Dodaj do ulubionych

nowy Saab 9-3 sport sedan

IP: proxy / 157.25.84.* 14.11.02, 14:39
Chciałbym podzielić się moją opinią nt. nowego Saaba, otóż uważam, że
skandynawowie stworzyli bardzo ciekawy wóz. Po raz pierwszy będą tym samym
bezpośrednio rywalizować w średniej premium klasie z BMW 3, MB C, Lexusem IS
200, Volvo S60 i Jaguarem X. Saab 9-3 mimo że zbudowany na tej samej płycie
podłogowej co nowa Vectra zdecydowanie lepiej się od niej prezentuje.
Szczególnie w 210 konnej wersji Aero ten samochód robi świetne wrażenie
(widziałem liczne zdjęcia 9-3 Aero i uważem że, najlepiej wygląda w kolorze
czarnym z beżową skórzaną tapicerką).
pzdr.
koneserów i włścicieli klasycznych 900 Aero (oczywiście czarnych)
Obserwuj wątek
    • polokokt Re: nowy Saab 9-3 sport sedan 14.11.02, 20:27
      Czesc
      Zaraz przyjdzie Greenblack i powie ze nie ma 4x4 wiec nie porownoj go do BMW,
      MB itd. Oczywscie z calym szacunkiem dla Ciebie Greenblack
      Ale ja tez uwazam ze to bardzo ciekawy samochodzik. Mi sie podobal i to wlasnie
      ten czarny z bezowa tapicerka. Dzis widzialem bordowego, srebrnego, i
      czerwonego i juz nie zrobily na mnie takiego wrazenia, no moze poza czerwonym,
      ktory wlasnie byl z tym spojlerkiem od Aero. Ale niestety Saab byl nieugiety co
      do ceny :( A najbardziej podobaly mi sie fotele kubelkowe, poprostu mazenie :)
      Pozdrawiam
    • greenblack Przybywam 14.11.02, 22:16
      Nawet nie muszę przytaczać Moich żelaznych argumentów. Jak ktoś porównuje
      zdjęcia samochodów i na tej podstawie kupuje samochód, to o czym mam z Nim
      rozmawiać? Koneserze, spróbuj może kiedyś usiąść za kierownicą BMW 330xi,
      Mercedesa C320 4Matic, Audi A4 3.0 quattro, wciśnij gaz "do dechy" i zobaczysz,
      że te samochody po prostu gwałtownie przyspieszają, a nie walczą z prawami
      fizyki. Nie mówię już nawet o przewadze trzylitrowych, wolnossących silników
      R6/V6 nad turbodoładowanym 2.0 R4. Nawet Vectra 3.2V6 bije tego 9-3 pod każdym
      względem. Ale, jak dla kogoś najważniejsze jest, jak samochód się prezentuje z
      beżową tapicerką...
      Pozdrawiam
      • Gość: Koneser Re: Przybywam IP: proxy / 157.25.84.* 15.11.02, 09:54
        Wymienione przez Ciebie wozy dobrze jeżdżą fakt i mają częściowo lepsze
        parametry, ale możesz zrobić następującą rzecz:
        kupić 9-3 Aero i u domowego tunera Saaba firmy Hirsch Performance ze Szwajcarii
        za sumę ok. 3000 Euro podnieść moc z 210 na 260 KM i wtedy nie ma problemu
        osiągami.
        pzdr
        • greenblack Re: Przybywam 15.11.02, 17:01
          Gość portalu: Koneser napisał(a):

          > Wymienione przez Ciebie wozy dobrze jeżdżą fakt i mają częściowo lepsze
          > parametry, ale możesz zrobić następującą rzecz:
          > kupić 9-3 Aero i u domowego tunera Saaba firmy Hirsch Performance ze
          Szwajcarii
          >
          > za sumę ok. 3000 Euro podnieść moc z 210 na 260 KM i wtedy nie ma problemu
          > osiągami.

          Czy Ty wierzysz w to co mówisz? Myślisz, że można tak prosto i bezproblemowo
          podniść moc silnika? Przecież to skok o 24%, a jeśli weźmiemy pod uwagę, że
          podstawowa wersja ma 150KM, to jest to skok o 73%! Żaden silnik tego nie
          wytrzyma na dłuższą metę. Poza tym 260KM na przedniej osi to śmierć dla opon i
          półosi i WIELKIE problemy z trakcją. Wątpię, by ESP/ASR to wytrzymał. To co
          ładnie wygląda na prospektach tunerów, ma się nijak do rzeczywistości. Przyrost
          mocy będzie dostępny w bardzo wąskim zakresie obrotów i jak powiedziałem wzrost
          etmperatur i ciśnień będzie zabójczy dla silnika i całego przeniesienia napędu
          ze skrzynią biegów włącznie.
          Pozdrawiam

          • dreaded88 Tunerzy 15.11.02, 17:05
            A co myślisz o AMG, Brabusie czy Alpinie ?
            Ale fakt, przeróbka u Brabusa związana ze zwiękzeniem pojemności skokowej to
            ile wiem koszt połowy samochodu.
            • greenblack Re: Tunerzy 15.11.02, 17:15
              dreaded88 napisał:

              > A co myślisz o AMG, Brabusie czy Alpinie ?
              > Ale fakt, przeróbka u Brabusa związana ze zwiękzeniem pojemności skokowej to
              > ile wiem koszt połowy samochodu.

              AMG, Brabus, Alpina ściśle współpracują z producentami, w tym przypadku z MB i
              BMW. Czasami nawet biorą udział w projektowaniu nowego samochodu i pokazują
              stuningowane wersje równocześnie z oficjalną premierą nowego modelu. Poza tym,
              jak sam zwróciłeś na to uwagę, zwiększenie mocy wiąże się ze zwiększeniem
              (czasami znacznym) pojemności silnika, wymianą korbowodów, tłoków, systemu
              chłodzenia, zmianą skrzyni biegów, półosi. AMG, czy Alpina dostają samochód,
              rozbierają go do "surowej" karoserii i składają na nowo. Jednym słowem powstaje
              całkowicie nowy samochód. Stąd też wysokie ceny tych modeli, ale tutaj tuning
              nie polega na wpięciu chipa i zamontowaniu spojlera.
              Pozdrawiam
          • Gość: Koneser Re: Przybywam IP: proxy / 157.25.84.* 18.11.02, 13:39
            Troche bredzisz,
            Hirsch Performace jest ofcjalnym i jedynym partnerem Saaba podobnie jak AMG dla
            Mercedesa. Silnik 210 konny dla Aero został przygotowany właśnie przez HP. HP
            proponuje wzmacniane silniki z pełną gwarancją Saaba.
            pzdr.

            Dane Saaba 9-3 Aero Hirsch Performance:
            top speed: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
            przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 sek.
            NM: 370
            Cena w Niemczech: ok. 36.000 Euro
        • greenblack Re: Przybywam 15.11.02, 17:07
          Gość portalu: johndoe napisał(a):

          > dorzuce swoje trzy grosze /especially for mr greenblack/.
          > ostatnio napisales o wyzszosci vw toureg nad xc90. czy mam przez to
          rozumiec,
          > ze przejechales juz setki kilometrow oboma, czy tez opinia byla na podstawie
          ob
          > razkow
          > pzzdr

          Witam!
          Oczywiście, że nie przejechałem setek kilometrów tymi samochodami. Miałem
          natomiast do czynienia z wozami wyposażonymi w Haldex, Torsen, 4Matic i mogę
          się wypowiadać o ich zaletach i wadach.
          Pozdrawiam
          • Gość: RXQ Re: Przybywam IP: *.tnt79.chi5.da.uu.net 15.11.02, 18:25
            greenblack napisał:

            > Witam!
            > Oczywiście, że nie przejechałem setek kilometrów tymi samochodami. Miałem
            > natomigast do czynienia z wozami wyposażonymi w Haldex, Torsen, 4Matic i
            mogę
            > się wypowiadać o ich zaletach i wadach.
            > Pozdrawiam


            Hej !
            , witam wszystkich milosnikow auto-moto, (dlaczego tak malo dyskucji na temat
            moto?, ale to pytanie na inny watek)

            mam prosbe do zieloonczarnego, prosze przypomnij swoje "zelazne argumenty" ,
            bo z tego co pamietam, wyzszosc BMW i MB to glownie technologiczna przewaga
            wynikajaca z duzej gamy silnikow oraz produkcji aut z prawdziwym napedem 4WD.
            Niby dlaczego postep BMW w produkcji 6cylindorwych rzedowek daje wiekszy
            potencjal technologiczny niz rozwoj turbo czy bezpieczenstwa biernego w
            przypadku Saaba o ciagnikach siodlowych Volvo nie wspominajac?

            Nie krytykuje BMW ani nie wychwalam SAABA nad inne marki, uwazam ze obie sa
            siebie warte, obie marki maja rowno zawyzone ceny na rynku, (pamietajmy ze
            produkt jest tyle wart ile ktos jest gotow za niego zaplacic), moze ktos wie
            jakie upusty dostaja dyplomaci na obie marki?, czyzby obie firmy sprzedawaly
            wybrakowane wersje swoich produktow tej waznej grupie odbiorcow?, watpie.

            Czesto na tym forum spotykam sie z niesamowitym zanizaniem wartosci innych
            marek, tylko dlatego ze osoba piszaca nie jezdzic takim autem. Ale czytajac
            jak kazdy chwali auto ktorym jezdzi mozna dojsc do wszystkie obecne samochody
            wcale nie sa takie zle jak mozna o nich uslyszec. Moze faktycznie nie jest tak
            zle z autami ktore krytykujemy, kazdy z nas oczekuje czegos innego i to ze
            dane auto nam nie pasuje wcale nie znaczy ze jest gorsze. Mialem juz zyciu
            kilka samochod i nie uwazam zadnego z nich za jakas tragedie, kazdy z nic w
            swoim czasie spelnial swoje podstawowe zadanie czyli wozil mnie z jednego
            miejsca w drugie, wiec moze moje podejscie do samochodow jest zle moze
            powinienem miec tylko jedna marke i za zadne skarby nie myslec o innych a juz
            napewno nie myslec ze inny producent jest w stanie wyprodukowac cos rownie
            dobrego - co Wy o tym myslicie?

            To moj pierwszy post na forum wiec prosze o troche wyrozumialosci i zlejcie
            mnie od razu zimna woda.

            pozdrawiam

            RXQ

            • greenblack Re: Przybywam 15.11.02, 18:37
              Gość portalu: RXQ napisał(a):

              >
              >
              > Hej !
              > , witam wszystkich milosnikow auto-moto, (dlaczego tak malo dyskucji na temat
              > moto?,

              Jak, mało? A te kilkanaście nowych każdego dnia?

              ale to pytanie na inny watek)
              >
              > mam prosbe do zieloonczarnego, prosze przypomnij swoje "zelazne argumenty" ,

              Jest tu tego trochę. Poszukaj wątków o 9-3, S60, AWD. Tam wszystko(prawie)
              napisałem.

              > bo z tego co pamietam, wyzszosc BMW i MB to glownie technologiczna przewaga
              > wynikajaca z duzej gamy silnikow oraz produkcji aut z prawdziwym napedem 4WD.

              Nie tylko. SAAB w 2002 roku wprowadził w końcu ESP i zrobił z tego wielkie
              wydarzenie.

              > Niby dlaczego postep BMW w produkcji 6cylindorwych rzedowek daje wiekszy
              > potencjal technologiczny niz rozwoj turbo czy bezpieczenstwa biernego w
              > przypadku Saaba o ciagnikach siodlowych Volvo nie wspominajac?

              SAAB sam robi tylko R4. V6 i diesle bierze od Opla i Isuzu. O V8, V12, AWD tam
              nawet nie słyszeli.

              >
              > Czesto na tym forum spotykam sie z niesamowitym zanizaniem wartosci innych
              > marek, tylko dlatego ze osoba piszaca nie jezdzic takim autem.

              Ja nigdy nie przyłączyłem się do "oblewania gnojówką" Skody ani innej marki
              mówiąc: "a .... to g****, bo tak i już"

              Ale czytajac
              > jak kazdy chwali auto ktorym jezdzi mozna dojsc do wszystkie obecne samochody
              > wcale nie sa takie zle jak mozna o nich uslyszec. Moze faktycznie nie jest
              tak
              > zle z autami ktore krytykujemy, kazdy z nas oczekuje czegos innego i to ze
              > dane auto nam nie pasuje wcale nie znaczy ze jest gorsze. Mialem juz zyciu
              > kilka samochod i nie uwazam zadnego z nich za jakas tragedie, kazdy z nic w
              > swoim czasie spelnial swoje podstawowe zadanie czyli wozil mnie z jednego
              > miejsca w drugie,

              Taką rolę spełniają teżtramwaje, pociagi... Niektórzy oczekują od samochodu
              czegos więcej.

              wiec moze moje podejscie do samochodow jest zle moze
              > powinienem miec tylko jedna marke i za zadne skarby nie myslec o innych a
              juz
              > napewno nie myslec ze inny producent jest w stanie wyprodukowac cos rownie
              > dobrego - co Wy o tym myslicie?

              Nie wiem. Moje kryteria stawiane samochodowi spełnia tylko kilka marek i nic
              nie zapowiada, że to się w najbliższym czasie zmieni.

              > To moj pierwszy post na forum wiec prosze o troche wyrozumialosci i zlejcie
              > mnie od razu zimna woda.

              To mamy Cię zlać tą zimną wodą czy nie;)?

              > pozdrawiam
              >
              > RXQ

              Pozdrawiam
              Greenblack
              • Gość: RXQ Re: Przybywam IP: *.tnt79.chi5.da.uu.net 15.11.02, 19:10
                greenblack napisał:

                > Gość portalu: RXQ napisał(a):
                >
                > >
                > >
                > > Hej !
                > > , witam wszystkich milosnikow auto-moto, (dlaczego tak malo dyskucji na te
                > mat
                > > moto?,
                >
                > Jak, mało? A te kilkanaście nowych każdego dnia?

                - chodzilo mi o motocykle
                >
                > ale to pytanie na inny watek)
                > >
                > > mam prosbe do zieloonczarnego, prosze przypomnij swoje "zelazne argumenty"
                > ,
                >
                > Jest tu tego trochę. Poszukaj wątków o 9-3, S60, AWD. Tam wszystko(prawie)
                > napisałem.
                >

                czytalem, ale gdybys mogl podsumowac bylbym wdzieczny

                > > bo z tego co pamietam, wyzszosc BMW i MB to glownie technologiczna przewag
                > a
                > > wynikajaca z duzej gamy silnikow oraz produkcji aut z prawdziwym napedem 4
                > WD.
                >
                > Nie tylko. SAAB w 2002 roku wprowadził w końcu ESP i zrobił z tego wielkie
                > wydarzenie.

                widocznie Saab sam sie dziwil ze wprowadza esp do przednionapedowca, wielkie
                halo to bylo jak MB wdrozyl ESP przy okazji wersji A


                >
                > > Niby dlaczego postep BMW w produkcji 6cylindorwych rzedowek daje wiekszy
                > > potencjal technologiczny niz rozwoj turbo czy bezpieczenstwa biernego w
                > > przypadku Saaba o ciagnikach siodlowych Volvo nie wspominajac?
                >
                > SAAB sam robi tylko R4. V6 i diesle bierze od Opla i Isuzu. O V8, V12, AWD
                tam
                > nawet nie słyszeli.

                wiem ze nie slyszeli ale w GM slyszeli, uwazasz ze ten kto ma wieksze game
                silnikow ma wiekszy postep jako producent samochodow


                >
                > >
                > > Czesto na tym forum spotykam sie z niesamowitym zanizaniem wartosci innyc
                > h
                > > marek, tylko dlatego ze osoba piszaca nie jezdzic takim autem.
                >
                > Ja nigdy nie przyłączyłem się do "oblewania gnojówką" Skody ani innej marki
                > mówiąc: "a .... to g****, bo tak i już"
                >


                to byla moja opinia nie kierowana bezposrednio do Ciebie,

                > Ale czytajac
                > > jak kazdy chwali auto ktorym jezdzi mozna dojsc do wszystkie obecne samoch
                > ody
                > > wcale nie sa takie zle jak mozna o nich uslyszec. Moze faktycznie nie jest
                >
                > tak
                > > zle z autami ktore krytykujemy, kazdy z nas oczekuje czegos innego i to ze
                >
                > > dane auto nam nie pasuje wcale nie znaczy ze jest gorsze. Mialem juz zyciu
                >
                > > kilka samochod i nie uwazam zadnego z nich za jakas tragedie, kazdy z nic
                > w
                > > swoim czasie spelnial swoje podstawowe zadanie czyli wozil mnie z jednego
                > > miejsca w drugie,
                >
                > Taką rolę spełniają teżtramwaje, pociagi... Niektórzy oczekują od samochodu
                > czegos więcej.
                >

                Probowalem , szynowe nie jezdza pod kazdy adres, autobus nie miescie sie w
                garazu, probowalem jeszcze taxi, ale kierowcy nie chcieli mi dac prowadzic
                wiec zostal wlasny samochod,


                > wiec moze moje podejscie do samochodow jest zle moze
                > > powinienem miec tylko jedna marke i za zadne skarby nie myslec o innych a
                >
                > juz
                > > napewno nie myslec ze inny producent jest w stanie wyprodukowac cos rownie
                >
                > > dobrego - co Wy o tym myslicie?
                >
                > Nie wiem. Moje kryteria stawiane samochodowi spełnia tylko kilka marek i nic
                > nie zapowiada, że to się w najbliższym czasie zmieni.
                >
                > > To moj pierwszy post na forum wiec prosze o troche wyrozumialosci i zlejci
                > e
                > > mnie od razu zimna woda.
                >
                > To mamy Cię zlać tą zimną wodą czy nie;)?

                nie bylo zimno wiec OK


                >
                > > pozdrawiam
                > >
                > > RXQ
                >
                > Pozdrawiam
                > Greenblack


                Radek
                • greenblack Re: Przybywam 15.11.02, 19:51
                  Gość portalu: RXQ napisał(a):


                  > czytalem, ale gdybys mogl podsumowac bylbym wdzieczny

                  Nie wiem, co mógłbym jeszcze dodać, naprawdę, ale poczekajmy co przyniesie
                  życie.

                  > widocznie Saab sam sie dziwil ze wprowadza esp do przednionapedowca, wielkie
                  > halo to bylo jak MB wdrozyl ESP przy okazji wersji A

                  A i V-klasa to najgorsze, co przydarzyło się MB:( Ale dzięki A-klasie ESP można
                  dzisiaj kupić w samochodach klasy Fiesty, bo cena jednostkowa znacznie spadła
                  dzięki akcji Mercedesa.


                  > wiem ze nie slyszeli ale w GM slyszeli, uwazasz ze ten kto ma wieksze game
                  > silnikow ma wiekszy postep jako producent samochodow

                  Wiesz, jak ktoś produkuje diesla V8 o mocy 258KM albo V12 Biturbo o mocy 550KM,
                  to chyba świadczy to o zaawansowaniu technologicznym.

                  Pozdrawiam
                  Greenblack
      • fretless Re: Przybywam 21.11.02, 10:11
        Drogi Greenblacku; To ty przejedź się nowym 93 , najlepiej w wersji AERO i
        wtedy pogadamy.Ja mam takiego na codzień, co prawda poprzedni model ale błagam
        nie porównuj go do Vectry bo taką jeździłem przez cztery lata więc mam
        doskonałe porównanie.
        • greenblack Re: Przybywam 21.11.02, 21:34
          fretless napisał:

          > Drogi Greenblacku; To ty przejedź się nowym 93 , najlepiej w wersji AERO i
          > wtedy pogadamy.Ja mam takiego na codzień, co prawda poprzedni model ale
          błagam
          > nie porównuj go do Vectry bo taką jeździłem przez cztery lata więc mam
          > doskonałe porównanie.

          Drogi Fretlessie, to Ty przejedź się Vectrą 3.2 V6. Nie powiesz Mi, że taką
          jeździłeś przez 4 lata.
          Pozdrawiam
          • fretless Re: Przybywam 22.11.02, 11:12
            Przez cztery miałem 2.5 V6 - nawiasem mówiąc 6 napraw gwarancyjnych- a co do
            3.2V6 to miałem przyjemność ją prowadzić na dość długiej trasie (znajomy
            właściciel salonu opla), więc wiem o czym pisze i mam doskonałe porównanie
            również do nowego vectota 20.t. Wiem jedno; do oPLA niegy nie wrócę, nie ta
            klasa nie ten styl, wiesz to trochę inna półka.
            Pozdrawiam
              • greenblack Re: Pytanko o Vectre GTS 22.11.02, 17:15
                Fretlessa razi pewnie to, że jeżdżąc Vectrą nie otrzymujesz automatycznie miana
                intelektualisty i człowieka ze smakiem. Poza tym, w przeciwieństwie do
                szlachetnego SAABa, w Vectrze po półrocznym użytkowaniu nie odkleja się
                tapicerka na drzwiach.
                Pozdrawiam
                • fretless Re: Pytanko o Vectre GTS 27.11.02, 10:15
                  greenblack napisał:

                  > Fretlessa razi pewnie to, że jeżdżąc Vectrą nie otrzymujesz automatycznie
                  miana
                  >
                  > intelektualisty i człowieka ze smakiem. Poza tym, w przeciwieństwie do
                  > szlachetnego SAABa, w Vectrze po półrocznym użytkowaniu nie odkleja się
                  > tapicerka na drzwiach.
                  > Pozdrawiam

                  Nie wiem czemu masz takie uprzedzenie do saaba. Jasne że niepowinna się
                  odklejać tapicerka, ale to i tak lepiej niż krzywe tarcze po 3 tys (wiem jak
                  używać hamulca), zepsuta klima po 20 tys , stuki zawieszeniu i ciągle świecąca
                  kontrolka abs i poduszek. Być może Ty masz lepsze doświadczenia z OPLEM. Ja
                  nie mam zamiaru nikogo przekonywać na siłę, jedynie stwierdzam fakt. I jeszcze
                  jedno; przynajmniej samochód intelektualistów i bueżujów nie wyjedzie
                  na "wczasy" na Ukrainę. Pozdrawiam


    • Gość: Do Greenblacka Re: nowy Saab 9-3 sport sedan IP: 217.11.134.* 18.11.02, 14:56
      Hej. Masz reczywiście rozeznanie. Ja także oscylowałem wokół samochodów
      masowych, tuningowanych w kazdy możliwy sposób aby uzyskac tem 1 KM więcej (np.
      magnetyzery). Po 2 latach jazdą Passatem 1.8T miałem okazję pojeździć Jaguarem
      X-Type 3.0 z ręczną skrzynią biegów. Rzeczywiście odjazd,żadne turbo, AWD (moje
      pierwsze ale już zawsze będę szukał samochodów z takim napędem) itd. Nie
      znalazłem Twojej opinii nt tego samochodu a interesuje jak on się ma do BMW, MB
      czy Audi. Tylko proszę szczerze.
      • Gość: maciek Re: Do Greenblacka IP: 217.11.134.* 18.11.02, 14:58
        Gość portalu: Do Greenblacka napisał(a):

        > Hej. Masz reczywiście rozeznanie. Ja także oscylowałem wokół samochodów
        > masowych, tuningowanych w kazdy możliwy sposób aby uzyskac tem 1 KM więcej
        (np.
        >
        > magnetyzery). Po 2 latach jazdą Passatem 1.8T miałem okazję pojeździć
        Jaguarem
        > X-Type 3.0 z ręczną skrzynią biegów. Rzeczywiście odjazd,żadne turbo, AWD
        (moje
        >
        > pierwsze ale już zawsze będę szukał samochodów z takim napędem) itd. Nie
        > znalazłem Twojej opinii nt tego samochodu a interesuje jak on się ma do BMW,
        MB
        >
        > czy Audi. Tylko proszę szczerze.



        Sorry, Do Greenblacka miał być oczywiście tytułem.
        • greenblack Re: Do Greenblacka 18.11.02, 22:24
          Gość portalu: maciek napisał(a):

          Nie
          > > znalazłem Twojej opinii nt tego samochodu a interesuje jak on się ma do BM
          > W,
          > MB
          > >
          > > czy Audi. Tylko proszę szczerze.
          >
          Widzisz Maćku, już chciałem Ci poszukać, ale wyszukiwarka postów nie działa:(
          Spróbuję jutro.
          Pozdrawiam

      • greenblack Re: nowy Saab 9-3 sport sedan 18.11.02, 20:03
        Gość portalu: Do Greenblacka napisał(a):

        > Hej. Masz reczywiście rozeznanie. Ja także oscylowałem wokół samochodów
        > masowych, tuningowanych w kazdy możliwy sposób aby uzyskac tem 1 KM więcej
        (np.
        >
        > magnetyzery).

        :)))))))

        Po 2 latach jazdą Passatem 1.8T miałem okazję pojeździć Jaguarem
        > X-Type 3.0 z ręczną skrzynią biegów. Rzeczywiście odjazd,żadne turbo, AWD
        (moje
        >
        > pierwsze ale już zawsze będę szukał samochodów z takim napędem) itd.

        Słuszny wybór Kolego!:)

        Nie
        > znalazłem Twojej opinii nt tego samochodu a interesuje jak on się ma do BMW,
        MB
        >
        > czy Audi. Tylko proszę szczerze.

        Ostrą polemikę stoczyłem na wątkach o 9-3(2 albo trzy razy )i S60(raz). To było
        dosyć niedawno, więc troszeczkę się wysil i poszukaj;).

        9-3 i S60, to nie są złe samochody, ale brakuje im przede wszystkim silników 6-
        cylindrowych, a 9-3 najprostszego choćby 4x4. Nie da się skutecznie i
        bezpiecznie przenosić na przednie koła 300Nm. Według Mnie S60 jest trochę
        lepszym samochodem. Większe, elastyczniejsze silniki R5, w tym diesle, wersja
        AWD, lepsze zawieszenie. Ale jak powiedziałem kupowanie samochodu dla samego
        znaczka i prestiżu nie ma sensu. Muszą za tym stać mocne argumenty w postaci
        dużych silników i zaawansowania technologicznego, na które składa się między
        innymi AWD. Ceny tych wozów też są wzięte "z sufitu". Nie wiem, jak i gdzie
        SAAB wykorzystał 30tyś różnicy między 9-3 2.2 DTI a Vectrą z tym samym
        silnikiem. Jak kogoś stać na wydanie 150tyś za przednionapędowy samochód z
        2.0R4 175KM, to proszę bardzo. Za 111tyś, jest Vectra GTS 3.2V6 i jest to
        według Mnie tak samo wykonany samochód o o niebo lepszych parametrach i
        osiągach.

        Pozdrawiam
        P.S. Chyba nie chciałeś się pode Mnie podszywać?;)
        • greenblack Linki 19.11.02, 10:09
          • Gość: maciek Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: 217.11.134.* 19.11.02, 12:04
            Dzięki za linki. Wszystkie przeczytałem. Zaszło pewne nieporozumienie z mojej
            winy. Rzeczywiście z mojego postu to nie wynika ale interesowała mnie Twoja
            opinia na temat tego Jaguara na tle BMW, MB, Audi. Przepraszam. Ja też
            patrzyłem na Saaby ale odstraszała mnie wizja tylko przedniego napędu przy
            silniku o dużej mocy. Opowiem doświadczenie sprzed paru dni. Stanąłem w tym
            Jaguarze na światłach i widzę w lusterku światła mijania slalomujące między
            trzema pasami. Stanęło to coś obok mnie. Patrzę a to idiotycznie ospojlerowana,
            czerwona Honda Civic, model oznaczony kilkunastoma literami alfabetu stanowiące
            skróty nic mi nie mówiące. Alufelgi białe,szprychowe, wewnątrz widoczne na
            czerwono pomalowane szczęki hamulców. Z tyłu podwójna nakładka na rurę
            wydechową itd, itp. Facet wyraźnie podniecony, że ma mnie obok siebie, podkręca
            silnik i czekamy na zielone. Wreszcie jest, puszczam sprzęgło i już jestem za
            skrzyżowaniem a Honda jeszcze na niego nie wjechała bo przdenie koła zaczęły
            buksować z przeraźliwym piskiem. Potem facet mnie dogonił i musiał przegonić
            (silnik miał wyraźnie podkręcony) ale ja postanowiłem zwolnić bo zauważyłem, że
            jak zmieniał biegi i puszczał sprzęgło to Honda dostawała dziwnych wibracji i
            trudno było ją utrzymać na pasie ruchu. Nie wiem jakie miał hamulce, czy
            też "stuningowane" ale wolałem tego nie sprawdzać :)))Po doświadczeniach jazdy
            Jaguarem (modelem, który jest bliźniakiem Forda Mondeo) uważam że:

            -Ładowanie pieniędzy dla znaczka z silnikiem o dużej mocy nie ma sensu,
            -Tuning to zabawa dla tych co mają pieniądze (choćby po to aby wymienić
            samochód po paru "wyścigach)Dobrze zaprojektowany i wykonany samochód z dobrym
            silnikiem nie wymaga żadnego tuningu w tym równiez tzw. optycznego,
            -AWD albo 4WD jest absolutną koniecznością, stabilność toru jazdy jest po
            prostu niesamowita, samochód "płynie po drodze",
            -Turbodoładowanie nie zastąpi silnika, który moc ma z naturalnej pojemności,
            -Wszelkie gadzety niby podnoszące moc silnika to tylko wyciąganie pieniędzy.

            Na koniec powiem coś co mało się przewija na tym forum. Po doświadczeniu jazdy
            tym Jaguarem, zrozumiałem czym jest przyjemność z jazdy. Nie jest nią
            posiadanie podkręcowanego silnika w ospojlerowanym samochodzie aby z piskiem
            opon ruszać spod świateł. Nie jest też nią pogoń za każdym gadżetem, który niby
            podnosi moc silnika. Jest nią jazda w samochodzie, który "płynie" po drodze bez
            niepotrzebnej szarpaniny. Płynie bo jest odpowiednio zaprojektowany i zrobiony,
            posiada dobry silnik, zawieszenie, napęd itd. Do tego zamiast muzyki techno czy
            rocka lepiej posłuchać klasyki. Tego też się nauczyłem. Jest tylko jeden
            problem, za tą przyjemnośc trzeba niestety zapłacić ale lepiej tak wydać
            pieniądze niż ciąłe kupowanie niepotrzebnych dodatków, których pożytek jest
            watpliwy.

            Pozdrawiam
            PS podszywać się nie zamierzam, to był wypadaek pzry pracy.
            • Gość: polokokt Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: *.pjwstk.edu.pl 19.11.02, 12:30
              Wszystko ladnie i pieknie, ale doswiadczenie z Honada nie bylo Twoje, tylko
              tego goscia co nia jechal. A Ty jedynie obserwowales to z boku/w lusterku. A
              skad wiesz ze nie byla zlozona po wypadku z trzech innych hond? Do tego
              dochodza umiejetnosci kierowcy tej hondy, jesli tylko przygazowal silnik i
              puscil sprzeglo to nie dziwne ze spalil kapcia. Ty za to, poza dobrym napedem
              masz w Jagu kilka systemow co kontroluja trakcje i zapobiegaja poslizgowi, a co
              za tym idzie wyciskaja max przyspieszania przy danej przyczepnosci.
              Niedoswiadczonemu kierowcy bez tych systemow jest trudno wychwycic moment w
              ktorym opona zaczyna tracic przyczepnosc. Do tebo to ze ma iles tam literek
              alfabetu, nie znaczy ze silnik ma 200KM, bo moze miec tylko 90 (to wystarczy do
              spalenia kapcia na swiatlach). A skoro te literki poprawiaja humor temu
              wlascicielowi, to co Ci to przeszkadza? A to ze rzuca samochodem to akurat
              rowniez nie musi byc powod przerostu mocy na d forma. Ja w swoim Polo jak jade
              ulicami bardzo czesto musze wybierac czy jade lewymi czy prawymi kolami w
              koleinie po tirach, no i jak tak latam z jednej do drugiej to tez rzuca
              samochodem.
              W wawie jes honda civic, przednionapedowa, ktora spokojnie konkuruje w sprincie
              z Audi S3 i nie ma jakos takich problemow jak opisales. Ale rzeczywiscie koles
              wlozyl w nia mase pieniedzy.
              Poza tym Ty za samochod Jaguar zaplaciles pewnie kolo 150 tys zl (lub wiecej).
              Taka honde TypeR masz za 100 tys zl i przyspieszenie 6.8 s (z przednim
              napedem). Najtanszy Jaguar X-type kosztuje od jakis 148 do najdrozszego okolo
              200 tys zl. Ale zaden z nich nie schodzi z przyspieszeniem ponizej 7 sekund.
              Jesli komus zalezy tylko na przyspieszeniu to po co placic 150 skoro lepszy
              wynik masz za 100 ts zl. Bez tuningu i innych wedlug niektorych obciachowych
              rzeczy.
              A na koniec powiem ze czlowiek z wiekiem sie zmienia i ten gosc z Hondy zapewne
              za 20 lat tez przesiadzie sie jako czlowiek ustatkowany do czegos w stylu Jaga.
              Na razie jest mlody i jest jaki jest. Za to Wy pewnie od razu, nawet w mlodych
              latach byliscie pozadnymi obywatelami i po dobranoce chodziliscie spac.
              Pozdrawiam
              • greenblack Re: Linki - Ponownie do Greenblacka 19.11.02, 14:06
                Gość portalu: polokokt napisał(a):

                > Wszystko ladnie i pieknie, ale doswiadczenie z Honada nie bylo Twoje, tylko
                > tego goscia co nia jechal. A Ty jedynie obserwowales to z boku/w lusterku.

                Jakby ta Honda podczas tych niekontrolowanych zmian pasów wpadła na Mój
                samochód, to byłaby to już Nasza, wspólna sprawa.

                A
                > skad wiesz ze nie byla zlozona po wypadku z trzech innych hond?

                A co Mnie to obchodzi? Skoro jeździ po drogach, to znaczy że została
                dopuszczona do ruchu.

                Do tego
                > dochodza umiejetnosci kierowcy tej hondy, jesli tylko przygazowal silnik i
                > puscil sprzeglo to nie dziwne ze spalil kapcia. Ty za to, poza dobrym napedem
                > masz w Jagu kilka systemow co kontroluja trakcje i zapobiegaja poslizgowi, a
                co
                >
                > za tym idzie wyciskaja max przyspieszania przy danej przyczepnosci.
                > Niedoswiadczonemu kierowcy bez tych systemow jest trudno wychwycic moment w
                > ktorym opona zaczyna tracic przyczepnosc.

                Jak ktoś jest niedoświadczony, to niech najpierw zdobędzie doświadczenie, a nie
                próbuje sił z każdym samochodem, który się nawinie, chcąc udowodnić wyższość
                Swoją i Swego "niepokonanego bolidu".

                Do tebo to ze ma iles tam literek
                > alfabetu, nie znaczy ze silnik ma 200KM, bo moze miec tylko 90 (to wystarczy
                do
                >
                > spalenia kapcia na swiatlach).

                To po co w ogóle zaczynał, tę z góry przegraną walkę.

                A skoro te literki poprawiaja humor temu
                > wlascicielowi, to co Ci to przeszkadza?

                Jak ktoś przybiera barwy wojenne, to musi być przygotowany na bitwę i porażkę.

                A to ze rzuca samochodem to akurat
                > rowniez nie musi byc powod przerostu mocy na d forma. Ja w swoim Polo jak
                jade
                > ulicami bardzo czesto musze wybierac czy jade lewymi czy prawymi kolami w
                > koleinie po tirach, no i jak tak latam z jednej do drugiej to tez rzuca
                > samochodem.
                > W wawie jes honda civic, przednionapedowa, ktora spokojnie konkuruje w
                sprincie
                >
                > z Audi S3 i nie ma jakos takich problemow jak opisales.

                To bardzo ciekawe, jak przednionapędowa, wysokoobrotowa Honda daje sobie radę z
                S3 z momentem 280Nm i quattro nawet jeśli to Haldex.

                Ale rzeczywiscie koles
                > wlozyl w nia mase pieniedzy.

                A nie prościej, by było kupic jakiś porządny, mocny samochód bez całego tego
                cyrku?

                > Poza tym Ty za samochod Jaguar zaplaciles pewnie kolo 150 tys zl (lub wiecej).

                Raczej więcej:)

                > Taka honde TypeR masz za 100 tys zl i przyspieszenie 6.8 s (z przednim
                > napedem).

                Te 6,8s do setki, to wynik czysto teoretyczny, na suchym, przyczepnym betonie.
                Nie wiem, czy wiesz jak się przeprowadza takie próby przyspieszenia? Zazwyczaj
                robi się to bez zdejmowania nogi z gazu podczas zmiany biegów, co nie wpływa
                korzystnie na skrzynię biegów.

                Najtanszy Jaguar X-type kosztuje od jakis 148 do najdrozszego okolo
                > 200 tys zl. Ale zaden z nich nie schodzi z przyspieszeniem ponizej 7 sekund.

                X-Type 3.0 V6 - 7s do setki. I co z tego, że o połowę cięższy i większy
                samochód jest o czysto teoretyczne 0,2s wolniejszy? Powyżej 100km/h z pewnością
                ma lepsze przyspieszenie.

                > Jesli komus zalezy tylko na przyspieszeniu to po co placic 150 skoro lepszy
                > wynik masz za 100 ts zl.

                Przecież Maciek cały czas mówi o czymś wręcz przeciwnym. Osiagi są dla Niego
                tylko "produktem ubocznym" przyjemności płynącej z posiadania 3-litrowego
                silnika i AWD.

                Bez tuningu i innych wedlug niektorych obciachowych
                > rzeczy.

                Pewnie gdyby założył Sobie neonki i diody, to by miał 6,7 do 100 i pokonałby tę
                Hondę.:)

                > A na koniec powiem ze czlowiek z wiekiem sie zmienia i ten gosc z Hondy
                zapewne
                >
                > za 20 lat tez przesiadzie sie jako czlowiek ustatkowany do czegos w stylu
                Jaga.

                Jak przeżyje te 20 lat, nie zabijając przy okazji kogoś Swoim "rumakiem".

                >
                > Na razie jest mlody i jest jaki jest. Za to Wy pewnie od razu, nawet w
                mlodych
                > latach byliscie pozadnymi obywatelami i po dobranoce chodziliscie spac.
                > Pozdrawiam

                PoRZądni ludzie nie wybierają się "z motyką na Księżyc" i nie muszą pokazywać
                na każdym kroku, kto tu jest prawdziwym "samcem i królem szos". Jak ktoś
                koniecznie musi poczuć zapach palonych opon, to niech wynajmie Sobie pusty plac
                i tam niech się wyżywa i walczy z domniemanymi przeciwnikami.
                Pozdrawiam
                • Gość: polokokt Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.02, 14:43
                  Nie chce mi sie juz tu wszystkiego kmentowac. Wiec napisze po krotce
                  Ja zrozumialem tekst kolegi od Jaga, w formie takiej: jaki to On nie jest
                  wspanialy, bo objechal Honde wygladajaca na super szybka, a do tego wydawala
                  grozne dzwieki. Wcisnalem gaz a ona zostala z tylu. ja tak to zrozumialem.
                  Dla mnie to zadne osiagniecie. osiagnieciem bylo by to jakby jechal Audi A4
                  Quatro a obok stanelo A4 jednonapedowe z takim samym silnikiem. no i teraz
                  jakby go objechal to by bylo osiagniecie. A tak to rownie dobrze moglby
                  objechac Seicento ktore w miare groznie wyglada do tego buczy i pali gume na
                  skrzyzowaniu. I tu tez mozna by wykazac wyzszosc napedu AWD/4x4 czy jakiegos
                  innego nad przednionapedowcami.
                  Natomiast to ze samochod luksusowy za, jak piszesz ponad 150 tys zl jest
                  wygodnieszy, bardziej komfortowy i byc moze dostarcza wlascicielowi wiecej
                  frajdy z jazdy jest lepszy od samochodu kompaktowego za 45 tys zl, to nie
                  ulega zadnej dyskusji. I z tym sie zgadzam
                  Co do tych przyspieszen to watpie aby honda stosowala inne techniki pomiaru
                  przyspieszenia niz Jaguar. Wiec uznalem ze wyniki z tabel przyjmuje za
                  faktycznie takie jakie sa w rzeczywistosci. Bo tak to mozna powiedziec ze 7 s
                  Jaga to tez bajki i normalny kierowca nie jest w stanie zejsc ponizej 8s.
                  A z zartow o neonkach tak sie usmialem ze malo z krzesla nie spadlem :) Ty
                  Greenblack to potrafisz ludzi rozsmieszyc, dowcipnisiu :)
                  Pozdrawiam
                  • greenblack Re: Linki - Ponownie do Greenblacka 19.11.02, 16:17
                    Gość portalu: polokokt napisał(a):

                    > Nie chce mi sie juz tu wszystkiego kmentowac. Wiec napisze po krotce
                    > Ja zrozumialem tekst kolegi od Jaga, w formie takiej: jaki to On nie jest
                    > wspanialy, bo objechal Honde wygladajaca na super szybka, a do tego wydawala
                    > grozne dzwieki.

                    Ustalmy jedno. Jeżeli to była Civic Type-R, to przynajmniej pod względem mocy
                    mogła sie równać z X-Typem, a jeżeli to była np. 1.4 90KM, to próba pokonania
                    Jaguara świadczyła o całkowitym odrealnieniu jej posiadacza zachłysniętego
                    wspaniałością swojej Hondy.

                    Wcisnalem gaz a ona zostala z tylu. ja tak to zrozumialem.
                    > Dla mnie to zadne osiagniecie. osiagnieciem bylo by to jakby jechal Audi A4
                    > Quatro a obok stanelo A4 jednonapedowe z takim samym silnikiem. no i teraz
                    > jakby go objechal to by bylo osiagniecie.

                    To nie byłoby osiągnięcie, a potwierdzenie faktów wielokrotnie sprawdzonych.

                    A tak to rownie dobrze moglby
                    > objechac Seicento ktore w miare groznie wyglada do tego buczy i pali gume na
                    > skrzyzowaniu. I tu tez mozna by wykazac wyzszosc napedu AWD/4x4 czy jakiegos
                    > innego nad przednionapedowcami.

                    Czyli zgadzasz się, że był to odrealniony "kierowca" w 1.4?

                    > Natomiast to ze samochod luksusowy za, jak piszesz ponad 150 tys zl jest
                    > wygodnieszy, bardziej komfortowy i byc moze dostarcza wlascicielowi wiecej
                    > frajdy z jazdy jest lepszy od samochodu kompaktowego za 45 tys zl,

                    Czyli znowu potwierdzasz odrealnienie kierowcy 1.4? Bo Type-R kosztuje 110tyś.

                    to nie
                    > ulega zadnej dyskusji. I z tym sie zgadzam
                    > Co do tych przyspieszen to watpie aby honda stosowala inne techniki pomiaru
                    > przyspieszenia niz Jaguar. Wiec uznalem ze wyniki z tabel przyjmuje za
                    > faktycznie takie jakie sa w rzeczywistosci. Bo tak to mozna powiedziec ze 7 s
                    > Jaga to tez bajki i normalny kierowca nie jest w stanie zejsc ponizej 8s.

                    Dobrze, zgadzam się, że dane katalogowe podano na podstawie porównywalnych
                    prób.

                    > A z zartow o neonkach tak sie usmialem ze malo z krzesla nie spadlem :) Ty
                    > Greenblack to potrafisz ludzi rozsmieszyc, dowcipnisiu :)

                    Dziękuję, że doceniasz Moj sarkastyczny humor.;)

                    > Pozdrawiam
                    Pozdrawiam
                    • Gość: polokokt Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.02, 16:45
                      > Czyli zgadzasz się, że był to odrealniony "kierowca" w 1.4?

                      > Czyli znowu potwierdzasz odrealnienie kierowcy 1.4?


                      Hmy :) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. takie przyslowie mi sie tu
                      przypomnialo. Bo mozna do tego podejsc na Twoj sposob, czyli nierealnie
                      myslacego wlasciciela slabego samochodu ktory chyba nie zna mozliwosci
                      przeciwnika, albo super goscia w super bryce ktory objechal o polowe slabszy
                      woz i tym podbudowal swoje morale. Ale dla mnie obie postawy sa na zblizonym
                      poziomie i jedna drugiej nie ustepuje. No moze Pan od Jaga wyroznia sie jedynie
                      tym iz wiedzial kiedy odpuscic gdy zaczynalo sie robic ciasno.
                      A raczej TypeR ani Vtec to nie byl bo nikt o zdrowych zmyslach choinki z tych
                      samochodow nie robi. Raczej te slabsze wersje ludzie staraja sie upodobnic do
                      tych mocniejszych
                      • Gość: maciek Tym razem do Polokoktowca:) IP: 217.11.134.* 20.11.02, 11:09
                        Odpowiadam dla porządku. Przykład z Hondą (fakt prawdziwy z dnia 17.11)podałem
                        tylko i wyłącznie po to aby pokazać, że nowoczesne systemy napędu i trakcji są
                        dużo ważniejsze od śrubowania mocy silnika. To, że byłem za skrzyżowaniem zanim
                        Honda ruszyła było spowodowane tym, że miałem pełną przyczepność gdy tamten
                        palił gumy. Jazdę kontynuowałem normalnie tj. bez jakiejkolwiek szarpaniny. Nie
                        było moim celem objechanie gościa. Natomiast on wyraźnie niezadowolony, że na
                        światłach został z tyłu rzucał samochodem na boki i robił wszystko aby mnie
                        dogonić. Zrobił to dość szybko co świadczy o tym że coś pod maską majstrował a
                        ryk jego silnika w momencie wyprzedzania zagłuszył mi nawet radio (a Jag jest
                        dość dobrze wyciszony, choć brakuje mu trochę do Audi). Druga rzecz to taka, że
                        niestety ale spora grupa osób w różnych samochodach, lepszych czy gorszych na
                        widok Jaga próbuje się ścigać. Takie jest moje spostrzeżenie i doświadczenie.
                        Podejrzewam, że z innymi markami jest podobnie. Mijały mnie już Seicenta,
                        Matizy, Lanosy, Polo (bez aluzji do Ciebie), Corsy, 20-sto letnie rzęchy itd.
                        Nie robi to na mnie najmniejszego wrażenia. Problem w tym jak to robiły.
                        Zajeżdzano mi drogę na 100 metrów przed czerwonym światłem byle tylko być
                        pierwszym PRZED Jagiem, wyprzedzano na trzeciego, z wykorzystaniem dłuższej
                        zatoki autobusowej po prawej stronie (tak tak!!), pobocza a nawet chodnika. Nie
                        dalej jak przedwczoraj Corsą facet stanął obok mnie na czerwonym świetle na
                        pasie wyłącznie dla skręcających w prawo a następnie z ryczącym silnikiem
                        ruszył do przodu. W dodatku w momencie zmiany świateł zapalał papierosa a
                        ponieważ za skrzyżowaniem pas się zamykał zatoką i przystankeim autobusowym
                        (akurat był autobus) nie udało mu się wskoczyć przede mnie (bez złośliwości z
                        mojej strony). Zaczął trąbić, gestykulować, włączył długie światła, nic z tego
                        nie rozumiałem. Faktem jest, że w ruchu miejskim WSZYSCY poruszają się tempem
                        jednakowym. Szarpanie i slalomowanie może i jest sposobem na pokazanie
                        wyższości tylko świadczy o głupocie. Rzecz w tym, że aby to zrozumieć trzeba
                        się przesiąść do naprawdę dobrego samochodu (znowu, bez aluzji) i wtedy okazuje
                        się, że komfort jazdy, spokój, przyjemność są dużo ważniejsze (niektórzy
                        nazywają to wywyższaniem się, trudno, niech im będzie). A jaka może być głupota
                        polskiego kierowcy? Przykład: Na autostradzie pod Norymbergą jade, jeszcze
                        wówczas Passatem 160 km/h. Zabieram się do wyprzedzania, patrzę w lusterko i
                        widzę, że ktoś własnie mnie wyprzedza. Mija mnie z ryczącym silnikiem VW Lupo
                        (!!!) oczywiście na polskiej rejestracji. Bez komentarza, dodam tylko, że
                        przykład ten nie podałem po to aby powiedzieć, jak to byłem wkurwiony, że takie
                        g*** i w dodatku kobieta za kieronicą śmią wyprzedzić mnie, w Passacie.

                        Z Twojej wypowiedzi zauważyłem jedną, niebezpieczną kwestię. Piszesz, że Jag ma
                        wszystkie gadżety zapobiegającemu poślizgowi i dające maksymalną przyczepnośc
                        (to prawda) a niedoświadczonemu kierowcy bez tego wszytkiego trudno jest
                        wychwycić moment poślizgu kół (to też prawda). Wniosek jaki z tego wynika to,
                        że gdyby niedoświadczony kierowca miał te wszsytkie gadżety to nie byłoby
                        problemu. Otóz problem byłby wielokrotnie większy, gdyż taki kierowca uznałby,
                        że samochód sam jedzie a on jest jedynie dodatkiem i może się popisać.
                        Tymczasem jest dokładnie odwrotnie. To kierowca decyduje co się z samochodem na
                        drodze dzieje.

                        To tyle z mojej strony, na wątek wszedłęm zupełnie przypadkeim i nie zamierzam
                        dalej kontynuować.

                        Do Greenblacka: Cruising uwielbiam ale nie na szosie Katowickiej:))). To temat
                        na zupełnie osobny wątek. Podobnie jak temat Jaga (automat czy manual). Albo
                        jak chcesz ze mną podyskutowac to napiszę do Ciebie na priva.

                        Pozdrawiam
                        maciek
                        • greenblack Re: Tym razem do Polokoktowca:) 20.11.02, 18:36
                          Gość portalu: maciek napisał(a):

                          > Do Greenblacka: Cruising uwielbiam ale nie na szosie Katowickiej:))). To
                          temat
                          > na zupełnie osobny wątek.

                          O automatach i nie tylko też już było:
                          ;)

                          www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=20&w=2914754
                          Może nie ze wszystkim się zgodzisz, ale polemikę możemy prowadzić na tamtym
                          wątku. Chcę mieć 100-postowy wątek;)


                          Podobnie jak temat Jaga (automat czy manual). Albo
                          > jak chcesz ze mną podyskutowac to napiszę do Ciebie na priva.

                          To też może być.

                          > Pozdrawiam
                          > maciek

                          Pozdrawiam
                          Greenblack
            • greenblack Re: Linki - Ponownie do Greenblacka 19.11.02, 13:29
              Gość portalu: maciek napisał(a):

              > Dzięki za linki. Wszystkie przeczytałem. Zaszło pewne nieporozumienie z mojej
              > winy. Rzeczywiście z mojego postu to nie wynika ale interesowała mnie Twoja
              > opinia na temat tego Jaguara na tle BMW, MB, Audi.

              X-Typem nie jeździłem, więc nie będę sie wypowiadać. Sprawdziłem tylko, że
              napęd jest rozdzielany stale 40/60, a to już WIELE mówi. Świetny wóz, prawdziwa
              konkurencja dla A4/3/C.

              Przepraszam. Ja też
              > patrzyłem na Saaby ale odstraszała mnie wizja tylko przedniego napędu przy
              > silniku o dużej mocy.

              Jak zdążyłeś się zorientować, taka wizja nie każdego odstrasza. Maja jeszcze
              pomysły montowania chipów zwiekszających moc do 260KM!:o

              Opowiem doświadczenie sprzed paru dni. Stanąłem w tym
              > Jaguarze na światłach i widzę w lusterku światła mijania slalomujące między
              > trzema pasami. Stanęło to coś obok mnie. Patrzę a to idiotycznie
              ospojlerowana,
              >
              > czerwona Honda Civic, model oznaczony kilkunastoma literami alfabetu
              stanowiące
              >
              > skróty nic mi nie mówiące. Alufelgi białe,szprychowe, wewnątrz widoczne na
              > czerwono pomalowane szczęki hamulców. Z tyłu podwójna nakładka na rurę
              > wydechową itd, itp.

              A nie zauważyłeś czasem fioletowych diodek na spryskiwaczach albo neonów pod
              podwoziem? ;)

              Facet wyraźnie podniecony, że ma mnie obok siebie,

              Magia Jaguara działa, co?;)

              podkręca
              >
              > silnik i czekamy na zielone. Wreszcie jest, puszczam sprzęgło i już jestem za
              > skrzyżowaniem a Honda jeszcze na niego nie wjechała bo przdenie koła zaczęły
              > buksować z przeraźliwym piskiem. Potem facet mnie dogonił i musiał przegonić
              > (silnik miał wyraźnie podkręcony)

              Może miał NOS?

              ale ja postanowiłem zwolnić bo zauważyłem, że
              >
              > jak zmieniał biegi i puszczał sprzęgło to Honda dostawała dziwnych wibracji i
              > trudno było ją utrzymać na pasie ruchu. Nie wiem jakie miał hamulce, czy
              > też "stuningowane" ale wolałem tego nie sprawdzać :)))Po doświadczeniach
              jazdy
              > Jaguarem (modelem, który jest bliźniakiem Forda Mondeo)

              Na pewno mniejszy z niego bliźniak niż para Vectra&9-3.

              uważam że:
              >
              > -Ładowanie pieniędzy dla znaczka z silnikiem o dużej mocy nie ma sensu,
              > -Tuning to zabawa dla tych co mają pieniądze (choćby po to aby wymienić
              > samochód po paru "wyścigach)Dobrze zaprojektowany i wykonany samochód z
              dobrym
              > silnikiem nie wymaga żadnego tuningu w tym równiez tzw. optycznego,

              Przecież worek na śmieci na oknach i fioletowe diodki znacząco zwiększają
              osiągi i walory trakcyjne.;)

              > -AWD albo 4WD jest absolutną koniecznością, stabilność toru jazdy jest po
              > prostu niesamowita, samochód "płynie po drodze",

              Wiem coś o tym:)

              > -Turbodoładowanie nie zastąpi silnika, który moc ma z naturalnej pojemności,

              Niektórzy wolą chipowanie silników;)

              > -Wszelkie gadzety niby podnoszące moc silnika to tylko wyciąganie pieniędzy.
              >
              > Na koniec powiem coś co mało się przewija na tym forum. Po doświadczeniu
              jazdy
              > tym Jaguarem, zrozumiałem czym jest przyjemność z jazdy. Nie jest nią
              > posiadanie podkręcowanego silnika w ospojlerowanym samochodzie aby z piskiem
              > opon ruszać spod świateł. Nie jest też nią pogoń za każdym gadżetem, który
              niby
              >
              > podnosi moc silnika. Jest nią jazda w samochodzie, który "płynie" po drodze
              bez
              >
              > niepotrzebnej szarpaniny. Płynie bo jest odpowiednio zaprojektowany i
              zrobiony,
              >
              > posiada dobry silnik, zawieszenie, napęd itd. Do tego zamiast muzyki techno
              czy
              >
              > rocka lepiej posłuchać klasyki.

              Albo jazzu;)
              Tego też się nauczyłem. Jest tylko jeden
              > problem, za tą przyjemnośc trzeba niestety zapłacić ale lepiej tak wydać
              > pieniądze niż ciąłe kupowanie niepotrzebnych dodatków, których pożytek jest
              > watpliwy.

              Diody, neony i folia na oknach to "niezbędne atrybuty każdego samochodu!;)

              > Pozdrawiam
              > PS podszywać się nie zamierzam, to był wypadaek pzry pracy.

              Sam już nie wiem. Ty już masz tego X-Type'a czy nie? A jak masz to Sport czy
              High? Jak się jeszzce zastanawiasz, to spróbuj z A4 3.0 quattro, 333xi, C320
              4matic. Może nie tak stylowe, ale też mają w zanadrzu sporo atutów.

              Widzę, że też lubisz "cruising", dlaczego więc nie spróbowałeś automatu?
              Pozdrawiam

              P.S. Maćku jesteś jednym z kilku tutaj, którzy wiedzą "o co chodzi". Zgadzamy
              się w zadziwiająco wielu kwestiach.
              Pozdrawiam

              • Gość: johndoe Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: *.tlsa.pl 20.11.02, 12:03
                tradycyjnie dorzuce swoje trzy grosze /bo jakos nie moge zniesc skrajnosci- czyli Twojego zapatrzenia na 4x4/
                1 zastanawiam sie czemu szwedzi sa tak debilni. jedni bo mieszkajac w kraju gdzie przez pol roku jest zima nie kupuja nagminnie 4x4 a przeciez ich stac, i tych inzynierow z volvo czy saaba, ktorzy majac takie pole do popisu nie produkuja tychze.
                2 jak to jest, ze przednionapedowa alfa wygrawa mistrzostwa europy z audi bmw itd. zgodnie z Twoja logika nie ma nawet prawa konkurowac z tymi autami
                • Gość: maciek Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: 217.11.134.* 20.11.02, 16:31
                  Pozwól, że się wypowiem przed Greenblackiem.

                  1. Mnie się zdaje, że Szwedzi nie są debilni. Volvo ma modele z AWD Saab nie.
                  Dlaczego? Nie wiem, może Saab dokonał analizy takiego przedsięwzięcia i okazało
                  się, że się nie opłaca albo były jakieś inne przyczyny. Jestem pewien że
                  prędzej czy poźniej (raczej prędzej) Saab wypuści model z napędem na cztery
                  koła. Jedni kupują AWD inni nie. Dlaczego? Dla tego samego powodu dla których
                  jedni kupują auta z ABS czy poduszkami powietrznymi a inni nie. Po prostu ich
                  nie stać a napęd AWD jescze nie staniał na tyle aby był masowy (ale to już
                  niedługo nastąpi). Audi wprowadziło swój model Quattro na początku lat 80tych.
                  Myślisz, że wszyscy się rzucili na nie? Nie, bo było bardzo drogie. Nawet
                  dzisiaj napęd AWD trochę kosztuje. Ponadto co mają powiedzieć Ci którzy,
                  jeżdżą samochodem tylko do pracy i na zakupy. Czy im potrzebny jest AWD. Raczej
                  nie.

                  2. W dyskusji o napędach nie wymieniajmy wyścigów na torze. Samochody są trochę
                  inne a chodzi o to aby wygrać przy zachowaniu reguł gry. Na ulicy chodzi o to
                  aby WSZYSCY dojechali do celu, wolniej, szybciej ale bezpecznie. Dobrze byłoby
                  zeby jeszcze samochód był cały. Nie o chodzi o to aby być pierwszym od świateł
                  do świateł. Ci którzy jeżdżą daleko i dużo (np. zawodowi kierowcy) chcą jeszcze
                  aby podróż jak najmniej męczyła. Napęd AWD jest takim dodatkiem który jazdę
                  poza torem wyścigowym uczyni bezpieczniejszą i przyjemniejszą. Weź pod uwagę,
                  że nie tylko silnik i napęd się liczy. Ważne są także ustawienia skrzyni biegów
                  aby jak najdłużej wykorzystywać maksymalną moc. Ta z reguły jest osiągana w
                  górnych zakresach obrotów. I tak w autach wyścigowych ją się ustatwia. Czy jest
                  to potrzebne to codziennej jazdy?
                • greenblack Re: Linki - Ponownie do Greenblacka 20.11.02, 18:31
                  Gość portalu: johndoe napisał(a):

                  > tradycyjnie dorzuce swoje trzy grosze /bo jakos nie moge zniesc skrajnosci-
                  czy
                  > li Twojego zapatrzenia na 4x4/

                  Nie możesz znieść, czy zrozumieć? Bo jest różnica.

                  > 1 zastanawiam sie czemu szwedzi sa tak debilni. jedni bo mieszkajac w kraju
                  gdz
                  > ie przez pol roku jest zima nie kupuja nagminnie 4x4 a przeciez ich stac, i
                  tyc
                  > h inzynierow z volvo czy saaba, ktorzy majac takie pole do popisu nie
                  produkuja
                  > tychze.

                  SAAB i Volvo dopiero od niedawna należą do dużych koncernów i wcześniej nie
                  było Ich po prostu stać na prace nad AWD. Obecnie są już modele Volvo z AWD:
                  XC70, XC90, S60, V70. SAAB pracuje nad SUVem i następcą 9-5, który ma mieć
                  wersję AWD.

                  > 2 jak to jest, ze przednionapedowa alfa wygrawa mistrzostwa europy z audi bmw
                  i

                  Mistrzostwa Europy w czym? Może jakieś czwartoligowe zawody rozgrywane na
                  suchym, gładkim afalcie. Spójrz, jak są zbudowane wozy WRC. Przednionapędowe
                  rajdówki mogą się znaleźć w pierwszej piętnastce, jak rajd rozgrywany jest na
                  suchym, gładkim asfalcie i przy słonecznej pogodzie. W pustynnych i śnieżnych
                  rajdach nawet chyba nie startują.
                  > td. zgodnie z Twoja logika nie ma nawet prawa konkurowac z tymi autami

                  Pozdrawiam
                  • Gość: johndoe Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: *.tlsa.pl 21.11.02, 08:58
                    greenblack napisał:


                    > Nie możesz znieść, czy zrozumieć? Bo jest różnica.

                    zniesc. zrozumiec moge, i rozumiem. awd jest lepszy ale...
                    na asfalcie ta przewaga juz jest mniejsza niz na piachu
                    ktos kto jezdzi po miesci i troche po dobrych drogach nie potrzebuje tego napedu, zwaszcza jezdzac w innym stylu iz hakkinen czy burns

                    >
                    > SAAB i Volvo dopiero od niedawna należą do dużych koncernów i wcześniej nie
                    > było Ich po prostu stać na prace nad AWD. Obecnie są już modele Volvo z AWD:
                    > XC70, XC90, S60, V70. SAAB pracuje nad SUVem i następcą 9-5, który ma mieć
                    > wersję AWD.
                    ten argument nie trafil do mnie sprzeglo wiskotyczne wprowadzili juz kilka lat temu a po tym gdy okazalo sie, ze bezwladnosc ukladu jest zbyt duza poszukali nowych rozwiazan /tak na marginesie to mysle, ze napedy awd "sterowane" inaczej niz czysto mechanicznie to przyszlosc, elektronika jest jednak przyszloscia tak jak to sie stalo w silnikach, kwestia pozostaje kto i kiedy wynajdzie naped jeszcze lepszy i blizszy tradycyjnym napedom niz haldex. co do pieniedzy to szwedzi od lat wydaja dosyc duzo na badania rozniste i gdyby jak napisalem w ich rodzimym kraju bylo zapotrzebowanie na tai naped to by powstal.o ile pamietam to ford w momencie przejmowania volvo nie mial chyba opracowanej kurtyny powietrznej, czy to oznacza, ze nie bylo go stac?


                    > > 2 jak to jest, ze przednionapedowa alfa wygrawa mistrzostwa europy z audi
                    > bmw
                    > i
                    >
                    > Mistrzostwa Europy w czym? Może jakieś czwartoligowe zawody rozgrywane na
                    > suchym, gładkim afalcie. Spójrz, jak są zbudowane wozy WRC. Przednionapędowe
                    > rajdówki mogą się znaleźć w pierwszej piętnastce, jak rajd rozgrywany jest na
                    > suchym, gładkim asfalcie i przy słonecznej pogodzie. W pustynnych i śnieżnych
                    > rajdach nawet chyba nie startują.
                    > > td. zgodnie z Twoja logika nie ma nawet prawa konkurowac z tymi autami
                    >
                    > Pozdrawiam
                    mistrzostwa europy co sie chyba nazywaja euroTCC /takie wyscigi na asfalcie/
                    swoja odpowiedzia potweirdziles moja teze. o ile na nawierzchniach takich jak piach, zwir itd. przewaga awd jest bardzo wyrazna to na asflacie juz nie. jezeli dodamy do tego technike jazdy normalnego czlowieka czyli niekoniecznie pokonywanie zakretow w kontrolowanym poslizgu tylko redukujac odpowiednio predkosc /jak zreszta samochody, za ktorymi, i przed ktorymi jedziemy/ to zalety awd sa przez wiekszosc uzytkownikow nie wykorzystywane. uklady kontroli trakcji sa coby nie mowic coraz doskonalsze i tak jak 20 lat temu awd mialo przewage nad zwylymi konstrukcjami tak teraz chociazby po przykladzie mb A klasy widac co moze dac ESP.
                    pzdr
                    ps. oczywiscie samochod z awd jest bezpieczniejszy niz ten bez i daje lepsze panowanie nad autem zwlaszcza gdy pod maske ktos zapakuje 200 lub wiecej koni.
                    kwestia o ile dla zwyklego kowalskiego jadacego z janek na prage?
                    • greenblack Re: Linki - Ponownie do Greenblacka 21.11.02, 21:46
                      Gość portalu: johndoe napisał(a):

                      > zniesc. zrozumiec moge, i rozumiem. awd jest lepszy ale...
                      > na asfalcie ta przewaga juz jest mniejsza niz na piachu
                      > ktos kto jezdzi po miesci i troche po dobrych drogach nie potrzebuje tego
                      naped
                      > u,

                      Chyba że na drogach zalegnie czarna maź niewiadomego pochodzenia albo drogowcy
                      nie zdążą zareagować, na tak zaskakujące w listopadzie zjawisko, jakim
                      niewątpliwie jest śnieg.

                      zwaszcza jezdzac w innym stylu iz hakkinen czy burns

                      ;)

                      > ten argument nie trafil do mnie sprzeglo wiskotyczne wprowadzili juz kilka
                      lat
                      > temu a po tym gdy okazalo sie, ze bezwladnosc ukladu jest zbyt duza
                      poszukali
                      > nowych rozwiazan

                      Tak, poszukali i znaleźli Haldex.

                      /tak na marginesie to mysle, ze napedy awd "sterowane" inaczej
                      > niz czysto mechanicznie to przyszlosc, elektronika jest jednak przyszloscia
                      ta
                      > k jak to sie stalo w silnikach, kwestia pozostaje kto i kiedy wynajdzie naped
                      j
                      > eszcze lepszy i blizszy tradycyjnym napedom niz haldex.

                      A poco szukać, jak już jest quattro i 4x4 w Subaru?

                      co do pieniedzy to szwe
                      > dzi od lat wydaja dosyc duzo na badania rozniste i gdyby jak napisalem w ich
                      ro
                      > dzimym kraju bylo zapotrzebowanie na tai naped to by powstal.o ile pamietam
                      to
                      > ford w momencie przejmowania volvo nie mial chyba opracowanej kurtyny
                      powietrzn
                      > ej, czy to oznacza, ze nie bylo go stac?
                      >
                      >
                      > mistrzostwa europy co sie chyba nazywaja euroTCC /takie wyscigi na asfalcie/
                      > swoja odpowiedzia potweirdziles moja teze. o ile na nawierzchniach takich jak
                      p
                      > iach, zwir itd. przewaga awd jest bardzo wyrazna to na asflacie juz nie.

                      Oczywiście, jeżeli asfalt jest SUCHY, CZYSTY, SZORSTKI i RÓWNY.

                      jezeli
                      > dodamy do tego technike jazdy normalnego czlowieka czyli niekoniecznie
                      pokonyw
                      > anie zakretow w kontrolowanym poslizgu tylko redukujac odpowiednio
                      predkosc /ja
                      > k zreszta samochody, za ktorymi, i przed ktorymi jedziemy/ to zalety awd sa
                      prz
                      > ez wiekszosc uzytkownikow nie wykorzystywane. uklady kontroli trakcji sa coby
                      n
                      > ie mowic coraz doskonalsze i tak jak 20 lat temu awd mialo przewage nad
                      zwylymi
                      > konstrukcjami tak teraz chociazby po przykladzie mb A klasy widac co moze
                      dac
                      > ESP.
                      > pzdr
                      > ps. oczywiscie samochod z awd jest bezpieczniejszy niz ten bez i daje lepsze
                      pa
                      > nowanie nad autem zwlaszcza gdy pod maske ktos zapakuje 200 lub wiecej koni.
                      > kwestia o ile dla zwyklego kowalskiego jadacego z janek na prage?

                      Ale Ja nie mówię, że w np. Matizie trzeba monotwać 4x4. Denerwuje Mnie tylko
                      takie stawianie sprawy, że 210KM w przednionapędowym samochodzie, to właściwie
                      nic wielkiego i bez przeszkód można go "podczipować" do 260KM. O mocach tych
                      wielkości mówię.
                      Pozdrawiam
                      • Gość: johndoe Re: Linki - Ponownie do Greenblacka IP: *.tlsa.pl 22.11.02, 08:41
                        greenblack napisał:

                        > Ale Ja nie mówię, że w np. Matizie trzeba monotwać 4x4. Denerwuje Mnie tylko
                        > takie stawianie sprawy, że 210KM w przednionapędowym samochodzie, to właściwie
                        > nic wielkiego i bez przeszkód można go "podczipować" do 260KM. O mocach tych
                        > wielkości mówię.
                        > Pozdrawiam
                        a ja nie mowie, ze 250 czy 300 koni czy to w 4x4 czy to z przednim napedem nalezy rozdawac kazdemu kto tylko zaplaci. nie kazzdy potrafi grac w warcaby i nie kazdy potrafi dobrze jezdzic. o ile brak umiejetnosci gry w warcaby nikomu nie grozi to kapelusznik czy nafazowany malolat z kolegami na sasiednich siedzeniach stanowia zagrozenie dla siebie i innych.
                        pzdr
                        ps. dalej jednak twierdze, ze przemysl motoryzacyjny bedzie coraz efektywniej korzystal z elekroniki i ta zapewni to co w tej chwili 4x4. postep jest nieublagany, a elektronika bedzi zawsze w koncu tansza
    • Gość: kierowca Re: nowy Saab 9-3 sport sedan IP: *.echostar.pl / 212.126.30.* 19.11.02, 20:03
      Parę dni temu miałem przyjemnosć prowadzenia sabba 9-3 z silnikiem 2,0T 175 KM
      i Tiptronikiem.
      A oto moje wrazenia o tym aucie.

      1.Z wyglądu jest to pierwszy saab który mi się podoba
      2. Z przodu miejsca wystarczająco, z tyłu ciasno
      3. Rewelacyjne fotele z super trzymaniem bocznym
      4. Tiptronik jak kazdy automat - za duzo myśli za kierowcę i działa zbyt wolno,
      jesli lubisz poszaleć kup ręczną skrzynię
      5. Silnik przyspiesza dobrze, choć jego dźwięk jest jak każdej innej rzędówki
      czyli - nieciekawy
      6. Wiekszy komfort pracy silnika daje V6, który podobno ma być montowany w tym
      saabie juz niedługo
      7. Zawieszenie mimo, ze dość twarde bardzo dobrze znosi dziurawe drogi. Nie
      miałem mozliwosci przeyestowania zawieszenia na szybko przechodzonych
      zakrętach, bo pracownik salonu siedział koło mnie i wolałem tego nie robić

      W sumie fajne auto
      • Gość: Szymi Re: nowy Saab 9-3 sport sedan IP: 193.0.236.* 22.11.02, 11:15
        > 1.Z wyglądu jest to pierwszy saab który mi się podoba

        zgadzam sie z Toba


        > 5. Silnik przyspiesza dobrze, choć jego dźwięk jest jak każdej innej rzędówki
        >czyli - nieciekawy

        chyba jak kazdej czterocylindrowej rzedowki bo r6 maja i dzwiek i kulture pracy
        lepsza niz v6

        > 6. Wiekszy komfort pracy silnika daje V6, który podobno ma być montowany w
        tym
        > saabie juz niedługo

        brak silnika 6 cylindrowego zupelnie dyskfalifikuje ten samochod w moich
        oczach. jak ktos jezdzil kiedys v6 lub lepszym to wie o czym mowie.
      • greenblack Re: nowy Saab 9-3 sport sedan 20.11.02, 18:39
        Gość portalu: Jacek napisał(a):

        > Saab to marka dla ludzi z wyobraznia. Porownywanie jej z marka BMW,
        > Audi czy Lexus jest sporym nietaktem.
        > Pozdr.

        Pewnie. Zapomniałeś jeszcze o Mercedesie i Jaguarze, najbardziej obciachowych i
        zacofanych markach na świecie.
        Pozdrawiam
        • Gość: johndoe Re: nowy Saab 9-3 sport sedan IP: *.tlsa.pl 21.11.02, 09:07
          greenblack napisał:

          > Gość portalu: Jacek napisał(a):
          >
          > > Saab to marka dla ludzi z wyobraznia. Porownywanie jej z marka BMW,
          > > Audi czy Lexus jest sporym nietaktem.
          > > Pozdr.
          >
          > Pewnie. Zapomniałeś jeszcze o Mercedesie i Jaguarze, najbardziej obciachowych i
          >
          > zacofanych markach na świecie.
          > Pozdrawiam
          i tym razem sie z Toba zgodze
          pzdr
        • greenblack Re: No to Saabik ma coś ekstra - ***** w ENCAPie 27.11.02, 18:07
          Vauxhall/Opel Vectra
          Front and side impact rating **** Pedestrian test rating *
          Test Scores: Front 12(75%) Side 18(100%) Overall 30(88)% Pedestrian 5(14%)


          Saab 9-3
          Front and side impact rating ***** Pedestrian test rating *
          Test Scores: Front 13(81%) Side 18(100%) Belt Reminder 2 Overall 33
          Pedestrian 7(19%)


          Całe 6% więcej w zderzeniu czołowym - granica błędu.
          Co ciekawe Vel Satis, auto większe i cięższe od Laguny, otrzymał od niej 6%
          mniej w zderzeniu czołowym.
          Pozdrawiam

          • dreaded88 Re: No to Saabik ma coś ekstra - ***** w ENCAPie 27.11.02, 18:29
            greenblack napisał:

            > Vauxhall/Opel Vectra
            > Front and side impact rating **** Pedestrian test rating *
            > Test Scores: Front 12(75%) Side 18(100%) Overall 30(88)% Pedestrian 5
            (14%)
            >
            >
            > Saab 9-3
            > Front and side impact rating ***** Pedestrian test rating *
            > Test Scores: Front 13(81%) Side 18(100%) Belt Reminder 2 Overall 33
            > Pedestrian 7(19%)
            >
            >
            > Całe 6% więcej w zderzeniu czołowym - granica błędu.

            A jak ja piszę, że C-Klasa ma poziom bezpieczeństwa taki jak Laguna, w
            granicach błędu statystycznego, to się wszyscy rzucają :-)

            > Co ciekawe Vel Satis, auto większe i cięższe od Laguny, otrzymał od niej 6%
            > mniej w zderzeniu czołowym.

            To chyba nie jest specjalnie ciekawe, nawet można się było spodziewać takiego
            wyniku. Płyta podłogowa, a zatem najprawdopodbniej i zdolność pochłaniania
            energii przez odpowiednie struktury jest taka sama, samochód cieższy ma w
            momencie uderzenia wyższą energie, pęd tak samo. Więc mniej zostanie
            pochłonięte.

            Ja spodziewałem się troszkę więcej po nowym Mercedesie E, po świetnym wyniku C.
            Chociaż przy takiej potężnej stabilności kabiny resztę można chyba dopracować.
            • greenblack Re: No to Saabik ma coś ekstra - ***** w ENCAPie 27.11.02, 18:38
              dreaded88 napisał:

              > A jak ja piszę, że C-Klasa ma poziom bezpieczeństwa taki jak Laguna, w
              > granicach błędu statystycznego, to się wszyscy rzucają :-)

              Czekaj, zaraz przyjdą;)

              >
              > To chyba nie jest specjalnie ciekawe, nawet można się było spodziewać takiego
              > wyniku. Płyta podłogowa, a zatem najprawdopodbniej i zdolność pochłaniania
              > energii przez odpowiednie struktury jest taka sama, samochód cieższy ma w
              > momencie uderzenia wyższą energie, pęd tak samo.

              Taki mądry, to też jestem. Ale tutaj chodzi o zderzenie z nieruchomą ścianą. W
              realnym zderzeniu dwóch jadących samochdów cięższy (o ponad 400kg) zawsze
              wygrywa.

              Więc mniej zostanie
              > pochłonięte.

              Większe wymiary=dłuższe strefy zgniotu=więcej energii pochłoniętej.

              > Ja spodziewałem się troszkę więcej po nowym Mercedesie E, po świetnym wyniku
              C.
              >
              > Chociaż przy takiej potężnej stabilności kabiny resztę można chyba dopracować.

              To samo, co Laguna vs Vel Satis. W normalnym zderzeniu 2tonowa E "przepchnie"
              większość osobówek.
              Pozdrawiam
          • Gość: polokokt Re: No to Saabik ma coś ekstra - ***** w ENCAPie IP: *.pjwstk.edu.pl 27.11.02, 18:47
            Czesc Greenblack
            Oj nie wiem czy te 6% to tylko blad statystyczny.
            popatrz na opis uszkodzen manekinow. W saabie kierowca poprzez uderzenie w
            kierownice moze odniesc srednio - powazne obrazenie klatki i lekkie uraz
            gornej czesc nog. W oplu natomiast obrzenia srednio - powazne dotycza juz i
            klatki i nog. Czyli jednak elementy uzyte do konstrukcji wplywaja na
            bezpieczenstwo. Podobnie sprawa ma sie z pasazerem. W saabie pasazer odnosi
            obrazenia lzejsze klatki piersiowej i lydki, a w oplu praktycznie oprocz glowy
            obrazenia sa lekkie a udo lewej nogi moze odniesc srednio - powazne obrazenia.
            W uderzeniu bocznym w saabie nie ma zadnych obrazen a w oplu lekko
            pokancerowana jest klatka. Wiec jednak roznica nie jest chyba tylko
            statystyczna. A wydaje mi sie ze tak powazna instytucja nie robi badan i
            publikuje testow rozbijajac tylko po jednym samochodzie na kazdy rodzaj (a moze
            ktos wie ile rozbili samochodow kazdego typu/marki przed opublikowaniem tych
            wynikow?). A jak wiadomo im wiecej rozbitych samochodow tym blad jest mniejszy.
            Warte jest rowniez zaznaczenia to ze zderzenie czolowe jest robione z
            predkoscia 64KM/h (o ile dobrze pamietam). Czyli jesli zderzymy sie z
            samochodem to kazdy z samochodow moze jechac nie szybciej niz 32km/h a przeciez
            w miescie samochody rozwijaja wieksze predkosci nie mowiac o
            polskich "autostradach" gdzie pasy ruchu oddzielone sa tylko cienka, biala
            linnia :). A jak znam zycie obrazenia wraz ze wzrostem predkosci "rosna
            kwadratowo" (jesli mozna zastosowac takie sformuowanie) albo jeszcze szybciej,
            wiec ta roznica tylko bedzie sie zwiekszac.
            Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.