Dodaj do ulubionych

Wybór 140 KM

06.02.06, 16:59
Stoję właśnie przed wyborem nowego samochodu. Marki niech nie wpływają na
podpowiedzi i dlatego ich nie wymieniam. Samochody są podobne, acz nie
identyczne, pod względem wagi i rozmiarów. Dwa to raczej kompakty, a jeden to
klasa średnia. Do wyboru są następujące silniki: benzyna 1799 cm3 o mocy 140
KM i 174 Nm/4300 obr/min; benzyna 1998 cm3 o mocy 140 KM i 192 Nm/4000
obr/min; t.diesel 1560 cm3 o mocy 109 KM i 240 Nm/1750 obr/min. Ten pierwszy
to właściwie nowość, a dwa pozostałe już w sprzedaży od kilku lat. Poziom
wyposażenia podobny, choć ostatni jednak uboższy, choć nie pod względem
bezpieczeństwa - wszystkie z ABS, EBD, BA, ESP, komplet poduszek i kurtyn,
pełna elektryka, klimatyzacja itd. Drugi jest najbardziej paliwożerny - w
mieście ok. 11,5 l/100 KM. Wszyscy producenci godni zaufania - jeden to
europejski wzór bezpieczeństwa, inny to azjatycki wzór solidności, a kolejny
to dalekowschodnie prawie sportowe ambicje i rozwiązania. Wybieram teraz
między numerem jeden i dwa ale może gdzie trzech się bije... Ceny zbliżone.
Obserwuj wątek
      • black.iron Re: Wybór 140 KM 06.02.06, 19:15
        civic, o ktorym piszesz, ma bodaj najlepsza relacje ceny do wyposazenia. trzeci
        to prawdopodbnie focus z ponoc bardzo udanym dieslem. wziawszy pod uwage moje
        preferencje (lubie zrywne,wysokoobrotowe benzynowce) bardziej by mi lezal civic,
        natomiast pod kazdym innym wzgledem (poza wielkoscia bagaznika) wybralbym focusa.
          • black.iron Re: Wybór 140 KM 06.02.06, 19:31
            a mozliwe, ale w takim razie cenowo to chyba nie ma wiekszego porownania.
            proponuje zatem tanszego focusa zamiast technicznie niemal blizniaczego volvo,
            po co przeplaczac?
              • oktob Re: Wybór 140 KM 07.02.06, 19:38
                Dziękuję za już ale proszę o jeszcze! Decyzję muszę podjąć do przyszłego
                tygodnia. Chwalicie silnik o mocy 140 KM z pojemności 1.8, nie wzbudza
                entuzjazmu diesel 1.6, a zupełnie bez opinii pozostał silnik 2.0 - też 140-
                konny. Dlaczego ? Czy lepiej mieć te 140 KM z mniejszej pojemności czy też na
                opinię ma wpływ domniemanie, że chodzi tu o nowego civica ? A więc jednak
                decyduje marka a nie parametry ?

                PS. Ktoś domyślał się renault. Nie, ten producent nie jest brany pod uwagę,
                choć wszystkie jego modele dostają pięć gwiazdek w testach zderzeniowych.
                • black.iron Re: Wybór 140 KM 07.02.06, 19:50
                  bo podanie tylko pojemnosci, mocy oraz max.momentu jeszcze niewiele mowi. warto
                  byloby wiedziec jeszcze co to za auto, bo przeciez samym silnikiem jezdzic nie
                  bedziesz. jesli jednak kluczowy jest dla Ciebie silnik to wiedzac co to za auto
                  mozna sprawdzic np. jak przebiega krzywa mom. obr. bo to jest nie mniej istotne
                  od mom max i mocy. znajac wielkosc i mase auta mozna ocenic jak dany silnik
                  bedzie sie w nim sprawowal. tych danych nie podales, wiec ciezko doradzic.
                  poza tym czego oczekuujesz od tego auta? dobrych osiagow? oszczednosci?
                  kulturalnego silnika? duzych rozmiarow budy? fajnej stylistyki? bez tego
                  wszystkiego jak mozemu Ci poradzic? uchyl nieco rabka tajemnicy:)
                  • oktob Re: Wybór 140 KM 08.02.06, 18:46
                    Okazało się po przyśleniach, że osiągi 140 KM z silnika 2.0 są wystarczające.
                    Oszczędności na paliwie nie grają tak wielkiej roli, stylistyka hondy i jej
                    rozmiary jednak nie do końca odpowiadają, choć stylistyka jest intrygująca - ja
                    lubię "wynalazki". Nad japońskim zacięciem sportowym górę wzięła japońska
                    poprawność.
                • civic_06 Re: Wybór 140 KM 07.02.06, 19:52
                  Pewnie przekonanie, ze jest to Civic nie jest bez znaczenia chocby ze wzgledu
                  na trwale i oszczedne jednostki silnikowe (sam napislaes, ze drugi pali duzo
                  wiecej w miescie). Z praktyki powiem tylko tyle, ze te 140 KM z jednostki 1.8
                  zachowuja sie bardzo przyzwoicie, jezeli lubisz "krecic". A nawet wowczas
                  spalanie nie wzrasta drastycznie. Elastycznosc dolnej partii obrotow jest
                  zadowalajca, ale jesli cenisz sobie nader wszystko spokoj "dolnych" obrotow to
                  pewnie jednostka 2.0 bedzie bardziej odpowiednia.
                  • oktob Re: Wybór 140 KM 08.02.06, 18:39
                    No i decyzja została podjęta właśnie dlatego, że nie lubię "kręcić". Honda za
                    swoimi 140 KM z silnika 1.8 jest na 100% znakomitą propozycją. Tyle tylko, że
                    ja zdecydowanie nie lubię wysokich obrotów "na codzień". I dlatego wybór padł
                    na samochód z silnikiem 2.0, 140 KM i momentem 192/4000. Zaprzyjaźnieni
                    fachowcy twierdzą ponadto, że będzie miał lepszą elastyczność (przewaga nad
                    momentem obrotowym civica o 18 Nm), choć waga samego auta jest o ok. 70 kg
                    większa. Do hondy zniechęca mnie jeszcze fakt, że to zupełnie nowy model i na
                    bank będzie w nim coś do poprawki.
                    Dziękuję wszystkim za życzliwe podpowiedzi.
                    • civic_06 Re: Wybór 140 KM 08.02.06, 23:26
                      Do hondy zniechęca mnie jeszcze fakt, że to zupełnie nowy model i na
                      > bank będzie w nim coś do poprawki.

                      Mialem podobne rozterki, ale rozwial je fakt, ze to w koncu Honda!

                      Poprawek jednak nie uniknalem, nowy model Civica z poczatku produkcji na
                      amerykanski rynek zostal objety recallem. Do wymiany poszedl czujnki
                      odpowiedzialny za dezaktywacje poduszki powietrznej pasazera, gdy przewozony
                      jest na przodzie fotelik z dzieckiem. Sprawnie zalatwione w serwisie w sobotnie
                      przedpoludnie.
                      Poza tym prawie 8 tys. mil jak do tej pory i pelne zadowolenie. Co do
                      elastycznosci to na V biegu, ponizej 2000 rpm auto jeszcze odczuwalnie
                      przyspiesza, nic nie stuka, nie zamula. Diesel wiadomo to nie jest, ale jest
                      zadowolajaco. Powyzej 3700 rpm zaczyna sie bardzo sympatycznie biorac pod
                      uwage, ze to popularny kompakt ;)
                      No i na stacji benzynowej usmiech samoistnie pojawia sie na twarzy. Najgorszy
                      wynik to srednia z calodniowej jazdy w miescie: 26.5 mili na jednym galonie
                      (26.5 miles/gallon(US) = 8.876022 liters/100 km)
                      Zycze powodzenia z tym 2.0!!!
                • chris62 Re: Wybór 140 KM 07.02.06, 19:59
                  oktob napisał:


                  >
                  > PS. Ktoś domyślał się renault. Nie, ten producent nie jest brany pod uwagę,
                  > choć wszystkie jego modele dostają pięć gwiazdek w testach zderzeniowych.

                  I źle się domyślał bo właśnie takim Renault jeżdżę ale moment 191 Nm ma przy
                  3750 obr/ min. a nie przy 4 tys. moc 140 KM przy 5700 obr. /min lub 102 kW jak
                  kto woli.
                  Jeździ się znakomicie choć autko to minivan.
                  Uważam, że to jeden z najlepszych silników w tej pojemności bo oprócz dobrych
                  osiągów stosunkowo mało spala bo nawet na mrozach i w jeździe 100% miejskiej,
                  korkach itd. zmieścił się w 11 l/100 km.
                  Silnik ma dźwigienki zaworów ułożyskowane względem krzywek wałka rozrządu
                  rurowego zresztą w celu obniżenia masy co obniża opory wewnętrzne silnik
                  oczywiście ma zmienne fazy rozrządu choć na samochodzie to nie jest reklamowane
                  jako np toyotowskie fifitiaj.
                  Elastycznośc jest super na 5-tym biegu toczy się 40 km/h i nie szarpie
                  praktycznie da się jeźdić na obrotach 1200-2000 obr. min bez problemu.
                  Prędkość biegu jałowego 650 obr/min i nic nie trzęsie lewarkiem.
                  Na każdej świecy jest cewka co daje wysokie napięcie na świecy więc nawet na
                  mrozie startuje "na dotyk".
                  Ten silniczek w Clio ma 180 KM a po doładowaniu w usportowionym Megane 225 KM.
                  Są też wersje 2,0T o mocy 165 KM i 180 KM soft turbo dla poprawy charakterystyki
                  momentu obr.

                  I na pewno na 1,8 140 KM ale przy wyższych obrotach bym się nie zamienił a
                  zwłaszcza na samochód który ma bak paliwa pod fotelem kierowcy :)

                    • chris62 Re: Wybór 140 KM 13.02.06, 12:19
                      Właśnie, moc = moment*obroty i żeby silniki wykonałoy taką samą pracę musisz 1,8
                      mocniej kręcić ale nie zawsze się chce wkręcić zwłaszcza pod obciążeniem bo 2,0
                      ma wyższy moment a przecież nikt nie zabroni użyć wyższych obrotów chyba że to
                      będzie diesel który z racji praw fizyki nie poszaleje w tym temacie więc
                      momentem nadrabia.
                      Więc ja bym wziął turbo benzynke gdyby była w podobnej cenie.
                      • oktob Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 14:57
                        Właśnie takie argumenty przemówiły za 140 KM z silnika 2.0. Wybór modelu był
                        już wtedy prosty - primera. Na szczęście wiele osób ma krytyczne uwagi do tego
                        samochodu - wygląd zewnętrzny, aranżacja wnętrza z zegarami na
                        środku, "skomplikowany" panel N-Form - a więc nie jest to samochód tak okrutnie
                        opatrzony jak np. skądinąd sympatyczny avensis. A porównując wyposażenie bije
                        konkurencję na głowę.
                        • chris62 Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 17:16
                          Właśnie tak przeanalizuj parę wykresów charakterystyki mocy i momentu to
                          zauważysz a może nie jak jesteś tępy że wartość mocy odpowiada iloczynowi mocy i
                          prędkości obrotowej co oczywiście przekłada się na wykonanie określonej pracy w
                          jednostce czasu siłacz przeniesie beczkę z punktu A do B raz a słabeusz będzie
                          biegał kilka razy pomiedzy A i B z wiaderkiem. Poniał?
                          • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 17:41
                            Podoba mi sie to porownanie ale chyba jest troche nie na miejscu. Ale wracając
                            do rzeczy to przecież moment jest ilorazem a nie moc. Moc jest iloczynem pracy i
                            czasu. Moment jest ilorazem wektorowym, wiec nijak ma sie to do wzoru ktory
                            przedstawiles i zapewne sam wydedukowales.
                            • mobile5 Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 19:19
                              alonzo-kaloryfer napisał:
                              Ale wracając do rzeczy to przecież moment jest ilorazem a nie moc. Moc jest
                              iloczynem pracy i czasu. Moment jest ilorazem wektorowym

                              Aleś Pan natworzył.
                                    • mobile5 Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 20:28
                                      alonzo-kaloryfer napisał:

                                      > to wlasnie mowilem. myslalem ze zarzuty co do tresci a nie formy

                                      Jeśli iloczyn nie różni się od ilorazu, to nie mam zarzutów.:-)
                                        • mobile5 Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 21:07
                                          To przeczytaj to jeszcze raz:
                                          alonzo-kaloryfer napisał:

                                          Ale wracając do rzeczy to przecież moment jest ilorazem a nie moc. Moc jest
                                          iloczynem pracy i czasu.
                                          Moment jest ilorazem wektorowym, wiec nijak ma sie to do wzoru ktory
                                          > przedstawiles i zapewne sam wydedukowales.
                                            • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 21:25
                                              no ale chodzilo mi o to ze wzór przedstawiony przez chrisa nie jest wg. mnie
                                              prawdziwy bo moc nie jest iloczynem tylko ilorazem. Z tegoż wzoru można byloby
                                              wywnioskować że moment jest ilorazem co mija sie zupełnie z prawdą bo jest
                                              iloczynem na dodatek wektorowym. Co wiecej, zależność fizyczna mocy od momentu i
                                              obrotów jest fikcją, bo same obroty bezpośrednio nie wpływają ani na moc ani na
                                              moment. To tylko indywidualna kwestia poszczególnych silników, której nie można
                                              stosować uniwersalnie. Np. dizle lepiej "idą" przy tej samej mocy silnika niz
                                              benzyniaki, dlatego że mają wiekszy moment obrotowy, czyli większe jest ramię
                                              "siły" silnika. Dlatego tą samą mocą można zdziałać więcej w dizlu. To tak samo
                                              jak odkręcanie śruby gołymi rękami i kluczem. Jak odkręcasz ręką to ramie siły
                                              jest prawie równe zeru więc musisz użyć dużej siły. Uzwajac klucza zdzialasz
                                              tyle samo ale mniej sie nameczysz bo nie bedziesz potrzebowal takiej samej sily.
                                                • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 22:01
                                                  Niezupelnie sie z tym zgadzam. Wg mnie najlepsze przyspieszenie jest osiagalne
                                                  przy najkorzystniejszym stosunku mocy do momentu niezapominajac oczywiscie o
                                                  stracie na ukladzie przeniesienia napedu. F116 pisze ze w jednym przypadku liczy
                                                  sie moc a juz w innym moment. oczywiscie ze liczy sie to i to a dokladnie (jak
                                                  juz wczesniej napisalem) stosunek jednego do drugiego, bo gdyby moment wynosilby
                                                  zero a moc bylaby ogromna lub odwrotnie moc bylaby zero a moment duzy to o
                                                  zadnym przyspieszeniu nie byloby mowy. Nie jest tak ze raz jedno sie licze a raz
                                                  drugie. Prawa fizyki zawsze sa takie same.
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 22:59
                                                    Też wiem o czym pisze. Powiedz co konkretnie wg. ciebie w tym co pisze jest nie
                                                    tak? Przeciez sam tego nie wymyslam. Powoluje sie na niezalezne na szczescie ode
                                                    mnie, obiektywne prawa fizyki przytaczając je, a nie na wypowiedzi jakichś ludzi
                                                    którzy swoich racji niczym racjonalnym nie popierają. Zamiast odpierac moje
                                                    argumenty logicznie je kwestionując i uzasadniając swoje zdanie przesylasz mi
                                                    jakies linki do wypowiedzi, w ktore bezkrytycznie wierzysz.
                                                  • mobile5 Re: Wybór 140 KM 23.02.06, 00:13
                                                    alonzo-kaloryfer napisał:

                                                    > a tak na marginesie nie widze sprzecznosci w tym co pisze Andrzejmat, w tym
                                                    > linku ktory podeslales, z tym o czym mówie ja
                                                    Podesłałem ten link, a jest ich więcej, żebyś mógł go przejrzeć, jeśli masz
                                                    tyle czasu i cierpliwości. Temat moc vs moment, był już wałkowany na wszelkie
                                                    możliwe sposoby.
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 23.02.06, 08:29
                                                    Wiem że był, ale sprawa nigdy sie tak do końca nie wyjaśniła. Teraz wiem conieco
                                                    o momencie ze strony "naukowej" więc chcialem dorzucić 3 grosze od siebie. A od
                                                    przeglądania to mam podręczniki od fizyki a nie linki. A stawianie problemu jako
                                                    "moment vs moc" jest niewlasciwe powinno byc powiedziane "moment i moc".
                                                    Z tego co zauwazylem, są zwolennicy momentu i sa zwolennicy mocy. Samochody nie
                                                    jezdzą tylko dzieki mocy albo tylko dzieki momentowi. Niedobór jednego mozna
                                                    równie dobrze nadrobić drugim.
                                                  • chris62 Re: Wybór 140 KM 23.02.06, 11:09
                                                    Hej Alonzo nie wiem czego nie rozumiesz, weź wykres jak Ci pisałem i analizuj
                                                    wartości mocy momentu i obrotów.
                                                    W każdym punkcie krzywej mocy mamy iloczyn odpowiedniej wartości momentu
                                                    obrotowego i prędkości obrotowej silnika tu jest ta zależność której nie rozumiesz,
                                                    Dlatego silnik o większej pojemności przy tej samej prędkości obrotowej co
                                                    mniejszy ma większą moc i ten mniejszy musi się troszkę podkręcić żeby ta moc
                                                    osiągnąć.
                                                    Przy jakiej prędkości obrotowej Civic 1,8 ma 140 KM? Na pewno powyżej 6 tys.
                                                    a moja dwulitrówka przy 5700 jak ją podkręcę na te obroty co ma 1,8 Civika np
                                                    przez zdjęcie ogranicznika elektronicznego to będę miał 180 KM. Bo moc oznacza
                                                    ile pracy wykonasz w jednostce czasu jednostką pracy jest Dżul = W*s 1KM=1,36W.
                                                    Chyba oczywiste że cylinder o większej pojemności ma więcej siły niż mniejszy w
                                                    dieslu ta siła bierze się dodatkowo z wysokiego stopnia sprężenia mieszanki co
                                                    daje większą energię zdolną wykonać pracą ale fizycznym hamulcem dla diesla są
                                                    właśnie prędkości obrotowe jak już jakiś osiągnie 5 tys. to prawie cud a i tak
                                                    jest to dla niego szkodliwe bo obniża trwałość. Silnik niskoprężny może wchodzić
                                                    na obroty więc jakby słabeusz biegał z wiaderkiem wody i jak będzie biegał
                                                    bardzo szybko to przeniesie wodę z beczki w tym samym czasie co siłacz niosący
                                                    całą beczkę ale powoli. Obaj wykonają tą samą pracę w 2 różne sposoby ale kiedy
                                                    siłacz będzie szedł szybciej...
                                                    A co do momentu to właśnie ta większa energia sprawia że moment jest większy bo
                                                    moment = siła x ramię jej działania więc to wyjaśnia dlaczego moment w silniku o
                                                    większej pojemności lub wiekszym stopniu sprężania jest większy bo zależy od tej
                                                    siły.
                                                    W codziennej jeździe wygląda to tak samo 2 litrówka pod górę wysapie na 5-tym
                                                    biegu a mniejszy zacznie zdychać więc wtedy redukcja na 4 albo i 3 i obroty w
                                                    górę. Wraz z obrotami rośnie radość z jazdy Hondziarza ale jak długo można tak
                                                    jechać godzinę?
                                                    Jak sięjedzie w trasę 1500km z dużymi prędkościami to hałas silnika staje się
                                                    męczący i pragniemy ciszy.
                                                    Dlatego fajnie jeździ się dużymi pojemnościami tylko niestety w Polsce drogo to
                                                    wypada od ubezpieczenia zaczynając do kosztów paliwa kończąc ale kiedy różnica w
                                                    pojemności nie jest zbyt duża akurat zakres 1,6-2,0 kosztowo jest podobny
                                                    wybieram 2,0.
                                                  • niknejm Re: Wybór 140 KM 23.02.06, 16:52
                                                    chris62 napisał:

                                                    > Przy jakiej prędkości obrotowej Civic 1,8 ma 140 KM? Na pewno powyżej 6 tys.
                                                    > a moja dwulitrówka przy 5700 jak ją podkręcę na te obroty co ma 1,8 Civika np
                                                    > przez zdjęcie ogranicznika elektronicznego to będę miał 180 KM.

                                                    ...przy założeniu, że wykres momentu obrotowego silnika w funkcji obrotów w
                                                    Twojej dwulitrówce jest płaski powyżej 5700obr/min, co prawdą nie jest ;-)) W
                                                    rzeczywistości moment spada już od obrotów momentu maksymalnego (pewnie jakieś
                                                    4000obr/min u Ciebie), a powyżej 5700obr/min jest już na tyle mały (i dalej
                                                    spada), że zdjęcie ogranicznika obrotów nic nie da, bo nie uzyskasz większej
                                                    mocy niż obecna moc maksymalna Twojego auta. Silnik będzie ryczał, a
                                                    przyspieszenie będzie malało, ze względu na coraz mniejszy moment obrotowy
                                                    silnika w miarę wzrostu obrotów.
                                                    W niektórych silnikach Hondy (i nie tylko) regulacja wzniosu zaworu i faz
                                                    rozrządu (w uproszczeniu - zależnie od obrotów silnika) pozwala na uzyskanie
                                                    bardzo płaskiego przebiegu momentu obrotowego w bardzo szerokim zakresie
                                                    obrotów (od 2000 do ponad 7000obr/min), stąd te moce - przy wysokich obrotach
                                                    (np. 8000obr/min) oba składniki iloczynu (i moment obrotowy i same obroty) są
                                                    wysokie, bo moment obrotowy ma jeszcze dość wysoką wartość (bliską maksimum).
                                                    Ale cudów nie ma - po zdjęciu ogranicznika wcale nie uzyskasz większej mocy
                                                    maksymalnej niż jest obecnie. Chyba, że zmodyfikujesz silnik (np. zmieniając
                                                    wałki rozrządu na sportowe, ale to z kolei pogorszy przebieg krzywej momentu
                                                    obrotowego w niższych zakresach obrotów silnika).

                                                    Pzdr
                                                    Niknejm
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 18:32
                                                    Z tego co piszesz wynikałoby że im wieksza predkość obrotowa tym wieksza moc, a
                                                    tak nie jest. Przeanalizowalem wykres:

                                                    www.zastec.pl/alfa156-JTD-19-MJ.html
                                                    moc maksymalna 139 KM jest osiągana przy 3800 obrotach a moment przy tych
                                                    obrotach to 250 Nm. A więc jak pisaleś mnożę obroty razy moment i wychodzi mi:

                                                    3800*250 co daje 950000. Możesz mi więc wytłumaczyć jak ten wynik ma się do mocy?

                                                    Do mobile: A ty przeglądałeś podręczniki? Bo ja tak. Jestem świeżo po sesji więc
                                                    nie miałem wyboru.
                                                  • mobile5 Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 19:49
                                                    alonzo-kaloryfer napisał:
                                                    > 3800*250 co daje 950000. Możesz mi więc wytłumaczyć jak ten wynik ma się do
                                                    moc
                                                    > y?
                                                    >
                                                    > Do mobile: A ty przeglądałeś podręczniki? Bo ja tak. Jestem świeżo po sesji
                                                    wię
                                                    > c
                                                    > nie miałem wyboru.

                                                    W tej sesji nie było fizyki? Sądząc po powyższym równaniu, to w poprzednich też
                                                    nie było.
                                                    Moc=moment x obroty/9550
                                                    Moc w kW, obroty/min., moment w niutonometrach. Kilowaty na konie mechaniczne,
                                                    chyba sam przeliczysz.
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 20:23
                                                    > W tej sesji nie było fizyki? Sądząc po powyższym równaniu, to w poprzednich też

                                                    Możliwe ze u chrisa nie było fizyki. Ja ją miałem, a tego równania to przecież
                                                    ja nie wymyśliłem tylko chris, a tylko podstawiłem wartości z wykresu do tego
                                                    wzoru, zeby pokazać że tak nie policzy sie mocy, bo jak już pisałem nie widzę
                                                    sensu tego wzoru i nadal nie moge zobaczyć, tym bardziej że jakieś bezsensowne
                                                    pierdoły wychodzą. Oto jak obliczałem niewiem co (na pewno nie moc)

                                                    A więc mnożę 3800 obr/min x 250 Nm i powinna wyjść moc. A co wychodzi? Jakaś
                                                    bzdurna liczba: 950000 (dziewięćsetpięćdziesiąt tysięcy), a moc dla tych obrotów
                                                    wynosi: 139 KM = ok. 102,2 kW. Więc jak to wytłumaczysz?
                                                  • mobile5 Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 20:30
                                                    alonzo-kaloryfer napisał:

                                                    > > W tej sesji nie było fizyki? Sądząc po powyższym równaniu, to w poprzedni
                                                    > ch też
                                                    >
                                                    > Możliwe ze u chrisa nie było fizyki. Ja ją miałem, a tego równania to przecież
                                                    > ja nie wymyśliłem tylko chris, a tylko podstawiłem wartości z wykresu do tego
                                                    > wzoru, zeby pokazać że tak nie policzy sie mocy, bo jak już pisałem nie widzę
                                                    > sensu tego wzoru i nadal nie moge zobaczyć, tym bardziej że jakieś bezsensowne
                                                    > pierdoły wychodzą. Oto jak obliczałem niewiem co (na pewno nie moc)
                                                    >
                                                    > A więc mnożę 3800 obr/min x 250 Nm i powinna wyjść moc. A co wychodzi? Jakaś
                                                    > bzdurna liczba: 950000 (dziewięćsetpięćdziesiąt tysięcy), a moc dla tych
                                                    obrotó
                                                    > w
                                                    > wynosi: 139 KM = ok. 102,2 kW. Więc jak to wytłumaczysz?

                                                    Zapomniałeś o pewnym drobnym współczynniku"9550", który przez Chrisa został
                                                    (pewnie skrót myślowy), pominięty.
                                                  • mobile5 Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 20:54
                                                    alonzo-kaloryfer napisał:

                                                    > Nie słyszalem o takim. Z czego on wynika?

                                                    Jeżeli siła P jest w niutonach, prędkość w m/s, to moc w kW wyniesie
                                                    N=Pv/1000
                                                    Ponieważ w ruchu obrotowym praca stałego momentu M na drodze kątowej fi jest
                                                    równa
                                                    L=M x fi,
                                                    więc moc w ruchu obrotowym wynosi
                                                    N=M x fi/t = M x omega
                                                    Jeżeli liczba obrotów w ciągu minuty wynos n, to po uwzględnieniu zależności
                                                    omega = pi x n/30
                                                    wyrażenie na moc przyjmie postać
                                                    N=M x pi x n/30

                                                    Jeżeli moc N jest wyrażona w kW, moment M w Nm, to wzór przyjmie postać

                                                    N= M x n x pi/30 x 1000, czyli N= M*n/9550
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 21:09
                                                    > N= M x n x pi/30 x 1000, czyli N= M*n/9550
                                                    no wszystko fajnie tylko ten wspolczynnik nie wyniesie z tego co napisales 9550,
                                                    bo pi/30 x 1000 to bedzie ok 3,14/30 x 1000 = 104,7 i wszystko znowu sie wali
                                                  • mobile5 Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 21:17
                                                    alonzo-kaloryfer napisał:

                                                    > > N= M x n x pi/30 x 1000, czyli N= M*n/9550
                                                    > no wszystko fajnie tylko ten wspolczynnik nie wyniesie z tego co napisales
                                                    9550
                                                    > ,
                                                    > bo pi/30 x 1000 to bedzie ok 3,14/30 x 1000 = 104,7 i wszystko znowu sie wali

                                                    30 x 1000 w mianowniku.
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 21:30
                                                    Rzeczywiście. Mój błąd, ale to nie zmienia faktu że nie wychodzi 9550 tylko
                                                    0.0001046. Ale wydaje mi sie ze juz wiem w czym tkwi blad i znam tok
                                                    rozumowania. Ten wzor jest w kilogramometrach. Trzeba go zamienic na
                                                    niutonometry czyli pomnozyc razy ok 9,81, zeby ciezar (kg) zamienic na sile
                                                    (niutony). Wspolczynnik wyjdzie wtedy w watach wiec razy 1000 i na kilowaty. Wg
                                                    mnie ten wspolczynnik powinien wynosic okolo 9810 a nie 9550. Co o tym myslisz?
                                                  • mobile5 Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 21:43
                                                    alonzo-kaloryfer napisał:

                                                    > Rzeczywiście. Mój błąd, ale to nie zmienia faktu że nie wychodzi 9550 tylko
                                                    > 0.0001046. Ale wydaje mi sie ze juz wiem w czym tkwi blad i znam tok
                                                    > rozumowania. Ten wzor jest w kilogramometrach. Trzeba go zamienic na
                                                    > niutonometry czyli pomnozyc razy ok 9,81, zeby ciezar (kg) zamienic na sile
                                                    > (niutony). Wspolczynnik wyjdzie wtedy w watach wiec razy 1000 i na kilowaty.
                                                    Wg
                                                    > mnie ten wspolczynnik powinien wynosic okolo 9810 a nie 9550. Co o tym
                                                    myslisz?

                                                    Ten wzór dotyczy kilowatów.
                                                    1/9550=0,0001047

                                                    Może być też tak, jak ja się uczyłem, ale to było 100lat temu:
                                                    N=M*n/71620 gdzie
                                                    moc w KM
                                                    moment w kGcm
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 21:49
                                                    > Ten wzór dotyczy kilowatów.
                                                    > 1/9550=0,0001047
                                                    >
                                                    > Może być też tak, jak ja się uczyłem, ale to było 100lat temu:
                                                    > N=M*n/71620 gdzie
                                                    > moc w KM
                                                    > moment w kGcm

                                                    hm. No nie pozostaje mi nic innego jak przyznac ci racje, przyznac sie do bledu
                                                    i pogratulowac pamieci. Jestes moze nauczycielem fizyki?
                                                  • mobile5 Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 21:53
                                                    alonzo-kaloryfer napisał:

                                                    > > Ten wzór dotyczy kilowatów.
                                                    > > 1/9550=0,0001047
                                                    > >
                                                    > > Może być też tak, jak ja się uczyłem, ale to było 100lat temu:
                                                    > > N=M*n/71620 gdzie
                                                    > > moc w KM
                                                    > > moment w kGcm
                                                    >
                                                    > hm. No nie pozostaje mi nic innego jak przyznac ci racje, przyznac sie do
                                                    bledu
                                                    > i pogratulowac pamieci. Jestes moze nauczycielem fizyki?
                                                    Gdzie mi tam do nauczyciela. Po iluś latach sam będziesz zdziwiony ile rzeczy
                                                    umiałeś za młodu, a jak niewiele w głowie zostaje z wiedzy, której się nie
                                                    używa na codzień.
                                                  • alonzo-kaloryfer Re: Wybór 140 KM 24.02.06, 18:33
                                                    Z tego co piszesz wynikałoby że im wieksza predkość obrotowa tym wieksza moc, a
                                                    tak nie jest. Przeanalizowalem wykres:

                                                    www.zastec.pl/alfa156-JTD-19-MJ.html
                                                    moc maksymalna 139 KM jest osiągana przy 3800 obrotach a moment przy tych
                                                    obrotach to 250 Nm. A więc jak pisaleś mnożę obroty razy moment i wychodzi mi:

                                                    3800*250 co daje 950000. Możesz mi więc wytłumaczyć jak ten wynik ma się do mocy?

                                                    Do mobile: A ty przeglądałeś podręczniki? Bo ja tak. Jestem świeżo po sesji więc
                                                    nie miałem wyboru.
        • simon_r Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 16:55
          Benzyna 2 litry i ok. 140KM to z całą pewnością nie jest Civic :)
          dwa litry w Civicu to albo Type-R 200KM albo Si amerykańskie 160KM
          dwa litry w Accordzie natomiast to 146KM i to też mi nie pasuje do opisu więc
          pewnie to będzie jakiś Avensis....


          black.iron napisał:

          > civic, o ktorym piszesz, ma bodaj najlepsza relacje ceny do wyposazenia. trzeci
          > to prawdopodbnie focus z ponoc bardzo udanym dieslem. wziawszy pod uwage moje
          > preferencje (lubie zrywne,wysokoobrotowe benzynowce) bardziej by mi lezal civic
          > ,
          > natomiast pod kazdym innym wzgledem (poza wielkoscia bagaznika) wybralbym focus
          > a.
          • pindoll Re: Wybór 140 KM 22.02.06, 19:27
            simon_r napisał:

            > Benzyna 2 litry i ok. 140KM to z całą pewnością nie jest Civic :)
            > dwa litry w Civicu to albo Type-R 200KM albo Si amerykańskie 160KM

            benzyna 1799 i 140 KM - o tym On pisze. Druga to laguna, a trzecie to cuś z
            silnikiem z PSA (nie mylić z kotem)

            >
            >
            > black.iron napisał:
            >
            > > civic, o ktorym piszesz, ma bodaj najlepsza relacje ceny do wyposazenia.
            > trzeci
            > > to prawdopodbnie focus z ponoc bardzo udanym dieslem. wziawszy pod uwage
            > moje
            > > preferencje (lubie zrywne,wysokoobrotowe benzynowce) bardziej by mi lezal
            > civic
            > > ,
            > > natomiast pod kazdym innym wzgledem (poza wielkoscia bagaznika) wybralbym
            > focus
            > > a.


            --
            bez skojarzeń proszszz...
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się