Wymiana oleju w automacie Audi A6 ??? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam. Czy ktoś z was orientuje się jak się wymienia olej w automatycznej
    skrzyni biegów Audi A6 2,5 TDI, 96 r. ? Ile go tam idzie i jaki jest filtr?
    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi.
    --
    Nie lubię ludzi. Nie zawsze. Teraz.
  • czajkax2 napisała:

    > Witam. Czy ktoś z was orientuje się jak się wymienia olej w automatycznej
    > skrzyni biegów Audi A6 2,5 TDI, 96 r.?

    tak samo jak w kazdej.odkrecasz srube i wylewasz olej.odkrecasz miske w skrzyni
    i wylatuja resztki oleju.

    >Ile go tam idzie i jaki jest filtr?

    nie wiem ile oleju wchodzi.lej tyle aby poziom byl odpowiedni na bagnecie jesli
    go masz.jesli skrzynia dobrze pracuje to najprostszym i sprawdzonym sposobem
    jest wlanie takiej samej ilosci ile sie z niej wylalo.

    Filtr i odpowiedni olej kupisz u dilera
  • www.automat.pl takich rzeczy to samemu nie polecam robić,daj to do jakiegoś
    serwisu,tylko odpowiednio wykwalifikowanego,a jesli mieszkasz w Warszawie,albo
    w okolicach to w Nadarzynie jest zakład specjalizujący się w tym od lat.
  • Zmiana "oleju" w automacie niestety nie jast tak latwa jak w zwyklej skrzyni
    biegow. Wiele samochodow nie ma wcale korka spustowego - trzeba cala pokrywe
    skrzyni otwierac. Czesto filtr jest pod pokrywa. Spedzilem 3 minuty szukajac
    filtra do A6 i oto co znalazlem:
    www.rockauto.com/ref/BeckArnley/Detail.html?0440249.jpg
    Jak widzisz bedziesz musial zdjac "miske olejowa" skrzyni zeby sie do filtra
    dostac. Wbrew pozorom nie jest to trudne - stawiasz samochod na kolkach,
    podstawiasz duza miske i powoli odkrecasz sruby. Jak sie zacznie lac to czekasz
    az sie caly plyn wyleje. Odkrecasz pokrywe do konca, zdejmujesz, wyjmujesz stary
    filtr, zakladasz nowy, pokrywe czyscisz dokladnie (szczegolnie magnesy na
    dole!), wywalasz stara uszczelke, przykladasz nowa (warto ja jakims gestym
    smarem przejechac zeby sie ladnie kleila) zakladasz pokrywe i dokrecasz kluczem
    (dynamometrycznym!) na krzyz (raz po jednej stronie, raz po drugiej). Bierzesz
    lejek, wlewasz zalecana przez producenta ilosc plynu (uwaga - sa rozne rodzaje
    plynow, musisz miec ten wlasciwy dla Audi), odczekujesz chwile, sprawdzasz
    poziom i gotowe. Mi taka czynnosc zajela 2 godziny. Uwaga - taka wymiana
    wymienia mniej-wiecej 3/4 plynu w skrzyni. Reszta zostaje niestety w roznych
    kanalikach itp. W serwisach maja maszyny ktore umia wymienic 100% plynu (przez
    wielokrotne przeplukiwanie), ale kosztuje to sporo drozej a do tego nie
    zmieniaja filtru.
  • Zapomnialem dodac ze w moim pojezdzie pokrywa byla przykrecona 20'stoma srubami
    - w Audi wyraznie jest tylko 4 wiec wymiana bedzie szybsza/latwiejsza.
  • do tych co wymieniali... czy mogę zalać do skrzyni olej Mobil ATF Dextron III?
  • sprawdz w ksiazce wozu
  • niestety nie mogę sprawdzić w książce
  • kazda skrzynia wymaga innego oleju
    trzeba uzyc taki jaki zaleca producent
  • Tu lista roznych rodzajow plynow do skrzyn automatycznych - jak widac
    Type F — Introduced by Ford in 1967 for their automatics. Also used by Toyota.
    Type CJ — Special Ford fluid for C6 transmissions. Similar to Dexron II. Must
    not be used in automatics that require Type F.
    Type H — Another limited Ford spec that differs from both Dexron and Type F. Can
    be replaced with Mercon.
    Mercon — Ford fluid introduced in 1987, very similar to Dexron II. OK for all
    earlier Fords, except those that require Type F.
    Mercon V — Ford’s newest type, introduced in 1997 for Ranger, Explorer V6 and
    Aerostar, and 1998 & up Windstar, Taurus/Sable and Continental. Must not be used
    in 1997 or earlier Fords.
    Dexron — General Motors original ATF for automatics.
    Dexron II — Improved GM formula with better viscosity control and additional
    oxidation inhibitors. Can be used in place of Dexron.
    Dexron IIE — GM fluid for electronic transmissions.
    Dexron III — Replaces Dexron IIE and adds improved oxidation and corrosion
    control in GM electronic automatics.
    Dexron III/Saturn — A special fluid spec for Saturns.
    Chrysler 7176 — For Chrysler FWD transaxles.
    Chrysler 7176D (ATF +2) — Adds improved cold temperature flow and oxidation
    resistance. Introduced in 1997.
    Chrysler 7176E (ATF +3) — Adds improved shear stability and uses a higher
    quality base oil.
    Genuine Honda ATF — Special ATF for Honda automatics.
    Toyota Type T — Special formula for Toyota All Trac vehicles and some Lexus models.

    A tu informacja o plynie ktory podobno mozna lac do Audi:
    www.quakerstate.com/pages/products/atf_multivehicle.asp
    P.S. Wszystkie te informacje mozna znalezc w ciagu 3 minut na internecie...

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.