnik co prawda elastyczny ,ale
      osiagi sa na poziomie 1.6 FSI, a spalanie dwulitrówki duuuuzo wieksze.
      Pozdrawiam Łukasz
    • frax1 Re: Po co komu ten silnik? 03.02.06, 01:54
      Znakomity silnik. Jeździłem ostatnim Passatem z tym silnikiem i był rewelacyjny.
      Niby niewiele koni a zbierał się super, do tego cichy kulturalny.... super
      jednostka. Teraz można znów dostrzec powrót do silników 8v np. Honda.
      Pozdrawiam
    • edek40 Re: Po co komu ten silnik? 03.02.06, 15:39
      Hm. Moja mazda ma silnik 2,2 z 12 zaworami. I moc 115 KM. I fajnie jezdzi. Ma moment zblizajacy sie do 200 Nm. Jest elestyczna i nie wymaga krecenia powyzej 4000 obr. A niczego tak w samochodzie nie cierpie, jak dzwieku wiertarki dentystycznej zamiast silnika...
    • chris62 Re: Po co komu ten silnik? 03.02.06, 15:59
      W życiu.
      Co 2 litrówka to 2 litrówka moment ma taki ze jak nie muszę redukować co chwile
      a kto mi zabroni wkręcić ją na obroty?
      Poza tym moc to nie jedyny wyznacznik klasy silnika choć moim zdaniem benzynówki
      VW są przeciętne ich główna wada to wysokie stosunkowo spalanie i w 1,4 korki
      lodowe :)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się