Dodaj do ulubionych

Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie

IP: 10.85.10.* / *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 11.10.01, 14:55
Jestem bardzo ciekaw czy wsród czytelników tego forum są
właściciele/użytkownicy samochodu Renault Laguna II 1.9 DCi.
Jestem bardzo ciekaw ich opinii o tym samochodzie.
Nidługo moja żona odbiera takie auto niestety nie znam nikogo kto by miał już
taki samochód. Pozdrowienia.
Obserwuj wątek
    • Gość: Bruner Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: 10.85.10.* / *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 12.10.01, 09:22
      Bardzo Wam dziękuję za opinie. Piotr czy mógłbyś napisać coś więcej na temat
      silnika 1.9 DCi (hałas, dynamika, spalanie). Przyznam, że ten silnik to mój
      pomysł bo żona nie była przekonana do diesla. Ja na co dzień jeżdże Skodą
      Octavią 1.9 TDI. Jest jak na razie bardzo zadowolony (szczególnie po włożeniu
      chipa) samochód zachowuje się znakomicie pod względem dynamiki i spalania.
      Jednak mógłby być trochę cichszy i mniej drżeć. Jednak można wyczuć bez
      kłopotu, że to diesel. Mieliśmy jazdę próbną laguną 1.9 DCi ale trwała zbyt
      krótko, aby pozostały wspomnienia. Stąd też ciekaw jestem uwag.
      Pozdrowienia.
      • Gość: Jarek Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 12.10.01, 15:54
        Gość portalu: Bruner napisał(a):

        > Ja na co dzień jeżdże Skodą Octavią 1.9 TDI.
        > Jednak mógłby być trochę cichszy i mniej drżeć.

        Wedlug mnie technika, o ktora opiera sie koncern VW w odniesieniu do diesli,
        mimo, ze ponoc efektywniejsza, to jednak jest mniej komfortowa niz technika
        common rail'a, ktora oferuje zdecydowanie cichsza prace i mniejsze drgania
        (zasluga przedwtrysku). Ponadto podejrzewam, ze wygluszenie w Lagunie stoi na
        innym poziomie niz w Octavii.
        Pozdr
        Uzytkownik HDi
        • Gość: Wojtek Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: *.baplc.com 12.10.01, 16:48
          Witam,
          od konca lipca mam Lagune II 1.9 dCi Grandtour Privilage.
          Na poczatek moge powiedziec tylko jedno... Jestem bardzo zadowolony!
          Gdybym mial zmienic to auto na cos innego to tylko na to samo z dieslem 2.2dCi
          (ktory ma dopiero wejsc do sprzedazy).
          Co do wrazen z jazdy... Po miescie spalanie ok 6.9 litra oleju przy jezdzie
          z klimatyzacja i przy stale wlaczonych ksenonach.
          W trasie samochod bardzo przyjemny. Cichy i elastyczny silnik daje duza
          radosc z jazdy. Od ok 80-90 km/h nie mozna juz poznac, ze to disel - silnik
          przestaje byc slyszalny.
          W trasie spalanie ponizej 6 litrow (nie staram sie bic rekordow w oszczednej
          jezdzie, czeste wyprzedzania, chwilami predkosc 150-160 km/h).
          Laguna II to dobrze skrojony samochodzik. Czuje sie, ze ktos naprawde pomyslal
          projektujac ten samochod. To samochod dla ludzi!


          Pozdrawiam
          Wojtek
      • Gość: piotr Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: *.orlen.pl 15.10.01, 10:03
        Nie jeździłem dizlem w Octavii, nie mam odniesienia.

        Spalanie - miasto do 7l (klima zawsze), trasa - do 6 (klima zawsze, 110-120),
        więcej, jeśli ostrzej, średnio nie więcej niż do 7l/100km (140 - 160km/h).
        Jedziesz jak po szynach, auto ciche, dopracowane, wszystko na swoim miejscu -
        radocha z jazdy.
        Przejechałem do dziś 6,5kkm - zero problemów.
        W trasie na 4, 5 biegu to lekko wyprzedzisz 2,0 benzynę, 2,5 benzyna to tak
        mniej więcej porównywalny możliwościami. Trza się poddać przy 3,0l benzyna,
        1,8T i 1.9 disel Passata 130KM.

        Rozważam montaż chipa - ale zaczekam z tym do końca gwarancji. Podeślij jakieś
        wrażenia z montażu, eksploatacji chipa u siebie: piotrgolab@interia.pl
        • Gość: Bruner Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: 10.85.10.* / *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 16.10.01, 09:09
          Cześć Piotrek,

          Dzięki za informację. Wychodzi na to, że Laguna DCi to dobry zakup. Co do chipa
          to zrobiłem go stosunkowo niedawno przy przebiegu 20 000 km w firmie V-tech w
          Krakowie. To dosyć daleko z Warszawy ale dostali rekomendację z kilku
          niezależnych źródeł. Rzeczywiście samochód zmienił się nie do poznania.
          Przedtem zwłaszcza w mieście był trochę wołowaty (na trasie jednak dzięki
          dużemu momentowi jeździło się przyjemnie. Teraz na trasie jest rewelacyjnie
          auto płynie nie jedzie i reaguje nawet na najdrobniejszy ruch pedałem gazu. w
          mieście też się poprawiło rusza znacznie mniej ociężąle. Spalanie praktycznie
          pozostało bez zmian. W trasie nawet mniej (Dystans z Krakowa do Warszawy przy
          spokojnej dosyć jeździe (110-140 km/h) średnie zużycie wg. komputerka to 4,6
          l/100 km. Długo się przygotowywałem to zmiany chipa tzn. przestudiowałem trochę
          informacji żeby dobrze zrozumieć co robię oraz rozmiawiałem z osobami, które
          jeżdżą z czyms takim. W tej chwili jestem bardzo zadowolony.
          Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania to wal śmiało.
          Acha, ja mam do Ciebie pytanie o Lagunę. Czy Twoim zdaniem jest ona wykonana
          lepiej niż inne samochody Renault (mam na myśli wykończenie wnętrza). Moja żona
          ma aktualnie Renault Megane i muszę stwierdzić, że jakość oraz działanie
          niektórych elementów plastikowych budzi pewne wątpliwości.

          Pozdrawiam
          • Gość: piotr Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: *.orlen.pl 16.10.01, 09:23
            Facet, nie będę Ci truł, wsiądź sobie do Privilege'a (a najlepiej razem z żoną)-
            i się w nim poczuj/cie. Mnie to (+ oczywiście zaawansowana technologia
            sterowania, czyt. elektronika, czyt. bajery) najbardziej przekonało do wyboru.
            (w swoim czasie porównywałem z Mondeo, Passatem, C5)
            Dla mnie to rozpasany komfort.
            Jeśli chodzi o jakość wykończenia - OK, bez zarzutu, lepsze (IMO) od
            konkurencji.
            Pozdro.
            • Gość: Wojtek Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: *.baplc.com 16.10.01, 10:06
              Gość portalu: piotr napisał(a):

              > Facet, nie będę Ci truł, wsiądź sobie do Privilege'a (a najlepiej razem z żoną)
              > -
              > i się w nim poczuj/cie. Mnie to (+ oczywiście zaawansowana technologia
              > sterowania, czyt. elektronika, czyt. bajery) najbardziej przekonało do wyboru.
              > (w swoim czasie porównywałem z Mondeo, Passatem, C5)
              > Dla mnie to rozpasany komfort.
              > Jeśli chodzi o jakość wykończenia - OK, bez zarzutu, lepsze (IMO) od
              > konkurencji.
              > Pozdro.

              Potwierdzam,
              sam mam wersje Grandtour Privilage 1.9 dCi i jezeli chodzi o jakosc
              wykonczenia, uzyte materialy oraz ergonomie to nie znalazlem nic
              (chociaz bardzo chcialem i probowalem bo przeciez nie ma samochodow idealnych)
              do czego moglbym sie przyczepic.
              W nowej Lagunie czyjesz, ze zrobili ten samochod dla Ciebie, abys cul sie
              w nim jak najlepiej.

              Pozdrowienia
              Wojtek
              • Gość: ARAFAT Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: 10.10.10.* / *.vx.pl 16.10.01, 12:06
                Ja też mam wersję Privilege tylko że benzynę i nie doszukałem sie niedoróbek no
                może poza tym że uchwyt do puszki nie wysuwa sie sam do końca ale to drobiazg.
                Jakość na na prawdę wysokim poziomie. Co do Meganów to jeszcze jeden mi został
                i tam jakośc jest niestety gorsza. Pozdrawiam was wszystkich i zajrzyjcie do
                wątku :do użytkowników laguny II" i pomyślcie co zakładamy na zimę tj. jakie
                felgi itd. Tam mocno sie rozpisałem
                Pozdrowionka
    • Gość: Suka Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: *.torun.cvx.ppp.tpnet.pl 17.10.01, 12:38
      Mamy w firmie Lagunę 1,9DCi kombi i mi osobiście zupełnie nie odpowiada.
      W porównaniu z Passatem 1,9 TDI 130 kM jest super mułowata np.na trzecim biegu
      jeżdzi jak Passat na czwartym.
      Zawieszenie jest trochę za mało stabilne w szybko pokonywanych zakrętach.
      Siedzenia mają za słabe trzymanie boczne.
      Wnętrze też jest niezbyt udane.
      W mojej ocenie samochód dobry dla kobiet w wieku powyżej 65 lat.
    • Gość: Bruner Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: 10.85.10.* / *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 18.10.01, 12:46
      Do pewnego momentu było bardzo ciekawie tzn. dużo konkretnych informacji na
      temat tego samochodu. Nawet krytyka ze strony suki była OK (poza ostatnim
      stwierdzeniem). To istotne jak wypada ten konkretny model na tle innych
      konkurentów.
      Teraz zaś wygląda na to, że ten wątek zakończy się tak samo jak wiele innych na
      tym forum czyli bezsensownymi sporami i inwektywami właścicieli różnych marek.
      Bardzo proszę o inne komentarze od innych użytkowników Renault Laguna 1.9 DCi
      lub aut konkurencyjnych. Jeśli nikogo więcej nie ma to możemy skończyć temat.
      • Gość: Jarek 2,0 HDi - moja opinia IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 18.10.01, 13:37
        Czesc Bruner,
        z ciekawosci nawet przeszedlem sie do salonu Renault'a (Auto Grabczyk w W-wie),
        aby obejrzec i posluchac silniczka 1,9 dCi w Lagunie Kombi. Niestety jazda nie
        byla mozliwa, bo koszt ubezpieczenia takiego autka (do jazd probnych) kosztuje
        ponoc 15 tys PLN (o q...!).
        Poniewaz mowiles, ze z checia wysluchasz opinii o innych dieslach z common
        rail'em, to sluze. Sam turlam sie 2,0 HDi (110 KM, 250 Nm/1750 obr.,
        intercooler) i jestem mozliwosciami tego silnika zauroczony. "Miekki",
        elastyczny i "ciagnie" Cie juz od 1750 obr. mocno do przodu. Dzieki rozwiazaniu
        common rail jest na prawde cichy (na pewno cichszy niz TDi koncernu VW - tam
        jest inne rozwiazanie konstrukcyjne).
        Silnik Renaulta wydaje sie byc nieco lepszy - w czym zasluga glownie turbiny o
        zmiennej geometrii (w HDi jest turnina o stalej geometrii). I tak do dyspozycji
        masz 120 KM i 270 NM przy 2000 obr. Przy odrobinie samozaparcia mozna te osiagi
        nieco (he, he) podnies ;-), ale o tym to raczej na forum o tuningu...
        Razem ze sprzedawca zgodzilismy sie, ze jednak w Xantii jest jednak nieco
        ciszej na wolnych obrotach, ale podejrzewam, ze w Lagunie podczas jazdy silnik
        nie powinien byc nadto slyszalny (podobnie jak w Xantii) mimo, ze diesel.
        Moja opinia jest pozytywna, a nowoczesne rozwiazania w dieslu naprawde moga
        zaskoczyc nawet zatwardzialych "benzyniarzy".
        Troche wiecej informacji o nowoczesnych dieslach bylo na forum - "Nowoczesne
        silniki diesla" - poszukaj.
        Pozdr
        • Gość: Bruner Re: 2,0 HDi - moja opinia IP: 10.85.10.* / *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 18.10.01, 13:54
          Dzięki Jarek,

          To bardzo interesujące co napisałeś. Do diesli jestem przekonany bo mam własną
          Skodę Octavie 1.9 TDI 90 KM, ale ulepszony w firmie V-tech przez zmianę chipa.
          Silnik ciągnie jak talala ale jest nieco głośny przy niższych prędkościach.
          W tej Lagunie, którą będzie miała moja żona najbardziej interesuje mnie obok
          osiągów własnie hałas podczas jazdy. Jest to tak naprawdę jedyny poważny minus
          diesla. Lubię jak jest cicho w całym zakresie prędkości. Mój znajomy z Niemiec
          ma AUDI A6 2.5 TDI i jak z nim jechałem to muszę stwierdzić, że jest tak
          rzeczywiście cicho. Mało tego na zewnątrz trudno jest poznać, że masz do
          czynienia z dieslem (silnik ma 6 cylindrów co oczywiście też ma znaczenie).
          O taki ideał mi chodzi i mam nadzieję, że Laguna choć to co prawda nie AUDI A6
          ale będzie znacząco lepsza od mojej Octavii
          • Gość: Jarek` Common rail IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 18.10.01, 14:32
            Common rail - w polskiej nomenklaturze spotkalem sie z nazwa "zasobnikowy uklad
            wtryskowy z akumulatorem cisnienia".
            Idea tego rozwiazania sprowadza sie do rozdzielenia zjawisk:
            - generowania wysokiego cisnienia,
            - samego wtrysku.
            Dzieki temu rozwiazaniu eliminowany jest udzial jako czlonu posredniego -
            tloczenia paliwa z pompy do wstryskiwaczy. Wielkosc wytwarzanego cisnienia
            utrzymywana jest na stalym poziomie (130-140 MPa) we wspolnym dla wszystkich
            cylindrow akumulatorze hydraulicznym - zasobniku (szynie - common rail).
            Zapewnia to mozliwosc precyzyjnego i elastycznego kształtowania ilosci
            tloczonego paliwa i poczatku wtrysku. W efekcie proces wtrysku moze byc
            podzielony na trzy fazy - wtrysk sekwencyjny:
            - wtrysk pilotarzowy (przedwstepny),
            - wtrysk wlasciwy,
            - wtrysk uzupelniajacy.
            Powyzsze skutkuje niskim poziomem halasu i stezenia toksyn w gazach spalinowych.

            Jesli chodzi o silnik z Octavii 1,9 TDi (90 KM) to z tego co sie orientuje w
            salonach mowia o wtrysku bezposrednim, co mi osobiscie kojarzy sie z
            pompowtryskiwaczami, ale nasz kolega forumowicz Wojtek twierdzi, ze w Skodach
            VW daje turbodiesle z pompa rozdzielaczowa. Cisnienie w nich wytwarzane jest
            przez jedna sekcje tloczaca. Wystepuja dwie odmiany:
            - odmiana osiowa (cisnienie 140-155 MPa),
            - odmiana promieniowa (cisnienie 170-185 MPa).
            Tego typu rozwiazania charakteryzuja sie twardoscia biegu, glosna praca i dosyc
            wysokim poziomem toksycznosci spalin. Czynione sa kroki zmierzajace do
            wprowadzenia w tych jednostkach trybu sekwencyjnego (vide common rail) przez
            zastosowanie zaworow elektromagnetycznych, a nie jak dotychczas sterownika
            analizujacego sygnaly pochodzace od czujnikow kata obrotu walu korbowego.

            Wiecej info na www.autotransport.com.pl/arch/04-01

            Pozdr
            • Gość: Bruner Re: Common rail IP: 10.85.10.* / *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 18.10.01, 15:07
              Wreszcie wróciliśmy do poważnych dyskusji na temat zamiast idiotycznego
              przewalania się epitetami jak niektórzy poprzednio.
              Moja Octavia ma rzeczywiście pompę rozdzielaczową zamiast pompowtryskiwaczy.
              Słyszałem silnik 1.9 TDI z pompowtrykiwaczami i też jest dość głośny. Należy
              jednak dodać, że silniki VW są dość efektywne (mało palą i dają dobre osiągi).
              Pytanie jest czy w tym rozwiązaniu VW będzie mógł zaproponować lepszą kulturę
              pracy (przecież również można zastosować system kilkukrotnego wtryskiwania
              małych dawek paliwa). W moim poczciwym (napisałbym klasycznym) dieslu TDI też
              jest tzw. wtrysk pilotażowy i wtrysk właściwy. Problem z twardą pracą bierze
              się zapewne ze stosunkowo niskiego ciśnienia wtrysku.
              Należy pamiętać, że silnik z wtryskiem bezpośrednim to nie jest wynalazek
              ostatnich lat.
              Od wielu lat jest ta metoda stosowana w silnikach napedzających różnego rodzaju
              generatory i maszyny użytkowe z powodu bardzo niskiego zużycia paliwa czyli
              tzw. wysokiej sprawności.
              pozdrawiam
              • Gość: Jarek Common rail wedlug Mercedesa IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 18.10.01, 15:34
                Mysle, ze ciekawa bedzie ponizsza lektura na temat wnioskow do jakich doszli
                fachowcy z Mercedesa:

                "Diesel - układy wtryskowe

                Diesel przestał być synonimem hałaśliwego i kopcącego silnika. Stało się tak za
                sprawą bezpośredniego wtrysku i common rail - nowego systemu zasilania.
                Układy wtryskowe produkowane obecnie pozwalają tylko na kontrolę ilości
                wtryskiwanego paliwa, bez możliwości regulacji czasu wtrysku. Aby zlikwidować
                tę niedogodność, wymyślono system common rail. Główny jego element to -
                przypominający rurkę - wysokociśnieniowy zbiornik paliwa. Jest w nim ono
                magazynowane pod stałym ciśnieniem, stanowi więc akumulator paliwa. Paliwo
                dostarcza się doń pod wysokim ciśnieniem mimośrodową pompą. Z common rail
                przewodami są połączone wtryskiwacze. Elektronicznie sterowane zawory
                elektromagnetyczne umożliwiają przepływ paliwa do wtryskiwaczy i jego wtrysk do
                cylindrów.
                W motorach z zasilaniem akumulatorowym stosuje się wyłącznie wtrysk
                bezpośredni, pozwalający na uzyskanie wyższych mocy i spore oszczędności w
                zużyciu paliwa.
                Pomysł zasilania akumulatorowego narodził się w laboratoriach Megneti Marelli.
                Firma nie specjalizuje się jednak w systemach wtryskowych. Mniej kosztowało
                odsprzedanie pomysłu Boschowi, co uczyniono w 1993 roku, ale z zastrzeżeniem,
                że jednym z pierwszych klientów będzie Fiat.
                Na salonie we Frankfurcie w 1997 roku Mercedes zaprezentował całą rodzinę
                silników zasilanych za pomocą systemu akumulatorowego. Pierwszy pojawił się na
                rynku europejskim w grudniu 1997 roku 4-cylindrowy motor OM 611 DE 22LA o
                pojemności 2,2 litra i mocy 125 KM przy 4200 obr./min., montowany w Mercedesach
                klasy C.
                Paliwo pompuje się do common rail pod ciśnieniem 1350 barów. Komputer sterujący
                pracą silnika dobiera odpowiednio do warunków czas wtrysku paliwa do cylindrów.
                Motory z wtryskiem bezpośrednim (oznaczane DI - direct injection) słyną z
                głośnej, "twardej" pracy. Aby wyeliminować tę niedogodność szczególnie
                uciążliwą w samochodach osobowych, wymyślono wtrysk pilotowy. Mała dawka
                paliwa, spalając się, powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Gdy w komorze
                spalania znajdzie się główna porcja oleju napędowego, jej spalanie jest
                łagodniejsze. Według Mercedesa auta z silnikami z common rail i wtryskiem
                pilotowym są o 10 dB cichsze od tych napędzanymi motorami DI z klasyczny
                układem wtryskowym. Inna korzyść z wtrysku pilotowego to obniżenie temperatury
                spalania, a co za tymi idzie - mniejsza emisja tlenków azotu.
                Pompa wtłacza paliwo do akumulatora ciśnienia niezależnie od zapotrzebowania.
                Podczas biegu jałowego do zbiornika wraca około 90% pobranego paliwa przy
                maksymalnym obciążeniu zaledwie 20%. Na skutek sprężania i tarcia przepompowane
                paliwo się rozgrzewa. Wraca do zbiornika i tam jest schładzane. Powinno mieć
                temperaturę nieco niższą od temperatury wody, aby skutecznie mogło chłodzić
                wtryskiwacze. W wypadku niemal pustego zbiornika i dużego obciążenia motoru
                olej nie schładzałby się jednak.
                Common rail to bardzo precyzyjne urządzenie bardzo precyzyjne. Igła
                wtryskiwacza podnosi się taki sposób, aby wtrysnąć od 6 do 60 mm3 paliwa.
                Wtrysk pilotowy trwa około 0,16 ms, a cały cykl (wtrysk pilotowy i główny) -
                około 2 ms. Wydajność pompy tłoczącej paliwo do akumulatora ciśnienia wynosi
                600 mm3 na jeden obrót wału. Mercedes zapowiedział wprowadzenie takich silników
                także w autach klasy A i w Smartach. Common rail jest znacznie tańszy od innych
                systemów. Ma tylko jedną (w wypadku dużych motorów - dwie) stosunkowo prostą w
                konstrukcji pompę. Inżynierowie koncernu nie tają, że system akumulatorowy
                trafi także do jednostek napędowych samochodów ciężarowych. Zastąpi niedawno
                wprowadzone, ale znacznie droższe systemy pompa-przewód-wtryskiwacz"

                Zrodlo: republika.pl/cars/technika/diesel.htm

                Wnioski nasuwaja sie same. Common rail jest:
                - cichszy, wiec bardziej komfortowy,
                - tanszy niz system pompa-przewod-wtryskiwacz.

                Chyba wystarczy argumentow. Oczywiscie nie chce twierdzic, ze Swieta Wielkiej
                Nocy sa wazniejsze od Swiat Bozego Narodzenia, ale moim zdaniem roznice w
                uzytkowaniu nie sa tak duze, wiec ja postawilem na komfort.

                Ja osobicie nie widze roznicy w spalaniu miedzy HDi a TDi. Uzytkowana przeze
                mnie 1,5 tonowa Xantia (2,0 HDi, 110 KM) pali srednio 7,2 l /100 km
                (zdecydowanie wiecej jezdze po miescie :-() i chyba nie odbiega to od sredniej
                np. Passata 1,9 TDi (110 KM). A wyzsze cisnienie (200 MPa), o ktorym
                wspomninasz przy pompowtryskiwaczach jest konieczne do dobrego rozpylenia
                paliwa w komorze. Kojarzy mi sie zdjecie pompowtryskiwacza dokonujacego
                wstrysku przez jeden otwor oraz systemu common rail, w ktorym otworow we
                wtryskiwaczu bylo kilka, wiec az tak duze cisnienie nie bylo wymagane.

                Pozdr
            • Gość: Bruner Re: Common rail IP: 10.85.10.* / *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 18.10.01, 15:07
              Wreszcie wróciliśmy do poważnych dyskusji na temat zamiast idiotycznego
              przewalania się epitetami jak niektórzy poprzednio.
              Moja Octavia ma rzeczywiście pompę rozdzielaczową zamiast pompowtryskiwaczy.
              Słyszałem silnik 1.9 TDI z pompowtrykiwaczami i też jest dość głośny. Należy
              jednak dodać, że silniki VW są dość efektywne (mało palą i dają dobre osiągi).
              Pytanie jest czy w tym rozwiązaniu VW będzie mógł zaproponować lepszą kulturę
              pracy (przecież również można zastosować system kilkukrotnego wtryskiwania
              małych dawek paliwa). W moim poczciwym (napisałbym klasycznym) dieslu TDI też
              jest tzw. wtrysk pilotażowy i wtrysk właściwy. Problem z twardą pracą bierze
              się zapewne ze stosunkowo niskiego ciśnienia wtrysku. Przecież silnik z
              wtryskiem bezpośrednim to nie jest wynalazek ostatnich lat.
              Od wielu lat jest ta metoda stosowana w silnikach napedzających różnego rodzaju
              generatory i maszyny użytkowe z powodu bardzo niskiego zużycia paliwa czyli
              tzw. wysokiej sprawności.
              pozdrawiam
    • Gość: A Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie IP: 62.231.143.* 18.10.01, 14:39
      Jeden drobiazg. Co prawda nie jezdzilem ale siedzialem w nowej lagunie. Mam
      183cm wzrostu i mimo regulacji fotela kierowcy zawadzam glowa o dach. W moich
      oczach niestety dyskwalifikacja. Po prostu nie moglbym tym jezdzic.
      Zaznaczam, ze nie jestem zwolennikiem wozenia powietrza nad glowa ale pewne
      minimum musi byc.

      Pozdrowienia
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się